En dan wordt hij boos.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan me niet in zo'n positie verplaatsen want ik ben geen vrouw, maar als jij je geslachtdeel van achter tegen me aanschuurt krijg je een knal voor je muil, duidelijk genoeg?
In zo’n geval is het gewoon zelfverdediging. Wat me opvalt bij al deze zaken is het patroon, bijna bij alle zaken komt er na de eerste onthulling een stroom van oudere zaken naar boven. Daar kun je als vrouw misschien ook kracht uit putten, dat je vrijwel zeker niet de enige bent en dat er zeer waarschijnlijk anderen opstaan om je verhaal te bevestigen. Dat vind ik nog wel een van de positieve bijwerkingen van al deze zaken die zo in de publiciteit komen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In dat geval dus gewoon aan de bel trekken, en zelfs dat kost veel durf. Je komt er gewoon niet meer mee weg en het is te lang weggewuifd als 'incident'. Iemand een bloedneus slaan is dan weer strafbaar en dan word je niet echt als slachtoffer gezien en ga maar eens bewijzen dat hij dat heeft gedaan waardoor jij je genoodzaakt voelde hem te slaan. Daarnaast is er ook nog een heel leven buiten het werk om waar je iemand kan tegenkomen.
Geen enkele baan kan belangrijk genoeg zijn om het dan maar te accepteren dat je geswaffeld word.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En dan wordt hij boos.
Op staande voet ontslag omdat je geslagen hebt, hij wordt agressief of besluit dat hij je daar en dan te pakken neemt.
Die mogelijkheden zijn er ook. De kans dat hij schrikt en stopt na al zulk gedrag te hebben vertoond is aanwezig, maar niet zo heel groot.
Hij heeft al laten zien erg ver te gaan.
Dat gaat idd ook wel erg ver.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen enkele baan kan belangrijk genoeg zijn om het dan maar te accepteren dat je geswaffeld word.
Ihattaren zit er nog te kort he?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:55 schreef Hathor het volgende:
De beerput gaat open, NRC maakt nu ook melding van een speler van Ajax die gelijksoortig gedrag heeft vertoont. Om wie het verder gaat is niet bekend gemaakt.
Je bent als vrouw ook aan het rondkijken in de wereld, sommige dingen ga je jezelf aanrekenen. Ik heb dat appje van hem beantwoord, had ik niet moeten doen. Voor de volgende keer weet ik dat. Je weet dat er verschillende soorten mannen op de wereld rondlopen en je gaat jezelf verwijten niet goed opgelet te hebben. Of je denkt: iedereen vindt hem aardig, het zal wel aan mij liggen dat hij juist mij te grazen neemt. Bij anderen doet hij dat vast niet, ik doe ook te onzeker, daar komt het van. Moet mezelf meer oppeppen, zelfverzekerder worden, dan doet hij dat niet meer. Hij probeert me uit. Misschien vind hij me wel echt leuk! Dan kan hij er niks aan doen. Ik moet hier niet zo zwaar aan tillen, het is verder een heel aardige vent.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat begrijp ik helemaal.
Maar ik zou je wel willen zeggen dat je als vrouw ook niet helemaal weerloos bent. Zo’n man die dit soort bullshit uithaalt verwacht ook geen krachtige respons. Met een beetje oefening kun je jezelf ook zo trainen dat je hem een bloedneus of gebroken neus mept. Dan staat hij daar je waarschijnlijk aan te gapen vol ongeloof. Laat hem dat maar eens uitleggen bij HR….
dat komt mede door dat er zo veel gebeurd is en dat dit niet voor de mensen is te begrijpen dat iemand hier dus als zo veel en zo lang last van heb , dit kun je ook niet echt onder worden brengen , daarom zal het voor de normale mens niet te begrijpen zijn .. Maar ik hier in toch ook al en rechtszaak gewonnen , waar nooit wat mee gedaan is .. want als klacht 1 niet verholpen is en ze maken door dat klacht 1 niet verholpen is een fout in je dossier , en hier gaan ze weer een twee de fout mee maken ,quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Met alle respect, maar je tekst is zo onleesbaar, ik kan me voorstellen dat het ingewikkeld is om een brief van je serieus te nemen.
Illustratief voor een verschil tussen mannen en vrouwen, vrouwen (over)denken vaak en mannen zijn toch vaker van het impulsief doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:20 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je bent als vrouw ook aan het rondkijken in de wereld, sommige dingen ga je jezelf aanrekenen. Ik heb dat appje van hem beantwoord, had ik niet moeten doen. Voor de volgende keer weet ik dat. Je weet dat er verschillende soorten mannen op de wereld rondlopen en je gaat jezelf verwijten niet goed opgelet te hebben. Of je denkt: iedereen vindt hem aardig, het zal wel aan mij liggen dat hij juist mij te grazen neemt. Bij anderen doet hij dat vast niet, ik doe ook te onzeker, daar komt het van. Moet mezelf meer oppeppen, zelfverzekerder worden, dan doet hij dat niet meer. Hij probeert me uit. Misschien vind hij me wel echt leuk! Dan kan hij er niks aan doen. Ik moet hier niet zo zwaar aan tillen, het is verder een heel aardige vent.
Iedereen werd in BOOS geblurd en was de stem van vervormd dus hoe zouden we moeten weten wie het zijn?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:09 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
In elk geval, het is goedbedoeld van al die lieve mannen die erop willen wijzen dat we toch voorál aan de vrouwen moeten denken maar ik denk dat voor die vrouwen het leed nu geleden is, nu de onderste steen boven gekomen is en zij niets meer te vrezen hebben. En als er vrouwen zijn die therapie nodig hebben, hebben wij daar niks mee te maken. Bij De Voice ligt het anders omdat die vrouwen voor de nationale tv een liedje hebben gezongen en extra kwetsbaar zijn omdat iedereen weet wie ze zijn.
hier heb ik dus nu al 27 jaar mee te maken en ook al dat ik daar nooit aangenomen had mogen wordenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:47 schreef Knip het volgende:
[..]
Ik heb in 1994 een tijdje voor een wsw bedrijf gewerkt en ik heb inderdaad gezien dat er een groot machtsverschil bestaat tussen de leiding en de mensen die daar werken op indicatie. Jouw verhaal verbaast mij dus totaal niet.
Nou dat is niet altijd waar , ik kan ze van di leeftijd ook met bosjes krijgen , alleen het probleem zit hem in ,quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:38 schreef Duiveltja het volgende:
Zijn toch van die ouwe mannetjes die jonge vrouwen proberen te regelen. Is het ook geen kwestie dat toen ze jong waren het "makkelijk" ging en nu ze oud zijn de jonge meiden hun niet meer zien staan en dat ze dat niet kunnen verkroppen?
Als 20er kwam ik veel in de Monza in Utrecht, heette toen the Get Down. Daar kwam heel vaak zo'n groepje, The Partysquad, om het feestje te bouwen. Ali B was er toen ook vaak. Iedere Utrechter van mijn generatie kent die kliek wel een beetje. Dat ging 24/7 over 'smatjes hosselen' en 'dronken wijven palen' en die neukten heel wat af met z'n allen. En iedereen maar lachen. Maar ondertussen steunden we onbewust daarmee heel erg de cultuur waar zo'n Ali B als 40er nu inzit. Denken dat het normaal is om aan de lopende band jonge meisjes dronken te voeren en je studio in te lokken. Smerige cultuur.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:38 schreef Duiveltja het volgende:
Zijn toch van die ouwe mannetjes die jonge vrouwen proberen te regelen. Is het ook geen kwestie dat toen ze jong waren het "makkelijk" ging en nu ze oud zijn de jonge meiden hun niet meer zien staan en dat ze dat niet kunnen verkroppen?
Ik zie in mijn omgeving ook best vaak wat oudere gasten die zich dan vergapen aan jonge meiden van 20.
Ik zie bij Ali B dan wel dat hij altijd een soort van rapey vibe heeft gehad.
Dat ben ik allemaal met je eens, het moeilijkste punt vind ik “de beleving van de ander”. Als er iets subjectief is, dan is het wel iemands beleving van iets. Voor het nemen van (al dan niet strafrechtelijke of arbeidsrechtelijke) maatregelen, moet er toch een objectieve maatstaf zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:55 schreef Justinn het volgende:
Zijn die discussies over wie wanneer dader, slachtoffer is nog steeds gaande joh?In het topic over de voice waren er ook lui die vinden dat een dickpic geen grensoverschrijdend gedrag is ómdat je het kan negeren. Dat sloeg al nergens op. Bij grensoverschrijdend gedrag staat of valt alles met context, content en consent en de beleving van de ander. Als we die slag niet maken en zwart/wit alles blijven benaderen, komen we er zeker niet. We veroorloven onszelf allerlei gedragingen die wel eens verkeerd opgevat kunnen worden, ook achteraf. Dat je lange tijd wegkomt met sexuele intimidatie (en verwante vormen, al dan niet zelfs strafbaar) pleit je niet zomaar vrij van enig blaam.
Een dickpick is officieel strafbaar, dat is een redelijk objectieve maatstaf zou ik zo zeggen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat ben ik allemaal met je eens, het moeilijkste punt vind ik “de beleving van de ander”. Als er iets subjectief is, dan is het wel iemands beleving van iets. Voor het nemen van (al dan niet strafrechtelijke of arbeidsrechtelijke) maatregelen, moet er toch een objectieve maatstaf zijn.
quote:
Je snapt toch wel het verschil tussen gewenst en ongewenst?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:12 schreef Zorro het volgende:
Dit soort opmerkingen helpen dan niet mee
[..]
Nu weet ik niet welke gevallen in de krant komen en welke niet, maar hoe vaak lees je nu eigenlijk dat een vrouw in Nederland in de kopieerruimte op kantoor in elkaar is geslagen en/of verkracht? Ik heb juist de indruk dat dit soort kwaad gedijt bij het feit dat vrouwen zich daarin "verstandig" c.q. risicomijdend gedragen. "Ze durft toch niks terug te doen."quote:Op dinsdag 8 februari 2022 12:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat gaat idd ook wel erg ver.
Maar vergis je niet in wat mensen maar ‘uitzitten’ als ze in een omgeving zitten waar een groot deel van dit soort gedragingen genormaliseerd zijn.
Vergis je niet in de cultuur waarin slachtoffers van dit soort zaken verteld wordt dat ze het er zelf naar gemaakt hebben, zich niet aan moeten stellen en andere onzin.
En ook hun bestaanszekerheid nog eens op het spel staat als ze handelen.
Ontslag op staande voet omdat je je baas geslagen hebt is geen kattepis hè? Dat is gewoon dag carrière en gaat ook met een andere baan zoeken problemen opleveren.
Dan nog niet meegenomen dat het ook nog anders af kan lopen, niet bij swaffelen zal blijven.
Bij zelfverdedigingscursussen gericht op je verweren tegen verkrachters e.d. wordt niet voor niets benadrukt dat je je kansen om weg te komen in moet schatten. Dat iemand enkel een mep geven of pijn doen helemaal niet zo verstandig is. Dat potientieel zelfs levensgevaarlijk is.
Ik ben bv 1.58 en weeg amper 55 kilo. Wat kan ik doen tegen een kerel die goed boos wordt in een afgesloten ruimte?
Het is zo ontzettend variabel allemaal. Als de leidinggevende een vlotte snelle adonis was geweest hadden veel meiden het misschien wel leuk gevonden. Nu krijg het het predicaat "vieze oude man" i.p.v. "zelfverzekerde knaap".quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:13 schreef Homey het volgende:
Ik werkte ooit begin jaren '2000 in een call centre. Daar viel een leidinggevende meiden lastig, door met zijn hand op hun knieën te zitten. Handtastelijkheid. Die is toen wel snel ontslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |