abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 19:29:10 #201
382129 crew  Donna
pi_204406417
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:24 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, onze dochter heeft al sinds donderdagavond hoge koorts. Hoogste was 40.3, doorsnee is 39,7 zo ongeveer. We geven haar Sinaspril 120mg, en dat maakt een verschil van dag en nacht, maar we zijn vanochtend bij de huisarts geweest.

Het zou een blaasontsteking kunnen zijn, maar ze geeft aan dat ze nergens pijn heeft. Dat kan waar zijn, maar kan ook niet waar zijn. Hoe dan ook, ik maak me zorgen. Als het woensdag niet beter is moeten we terug.
Ze mogen al 240mg toch? Misschien gaat dat nog beter (al ben ik ook wel voor uitzieken zonder paracetamol als er geen duidelijke pijn is).
Dreumes heeft vorige week 3 volle dagen vrij hoge koorts gehad. Dag erna allemaal vlekjes, was zesde ziekte.

Hopelijk is het snel voorbij, sterkte!
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 19:33:00 #202
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204406479
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 19:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Ze mogen al 240mg toch? Misschien gaat dat nog beter (al ben ik ook wel voor uitzieken zonder paracetamol als er geen duidelijke pijn is).
Dreumes heeft vorige week 3 volle dagen vrij hoge koorts gehad. Dag erna allemaal vlekjes, was zesde ziekte.

Hopelijk is het snel voorbij, sterkte!
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 19:34:05 #203
382129 crew  Donna
pi_204406497
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 19:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.
Nee precies, ik snap je!
Ik vond het ook heel eng, maar toen na 3 dagen ineens de vlekjes er zaten was het duidelijk. Hopelijk weet je snel meer. Of nog beter; is het heel gauw voorbij! :{w :{w
  FOK!fotograaf maandag 11 april 2022 @ 19:59:34 #204
148247 taxibabe
pi_204406879
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef June. het volgende:

[..]
Hij gaat ook niet vanaf het begin naar de opvang toch? Bij onze intake van het kdv gaven ze destijds aan dat kindjes die later beginnen en/of maar 1 dag gaan moeilijker wennen in zo'n grote groep dan kinderen die meer dagen gaan of er al vanaf het begin op de opvang zijn. Kost gewoon wat meer tijd.
Nee, klopt. De psz was voor hem voor het eerst met zoveel kindjes. Dus ik had ook wel ergens verwacht dat hij een beetje afwachtend zou zijn, maar zo erg als de leidsters aangeven had ik niet verwacht. Hij gaat er nu 1,5 maand naar toe en er is lichte verbetering. Hopelijk gaat het snel beter als hij 2x per week gaat.

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 19:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zo staan wij er ook in hoor. Toen hij corona had met ruim 39 graden koorts heeft hij ook 120 mg gekregen. Puur zodat hij zich er wat prettiger bij voelde.
Sterkte!
pi_204407097
Voor de dosis even goed op de verpakking kijken want de dosis van een zetpil is hoger dan kauwtablet of vloeibaar.
L mag van de zetpil 240mg en van een kauwtablet 120mg.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid CoolGuy. Kinderziektes gaan weer flink rond, de afgelopen 2 jaar was dat veel minder dus misschien zijn we het als ouders minder gewend dat peuters regelmatig ziek zijn?
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 20:22:25 #206
16180 crew  CoolGuy
pi_204407211
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:14 schreef Elleska het volgende:
Voor de dosis even goed op de verpakking kijken want de dosis van een zetpil is hoger dan kauwtablet of vloeibaar.
L mag van de zetpil 240mg en van een kauwtablet 120mg.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid CoolGuy. Kinderziektes gaan weer flink rond, de afgelopen 2 jaar was dat veel minder dus misschien zijn we het als ouders minder gewend dat peuters regelmatig ziek zijn?
Ik heb geen idee. Het rare is dat ze met zo'n tabletje van 120mg gewoon niet ziek lijkt (al is ze dat dan nog steeds wel uiteraard), zo'n verschil maakt het. De huisarts dacht dat het ook een blaasontsteking kon zijn, maar onze dochter wil absoluut niet op een potje plassen en dus is het ook heel lastig om iets op te vangen, dus dat weten we (nog) niet.

Van de andere kant, ze klaagt niet over pijn, ze zegt ook niet dat ze pijn of wat dan ook heeft, maar is wel huilerig op het moment dat het tabletje is uitgewerkt, en dat kan dus niet blijven duren, want er moet een oorzaak zijn.
pi_204407285
Van alleen die koorts kan ze zich al flink naar voelen. Dat kan door een heel simpel virusje worden veroorzaakt waar wij al lang geen last meer van hebben maar waar peuters nog geen weerstand tegen hebben opgebouwd.
Kinderen en koorts is sowieso iets raars. Savonds plotseling hoge koorts, overdag helemaal niets aan de hand om de volgende avond weer koorts te hebben is schijnbaar typisch iets voor peuters/kleuters.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 17:40:22 #208
16180 crew  CoolGuy
pi_204414824
nou ja, maar ze heeft dit al sinds afgelopen donderdagavond. Ook zo hoog, dus steeds tegen die 40 aan, 1x er overheen.

Met Sinaspril is het ineens een ander kind. We zouden eigenlijk morgen weer naar de huisarts maar vanochtend al geweest. Test gedaan door bloed af te nemen via een prikje in de vinger, om ontstekingswaarden te meten. De huisarts zei als het rond de 70 is heeft het zin om antibiotica te nemen, bij 35 bv niet.

Komt er uit de test 12. Dus antibiotica heeft geen zin want geen ontsteking blijkbaar, of tenminste, ik ben geen dokter maar dat concludeer ik dan. Nou, voor het slapen gaan vanmiddag 37.4 maar dat was met 2 sinaspril. Ze wordt net wakker, en weer 39,4.

Ik maak me daar toch zorgen over dat dat zo lang zo hoog aanhoudt. Ik weet ook verder geen virus waarbij dat zo lang zo hoog is. Je zou verwachten dat het op een gegeven moment weer wat afneemt uit zichzelf, maar dat is dus niet zo.
pi_204415235
@CoolGuy, hier ook een peuter die al dagen achtereen aanhoudend koorts heeft. Kwam vanuit het niets, de 1e dag met flink spugen erbij maar nu lijkt ze helemaal in orde terwijl die koorts dus aanhoudt.

Er gaat veel rond op dit moment, hoor ook bij collega's dat er veel zieke kinderen zijn en laatst ook de 1 na de ander uit de klas van mijn kleuter.

Hopelijk knapt je dochter snel weer op!
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 19:17:43 #210
16180 crew  CoolGuy
pi_204415759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 18:31 schreef Schanu het volgende:
@:CoolGuy, hier ook een peuter die al dagen achtereen aanhoudend koorts heeft. Kwam vanuit het niets, de 1e dag met flink spugen erbij maar nu lijkt ze helemaal in orde terwijl die koorts dus aanhoudt.

Er gaat veel rond op dit moment, hoor ook bij collega's dat er veel zieke kinderen zijn en laatst ook de 1 na de ander uit de klas van mijn kleuter.

Hopelijk knapt je dochter snel weer op!
Nee spugen is hier dan weer niet. Sinds vandaag begint ze echter ook flink te hoesten.

Nou dat 'lijkt in orde' is hier dus ook, zolang er dus sinaspril in gaat. Maar das ook geen oplossing natuurlijk. Zonder sinaspril ligt ze als een dood vogeltje te kijken en is dan uiteraard hangerig en huilerig. Nu met dat hoesten erbij denk ik dat morgen een hele vervelende dag gaat worden.

Hoe lang heeft jouw peuter al koorts dan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 april 2022 @ 08:15:51 #211
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204420985
We waren door de lattenbodem van het ledikant gevallen, dus er moest een nieuw bedje komen. Gister geleverd, en ons vriendje heeft zo lekker geslapen in zijn nieuwe bedje met een dekbed. #trots
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204423664
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 19:17 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe lang heeft jouw peuter al koorts dan?
Vanaf vrijdagavond, maar vanmorgen begon ze op 38 dus hier gaat het de goede kant op.

@Ynske, wat fijn dat hij zo goed heeft geslapen in zijn eigen bed! O+

Hier hebben we de wendagen voor op school doorgekregen voor eind mei. Ik hoor al bijna een jaar van Vlokje dat ze naar school wil maar nu het definitief wordt krabbelt ze opeens terug :') Hopelijk trekt het weer bij als het eenmaal zo ver is.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 13:42:26 #213
16180 crew  CoolGuy
pi_204423689
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:39 schreef Schanu het volgende:

[..]
Vanaf vrijdagavond, maar vanmorgen begon ze op 38 dus hier gaat het de goede kant op.

@:Ynske, wat fijn dat hij zo goed heeft geslapen in zijn eigen bed! O+

Hier hebben we de wendagen voor op school doorgekregen voor eind mei. Ik hoor al bijna een jaar van Vlokje dat ze naar school wil maar nu het definitief wordt krabbelt ze opeens terug :') Hopelijk trekt het weer bij als het eenmaal zo ver is.
Vanochtend was het hier 38.8. Dat is beter dan de 39.4 en 39.7 die het de eerdere dagen waren direct na het wakker worden 's ochtends, maar ik weet niet of het een toeval was. Ze hoest sinds gisteren ook heel veel. Dat was tot gisteren gewoon alleen een kuchje.

Uit haar urine bleek in ieder geval geen blaasontsteking, maar dat had me ook raar geleken daar haar bloedwaarde gisteren ook goed was, die was hoger geweest bij een ontsteking. Verder maar afwachten, want om alles huilt ze nu.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 21:39:02 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_204428559
En we zijn terug bij 39+ en nu heb ik een ik denk een paniek aanval want je gaat googlen en koorts is ook en belangrijk symptoom bij kanker en in 2005 had ik gelijk bij mijn vader en ik ben nu dus bang weer gelijk te hebben en mijn dochter ligt boven in bed en mijn veouw is er niet en ik weet het gewoon zeker terwijl ik dat niet zeker kan weten maar ik blijf maar malen en ik kan niet stoppen
pi_204428976
@CoolGuy diep ademhalen. Er zijn duizend meer onschuldige oorzaken voor koorts, zeker in die kleintjes. De kans op kanker is nihil. Bel anders de huisartsenpost voor overleg - als je zo in je eentje maalt heb je iemand nodig om je eruit te halen.

Het komt goed, heus.
pi_204430225
Coolguy, al wat rustiger inmiddels? Hopelijk is je vrouw nu thuis.

Kinderen kunnen om allerlei redenen koorts hebben en het kan ook wel even duren voor het over gaat. Ik snap dat je je zorgen maakt; deel dat met de huisarts (ook je ervaring met je vader), misschien kan er dan nog wat grondiger gekeken worden of kun je op een andere manier gerust gesteld worden.
  Moderator donderdag 14 april 2022 @ 10:01:22 #217
16180 crew  CoolGuy
pi_204431685
Ja, ik ben uiteindelijk in slaap gevallen, ik heb mijn vrouw niet thuis horen komen. Onze dochter stond vanochtend aan ons bed en zei vrolijk 'hoi papa'. Toen ik haar temperatuur nam was die 36.7. Inmiddels is die 37.4, maar dit is de eerste keer sinds vorige week donderdagavond dat de temperatuur onder de 38 is geweest is uberhaupt, en als het al laag was kwam het door de sinaspril.

Nu is het dus zonder sinaspril, want die heb ik gisteravond nog gegeven toen het weer 39.4 was.
  donderdag 14 april 2022 @ 10:54:23 #218
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204432006
Tip: minder meten. 1x in de ochtend en 1x in de avond en eventueel extra voor overleg of bij zorgen - ik realiseer me dat je hier weinig aan hebt als je je continu zorgen maakt. Maar je wint zo weinig met steeds meten.

Fijn dat het beter gaat!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204463849
Pasen + zon = gelukkige kinderen. :9
Even foto's spammen. *)

pi_204467465
Zulke leuke knappe kinderen NJ! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_204477514
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 18:45 schreef Rebubbled het volgende:
Zulke leuke knappe kinderen NJ! O+
O+
Ik mis jouw foto's hier tegenwoordig wel 'n beetje! Gelukkig zijn er andere mediums wel ook. :D :9
  Moderator dinsdag 19 april 2022 @ 13:22:22 #222
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_204481323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, ik ben uiteindelijk in slaap gevallen, ik heb mijn vrouw niet thuis horen komen. Onze dochter stond vanochtend aan ons bed en zei vrolijk 'hoi papa'. Toen ik haar temperatuur nam was die 36.7. Inmiddels is die 37.4, maar dit is de eerste keer sinds vorige week donderdagavond dat de temperatuur onder de 38 is geweest is uberhaupt, en als het al laag was kwam het door de sinaspril.

Nu is het dus zonder sinaspril, want die heb ik gisteravond nog gegeven toen het weer 39.4 was.
Hoe gaat het nu?
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  Moderator dinsdag 19 april 2022 @ 16:16:32 #223
16180 crew  CoolGuy
pi_204482614
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 13:22 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu?
Sinds afgelopen donderdag dat ze wakker werd met 36.7 is de koorts weg gebleven. De week daarvoor op donderdagavond is het begonnen waar ze direct 39.4 had.

Ze hoest nog een beetje, maar dat hoesten was niet meer dan een kuchje vanaf de donderdag dat het begon tot dinsdagavond. Op woensdag heeft ze zich een ongeluk gehoest, en op donderdag was de koorts weg en het hoesten weer minimaal.

Ik vind het maar een raar verloop. Dit was het langste dat ze koorts heeft gehad die zó lang stabiel hoog bleef. Het gaat nu weer goed met haar.
pi_204502555
Ik wil binnenkort graag een keer naar de (kleuter)bios met mijn 3-jarige, maar ik vraag me af of ze nog niet te jong is. Ze kan goed stilzitten en rustig een film afkijken. Thuis kijkt ze bijvoorbeeld ook de film van woezel en pip af, maar de bios is natuurlijk een andere ervaring.

Vanaf hoe oud zijn jullie naar de bios gegaan met de kindjes? En vinden jullie net 3 jaar niet te jong voor de bios?
pi_204502866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 21:35 schreef CaVaBien het volgende:
Ik wil binnenkort graag een keer naar de (kleuter)bios met mijn 3-jarige, maar ik vraag me af of ze nog niet te jong is. Ze kan goed stilzitten en rustig een film afkijken. Thuis kijkt ze bijvoorbeeld ook de film van woezel en pip af, maar de bios is natuurlijk een andere ervaring.

Vanaf hoe oud zijn jullie naar de bios gegaan met de kindjes? En vinden jullie net 3 jaar niet te jong voor de bios?
Ik ben geweest toen ze een jaar of 3, 3+ was. Dacht vorige zomer, dus net drie. Dat ging verrassend goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')