abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 maart 2022 @ 20:47:13 #201
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_203912795
Hoe is het hier? Long time no see _O-

Hier sta ik al een poosje stil maar goed dat maakt me niks uit. Als er maar niks bij komt.

Vandaag te horen gekregen dat mijn aanvraag voor een jaarabonnement bij het zwembad goedgekeurd is *O*

Gemeente heeft nu een pilot voor mensen in de minima om sport en cultuur te vergoeden.

Ga gelijk morgen zwemmen haha. In extra warm water ook nog O+
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_203914351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat gisteren eigenlijk best prima is gegaan. Had ik niet verwacht.
Vandaag door een afspraak om 9.45 die uitliep tot na 11 uur pas laat in de gelegenheid om te eten, dus besloten dan maar om 12 uur te starten ipv 10. Ben daar nu toch al bijna :D
^O^
Zo liep mijn dag ook wat gek waardoor ik pas om 2 uur aan ontbijt toekwam. En toen had ik eigenlijk niet eens echt honger.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 08:30:34 #203
5428 crew  miss_sly
pi_203917137
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 22:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
^O^
Zo liep mijn dag ook wat gek waardoor ik pas om 2 uur aan ontbijt toekwam. En toen had ik eigenlijk niet eens echt honger.
Het is gek, maar het went. Ik geloof ook eigenlijk wel na deze dagen dat mijn probleem eigenlijk niet in mijn lijf zit dat per se eten nodig heeft, maar in mijn hoofd dat veel te veel met eten bezig is. En het window om daarmee bezig te zijn, is danig verminderd. En de mogelijkheid om daadwerkelijk van alles in mijn mond te stoppen is dan ook minder.

Gisteren ook 12-20 gedaan en dat werkte prima. Ik ging naar kantoor, en wist niet of er iemand zou zijn om mee te lunchen en zo ja, hoe laat dan. Ik had dus een appel meegenomen, die heb ik om 12 uur gegeten. Later alleen geluncht met twee boterhammen.

Vandaag wordt een uitdaging, want ik ben tot 12 uur alleen. Kind naar school en man voor de tweede keer in 2 jaar naar een klant :o Dus nu is er niemand die het zou zien als ik toch stiekem al iets eet. Ik ga het niet doen!

Overigens nog een vraag: doen jullie in het weekend ook IF? Of neem je dan niets meer ruimte?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 3 maart 2022 @ 08:47:04 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_203917277
In principe werkt IF wel het beste als je consequent bent. Nu ook weer gemerkt, paar dagen efteling, weinig structuur en ook weinig gezonde dingen en ik plus ook meteen weer bijna 4 kilo. :') Ik zou willen dat ik het gewoon eens voor langere tijd structureel kon volhouden want ik weet dat de kilo's er dan echt af kunnen vliegen, maar ja. Ik zal me maar eens richten op 3 weken consequent, want over 3 weken gaan we het vreetweekend doen dat ik in september voor mijn verjaardag kreeg. En dan toch echt eens proberen om buiten die 2 dagen normaal te blijven doen en er niet nog een week in te blijven hangen.
disclaimer
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 08:55:47 #205
5428 crew  miss_sly
pi_203917358
Wel leuk, paar dagen Efteling O+

Ik heb aankomend weekend ook geen afspraken ofzo, dus ik kan in principe gewoon wel min of meer gewoon IF doen. Ga ik dat gewoon proberen :) Ik heb pas 1 april een familieweekend, dus ik zou bijna een maand IF kunnen doen voor die tijd. Enige dat nog lastig kan worden is als mijn moeder onder het mes moet in de komende weken. Toch spanning en een rare dag dan weer. Maar goed, als ik dan één dag wat sjoemel en meteen weer verderga moet dat geen probleem zijn.

Mijn lijf voelt wel goed. Ik geloof dat het best blij is dat het nu een groot deel van de dag geen nieuwe rommel binnenkrijgt, zodat het rustig kan verteren ofzo? Ik heb het sporten op een lager niveau gezet, zodat ik korter sport en langer in een lagere hartslagzone zit. Daarnaast iedere dag gewandeld.
pi_203920256
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 08:30 schreef miss_sly het volgende:
Overigens nog een vraag: doen jullie in het weekend ook IF? Of neem je dan iets meer ruimte?
Ik ontbijt zondag meestal vrij uitgebreid met iedereen hier. Zaterdag tegen 10, 11.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 08:36:19 #207
5428 crew  miss_sly
pi_203933411
Ik weet dat het zo een eerste week sneller kan gaan, maar ik was aangenaam verrast door de weegschaal vanochtend. Ik heb me maandagochtend gewogen om een startgewicht te hebben en daar was vanmorgen al een kilo vanaf.

Ik was het al van plan, omdat ik me ook goed voel, maar nu blijf ik het nog even volhouden :Y
  vrijdag 4 maart 2022 @ 08:38:18 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_203933424
Ik wil even praise hebben voor mijn rvs waterfles _O_
Ik had gistermiddag heet water uit de koffiemachine op kantoor in die fles gedaan om thee te maken. Geprobeerd te drinken maar bleef wel erg warm. Heb de fles mee naar huis genomen (lopend in de kou) en m daar in de garderobe gezet en vergeten.
Vanmorgen bij het jas aantrekken de fles weer opgepakt en weer een half uur mee door de kou gelopen. Ik draai m net open en... de thee is nog lauwwarm :D onverwacht!
disclaimer
  vrijdag 4 maart 2022 @ 08:38:49 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_203933430
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat het zo een eerste week sneller kan gaan, maar ik was aangenaam verrast door de weegschaal vanochtend. Ik heb me maandagochtend gewogen om een startgewicht te hebben en daar was vanmorgen al een kilo vanaf.

Ik was het al van plan, omdat ik me ook goed voel, maar nu blijf ik het nog even volhouden :Y
Fijn om zo snel resultaat te zien! *O*
disclaimer
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 08:42:08 #210
5428 crew  miss_sly
pi_203933460
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 08:38 schreef SQ het volgende:
Ik wil even praise hebben voor mijn rvs waterfles _O_
Ik had gistermiddag heet water uit de koffiemachine op kantoor in die fles gedaan om thee te maken. Geprobeerd te drinken maar bleef wel erg warm. Heb de fles mee naar huis genomen (lopend in de kou) en m daar in de garderobe gezet en vergeten.
Vanmorgen bij het jas aantrekken de fles weer opgepakt en weer een half uur mee door de kou gelopen. Ik draai m net open en... de thee is nog lauwwarm :D onverwacht!
O, dat is iets wat ik me altijd afvraag inderdaad :D
pi_203933949
Resultaat is altijd motiverend, @miss_sly! ^O^ Ik vind het zelf vooral lastig worden als je in het gareel zit en de weegschaal geen vooruitgang of zelfs achteruitgang laat zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 10:11:43 #212
5428 crew  miss_sly
pi_203934310
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
Resultaat is altijd motiverend, @:miss_sly! ^O^ Ik vind het zelf vooral lastig worden als je in het gareel zit en de weegschaal geen vooruitgang of zelfs achteruitgang laat zien.
Dat kan lastig worden, dat moet ik nog even zien. Ik moet zeggen dat het me op zich namelijk ook wel goed bevalt. Het voelt wel goed. Geen idee of dat zo blijft als ik dit lange tijd doe, natuurlijk :D
pi_203934887
Hier was er ook een leuk resultaat te zien. Maandag begonnen en -1.6. Natuurlijk veroorzaakt door anders eten maar het is er wel af. Ik heb mezelf maandag ook op diverse plekken opgemeten, uit ervaring weet ik dat dat ook “afvallen” laat zien
We have far more in common than that which devides us..
pi_203935024
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kan lastig worden, dat moet ik nog even zien. Ik moet zeggen dat het me op zich namelijk ook wel goed bevalt. Het voelt wel goed. Geen idee of dat zo blijft als ik dit lange tijd doe, natuurlijk :D
^O^

Ik vind het zelf het fijnst om iets te ontdekken waardoor het makkelijk(er) vol te houden valt. Op wilskracht afvallen is maar een beperkte periode goed te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203936204
Ik vind het logistiek ook zo handig. 's ochtends mijn tijd kunnen besteden aan zorgen dat iedereen goed weg komt ipv stil moeten zitten en eten levert meer O+ slaap O+
  vrijdag 4 maart 2022 @ 15:30:56 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_203938137
:D nou tot langer slapen heeft het hier nog niet geleid, maar wel tot significant minder stressgevoel.
Maar ik kom sowieso niet graag voor 7 uur mijn bed uit.
disclaimer
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 16:59:22 #217
5428 crew  miss_sly
pi_203939311
Veel ochtendstress heb ik hier niet met een kind dat alles zelf regelt. Dat is wel erg fijn aan zo'n ouder kind O+

Ik merk dat het me rust geeft dat ik een heel stuk minder van mijn tijd met eten bezig hoef te zijn.
Ik ervaar het net als met roken: hoe bevrijdend als je gestopt bent en niet meer telkens hoeft te denken of je nog wel genoeg sigaretten hebt, en je je aansteker bij je hebt, en geld voor nieuwe sigaretten mochten ze toch op raken en waar je ze dan haalt. Met eten tussen 12-20 heb ik een lunch en avondeten en dan eet ik ergens tussendoor een appel en een handje noten, en dan is het klaar.
pi_203939361
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:59 schreef miss_sly het volgende:

Ik merk dat het me rust geeft dat ik een heel stuk minder van mijn tijd met eten bezig hoef te zijn.
(...) Met eten tussen 12-20 heb ik een lunch en avondeten en dan eet ik ergens tussendoor een appel en een handje noten, en dan is het klaar.
Heel herkenbaar O+

Hier ook dat vreemde als ik iets gegeten heb dan heb ik de hele tijd honger en denk ik aan eten. Als ik niet eet dan is dat er allemaal niet. Geen honger en denk niet steeds aan eten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203946076
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 17:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heel herkenbaar O+

Hier ook dat vreemde als ik iets gegeten heb dan heb ik de hele tijd honger en denk ik aan eten. Als ik niet eet dan is dat er allemaal niet. Geen honger en denk niet steeds aan eten.
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft? :?
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 4 maart 2022 @ 22:46:10 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203946368
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft? :?
Maar dat signaal trekt over het algemeen vrij snel weer weg als je daar geen aandacht aan schenkt. En dat gaat ook steeds sneller.
Als je er maar voor zorgt dat je gewoon een normale hoeveelheid kcal binnen krijgt maakt het natuurlijk niet uit of je dat nou in 12 uur of in 8 uur of zelfs minder eet...
De mens heeft er ooit een gewoonte van gemaakt om 3 hoofdmaaltijden per dag te eten, regelmatig verspreid over de dag, maar er is geen keiharde wetenschap die verder aannemelijk maakt dat dat ook echt noodzakelijk is. Het enige dat we echt weten is dat een mens op een dag voedingsstoffen nodig heeft. Maar wanneer je die binnenkrijgt lijkt niet uit te maken.
Of nou ja, eigenlijk maakt dat wel uit. Er zijn een flink aantal studies die de positieve effecten van IF beschrijven.
(Ik ben te duf en te lui om ze op te zoeken en ik durf het niet uit mijn hoofd op te lepelen, want het is een klok-klepel verhaal dankzij mijn potato-brain. :@ )
pi_203946495
quote:

[..]
Het signaal dat je krijgt als je net wakker bent is niet per se een signaal dat je lichaam voedsel nodig heeft. Eerder een herinnering dat jij en je lijf gewend zijn om dan te eten.
Je lichaam besteedt liever minder tijd aan al dat verteren dan meer.
pi_203947160
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 22:46 schreef BE het volgende:

[..]
Maar dat signaal trekt over het algemeen vrij snel weer weg als je daar geen aandacht aan schenkt. En dat gaat ook steeds sneller.
Als je er maar voor zorgt dat je gewoon een normale hoeveelheid kcal binnen krijgt maakt het natuurlijk niet uit of je dat nou in 12 uur of in 8 uur of zelfs minder eet...
De mens heeft er ooit een gewoonte van gemaakt om 3 hoofdmaaltijden per dag te eten, regelmatig verspreid over de dag, maar er is geen keiharde wetenschap die verder aannemelijk maakt dat dat ook echt noodzakelijk is. Het enige dat we echt weten is dat een mens op een dag voedingsstoffen nodig heeft. Maar wanneer je die binnenkrijgt lijkt niet uit te maken.
Of nou ja, eigenlijk maakt dat wel uit. Er zijn een flink aantal studies die de positieve effecten van IF beschrijven.
(Ik ben te duf en te lui om ze op te zoeken en ik durf het niet uit mijn hoofd op te lepelen, want het is een klok-klepel verhaal dankzij mijn potato-brain. :@ )
Ik denk dat je mijn punt niet helemaal snapt. Zelf merk ik dat op een gegeven moment mijn lichaam vraagt om voeding. Dat is niet al om 8 uur in de ochtend. Dat kan zijn om 12 uur, maar ook eerder of later. Beetje afhankelijk hoe laat ik opsta. :P In het weekend bijvoorbeeld begin ik laat met eten, omdat ik eerder gewoon nog geen behoefte aan eten heb.

Verder doe ik sowieso niet aan vaste eetmomenten. Ik heb dagen dat pas rond 6 uur ga ‘lunchen’ en soms niet eens aan avondeten doe.
pi_203947211
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 22:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het signaal dat je krijgt als je net wakker bent is niet per se een signaal dat je lichaam voedsel nodig heeft. Eerder een herinnering dat jij en je lijf gewend zijn om dan te eten.
Je lichaam besteedt liever minder tijd aan al dat verteren dan meer.
Daar had ik het niet over. En volgens mij maakt het ook helemaal niet uit wanneer je op een dag eet. Maar op een gegeven moment zal je lichaam toch om energie vragen. We hebben dat nodig om te kunnen functioneren.
pi_203947626
quote:

Ja hoor, alleen duurt dat veel langer dan je zou denken. Maar goed, ik neem aan dat dat per persoon ook wat verschilt. Mijn lichaam kan blijkbaar best lang zonder eten voor ik echt voel dat ik wat moet eten. Maar als ik eenmaal iets eet, dan lijkt het net een bodemloze put :') It's complicated.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zaterdag 5 maart 2022 @ 10:44:50 #225
5428 crew  miss_sly
pi_203950409
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 23:32 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Daar had ik het niet over. En volgens mij maakt het ook helemaal niet uit wanneer je op een dag eet. Maar op een gegeven moment zal je lichaam toch om energie vragen. We hebben dat nodig om te kunnen functioneren.
Dat klopt. En als jij je lichaam daarop kunt vertrouwen, is dat heel fijn en kun je het zo doen.

Ik heb daar moeite mee. Ik heb nogal snel het gevoel dat ik iets moet eten, maar dat zal voor een groot deel van de tijd niet fysieke honger zijn, maar eerder mijn brein dat me ingeeft dat ik iets moet eten. Daar heb ik nu minder last van. Als ik tussen 12-20 uur in ieder geval twee echte maaltijden eet in de vorm van lunch en avondeten, dan ben ik toch wel redelijk voldaan. Ik heb dan ook inderdaad geen hongergevoel, wat een gevoel is dat ik nu wel een beetje begin te herkennen.

Acteren op een gevoel van honger klinkt natuurlijk helemaal goed, maar dat vind ik nog niet zo gemakkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')