Ik lees vooral dat zij dat vond en dan ging het vaak ook nog om tijd met haar. Enfin, heel relevant is het niet, want het gaat om nu. Nu werkt hij minder en kan dat ook grotendeels thuis.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nou, hij zegt zelf dat hij er idd weinig was en in de vrije tijd die hij had koos voor gamen met vrienden en naar de sportschool gaan.
Maar! En dat is belangrijk, dat was, daar valt niets meer aan te veranderen. Hij heeft fouten gemaakt, zij heeft fouten gemaakt en helemaal niets of niemand kan dat veranderen.
Hoe vanaf nu verder, daar kunnen ze wat mee.
En daarin heeft de ts zich gerealiseerd dat hij graag wel een betrokken vader wil zijn ipv enkel een geldschieter zijn. En dat is een goed iets.
In al die ellende die scheiden is is er dan toch iets moois uit voort gekomen. Want waren ze niet gescheiden was het waarschijnlijk gewoon doorgegaan zoals het ging, met de ts die veelste weinig tijd met zijn kinderen doorbracht.
De gang naar de rechter is niet ongunstig voor de ts. Zolang hij het belang van de kinderen in het oog houdt.
Dus ts, luister naar je kinderen, vraag ze wat ze denken, haal er hulp bij die hun kan helpen te verwoorden wat zij willen en nodig hebben.
Maak zelf een concept voor een ouderschapsplan zodat je wat voor kan leggen bij de rechter. Je advocaat kan je daarbij helpen, maar ik raad met klem aan hierin ook iemand erbij te halen die echt enkel vanuit het belang van de kinderen kijkt ipv de hele scheiding moet bekijken. Iemand die kan helpen met hun een stem te geven en om met zo min mogelijk schade door dit proces heen te komen.
Zorgen voor houdt meer in dan thuis mogen werken van de baas.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het klinkt wel 'n beetje van "Eerst moest je veel werken, nu heb je opeens wel tijd, dus bewijs het maar eens". Omgekeerd kan ik ook wel zeggen dat mevrouw eerst maar eens moet bewijzen dat ze - zonder hardwerkende partner - de boel draaiende kan houden.
Voor wat betreft de kinderen is het vrij simpel. De vader heeft nu de tijd gemaakt, heeft de mogelijkheden, blijft in het vertrouwde huis wonen, etc. Dan is 50/50 het uitgangspunt.
Ze zijn beiden vertroebeld. Ook als je de een wel reëel vindt posten ja.quote:En niet die 85/15 van haar. Hij hoeft ook geen water bij de wijn te doen op dat punt als zijn voorstel het uitgangspunt is en redelijk is.
Haar standpunt zal ongetwijfeld erg vertroebeld zijn door de woede over de manier waarop de relatie in haar ogen ging, maar het gaat nu om de kinderen inderdaad.
Blijft toch open staan de vraag hoe zij zou reageren als hij voorstelt dat de kinderen bij hem wonen en zij ze mag zien wanneer het hem uitkomt. En of zij dan water bij de wijn zou moeten doen als ze gewoon een normale regeling voorstelt?
Maar niet jij dus.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:14 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Heb haar juist gesteund, want eerlijk ze kon een leuke stap maken in haar carrière. Een aanzienlijke verbetering ten opzichte van wat ze deed. Daarnaast heb ik altijd gezegd, dat ze voor haar kans moet gaan. De overige randzakelijkheden lossen we wel op in welke vorm dan ook (kinderopvang, familie, financieel).
In het verleden heb ik altijd gehandeld vanuit het perspectief van het gezin. Laat ik vooropstellen, ook ik deed gewoon huishoudelijke taken (stofzuigen, vaatwasser, kinderen op bed, tandenpoetsen), haalde de kinderen op uit de BSO, zorgde voor boodschappen en het eten. Ook ik ging met de kinderen naar zwemles en naar de sport. Op dagen dat zij werkte, was ik er ook in de ochtend / avond voor de kinderen. Bracht ik ze ook naar school.quote:Op donderdag 10 februari 2022 14:43 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
TS is een ***l!
Ik ken dat slag, werken, werken, werken, en thuis niks investeren!
Workoholic en alchololic komt op hetzelfde neer.
Verwaarlozing, verwaarlozing en verwaarlozing.
Zijn vrouw zit 24/7 of 24/5 op de kinderen te passen en te zorgen terwijl papa tussendoor zondags ff het vlees aan komt snijden!
Wij zijn er niet bij geweest maar zo kan het best gegaan zijn.
Als zijn vrouw dan al vaker geprobeerd heeft het bespreekbaar te maken en mijnheer had geen tijd en interesse door zijn tunnel zicht moet je niet raar opkijken als het op een dag klaar is!
Geen enkele vrouw trouwt met een man om een gezin te beginnen met het vooropgezette plan om na een tijdje bij hem weg te lopen en berooid achter te laten.
Daar zit dan een hoop opgespaarde en ingesleten woede achter!
Dan komt mijnheer ineens met relatietherapie op de proppen!
Het huisvrouwtje moet ff gekalmeerd en rechtgetrokken worden want mijnheer snapt het niet! Waar komt dat toch vandaan? Hij werkt toch dag en nacht voor juist voor het gezin?
Quality time met je gezin kan je niet afkopen met succes en geld beste kerel!!!
Thuiswerken zal vooral zijn als de kinderen op school zijn. Als ze thuis zijn, dan kun je de zorg voor kleine kinderen natuurlijk niet afdoen met achter je laptop zitten en met een schuin oog kijken of ze de boel niet afbreken.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:18 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zorgen voor houdt meer in dan thuis mogen werken van de baas.
Als er een discussie zou zijn over de zorgskills, dan zal er ook meer aangetoond moeten worden dan simpelweg een aanpassing van het werkschema.
Ik denk dat ze dan zou exploderen van woede. Ze zou dan echt niet zo reageren zoals meneer nu doet. Daar steek ik m'n hand wel voor in het vuur.quote:Ze zijn beiden vertroebeld. Ook als je de een wel reëel vindt posten ja.
Dat staat helemaal niet open en dat weet je best. Beide ouders willen hun kinderen zoveel mogelijk blijven zien, echt super verrassend.
Met andere woorden: hier is niet bepaald sprake van een vader die alleen zondag even het vlees kwam snijden. Ik vind dit niet bepaald klinken als een vader die totaal niet naar z'n kinderen om heeft gekeken. Misschien komt het narratief van mevrouw wel vooral doordat zij weinig aandacht kreeg van meneer. Maar dat is in de discussie over de kinderen natuurlijk totaal niet relevant.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:23 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
In het verleden heb ik altijd gehandeld vanuit het perspectief van het gezin. Laat ik vooropstellen, ook ik deed gewoon huishoudelijke taken (stofzuigen, vaatwasser, kinderen op bed, tandenpoetsen), haalde de kinderen op uit de BSO, zorgde voor boodschappen en het eten. Ook ik ging met de kinderen naar zwemles en naar de sport. Op dagen dat zij werkte, was ik er ook in de ochtend / avond voor de kinderen. Bracht ik ze ook naar school.
Dat ik toevalligerwijs een goed inkomen had met mijn werk en daarbij ook nog eens als zelfstandige werkte om het gezin te verbeteren? Is dat dan automatisch verwaarlozing van mijn gezin?
Dankzij ons gezamenlijke inkomen zijn we in staat geweest om een vrijstaand nieuwbouwhuis te bouwen op een prachtig perceel midden in een kinderrijke wijk. We zijn verhuist naar de plaats waar zij geboren was, zodat zij gelukkiger zou worden. Ben met haar meegegaan vanuit mijn geboortestad naar haar geboortestad. Zodat ze meer aansluiting kon vinden met haar ouders, vriendinnen, familie. Ook ik heb keuzes gemaakt voor haar, niet alleen zij voor mij.
Dat is niet de reden, de reden is dat ze niet 3 dagen wilde werken maar 2. Met name vanuit het perspectief van de kinderen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Maar niet jij dus.
Dat verklaart waarom ze daar niet voor gekozen heeft.
Op dagen dat ik werkte en wanneer zij vrij was, verzorgde zij natuurlijk de dagelijkse zaken waaronder het opvangen / brengen van de kinderen naar school, huishoudelijke taken en het eten. Desalniettemin, indien ik thuis kwam na 5'en draaide ik mijn rol mee in het gezin. Dus de dagelijkse zaken waaronder het afruimen van de tafel, inruimen van de afwasmachine en het op bed brengen van de kinderen. Klinkt flauw om hier dit op te schrijven, alleen hetgeen ik in een eerdere post noemde is haar beleving. Dat zijn haar verwijten waarom ze er mee gestopt is, dat wil niet zeggen dat ik werkelijk niks gedaan heb.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met andere woorden: hier is niet bepaald sprake van een vader die alleen zondag even het vlees kwam snijden. Ik vind dit niet bepaald klinken als een vader die totaal niet naar z'n kinderen om heeft gekeken. Misschien komt het narratief van mevrouw wel vooral doordat zij weinig aandacht kreeg van meneer. Maar dat is in de discussie over de kinderen natuurlijk totaal niet relevant.
Vraag me wel af wat zij dan eigenlijk deed, terwijl ze 18 uur per week werktAls jij ze haalt en brengt, naar de zwemles, het eten verzorgt, ze naar bed brengt, etc.
Veel mooie dingen, maar weinig partnerschap. Ze kwamen in materiele zin niets tekort.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:23 schreef Papa_van_twee het volgende:
Dat ik toevalligerwijs een goed inkomen had met mijn werk en daarbij ook nog eens als zelfstandige werkte om het gezin te verbeteren? Is dat dan automatisch verwaarlozing van mijn gezin?
Dankzij ons gezamenlijke inkomen zijn we in staat geweest om een vrijstaand nieuwbouwhuis te bouwen op een prachtig perceel midden in een kinderrijke wijk.
Goed om dat duidelijk te maken. Ik lees hier niet bepaald een vader die niet om heeft gekeken naar z'n kinderen. Integendeeld. En niet alleen in materiële zin, zoals sommigen hier lijken te willen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:32 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Op dagen dat ik werkte en wanneer zij vrij was, verzorgde zij natuurlijk de dagelijkse zaken waaronder het opvangen / brengen van de kinderen naar school, huishoudelijke taken en het eten. Desalniettemin, indien ik thuis kwam na 5'en draaide ik mijn rol mee in het gezin. Dus de dagelijkse zaken waaronder het afruimen van de tafel, inruimen van de afwasmachine en het op bed brengen van de kinderen. Klinkt flauw om hier dit op te schrijven, alleen hetgeen ik in een eerdere post noemde ik haar beleving. Dat zijn haar verwijten waarom ze er mee gestopt is, dat wil niet zeggen dat ik werkelijk niks gedaan heb.
Lange post van TS zelf gelezen?quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:35 schreef Halcon het volgende:
Ik lees eerder 'n vrouw die de relatiegeschiedenis heeft herschreven en meneer tot de grote boeman heeft gemaakt.
Samenwonend, geen samenlevingscontract. Kinderen zijn erkend, maar geen gezag. Volgens mijn advocaat (en de mediator) zal een rechter mij altijd het gezag geven middels een vaderschapstest. Achteraf heb ik teveel vertrouwen gehad dat het wel goed zat of ben ik blind geweest voor de mogelijke gevolgen. Nou zijn die gevolgen niet zo groot vooral omdat in 99,9 keer van de 100 het gezag wordt toegewezen.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:33 schreef Viperhead het volgende:
@:Papa_van_twee
Ik kan ook niet herleiden of jullie getrouwd waren, maar misschien dat ik dat heb gemist, dus vandaar nogmaals de vraag:
Ben jij in het gezagsregister geregistreerd als gezaghebbende (en dus niet alleen de kinderen " erkend")?
Dit wel of niet gedaan hebben kan nogal wat gevolgen hebben, dus vandaar mijn vraag.
Dit is ook mijn grootste zorg wanneer het tot de rechtszaal komt. Het feit dat er ooit met een deur gesmeten is, dat er ooit een schop tegen een deur is gegeven zal zij gebruiken als een onveilige omgeving voor haar kinderen. Ze heeft eerder te kennen gegeven (maanden geleden) dat ze het gaat gebruiken in de rechtszaal indien het zover komt.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:02 schreef Viperhead het volgende:
@:TS
Ik wil je nog een paar dingen meegeven ter informatie/overweging.
- Ten derde, mocht bovenstaand gaan gebeuren, is de kans groot dat je in een ander traject terecht komen. De rechter kan bijvoorbeeld opleggen om samen met hulpverleners op gemeentelijk- of provinciaal niveau naar een oplossing voor de problemen die spelen met betrekking tot de kinderen. Mocht de situatie helemaal escaleren kan jullie “zaak” ook nog bij de Raad voor de Kinderbescherming terecht komen. Naast een tweede rechtszaak, krijg je dus ook nog dat traject op je dak.
Kan ze proberen, maar dat is nu niet je grootste zorg. Tenzij er politie aan te pas is gekomen, eventueel aangiftes zijn gedaan (en verwerkt!) hoef je je hier echt geen zorgen over te maken.quote:Dit is ook mijn grootste zorg wanneer het tot de rechtszaal komt. Het feit dat er ooit met een deur gesmeten is, dat er ooit een schop tegen een deur is gegeven zal zij gebruiken als een onveilige omgeving voor haar kinderen. Ze heeft eerder te kennen gegeven (maanden geleden) dat ze het gaat gebruiken in de rechtszaal indien het zover komt.
Nee, daar is geen aangifte van gedaan.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:46 schreef Viperhead het volgende:
[..]
Kan ze proberen, maar dat is nu niet je grootste zorg. Tenzij er politie aan te pas is gekomen, eventueel aangiftes zijn gedaan (en verwerkt!) hoef je je hier echt geen zorgen over te maken.
Ook geen betrokkenheid van justitie, of enigerlei andere instanties? Dan zit je goed, geen zorgen over maken.quote:Nee, daar is geen aangifte van gedaan.
Nee, heb geen strafblad en geen enigerlei andere instanties op mijn dak.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:51 schreef Viperhead het volgende:
[..]
Ook geen betrokkenheid van justitie, of enigerlei andere instanties? Dan zit je goed, geen zorgen over maken.
Jij enige eigenaar van het huis?quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:37 schreef Papa_van_twee het volgende:
[..]
Samenwonend, geen samenlevingscontract. Kinderen zijn erkend, maar geen gezag. Volgens mijn advocaat (en de mediator) zal een rechter mij altijd het gezag geven middels een vaderschapstest. Achteraf heb ik teveel vertrouwen gehad dat het wel goed zat of ben ik blind geweest voor de mogelijke gevolgen. Nou zijn die gevolgen niet zo groot vooral omdat in 99,9 keer van de 100 het gezag wordt toegewezen.
Vaderschapstest is niet het enige wat van belang is. Grofweg word de route:quote:Samenwonend, geen samenlevingscontract. Kinderen zijn erkend, maar geen gezag. Volgens mijn advocaat (en de mediator) zal een rechter mij altijd het gezag geven middels een vaderschapstest. Achteraf heb ik teveel vertrouwen gehad dat het wel goed zat of ben ik blind geweest voor de mogelijke gevolgen. Nou zijn die gevolgen niet zo groot vooral omdat in 99,9 keer van de 100 het gezag wordt toegewezen.
We zijn beide eigenaar.quote:Op donderdag 10 februari 2022 15:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij enige eigenaar van het huis?
Wacht, je vindt dit serieus slecht als vrouwen kunnen koken en schoonmaken? Veel plezier met je katten thuisquote:
Ja, dat klopt. Geen makkelijk traject, daarnaast ook een financieel onaantrekkelijk traject. Het zij zo.quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:02 schreef Viperhead het volgende:
[..]
Vaderschapstest is niet het enige wat van belang is. Grofweg word de route:
Verzoek tot gezag indienen rechtbank ---> onderzoek Raad voor de Kinderbescherming ----> Uitspraak omtrent verzoek gezag.
En dan ook nog eens de rechtsza(a)k(en) en eventueel aanvullende onderzoeken door gemeentelijke / provinciale hulpverlening of Raad voor de Kinderbescherming om de situatie van de kinderen in kaart te brengen.
Met daar tussenin nog allerlei mogelijkheden voor de ex-partner tot het indienen van beroepen.
Geduld wordt een schone zaak, beste @:Papa_van_twee
En dan niet ten minste een samenlevingscontract om e.e.a. te regelen? Oef.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |