quote:Edwin van der Sar wist niet van seksueel overschrijdend gedrag Marc Overmars
Edwin van der Sar wist niet dat Marc Overmars zich gedurende een langere periode heeft schuldig gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag bij Ajax. Dat laat de algemeen directeur van de landskampioen desgevraagd weten.
Van der Sar hoorde pas van het seksueel overschrijdende gedrag van Overmars nadat hij op 25 januari een mail naar alle werknemers van Ajax had verstuurd. Daarin wees hij iedereen op de aanwezigheid van de vertrouwenspersonen met wie ze klachten over de veiligheid op de werkvloer kunnen bespreken.
https://www.telegraaf.nl/(...)gedrag-marc-overmars
Was Marc zwanger ja?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar ik me eigenlijk nog het meeste over verbaas is de verbazing van potentaat Marc Overmars. Hij snapte de ophef niet zo, of iets van gelijke strekking. Dat betekent dus dat hij in een wereld leeft waar hij er steeds mee weg kwam. Of sterker nog, succes mee had. Dat moeten toch vrouwen van lagere allooi zijn die daar voor vallen. Maar goed, hij zal ze niet voor een goed gesprek hebben aangesproken. Drachtige Marc wilde de dames eens lekker boetseren.²
Nou, Marc was behoorlijk vol van zichzelf. In een wereld zonder zelfcorrigerend vermogen kan je met macht en geld ontzettend veel doen. Malle Marc zal behoorlijk wat vrouwtjes hebben het hof hebben kunnen maken. Daar ben ik van overtuigd. Als het niet werkt stop je er van zelf wel mee naar verloop van tijd, dus moest het kennelijk voor hem hebben gewerkt, want hij ging er mee door. Achteraf lijkt smeerlap Ali nog best netjes vergeleken met de andere heerschappen, hij pakte dames die volwassen waren en bepaalde ze voor de bewezen diensten.quote:
Dat was niet het punt drolkop. Dit is al de derde keer vandaag dat je drachtig en bronstig door elkaar haalt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, Marc was behoorlijk vol van zichzelf. In een wereld zonder zelfcorrigerend vermogen kan je met macht en geld ontzettend veel doen. Malle Marc zal behoorlijk wat vrouwtjes hebben het hof hebben kunnen maken. Daar ben ik van overtuigd. Als het niet werkt stop je er van zelf wel mee naar verloop van tijd, dus moest het kennelijk voor hem hebben gewerkt, want hij ging er mee door. Achteraf lijkt smeerlap Ali nog best netjes vergeleken met de andere heerschappen, hij pakte dames die volwassen waren en bepaalde ze voor de bewezen diensten.
Jason.²
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was niet het punt drolkop. Dit is al de derde keer vandaag dat je drachtig en bronstig door elkaar haalt.
En toch dekt het de lading niet helemaal. Heb je gezien wat Marc allemaal heeft gedaan? Ik ben er echt van overtuigd dat dit het topje van de ijsberg is. Let op mijn woorden: ER ZULLEN MEER SLACHTOFFERS ZICH GAAN MELDEN.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was niet het punt drolkop. Dit is al de derde keer vandaag dat je drachtig en bronstig door elkaar haalt.
Tedere woordkeuze, maar de meeste boys en girls hier weten dat wel te plaatsen als onderdeel van het dedicated taaleigen van deze user.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
klopt helemaal. Profiteren als het kan maar klagen als het ff tegenzit. Ze willen hetzelfde loon, dezelfde positie maar voor zichzelf opkomen ho maar tenzij er een paar schapen over de dam zijn. Dan lekker anoniem lekken. Goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar ik me eigenlijk nog het meeste over verbaas is de verbazing van potentaat Marc Overmars. Hij snapte de ophef niet zo, of iets van gelijke strekking. Dat betekent dus dat hij in een wereld leeft waar hij er steeds mee weg kwam. Of sterker nog, succes mee had. Dat moeten toch vrouwen van lagere allooi zijn die daar voor vallen. Maar goed, hij zal ze niet voor een goed gesprek hebben aangesproken. Drachtige Marc wilde de dames eens lekker boetseren.²
Ik vind dit echt een heel goed punt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
klopt helemaal. Profiteren als het kan maar klagen als het ff tegenzit. Ze willen hetzelfde loon, dezelfde positie maar voor zichzelf opkomen ho maar tenzij er een paar schapen over de dam zijn. Dan lekker anoniem lekken. Goed voorbeeld.
Het zou niet verkeerd zijn om die dames (en heren?) die hiervan geprofiteerd hebben en een promotie hebben gekregen opnieuw inhoudelijk te beoordelen op kwaliteit
Zo klassiek geschoold is ie blijkbaar nietquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waar the hell heb je het over joh? Is dit victim blaming on steroids of misogynie on steroids? Of iets anders?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
klopt helemaal. Profiteren als het kan maar klagen als het ff tegenzit. Ze willen hetzelfde loon, dezelfde positie maar voor zichzelf opkomen ho maar tenzij er een paar schapen over de dam zijn. Dan lekker anoniem lekken. Goed voorbeeld.
Het zou niet verkeerd zijn om die dames (en heren?) die hiervan geprofiteerd hebben en een promotie hebben gekregen opnieuw inhoudelijk te beoordelen op kwaliteit
Ja, ze moeten zich niet aanstellen, want de mannen die er werken hebben ook steeds met dezelfde uitdagingen te maken. Die worden ook seksueel lastiggevallen en krijgen dickpics toegestuurd door leidinggevenden. Normaalste zaak van de wereld.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
gaap.... Iets met voor je zelf opkomen of denk je dat overmars uit het niets fotos naar vrouwen/en of mannen heeft gestuurd. Kom op zeg... naïefquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:55 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, ze moeten zich niet aanstellen, want de mannen die er werken hebben ook steeds met dezelfde uitdagingen te maken. Die worden ook seksueel lastiggevallen en krijgen dickpics toegestuurd door leidinggevenden. Normaalste zaak van de wereld.
Dickpics worden inderdaad meestal ongevraagd aan vrouwen verstuurd. No joke. Helaas.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:59 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
gaap.... Iets met voor je zelf opkomen of denk je dat overmars uit het niets fotos naar vrouwen/en of mannen heeft gestuurd. Kom op zeg... naïef
Gegeven het feit dat dat soort foto's gewoonlijk als een onaangename verrassing schijnt te komen, zal hij het wel niet van tevoren hebben aangekondigd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:59 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
gaap.... Iets met voor je zelf opkomen of denk je dat overmars uit het niets fotos naar vrouwen/en of mannen heeft gestuurd. Kom op zeg... naïef
er zal wel een voorgeschiedenis geweest zijn waardoor overmars zijn kans rook en als je ergens niet van gediend ben kom je voor je zelf op als je een volwassen kerel of vrouw bent maar goed, het zal wel.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:04 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Gegeven het feit dat dat soort foto's gewoonlijk als een onaangename verrassing schijnt te komen, zal hij het wel niet van tevoren hebben aangekondigd.
Nou ben ik toevallig getrouwd met een feministe uit de jaren 80, dus ik heb haar even je post voorgelegd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik moest wel lachen om het NOS journaal. "Het is niet bekend hoe het met de slachtoffers gaat." Dat het gedrag van Overmars niet kan is nog geen excuus voor die enorme zeikwijvencultuur. Niks toen, niet terugappen dat ie normaal moet doen, jaren door laten gaan, 'verstijfd' geweest zijn bij seksueel contact en als er dan een metoo publiciteitsmomentje is naar een vertrouwenspersoon lopen en dan geprezen worden om hoe moedig je bent en je als ernstig slachtoffer laten wegzetten.
Een feministe uit de jaren 70 of 80 zou zich doodschamen. Wat een weke truttigheid. Ja, ik doe aan victim blaming en niet om de dader vrij te pleiten maar omdat de slachtoffers eigenaar zijn van hun eigen slachtofferschap en ook blaam verdienen.
vindt ze een schandalige opmerking. Altijd maar weer: "Die wijven moeten niet zeiken, die moeten maar tegen een stootje kunnen en niet het slachtoffer uithangen." Ook in de jaren 80 werd dat tegen vrouwen gezegd. Met hetzelfde platte en denigrerende toontje dat jij gebruikt.quote:de slachtoffers eigenaar zijn van hun eigen slachtofferschap en ook blaam verdienen
Ik kan er ook slecht tegen moet ik zeggen. Maar wat ik vaak doe, en het helpt echt, is tussen de regels lezen. De soep wordt vaak niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend nl. Soms komen woorden harder aan dan door de zender eigenlijk is bedoeld. Het is de sport om die analyse vooraf te kunnen maken om irritaties te voorkomen. Ik kan dat makkelijker dan anderen, eerlijk is eerlijk, mede ingegeven door mijn achtergrond (klassieke scholing).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:11 schreef Barbusse het volgende:
Paar users die wel heerlijk aan het victim blaming zijn hier, sow.
Jij bent een bijzondere user.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan er ook slecht tegen moet ik zeggen. Maar wat ik vaak doe, en het helpt echt, is tussen de regels lezen. De soep wordt vaak niet zo heet gedronken als hij wordt opgediend nl. Soms komen woorden harder aan dat door de zender eigenlijk is bedoeld. Het is de sport om die analyse vooraf te kunnen maken om irritaties te voorkomen. Ik kan dat makkelijker dan anderen, eerlijk is eerlijk, mede ingegeven door mijn achtergrond (klassieke scholing).
Stukje cachet:
Kennis spreekt, maar wijsheid luistert.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |