abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 februari 2022 @ 18:01:54 #251
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_203602203
Dus een 34 urige werkweek, s avonds en in het weekend zzp-en, fitnessen, gamen met vrienden, een beetje huishoudelijke taken en Fok!en. (de OP begint immers met: "Om de herkenbaarheid te voorkomen heb ik een nieuwe account aangemaakt." )

Waar de haalden jullie in hemelsnaam nog tijd vandaan om ruzie te maken. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Elpis op 10-02-2022 22:39:19 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_203603272
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:10 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Precies dit, het probleem is echter dat er voor haar geen enkele ruimte is. Zij wil bepalen hoe het gaat, ik kan daarmee alleen akkoord gaan. Het is ofwel accepteren ofwel de rechter. Ze heeft inmiddels aangegeven te willen stoppen met mediaton, indien ik het 50/50 plan doorzet. Achteraf, nu ik erbij nadenk, is er dus ook nooit mediaton geweest maar enkel iemand die de bevestiging maakt van haar afspraken. Een mediator is er om ieder zijn belang te behartigen en samen tot een oplossing te komen. In dit geval ben ik met al haar eisen akkoord gegaan echter kan ik het niet om de kinderen tweewekelijks te zien.
Dat is niet waar. Een mediator is er om niemands belang te behartigen. Er moet een oplossing komen ook al is dat niet in belang van 1 van de 2. Een mediator kijkt niet naar belangen maar om er samen uit te komen. En als iets anders dan co ouderschap niet bespreekbaar is voor ex dan zou ik maar alvast een advocaat bellen.
.
pi_203603891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:43 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Dit is ook mijn grootste zorg wanneer het tot de rechtszaal komt. Het feit dat er ooit met een deur gesmeten is, dat er ooit een schop tegen een deur is gegeven zal zij gebruiken als een onveilige omgeving voor haar kinderen. Ze heeft eerder te kennen gegeven (maanden geleden) dat ze het gaat gebruiken in de rechtszaal indien het zover komt.
Een omgeving is echt niet opeens onveilig voor de kinderen als jij een keer met de deur hebt gesmeten. Als er iemand in de rechtszaal met dit soort banaliteiten aan komt zetten, dan zegt dat vooral wat over diegene.
  Vis een optie? donderdag 10 februari 2022 @ 20:05:02 #254
70532 loveli
N
pi_203604346
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Een omgeving is echt niet opeens onveilig voor de kinderen als jij een keer met de deur hebt gesmeten. Als er iemand in de rechtszaal met dit soort banaliteiten aan komt zetten, dan zegt dat vooral wat over diegene.
"Een keer met de deur gesmeten" vs "Deur naar haar toe dichtgesmeten, gat in getrapt."
crap in = crap out
pi_203605521
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:05 schreef loveli het volgende:

[..]
"Een keer met de deur gesmeten" vs "Deur naar haar toe dichtgesmeten, gat in getrapt."
Dat valt nog allemaal wel mee.

En d'r is verder ook geen bewijs van.
  Vis een optie? donderdag 10 februari 2022 @ 21:41:53 #256
70532 loveli
N
pi_203605854
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:15 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat valt nog allemaal wel mee.

En d'r is verder ook geen bewijs van.
Gaat mij niet om een rechtszaak, maar om de relatie. Zulke dingen vallen niet mee.
crap in = crap out
pi_203605867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:41 schreef loveli het volgende:

[..]
Gaat mij niet om een rechtszaak, maar om de relatie. Zulke dingen vallen niet mee.
Deur dichtslaan vind ik wel meevallen. Als ze daar in een rechtszaak over gaat zitten zeuren, zegt dat wat mij betreft vooral veel over haar.

Mijn vriendin gooit ook weleens een afstandsbediening of zo kapot als ze boos is. Daarna is het dan ook wel weer klaar. Zoals gezegd, heb ik dat dan liever dan dat ze 'n week over iets door blijft gaan.

Hij zal achteraf gezien voor haar niet de ideale partner zijn geweest, maar da's nu niet relevant meer. Op basis van wat ik lees, heb ik niet echt het idee dat hij haar jaren heeft geterroriseerd of zo en ook niet dat hij totaal niet naar de kinderen heeft omgekeken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Halcon op 10-02-2022 21:49:00 ]
pi_203606547
quote:
9s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:01 schreef Elpis het volgende:
Dus een 34 urige werkweek, s avonds en in het weekend zzp-en, fitnessen, gamen met vrienden, een beetje huishoudelijke taken en Fok!en. (de OP begint immers met: "Om de herkenbaarheid te voorkomen heb ik een nieuwe account aangemaakt." )

Waar de haalden jullie in hemelsnaam nog tijd voor om ruzie te maken. :{
Blijkbaar zat ze te ruziën tijdens het gamen. Of misschien viel het met de ruzie wel mee, maar zat zij zich wel te ergeren.

Blijkbaar zag hij er ook niet veel heil in om 24/7 op elkaars lip te zitten en is hij ook andere activiteiten gaan zoeken dan met haar op de bank te zitten.
pi_203606717
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Blijkbaar zat ze te ruziën tijdens het gamen. Of misschien viel het met de ruzie wel mee, maar zat zij zich wel te ergeren.

Blijkbaar zag hij er ook niet veel heil in om 24/7 op elkaars lip te zitten en is hij ook andere activiteiten gaan zoeken dan met haar op de bank te zitten.
Weet je, ook TS is niet zonder zonde in dezelfde, hoezeer jij ook je best doet te doen alsof hij niets fout heeft gedaan en alleen maar heel veel goeds.

Onmogelijk. Ze hebben samen deze puinhoop gemaakt. Ik vind het echt niet oké om koste wat kost te proberen één schuldige aan te wijzen, wat dan natuurlijk zijn ex moet zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203606751
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weet je, ook TS is niet zonder zonde in dezelfde, hoezeer jij ook je best doet te doen alsof hij niets fout heeft gedaan en alleen maar heel veel goeds.

Onmogelijk. Ze hebben samen deze puinhoop gemaakt. Ik vind het echt niet oké om koste wat kost te proberen één schuldige aan te wijzen, wat dan natuurlijk zijn ex moet zijn.
Ik zeg dan ook nergens dat hij zonder zonde is geweest. Hij heeft ook zijn fouten gemaakt. Ook na het eindigen van de relatie bijvoorbeeld met die uitspraak dat hij haar kapot maakt. Dat moet je gewoon niet zeggen.

Maar het gaat me te ver om te stellen dat hij niet naar zijn kinderen om heeft gekeken of dat de veiligheid daar in huis in het geding was.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 08:28:25 #261
5428 crew  miss_sly
pi_203608539
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 22:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook nergens dat hij zonder zonde is geweest. Hij heeft ook zijn fouten gemaakt. Ook na het eindigen van de relatie bijvoorbeeld met die uitspraak dat hij haar kapot maakt. Dat moet je gewoon niet zeggen.

Maar het gaat me te ver om te stellen dat hij niet naar zijn kinderen om heeft gekeken of dat de veiligheid daar in huis in het geding was.
Ik vind echt dat je erg ver gaat met haar van van alles beschuldigen en voor hem vergoeilijken hoe het is gegaan. Heeft TS niks aan. Het is een lastige situatie waarbij het er eigenlijk helemaal niet meer toe doet hoe deze is ontstaan. Ze moeten verder, en TS heeft er het meeste aan om daarin kalm en rationeel te blijven en iemand in te schakelen die hem vertegenwoordigt om op afspraken uit te komen die het beste zijn voor de kinderen en voor hem.

En nogmaals: deze vrouw blijft altijd de moeder van zijn kinderen. Hij moet er nog vele jaren mee kunnen overleggen over een heleboel dingen die op hun pad komen. Bovendien kan hij mooi voorleven aan de kinderen hoe je in dergelijke situaties met andere mensen omgaat. En hoe je ondanks alles de moeder van je kinderen respecteert alleen al omdat ze dat is. En daarbij hoeft hij niet over zich te laten lopen en haar in alles te voorzien. Integendeel, daar ligt voor haar ook alleen maar een kans om zelfstandig en onafhankelijk te worden.
pi_203610027
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 08:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind echt dat je erg ver gaat met haar van van alles beschuldigen en voor hem vergoeilijken hoe het is gegaan. Heeft TS niks aan. Het is een lastige situatie waarbij het er eigenlijk helemaal niet meer toe doet hoe deze is ontstaan. Ze moeten verder, en TS heeft er het meeste aan om daarin kalm en rationeel te blijven en iemand in te schakelen die hem vertegenwoordigt om op afspraken uit te komen die het beste zijn voor de kinderen en voor hem.

En nogmaals: deze vrouw blijft altijd de moeder van zijn kinderen. Hij moet er nog vele jaren mee kunnen overleggen over een heleboel dingen die op hun pad komen. Bovendien kan hij mooi voorleven aan de kinderen hoe je in dergelijke situaties met andere mensen omgaat. En hoe je ondanks alles de moeder van je kinderen respecteert alleen al omdat ze dat is. En daarbij hoeft hij niet over zich te laten lopen en haar in alles te voorzien. Integendeel, daar ligt voor haar ook alleen maar een kans om zelfstandig en onafhankelijk te worden.
Nu quote ik @miss_sly maar dat is niet bewust. In zijn algemeenheid wil ik een reactie geven. In een relatie, waarbij één besluit om te vertrekken, doet het emotioneel veel pijn voor de 'verliezer' (kun je dat zo noemen?). Je krijgt te maken met het vertrek (accepteren dat de relatie over is), de definitieve scheiding van boedel / middelen en de pijn van het missen van de kinderen.

Natuurlijk, het blijft de moeder van mijn kinderen. Dat heeft mij ook doen besluiten om haar een aantal weken geleden een brief te schrijven. Daarin heb ik haar onder andere bedankt voor de momenten waarbij ze mijn steun is geweest (moeilijke / mooie momenten), aangegeven ik trots ben dat zij de moeder van mijn kinderen is, dat we alles samen gaan oplossen ten behoeve van de kinderen, dat ik geen spijt heb van de mooie tijden samen, dat ik de meest waardevolle momenten (geboorte kinderen) met haar gedeeld heb en blij ben dat ze er was. Het feit dat zij eenzijdig de keuze heeft gemaakt, niet voor de oplossing heeft gekozen samen, doet alsnog pijn. Ook al zijn er dingen die ook ik fout heb gedaan, in iedere relatie moet je met elkaar blijven praten. Hiervoor stond ik open, zij niet. Ook ik heb binnen de relatie 'fouten' gemaakt, deze heb ik proberen uit te leggen in mijn eerdere post.

Waarbij voor mij de schoen wringt, is het feit dat zij blijkbaar gaat bepalen in welke vorm ik de kinderen zie. Op welke dagen ik de kinderen zie. Op welke manier ik financieel bijdraag. Op welke locatie de kinderen wonen / ingeschreven staan. Mijn rol als vader, moet een veel grotere zijn dan dat zij die op dit moment voorstelt.
pi_203610050
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:05 schreef loveli het volgende:

[..]
Mwah, meerdere keren vreemdgaan in ons eigen huis (waar één kind ligt te slapen) terwijl ik in het buitenland ben voor zaken vind jij geen onveilige situatie?
  Vis een optie? vrijdag 11 februari 2022 @ 10:13:44 #264
70532 loveli
N
pi_203610174
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:06 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Mwah, meerdere keren vreemdgaan in ons eigen huis (waar één kind ligt te slapen) terwijl ik in het buitenland ben voor zaken vind jij geen onveilige situatie?
Zie mijn eerste reacties, dat vind ik een zeer slechte situatie.

Dat is zo'n kruispunt om de relatie of te eindigen, of te verbeteren. Nooit meer contact met dat sujet, nooit meer op reis voor zaken zonder je partner. Aankaarten hoe jullie daar terecht zijn gekomen, alles op tafel, maatregelen nemen zodat het niet nog een keer gebeurt. Relatie bouwen.
crap in = crap out
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 10:15:24 #265
5428 crew  miss_sly
pi_203610212
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:06 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk echt een ontzettend onbetrouwbare situatie naar jou toe en zonder meer niet oké, maar het is niet per se onveilig. Geweld in huis, ook al is het niet naar het kind gericht, is zeker wel onveilig.

Maar beiden zijn voor jullie relatie absoluut niet oké.s
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 10:17:03 #266
5428 crew  miss_sly
pi_203610250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:04 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Nu quote ik @:miss_sly maar dat is niet bewust. In zijn algemeenheid wil ik een reactie geven. In een relatie, waarbij één besluit om te vertrekken, doet het emotioneel veel pijn voor de 'verliezer' (kun je dat zo noemen?). Je krijgt te maken met het vertrek (accepteren dat de relatie over is), de definitieve scheiding van boedel / middelen en de pijn van het missen van de kinderen.

Natuurlijk, het blijft de moeder van mijn kinderen. Dat heeft mij ook doen besluiten om haar een aantal weken geleden een brief te schrijven. Daarin heb ik haar onder andere bedankt voor de momenten waarbij ze mijn steun is geweest (moeilijke / mooie momenten), aangegeven ik trots ben dat zij de moeder van mijn kinderen is, dat we alles samen gaan oplossen ten behoeve van de kinderen, dat ik geen spijt heb van de mooie tijden samen, dat ik de meest waardevolle momenten (geboorte kinderen) met haar gedeeld heb en blij ben dat ze er was. Het feit dat zij eenzijdig de keuze heeft gemaakt, niet voor de oplossing heeft gekozen samen, doet alsnog pijn. Ook al zijn er dingen die ook ik fout heb gedaan, in iedere relatie moet je met elkaar blijven praten. Hiervoor stond ik open, zij niet. Ook ik heb binnen de relatie 'fouten' gemaakt, deze heb ik proberen uit te leggen in mijn eerdere post.

Waarbij voor mij de schoen wringt, is het feit dat zij blijkbaar gaat bepalen in welke vorm ik de kinderen zie. Op welke dagen ik de kinderen zie. Op welke manier ik financieel bijdraag. Op welke locatie de kinderen wonen / ingeschreven staan. Mijn rol als vader, moet een veel grotere zijn dan dat zij die op dit moment voorstelt.
Maar dat laatste is niet zo. Zij bepaalt helemaal niets. Zij probeert dat te bepalen, maar als jij daar niet in meegaat omdat jij het anders wil, maak je je daar op een correcte manier sterk voor. Door een mediator of scheidingscoach in te schakelen en desnoods via de rechter ervoor te zorgen dat het anders gaat.
pi_203610329
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:45 schreef ikheetmartijn het volgende:
"Haar voorstel is tweewekelijks". Dat snap ik. Als zij hoofdzakelijk zorg gaat dragen voor de kinderen zal ze recht hebben op allerlei toeslagen en alimentatie.
Hoe maak ik het bespreekbaar?
Geef aan haar en de mediator aan dat je wat betreft de kinderen geen concessies wilt doen en wilt gaan voor 50/50.

Ik begrijp dat je in het huis wilt blijven wonen? Dan zal je haar moeten uitkopen. Zorg voor een taxatie van het huis. Hier moet een overeenstemming plaatsvinden

Gaat ze niet meewerken, zorg dan dat je zo snel mogelijk een advocaat regelt. Anders kan het een erg lange rit gaan worden.

Heb dit precies zelfde plaatje (incl 2 kinderen van dezelfde leeftijd) van zeer dichtbij zien gebeuren.
Vrouwen zeggen altijd, in het geval van scheidingen, dat ze een goede relatie van de kinderen met hun vader erg belangrijk vinden. Net zo lang tot ze er achter komen dat het geld scheelt, in het geval van co-ouderschap, of vrijheid in beweging.

Vergeet al die mooie praatjes, een paar traantjes bij de rechter en de vrouw trekt aan het langste eind.
Old Tyme Hardcore!
  vrijdag 11 februari 2022 @ 10:36:46 #268
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203610779
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:04 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Nu quote ik @:miss_sly maar dat is niet bewust. In zijn algemeenheid wil ik een reactie geven. In een relatie, waarbij één besluit om te vertrekken, doet het emotioneel veel pijn voor de 'verliezer' (kun je dat zo noemen?). Je krijgt te maken met het vertrek (accepteren dat de relatie over is), de definitieve scheiding van boedel / middelen en de pijn van het missen van de kinderen.

Heb je door dat je in de loop van dit topic meer problemen begint te krijgen met de gang van zaken en eigenlijk bozer begint te worden?

Dat het gaat van in grote lijnen waren we eruit samen, enkel mbt de omgangsregeling zijn er problemen naar ook financieel e.d.
Dat het steeds meer een verwijtende toon naar haar toe wordt?

Pas hiermee op, zeker aangezien sinds de vorige pagina blijkt dat je niet eens gezag hebt over de kinderen. Waardoor het toch allemaal wel een beetje anders in elkaar steekt. Je toch echt wat minder sterk staat.

Als dit je route is (ik citeer):

Vaderschapstest is niet het enige wat van belang is. Grofweg word de route:

Verzoek tot gezag indienen rechtbank ---> onderzoek Raad voor de Kinderbescherming ----> Uitspraak omtrent verzoek gezag.

En dan ook nog eens de rechtsza(a)k(en) en eventueel aanvullende onderzoeken door gemeentelijke / provinciale hulpverlening of Raad voor de Kinderbescherming om de situatie van de kinderen in kaart te brengen.

Met daar tussenin nog allerlei mogelijkheden voor de ex-partner tot het indienen van beroepen.

Geduld wordt een schone zaak, beste @Papa_van_twee

Einde citaat.

Dan zou ik als ik jou was alles op alles zetten om netjes door de deur te blijven kunnen gaan met je ex.
Kalmeer jezelf dus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:02:57 #269
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_203611396
Het helpt natuurlijk ook niet dat hij door sommige haantjes hier opgehitst wordt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_203611413
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Heb je door dat je in de loop van dit topic meer problemen begint te krijgen met de gang van zaken en eigenlijk bozer begint te worden?

Dat het gaat van in grote lijnen waren we eruit samen, enkel mbt de omgangsregeling zijn er problemen naar ook financieel e.d.
Dat het steeds meer een verwijtende toon naar haar toe wordt?

Pas hiermee op, zeker aangezien sinds de vorige pagina blijkt dat je niet eens gezag hebt over de kinderen. Waardoor het toch allemaal wel een beetje anders in elkaar steekt. Je toch echt wat minder sterk staat.

Als dit je route is (ik citeer):

Vaderschapstest is niet het enige wat van belang is. Grofweg word de route:

Verzoek tot gezag indienen rechtbank ---> onderzoek Raad voor de Kinderbescherming ----> Uitspraak omtrent verzoek gezag.

En dan ook nog eens de rechtsza(a)k(en) en eventueel aanvullende onderzoeken door gemeentelijke / provinciale hulpverlening of Raad voor de Kinderbescherming om de situatie van de kinderen in kaart te brengen.

Met daar tussenin nog allerlei mogelijkheden voor de ex-partner tot het indienen van beroepen.

Geduld wordt een schone zaak, beste @:Papa_van_twee

Einde citaat.

Dan zou ik als ik jou was alles op alles zetten om netjes door de deur te blijven kunnen gaan met je ex.
Kalmeer jezelf dus.
Nee, de problemen (of bezwaren) zijn begonnen toen ik niet mee wilde gaan in haar vooropgestelde plan over de kinderen. Dus toen ik aangaf een co-ouderschap te wensen. Het heb kunnen regelen met mijn werkgever.

Toen sloeg de gehele situatie om, de rechter zou dat wel bepalen volgens haar. Ze dreigde toen met een advocaat, niet goedkeuren van het gezag, ik moest voor morgen de beslissing maken dat ik akkoord ging met haar voorstel (tweewekelijks) anders stopte ze per direct de mediator. Ze zou aanvechten dat het een onveilige omgeving zou zijn voor de kinderen op basis van het incident met de deur. Communicatie enkel nog maar via de e-mail, niet meer via andere wegen.

Toen heb ik haar laten rusten, de volgende dag een bericht gestuurd dat ik haar emoties begrijp, alleen dat ze wel moet blijven denken vanuit het belang van de kinderen. Dat mijn doel is het voorkomen van een rechtsgang en dat daarom ook een mediator in het spel is. Maar dat ze mij niet onder druk mag zetten. Met andere woorden, het forceren van een beslissing waar ik mezelf niet in kan vinden. Is niets anders dan het dwingen tot een keuze die jij graag wilt als uitkomst. Dat maakt mij wel boos inderdaad. Alleen kan alles prima relativeren, ben ook absoluut geen rancuneuze kerel.

Zij opteert dat de kinderen een stabiele basis nodig hebben, die hebben ze bij haar altijd gehad.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 11:06:24 #271
5428 crew  miss_sly
pi_203611451
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:03 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]
Nee, de problemen (of bezwaren) zijn begonnen toen ik niet mee wilde gaan in haar vooropgestelde plan over de kinderen. Dus toen ik aangaf een co-ouderschap te wensen. Het heb kunnen regelen met mijn werkgever.

Toen sloeg de gehele situatie om, de rechter zou dat wel bepalen volgens haar. Ze dreigde toen met een advocaat, niet goedkeuren van het gezag, ik moest voor morgen de beslissing maken dat ik akkoord ging met haar voorstel (tweewekelijks) anders stopte ze per direct de mediator. Ze zou aanvechten dat het een onveilige omgeving zou zijn voor de kinderen op basis van het incident met de deur. Communicatie enkel nog maar via de e-mail, niet meer via andere wegen.

Toen heb ik haar laten rusten, de volgende dag een bericht gestuurd dat ik haar emoties begrijp, alleen dat ze wel moet blijven denken vanuit het belang van de kinderen. Dat mijn doel is het voorkomen van een rechtsgang en dat daarom ook een mediator in het spel is. Maar dat ze mij niet onder druk mag zetten. Met andere woorden, het forceren van een beslissing waar ik mezelf niet in kan vinden. Is niets anders dan het dwingen tot een keuze die jij graag wilt als uitkomst. Dat maakt mij wel boos inderdaad. Alleen kan alles prima relativeren, ben ook absoluut geen rancuneuze kerel.

Zij opteert dat de kinderen een stabiele basis nodig hebben, die hebben ze bij haar altijd gehad.
Maar als jij het gezag niet officieel hebt, komt de rechter er sowieso aan te pas, toch?
pi_203611481
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:02 schreef Elpis het volgende:
Het helpt natuurlijk ook niet dat hij door sommige haantjes hier opgehitst wordt.
Maar het helpt wel dat hij op wordt gehitst om water bij de wijn te blijven doen, terwijl haar voorstel compleet onredelijk is :? En ze duidelijk gewoon erop uit is om hem terug te pakken voor hoe hij zich (volgens haar) in de relatie heeft gedragen ten opzichte van haar.

Haar voorstel is extreem onredelijk. Zij is degene die totaal niet wil praten over iets anders dan haar voorstel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Halcon op 11-02-2022 11:16:37 ]
pi_203611543
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:03 schreef Papa_van_twee het volgende:

[..]

Die stabiele basis hadden ze bij hun vader en moeder. Niet enkel bij haar.

Verder goed gedaan. Je niet meer laten provoceren en ook niet meer laten verleiden tot het zeggen van dingen waar je achteraf spijt van krijgt en jezelf mogelijk mee in de vingers snijdt.

Dat je steeds bozer lijkt te worden, zoals iemand hier schreeft, dat valt wel mee. Denk eerder dat je je nu beter begint te realiseren wat er nu feitelijk aan de hand is.
pi_203611556
@Papa_van_twee

Hoe is de situatie nu m.b.t. de kinderen?

- Gaan ze nog naar dezelfde school, en blijven ze daar ook?
- Wie woont er het dichtste bij?
- Sport?
- Vriendjes / vriendinnetjes in de buurt?
- Afstand tot het huis van moeder?
- Hoe vaak zie je ze nu?
- Overige bijzonderheden die van belang zijn om te weten?

Ik vraag dit, om je een inschatting te geven van je kansen met betrekking tot de omgangsregeling.

En om voortaan alleen per mail/sms/whatsapp te reageren op elkaar is prima! Dan heb je altijd alles zwart op wit over zaken die besproken zijn. Let hierbij wel erg goed op je taalgebruik omdat moeder de tekst heel anders kan interpreteren dan jij het bedoelt! Twee keer nalezen dus.
pi_203611580
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:20 schreef Slapshot het volgende:

[..]
Vrouwen zeggen altijd, in het geval van scheidingen, dat ze een goede relatie van de kinderen met hun vader erg belangrijk vinden. Net zo lang tot ze er achter komen dat het geld scheelt, in het geval van co-ouderschap, of vrijheid in beweging.

Ja. En dan ook nog eens op momenten dat het hun uitkomt. Zoals in dit geval met mevrouw die stelt dat zij wel even bepaalt wanneer meneer zijn kinderen mag zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')