abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204216252
Is dit de suggestie van je aannemer, @MaJo? Ik heb de maatvoering hier en daar gegokt.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:09:07 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204216326
Ik vind dat heel onrustig ogen, door die muur naast de wastafel en de glazen wand daar weer naast.... het oogt ook onnodig klein, vind ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204216361
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:09 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat heel onrustig ogen, door die muur naast de wastafel en de glazen wand daar weer naast.... het oogt ook onnodig klein, vind ik.
Ik zou die muur ook niet laten staan. De indeling zoals ik heb getekend kan trouwens ook niet omdat je dan niet goed de douche in kunt lopen, maar daar zou een en ander aan te tweaken zijn.

Ik vind de vraag van @Puala legitiem: welke redenen zouden er zijn om niet de huidige indeling aan te houden? Als die redenen er niet echt zijn, dan zou ik vooral zo dicht mogelijk bij de huidige indeling blijven omdat het inderdaad geld scheelt.
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:17:29 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204216383
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zou die muur ook niet laten staan. De indeling zoals ik heb getekend kan trouwens ook niet omdat je dan niet goed de douche in kunt lopen, maar daar zou een en ander aan te tweaken zijn.

Ik vind de vraag van @:puala legitiem: welke redenen zouden er zijn om niet de huidige indeling aan te houden? Als die redenen er niet echt zijn, dan zou ik vooral zo dicht mogelijk bij de huidige indeling blijven omdat het inderdaad geld scheelt.
Nou, dat dus, de doorloop tussen het bad en de glazen douchewand is wel heel smal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:19:25 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204216399
Laat ik het zo stellen: als ik niets aan de badkamer ging doen dan zou ik met de huidige indeling kunnen leven, als ik de badkamer toch overhoop zou gooien dan zou ik niet koste wat kost aan de huidige indeling vasthouden, vooral niet omdat de aansluitingen en afvoeren van de alternatieven nauwelijks op andere plekken zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 15:24:14 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204216453
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:15 schreef Seven. het volgende:
Waarom zweert je man bij de huidige indeling? Ik zie zelf de voordelen niet.
Hij denk dat je dan de meeste ruimte hebt om met meerdere mensen in de badkamer te zijn. Je zult dan waarschijnlijk rondom het wastafel om elkaar heen staan (dat gebeurt nu ook het meest) en dan zou je in de nieuwe opstelling meteen een opstopping hebben bij binnenkomst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Vind jij de indeling zo vervelend dat je t om zou gooien tegen heel veel geld? Ik niet.
Hoezo kost het omgooien heel veel geld? Al die punten worden toch gewoon weer gebruikt, of is een waterpunt voor een douche compleet anders dan voor een wastafel? #noob

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:57 schreef Claudia_x het volgende:
Is dit de suggestie van je aannemer, @:majo? Ik heb de maatvoering hier en daar gegokt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Precies zo ja :Y

Zou jij ook een 3D kunnen maken van mijn favoriete indeling zoals jij die hebt gemaakt? O-) Mijn man kan het slecht voor zich zien in 2D. Hierbij zie je bijvoorbeeld meteen dat het heel "hokkerig" overkomt zo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:09 schreef Leandra het volgende:
Mee eens :Y Een beetje zoals je nu ook in de huidige situatie tegen die massieve douche aanloopt. Ik vind het maar niks :N

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind de vraag van @:puala legitiem: welke redenen zouden er zijn om niet de huidige indeling aan te houden? Als die redenen er niet echt zijn, dan zou ik vooral zo dicht mogelijk bij de huidige indeling blijven omdat het inderdaad geld scheelt.
Ik vind zelf de "flow" niet fijn. Je loopt meteen tegen de douche/bad op en dan heb je links opeens heel veel ruimte over. Het oogt onrustig naar mijn idee. Het helpt natuurlijk ook niet dat je nu een dikke tegelwand tussen douche en bad hebt en dat het bad zo breed ingebouwd is. Het is heel erg log. Het zou al verschil maken natuurlijk met een glazen wand bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:19 schreef Leandra het volgende:
Laat ik het zo stellen: als ik niets aan de badkamer ging doen dan zou ik met de huidige indeling kunnen leven, als ik de badkamer toch overhoop zou gooien dan zou ik niet koste wat kost aan de huidige indeling vasthouden, vooral niet omdat de aansluitingen en afvoeren van de alternatieven nauwelijks op andere plekken zitten.
We gaan de badkamer helemaal overhoop gooien :Y Alles gaat eruit. Dus als je dan toch bezig bent kun je het beste meteen voor de beste indeling gaan :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:28:21 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204216499
Nou dat dus.... zo geweldig is de indeling niet en je gaat er wel een godsvermogen tegenaan gooien, waarom dan vasthouden aan de indeling die een ander ooit bedacht heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 25 maart 2022 @ 15:33:49 #183
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204216545
Volgens mij is vooral de wc verplaatsen kostbaar. En die lijkt op dezelfde plek te blijven.
Zou dan inderdaad de indeling meteen maken zoals je zelf wil.
  Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 15:35:51 #184
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204216563
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:33 schreef gcjoel het volgende:
Volgens mij is vooral de wc verplaatsen kostbaar. En die lijkt op dezelfde plek te blijven.
Zou dan inderdaad de indeling meteen maken zoals je zelf wil.
Dat is inderdaad de reden dat het toilet in alle ontwerpen wel op die plek blijft :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 15:35:57 #185
269689 crew  Viv
pi_204216565
@MaJo heb je al eens aan een wegklapbare douchewand gedacht? Dat kan soms net wat meer bewegingsruimte geven:

vrijdag 25 maart 2022 @ 15:42:25 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204216596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:35 schreef Viv het volgende:
@:majo heb je al eens aan een wegklapbare douchewand gedacht? Dat kan soms net wat meer bewegingsruimte geven:

[ afbeelding ]
Dan zou de muurtje laten staan optie wel kunnen, maar dan moet je de douche zelf wel op de andere muur doen.
Wij hadden in het huis van N ook zulke zwaaivouwdeuren laten plaatsen.
Zijn niet goedkoop trouwens :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 25 maart 2022 @ 15:56:31 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204216725
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:35 schreef Viv het volgende:
@:majo heb je al eens aan een wegklapbare douchewand gedacht? Dat kan soms net wat meer bewegingsruimte geven:

[ afbeelding ]
Qua ruimte inderdaad slim maar ik vind het zelf niet zo mooi :@
pi_204216855
Nog wat plaatjes van het eerdere alternatief:

Floorplanner is een beetje buggy, maar ik vind de 3D-functie zelf wel prettig om een beter beeld te krijgen van hoe een ruimte voelt.

Met deze indeling vraag ik me wel af of de zijkant van je badkamermeubel niet te vochtig wordt. Een deur zou waarschijnlijk wel nodig zijn.

En zoals je ziet heb ik geen rekening gehouden met de hoogteverschillen in je plafond. Die zijn misschien wel belangrijk als je bijv. een accentmuur kiest. De foto's in de OP geven niet echt een goed beeld van hoe de diverse hoogtes van de muren voelen en wat voor effect het daklicht heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 25-03-2022 16:21:10 ]
  vrijdag 25 maart 2022 @ 16:36:06 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204217083
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 14:55 schreef Puala het volgende:

[..]
Vind jij de indeling zo vervelend dat je t om zou gooien tegen heel veel geld? Ik niet.
Als ik de boel hoe dan ook toch moest (of zou) vernieuwen, dan zeker wel!
Resistance is futile.
pi_204217200
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 15:24 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hij denk dat je dan de meeste ruimte hebt om met meerdere mensen in de badkamer te zijn. Je zult dan waarschijnlijk rondom het wastafel om elkaar heen staan (dat gebeurt nu ook het meest) en dan zou je in de nieuwe opstelling meteen een opstopping hebben bij binnenkomst.
Ik denk dat het met die opstopping wel meevalt. In mijn plattegrond kom ik uit op 1,2 meter ruimte tussen wastafel en deur. Snel googelen leert me dat dat de minimale ruimte is die wordt aanbevolen voor een keukenblad om aan te kunnen werken terwijl iemand je goed moet kunnen passeren.

quote:
Zou jij ook een 3D kunnen maken van mijn favoriete indeling zoals jij die hebt gemaakt? O-) Mijn man kan het slecht voor zich zien in 2D. Hierbij zie je bijvoorbeeld meteen dat het heel "hokkerig" overkomt zo.
Ik had je verzoek nog niet eens gezien. :D Geef maar een gil hoor.
pi_204219641
Past de deur naast de wc? Dan zou je met die verplaatsen alles op zn plek kunnen houden, een grotere douche kunnen maken, de wand laten staan, t bad daar laten en toch een ander gevoel hebben?
pi_204219675
@MaJo, leidingen hergebruiken is een leuk idee maar werkt in de praktijk niet. De uitlijning zal niet kloppen in breedte/hoogte. Daarnaast zul je nooit 1:1 de riolering ook kunnen hergebruiken. Als ik dan kijk naar mijn eigen badkamer kostte het een week om het muurtje te lijmen en alle riolering/leidingen op de juiste plaatsen te monteren.

Die week kost gewoon serieus geld.
  maandag 4 april 2022 @ 14:53:33 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_204328646
@MaJo even om het andere topic niet te veel te kapen, maar ik heb dit alternatieve woonkameridee uitgewerkt.

De TV dan dus op de linkermuur en de boekenkast op de rechtermuur. Just some food for thought.
Nadeel is dat je zo niet met grote gezelschappen bij elkaar op de bank kan zitten, maar mijn ervaring is dat dat nooit gebeurt, wij zitten dan altijd aan de keukentafel :P
disclaimer
pi_204328823
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:53 schreef SQ het volgende:
@:MaJo even om het andere topic niet te veel te kapen, maar ik heb dit alternatieve woonkameridee uitgewerkt.

[ afbeelding ]

De TV dan dus op de linkermuur en de boekenkast op de rechtermuur. Just some food for thought.
Nadeel is dat je zo niet met grote gezelschappen bij elkaar op de bank kan zitten, maar mijn ervaring is dat dat nooit gebeurt, wij zitten dan altijd aan de keukentafel :P
En met grote gezelschappen kijk je over het algemeen toch geen tv dus kan je de bank altijd ff bijdraaien. :Y
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 15:53:35 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204329267
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 14:53 schreef SQ het volgende:
@:MaJo even om het andere topic niet te veel te kapen, maar ik heb dit alternatieve woonkameridee uitgewerkt.

[ afbeelding ]

Kijk, dit zijn de out of the box ideeën waar ik blij van word *O* Met tekening ook nog want ik vind het al zo moeilijk om me allemaal voor te stellen O+

De loze ruimte als speelhoek waar @Seven het ook over had zie ik zo ook helemaal voor me :Y
  maandag 4 april 2022 @ 16:04:34 #196
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204329403
Krijgen jullie veel bezoek? Want anders heb je eigenlijk maar de tweezits om op te zitten als er bezoek is. Of je trekt er wat stoelen bij natuurlijk. Ik zou daar dan een hoekbank plaatsen.

Bij ons zit bezoek (na het eten) altijd op de bank, dus ik spreek even vanuit mijn referentiekader. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 17:41:00 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204330406
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2022 16:04 schreef arvensis het volgende:
Krijgen jullie veel bezoek? Want anders heb je eigenlijk maar de tweezits om op te zitten als er bezoek is. Of je trekt er wat stoelen bij natuurlijk. Ik zou daar dan een hoekbank plaatsen.

Bij ons zit bezoek (na het eten) altijd op de bank, dus ik spreek even vanuit mijn referentiekader. :)

Vroeger meer dan tegenwoordig, mede door leeftijd en corona ;) We houden wel van etentjes organiseren en eindigen dan inderdaad altijd op de bank. Wat dat betreft is een hoekbank inderdaad ideaal maar dan wel met de hoek naar het raam omdat Aapie er anders op gaat klimmen en zo op de keukentafel terecht komt :X
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 22:03:21 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204334068
We hebben nu dit kleurenpalet op het oog:

Nu kunnen we iets gerichter gaan kijken wat we precies waar willen. We willen niet dat het zo'n ratjetoe wordt zoals het nu is, elke kamer heeft wel een andere (knal)kleur :D
  maandag 4 april 2022 @ 22:08:04 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204334126
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 22:03 schreef MaJo het volgende:
We hebben nu dit kleurenpalet op het oog:

[ afbeelding ]

Nu kunnen we iets gerichter gaan kijken wat we precies waar willen. We willen niet dat het zo'n ratjetoe wordt zoals het nu is, elke kamer heeft wel een andere (knal)kleur :D
Lekker vrolijk! Ga je ook de plafonds een leuk kleurtje geven?
Resistance is futile.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 23:04:41 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204334735
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 22:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lekker vrolijk! Ga je ook de plafonds een leuk kleurtje geven?
Nee ik denk 1 accentmuur per kamer en het plafond gewoon wit, al hebben we er nog niet helemaal over nagedacht. In de slaapkamers hebben we schuine plafonds dus misschien heeft dat wel een gaaf effect.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')