Ze mogen al 240mg toch? Misschien gaat dat nog beter (al ben ik ook wel voor uitzieken zonder paracetamol als er geen duidelijke pijn is).quote:Op maandag 11 april 2022 17:24 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, onze dochter heeft al sinds donderdagavond hoge koorts. Hoogste was 40.3, doorsnee is 39,7 zo ongeveer. We geven haar Sinaspril 120mg, en dat maakt een verschil van dag en nacht, maar we zijn vanochtend bij de huisarts geweest.
Het zou een blaasontsteking kunnen zijn, maar ze geeft aan dat ze nergens pijn heeft. Dat kan waar zijn, maar kan ook niet waar zijn. Hoe dan ook, ik maak me zorgen. Als het woensdag niet beter is moeten we terug.
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.quote:Op maandag 11 april 2022 19:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze mogen al 240mg toch? Misschien gaat dat nog beter (al ben ik ook wel voor uitzieken zonder paracetamol als er geen duidelijke pijn is).
Dreumes heeft vorige week 3 volle dagen vrij hoge koorts gehad. Dag erna allemaal vlekjes, was zesde ziekte.
Hopelijk is het snel voorbij, sterkte!
Nee precies, ik snap je!quote:Op maandag 11 april 2022 19:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.
Nee, klopt. De psz was voor hem voor het eerst met zoveel kindjes. Dus ik had ook wel ergens verwacht dat hij een beetje afwachtend zou zijn, maar zo erg als de leidsters aangeven had ik niet verwacht. Hij gaat er nu 1,5 maand naar toe en er is lichte verbetering. Hopelijk gaat het snel beter als hij 2x per week gaat.quote:Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef June. het volgende:
[..]
Hij gaat ook niet vanaf het begin naar de opvang toch? Bij onze intake van het kdv gaven ze destijds aan dat kindjes die later beginnen en/of maar 1 dag gaan moeilijker wennen in zo'n grote groep dan kinderen die meer dagen gaan of er al vanaf het begin op de opvang zijn. Kost gewoon wat meer tijd.
Zo staan wij er ook in hoor. Toen hij corona had met ruim 39 graden koorts heeft hij ook 120 mg gekregen. Puur zodat hij zich er wat prettiger bij voelde.quote:Op maandag 11 april 2022 19:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.
Ik heb geen idee. Het rare is dat ze met zo'n tabletje van 120mg gewoon niet ziek lijkt (al is ze dat dan nog steeds wel uiteraard), zo'n verschil maakt het. De huisarts dacht dat het ook een blaasontsteking kon zijn, maar onze dochter wil absoluut niet op een potje plassen en dus is het ook heel lastig om iets op te vangen, dus dat weten we (nog) niet.quote:Op maandag 11 april 2022 20:14 schreef Elleska het volgende:
Voor de dosis even goed op de verpakking kijken want de dosis van een zetpil is hoger dan kauwtablet of vloeibaar.
L mag van de zetpil 240mg en van een kauwtablet 120mg.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid CoolGuy. Kinderziektes gaan weer flink rond, de afgelopen 2 jaar was dat veel minder dus misschien zijn we het als ouders minder gewend dat peuters regelmatig ziek zijn?
Nee spugen is hier dan weer niet. Sinds vandaag begint ze echter ook flink te hoesten.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:31 schreef Schanu het volgende:
@:CoolGuy, hier ook een peuter die al dagen achtereen aanhoudend koorts heeft. Kwam vanuit het niets, de 1e dag met flink spugen erbij maar nu lijkt ze helemaal in orde terwijl die koorts dus aanhoudt.
Er gaat veel rond op dit moment, hoor ook bij collega's dat er veel zieke kinderen zijn en laatst ook de 1 na de ander uit de klas van mijn kleuter.
Hopelijk knapt je dochter snel weer op!
Vanaf vrijdagavond, maar vanmorgen begon ze op 38 dus hier gaat het de goede kant op.quote:Op dinsdag 12 april 2022 19:17 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe lang heeft jouw peuter al koorts dan?
Vanochtend was het hier 38.8. Dat is beter dan de 39.4 en 39.7 die het de eerdere dagen waren direct na het wakker worden 's ochtends, maar ik weet niet of het een toeval was. Ze hoest sinds gisteren ook heel veel. Dat was tot gisteren gewoon alleen een kuchje.quote:Op woensdag 13 april 2022 13:39 schreef Schanu het volgende:
[..]
Vanaf vrijdagavond, maar vanmorgen begon ze op 38 dus hier gaat het de goede kant op.
@:Ynske, wat fijn dat hij zo goed heeft geslapen in zijn eigen bed!![]()
Hier hebben we de wendagen voor op school doorgekregen voor eind mei. Ik hoor al bijna een jaar van Vlokje dat ze naar school wil maar nu het definitief wordt krabbelt ze opeens terugHopelijk trekt het weer bij als het eenmaal zo ver is.
Hoe gaat het nu?quote:Op donderdag 14 april 2022 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, ik ben uiteindelijk in slaap gevallen, ik heb mijn vrouw niet thuis horen komen. Onze dochter stond vanochtend aan ons bed en zei vrolijk 'hoi papa'. Toen ik haar temperatuur nam was die 36.7. Inmiddels is die 37.4, maar dit is de eerste keer sinds vorige week donderdagavond dat de temperatuur onder de 38 is geweest is uberhaupt, en als het al laag was kwam het door de sinaspril.
Nu is het dus zonder sinaspril, want die heb ik gisteravond nog gegeven toen het weer 39.4 was.
Sinds afgelopen donderdag dat ze wakker werd met 36.7 is de koorts weg gebleven. De week daarvoor op donderdagavond is het begonnen waar ze direct 39.4 had.quote:
Ik ben geweest toen ze een jaar of 3, 3+ was. Dacht vorige zomer, dus net drie. Dat ging verrassend goed!quote:Op donderdag 21 april 2022 21:35 schreef CaVaBien het volgende:
Ik wil binnenkort graag een keer naar de (kleuter)bios met mijn 3-jarige, maar ik vraag me af of ze nog niet te jong is. Ze kan goed stilzitten en rustig een film afkijken. Thuis kijkt ze bijvoorbeeld ook de film van woezel en pip af, maar de bios is natuurlijk een andere ervaring.
Vanaf hoe oud zijn jullie naar de bios gegaan met de kindjes? En vinden jullie net 3 jaar niet te jong voor de bios?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |