En wat voor insecten zitten daar diep onder de grond?quote:Op zondag 6 februari 2022 22:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Elke keer als ik de jongen voor me zie denk ik aan de momenten dat hij daar alleen in de put zat, met letsel, eenzaam, koud en hongerig. Vreselijk.
Die vader zal zich extra slecht voelen omdat hij de put aan het repareren was en hij zijn zoontje erin zag vallen. Alleen dat al.quote:Op maandag 7 februari 2022 07:29 schreef nixxx het volgende:
Die vader zal zich wel extra slecht voelen, zijn eigen put, die hij niet of slecht afgesloten had.
Waarom zou iemand daar in moeten afdalen volgens jou? Putboringen worden niet met de hand gedaan, maar mechanisch.quote:Wat ik me afvroeg is HOE hebben ze de waterput ooit kunnen graven? Het is te smal begreep ik om af te dalen voor een normaal persoon en dan ook nog eens 64 meter diep. Hoe haalden ze al dat zand eruit en hoe heeft het nooit kunnen instorten?
Ik las dat de waterput 1 en al bochten was en Rayan in zo een bocht vast zat halverwege. Leek mij dus niet iets wat mechanisch is gedaan?quote:Op maandag 7 februari 2022 08:14 schreef Justinn het volgende:
[..]
Waarom zou iemand daar in moeten afdalen volgens jou? Putboringen worden niet met de hand gedaan, maar mechanisch.
Kan je, je een flexibele boor voorstellen?quote:Op maandag 7 februari 2022 08:15 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik las dat de waterput 1 en al bochten was en Rayan in zo een bocht vast zat halverwege. Leek mij dus niet iets wat mechanisch is gedaan?
Over wat voor bocht hebben we het?quote:Op maandag 7 februari 2022 08:15 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik las dat de waterput 1 en al bochten was en Rayan in zo een bocht vast zat halverwege. Leek mij dus niet iets wat mechanisch is gedaan?
Ah oke. Had geen idee vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:21 schreef Justinn het volgende:
[..]
Over wat voor bocht hebben we het?
Door veranderingen in grondlagen kan de boorkop bij een gestuurde boring iets af gaan wijken. Een paar graden is al voldoende en je hebt een 'bocht' waar iemand als Rayan net niet verder kan vallen. Is prima te verklaren.
Geeft nietquote:Op maandag 7 februari 2022 08:23 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ah oke. Had geen idee vandaar mijn vraag.
Dit gaat dan wel over verticaal boren maar laat zien dat in bochten boren geen probleem isquote:Op maandag 7 februari 2022 08:23 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ah oke. Had geen idee vandaar mijn vraag.
Volgens mij is dit niet van de reddingsactie van Rayan, waar zijn de betonnen buizen die ze er in hadden geschoven en waar ze in stonden???quote:Op maandag 7 februari 2022 00:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Is hij nou in een gat in de grond gevallen of is hij in een metalen buis gevallen zoals ik hier in dit filmpje zie?
Probeer het los te laten. De wereld is een en al verdriet wat dit betreft. Uit een document van Unicef:quote:Op maandag 7 februari 2022 15:22 schreef deedeetee het volgende:
Dat arme jochie....![]()
En de komende dagen valt de klap van het gemis als een moker bij de ouders en de broer en zus binnen. Ik heb zo met ze te doen.
Voor wie zich afvraagt of ze niet toch beter vanaf boven hadden kunnen proberen hem te bereiken, bij deze een even tragisch verhaal waarbij dat geprobeerd isquote:Op maandag 7 februari 2022 01:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Doet het er nog echt toe wanneer hij precies overleed? Ik denk van niet. Wat we wel kunnen vaststellen is dat hij nog dagenlang geleefd en afgezien heeft. We kunnen alleen maar hopen dat zijn lichtje op vrijdag of donderdag al uit gegaan is. En volgens mij was er ook maar 1 manier om definitief vast te stellen dat hij niet meer leeft, en dat was door hem te bereiken.
Je kunt niet van bovenaf graven. Je kunt niet voorkomen dat er dan ook zand en stenen het gat in donderen. En na een meter of 5 wordt het te diep dus moet je de breedte in, met als resultaat precies zo'n gat als dat ze nu gegraven hebben om Rayan van onderen te bereiken.
Het toont de macht van de massamedia aan en waar ze op focussen waardoor Rayan een onderdeel is geworden van ons bewustzijn en al die andere naamloze kinderen niet.quote:Op maandag 7 februari 2022 15:37 schreef Roellie80 het volgende:
Probeer het los te laten. De wereld is een en al verdriet wat dit betreft. Uit een document van Unicef:
"Jaarlijks sterven 6,3 miljoen kinderen voor de vijfde verjaardag. Dat zijn er 17.000 per dag. "
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |