abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2022 @ 23:11:10 #226
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204503179
Koert wordt over een paar weken 3 en die kan thuis ongeveer een halve film kijken, als het een favoriet van hem is :+
Liedjes op youtube kan hij langer kijken.
Ik denk dat het per kind verschilt en dat ik het niet aan zou durven met de mijne, maar als de jouwe thuis al blijft zitten voor een film denk ik dat het wel kan. In het ergste geval ga je eerder weg, ook niet erg, toch?
  donderdag 21 april 2022 @ 23:15:55 #227
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204503226
Koert is nog steeds druk aan het oefenen met praten, hij zit nu op het minimale niveau wat een kind van zijn leeftijd moet kunnen. Maar sinds een week zie ik echt sprongen, ineens woorden gebruiken die hij eerst maar niet op leek te pikken, ons goed terug herhalen als wij hem corrigeren, en hij zegt gewoon leuke dingen.
Vandaag met hem naar de stad geweest, hij zegt altijd iedereen gedag, maar nu roept hij dus ook keihard 'DOEGIES' als we een winkel uitgaan :')
Doegies, waar haalt hij dat vandaan :')
  Moderator vrijdag 22 april 2022 @ 13:50:09 #228
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_204506580
Vanmorgen is er een echo gemaakt van de nek van onze dochter. En bloed afgenomen. Ze gaf geen kick. Stoere meid.

Er zit een bultje in haar nek. Ze moeten dat dus onderzoeken. Dinsdag pas uitslag. Niks aan.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_204511106
De VUE heeft in elk geval ook speciale kleuter film tijden. Muziek zachter, optie tot even weglopen enzo.
pi_204511113
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:50 schreef Peejtur het volgende:
Vanmorgen is er een echo gemaakt van de nek van onze dochter. En bloed afgenomen. Ze gaf geen kick. Stoere meid.

Er zit een bultje in haar nek. Ze moeten dat dus onderzoeken. Dinsdag pas uitslag. Niks aan.
Wat naar @Peejtur .. Kan me voorstellen dat het je niet koud laat.
pi_204565945
Oké y'all. Lily is zindelijk. Ik heb 3 dagen vrijgenomen met haar en alles stond in het teken van deze skill leren en dat is gelukt. We zijn naar buiten geweest en ook dat ging goed. Maar hoe doe je dit nou als je naar het park, kinderboerderij, winkel, etc gaat waar geen toiletten 1 2 3 beschikbaar zijn? Sleep je dat potje overal mee naartoe? :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_204566008
Ik heb bij uitjes een tas met reserve kleding bij. Voor de heren nu twee sets en een luier voor als het echt heel erg mis gaat. Voor de oudste heb ik vaak ook nog wel bij me hoor, knoei technisch enzo..

Als we ergens heen gaan waar wel een toilet is, dan gaan we eerst laten zien waar de wc is zodat ze weten waar ze moeten zijn als ze moeten plassen, weet ik van te voren al dat er geen wc is dan neem ik het potje wel mee ja.
  donderdag 28 april 2022 @ 16:24:46 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204566012
Wij zijn team 'als het nodig is, broek naar beneden en hurken/over mijn arm hangen'. Maar ze kan prima een kwartiertje wachten inmiddels.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204566221
Ok ik heb een My Carry meeneempotje besteld. Kunnen we lekker plassen bij de zelf check out in de AH. :')
pi_204566556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:18 schreef Rebubbled het volgende:
Oké y'all. Lily is zindelijk. Ik heb 3 dagen vrijgenomen met haar en alles stond in het teken van deze skill leren en dat is gelukt. We zijn naar buiten geweest en ook dat ging goed. Maar hoe doe je dit nou als je naar het park, kinderboerderij, winkel, etc gaat waar geen toiletten 1 2 3 beschikbaar zijn? Sleep je dat potje overal mee naartoe? :')
Fijn zeg!
Hier zijn we al een jaar bezig. Ze weet helemaal hoe en wat.. Maar vertikt 't gewoon. |:(
pi_204566892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Fijn zeg!
Hier zijn we al een jaar bezig. Ze weet helemaal hoe en wat.. Maar vertikt 't gewoon. |:(
Wij toendertijd ook hoor. Alles uit de kast getrokken, nope.

Toen ik op een gegeven moment met3, 5 jaar oud wéér een fikse strontluier moest verschonen werd ik het eigenlijk een beetje beu :@ Ik heb haar verteld dat het nu echt wel tijd werd om naar de wc te gaan. En ik maak geen grap, vanaf dat moment zindelijk. Overdag én in de nacht.
pi_204567165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wij toendertijd ook hoor. Alles uit de kast getrokken, nope.

Toen ik op een gegeven moment met3, 5 jaar oud wéér een fikse strontluier moest verschonen werd ik het eigenlijk een beetje beu :@ Ik heb haar verteld dat het nu echt wel tijd werd om naar de wc te gaan. En ik maak geen grap, vanaf dat moment zindelijk. Overdag én in de nacht.
Dat punt hebben we ook al wel gehad. Nog 3 á 4 maand, dan is ze 4 jaar.
Ze weet ook heel goed dat je op dansles geen luier aan mag, op school niet, dat jongere kindjes zindelijk worden.. Maar nee. Ze blijft gewoon in de luier plassen. En geen luier gebruiken werkt ook niet, dat kost ons gewoon meerdere setjes kleren omdat ze in haar broek plast dan. Ze is gewoon 98% zindelijk, maar die laatste 2% is ze zo dwars in...
  donderdag 28 april 2022 @ 19:42:19 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204567883
Ik heb nooit met een potje gesleept en ook maar heel kort met schone kleren. We zijn gelijk gestart met verplicht naar de wc voor vertrek, daarmee ondervangen we veel. En desnoods wegens hurken langs de kant inderdaad. Extra optie bij een jongen: leeg flesje in de auto.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fossiel donderdag 28 april 2022 @ 19:43:59 #239
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204567907
Wij hadden al wat laffe zindelijkheidspogingen ondernomen maar niet echt doorgezet. Beetje met het idee van 'dat komt in de zomer wel weer een keer'.

Kom ik een keer op de opvang, zegt de juf dat ze daar al goed op de wc plast, dan zelf haar romper en luier uitdeed en het vaak ook aangaf als ze moest plassen. Ik wist niet wat ik hoorde :D

Maar eigenlijk moeten we hier een keer er een paar dagen achter elkaar fullforce mee aan de slag, maar ik zie voorlopig zo'n moment niet.

Wel al broekjes in huis gehaald en ook mee geoefend. Maar soms wil ze echt een luier aan, tot hysterie aan toe.
Chick on a mission
pi_204568280
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 21:02 schreef NicolasJoy het volgende:
De VUE heeft in elk geval ook speciale kleuter film tijden. Muziek zachter, optie tot even weglopen enzo.
En een stuk goedkoper dan pathe zag ik!

We hebben geboekt en gaan binnenkort naar 2 kleine kleutertjes bij de vue. Ik ben benieuwd :D
pi_204568414
Ooh en zindelijkheid. Weer een paar dagen mee geoefend, maar nee. Alle plasjes en poepjes kwamen in de broek terecht.

Advies gevraagd bij het cjg. Ik kreeg als advies om haar eerst een onderbroekje aan te doen en daaroverheen een luier. Dan voelt ze dus wel steeds dat haar onderbroek nat wordt, maar krijgen we geen plasjes op de grond/ in de broek. Nog niet mee bezig geweest.

Ik vind het maar een lastig klusje, een kind zindelijk maken :P

Hoe hebben jullie het gedaan rebubbled? Steeds op het potje of plasjes gewoon laten gaan, totdat ze zelf genoeg heeft van de natte broekjes? En hoe doen jullie het in de nacht?
pi_204569176
Hier dus ook een paar laffe pogingen ondernomen, want ik vond het ook maar wat ingewikkeld. Vervolgens de Potty Training cursus van Big Little Feelings aangeschaft. https://biglittlefeelings.com/courses/

Korte filmpjes van 5 minuten, waarin ze je een drie fase plan uitleggen en een hele bubs aan trouble shooting filmpjes voor specifieke problemen waar je tegenaan kunt lopen.

De grote lijnen: plan 3 dagen vrij van alles. Je gaat de hele dag met je peuter doorbrengen. De. Hele. Dag. En dan bestaat het uit 3 fases.

Fase 1. Blote billen. Geen broekjes, niks. Je legt uit dat jullie de komende dagen samen gaan leren om op het potje te plassen. Vanaf nu geen luiers meer, enkel 's nachts een pull up. Grootste valkuil is het niet consequent zijn met deze geen luiers meer regel. Soms wel, soms niet, dat gaat dus niet. Dit snappen ze niet en dan loop je dus vast. (Mijn fout nr 1.) Vanaf nu geen luiers meer.

Elke 30 minuten herhaal je dezelfde zin, zoiets als 'Moet je plassen? Als je in je buik voelt dat je moet plassen, dan kun je op je potje gaan zitten en plassen. Plas gaat in het potje. Daar staat je potje.' Elke 30 min. En ook als je ziet dat je peuter signalen geeft dat het moet plassen, herhaal je het en kun je helpen met naar het potje toegaan. Wil ze niet, dan zeg je 'Oké, ik weet dat je het kan. Als je voelt dat je moet plassen kun je op het potje gaan zitten.' En that's it. De hele dag. En als het misgaat dan zeg je 'Oh je hebt geplast. Plas gaat op het potje. Als je voelt dat je moet plassen, is daar je potje.' En dan ruim je het op. Ze bouwen vanzelf intrinsieke motivatie om op het potje te gaan en ze moeten echt leren die connectie te maken tussen gevoel en actie. En als het wel lukt, doe je ook niet overenthousiast. Enkel de constatering 'Je hebt op het potje geplast. Je voelde dat je moest plassen en ging op je potje.'

Deze fase doe je tot het goed gaat. Bij ons een halve dag, andere kinderen wellicht twee dagen, verschilt per leeftijd waarop je start en per kind.

Fase 2: losse broek aan, geen ondergoed of leggings. Techniek blijft hetzelfde. Elke 30 min herinneren. De kans is zeer groot dat het weer helemaal misgaat. (Bij ons het geval). Ze moeten wennen aan het gevoel van iets om hun billen, maar daar dus niet in kunnen plassen en leren om het uit te trekken. Dit kostte ons 6 broeken op een rij en mijn partner moest het tijdelijk overnemen, want ik werd gek. Maar tegen het einde van dag twee ging 75% goed. Ohja, ze heeft de hele dag ijsthee gedronken. Daar drinkt ze echt veel van dus konden we extra veel oefenen. Terug naar water is een probleem voor later. :P

Fase 3: korte uitjes. Want er is zoveel te zien en doen buiten, dat ze afgeleid raken en het weer vergeten. Dit ging vandaag foutloos bij ons gelukkig. That's it. Luiervrij. *O*

Dus onze die grootste fouten waren: grote reacties op het wel of niet gebruiken van het potje, beloningen wat niet helpt voor intrinsieke motivatie opbouwen en geen luiers meer = GEEN LUIERS MEER.

En verder moet je maar gewoon die 30 dollar uitgeven en zelf kijken. :P Ze vertellen nog veel meer goede info en hebben echt oplossingen voor alles. Ik ben er dolblij mee dat we dit gehad hebben. Klaar. Zindelijk.

's Nachts is een ander verhaal, daar is ze nog te jong voor om dat te kunnen. Haar blaas kan dat simpelweg nog niet. En dat train je door overdag uit de luiers te zijn.
pi_204569605
Wij hebben gebruik gemaakt van de Zindelijkheidsbox (https://www.zindelijkheidsbox.nl/). Man nam een week vrij, ik had nog zwangerschapsverlof en baby ging gewoon naar de opvang op haar vaste dagen. En toen een week lang volop ermee bezig geweest met peuter.

Een wat andere aanpak dan wat Rebubbled hierboven beschrijft (geen dag met blote billen, wel belonen, wel extreem blij zijn bij een plas op potje of wc), en voor onze zoon werkte dat heel goed. We hebben alleen wel minder cadeautjes gegeven dan ze bij die methode zeggen, en soms een fysiek cadeautje vervangen door een extra filmpje van Bing of Duggee ofzo.

Máár het belangrijkste is inderdaad; geen luier meer als je zegt dat ze geen luier meer gaan dragen. Ook niet omdat het op dat moment even beter uitkomt (voor papa en/of mama).

De luier voor ‘s nachts en bij het middagslaapje noemen we nu een slaapbroekje trouwens, want “luiers zijn toch voor babies mama” :+
pi_204570939
Bedankt voor de tips dames! Volgende week zijn we een weekje vrij. Een goed moment om ermee aan de slag te gaan lijkt mij. Beide methodes hebben wel wat. Even kijken welke bij onze peuter het beste past :D
pi_204571285
Een argument om geen beloningen te doen is omdat de kans bestaat dat de beloning steeds groter moet, anders gaat de lol eraf en vallen ze terug. Daarom vond ik deze techniek gericht op intrinsieke motivatie wel logisch klinken.
pi_204572750
Hier ook goede ervaring met de zindelijkheidsbox ^O^

Hij was inderdaad na die week zindelijk, ongelukjes hebben we maar een paar van gehad sindsdien en tegenwoordig helemaal niet meer trouwens. En je oefent ook meteen met uitjes en even wachten met plassen tot het kan. Maar net als bij Lemijn thuis, moet Jip verplicht plassen voordat we weg gaan. En hij kan het inmiddels ook best lang ophouden dus dat zit wel goed.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 06:14:21 #247
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_204573009
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:50 schreef Peejtur het volgende:

Alles was goed. Het is gewoon de lymfeklier. Binnen de grens maar als het groter of harder wordt moeten we weer aan de bel trekken.

Maar wat een opluchting. :o
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  vrijdag 29 april 2022 @ 16:50:51 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204579318
Hier waren smarties de oplossing, tegen al m'n principes in. Want voor stickers, cadeautjes, gewoon geen natte broek, alle aanmoediging in de wereld etc deed ze het niet. Voor chocolade doet ze alles. Binnen drie dagen was ze droog.

's Nachts nog niet trouwens, maar da's alleen een plas en dat vind ik voor nu wel prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204580775
Hier gaat het dus steeds op de opvang mis... thuis doen ze alles op de wc, ook bij oma en als we weggaan. Maar op de opvang krijg ik ze toch elke week weer met een luier om naar huis. Heb nu een gesprek aangevraagd want het is niet nodig. Ze kunnen het echt..
pi_204582871
Ik lees in het hoe-of-wat met de boxen precies wat wij hebben gedaan/proberen.

Maar dan nog gaat het hier dus mis.
Ze kan gewoon dagen droog blijven. Ze blijft zelfs regelmatig de nacht droog. Maar van de een op de andere dag zit er ineens een dag tussen dat je om 11:00 al 5 setjes kleding hebt kunnen uitspoelen.

Schiet mij maar lek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')