abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203582906
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:21 schreef eponine het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Hóé krijg ik mijn driejarige van zijn speen af? -O-

(en leuk Duinrell @:aapieannie, als je nog andere dingen in de buurt zoekt om te doen laat maar weten, ik woon er om de hoek)
Cold turkey doen? Zelf laten weggooien en zeggen dat hij nu te groot is voor een speen? Ze hebben hier nooit een speen gehad dus geen tips helaas..

We gaan van 1t/m8 augustus dus we hebben nog tijd genoeg voor orientatie. Maar inspiratie is altijd welkom!
pi_203584001
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:21 schreef eponine het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Hóé krijg ik mijn driejarige van zijn speen af? -O-

(en leuk Duinrell @:aapieannie, als je nog andere dingen in de buurt zoekt om te doen laat maar weten, ik woon er om de hoek)
Wij hebben met Vlokje toen ze 3 werd aangegeven dat ze eenmalig met de speen mocht "betalen". Elke keer als ze iets wilde hebben benoemden we dat ze dat mocht "kopen" van haar speen. Eerst moest ze er niets van weten, maar uiteindelijk groeide het idee bij haar en toen ze eraan toe was (na een maand of 2 denk ik) gaf ze opeens aan dat ze naar de speelgoedwinkel wilde om haar speen in te wisselen. De winkelmedewerkster ingelicht, die speelde het spelletje mooi mee, speentjes bij de kassa afgegeven en een uitgekozen furreal hond mee naar huis. Ze was er op de terugweg naar huis toch even ontdaan, maar na een paar keer vragen om de speen (die heb je zelf aan de kassamevrouw gegeven) was het goed en heeft ze er nooit meer naar gevraagd. Terwijl ze er aardig mee vergroeid was. Denk dat het voor haar hielp dat ze er op deze manier haar eigen moment voor kon uitkiezen waardoor ze er naartoe is gegroeid. En dat ze hem vrijwillig heeft afgestaan voorkwam ook een hoop strijd en tranen achteraf.

Oogtest ging goed! En mevrouw zit met lengte en gewicht op de -2 lijn, kabouter :') O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Schanu op 09-02-2022 14:46:24 ]
pi_203589074
Dank voor de tips!
Vanmiddag cold turkey zonder speen geslapen, wel maar een uurtje in plaats van de gebruikelijke 2,5 à 3 uur :') en nu ligt hij er na wat protest (“ik heb mijn speen gewoon NO-DIG!”) wederom zonder speen in. Als het tot aan het weekend goed gaat dan gaan we in de speelgoedwinkel iets van zijn speen kopen O+
pi_203590801
_O- Dat was een voordeel dat Mini-ToT nog niet echt kan praten: hij moet 's ochtends gewoon zijn speen inleveren en krijgt hem in bed pas weer terug! :D
Was even 1 of 2 dagen wat gesputter, maar sindsdien gaat het prima! :D

's Nachts zonder speentje wachten we nog ff mee.
pi_203590985
Hier blijft (bleef) de speen ook gewoon op z’n slaapkamer want buiten zijn bed kreeg ie ‘m al heel lang niet meer.

Vanavond nog één keer terug naar boven gegaan want hij wilde op het potje en daarna vroeg ie weer om de speen. Maar, uiteindelijk, zonder speen in slaap gevallen en daarna niet meer gehoord *O*

Benieuwd hoe de komende dagen/nachten gaan. Dit viel me iig alles mee en ik had het in m’n hoofd weer eens veel erger gemaakt :')
  donderdag 10 februari 2022 @ 07:10:33 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203593571
Onze prul ging van de ene op de andere dag zo hard op haar speen bijten dat het niet meer kon. We hebben samen bekeken dat de spenen kapot waren en ze weggegooid. Was twee nachten even gedoe met in slaap vallen en dat was het.

Tot: waarom wachten jullie nog met de nacht? Geen oordeel, oprechte vraag gewoon.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203594198
Ik heb met zowel de speen als het zindelijk worden gemerkt dat het super gemakkelijk ging. De jongens hebben echt zelf hun moment gekozen en ik heb het behoorlijk los gelaten.

Ik vertrouw erop dat dat bij Li ook zo gaat, maar ik benoem het wel dagelijks. Maar voorlopig geef ik haar tot de meivakantie nog de tijd om het zelf aan te geven..
pi_203594418
Juul haar speen was kapot en we hebben geen nieuwe meer gekocht. Ze was verknocht aan dat ding. Maar ze mocht hem absoluut niet mee uit bed nemen. Speen was slapen, geen uitzonderingen.
Ze heeft er nooit meer om gemaald toen ie dus kapot was. Nooit verwacht. We hadden 1 groot drama verwacht.
pi_203594515
Bas is ook verknocht aan zijn speen en ik wil er eigenlijk van af. Hij mag hem in bed en gebruikt hem eigenlijk alleen om te ontprikkelen/in slaap te vallen. Maar speen kwijt of niet geven is dikke drama en dat kan hij heel lang volhouden
  FOK!fossiel donderdag 10 februari 2022 @ 16:00:40 #60
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203600782
Hier ook alleen een speen voor het slapen en ik ben het stop-moment ook aan het uitstellen. Na een maandje af en aan dramatische nachten (bang geworden na vuurwerk) gaat het vrij goed, maar dan wil je daar even van ‘genieten’. Okee, zover dat lukt met een spokende baby ;)

Vanochtend had ze een speen uit bed gegooid, maar nog een tweede bij de hand, maar dat was toch drama. “Ik ben mijn speen kwijt!”
Chick on a mission
pi_203601203
Meneertje mag misschien 1 maart al starten met 1 ochtend in de week op de psz! En dan vanaf april 2 ochtenden. ^O^
pi_203608752
Tweede nacht zonder speen *O*
Wel nog de vraag gehad waar zijn speen was en of hij hem mocht hebben in bed, maar geen drama’s toen we zeiden dat de speen ergens anders is.
pi_203609438
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 16:35 schreef taxibabe het volgende:
Meneertje mag misschien 1 maart al starten met 1 ochtend in de week op de psz! En dan vanaf april 2 ochtenden. ^O^
Leuk!

Ik kreeg dinsdag van het kinderdagverblijf te horen dat Bas toch nog altijd wel erg snel overstuur is daar en weinig praat. Vanmorgen op de psz krijgen we te horen dat hij ze daar de oren van hun hoofd af praat en zo lekker meedoet. Ik weet het ook niet meer hoor :')
  FOK!fotograaf vrijdag 11 februari 2022 @ 09:59:02 #64
148247 taxibabe
pi_203609947
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:28 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Leuk!

Ik kreeg dinsdag van het kinderdagverblijf te horen dat Bas toch nog altijd wel erg snel overstuur is daar en weinig praat. Vanmorgen op de psz krijgen we te horen dat hij ze daar de oren van hun hoofd af praat en zo lekker meedoet. Ik weet het ook niet meer hoor :')
Bijzonder, misschien andere groepsdynamiek waardoor hij zich anders gedraagt?
Thomas was woensdag wel dapper, toen hij het lokaal in durfde te lopen, zag hij een autootje staan die hij thuis ook heeft. Dus daar liep hij direct op af, maar werd gelijk gecorrigeerd door een andere peuter. Want het spelen met autootjes was op dat moment niet het 'activiteitenblokje' waar ze mee bezig waren :') . Thomas was helemaal flabbergasted en moest heel hard huilen. Maar 10 minuten later liep hij na veel twijfelen toch weer dapper het lokaal in om mee te gaan spelen. Ik vond dat best knap van hem O+
pi_203610347
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:59 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Thomas was woensdag wel dapper, toen hij het lokaal in durfde te lopen, zag hij een autootje staan die hij thuis ook heeft. Dus daar liep hij direct op af, maar werd gelijk gecorrigeerd door een andere peuter. Want het spelen met autootjes was op dat moment niet het 'activiteitenblokje' waar ze mee bezig waren :') . Thomas was helemaal flabbergasted en moest heel hard huilen. Maar 10 minuten later liep hij na veel twijfelen toch weer dapper het lokaal in om mee te gaan spelen. Ik vond dat best knap van hem O+
Andere groepsdynamiek zeker, maar ook meer zelfstandig kunnen doen. Psz heeft lage stoeltjes en tafeltjes bijvoorbeeld, kinderdagverblijf hoge banken en tafel. Ook de schoolse structuur en dagrimtekaarten op psz geven hem duidelijkheid wat hij erg prettig vind.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 10:21:20 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203610348
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 09:59 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Zijn ze daar ook echt zo strikt in dan? Bij ons is zo'n beetje alles aan activiteiten (behalve eten) facultatief. Het enige wat wel is, is dat de locatie vast staat. Dus bijv allemaal binnen of allemaal buiten...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 11 februari 2022 @ 11:39:07 #67
148247 taxibabe
pi_203611942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Zijn ze daar ook echt zo strikt in dan? Bij ons is zo'n beetje alles aan activiteiten (behalve eten) facultatief. Het enige wat wel is, is dat de locatie vast staat. Dus bijv allemaal binnen of allemaal buiten...
Dat valt denk ik wel mee, ze hebben daar net zoals bij douche-eendje dagritmekaarten, maar ze waren op dat moment fruit aan het eten en wat drinken aan de tafeltjes en dat jochie was zo te zien een beetje het baasje van de groep.
pi_203612234
Wij hebben vandaag chef dagrimtekaart geloof ik :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
En manlief heeft zijn haren niet gedaan vanmorgen. Arm kind :')

[ Bericht 18% gewijzigd door douche-eendje op 11-02-2022 12:06:26 ]
  vrijdag 11 februari 2022 @ 12:50:21 #69
327807 Mariposas
יה&#14
pi_203613359
Lief. O+
En wij doen nooit iets aan de haren, 1 keer per week kam ik het een keertje. Ik weet niet hoe de coiffure van Bas normaal gesproken is, maar hij ziet er prima uit hoor. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_203613802
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 12:50 schreef Mariposas het volgende:
Lief. O+
En wij doen nooit iets aan de haren, 1 keer per week kam ik het een keertje. Ik weet niet hoe de coiffure van Bas normaal gesproken is, maar hij ziet er prima uit hoor. ;)
Ik spray het een beetje nat, borsteltje erdoor en dan even zijn slag erin woelen. Want even in zijn haren woelen O+. Maar ik kon uitslapen vandaag tot 9 :s) en dat is ook fijn.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 februari 2022 @ 14:45:56 #71
148247 taxibabe
pi_203615784
Ik vind Bas zijn haar ook leuk zitten hoor!
Elke morgen borstel ik Thomas zijn haar, maar na 5 minuten heeft hij alweer een Catweazle kapsel :')
  FOK!fotograaf vrijdag 11 februari 2022 @ 18:01:58 #72
148247 taxibabe
pi_203618097
En Thomas is weer apk goedgekeurd bij het CB. Volgens de lijntjes nog steeds te zwaar (maar de lengte meten ging ook totaal niet secuur, het meetdingetje zat helemaal scheef), de arts vond hem verder ook niet dik er uit zien, dus verder geen opmerkingen. Bij het CB was hij 95 cm, maar thuis meet ik 96,5 cm.
pi_203621721
Heerlijk die herkenning hier.
Zowel qua kapsel ^O^ (hier net zo'n blonde pluisbos zonder model hoor.. ik mag er van A. niets mee doen dus ik accepteer gelaten dat het precies zo zit als bij Bas), als qua spenen ('s nachts absoluut onmisbaar, het liefst twee en huilen als er één uit bed valt).
pi_203622530
Hier gaat er wel elke dag een beetje wax in de haren. Iets met grote zus die een halve bus haarlak in haar haar spuit en zij dus oooooook haren willen doen.
Maargoed, het maakt ook wel dat Jeremy zijn krul net wat leuker krult en Vincent zn kuif en kruin beter in model blijven :+
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 09:34:11 #75
382129 crew  Donna
pi_203624749
Waterpokken in tha house. |:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')