quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat gisteren eigenlijk best prima is gegaan. Had ik niet verwacht.
Vandaag door een afspraak om 9.45 die uitliep tot na 11 uur pas laat in de gelegenheid om te eten, dus besloten dan maar om 12 uur te starten ipv 10. Ben daar nu toch al bijna
Het is gek, maar het went. Ik geloof ook eigenlijk wel na deze dagen dat mijn probleem eigenlijk niet in mijn lijf zit dat per se eten nodig heeft, maar in mijn hoofd dat veel te veel met eten bezig is. En het window om daarmee bezig te zijn, is danig verminderd. En de mogelijkheid om daadwerkelijk van alles in mijn mond te stoppen is dan ook minder.quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Zo liep mijn dag ook wat gek waardoor ik pas om 2 uur aan ontbijt toekwam. En toen had ik eigenlijk niet eens echt honger.
Ik ontbijt zondag meestal vrij uitgebreid met iedereen hier. Zaterdag tegen 10, 11.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:30 schreef miss_sly het volgende:
Overigens nog een vraag: doen jullie in het weekend ook IF? Of neem je dan iets meer ruimte?
Fijn om zo snel resultaat te zien!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet dat het zo een eerste week sneller kan gaan, maar ik was aangenaam verrast door de weegschaal vanochtend. Ik heb me maandagochtend gewogen om een startgewicht te hebben en daar was vanmorgen al een kilo vanaf.
Ik was het al van plan, omdat ik me ook goed voel, maar nu blijf ik het nog even volhouden
O, dat is iets wat ik me altijd afvraag inderdaadquote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:38 schreef SQ het volgende:
Ik wil even praise hebben voor mijn rvs waterfles
Ik had gistermiddag heet water uit de koffiemachine op kantoor in die fles gedaan om thee te maken. Geprobeerd te drinken maar bleef wel erg warm. Heb de fles mee naar huis genomen (lopend in de kou) en m daar in de garderobe gezet en vergeten.
Vanmorgen bij het jas aantrekken de fles weer opgepakt en weer een half uur mee door de kou gelopen. Ik draai m net open en... de thee is nog lauwwarmonverwacht!
Dat kan lastig worden, dat moet ik nog even zien. Ik moet zeggen dat het me op zich namelijk ook wel goed bevalt. Het voelt wel goed. Geen idee of dat zo blijft als ik dit lange tijd doe, natuurlijkquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
Resultaat is altijd motiverend, @:miss_sly!Ik vind het zelf vooral lastig worden als je in het gareel zit en de weegschaal geen vooruitgang of zelfs achteruitgang laat zien.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan lastig worden, dat moet ik nog even zien. Ik moet zeggen dat het me op zich namelijk ook wel goed bevalt. Het voelt wel goed. Geen idee of dat zo blijft als ik dit lange tijd doe, natuurlijk
Heel herkenbaarquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik merk dat het me rust geeft dat ik een heel stuk minder van mijn tijd met eten bezig hoef te zijn.
(...) Met eten tussen 12-20 heb ik een lunch en avondeten en dan eet ik ergens tussendoor een appel en een handje noten, en dan is het klaar.
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel herkenbaar![]()
Hier ook dat vreemde als ik iets gegeten heb dan heb ik de hele tijd honger en denk ik aan eten. Als ik niet eet dan is dat er allemaal niet. Geen honger en denk niet steeds aan eten.
Maar dat signaal trekt over het algemeen vrij snel weer weg als je daar geen aandacht aan schenkt. En dat gaat ook steeds sneller.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft?
Het signaal dat je krijgt als je net wakker bent is niet per se een signaal dat je lichaam voedsel nodig heeft. Eerder een herinnering dat jij en je lijf gewend zijn om dan te eten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment geeft je lichaam toch een signaal dat het voedsel nodig heeft?
Ik denk dat je mijn punt niet helemaal snapt. Zelf merk ik dat op een gegeven moment mijn lichaam vraagt om voeding. Dat is niet al om 8 uur in de ochtend. Dat kan zijn om 12 uur, maar ook eerder of later. Beetje afhankelijk hoe laat ik opsta.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:46 schreef BE het volgende:
[..]
Maar dat signaal trekt over het algemeen vrij snel weer weg als je daar geen aandacht aan schenkt. En dat gaat ook steeds sneller.
Als je er maar voor zorgt dat je gewoon een normale hoeveelheid kcal binnen krijgt maakt het natuurlijk niet uit of je dat nou in 12 uur of in 8 uur of zelfs minder eet...
De mens heeft er ooit een gewoonte van gemaakt om 3 hoofdmaaltijden per dag te eten, regelmatig verspreid over de dag, maar er is geen keiharde wetenschap die verder aannemelijk maakt dat dat ook echt noodzakelijk is. Het enige dat we echt weten is dat een mens op een dag voedingsstoffen nodig heeft. Maar wanneer je die binnenkrijgt lijkt niet uit te maken.
Of nou ja, eigenlijk maakt dat wel uit. Er zijn een flink aantal studies die de positieve effecten van IF beschrijven.
(Ik ben te duf en te lui om ze op te zoeken en ik durf het niet uit mijn hoofd op te lepelen, want het is een klok-klepel verhaal dankzij mijn potato-brain.)
Daar had ik het niet over. En volgens mij maakt het ook helemaal niet uit wanneer je op een dag eet. Maar op een gegeven moment zal je lichaam toch om energie vragen. We hebben dat nodig om te kunnen functioneren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het signaal dat je krijgt als je net wakker bent is niet per se een signaal dat je lichaam voedsel nodig heeft. Eerder een herinnering dat jij en je lijf gewend zijn om dan te eten.
Je lichaam besteedt liever minder tijd aan al dat verteren dan meer.
Ja hoor, alleen duurt dat veel langer dan je zou denken. Maar goed, ik neem aan dat dat per persoon ook wat verschilt. Mijn lichaam kan blijkbaar best lang zonder eten voor ik echt voel dat ik wat moet eten. Maar als ik eenmaal iets eet, dan lijkt het net een bodemloze putquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:34 schreef Morrigan het volgende:
Dat klopt. En als jij je lichaam daarop kunt vertrouwen, is dat heel fijn en kun je het zo doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 23:32 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. En volgens mij maakt het ook helemaal niet uit wanneer je op een dag eet. Maar op een gegeven moment zal je lichaam toch om energie vragen. We hebben dat nodig om te kunnen functioneren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |