Ach als ik in mijn jonge jaren een dickpick had willen maken, had ik het moeten laten ontwikkelen bij de Dixon. Had me zeer ongemakkelijk geleken. Dus nee, ik heb ze nooit gemaakt of verstuurd. En ik snap de dickpick bij bekende mensen al helemaal niet ,want je maakt jezelf wel heel erg chantabel. Als ik als vrouw zijnde een dick pick van marc overmars had gekregen. Dan had ik als eerste geprobeerd wat extra salaris te krijgen onder dreigement dat het anders het internet opgaat.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
Volgens mij zien we hier vooral veel mannen die hun eigen gedrag (in zowel het verleden als de toekomst) goed proberen te praten.
Ik bedoel, veel stijllozer en treuriger dan een dickpic gaat het niet snel worden hoor. Ik heb vrouwen afgewezen die er specifiek om vroegen. Dan zijn niet mijn types.
Ik lees daar een oordeel in over hoe sommigen zich presenteren op Instahhhh.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gelul, waarom dan 'Maar owee'....Er zat meer in dan alleen je afvragen, er zat ook een veroordeling in.
Laat maar, deze hele discussie is zo aan het doodslaan dat je het er alleen nog maar mee eens mag zijn, anders ben je een vrouwen hatende grensoverschrijdende man en deel van het probleem.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik lees daar een oordeel in over hoe sommigen zich presenteren op Instahhhh.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
En net zeg je nog dat het geen oordeel is maar dat hij zich iets afvraagt.quote:De mensen met de meeste volgers zijn over het algemeen niet degenen met de meeste kleding aan. Maar o wee als ze een reactie krijgen daarop in de vorm van een mail of een foto. Dan is het grensoverschrijdend.
Wat zongen ze?quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:49 schreef Haags het volgende:
Wel gelachen om het liedje van de psv fans gisteravond.
die club uit Amsterdam,quote:
Jij je zin joh; Boris Karloff is een voorstander van het versturen van dickpicsquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
En net zeg je nog dat het geen oordeel is maar dat hij zich iets afvraagt.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Jij je zin joh; Boris Karloff is een voorstander van het versturen van dickpics
Als jij je kennelijk begeeft in kringen van vrouwen van dergelijke allooi zijn het wellicht meer je types dan je zou denken. Ik zou dit als realitycheck zien. Trek op tijd aan de rem. Doe het voor je nageslacht.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik bedoel, veel stijllozer en treuriger dan een dickpic gaat het niet snel worden hoor. Ik heb vrouwen afgewezen die er specifiek om vroegen. Dan zijn niet mijn types.
Dan moet het wel een Nederlandse speler zijn geweest.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:22 schreef Frutsel het volgende:
Schijnbaar ook een speler bij Ajax nu beticht van grensoverschrijdend gedrag?
[..]
Hokjes denken
Dat moet Den Haag kunnen overtreffen met iets originelers.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:49 schreef Haags het volgende:
Wel gelachen om het liedje van de psv fans gisteravond.
Mijn dank voor je uitgebreide reactie, waar ik voor een groot deel in mee kan gaan.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat die vrouwen het niet moeten pikken. De grens bepalen, de grens trekken dan wel de man in kwestie aan de grens herinneren. Maar nu zien we vrouwen die het eerst allemaal laten passeren omdat ze het onschuldig vinden of omdat ze er carrierevoordelen in zien of zo, om dan pas als er weer even een moment is, een hype zelfs, achteraf te gaan zeuren. Hoe terecht ook, het is wel te laat.
En dan zijn ze moedig, want ze gebruiken de speciaal voor tere vrouwtjes gecreeerde hulproutes, moedig want ze schamen zich zo. Als generatiegenoot van Overmars zou ik best plaatsvervangende schaamte kunnen voelen voor een Overmars van een jaar of 50 die een dickpick stuurt, we hebben het hier niet over een met seksualiteit worstelende tiener. Maar die schaamte van die vrouwen is niet plaatsvervangend, ze schamen zich dat ze het hebben laten gebeuren zonder iets te doen, dat ze nu nog met terugewerkende kracht een grens moeten trekken waar mannen overheen zijn gegaan. Die schaamte lijkt mij best terecht, want je hebt het je blijkbaar laten overkomen. Doordat dan moedig te noemen vier je een zekere zwakheid van de vrouwen in kwestie. Dat past niet in mijn vrouwbeeld, en ik vind ook niet dat dat het vrouwbeeld is wat we moeten vieren.
[..]
Dat klopt. En daarom begrijp ik juist wel waar ik het over heb. Ik ben nagefloten, betast, aangerand, heb seks gehad waar ik spijt van had, seks met iemand die in een machsverhouding boven mij stond en zelfs seks gehad terwijl ik het niet wilde.
Maar nooit was ik fysiek overmand, of weerloos. en ik snap heel goed dat dat het verschil maakt. Het bedreigd zijn door een fysieke overmacht ken ik ook, alleen dan niet seksueel. Om beide situaties en gevoelends te combineren raakt nou niet bepaald aan de grenzen van voorstellings- en inlevingsvermogen. Het is het fysieke krachtsverschil tussen man en vrouw wat de dynamiek zo giftig kan maken. Maar als daar geen sprake van is, dan gaat het om een zwakke wil en daar ben je zelf bij, zelf verantwoordelijk voor en als zodanig ook eigenaar van je eigen slachtofferschap. Ik weiger om de zwakke wil van vrouwen als gegeven te accepteren, maar een cultuur die dat viert als moed en bewonderenswaardig, dat zien we ook op andere vlakken, creeert dat ook voor een belangrijk deel.
Ik ben zo iemand die s nachts niet achter een meisje blijft fietsen maar ervoor, tegenwind of niet, een ongemakkelijke snelheid of niet, want ik weet dat velen zich dan meer op hun gemak voelen. Ik corrigeer mijn gezelschap als een situatie creeeren waarin vrouwen zich onveilig zouden kunnen voelen. Als ik ergens kom, een relatief verlaten perron of zo, wordt het een veiliger omgeving voor vrouwen waarin ze zich ook veiliger voelen. Maar binnen een fysiek veilige omgeving gaat het om mentale en verbale kracht en daarin zijn vrouwen in mijn optiek niks minder en brengt mijn fysieke kracht niks ter bescherming.
[knip]
Had er niet eens bij Ajax een man aan de bel kunnen trekken over die bedrijfscultuur? Nee blijkbaar moeten die vrouwen die daadwerkelijk worden lastig gevallen dat doen, en het liefst een beetje tijdig. Want anders wordt hun zwakke wil gevierd… of zoiets. Die hulproutes die er voor vrouwen zijn gecreëerd waren misschien helemaal niet nodig geweest wanneer mannen niet meekakelden met de grootste hanen in het hok.quote:Volgens de anonieme personeelsleden stond de directeur bij Ajax al jaren bekend om zijn omgang met vrouwen en werd hij "geilneef" genoemd.
Dit, ik zou ze op posterformaat in de stad hangen met het 06 nummer erbij.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ach als ik in mijn jonge jaren een dickpick had willen maken, had ik het moeten laten ontwikkelen bij de Dixon. Had me zeer ongemakkelijk geleken. Dus nee, ik heb ze nooit gemaakt of verstuurd. En ik snap de dickpick bij bekende mensen al helemaal niet ,want je maakt jezelf wel heel erg chantabel. Als ik als vrouw zijnde een dick pick van marc overmars had gekregen. Dan had ik als eerste geprobeerd wat extra salaris te krijgen onder dreigement dat het anders het internet opgaat.
Waar bestaat die macht dan eigenlijk in? Zoals Anouk zei wat betreft haar carriere, "als er geneukt moet worden dan wordt er geneukt". Maar het moest helemaal niet, dat was een carrierekeuze. Je kunt ook nee zeggen. Een hoerenloper heeft ook geen macht omdat hij 50 euro op zak heeft. Je kunt ook opstappen, je hoeft niet de hoer te spelen. Bij macht denk ik aan een scriptiebegeleider of zo, die dan moet goedkeuren anders geen diploma waar het werk al voor gedaan is en waar dan dus een negatieve consequentie aan zit, ipv het uitblijven van een voorkeursbehandeling.quote:Op woensdag 9 februari 2022 18:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Mijn dank voor je uitgebreide reactie, waar ik voor een groot deel in mee kan gaan.
Echter, het is niet alleen het fysieke krachtsverschil tussen man en vrouw wat seksuele dynamiek zo giftig kan maken. Het verschil in macht tussen mensen is ook een grote factor. In het geval van TVOH lijkt me dat overduidelijk. Daar speelt vervolgens een afhankelijkheidspositie, leeftijdsverschil en bedrijfscultuur ook een rol.
Mannen zullen er ook niet snel van op de hoogte zijn, het zit namelijk in de privesfeer van de vrouwelijke collega. Voor de rest vind ik van alles van die mannen, maar dat er sneue lullen rondlopen is op zich geen maatschappelijk probleem, en dat is het kader waarin we dit beschouwen.quote:En dat seksueel incompetente mannen daar dan misbruik van maken zegt wat mij betreft veel meer over die mannen, dan over die vrouwen die over hun grens laten gaan of niet vroeg genoeg aan de bel trekken.
En zelden hoor je over mannen die belangeloos aan de bel trekken. Dan lees je over Overmars:
Ik ben helemaal niet tegen een vertrouwenspersoon, maar het lijkt me dat Van der Sar hier ook helemaal niet blij mee is want het is een flinke kink in de kabel voor zijn plannen en hij dacht waarschijnlijk een professionele organisatie te leiden. Ik geloof ook wel dat Overmars spijt heeft en dan toch in ieder geval vanwege de consequenties voor zijn toekomst. Dus waarom is dat gedrag dan niet meteen in de kiem gesmoord? Dat is omdat die vrouwen, die er de eerste getuige van zijn en er het meeste van weten, heel lang niet aan de bel trekken.quote:Had er niet eens bij Ajax een man aan de bel kunnen trekken over die bedrijfscultuur? Nee blijkbaar moeten die vrouwen die daadwerkelijk worden lastig gevallen dat doen, en het liefst een beetje tijdig. Want anders wordt hun zwakke wil gevierd… of zoiets. Die hulproutes die er voor vrouwen zijn gecreëerd waren misschien helemaal niet nodig geweest wanneer mannen niet meekakelden met de grootste hanen in het hok.
Vind ik niet zo erg hoor. Waar ik moeite mee heb is de cultuur waarin vrouwen zichzelf niet hoeven beschermen, bij afwezigheid van fysieke dreiging, maar dat institutioneel moet gebeuren of doordat mannen geheel moeten veranderen, wat niet zomaar zal gebeuren. Ik vind dat je als volwassen vrouw ook voor jezelf moet kunnen opkomen.quote:Toch wil ik je nogmaals bedanken voor je reactie, want ik merk dat ik een beetje pissig begin te klinken...
Helemaal mee eens, maar je ziet het gewoon gebeuren, er is sprake van een machocultuur bij Ajax, ze spreken over de Apenrots, dus richten alle ogen zich op die club. Eerst was het de Voice, nu is het Ajax, mensen willen bloed zien.quote:Op woensdag 9 februari 2022 23:50 schreef kurk_droog het volgende:
Ten Hag verwoorde het goed, voetbal is de spiegel van de maatschappij maar om nou het hele voetbal of de hele organisatie van Ajax neer te zetten als een gore bende is gewoon zwaar overdreven.
Mja, als ik het goed heb begrepen is Ajax was in gaan grijpen toen de NRC er over berichtte. Dat is niet zo heel handig. En er lijkt ook sprake te zijn van een toch wel wat giftige cultuur in de buurt van het bestuur, maar goed, daar zal Ajax niet de enige in zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 23:50 schreef kurk_droog het volgende:
Ten Hag verwoorde het goed, voetbal is de spiegel van de maatschappij maar om nou het hele voetbal of de hele organisatie van Ajax neer te zetten als een gore bende is gewoon zwaar overdreven.
En wat is daar mis mee? Natuurlijk heb ik een oordeel over iemand die graag schaars gekleed selfies maakt en die post. Maar dat betekent niet dat mijn oordeel relevant is en het is ook geen uitnodiging voor een foto van je lul. Al kan ik me voorstellen dat je meer kans loopt ze te ontvangen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 16:53 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mijn oordeel over dickpics is ook niet relevant.quote:Op donderdag 10 februari 2022 00:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Natuurlijk heb ik een oordeel over iemand die graag schaars gekleed selfies maakt en die post. Maar dat betekent niet dat mijn oordeel relevant is en het is ook geen uitnodiging voor een foto van je lul. Al kan ik me voorstellen dat je meer kans loopt ze te ontvangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |