Is bij jou altijd het glas half leeg?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:24 schreef Scorpie het volgende:
Dat gaat hem niet meer worden helaas. Nu maar hopen dat ze de jongen snel eruit kunnen halen zodat het rouwproces kan beginnen.
Goed verhaal, je moet bij NASA werken jij.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja hoor is niet zo heel ingewikkeld.
Nee, want dit is mijn hobby en dat wil ik zo houden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed verhaal, je moet bij NASA werken jij.
Over de mensen wil ik niks zeggen, soms is iets gewoon onmogelijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:30 schreef Pedroso het volgende:
Wanneer is de volgende update er weer met info dat ze er bijna zijn ?
Dat horen we nu al 2 dagen. Met alle respect, ik heb niet de indruk dat er het meest deskundige team aan de slag is.
Juist wel. Ze kunnen niet zomaar domweg gaan hakken en graven, want die put loopt nog 30 meter verder naar beneden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:30 schreef Pedroso het volgende:
Dat horen we nu al 2 dagen. Met alle respect, ik heb niet de indruk dat er het meest deskundige team aan de slag is.
Heel diep graven en oppassen voor instortingsgevaar en daarna horizontaal handmatig graven (wederom instortingsgevaar) kost wat meer tijd dan pats boem we graven hem op.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:30 schreef Pedroso het volgende:
Blijkbaar stuiten ze steeds op iets dat tegenzit: verschuivingen,scheuren, los zand, modder en hard gesteente en moeten ze het weer via een ander punt proberen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:30 schreef Pedroso het volgende:
Precies dit.. 1 klein foutje en het jochie ligt nog eens 30 meter dieper.. Dan weet je zeker dat het game over is..quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:32 schreef Papabear het volgende:
[..]
Juist wel. Ze kunnen niet zomaar domweg gaan hakken en graven, want die put loopt nog 30 meter verder naar beneden.
En dat willen ze natuurlijk niet op hun geweten hebben dus ze zullen geen grote risico's nemen. Wat de kans op overlijden weer vergroot.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:38 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Precies dit.. 1 klein foutje en het jochie ligt nog eens 30 meter dieper.. Dan weet je zeker dat het game over is..
Zat net te denken dat zo'n reddingswerker per ongeluk in de rest van de put valt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:38 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Precies dit.. 1 klein foutje en het jochie ligt nog eens 30 meter dieper.. Dan weet je zeker dat het game over is..
Zoiets als een mobiele telefoon aan een touw bedoel je? Ow wacht...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:24 schreef Tengano het volgende:
Punt is dat deze ervaring leert dat je zo'n robot nodig hebt. Als hij al niet bestaat. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik de eerste ben die op dat idee komt. Maar zo ingewikkeld is het niet en hij had hier erg goed van pas gekomen. Dan had je gewoon met dat jochie kunnen praten en visueel contact gehad. Hij had zelfs zijn moeder kunnen zien als dat nodig was. Kan allemaal tegenwoordig.
Voor zo'n reddingswerker (volwassen man) zullen ze minder moeite doen hoor. Het is omdat het hier om een kind gaat. Dat wekt nog net iets meer aandacht op.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zat net te denken dat zo'n reddingswerker per ongeluk in de rest van de put valt.
Nog een keer 30 meter naar beneden
Ze zetten toch ook apparaten op Mars neer die ze van afstand of voorgeprogrammeerd dingen kunnen laten doen. Dat kan hier ook en is op 30 meter afstand een stuk eenvoudiger. En een telefoon kan zich niet zelf verplaatsen of een handeling uitvoering zoals het toedienen van een injectie bijvoorbeeld. Een kleine robot zou dat wel kunnen; of wat je dan ook maar praktisch lijkt in zo'n situatie.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:41 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zoiets als een mobiele telefoon aan een touw bedoel je? Ow wacht...
Hou op.. Kleine Rayan gered en vervolgens nog drie dagen streamen omdat er bij die redding eentje naar beneden gepleurd is.. 🙈quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zat net te denken dat zo'n reddingswerker per ongeluk in de rest van de put valt.
Nog een keer 30 meter naar beneden
Inderdaad wat een dilemma. Op die menigte mensen na vind ik het er juist erg professioneel uitzien. Wat een druk moet er op die mensen staan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
En dat willen ze natuurlijk niet op hun geweten hebben dus ze zullen geen grote risico's nemen. Wat de kans op overlijden weer vergroot.
Duivels, duivels dilemma.
Ze? Je denkt dat dezelfde mensen die aan die Mars missies werken ook hier aan het werk zijn? Met hetzelfde budget?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze zetten toch ook apparaten op Mars neer die ze van afstand of voorgeprogrammeerd dingen kunnen laten doen. Dat kan hier ook en is op 30 meter afstand een stuk eenvoudiger. En een telefoon kan zich niet zelf verplaatsen of een handeling uitvoering zoals het toedienen van een injectie bijvoorbeeld. Een kleine robot zou dat wel kunnen.
En daar zijn ze vele vele jaren mee bezig. Met hele grote teams.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ze? Je denkt dat dezelfde mensen die aan die Mars missies werken ook hier aan het werk zijn? Met hetzelfde budget?
Al werken dezelfde mensen eraan heb je dat nog niet in een paar dagen in elkaar gesleuteld. En dan nog wat zou die robot daar gaan doen? Water / eten / zuurstof kun je ook aan touwtje laten zaken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ze? Je denkt dat dezelfde mensen die aan die Mars missies werken ook hier aan het werk zijn? Met hetzelfde budget?
Ze doen, ze sturen, ze zetten is een algemene uitdrukking om aan te geven dat dat soort dingen heden ten dage (technisch) mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |