Dan heb je nog weinig ervaring met staking blijkbaar. Ik begin het ook net te ontdekken maar weet al wel dat omdat Bitcoin proof of work protocol is, er altijd veel minder (nagenoeg niets) met staking te verdienen, terwijl bij proof of stake protocol coins er wel veel te verdienen valt. Al zijn dat ook riskantere munten. Pancakeswap gaat wel tot 60% rente per jaar en je kan er dan ook van uit gaan dat die gaat mislukken na een tijdje. Wel serieuze munten zijn Polkadot met rond de 14% en Cardano rond de 6%. En idd Ethereum die in een overgangsfase naar proof of stake zit. Dat is het riskante eraan, als die overgang mislukt ben je alles kwijt en je weet niet hoe lang het gaat duren, dat kan jaren duren en als je nu staket dan kan je het op geen enkel moment terughalen voordat de overgang compleet is. De serieuze exchanges bieden idd rond de 5% voor Ethereum maar de wat meer twijfelachtige platforms gaan wel tot 15% met Ethereum. Dus het geldt eigenlijk overal: hoe betrouwbaarder/groter het platform, hoe lager de rente, maar hoe kleiner de kans dat ze met je coins vertrekken.quote:Op zondag 6 februari 2022 00:59 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat was mijn gevoel ook. Maar vervolgens zie ik dat ik bijvoorbeeld 4,5% op ETH krijg bij Coinbase. Lijkt me een goed aangeschreven, grote exchange. Niet de 8-12% uit het voorbeeld, maar toch nog steeds serieus geld.
Dit mag wel eens geupdate worden. Hardware wallets zullen nieuwe mensen alleen maar afschrikken. Voor de gemiddelde persoon is dat veel te ingewikkeld en de kans dat ze het door menselijke fout kwijt raken is groter dan dat de coins gestolen worden door een van de grote exchanges, mits de account goed is beveiligd. De meesten mensen zijn beter af hun coins op Coinbase of Kraken te bewaren en 2FA aan te zetten dan te investeren in en het bewaren van een hardware wallet.quote:Ok. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.
En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.
Deze OP is echt ouderwets idd. Ik roep dibs om hem een keer onder handen te nemen en hem 2022 ready te maken. Dan leer ik iedereen ook over market cycles en hoe we dus onder de $20k zullen gaan binnenkortquote:Op zondag 6 februari 2022 12:47 schreef craziness het volgende:
[..]
Dit mag wel eens geupdate worden. Hardware wallets zullen nieuwe mensen alleen maar afschrikken. Voor de gemiddelde persoon is dat veel te ingewikkeld en de kans dat ze het door menselijke fout kwijt raken is groter dan dat de coins gestolen worden door een van de grote exchanges, mits de account goed is beveiligd. De meesten mensen zijn beter af hun coins op Coinbase of Kraken te bewaren en 2FA aan te zetten dan te investeren in en het bewaren van een hardware wallet.
quote:Op zondag 6 februari 2022 12:47 schreef craziness het volgende:
[..]
Dit mag wel eens geupdate worden. Hardware wallets zullen nieuwe mensen alleen maar afschrikken. Voor de gemiddelde persoon is dat veel te ingewikkeld en de kans dat ze het door menselijke fout kwijt raken is groter dan dat de coins gestolen worden door een van de grote exchanges, mits de account goed is beveiligd. De meesten mensen zijn beter af hun coins op Coinbase of Kraken te bewaren en 2FA aan te zetten dan te investeren in en het bewaren van een hardware wallet.
Box 3 vermogensbelasting is afgeschaft na tussenkomst van de rechter totdat er een nieuw systeem is. Zeer goed nieuws dus.quote:Op zondag 6 februari 2022 06:30 schreef Scorpie het volgende:
Nee hoor staking valt ook onder dezelfde box. Gewoon netjes elk jaar de standen bijhouden en aftikken.
Zijn zeer goed. Dus ik weet niet waarover je praat.quote:Op zondag 6 februari 2022 19:36 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Gehackt worden is maar een van de risico's. Ooit met de klantenservice van een exchange te maken gehad?
Idd, de hardware wallets zijn meer voor de fanboys. Vaak mensen met maar 5K die al meteen zo'n hardware wallet willen.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:47 schreef craziness het volgende:
[..]
Of niet....het lijkt me sterk dat iedereen belastingvrij kan leven in die box tot de nieuwe regels er zijn. Die regels zullen eerder met terugwerkende kracht gaan werken en dan weet je nooit hoe het uit gaat pakken.quote:Op zondag 6 februari 2022 23:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Box 3 vermogensbelasting is afgeschaft na tussenkomst van de rechter totdat er een nieuw systeem is. Zeer goed nieuws dus.
We maken een decentraal systeem, zonder banken, iedereen technisch zijn eigen geld volledig in beheer. En je kan anoniem wallets aanmaken en betalingen doenquote:Op zondag 6 februari 2022 12:47 schreef craziness het volgende:
[..]
Het was de uitspraak van de rechter want het is tegen de wet.quote:Op maandag 7 februari 2022 01:24 schreef ThijsTH het volgende:
[..]
Of niet....het lijkt me sterk dat iedereen belastingvrij kan leven in die box tot de nieuwe regels er zijn. Die regels zullen eerder met terugwerkende kracht gaan werken en dan weet je nooit hoe het uit gaat pakken.
Het gekke is, buiten de whale pumps om lijkt er niet veel te gebeuren. Maar weinig retailers hebben nog echt veel cash liggen om te kopen. Dus wat is het precies het doel vraag ik me af. Want neem aan dat whales willen dat de rest meegaat vanwege FOMO en dan daarna dumpen. Vreemd is het zeker.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:06 schreef SuperNeger het volgende:
Fucking bullshit prijzen. De whales lopen sowieso een spelletje te spelen.
20 januari waren we nog hoger dan dit.
Trap er niet in jongens.
Bron?quote:Op maandag 7 februari 2022 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar weinig retailers hebben nog echt veel cash liggen om te kopen.
De whales hebben geen gezamenlijke agenda. whales zijn net als wij gewoon continu in gevecht.quote:neem aan dat whales willen dat de rest meegaat vanwege FOMO en dan daarna dumpen.
Bron heb ik niet. Behalve dat er gewoon bijna geen volume lijkt te zijn tussen die pumps door. Het is pump, dan weer een halve dag flat, en dan weer een pump, etc.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:38 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Bron?
[..]
De whales hebben geen gezamenlijke agenda. whales zijn net als wij gewoon continu in gevecht.
Waarom zoveel aannames?
Next week is Superbowl in Amerika en dit brengt een heleboel crypto-reclames met zich mee dus een hoop retail.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het gekke is, buiten de whale pumps om lijkt er niet veel te gebeuren. Maar weinig retailers hebben nog echt veel cash liggen om te kopen. Dus wat is het precies het doel vraag ik me af. Want neem aan dat whales willen dat de rest meegaat vanwege FOMO en dan daarna dumpen. Vreemd is het zeker.
Ik hoop het, ik weet het niet. Vraag me af of het raadzaam is om toch mee te doen voor 2 weekjes maar timing the market wordt over het algemeen afgeraden en leverage doe ik sowieso niet aan.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:01 schreef Nattekat het volgende:
Dus we donderflikkerstralen binnen een maand naar de diepte.
Ik blijf lekker passief. Heb tot de zomer even geen mogelijkheid om meer erin te gooien, en verder heb ik ook geen enkele reden om te kappen met hodlen.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:11 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik hoop het, ik weet het niet. Vraag me af of het raadzaam is om toch mee te doen voor 2 weekjes maar timing the market wordt over het algemeen afgeraden en leverage doe ik sowieso niet aan.
Ik wacht (of wachtte) liever gewoon op wat ongeveer het dieptepunt is van de hele market cycle, dat leek me in ieder geval makkelijker dan zo op het korte termijn dingen te doen.
Ja het ligt er maar net aan of je nu in crypto zit of in fiat. Ik in fiat en wacht op een instap momentje omdat ik het nu erg hoog vind staan. Een heleboel hier zitten in crypto en willen alleen maar omhoog gaan. Dat botst nog wel eens zoals je in vorige topics kan zien.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik blijf lekker passief. Heb tot de zomer even geen mogelijkheid om meer erin te gooien, en verder heb ik ook geen enkele reden om te kappen met hodlen.
Ik ben een beetje op het punt aanbeland dat ik helemaal geen hoge verwachtingen meer heb van crypto. De markt is verzadigd en vertienvoudiging krijg je eigenlijk alleen nog maar door die ene onzincoin uit honderden goed te gokken. Het is gewoon een spaarpotje en ik zie wel waar het schip ooit strandt.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja het ligt er maar net aan of je nu in crypto zit of in fiat. Ik in fiat en wacht op een instap momentje omdat ik het nu erg hoog vind staan. Een heleboel hier zitten in crypto en willen alleen maar omhoog gaan. Dat botst nog wel eens zoals je in vorige topics kan zien.
Tijd voor meer verschillende topicreeksen. Eentje die algemeen is zoals deze een crypto bulls en een crypto bears topic reeks
Dan zou ik wachten tot het nog hoger staatquote:Op maandag 7 februari 2022 12:34 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Heb ik nou eindelijk geld binnen kan ik geen dip kopen omdat alles pumpt gvd
Nou ja er zijn natuurlijk wel wat positieve cijfers uit USA gekomen. Earnings, werkeloosheidcijfer.quote:Op maandag 7 februari 2022 11:51 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Verder nog steeds 0 reden om bullish te zijn. De wereld is nog steeds fucked up.
Daarom gewoon holden voor de lange termijn. Eventueel bij een ATH een stukje afromen zodat je bij een dip weer kan terugkopen maar dat is wel alles wat je aan trading moet doenquote:Op maandag 7 februari 2022 13:19 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Nou ja er zijn natuurlijk wel wat positieve cijfers uit USA gekomen. Earnings, werkeloosheidcijfer.
Ik zie iedereen op internet verkondigen dat we gaan zakken naar regio 30K (of zelfs lager). Maar goed dezelfde berichten zag ik ook in Okt/ Nov over dat BTC naar 100K ging.......
De trendlijn is nu gebroken, dus ben voorzichtig positief maar wel in mijn achterhoofd houdend dat het kaartenhuis zo weer in elkaar kan donderen.
Wat doe je met NFT's dan?quote:Op maandag 7 februari 2022 14:15 schreef DonGorgon het volgende:
Ik heb TA en swing/day trading ook opgegeven. Neemt te veel tijd in beslag en zo veel geld heb ik ook weer niet in crypto. Helaas in het verleden 3x een heel grote boot gemist, maar gelukkig nooit echt geld verloren. Sinds een aantal maanden bezig met NFT's. Heel leuk en lucratief!
Lekker plaatjes van apen kopen en dan hopen dat er een nog grotere gek is. Die nog meer bied voor je aap dan je er zelf voor betaald hebtquote:
Je kunt toch ook stablecoins kopen en daar flinke rente op vangen?quote:Op maandag 7 februari 2022 12:34 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Heb ik nou eindelijk geld binnen kan ik geen dip kopen omdat alles pumpt gvd
Speculeren/handelen, het blijven immers digitale ruilobjecten met unieke eigendomscertificaten.quote:
Waarom zit je er geheel uit? Het is geen goede tactiek. Je moet altijd zowel in crypto als in fiat zitten. Je moet altijd winnen, maakt niet uit of het een bear, bull of zijwaardse market wordt. Dat gehoop is net als een kerk, daar kun je ook hopen. Het levert niets op.quote:Op maandag 7 februari 2022 12:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja het ligt er maar net aan of je nu in crypto zit of in fiat. Ik in fiat en wacht op een instap momentje omdat ik het nu erg hoog vind staan. Een heleboel hier zitten in crypto en willen alleen maar omhoog gaan. Dat botst nog wel eens zoals je in vorige topics kan zien.
Tijd voor meer verschillende topicreeksen. Eentje die algemeen is zoals deze een crypto bulls en een crypto bears topic reeks
Eens, ik had ook altijd zo een 50% in fiat zitten om te kunnen shorten.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Waarom zit je er geheel uit? Het is geen goede tactiek. Je moet altijd zowel in crypto als in fiat zitten. Je moet altijd winnen, maakt niet uit of het een bear, bull of zijwaardse market wordt. Dat gehoop is net als een kerk, daar kun je ook hopen. Het levert niets op.
Je spreekt jezelf hier nogal tegen. ‘Timing the market’ is precies wat je doet als je wil wachten op ‘het dieptepunt.’quote:Op maandag 7 februari 2022 12:11 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik hoop het, ik weet het niet. Vraag me af of het raadzaam is om toch mee te doen voor 2 weekjes maar timing the market wordt over het algemeen afgeraden en leverage doe ik sowieso niet aan.
Ik wacht (of wachtte) liever gewoon op wat ongeveer het dieptepunt is van de hele market cycle, dat leek me in ieder geval makkelijker dan zo op het korte termijn dingen te doen.
Maar die laatste HL hoeft natuurlijk niet de laatste te zijn. Net zoals de eerdere HL daarvoor ook een HL leek te hebben.quote:Op maandag 7 februari 2022 16:36 schreef Rossdale het volgende:
Omdat mensen hier zo van grafiekjes houden, vooral als ze zo gecropped zijn alsof BTC alleen maar omlaag gaat (kuch klaasneger). Hier eentje die een andere kijk geeft:
[ afbeelding ]
Uiteraard, alles kan. Ik geloof uberhaupt niet in grafiekjes maar ik laat alleen zien dat je alles zo kunt vormgeven dat het past binnen je verhaal. Of je nu bearish of bullish bent. Roepen dat je zeker weet dat de prijs omhoog of omlaag gaat obv grafiekjes is pure kwats.quote:Op maandag 7 februari 2022 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar die laatste HL hoeft natuurlijk niet de laatste te zijn. Net zoals de eerdere HL daarvoor ook een HL leek te hebben.
NSBTquote:Op maandag 7 februari 2022 17:08 schreef Mortaxx het volgende:
M'n portfolio gaat in sneltreinvaart weer richting een ATH. En dan is de markt daar nog ver vandaan
Stack met 20% vergroot in de dip, nog steeds het volste vertrouwen in top 20 op de lange termijnquote:
Werd wel tijd dat het ging herstellen. Ga deze positie wel afbouwen. Begin beetje vertrouwen in waves platform te verliezenquote:
Eind deze maand komt er een grote NSBT update. Governance en instant swaps, ben benieuwd wat dat gaat doen.quote:Op maandag 7 februari 2022 18:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Werd wel tijd dat het ging herstellen. Ga deze positie wel afbouwen. Begin beetje vertrouwen in waves platform te verliezen
Maar het zijn dingen waarvan de prijs nooit bekend is omdat er maar een enkeling ze kan kopen, dus ik heb dan geen idee wat een goede investering zou zijn.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:38 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Speculeren/handelen, het blijven immers digitale ruilobjecten met unieke eigendomscertificaten.
Ik zoek start-ups op waarvan ik denk dat er enig potentie in waardegroei in zit. Deze koop ik voor de 'mint prijs' en als deze dan in waarde is gestegen verkoop ik ze weer, met winstDaarnaast ben ik met een vriend samen bezig met een eigen project op Solana.
Nee het is zeer logisch en een goede investering.quote:Op maandag 7 februari 2022 19:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
SHIB +50% is toch wel redelijk bizar
Ik heb een hardware wallet. Waarom? Omdat mijn crypto een keer gejat is en ik liever geen risico´s meer neem. Heb ik jouw toestemming?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:17 schreef firefly3 het volgende:
Mensen met een hardware wallet doen me denken aan die doomsday preppers. Zij zijn zo paranoia dat zij totaal decentraal gaan en off the radar proberen te blijven, ook al hebben zij slechts enkele honderden of duizenden euro's bitcoin. Zij denken dat de exchanges of hackers zoveel moeite gaan doen om exact hun bedrag afhandig te maken en kiezen daarom alleen Bitcoin.
[ afbeelding ]
Had ik maar meer gekochtquote:Op maandag 7 februari 2022 19:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:Op maandag 7 februari 2022 19:17 schreef firefly3 het volgende:
Mensen met een hardware wallet doen me denken aan die doomsday preppers. Zij zijn zo paranoia dat zij totaal decentraal gaan en off the radar proberen te blijven, ook al hebben zij slechts enkele honderden of duizenden euro's bitcoin. Zij denken dat de exchanges of hackers zoveel moeite gaan doen om exact hun bedrag afhandig te maken en kiezen daarom alleen Bitcoin.
[ afbeelding ]
Vanaf welke site en wanneer?quote:Op maandag 7 februari 2022 19:44 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Ik heb een hardware wallet. Waarom? Omdat mijn crypto een keer gejat is en ik liever geen risico´s meer neem. Heb ik jouw toestemming?
Je moet wel heel veel pech hebben en rare dingen doen om crypto te verliezenquote:Op maandag 7 februari 2022 21:22 schreef FundsAreSafu het volgende:
Daddy Exchange en Daddy Staat gaan je niet helpen wanneer je slachtoffer wordt van een SIM-swap
Met timing de market bedoelen ze meer swingen en margin/leverage trading. Ik wil gewoon spot kopen op een mooi dieptepunt. Maar dat lijkt nu voorlopig voorbij want ik ben bullish ipv bearish nu.quote:Op maandag 7 februari 2022 16:07 schreef MT10 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf hier nogal tegen. ‘Timing the market’ is precies wat je doet als je wil wachten op ‘het dieptepunt.’
Als je de markt niet wil timen maar wel gelooft in crypto moet je gewoon lekker DCA’en en je verder geen zorgen maken over wat er op korte termijn gebeurt.
Verder zou ik, als je op lange termijn in crypto geloofd, nooit ‘all-out’ gaan. Ik haal er zelf ook wel eens wat uit met de gedachte dat het hoog staat en ik weer goedkoper bij kan kopen later. Echter door dat met een klein deel te doen (+/-10%) hoef ik me niet veel zorgen te maken als ik een keer fout zit en dus niet meer goedkoop in kan stappen want dan win ik alsnog met het grootste deel van mijn portfolio. Inmiddels op die manier is mijn aantal btc de afgelopen 2 jaar met 50% gestegen zonder extra geld in te leggen, dus het uitstappen met 10% voel ik me vrij comfortabel mee want ik weet dat als het ineens als een gek stijgt ik nog steeds 135% van mijn originele btc amount stijg in waarde, en zo kan ik short term wat funtraden maar tegelijkertijd altijd een goede stash long hebben zitten omdat ik op lange termijn in een stijging geloof.
100% erin of eruit is altijd gokken naar mijn mening, hoe goed je analyse ook is er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren die ineens het hele sentiment flippen en dus voor een onverwacht sterke stijging of daling kunnen zorgen.
Of ze hebben iets wat nu nog niet zoveel waard is maar over paar jaar wel. 0.1BTC = 0.1BTCquote:Op maandag 7 februari 2022 19:17 schreef firefly3 het volgende:
[ afbeelding ]
Mee eens deze kaart liegt er niet om. Voor deze week was het bearish as fuck maar het is nu omgeslagen.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:19 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Nou ja er zijn natuurlijk wel wat positieve cijfers uit USA gekomen. Earnings, werkeloosheidcijfer.
Ik zie iedereen op internet verkondigen dat we gaan zakken naar regio 30K (of zelfs lager). Maar goed dezelfde berichten zag ik ook in Okt/ Nov over dat BTC naar 100K ging.......
De trendlijn is nu gebroken, dus ben voorzichtig positief maar wel in mijn achterhoofd houdend dat het kaartenhuis zo weer in elkaar kan donderen.
Dat is wel een red flag btwquote:Op maandag 7 februari 2022 19:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
"Nog bedankt voor de gratis tip. Waar woon je? Dan kom ik even m'n verloren geld bij je claimen"quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:19 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik weet wel welke kant we op gaan. Dat kan je namelijk zien.
Heb het ff getekend voor jullie:
[ afbeelding ]
Dat klopte gewoon hoor. Die kaart was een week geleden super bearish.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:50 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
"Nog bedankt voor de gratis tip. Waar woon je? Dan kom ik even m'n verloren geld bij je claimen"
Aldus de anonieme lurkers in dit topic
Ik gaf je toen al aan dat je niks met zekerheid kan claimen. Maar nee.. jij wist het zeker.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:57 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat klopte gewoon hoor. Die kaart was een week geleden super bearish.
Heb nooit gezegd dta je iets met 100% zekerheid kon claimen anders zou ik wel al m'n vermogen erop wedden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:59 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik gaf je toen al aan dat je niks met zekerheid kan claimen. Maar nee.. jij wist het zeker.
En nu? Geen sorry voor de mensen die braaf naar je geluisterd hebben? Want die zijn er. Veel mensen willen gewoon graag horen welke kan het op gaat en zullen zo'n "advies" opvolgen.
Mijn grootste altbag staat al bijna x2 tov het absolute dieptepunt een paar weken geleden en nu vind jij het een goed moment om in te stappenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 07:56 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Mee eens deze kaart liegt er niet om. Voor deze week was het bearish as fuck maar het is nu omgeslagen.
Had ik niet verwacht en had ook niet echt n plan klaarliggen. Maar fuck bitcoin ik ga gewoon wat alts halen. Minder inzet wel meer winst mocht het idd toch maar een tijdelijke pump zijn
Lees voor de grap je posts van een week geleden nog eens terug. Ik heb niet vaak iemand zo overtuigd zien posten over welke kant we op zouden gaan. Dat moet je gewoon niet doen. Ik snap ook eigenlijk niet waarom mods dit toelaten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:03 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Heb nooit gezegd dta je iets met 100% zekerheid kon claimen anders zou ik wel al m'n vermogen erop wedden.
"Als het droog is, dan post ik dat het niet regent. Maar als het regent dan post ik dat het regent. Dat klopt gewoon. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Verder kan je idd gewoon claimen wat het meest waarschijnlijke is. De dag van die post was het meest waarschijnlijke een bearish kaart. Nu, vandaag is het meest waarschijnlijke dat het een bullish kaart is.
Dat klopt gewoon. Wat begrijp je daar niet aan?
Ja, maar die mensen zijn er. Geloof me. Dus is het gewoon verstandiger wat terughoudender te zijn in voorspellingen. Maar ik ben denk ik de zoveelste die deze hint probeert over te dragen...quote:Verder ben je echt een mongool als je anonieme forumposts gaat overnemen als advies met je tradingbeslissingen en dat staat ook nog in de disclaimer onderaan.
Eerst zien dan geloven. Vooralsnog kan dit gewoon een tijdelijke pump zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:14 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Mijn grootste altbag staat al bijna x2 tov het absolute dieptepunt een paar weken geleden en nu vind jij het een goed moment om in te stappen
In het vervolg gewoon lekker iedere week DCA'en en niet doen alsof je er verstand van hebt
Ah oke, dus je moet voor elke post zeggen "IK DENK DAT". Als je alles blind over gaat nemen dan hoor je niet met crypto mee te doen. Of te investeren. Of uberhaupt op een forum te gaan posten. Staat overal ook dikgedrukt bij. Als je vervolgens wel blind iets overneemt dan is dat gewoon je eigen schuld. Nergens heb ik verteld dat je moet kopen of verkopen en dat zal ik niet doen (naja als bitcoin rond de $20k staat dan zal ik wel zeggen dat het een goed moment is om in te kopen).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:15 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Lees voor de grap je posts van een week geleden nog eens terug. Ik heb niet vaak iemand zo overtuigd zien posten over welke kant we op zouden gaan. Dat moet je gewoon niet doen. Ik snap ook eigenlijk niet waarom mods dit toelaten.
[..]
"Als het droog is, dan post ik dat het niet regent. Maar als het regent dan post ik dat het regent. Dat klopt gewoon. Wat begrijp je daar niet aan?
[..]
Ja, maar die mensen zijn er. Geloof me. Dus is het gewoon verstandiger wat terughoudender te zijn in voorspellingen. Maar ik ben denk ik de zoveelste die deze hint probeert over te dragen...
ja en als het nu dumpt want dead cat bounce?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:14 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Mijn grootste altbag staat al bijna x2 tov het absolute dieptepunt een paar weken geleden en nu vind jij het een goed moment om in te stappen
In het vervolg gewoon lekker iedere week DCA'en en niet doen alsof je er verstand van hebt
Ik denk dat je shib niet meer als louter meme coin mag zien. Ja, het is zo gestart maar als je de roadmap bekijkt met wat er nog gaat komen dan is nu kopen best een goede keuze!quote:Op maandag 7 februari 2022 19:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Je hebt het trouwens over "toelaten".quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:15 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Lees voor de grap je posts van een week geleden nog eens terug. Ik heb niet vaak iemand zo overtuigd zien posten over welke kant we op zouden gaan. Dat moet je gewoon niet doen. Ik snap ook eigenlijk niet waarom mods dit toelaten.
[..]
"Als het droog is, dan post ik dat het niet regent. Maar als het regent dan post ik dat het regent. Dat klopt gewoon. Wat begrijp je daar niet aan?
[..]
Ja, maar die mensen zijn er. Geloof me. Dus is het gewoon verstandiger wat terughoudender te zijn in voorspellingen. Maar ik ben denk ik de zoveelste die deze hint probeert over te dragen...
Het mes snijdt aan twee kanten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:59 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
ja en als het nu dumpt want dead cat bounce?
je klinkt als een typisch youtuber scammer
bulltijd - have fun staying poor hurr durr
ear time - ja do your own research
Zie het als een verzamelaarsgilde. Onderling kopen/verkopen ze de meer zeldzame exemplaren (die ook cht flink wat waard kunnen worden). Daarnaast moet je kijken naar de Utilities van de NFT's binnen een project. Sommigen geven je namelijk VIP access tot verschillende (soms ook IRL) bijzondere dingen. Met andere NFT's kun je weer een passief inkomen genereren: kijk bijv naar Portals op Solana (metaverse real estate is nu de hype) of NFT's staken, ook yield farming is mogelijk met NFT's. Ongekende mogelijkheden. Vergeet niet dat dit allemaal nog in de kinderschoenen staat!quote:Op maandag 7 februari 2022 18:46 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Maar het zijn dingen waarvan de prijs nooit bekend is omdat er maar een enkeling ze kan kopen, dus ik heb dan geen idee wat een goede investering zou zijn.
Wat de markt op korte termijn doet boeit me niet, ik zit er voor minimaal vijf jaar in en ben op de lange termijn bullish. Emoties hebben als de markt omhoog of omlaag gaatquote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:59 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
ja en als het nu dumpt want dead cat bounce?
je klinkt als een typisch youtuber scammer
bulltijd - have fun staying poor hurr durr
ear time - ja do your own research
Maar wel pochen dat je paar weken terug dus hele goede alts had gekocht. En 5 jaar? Welke alts denk jij dat ze over 5 jaar nog meedoen? Want als je er voor 5 jaar in zit dan zal ik wel vooral aan BTC en ETH doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:15 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Wat de markt op korte termijn doet boeit me niet, ik zit er voor minimaal vijf jaar in en ben op de lange termijn bullish. Emoties hebben als de markt omhoog of omlaag gaat![]()
![]()
NGMI
Ik heb geen verstand van TA, dat erken ik en daarom DCA ik gewoon elke week ipv te denken dat ik een genie ben die precies op hoogte- en dieptepunten 100% van zijn stack kan (ver)kopen
Dan wordt het tijd om van naam te veranderen denk ik. Ik zal zelf nooit investeren in een munt die de naam van een hondenras heeft. Memes of niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:02 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Ik denk dat je shib niet meer als louter meme coin mag zien. Ja, het is zo gestart maar als je de roadmap bekijkt met wat er nog gaat komen dan is nu kopen best een goede keuze!
Omdat je geen Telos hebtquote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:19 schreef Coelho het volgende:
Waarom stijgen mijn alts langzamer dan BTC, maar dalen ze wel sneller?
Was niet om mij, met DCA koop je zowel laag als hoog. Was om aan te geven dat je met jouw manier van denken pumps misloopt. Op het vorige dieptepunt weigerde je ook maar iets te kopen en nu alles is gepumpt wil je opeens kopen. FOMO. Dat is emotioneel handelen en kan je beter aflerenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:16 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Maar wel pochen dat je paar weken terug dus hele goede alts had gekocht. En 5 jaar? Welke alts denk jij dat ze over 5 jaar nog meedoen? Want als je er voor 5 jaar in zit dan zal ik wel vooral aan BTC en ETH doen.
Ik ga zeker geen bitcoin kopen voor deze prijs. Heb natuurlijk fomo, zoals elke bear als het (tijdelijk) pumpt. Maar daar ook echt aan toegeven is een ander verhaal. Heel misschien alts dan, maar dat is vaak goedkoper om winst uit te halen. Maar heeft toch wel wat weg van gokken bij nader inzien dus ik denk dat ik nog eventjes wacht tot de 15e.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:29 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Was niet om mij, met DCA koop je zowel laag als hoog. Was om aan te geven dat je met jouw manier van denken pumps misloopt. Op het vorige dieptepunt weigerde je ook maar iets te kopen en nu alles is gepumpt wil je opeens kopen. FOMO. Dat is emotioneel handelen en kan je beter afleren
Dat heeft het meest te maken met de dominantie van BTC:quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:19 schreef Coelho het volgende:
Waarom stijgen mijn alts langzamer dan BTC, maar dalen ze wel sneller?
Dat werkt alleen voor de mensen die al lang meedoen/veel crypto/btc hebben.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:42 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn BTC staat al maanden vast op crypto.com tegen 6.75% apy. De rente gebruik ik voor de dagelijkse boodschappen, en i.c.m. de debitkaart krijg ik hier dan weer 3% cashback op.
Ik vind dat mensen onderschatten hoe lastig HODL is. Voor mij is het locken van BTC een goede manier me te beschermen tegen impuls acties
Ik heb mijn BTC en ETH om die reden ook vast staan bij CoinLoan. Heb (lang) niet genoeg om er boodschappen van te doen, maar het zorgt er wel voor dat ik het lekker met rust laat. Ik kijk er ook automatisch niet naar, omdat de prijs me ook weinig boeit.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:42 schreef Roellie80 het volgende:
Mijn BTC staat al maanden vast op crypto.com tegen 6.75% apy. De rente gebruik ik voor de dagelijkse boodschappen, en i.c.m. de debitkaart krijg ik hier dan weer 3% cashback op.
Ik vind dat mensen onderschatten hoe lastig HODL is. Voor mij is het locken van BTC een goede manier me te beschermen tegen impuls acties
Kan je niet Tether via Tron (TRC-20) versturen? Dat lijkt me redelijk goedkoop. Plus dat je mogelijk via FTX gelijk een paring met je shitcoin hebt in USDTquote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:17 schreef SuperNeger het volgende:
Ik wil wat micro caps gaan halen in shitcoin casino om de dump af te wachten maar kan geen geld zetten op ftx. Zit te denken om via bitvavo wallet wat naar ftx wallet te sturen. Welke coin is t goedkoopst hiervoor? Bitcoin ofi ets anders?
Sommige coins, waaronder BNB, zijn tijdelijk (?) niet mogelijk om te verplaatsen van Bitvavo naar een andere wallet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:17 schreef SuperNeger het volgende:
Ik wil wat micro caps gaan halen in shitcoin casino om de dump af te wachten maar kan geen geld zetten op ftx. Zit te denken om via bitvavo wallet wat naar ftx wallet te sturen. Welke coin is t goedkoopst hiervoor? Bitcoin ofi ets anders?
En waarom kan je trouwens niet direct via bitvavo naar je metamask bnb sturen? Hebben ze dit expres disabled?
Met XLM betaal je bijna geen transactie kostenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:17 schreef SuperNeger het volgende:
Heb je de Binance Smart Chain wel aan je Metamask toegevoegd?quote:En waarom kan je trouwens niet direct via bitvavo naar je metamask bnb sturen? Hebben ze dit expres disabled?
Exact hetzelfde hier... Deze opleving, die al in het weekend begonnen is voor het nieuws van KPMG canada van gister wat eea tot zekere hoogte kan verklaren, blijft vrij vreemd en ik kijk het even aanquote:Op dinsdag 8 februari 2022 08:24 schreef SuperNeger het volgende:
Ik vertrouw het nog steeds niet eigenlijk. Zie geen enkele reden waarom wel. Fuck deze fomo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |