abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203574769
Overmars vertrekt per direct bij Ajax wegens grensoverschrijdende berichten

Marc Overmars vertrekt per direct als directeur voetbalzaken van Ajax. Dat heeft de club zojuist bekendgemaakt.

Op de website van de club stelt Ajax als verklaring: "Het gedurende een langere periode versturen van grensoverschrijdende berichten aan meerdere vrouwelijke collega's ligt ten grondslag aan zijn besluit om te stoppen."

Het besluit volgt, zo meldt de Amsterdamse club, op gesprekken in de afgelopen dagen met de Raad van Commissarissen (RvC) en algemeen directeur Edwin van der Sar, met wie Overmars een twee-eenheid vormde bij de landskampioen.

Op de website van Ajax wordt Overmars zelf aan het woord gelaten. "Ik schaam me kapot. Vorige week werd ik geconfronteerd met meldingen over mijn gedrag. En hoe dit op anderen is overgekomen. Helaas realiseerde ik me niet goed dat ik hiermee grenzen heb overschreden, maar dat werd me deze dagen wel duidelijk. Daardoor voelde ik opeens een enorme druk."

Directeur voetbalzaken Marc Overmars vertrekt per direct bij Ajax. Dit heeft hij na gesprekken in de afgelopen dagen met de Raad van Commissarissen (RvC) en algemeen directeur Edwin van der Sar besloten en aan hen meegedeeld.
5 uur geleden

"Ik bied mijn excuses aan", vervolgt de 48-jarige Gelderlander. "Zeker voor iemand in mijn positie is dit gedrag niet goed te praten, dat zie ik inmiddels ook in. Maar te laat. Ik zie geen andere optie dan te stoppen bij Ajax. Dit heeft ook grote impact op mijn privésituatie. Daarom verzoek ik iedereen mij en mijn gezin met rust te laten."
Europese top

Voormalig topvoetballer Overmars, die in 1995 de Champions League won met Ajax, is sinds de zomer van 2012 directeur voetbalzaken bij Ajax. Sinds 1 februari 2013 vervult hij deze functie als statutair bestuurder.

Tijdens zijn bewind bereikte Ajax de finale van de Europa League en de halve finales van de Champions League.

Onder hem werd het salarisplafond losgelaten en wist de club met gerichte versterkingen als Dusan Tadic, Daley Blind en Sébastien Haller weer aansluiting te vinden bij de Europese top. Spelers als Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech en Donny van de Beek wist hij voor recordbedragen te verkopen, waardoor hij de club achterlaat met een grote financiële buffer.

In december werd Overmars herbenoemd voor een nieuwe termijn, tot en met 30 juni 2026.

In de uitzending van Studio Voetbal wordt er met verbazing gereageerd op het plotselinge vertrek van technisch directeur Marc Overmars bij Ajax.
'Nooit gedacht dat MeToo voetbal zou passeren, maar dit bericht is bijzonder'

"Marc is waarschijnlijk de beste voetbaldirecteur die Ajax gehad heeft", verklaart Leen Meijaard namens de Raad van Commissarissen op de clubwebsite. "We hebben niet voor niks zijn contract opgewaardeerd en verlengd. Maar hij heeft helaas echt grenzen overschreden, dus verdergaan als directeur was geen optie, dat zag hij zelf ook in."

"Het is bijzonder pijnlijk voor iedereen. Ik wil de wens uitspreken dat alle betrokkenen de rust en privacy gegund wordt om dit te verwerken."
Veilig werkklimaat

Van der Sar sloot zich bij die woorden aan. "Ik voel me vanuit mijn rol ook verantwoordelijk om de collega's te helpen. Een veilig werkklimaat is heel belangrijk, voor iedereen bij Ajax. We gaan daar de komende tijd nóg meer aandacht aan besteden."

"Marc en ik spelen sinds het begin van de jaren negentig samen, eerst bij Ajax en toen bij Oranje en we zijn nu alweer bijna tien jaar collega's in de directie van Ajax. Dat stopt nu heel abrupt. We zijn hier bezig met iets heel moois, dus voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt zal dit nieuws ook een klap zijn. Maar onze ambities blijven overeind."
https://nos.nl/artikel/24(...)chrijdende-berichten

Het grensoverschrijdend gedrag van oud-directeur Marc Overmars was al veel langer bekend bij Ajax

https://www.nu.nl/voetbal(...)ilneef-overmars.html

laatste nieuws:
Tuchtzaak dreigt voor Marc Overmars na grensoverschrijdend gedrag

https://www.telegraaf.nl/(...)verschrijdend-gedrag

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 08-02-2022 20:25:35 (Toevoeging laatste nieuws) ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203574806
quote:
Edwin van der Sar wist niet van seksueel overschrijdend gedrag Marc Overmars
Edwin van der Sar wist niet dat Marc Overmars zich gedurende een langere periode heeft schuldig gemaakt aan seksueel grensoverschrijdend gedrag bij Ajax. Dat laat de algemeen directeur van de landskampioen desgevraagd weten.

Van der Sar hoorde pas van het seksueel overschrijdende gedrag van Overmars nadat hij op 25 januari een mail naar alle werknemers van Ajax had verstuurd. Daarin wees hij iedereen op de aanwezigheid van de vertrouwenspersonen met wie ze klachten over de veiligheid op de werkvloer kunnen bespreken.
https://www.telegraaf.nl/(...)gedrag-marc-overmars
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203574810
Nou heb stiekem toch weer aardig wat pilsjes achter de kiezen vandaag.

Genot!
U MAD?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:28:10 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203574827
Waar ik me eigenlijk nog het meeste over verbaas is de verbazing van potentaat Marc Overmars. Hij snapte de ophef niet zo, of iets van gelijke strekking. Dat betekent dus dat hij in een wereld leeft waar hij er steeds mee weg kwam. Of sterker nog, succes mee had. Dat moeten toch vrouwen van lagere allooi zijn die daar voor vallen. Maar goed, hij zal ze niet voor een goed gesprek hebben aangesproken. Drachtige Marc wilde de dames eens lekker boetseren. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203574873
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Waar ik me eigenlijk nog het meeste over verbaas is de verbazing van potentaat Marc Overmars. Hij snapte de ophef niet zo, of iets van gelijke strekking. Dat betekent dus dat hij in een wereld leeft waar hij er steeds mee weg kwam. Of sterker nog, succes mee had. Dat moeten toch vrouwen van lagere allooi zijn die daar voor vallen. Maar goed, hij zal ze niet voor een goed gesprek hebben aangesproken. Drachtige Marc wilde de dames eens lekker boetseren. :N

Was Marc zwanger ja?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:35:04 #6
13462 BansheeBoy
pi_203574933
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Was Marc zwanger ja?
Nou, Marc was behoorlijk vol van zichzelf. In een wereld zonder zelfcorrigerend vermogen kan je met macht en geld ontzettend veel doen. Malle Marc zal behoorlijk wat vrouwtjes hebben het hof hebben kunnen maken. Daar ben ik van overtuigd. Als het niet werkt stop je er van zelf wel mee naar verloop van tijd, dus moest het kennelijk voor hem hebben gewerkt, want hij ging er mee door. Achteraf lijkt smeerlap Ali nog best netjes vergeleken met de andere heerschappen, hij pakte dames die volwassen waren en bepaalde ze voor de bewezen diensten.

Jason.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_203574998
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nou, Marc was behoorlijk vol van zichzelf. In een wereld zonder zelfcorrigerend vermogen kan je met macht en geld ontzettend veel doen. Malle Marc zal behoorlijk wat vrouwtjes hebben het hof hebben kunnen maken. Daar ben ik van overtuigd. Als het niet werkt stop je er van zelf wel mee naar verloop van tijd, dus moest het kennelijk voor hem hebben gewerkt, want hij ging er mee door. Achteraf lijkt smeerlap Ali nog best netjes vergeleken met de andere heerschappen, hij pakte dames die volwassen waren en bepaalde ze voor de bewezen diensten.

Jason.

Dat was niet het punt drolkop. Dit is al de derde keer vandaag dat je drachtig en bronstig door elkaar haalt.
pi_203575201
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat was niet het punt drolkop. Dit is al de derde keer vandaag dat je drachtig en bronstig door elkaar haalt.
_O- _O- _O- Heerlijk gelachen om deze post.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 20:54:37 #9
13462 BansheeBoy
pi_203575252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En toch dekt het de lading niet helemaal. Heb je gezien wat Marc allemaal heeft gedaan? Ik ben er echt van overtuigd dat dit het topje van de ijsberg is. Let op mijn woorden: ER ZULLEN MEER SLACHTOFFERS ZICH GAAN MELDEN.

Ik sta voor wat ik zeg.

dinsdag 8 februari 2022 @ 21:31:00 #10
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203575686
quote:

[..]
Tedere woordkeuze, maar de meeste boys en girls hier weten dat wel te plaatsen als onderdeel van het dedicated taaleigen van deze user.

pi_203575750
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:

klopt helemaal. Profiteren als het kan maar klagen als het ff tegenzit. Ze willen hetzelfde loon, dezelfde positie maar voor zichzelf opkomen ho maar tenzij er een paar schapen over de dam zijn. Dan lekker anoniem lekken. Goed voorbeeld.
Het zou niet verkeerd zijn om die dames (en heren?) die hiervan geprofiteerd hebben en een promotie hebben gekregen opnieuw inhoudelijk te beoordelen op kwaliteit
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:39:41 #12
13462 BansheeBoy
pi_203575810
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
klopt helemaal. Profiteren als het kan maar klagen als het ff tegenzit. Ze willen hetzelfde loon, dezelfde positie maar voor zichzelf opkomen ho maar tenzij er een paar schapen over de dam zijn. Dan lekker anoniem lekken. Goed voorbeeld.
Het zou niet verkeerd zijn om die dames (en heren?) die hiervan geprofiteerd hebben en een promotie hebben gekregen opnieuw inhoudelijk te beoordelen op kwaliteit
Ik vind dit echt een heel goed punt.

pi_203575877
quote:

[..]
Zo klassiek geschoold is ie blijkbaar niet
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:47:54 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203575918
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
Waar the hell heb je het over joh? Is dit victim blaming on steroids of misogynie on steroids? Of iets anders?

Ik vind het in ieder geval echt een onbegrijpelijke reactie :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 8 februari 2022 @ 21:55:28 #15
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203576038
quote:

[..]
Ja, ze moeten zich niet aanstellen, want de mannen die er werken hebben ook steeds met dezelfde uitdagingen te maken. Die worden ook seksueel lastiggevallen en krijgen dickpics toegestuurd door leidinggevenden. Normaalste zaak van de wereld. :wtf:
pi_203576112
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 21:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, ze moeten zich niet aanstellen, want de mannen die er werken hebben ook steeds met dezelfde uitdagingen te maken. Die worden ook seksueel lastiggevallen en krijgen dickpics toegestuurd door leidinggevenden. Normaalste zaak van de wereld. :wtf:
gaap.... Iets met voor je zelf opkomen of denk je dat overmars uit het niets fotos naar vrouwen/en of mannen heeft gestuurd. Kom op zeg... naïef
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:04:24 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203576216
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 21:59 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
gaap.... Iets met voor je zelf opkomen of denk je dat overmars uit het niets fotos naar vrouwen/en of mannen heeft gestuurd. Kom op zeg... naïef
Dickpics worden inderdaad meestal ongevraagd aan vrouwen verstuurd. No joke. Helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 08-02-2022 22:27:22 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:04:38 #18
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203576220
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 21:59 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
Gegeven het feit dat dat soort foto's gewoonlijk als een onaangename verrassing schijnt te komen, zal hij het wel niet van tevoren hebben aangekondigd.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:09:11 #19
13462 BansheeBoy
pi_203576312
Wat je wel gaat krijgen is dat zo'n Mark nu in de luwte gaat werken. Tegenwoordig mogelijkheden zat met bv. de blockchain. Het is een ideale wereld aan het worden zo voor de doorgewinterde smeerlap.

pi_203576439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:04 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Gegeven het feit dat dat soort foto's gewoonlijk als een onaangename verrassing schijnt te komen, zal hij het wel niet van tevoren hebben aangekondigd.
er zal wel een voorgeschiedenis geweest zijn waardoor overmars zijn kans rook en als je ergens niet van gediend ben kom je voor je zelf op als je een volwassen kerel of vrouw bent maar goed, het zal wel.
pi_203576547
Truste allemaal : Z
pi_203576775
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik moest wel lachen om het NOS journaal. "Het is niet bekend hoe het met de slachtoffers gaat." Dat het gedrag van Overmars niet kan is nog geen excuus voor die enorme zeikwijvencultuur. Niks toen, niet terugappen dat ie normaal moet doen, jaren door laten gaan, 'verstijfd' geweest zijn bij seksueel contact en als er dan een metoo publiciteitsmomentje is naar een vertrouwenspersoon lopen en dan geprezen worden om hoe moedig je bent en je als ernstig slachtoffer laten wegzetten.

Een feministe uit de jaren 70 of 80 zou zich doodschamen. Wat een weke truttigheid. Ja, ik doe aan victim blaming en niet om de dader vrij te pleiten maar omdat de slachtoffers eigenaar zijn van hun eigen slachtofferschap en ook blaam verdienen.
Nou ben ik toevallig getrouwd met een feministe uit de jaren 80, dus ik heb haar even je post voorgelegd.

Ze schaamt zich niet dood voor de huidige generatie vrouwen die aan de bel trekken. In tegendeel, ze is er trots op. Ze vindt dat ze zelf vroeger misschien nóg vaker aan de bel had moeten trekken. Ze vindt jouw post nogal vunzig, met je zeikwijvencultuur, en je publiciteitsmomentje. En dat

quote:
de slachtoffers eigenaar zijn van hun eigen slachtofferschap en ook blaam verdienen
vindt ze een schandalige opmerking. Altijd maar weer: "Die wijven moeten niet zeiken, die moeten maar tegen een stootje kunnen en niet het slachtoffer uithangen." Ook in de jaren 80 werd dat tegen vrouwen gezegd. Met hetzelfde platte en denigrerende toontje dat jij gebruikt.
Maar dan is ze onmiddellijk weer vergevingsgezind, want ze denkt dat jij zelf wel nooit in een seksueel bedreigende situatie zult hebben verkeerd. Dus niet begrijpt waar je het over hebt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_203577169
Paar users die wel heerlijk aan het victim blaming zijn hier, sow.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 23:17:14 #24
13462 BansheeBoy
pi_203577220
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 23:11 schreef Barbusse het volgende:
Paar users die wel heerlijk aan het victim blaming zijn hier, sow.
Ik kan er ook slecht tegen moet ik zeggen. Maar wat ik vaak doe, en het helpt echt, is tussen de regels lezen. De soep wordt vaak niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend nl. Soms komen woorden harder aan dan door de zender eigenlijk is bedoeld. Het is de sport om die analyse vooraf te kunnen maken om irritaties te voorkomen. Ik kan dat makkelijker dan anderen, eerlijk is eerlijk, mede ingegeven door mijn achtergrond (klassieke scholing).

Stukje cachet:

Kennis spreekt, maar wijsheid luistert.

[ Bericht 0% gewijzigd door BansheeBoy op 08-02-2022 23:42:21 (Nutella is op) ]
  dinsdag 8 februari 2022 @ 23:22:18 #25
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_203577274
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 23:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik kan er ook slecht tegen moet ik zeggen. Maar wat ik vaak doe, en het helpt echt, is tussen de regels lezen. De soep wordt vaak niet zo heet gedronken als hij wordt opgediend nl. Soms komen woorden harder aan dat door de zender eigenlijk is bedoeld. Het is de sport om die analyse vooraf te kunnen maken om irritaties te voorkomen. Ik kan dat makkelijker dan anderen, eerlijk is eerlijk, mede ingegeven door mijn achtergrond (klassieke scholing).

Stukje cachet:

Kennis spreekt, maar wijsheid luistert.

Jij bent een bijzondere user.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')