Of om TS zo weinig mogelijk te zien.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:31 schreef Halcon het volgende:
Zij doet nu ook alles om hem te raken. Of beter gezegd: om een soort van wraak te nemen op hem.
Hij wil 50/50, zij 85/15. Hij heeft een redelijk voorstel, zij niet. Dan moet hij ook maar 85/15 voorstellen, waarbij hij de 85 is. Dan mogen ze daarna allebei water bij de wijn doen en op 50/50 uitkomen.quote:Sorry, maar jullie zijn beide halsstarrig voet bij stuk aan het houden. Als jij alleen co-ouderschap wil, wat je goed recht is natuurlijk, kun je niet alleen haar verwijten dat er geen communicatie meer mogelijk is. Jij wil immers net zo goed geen water bij de wijn meer doen, dus wat valt er dan nog te overleggen?
Over mevrouw kan, bij eerlijkheid, waarschijnlijk een minimaal even lange post getikt worden. Het gaat er ook om wat het beste is voor de kinderen, niet bij welke optie ze hem het minste ziet.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Of om TS zo weinig mogelijk te zien.
Na die eerlijke, lange post van TS kan ik me dat ook wel voorstellen.
TS is een ***l!quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, TS is open en eerlijk. Vanaf het begin ook wel. Mede daarom sta ik er ook wel in zoals ik erin sta. Hij beseft in elk geval wat beter kan/moet en hij werkt daar ook aan. Dat vind ik erg positief.
Hij gaat minder werken om er meer voor de kinderen te zijn. Lijkt me alleen maar goed voor de kinderen. Dat mevrouw dat wil dwarsbomen, omdat hij tijdens de relatie liever met z'n vrienden zat te gamen dan met haar ging wandelen, vind ik onredelijk. Het gaat nu om de kinderen, onder die relatie staat een hele dikke streep.
Normaal gesproken is mediation daarvoor bij uitstek geschikt. Maar als mevrouw wegloopt als er niet langer precies wordt opgeschreven wat zij wil, dan wordt het een lastig verhaal.
Persoonlijk denk ik dat een gang naar de rechter niet te vermijden is. Meneer is vast niet de beste partner geweest voor mevrouw, maar daarmee is hij niet per definitie een slechte vader en mevrouw zal ook wel haar slechte kanten hebben. Bijvoorbeeld dat vreemdgaan. Nu is meneer ook afhankelijk van mevrouw wanneer hij de kinderen mag zien. Blijkbaar is dat alleen wanneer dat haar uitkomst. Daarom staat er het beste zo snel mogeliujk iets concreets op papier wat lijkt op 50-50. Als dat via mevrouw niet lukt, is de rechter de snelste weg.
Zij doet nu ook alles om hem te raken. Of beter gezegd: om een soort van wraak te nemen op hem. Hij is zo te lezen de grote boeman voor haar. Dankzij hem kon zij het leven leidde wat ze wilde. Nou, de komende jaren draait het even allemaal om haar zal ze bedacht hebben.
Amen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:24 schreef Halcon het volgende:
Dingen als "je mag de kinderen hebben wanneer het mij uitkomt" klinkt ook alsof ze de kinderen als haar eigendom beschouwt. Erg fout.
Met 18 uur werken kun je geen huishouden van vier personen draaiende houden natuurlijk.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:29 schreef Werkman het volgende:
Ik begrijp wel waarom zij geen 50/50 wil.
Zoals ts in de openingspost zelf aangeeft bracht zij tijdens de relatie de meeste tijd door met de kinderen terwijl hij veel ging werken.
In een vechtscheiding en dat is dit, denk de partner in dit soort zaken "Eerst liet je mij er 80% van de tijd mee stikken en nu pas praat je over 50/50, val ff dood!"
Je kan er de klok op gelijk zetten.
"We zijn er niet bij geweest" en "Zo kan het best gegaan zijn" is zo'n beetje de basis van je hele post.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:43 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
TS is een ***l!
Ik ken dat slag, werken, werken, werken, en thuis niks investeren!
Workoholic en alchololic komt p hetzelfde neer.
Zijn vrouw zit 24/7 of 24/5 op de kinderen te passen en te zorgen terwijl papa tussendoor zondags ff het vlees aan komt snijden!
Er zijn er niet bij geweest maar zo kan het best gegaan zijn.
Als zijn vrouw dan al vaker geprobeerd heeft het bespreekbaar te maken en mijnheer had geen interesse moet je niet raar opkijken als het op een dag klaar is!
Geen enkele vrouw trouwt met een man om een gezin te beginnen met het vooropgezette plan om na een tijdje bij hem erg te lopen en berooid achter te laten.
Daar zit dan een hoop opgespaarde en ingesleten woede achter!
Dan komt mijnheer ineens met relatietherapie op de proppen!
Het huisvrouwtje moet ff gekalmeerd en rechtgetrokken worden want mijnheer snapt het niet! Waar komt dat toch vandaan? Hij werkt toch dag en nacht voor juist voor het gezin?
Quality time met je gezin kan je niet afkopen met succes en geld beste kerel!!!
Ja, en nu is mijnheer het type dat tijdens het huwelijk niks deed en nu na de scheiding is ie overal voor in als papa.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
"We zijn er niet bij geweest" en "Zo kan het best gegaan zijn" is zo'n beetje de basis van je hele post.
Dat weten we niet. Meneer is vrij eerlijk. Op mevrouw zal ook best wel het één en ander aan te merken zijn.
Ik ken wat dat betreft ook wel het type vrouw dat de hele dag niks doet, maar dat zo gauw als je zelf begonnen bent met iets, dan moet er opeens van alles gebeuren. Het type vrouw op wie het als een rode lap werkt als manlief iets te doen heeft.
Verschil is wel dat ik met dat type vrouw snel ben gestopt.
Ik ga dit welles nietes spelletje even kortwieken, want ts is ook niet geholpen met de dingen die je mij nu in de mond aan het leggen bent. Kritiek op ts of zelfs maar enige nuance proberen aan te brengen zegt niets over hoe ik over de moeder denk. Opmerken dat iets ook voor hem voordelig zou kunnen zijn is ook echt iets anders dan dat hij zich per se moet bewijzen ofzo.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is een aanname van jou. Heb TS daar niks over horen zeggen. Als een kind van 10 niet of veel minder bij een ouder wil zijn, dan moet daar rekening mee worden gehouden uiteraard. Een kind van 5 kan dat niet echt bepalen.
Je doet nu aannames om haar voorstel te onderbouwen, terwijl ik juist uitga van 50/50 als uitgangspunt, omdat er eigenlijk niets is wat doet vermoeden dat dat hier niet zo zou moeten zijn.
[..]
Uiteindelijk zal er ook brood op de plank moeten komen. Met 18 uur werken kun je niet rondkomen en twee kinderen een goede toekomst geven.
[..]
De consensus is ondertussen wel dat 50/50 het beste is voor de kinderen. Die consensus is ontstaan door te kijken naar het belang en welzijn van kinderen. Niet omdat alles 50/50 gedeeld moet worden.
Feit is dat hij nu terug wil en kan schalen om meer tijd te besteden aan de kinderen. Dat is nodig ook, want met z'n tweetjes een gezin met twee kinderen draaien is andere koek dan dat in je eentje full-time te doen.
[..]
Hij neemt al stappen met het oog op de nieuwe situatie.
[..]
Dat sterke vermoeden komt nota bene vanuit TS. Dus ik zuig dat niet uit mijn doom of zo.
[..]
Neuh. Als hij de kinderen amper ziet of de kinderen worden door haar gebruikt om hem "terug te pakken" voor al dat zogenaamde leed dat hij haar aan heeft gedaan tijdens de relatie, dan gaat hij KO. Zijn de kinderen er, dan kan hij leuk tijd met de kinderen doorbrengen en zo. Dan is hij zo weer opgekrabbeld.
[..]
Er is niets geschreven wat daar niet op wijst. Daarom ga ik uit van dat uitgangspunt. We weten ook niet of zij wel zo'n goede moeder is bijvoorbeeld, maar daar lezen we niks over en dus nemen we dat niet mee in de discussie.
Je zit dan toch weer met de ouderwetse opvatting dat 'n moeder automatisch een hele goede ouder is en dat 'n vader dat via een opbouwplan eerst nog maar eens moet bewijzen.
Het klinkt wel 'n beetje van "Eerst moest je veel werken, nu heb je opeens wel tijd, dus bewijs het maar eens". Omgekeerd kan ik ook wel zeggen dat mevrouw eerst maar eens moet bewijzen dat ze - zonder hardwerkende partner - de boel draaiende kan houden.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik ga dit welles nietes spelletje even kortwieken, want ts is ook niet geholpen met de dingen die je mij nu in de mond aan het leggen bent. Kritiek op ts of zelfs maar enige nuance proberen aan te brengen zegt niets over hoe ik over de moeder denk. Opmerken dat iets ook voor hem voordelig zou kunnen zijn is ook echt iets anders dan dat hij zich per se moet bewijzen ofzo.
Lees mijn posts nog maar eens terug, dan zie je dat ik zo een opbouwschema opper vanwege de kinderen. Dat welzijn vind ik dusdanig belangrijk dat ik het juist niet zo belangrijk vindt in hoeverre iets wel of niet terecht is gevoelsmatig. Van de ouders lees ik hier genoeg dat een en ander begrijpelijk is, maar we hebben het te weinig over de kinderen zelf.
Nou, hij zegt zelf dat hij er idd weinig was en in de vrije tijd die hij had koos voor gamen met vrienden en naar de sportschool gaan.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
"We zijn er niet bij geweest" en "Zo kan het best gegaan zijn" is zo'n beetje de basis van je hele post.
Dat weten we niet. Meneer is vrij eerlijk. Op mevrouw zal ook best wel het één en ander aan te merken zijn.
Ik ken wat dat betreft ook wel het type vrouw dat de hele dag niks doet, maar dat zo gauw als je zelf begonnen bent met iets, dan moet er opeens van alles gebeuren. Het type vrouw op wie het als een rode lap werkt als manlief iets te doen heeft.
Verschil is wel dat ik met dat type vrouw snel ben gestopt.
Even inhaken, zij heeft ooit gesolliciteerd en de baan gekregen maar is uiteindelijk afgehaakt omdat ze dan 3 dagen moest werken in plaats van 2.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:26 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Wat? TS zorgde voor voldoende inkomsten voor zijn gezin, dat is net zo goed in het belang van de kinderen. Heeft de ex van TS ooit voorgesteld om zelf voltijd te gaan werken, zodat er financiële ruimte is voor TS om minder te werken? Het zou haar geloofwaardigheid ten goede komen, maar ik betwijfel dat het ooit gebeurd is.
[..]
En hoe ziet ze de toekomst met haar 18 uur per week werken? Kan ze het financiële plaatje zo wel rond krijgen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:03 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Even inhaken, zij heeft ooit gesolliciteerd en de baan gekregen maar is uiteindelijk afgehaakt omdat ze dan 3 dagen moest werken in plaats van 2.
Heb jij aangegeven dat je graag wilde dat zij meer ging werken? En was jij dan bereid geweest dat op te vangen qua zorg voor de kinderen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:03 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Even inhaken, zij heeft ooit gesolliciteerd en de baan gekregen maar is uiteindelijk afgehaakt omdat ze dan 3 dagen moest werken in plaats van 2.
In combinatie met haar taken als ouder, omdat jij die taken niet op je nam, vermoed ik? En in overleg met jou? Jullie hebben samen de omstandigheden geschapen waarin zij parttime werkte en moeder en huisvrouw (en regelneef waarschijnlijk) was en jij degene die het meeste geldt binnenbracht. In een veranderde situatie kan het zijn dat zij er heel anders in staat.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:03 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Het financiële plaatje is gesitueerd op basis van inkomen, (kinder)toeslagen, kinderbijslag en alimentatie. Waarbij zij er vanuit gegaan is alles te krijgen. Echter, indien we kiezen voor co-ouderschap, zij ook financieel minder wordt. Als aanvulling, zij heeft ook de woorden gebruikt 'ik moet het met minder doen, dus jij ook'.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
En hoe ziet ze de toekomst met haar 18 uur per week werken? Kan ze het financiële plaatje zo wel rond krijgen?
Dat klinkt wederom als een soort van wraak van haar. En als dat financiële plaatje nu niet zo wordt als zij dat wenst? Hoe gaat ze het dan voor elkaar boksen? Of wil ze vooral dat jij dat allemaal gaat betalen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:11 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Het financiële plaatje is gesitueerd op basis van inkomen, (kinder)toeslagen, kinderbijslag en alimentatie. Waarbij zij er vanuit gegaan is alles te krijgen. Echter, indien we kiezen voor co-ouderschap, zij ook financieel minder wordt. Als aanvulling, zij heeft ook de woorden gebruikt 'ik moet het met minder doen, dus jij ook'.
Dat moddergooien heeft toch geen zin? Jullie zullen allebei dingen gezegd hebben die je eigenlijk beter niet had kunnen zeggen. Met het doel de ander te kwetsen, omdat je door de ander gekwetst bent.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:11 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Het financiële plaatje is gesitueerd op basis van inkomen, (kinder)toeslagen, kinderbijslag en alimentatie. Waarbij zij er vanuit gegaan is alles te krijgen. Echter, indien we kiezen voor co-ouderschap, zij ook financieel minder wordt. Als aanvulling, zij heeft ook de woorden gebruikt 'ik moet het met minder doen, dus jij ook'.
Dat is niet het probleem van TS of van jou. Dat is haar probleem en daar zal ze een oplossing voor moeten zoeken. Niet van belang verder.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klinkt wederom als een soort van wraak van haar. En als dat financiële plaatje nu niet zo wordt als zij dat wenst? Hoe gaat ze het dan voor elkaar boksen?
Heb haar juist gesteund, want eerlijk ze kon een leuke stap maken in haar carrière. Een aanzienlijke verbetering ten opzichte van wat ze deed. Daarnaast heb ik altijd gezegd, dat ze voor haar kans moet gaan. De overige randzakelijkheden lossen we wel op in welke vorm dan ook (kinderopvang, familie, financieel).quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Heb jij aangegeven dat je graag wilde dat zij meer ging werken? En was jij dan bereid geweest dat op te vangen qua zorg voor de kinderen?
Eens.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat moddergooien heeft toch geen zin? Jullie zullen allebei dingen gezegd hebben die je eigenlijk beter niet had kunnen zeggen. Met het doel de ander te kwetsen, omdat je door de ander gekwetst bent.
Every situation needs a hero. Ben jij nou de hero voor je kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |