Ik zou die muur ook niet laten staan. De indeling zoals ik heb getekend kan trouwens ook niet omdat je dan niet goed de douche in kunt lopen, maar daar zou een en ander aan te tweaken zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:09 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat heel onrustig ogen, door die muur naast de wastafel en de glazen wand daar weer naast.... het oogt ook onnodig klein, vind ik.
Nou, dat dus, de doorloop tussen het bad en de glazen douchewand is wel heel smal.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou die muur ook niet laten staan. De indeling zoals ik heb getekend kan trouwens ook niet omdat je dan niet goed de douche in kunt lopen, maar daar zou een en ander aan te tweaken zijn.
Ik vind de vraag van @:puala legitiem: welke redenen zouden er zijn om niet de huidige indeling aan te houden? Als die redenen er niet echt zijn, dan zou ik vooral zo dicht mogelijk bij de huidige indeling blijven omdat het inderdaad geld scheelt.
Hij denk dat je dan de meeste ruimte hebt om met meerdere mensen in de badkamer te zijn. Je zult dan waarschijnlijk rondom het wastafel om elkaar heen staan (dat gebeurt nu ook het meest) en dan zou je in de nieuwe opstelling meteen een opstopping hebben bij binnenkomst.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:15 schreef Seven. het volgende:
Waarom zweert je man bij de huidige indeling? Ik zie zelf de voordelen niet.
Hoezo kost het omgooien heel veel geld? Al die punten worden toch gewoon weer gebruikt, of is een waterpunt voor een douche compleet anders dan voor een wastafel? #noobquote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Vind jij de indeling zo vervelend dat je t om zou gooien tegen heel veel geld? Ik niet.
Precies zo jaquote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:57 schreef Claudia_x het volgende:
Is dit de suggestie van je aannemer, @:majo? Ik heb de maatvoering hier en daar gegokt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mee eensquote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:09 schreef Leandra het volgende:
Ik vind dat heel onrustig ogen, door die muur naast de wastafel en de glazen wand daar weer naast.... het oogt ook onnodig klein, vind ik.
Ik vind zelf de "flow" niet fijn. Je loopt meteen tegen de douche/bad op en dan heb je links opeens heel veel ruimte over. Het oogt onrustig naar mijn idee. Het helpt natuurlijk ook niet dat je nu een dikke tegelwand tussen douche en bad hebt en dat het bad zo breed ingebouwd is. Het is heel erg log. Het zou al verschil maken natuurlijk met een glazen wand bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou die muur ook niet laten staan. De indeling zoals ik heb getekend kan trouwens ook niet omdat je dan niet goed de douche in kunt lopen, maar daar zou een en ander aan te tweaken zijn.
Ik vind de vraag van @:puala legitiem: welke redenen zouden er zijn om niet de huidige indeling aan te houden? Als die redenen er niet echt zijn, dan zou ik vooral zo dicht mogelijk bij de huidige indeling blijven omdat het inderdaad geld scheelt.
We gaan de badkamer helemaal overhoop gooienquote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:19 schreef Leandra het volgende:
Laat ik het zo stellen: als ik niets aan de badkamer ging doen dan zou ik met de huidige indeling kunnen leven, als ik de badkamer toch overhoop zou gooien dan zou ik niet koste wat kost aan de huidige indeling vasthouden, vooral niet omdat de aansluitingen en afvoeren van de alternatieven nauwelijks op andere plekken zitten.
Dat is inderdaad de reden dat het toilet in alle ontwerpen wel op die plek blijftquote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:33 schreef gcjoel het volgende:
Volgens mij is vooral de wc verplaatsen kostbaar. En die lijkt op dezelfde plek te blijven.
Zou dan inderdaad de indeling meteen maken zoals je zelf wil.
Dan zou de muurtje laten staan optie wel kunnen, maar dan moet je de douche zelf wel op de andere muur doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:35 schreef Viv het volgende:
@:majo heb je al eens aan een wegklapbare douchewand gedacht? Dat kan soms net wat meer bewegingsruimte geven:
[ afbeelding ]
Qua ruimte inderdaad slim maar ik vind het zelf niet zo mooiquote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:35 schreef Viv het volgende:
@:majo heb je al eens aan een wegklapbare douchewand gedacht? Dat kan soms net wat meer bewegingsruimte geven:
[ afbeelding ]
Als ik de boel hoe dan ook toch moest (of zou) vernieuwen, dan zeker wel!quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:55 schreef Puala het volgende:
[..]
Vind jij de indeling zo vervelend dat je t om zou gooien tegen heel veel geld? Ik niet.
Ik denk dat het met die opstopping wel meevalt. In mijn plattegrond kom ik uit op 1,2 meter ruimte tussen wastafel en deur. Snel googelen leert me dat dat de minimale ruimte is die wordt aanbevolen voor een keukenblad om aan te kunnen werken terwijl iemand je goed moet kunnen passeren.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 15:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij denk dat je dan de meeste ruimte hebt om met meerdere mensen in de badkamer te zijn. Je zult dan waarschijnlijk rondom het wastafel om elkaar heen staan (dat gebeurt nu ook het meest) en dan zou je in de nieuwe opstelling meteen een opstopping hebben bij binnenkomst.
Ik had je verzoek nog niet eens gezien.quote:Zou jij ook een 3D kunnen maken van mijn favoriete indeling zoals jij die hebt gemaakt?Mijn man kan het slecht voor zich zien in 2D. Hierbij zie je bijvoorbeeld meteen dat het heel "hokkerig" overkomt zo.
En met grote gezelschappen kijk je over het algemeen toch geen tv dus kan je de bank altijd ff bijdraaien.quote:Op maandag 4 april 2022 14:53 schreef SQ het volgende:
@:MaJo even om het andere topic niet te veel te kapen, maar ik heb dit alternatieve woonkameridee uitgewerkt.
[ afbeelding ]
De TV dan dus op de linkermuur en de boekenkast op de rechtermuur. Just some food for thought.
Nadeel is dat je zo niet met grote gezelschappen bij elkaar op de bank kan zitten, maar mijn ervaring is dat dat nooit gebeurt, wij zitten dan altijd aan de keukentafel
Kijk, dit zijn de out of the box ideeën waar ik blij van wordquote:Op maandag 4 april 2022 14:53 schreef SQ het volgende:
@:MaJo even om het andere topic niet te veel te kapen, maar ik heb dit alternatieve woonkameridee uitgewerkt.
[ afbeelding ]
De TV dan dus op de linkermuur en de boekenkast op de rechtermuur. Just some food for thought.
Nadeel is dat je zo niet met grote gezelschappen bij elkaar op de bank kan zitten, maar mijn ervaring is dat dat nooit gebeurt, wij zitten dan altijd aan de keukentafel
Vroeger meer dan tegenwoordig, mede door leeftijd en coronaquote:Op maandag 4 april 2022 16:04 schreef arvensis het volgende:
Krijgen jullie veel bezoek? Want anders heb je eigenlijk maar de tweezits om op te zitten als er bezoek is. Of je trekt er wat stoelen bij natuurlijk. Ik zou daar dan een hoekbank plaatsen.
Bij ons zit bezoek (na het eten) altijd op de bank, dus ik spreek even vanuit mijn referentiekader.
Lekker vrolijk! Ga je ook de plafonds een leuk kleurtje geven?quote:Op maandag 4 april 2022 22:03 schreef MaJo het volgende:
We hebben nu dit kleurenpalet op het oog:
[ afbeelding ]
Nu kunnen we iets gerichter gaan kijken wat we precies waar willen. We willen niet dat het zo'n ratjetoe wordt zoals het nu is, elke kamer heeft wel een andere (knal)kleur
Nee ik denk 1 accentmuur per kamer en het plafond gewoon wit, al hebben we er nog niet helemaal over nagedacht. In de slaapkamers hebben we schuine plafonds dus misschien heeft dat wel een gaaf effect.quote:Op maandag 4 april 2022 22:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lekker vrolijk! Ga je ook de plafonds een leuk kleurtje geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |