Cold turkey doen? Zelf laten weggooien en zeggen dat hij nu te groot is voor een speen? Ze hebben hier nooit een speen gehad dus geen tips helaas..quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:21 schreef eponine het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Hóé krijg ik mijn driejarige van zijn speen af?![]()
(en leuk Duinrell @:aapieannie, als je nog andere dingen in de buurt zoekt om te doen laat maar weten, ik woon er om de hoek)
Wij hebben met Vlokje toen ze 3 werd aangegeven dat ze eenmalig met de speen mocht "betalen". Elke keer als ze iets wilde hebben benoemden we dat ze dat mocht "kopen" van haar speen. Eerst moest ze er niets van weten, maar uiteindelijk groeide het idee bij haar en toen ze eraan toe was (na een maand of 2 denk ik) gaf ze opeens aan dat ze naar de speelgoedwinkel wilde om haar speen in te wisselen. De winkelmedewerkster ingelicht, die speelde het spelletje mooi mee, speentjes bij de kassa afgegeven en een uitgekozen furreal hond mee naar huis. Ze was er op de terugweg naar huis toch even ontdaan, maar na een paar keer vragen om de speen (die heb je zelf aan de kassamevrouw gegeven) was het goed en heeft ze er nooit meer naar gevraagd. Terwijl ze er aardig mee vergroeid was. Denk dat het voor haar hielp dat ze er op deze manier haar eigen moment voor kon uitkiezen waardoor ze er naartoe is gegroeid. En dat ze hem vrijwillig heeft afgestaan voorkwam ook een hoop strijd en tranen achteraf.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:21 schreef eponine het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Hóé krijg ik mijn driejarige van zijn speen af?![]()
(en leuk Duinrell @:aapieannie, als je nog andere dingen in de buurt zoekt om te doen laat maar weten, ik woon er om de hoek)
Leuk!quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:35 schreef taxibabe het volgende:
Meneertje mag misschien 1 maart al starten met 1 ochtend in de week op de psz! En dan vanaf april 2 ochtenden.
Bijzonder, misschien andere groepsdynamiek waardoor hij zich anders gedraagt?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Leuk!
Ik kreeg dinsdag van het kinderdagverblijf te horen dat Bas toch nog altijd wel erg snel overstuur is daar en weinig praat. Vanmorgen op de psz krijgen we te horen dat hij ze daar de oren van hun hoofd af praat en zo lekker meedoet. Ik weet het ook niet meer hoor
Andere groepsdynamiek zeker, maar ook meer zelfstandig kunnen doen. Psz heeft lage stoeltjes en tafeltjes bijvoorbeeld, kinderdagverblijf hoge banken en tafel. Ook de schoolse structuur en dagrimtekaarten op psz geven hem duidelijkheid wat hij erg prettig vind.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:59 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Bijzonder, misschien andere groepsdynamiek waardoor hij zich anders gedraagt?
Thomas was woensdag wel dapper, toen hij het lokaal in durfde te lopen, zag hij een autootje staan die hij thuis ook heeft. Dus daar liep hij direct op af, maar werd gelijk gecorrigeerd door een andere peuter. Want het spelen met autootjes was op dat moment niet het 'activiteitenblokje' waar ze mee bezig waren. Thomas was helemaal flabbergasted en moest heel hard huilen. Maar 10 minuten later liep hij na veel twijfelen toch weer dapper het lokaal in om mee te gaan spelen. Ik vond dat best knap van hem
Zijn ze daar ook echt zo strikt in dan? Bij ons is zo'n beetje alles aan activiteiten (behalve eten) facultatief. Het enige wat wel is, is dat de locatie vast staat. Dus bijv allemaal binnen of allemaal buiten...quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:59 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Bijzonder, misschien andere groepsdynamiek waardoor hij zich anders gedraagt?
Thomas was woensdag wel dapper, toen hij het lokaal in durfde te lopen, zag hij een autootje staan die hij thuis ook heeft. Dus daar liep hij direct op af, maar werd gelijk gecorrigeerd door een andere peuter. Want het spelen met autootjes was op dat moment niet het 'activiteitenblokje' waar ze mee bezig waren. Thomas was helemaal flabbergasted en moest heel hard huilen. Maar 10 minuten later liep hij na veel twijfelen toch weer dapper het lokaal in om mee te gaan spelen. Ik vond dat best knap van hem
Dat valt denk ik wel mee, ze hebben daar net zoals bij douche-eendje dagritmekaarten, maar ze waren op dat moment fruit aan het eten en wat drinken aan de tafeltjes en dat jochie was zo te zien een beetje het baasje van de groep.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 10:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zijn ze daar ook echt zo strikt in dan? Bij ons is zo'n beetje alles aan activiteiten (behalve eten) facultatief. Het enige wat wel is, is dat de locatie vast staat. Dus bijv allemaal binnen of allemaal buiten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En manlief heeft zijn haren niet gedaan vanmorgen. Arm kind
[ Bericht 18% gewijzigd door douche-eendje op 11-02-2022 12:06:26 ]
Ik spray het een beetje nat, borsteltje erdoor en dan even zijn slag erin woelen. Want even in zijn haren woelenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:50 schreef Mariposas het volgende:
Lief.![]()
En wij doen nooit iets aan de haren, 1 keer per week kam ik het een keertje. Ik weet niet hoe de coiffure van Bas normaal gesproken is, maar hij ziet er prima uit hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |