quote:Iris Ketfi RASIKA They are not far but it is too complicated to get the child out because there is a rock separating us so there are rescuers trying to break the rock by hand so that Ryan does not fall
???quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:11 schreef the-eye het volgende:
. Dat hij beweegt zegt niets. Een lijk beweegt ook.
Na overlijden komen er processen opgang die voor beweging van het lichaam zorgen.quote:
quote:Tijdens de studie hebben de onderzoekers camera’s opgesteld om te bestuderen hoe dode lichamen bewegen.
De camera’s filmde de lichamen met een interval van 30 minuten, en onthulden dat de armen ‘aanzienlijk’ bewogen.
De onderzoekers geloven dat de bewegingen werden veroorzaakt door gasophoping in het lichaam tijdens het ontledingsproces.
Je zou sowieso een soort robot moeten hebben net zoals een AUV die ze in diepe zeeen gebruiken. Daar kan een camera, microfoon, verlichting, water, noodrantsoen, en een hele bek sensors in gezet worden om dingen te doen en meten en communicatie mogelijk te maken. Dat is heel goed mogelijk in dat gat wat beschikbaar is.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:11 schreef the-eye het volgende:
Ze kunnen een warmte camera in de put laten zakken om te checken of hij nog leeft. Dat hij beweegt zegt niets. Een lijk beweegt ook.
Knappe robot van 45 cm die dat kan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je zou sowieso een soort robot moeten hebben net zoals een AUV die ze in diepe zeeen gebruiken. Daar kan een camera, microfoon, verlichting, water, noodrantsoen, en een hele bek sensors in gezet worden om dingen te doen en meten en communicatie mogelijk te maken. Dat is heel goed mogelijk in dat gat wat beschikbaar is.
Nu schijnen ze een smartphone aan een touw hebben laten zakken. Dat is toch ff anders.
Geen probleem hoor. Ze zijn er nog wel kleiner.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Knappe robot van 45 cm die dat kan.
Ik knutsel dat soort dingen zelf. En ik ben niet de enige. Zoek maar eens op Youtube.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
Correctie minder dan 30 cm op het smalste punt. Waar heb je zo'n robot gezien?
Is al geweten sinds gisterenavondquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:19 schreef Scjvb het volgende:
Geen idee of dit al gepost is. Het zal wel maar het zit niet mee.
Laatste reddingspoging Rayan bemoeilijkt door rotsblok
Knutsel jij zulke high tech dingen in elkaar ja? En ze zijn inclusief rantsoen klei er dan 30 cm.. knap hoor.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik knutsel dat soort dingen zelf. En ik ben niet de enige. Zoek maar eens op Youtube.
Linkje?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
Betere livestream: Al Arabya of 2M. Kwaliteit is een stuk beter.
Ja hoor is niet zo heel ingewikkeld, er zijn ook mensen die hun eigen drones maken bijvoorbeeld, maar een robot die over de grond beweegt is makkelijker.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Knutsel jij zulke high tech dingen in elkaar ja? En ze zijn inclusief rantsoen klei er dan 30 cm.. knap hoor.
Is bij jou altijd het glas half leeg?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:24 schreef Scorpie het volgende:
Dat gaat hem niet meer worden helaas. Nu maar hopen dat ze de jongen snel eruit kunnen halen zodat het rouwproces kan beginnen.
Goed verhaal, je moet bij NASA werken jij.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja hoor is niet zo heel ingewikkeld.
Nee, want dit is mijn hobby en dat wil ik zo houden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed verhaal, je moet bij NASA werken jij.
Over de mensen wil ik niks zeggen, soms is iets gewoon onmogelijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:30 schreef Pedroso het volgende:
Wanneer is de volgende update er weer met info dat ze er bijna zijn ?
Dat horen we nu al 2 dagen. Met alle respect, ik heb niet de indruk dat er het meest deskundige team aan de slag is.
Juist wel. Ze kunnen niet zomaar domweg gaan hakken en graven, want die put loopt nog 30 meter verder naar beneden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:30 schreef Pedroso het volgende:
Dat horen we nu al 2 dagen. Met alle respect, ik heb niet de indruk dat er het meest deskundige team aan de slag is.
Heel diep graven en oppassen voor instortingsgevaar en daarna horizontaal handmatig graven (wederom instortingsgevaar) kost wat meer tijd dan pats boem we graven hem op.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:30 schreef Pedroso het volgende:
Blijkbaar stuiten ze steeds op iets dat tegenzit: verschuivingen,scheuren, los zand, modder en hard gesteente en moeten ze het weer via een ander punt proberen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:30 schreef Pedroso het volgende:
Precies dit.. 1 klein foutje en het jochie ligt nog eens 30 meter dieper.. Dan weet je zeker dat het game over is..quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:32 schreef Papabear het volgende:
[..]
Juist wel. Ze kunnen niet zomaar domweg gaan hakken en graven, want die put loopt nog 30 meter verder naar beneden.
En dat willen ze natuurlijk niet op hun geweten hebben dus ze zullen geen grote risico's nemen. Wat de kans op overlijden weer vergroot.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:38 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Precies dit.. 1 klein foutje en het jochie ligt nog eens 30 meter dieper.. Dan weet je zeker dat het game over is..
Zat net te denken dat zo'n reddingswerker per ongeluk in de rest van de put valt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:38 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Precies dit.. 1 klein foutje en het jochie ligt nog eens 30 meter dieper.. Dan weet je zeker dat het game over is..
Zoiets als een mobiele telefoon aan een touw bedoel je? Ow wacht...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:24 schreef Tengano het volgende:
Punt is dat deze ervaring leert dat je zo'n robot nodig hebt. Als hij al niet bestaat. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik de eerste ben die op dat idee komt. Maar zo ingewikkeld is het niet en hij had hier erg goed van pas gekomen. Dan had je gewoon met dat jochie kunnen praten en visueel contact gehad. Hij had zelfs zijn moeder kunnen zien als dat nodig was. Kan allemaal tegenwoordig.
Voor zo'n reddingswerker (volwassen man) zullen ze minder moeite doen hoor. Het is omdat het hier om een kind gaat. Dat wekt nog net iets meer aandacht op.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zat net te denken dat zo'n reddingswerker per ongeluk in de rest van de put valt.
Nog een keer 30 meter naar beneden
Ze zetten toch ook apparaten op Mars neer die ze van afstand of voorgeprogrammeerd dingen kunnen laten doen. Dat kan hier ook en is op 30 meter afstand een stuk eenvoudiger. En een telefoon kan zich niet zelf verplaatsen of een handeling uitvoering zoals het toedienen van een injectie bijvoorbeeld. Een kleine robot zou dat wel kunnen; of wat je dan ook maar praktisch lijkt in zo'n situatie.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:41 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zoiets als een mobiele telefoon aan een touw bedoel je? Ow wacht...
Hou op.. Kleine Rayan gered en vervolgens nog drie dagen streamen omdat er bij die redding eentje naar beneden gepleurd is.. 🙈quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zat net te denken dat zo'n reddingswerker per ongeluk in de rest van de put valt.
Nog een keer 30 meter naar beneden
Inderdaad wat een dilemma. Op die menigte mensen na vind ik het er juist erg professioneel uitzien. Wat een druk moet er op die mensen staan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
En dat willen ze natuurlijk niet op hun geweten hebben dus ze zullen geen grote risico's nemen. Wat de kans op overlijden weer vergroot.
Duivels, duivels dilemma.
Ze? Je denkt dat dezelfde mensen die aan die Mars missies werken ook hier aan het werk zijn? Met hetzelfde budget?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze zetten toch ook apparaten op Mars neer die ze van afstand of voorgeprogrammeerd dingen kunnen laten doen. Dat kan hier ook en is op 30 meter afstand een stuk eenvoudiger. En een telefoon kan zich niet zelf verplaatsen of een handeling uitvoering zoals het toedienen van een injectie bijvoorbeeld. Een kleine robot zou dat wel kunnen.
En daar zijn ze vele vele jaren mee bezig. Met hele grote teams.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ze? Je denkt dat dezelfde mensen die aan die Mars missies werken ook hier aan het werk zijn? Met hetzelfde budget?
Al werken dezelfde mensen eraan heb je dat nog niet in een paar dagen in elkaar gesleuteld. En dan nog wat zou die robot daar gaan doen? Water / eten / zuurstof kun je ook aan touwtje laten zaken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ze? Je denkt dat dezelfde mensen die aan die Mars missies werken ook hier aan het werk zijn? Met hetzelfde budget?
Ze doen, ze sturen, ze zetten is een algemene uitdrukking om aan te geven dat dat soort dingen heden ten dage (technisch) mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:46 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Jawel, 180cm nog.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:50 schreef Mammietje het volgende:
Nog niet?![]()
Toen ik vanmorgen () naar bed ging, wist ik eigenlijk zeker dat ze hem binnen een uur zouden bereiken. Zag er zo hoopvol uit... Maar de situatie is dus nog onveranderd?
Ook geen nieuws over hoe hij/ze er voor staan?
Nee, het gaat erom dat zo'n technische oplossing hier praktisch was. En of hij bestaat of je bouwt zo'n dingetje voor de volgende keer dat er iemand in zo'n put flikkert. Al zou je maar 1 zo'n ding op de wereld hebben, dan ben je toch geholpen. Gebeurt gelukkig niet elke dag dit immers, anders ging er wel heel veel stream tijd in zittenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:49 schreef borbit het volgende:
[..]
Al werken dezelfde mensen eraan heb je dat nog niet in een paar dagen in elkaar gesleuteld. En dan nog wat zou die robot daar gaan doen? Water / eten / zuurstof kun je ook aan touwtje laten zaken.
Over wie heb je het?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze doen, ze sturen, ze zetten is een algemene uitdrukking om aan te geven dat dat soort dingen heden ten dage (technisch) mogelijk zijn.
"Ze sturen tegenwoordig zelfs raketten naar de maan." Heb je misschien wel eens horen zeggen.
Vergroot je daarmee niet juist het instortingsgevaar? Je hebt maar één kans.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:52 schreef Roellie80 het volgende:
Wat een zooitje daar zeg... Ik heb weinig hoop meer voor Rayan.
En wat mij betreft te danken aan de wanorganisatie daar. Stel je voor, wat als die 1000 boeren op de heuvel vanaf dag 1 nou begonnen waren de kuil te verbreden, en naar hem toe groeven...
Wat let je om zoiets te bouwen? Dan kun je die de volgende keer aanbieden. Is mij nog niet duidelijk wat je robot daar dan zou moeten gaan doen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat zo'n technische oplossing hier praktisch was. En of hij bestaat of je bouwt zo'n dingetje voor de volgende keer dat er iemand in zo'n put flikkert. Al zou je maar 1 zo'n ding op de wereld hebben, dan ben je toch geholpen. Gebeurt gelukkig niet elke dag dit immers, anders ging er wel heel veel stream tijd in zitten![]()
En een beetje uit de kluiten gegroeide hobbyist of bij de TU Delft bouwen ze gemakkelijk zo'n dingetje hoor. Vinden ze nog leuk ook
/Me mompelt iets over de beste stuurlui staan aan wal?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:52 schreef Roellie80 het volgende:
En wat mij betreft te danken aan de wanorganisatie daar. Stel je voor, wat als die 1000 boeren op de heuvel vanaf dag 1 nou begonnen waren de kuil te verbreden, en naar hem toe groeven...
Elke situatie is ook weer anders. Met die Spaanse peuter was boven hem volgens mij ook weer een stuk ingestort. Die konden ze ook niet met een camera bekijken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat zo'n technische oplossing hier praktisch was. En of hij bestaat of je bouwt zo'n dingetje voor de volgende keer dat er iemand in zo'n put flikkert. Al zou je maar 1 zo'n ding op de wereld hebben, dan ben je toch geholpen. Gebeurt gelukkig niet elke dag dit immers, anders ging er wel heel veel stream tijd in zitten![]()
En een beetje uit de kluiten gegroeide hobbyist of bij de TU Delft bouwen ze gemakkelijk zo'n dingetje hoor. Vinden ze nog leuk ook
Zullen we er nu over ophouden![]()
Daarnaast kun je ook niet met 1000 man een gat gaan graven. Net als je niet met 9 vrouwen in 1 maand een baby kunt maken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:53 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Vergroot je daarmee niet juist het instortingsgevaar? Je hebt maar één kans.
Ja, ik ben geen expert. Maar die hebben ze daar ook niet, dat moge duidelijk zijnquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:54 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
/Me mompelt iets over de beste stuurlui staan aan wal?
Neem aan dat ze daar ook gewoon ingenieurs en grondwerkers hebben. En dat die met deze oplossing zijn gekomen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:54 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ja, ik ben geen expert. Maar die hebben ze daar ook niet, dat moge duidelijk zijn
Als je met 1000 man in een cirkel gaat staan, en iedereen gooit z'n zand van het midden af...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:54 schreef borbit het volgende:
[..]
Daarnaast kun je ook niet met 1000 man een gat gaan graven. Net als je niet met 9 vrouwen in 1 maand een baby kunt maken.
Als je het gevolgd had, had je geweten dat ze daar zijn omdat ze Rayan niet alleen willen laten.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:52 schreef Roellie80 het volgende:
De mensen die aan het werk moeten en kunnen zijn ook aan het werk. Wat zit je nu te zeuren.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:56 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Als je met 1000 man in een cirkel gaat staan, en iedereen gooit z'n zand van het midden af...
Het had in elk geval meer kans van slagen dan met allemaal bijven staan roepen om allah met de mobiel in de hand...
Precies het kind heeft het zo enorm lang volgehouden. Te triest als het te laat is of niet lukt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:57 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Verdomme zeg, dat jochie gaat daar gewoon dood. Dat kun je geen hulpverlener kwalijk nemen, maar zo schrijnend om zo langzaam dit te zien voltrekken.
Ik had nog best goede hoop 2 dagen terug, maar inmiddels... zoveel tegenslag.
helpt ook niet mee dat ik hier zelf zo'n 4,5 jarig mannetje heb rondlopen. knoop in je maag als je er teveel bij stilstaat.
Zou je denken hè. Maar het gegeven dat al dagen de boodschap is "we zijn op enkele meters!" komt op mij over alsof ze maar wat proberen... En ik snap het, het is een situatie die ze waarschijnlijk nooit eerder hebben meegemaakt. het totaalplaatje is gewoon amateuristisch wat mij betreftquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:55 schreef borbit het volgende:
[..]
Neem aan dat ze daar ook gewoon ingenieurs en grondwerkers hebben. En dat die met deze oplossing zijn gekomen.
Ik had de indruk dat degene op wie ik reageerde een gat van enkele tientallen omstanders breed en diep voor zich zag, waarbij iedereen op zijn eigen plekje aan het graven was. Ook vrij bizar natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:54 schreef borbit het volgende:
[..]
Daarnaast kun je ook niet met 1000 man een gat gaan graven. Net als je niet met 9 vrouwen in 1 maand een baby kunt maken.
Hoe weet jij dat nou weer. Er zullen er vast ook genoeg voor de sensatie staan of uit verveling.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als je het gevolgd had, had je geweten dat ze daar zijn omdat ze Rayan niet alleen willen laten.
Die kuil moet niet breder want dan stort de achterwand in…
Alle mannen die daar staan, zouden hun leven geven om dat jongentje uit die berg te trekken, dus ff pas op de plaats met je ongefundeerde opmerking.
Een amateur die het totaalplaatje als amateuristisch omschrijft.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:59 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Zou je denken hè. Maar het gegeven dat al dagen de boodschap is "we zijn op enkele meters!" komt op mij over alsof ze maar wat proberen... En ik snap het, het is een situatie die ze waarschijnlijk nooit eerder hebben meegemaakt. het totaalplaatje is gewoon amateuristisch wat mij betreft
Ik ben ook geen fan van de islam, maar dit onderwerp heeft er dan weer geen drol mee te maken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:56 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Als je met 1000 man in een cirkel gaat staan, en iedereen gooit z'n zand van het midden af...
Het had in elk geval meer kans van slagen dan met allemaal bijven staan roepen om allah met de mobiel in de hand...
En dan is ie onderin de put, en dan vliegt t in de fik, of de Wifi ontvangst is baggerquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, want dit is mijn hobby en dat wil ik zo houden.
Google maar eens op Arduino wat je daar allemaal mee kunt maken. En zo'n ding kost een paar euro.
End off topic.
Dat is toch veel te makkelijk roepen. Dit zijn klussen die je normaal niet doet, en anders gaat er maanden aan rekenwerk en onderzoek aan vooraf. Nu moeten ze maar improviseren terwijl ze bezig zijn, en er is geen plan B.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:59 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Zou je denken hè. Maar het gegeven dat al dagen de boodschap is "we zijn op enkele meters!" komt op mij over alsof ze maar wat proberen... En ik snap het, het is een situatie die ze waarschijnlijk nooit eerder hebben meegemaakt. het totaalplaatje is gewoon amateuristisch wat mij betreft
Jij vind het wel professioneel overkomen van de autoriteiten om dagen lang het hele dorp op die heuvel te laten dansen? Of dat de PR afdeling uitstekend werk aflevert door de wereld al 3 dagen met dezelfde boodschap bezig te houden "We zijn op enkele meters"quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een amateur die het totaalplaatje als amateuristisch omschrijft.
Wat praktisch lijkt in deze situatie is niet te moeilijk denken maar gewoon een mobiel aan een touwtje waarmee ze steeds visueel contact hebben. De eerste dag waren er berichten dat het jochie vragen van de reddingswerkers kon beantwoorden. Of hij zijn moeder heeft gezien weet ik niet maar is ook prima mogelijk met een mobiel.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze zetten toch ook apparaten op Mars neer die ze van afstand of voorgeprogrammeerd dingen kunnen laten doen. Dat kan hier ook en is op 30 meter afstand een stuk eenvoudiger. En een telefoon kan zich niet zelf verplaatsen of een handeling uitvoering zoals het toedienen van een injectie bijvoorbeeld. Een kleine robot zou dat wel kunnen; of wat je dan ook maar praktisch lijkt in zo'n situatie.
Lora communicatie heb je dan nodig. Kun je kilometeres ver mee komen met diverse opstakels. Ga maar googelen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:01 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
En dan is ie onderin de put, en dan vliegt t in de fik, of de Wifi ontvangst is bagger
Succes met je WellBoyMonitor devices.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top idee. Dat ding rijdt natuurlijk zo naar beneden en weer omhoog. Wat stom dat ze daar niet eens aan gedacht hebben zeg.quote:
Daar hebben ze ooit touw voor uitgevondenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:06 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Top idee. Dat ding rijdt natuurlijk zo naar beneden en weer omhoog. Wat stom dat ze daar niet eens aan gedacht hebben zeg.
Dat wij de officiele persmomentjes niet willen afwachten en afgaan op de lokale geruchten ia niet hun probleem.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:05 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Jij vind het wel professioneel overkomen van de autoriteiten om dagen lang het hele dorp op die heuvel te laten dansen? Of dat de PR afdeling uitstekend werk aflevert door de wereld al 3 dagen met dezelfde boodschap bezig te houden "We zijn op enkele meters"
Ik ben geen politieagent, communicatiespecialist of bouwkundige maar kom op....
Nou ja, je zegt het zelf al. Ze moeten improviseren omdat dit een uitzonderlijke situatie is waarin de mogelijkheden gedicteerd worden door de bijzonderheden van dit specifieke terrein. Ik denk dat reddingsteams in elk willekeurig land tegen soortgelijke problemen aan zouden lopen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:59 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:59 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou weer. Er zullen er vast ook genoeg voor de sensatie staan of uit verveling.
Bron: powerpointquote:
We lopen richting de vier dagen doorlooptijd inderdaad. Dat was 7,5 meter paralelle put graven per dag. Was te doen geweest.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:09 schreef Tyr80 het volgende:
Echt zo fakking sneu dit...zoveel andere opties dan dit gepruts. Arm ventje...
Jaja, stuurlui, wal, zal best.
Ik snap het. Iedereen doet zijn best, men is hard aan het werk en er zijn tegenslagen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:09 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Nou ja, je zegt het zelf al. Ze moeten improviseren omdat dit een uitzonderlijke situatie is waarin de mogelijkheden gedicteerd worden door de bijzonderheden van dit specifieke terrein. Ik denk dat reddingsteams in elk land tegen problemen aan zouden lopen.
Tja, maar wat was je dan tegengekomen?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
We lopen richting de vier dagen doorlooptijd inderdaad. Dat was 7,5 meter paralelle put graven per dag. Was te doen geweest.
Ehm.. het horizontale gedeelte is het ingewikkelde gedeelte.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
We lopen richting de vier dagen doorlooptijd inderdaad. Dat was 7,5 meter paralelle put graven per dag. Was te doen geweest.
Laten we maar hopen dat het vandaag lukt en ze op tijd zijn![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |