SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen, maar ik vraag me af of het OMT erg gevoelig is voor online petities.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar even serieus. Ik ben nooit geneigd geweest de integriteit van OMT-leden of RIVM-leden in twijfel te trekken.
Maar wat is dit? Ik zie 2 geweldige autisten die me een partij tunnelvisie tonen, niet gezond. Hoe kan zoiets niet gecorrigeerd worden? Wat is er mis met zo'n Wallinga?![]()
Ik vind dat ook altijd maar kansloos.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen, maar ik vraag me af of het OMT erg gevoelig is voor online petities.![]()
Allemaal voor die pas :0quote:Petities.nl is tijdelijk niet beschikbaar
Het is momenteel erg druk op petities.nl. De gevraagde pagina kan nu niet worden geladen. Wilt u het opnieuw proberen door de pagina te verversen?
Onze excuses voor het ongemakIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Er is niks mis met Wallinga, hij is alleen in een positie gedrukt die hij helemaal niet hoort te hebben. Hij is goed in zijn werk, maar zijn werk is helemaal niet bedoeld om de gevolgen te hebben die het nu heeft.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even serieus. Ik ben nooit geneigd geweest de integriteit van OMT-leden of RIVM-leden in twijfel te trekken.
Maar wat is dit? Ik zie 2 geweldige autisten die me een partij tunnelvisie tonen, niet gezond. Hoe kan zoiets niet gecorrigeerd worden? Wat is er mis met zo'n Wallinga?
Overigens, Trouw was al langer klaar met de coronapas maar zelden zo direct als nu:
https://www.trouw.nl/opin(...)tijd-gehad~b2d3f6b5/Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat denk ik ook niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen, maar ik vraag me af of het OMT erg gevoelig is voor online petities.
Maar het is wel weer een signaal. Regering heeft al wel enkele keren laten zien dat ze het belangrijk vinden wat er in 'de samenleving' speelt, dus het doet wel wát.![]()
Jaap bij de NOS.Zelden zoveel onzin gelezen. Kan iemand de doelpalen uit de marianentrog vissen? Iedereen gaat vroeg of laat omikron krijgen. Dus het voor je uit schuiven van de golf gaat niets helpen. De maatregelen zorgen nu alleen maar dat deze shitshow langer duurt. “We weten het nog niet” is wel een magere onderbouwing voor dit soort maatregelen hè mannen.quote:Maar het kan dus nog wel drie weken duren?
Wallinga: "Ja, dat zou kunnen. Maar het zou ook over anderhalve week kunnen zijn. Het zou ook nog langer kunnen zijn. Dat weten we gewoon niet."
Als we nog meer versoepelen, is de golf ook sneller voorbij. Stel dat nu blijkt uit de nieuwste modellering dat de zorg in brede zin het aankan, wat er is dan nog op tegen om meer maatregelen los te laten?
Van Dissel: "We moeten natuurlijk niet vergeten dat het ook bij jongeren tot ziekenhuisopnames kan leiden. We hebben ook long covid, die we ook niet willen doen toenemen. Er zijn meerdere afwegingen dan alleen IC-opnames."![]()
Lekker makkelijk om goed te zijn in je werk als je alles fout kan doen en nog op een voetstuk geplaatst wordt.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is niks mis met Wallinga, hij is alleen in een positie gedrukt die hij helemaal niet hoort te hebben. Hij is goed in zijn werk, maar zijn werk is helemaal niet bedoeld om de gevolgen te hebben die het nu heeft.
Overigens, Trouw was al langer klaar met de coronapas maar zelden zo direct als nu:
https://www.trouw.nl/opin(...)tijd-gehad~b2d3f6b5/![]()
Ook dat einde van van Dissel; 'de vraag is of je het sneller moet willen want zorgketen overbelast, mensen moeten booster nog halen, long covid', ja natuurlijk, dus nee we moeten maatregelen houden, en nee, ze hebben geen idee hoe lang, en nee ik ken de situatie in Denemarken eigenlijk niet goed' bla bla bla gastquote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is niks mis met Wallinga, hij is alleen in een positie gedrukt die hij helemaal niet hoort te hebben. Hij is goed in zijn werk, maar zijn werk is helemaal niet bedoeld om de gevolgen te hebben die het nu heeft.
https://www.trouw.nl/opin(...)tijd-gehad~b2d3f6b5/Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Hoe staat jullie vriendenkring eigenlijk tegenover Corona? Ik zit in een heerlijke D66-bubbel waarbij mensen echt tot in den treure Jaap en zijn vrienden hebben verdedigd. Inmiddels zijn er 2 ook wel om en beginnen ook steeds kritischer te worden.
Maar zijn er ook nog steeds waarbij het OMT echt niets fout kan doen en elke slechte beslissing van de afgelopen maanden wordt goed gepraat. Vind dat toch wel verwonderlijk.![]()
Doelpalen uit de marianentrogquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Jaap bij de NOS.
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen. Kan iemand de doelpalen uit de marianentrog vissen? Iedereen gaat vroeg of laat omikron krijgen. Dus het voor je uit schuiven van de golf gaat niets helpen. De maatregelen zorgen nu alleen maar dat deze shitshow langer duurt. “We weten het nog niet” is wel een magere onderbouwing voor dit soort maatregelen hè mannen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat laatste is in de 21ste eeuw zo belachelijk en bizar dat ik er bijna geen woorden voor heb. We hoeven niet meer met paard en wagen 3 dagen naar Denemarken te rijden om die informatie te hebben, het kan binnen 10 seconden in je mail zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ook dat einde van van Dissel; 'de vraag is of je het sneller moet willen want zorgketen overbelast, mensen moeten booster nog halen, long covid', ja natuurlijk, dus nee we moeten maatregelen houden, en nee, ze hebben geen idee hoe lang, en nee ik ken de situatie in Denemarken eigenlijk niet goed' bla bla bla gast
Zelfs als we nog wel paard en wagen hadden gehad hadden we al ruimschoots genoeg info kunnen hebben trouwens.![]()
![]()
We moeten niet vergeten dat de verantwoordelijkheid bij Rutte en co ligt. Die moeten verder durven kijken dan het OMT advies. Die zien toch ook dat andere landen versoepelen? Wat niet helpt is al die OMT leden die vervolgens in de media alsnog proberen het beleid te beïnvloeden. Uiteindelijk zijn het politieke keuzes die er voor zorgen dat we extreem voorzichtig zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om goed te zijn in je werk als je alles fout kan doen en nog op een voetstuk geplaatst wordt.![]()
Dan kun je beter het weekend spenderen met kritische vragen opstellen om daarna 150 kamerleden te mailen. Die bepalen uiteindelijk. Of de NOS en RTL zodat ze eens doorvragen na de persconferentie. Want dit stuk mist ook weer de nodige kritiek.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:56 schreef Janneke141 het volgende:
Niet dat ik jullie wil ontmoedigen, maar ik vraag me af of het OMT erg gevoelig is voor online petities.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Een zeer magere onderbouwing voor verregaande ontneming van grondrechten. Dat mensen dit nu nog kunnen goedkeuren. Dat mensen deze vorm ooit hebben goedgekeurd vind ik al redelijk borderline maar dat ze er nu nog achter staan?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Jaap bij de NOS.
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen. Kan iemand de doelpalen uit de marianentrog vissen? Iedereen gaat vroeg of laat omikron krijgen. Dus het voor je uit schuiven van de golf gaat niets helpen. De maatregelen zorgen nu alleen maar dat deze shitshow langer duurt. “We weten het nog niet” is wel een magere onderbouwing voor dit soort maatregelen hè mannen.![]()
Alleen maar critici gelukkig. Ongeveer 50/50 gevaccineerd, één persoon heeft de booster genomen. Ik zelf heb een vaccin maar weiger de booster te nemen. Niemand is het echter eens met het beleid, echt al maanden niet. Niemand is wappie over het vaccin, niemand is een vaccinazi. Ik denk niet dat ik echt in een heel representatieve omgeving zitquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe staat jullie vriendenkring eigenlijk tegenover Corona? Ik zit in een heerlijke D66-bubbel waarbij mensen echt tot in den treure Jaap en zijn vrienden hebben verdedigd. Inmiddels zijn er 2 ook wel om en beginnen ook steeds kritischer te worden.![]()
![]()
Ik heb het gelezen maar ik ben niet overtuigd.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 08:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/opin(...)tijd-gehad~b2d3f6b5/Ze willen er dus andere maatregelen en “gedragsregels” tegenover zetten. Dus onderaan de streep schiet je er weinig mee op.quote:Minder ingrijpende maatregelen
Wat betekent handhaving van het gebruik van de QR-code voor de groep die zich – om wat voor reden dan ook – niet heeft laten inenten? Officieel moeten die bijvoorbeeld elke keer dat ze naar hun koor, muziekgroep of toneelvereniging willen, een afspraak maken voor de teststraat. Wat is erop tegen om deze groep met minder ingrijpende maatregelen weer deel te laten nemen aan hun sociale leven? Bijvoorbeeld door een thuistest voorafgaand aan de koorrepetitie, of grootschaliger sneltestmogelijkheden bij locaties.
Voor reizen naar het buitenland zal een werkende QR-code nog langer nodig zijn, kan het argument zijn. Maar in eigen land gaat het kabinet hierover en het is tijd om weer samen te zingen, een biertje te drinken of een mooie tentoonstelling te bezoeken. Uiteraard met inachtneming van de gedragsregels, zoals thuis blijven bij klachten, afstand houden waar mogelijk en mondkapjes op.![]()
Je kan toch over de petitie mailen naar de kamerleden?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:18 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dan kun je beter het weekend spenderen met kritische vragen opstellen om daarna 150 kamerleden te mailen. Die bepalen uiteindelijk. Of de NOS en RTL zodat ze eens doorvragen na de persconferentie. Want dit stuk mist ook weer de nodige kritiek.![]()
Het grootste deel van de mensen die hun booster wil halen zal niet kunnen want besmet en getest. Er zijn hier vast wel mensen die dol zijn op cijfertjes en de Deense situatie bijeen kunnen zoeken omdat naar van Dissel te mailen met een CCtje naar de kamerleden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ook dat einde van van Dissel; 'de vraag is of je het sneller moet willen want zorgketen overbelast, mensen moeten booster nog halen, long covid', ja natuurlijk, dus nee we moeten maatregelen houden, en nee, ze hebben geen idee hoe lang, en nee ik ken de situatie in Denemarken eigenlijk niet goed' bla bla bla gastOp woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Van Dissel: "Zeker. Maar het is ook zo dat we graag iedereen de kans geven om de boostervaccinatie te gebruiken. En als het aantal infecties heel hoog is in de bevolking, zorgt dat voor veel uitval op het werk, ook in de zorgketen. Uiteindelijk zijn er meerdere overwegingen. De vraag is of je het allemaal moet willen versnellen."quote:
Effecten van maatregelen die zelf verzonnen zijn, jaap! Want die O versie zorgt er niet bepaalt voor dat mensen ziek raken.
Stoppen met deze gekte!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Gewoon normaal, eigenlijk. We vinden dingen kut, vinden andere dingen ook weer begrijpelijk en we lachen om wappies. IRL herken ik nergens de toon uit dit topic en ken ik ook niemand waarbij het OMT echt niets fout kan doen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe staat jullie vriendenkring eigenlijk tegenover Corona? Ik zit in een heerlijke D66-bubbel waarbij mensen echt tot in den treure Jaap en zijn vrienden hebben verdedigd. Inmiddels zijn er 2 ook wel om en beginnen ook steeds kritischer te worden.
Maar zijn er ook nog steeds waarbij het OMT echt niets fout kan doen en elke slechte beslissing van de afgelopen maanden wordt goed gepraat. Vind dat toch wel verwonderlijk.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Forum Opties Forumhop: Hop naar: