abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2022 @ 21:29:19 #76
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203543867
Wanneer je het bad op de oorspronkelijke plek wilt houden (vanwege het daklicht) en een bad van 180cm lang, wat jullie eigenlijk wel nodig hebben blijft het lastig. Optie om een stukje slaapkamer bij te pakken bied veel perspectief (zie eerdere posts) of anders het verplaatsen van de deur.

Bad is 180x80 en douche is 90x140, zowel de ruimte van de deuropening tot de douche, de ruimte tussen de opening van de douche en het bad en voor de wasbak is dan 80cm.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 21:37:19 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203543941
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:29 schreef SV-tje het volgende:
Wanneer je het bad op de oorspronkelijke plek wilt houden (vanwege het daklicht) en een bad van 180cm lang, wat jullie eigenlijk wel nodig hebben blijft het lastig. Optie om een stukje slaapkamer bij te pakken bied veel perspectief (zie eerdere posts) of anders het verplaatsen van de deur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bad is 180x80 en douche is 90x140, zowel de ruimte van de deuropening tot de douche, de ruimte tussen de opening van de douche en het bad en voor de wasbak is dan 80cm.
Kijk, dit zijn nou dingen waar ik nooit over nagedacht had _O_ Verplaatsen van de deur is inderdaad ook een optie!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203544392
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:43 schreef MaJo het volgende:

Dit ziet er goed uit _O_ Het enige waar mijn man over valt is dat je dan vanuit het bad geen profijt hebt van het raam boven je. Nu is het bad zo geplaceerd dat je precies vanuit het bad naar boven kunt kijken. Ik weet niet in hoeverre dat echt een vereiste is maar ik kan me voorstellen dat het wel wat heeft om vanuit je bad naar de sterren te kijken.
Ik geef je man groot gelijk! Maar ik heb dan ook ons raam laten verlagen voor het uitzicht vanuit bad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 6 februari 2022 @ 22:17:30 #79
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203544462
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 21:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Kijk, dit zijn nou dingen waar ik nooit over nagedacht had _O_ Verplaatsen van de deur is inderdaad ook een optie!
Ja binnenmuren en deuren zijn voor mij nooit heilig ;) Eerste wat ik doe als ik een huis zie is kijken naar de plattegrond en bedenken hoe de ruimtes anders ingedeeld kunnen worden ;)
pi_203544593
Bedenk dan wel dat je de handdoekradiator op een andere plek moet intekenen, @MaJo, bijv. tussen bad en douche.
  zondag 6 februari 2022 @ 22:54:54 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203545197
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
Bedenk dan wel dat je de handdoekradiator op een andere plek moet intekenen, @:majo, bijv. tussen bad en douche.
Wat ook gelijk een handige plek is want dan kun je een handdoek zowel vanuit het bad als vanuit de douche direct pakken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203551241
Wat een leuk huis! En de badkamerdiscussie hier gaat vast een mooi resultaat opleveren. Het is goed om alle mogelijke opties door te denken. Ik zou zelf ook niet voor een vrijstaand bad gaan in deze ruimte, het lijkt me dat op lange termijn het nadeel van niet gemakkelijk kunnen schoonmaken het leuke gevoel van een vrijstaand bad gaat overheersen. En er zijn momenteel ook prachtige halfvrijstaande exemplaren te krijgen!
pi_203551629
Nu dat alle badkameropties voorbij zijn gekomen vind ik de oorspronkelijke opstelling niet zo gek eigenlijk. Alleen dan de dubbele wastafels dichter bij elkaar.
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 13:08:09 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203552492
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik geef je man groot gelijk! Maar ik heb dan ook ons raam laten verlagen voor het uitzicht vanuit bad.
We zaten vorig jaar in een huisje met een raam in het plafond van de badkamer en ik vond het zeker wat hebben :Y Al schrok ik me ook dood toen er opeens vogels zaten te scharrelen _O-

quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:17 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ja binnenmuren en deuren zijn voor mij nooit heilig ;) Eerste wat ik doe als ik een huis zie is kijken naar de plattegrond en bedenken hoe de ruimtes anders ingedeeld kunnen worden ;)
Tof! Ik heb dat inzicht niet, vind het sowieso heel moeilijk om me dingen voor te stellen. Daarom is het ook zo fijn dat jullie zo goed meedenken O+

quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:24 schreef Claudia_x het volgende:
Bedenk dan wel dat je de handdoekradiator op een andere plek moet intekenen, @:majo, bijv. tussen bad en douche.
Goeie, ik zou dat zo vergeten _O-

quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat ook gelijk een handige plek is want dan kun je een handdoek zowel vanuit het bad als vanuit de douche direct pakken.
Qua plaatsing eigenlijk handiger :Y

quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:06 schreef yinu het volgende:
Wat een leuk huis! En de badkamerdiscussie hier gaat vast een mooi resultaat opleveren. Het is goed om alle mogelijke opties door te denken. Ik zou zelf ook niet voor een vrijstaand bad gaan in deze ruimte, het lijkt me dat op lange termijn het nadeel van niet gemakkelijk kunnen schoonmaken het leuke gevoel van een vrijstaand bad gaat overheersen. En er zijn momenteel ook prachtige halfvrijstaande exemplaren te krijgen!
Thanks O+ Als een half vrijstaand bad beter past dan gaan we daar gewoon voor, hoe mooi een vrijstaand bad ook is. Het moet natuurlijk wel praktisch zijn, anders gaat het irriteren.

quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:29 schreef Tegan het volgende:
Nu dat alle badkameropties voorbij zijn gekomen vind ik de oorspronkelijke opstelling niet zo gek eigenlijk. Alleen dan de dubbele wastafels dichter bij elkaar.
Dat zou ook nog kunnen _O- Ik vind het zelf alleen zo druk ogen in de huidige opstelling, ik vind de definitieve van Cladia en die van SV veel meer rust uitstralen :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 7 februari 2022 @ 13:13:05 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_203552648
Tegengeluid: ik heb een vrijstaand bad waar je alleen met een swiffer achter kunt en zo'n issue is dat echt niet.
Ik kan er gewoon met mijn arm achter ook als er weer eens 12 badeendjes zijn neergepleurd. Alleen ja, daarvoor moet ik wel in bad gaan staan ja. Maar dat moest ik toch al om de planten water te geven :+
disclaimer
pi_203553095
@MaJo ergens heb ik eens een vergelijkbaar huis te koop gezien en perfect ingedeeld. Niet teruggevonden.

Omdat je aangeeft, dat het lastig voor je is om in te beelden, bedacht ik, dat je - naast fok en onvolprezen Claudia met plaatjes - voor inspiratie ook kunt kijken bij funda en andere splitlevels.
Voor verkoop zijn die over het algemeen prima gestyled.

Succes met alle plannen.
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 13:35:23 #87
45833 crew  Fogel
pi_203553210
Als dan toch alles eruit gaat, vergeet dan niet om ook vloerverwarming in de badkamer te laten plaatsen. Ik snap niet dat dit geen standaard is in Nederland :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_203554245
Eigenlijk is die badkamerindeling een luxeprobleem, @MaJo . Jullie hebben zoveel mogelijkheden! In veel badkamers zijn de mogelijkheden beperkter.

Iets anders om je aan het denken te zetten: wat wil je in de douchecabine doen? Wil je de tegelvloer door laten lopen of ga je een douchevloer nemen? Ik vond zelf een tegelvloer in de douchecabine ruk omdat de voegen zo vies worden. Douchevloeren uit één stuk zijn er in veel soorten en maten. Ik heb weer een hekel aan die plastic aanvoelende vloertjes die meeveren en wilde graag iets massiefs hebben.

Als je naar een badkamerboer gaat om alles uit te zoeken en de boel te installeren, dan hoef je niet over details na te denken. Sommige keuzes zullen voor je worden gemaakt. Als je invloed wil hebben op die details, dan moet je ze zelf bespreken. En als je zelf in gaat kopen, dan moet je aan sommige details zelf denken en je moet sowieso erover praten met je aannemer. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:

- Materiaal en kleuren van de voegen.
- Kleuren van de kitranden.
- De precieze plek waarop je e.e.a. geïnstalleerd wilt hebben (denk aan kranen).
- De overgang in de vloer tussen douchecabine en de rest van de badkamer en tussen badkamer en hal.
- Plinten voor als je niet alles laat betegelen.
- De afwerking van nissen.
- Mogelijk ook het patroon van de tegels.

En nu ik er zo over nadenk is het ook raadzaam om te bepalen of je aanpassingen wilt in de licht- en elektrapunten.
pi_203557059
Super handige tips hier. Ik ga donderdag naar de leverancier van ons sanitair en heb nog wat extra vragen op mijn lijstje gezet.
Met een meidenkwartet
pi_203557164
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:34 schreef Cathmar het volgende:
Super handige tips hier. Ik ga donderdag naar de leverancier van ons sanitair en heb nog wat extra vragen op mijn lijstje gezet.
Ze hebben ook stalen van voegen. Het is raadzaam om daarnaar te vragen en te informeren of een keuze voor een bepaalde voeg voordelen heeft.

Oh en ter illustratie van het belang van communicatie... onze tegelzetter deed dit:

Maar wij wilden dit:

Stond in de tekeningen, maar daar had-ie overheen gekeken.

En onze architect wilde liever geen randprofielen voor het afwerken van de nis - standaard worden metaalkleurige gebruikt die we niet mooi vonden - maar van deze zwarte waren we gecharmeerd:

En inmiddels weet ik dat je ook complete inbouwnissen hebt die denk ik heel praktisch zijn (minder kalkaanslag!):

[ Bericht 24% gewijzigd door Claudia_x op 07-02-2022 17:54:25 ]
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 20:03:40 #91
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203559367
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:13 schreef SQ het volgende:
Tegengeluid: ik heb een vrijstaand bad waar je alleen met een swiffer achter kunt en zo'n issue is dat echt niet.
Ik kan er gewoon met mijn arm achter ook als er weer eens 12 badeendjes zijn neergepleurd. Alleen ja, daarvoor moet ik wel in bad gaan staan ja. Maar dat moest ik toch al om de planten water te geven :+
Fijn om ook een ander geluid te horen ^O^ Ik vind het zelf ook niet heel erg om in het bad te staan om ergens bij te komen :)

quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:32 schreef AnneX het volgende:
@:MaJo ergens heb ik eens een vergelijkbaar huis te koop gezien en perfect ingedeeld. Niet teruggevonden.

Omdat je aangeeft, dat het lastig voor je is om in te beelden, bedacht ik, dat je - naast fok en onvolprezen Claudia met plaatjes - voor inspiratie ook kunt kijken bij funda en andere splitlevels.
Voor verkoop zijn die over het algemeen prima gestyled.

Succes met alle plannen.
Dat is een goed idee :Y Ik denk alleen wel dat onze splitlevel anders is dan de standaard. Hoe ik het ken zijn het vaak smalle diepe woningen waar de verdiepingen steeds een helft beslaan. Wat dat betreft is dit wel echt heel anders.

quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 13:35 schreef Fogel het volgende:
Als dan toch alles eruit gaat, vergeet dan niet om ook vloerverwarming in de badkamer te laten plaatsen. Ik snap niet dat dit geen standaard is in Nederland :D
Daar zat ik ook nog aan te denken, om voor dat kleine stukje voor elektrische verwarming te gaan. Is dat voldoende om de hele ruimte te verwarmen of heb je dan alsnog een radiator nodig? Ik zie een radiator met warme handdoeken namelijk ook wel zitten O+

quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 14:16 schreef Claudia_x het volgende:
Eigenlijk is die badkamerindeling een luxeprobleem, @:majo . Jullie hebben zoveel mogelijkheden! In veel badkamers zijn de mogelijkheden beperkter.

Iets anders om je aan het denken te zetten: wat wil je in de douchecabine doen? Wil je de tegelvloer door laten lopen of ga je een douchevloer nemen? Ik vond zelf een tegelvloer in de douchecabine ruk omdat de voegen zo vies worden. Douchevloeren uit één stuk zijn er in veel soorten en maten. Ik heb weer een hekel aan die plastic aanvoelende vloertjes die meeveren en wilde graag iets massiefs hebben.

Als je naar een badkamerboer gaat om alles uit te zoeken en de boel te installeren, dan hoef je niet over details na te denken. Sommige keuzes zullen voor je worden gemaakt. Als je invloed wil hebben op die details, dan moet je ze zelf bespreken. En als je zelf in gaat kopen, dan moet je aan sommige details zelf denken en je moet sowieso erover praten met je aannemer. Ik denk dan bijvoorbeeld aan:

- Materiaal en kleuren van de voegen.
- Kleuren van de kitranden.
- De precieze plek waarop je e.e.a. geïnstalleerd wilt hebben (denk aan kranen).
- De overgang in de vloer tussen douchecabine en de rest van de badkamer en tussen badkamer en hal.
- Plinten voor als je niet alles laat betegelen.
- De afwerking van nissen.
- Mogelijk ook het patroon van de tegels.

En nu ik er zo over nadenk is het ook raadzaam om te bepalen of je aanpassingen wilt in de licht- en elektrapunten.
Bedankt, dit zijn goede dingen om over na te denken ^O^ We wilden gisteren naar de woningboulevard maar man en ik zijn allebei ziek. Hopelijk kunnen we dit weekend gaan want de tijd begint wel een beetje te dringen.

Ik vind het wel lastig hoor, al die keuzes. Ik ben daar zo ontzettend slecht in :X Geef mij gewoon 2/3 dingen om uit te kiezen en dan kies ik iets, maar er is zoveeeeel. Ik raak dan echt het overzicht kwijt. Als ik dan ook nog na moet denken over voegkleuren enzo raak ik bijna in paniek _O-

quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze hebben ook stalen van voegen. Het is raadzaam om daarnaar te vragen en te informeren of een keuze voor een bepaalde voeg voordelen heeft.

Oh en ter illustratie van het belang van communicatie... onze tegelzetter deed dit:

[ afbeelding ]

Maar wij wilden dit:

[ afbeelding ]

Stond in de tekeningen, maar daar had-ie overheen gekeken.

En onze architect wilde liever geen randprofielen voor het afwerken van de nis - standaard worden metaalkleurige gebruikt die we niet mooi vonden - maar van deze zwarte waren we gecharmeerd:

[ afbeelding ]

En inmiddels weet ik dat je ook complete inbouwnissen hebt die denk ik heel praktisch zijn (minder kalkaanslag!):

[ afbeelding ]

Oh wow, dat geeft inderdaad een heel ander effect! Ik vind wat jullie wilden ook stukken mooier.

Zo'n inbouwnis voor in de douche is precies wat ik wil :Y Staat zo luxe O+
  Moderator maandag 7 februari 2022 @ 20:10:41 #92
45833 crew  Fogel
pi_203559513
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Daar zat ik ook nog aan te denken, om voor dat kleine stukje voor elektrische verwarming te gaan. Is dat voldoende om de hele ruimte te verwarmen of heb je dan alsnog een radiator nodig? Ik zie een radiator met warme handdoeken namelijk ook wel zitten O+
Ik heb twee badkamers met uitsluitend vloerverwarming en da's meer dan voldoende. In de derde zit zowel vloerverwarming als een handdoekradiator, probleem daar is dat de radiator op de thermostaat van de rest van de verdieping gaat en de (electrische) vloerverwarming op een andere. De radiator is daardoor niet vaak warm (en ik vind het maar een onhandig ding, maar da's weer een ander verhaal :P).

Hou er bij een vloerverwarming wel rekening mee dat het vermogen niet te hoog is, niet alle materialen die er bovenop komen zijn daarvoor geschikt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 7 februari 2022 @ 20:59:55 #93
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203560389
Wat wij in het vorige huis hadden gedaan was de leiding van de verwarming met een lus door de vloer gelegd, dus als nu de verwarming tussen de deur en de douche hangt en hij wordt verlegd naar de wand waar nu de wasbakken hangen dan wordt de vloer ertussen al opgewarmd.
pi_203561391
Deze herinner ik mij bijv.
Ook een breed en ondiep huis. https://www.vtwonen.nl/tv(...)ltaat-en-informatie/
Alleen het filmpje kan ik niet vinden. Ms zijn er betere zoekers.

Deze zag ik afgelopen zondag https://www.woninginricht(...)evering-6-rotterdam/

Succes.
pi_203565341
Via google vond ik foto’s van 2 huizen in die wijk waarbij de ingang nog origineel was, wat een verschil zeg, qua keuken en ruimtelijk gevoel
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 12:15:41 #96
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203567532
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:10 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ik heb twee badkamers met uitsluitend vloerverwarming en da's meer dan voldoende. In de derde zit zowel vloerverwarming als een handdoekradiator, probleem daar is dat de radiator op de thermostaat van de rest van de verdieping gaat en de (electrische) vloerverwarming op een andere. De radiator is daardoor niet vaak warm (en ik vind het maar een onhandig ding, maar da's weer een ander verhaal :P).

Hou er bij een vloerverwarming wel rekening mee dat het vermogen niet te hoog is, niet alle materialen die er bovenop komen zijn daarvoor geschikt.
Toe maar, 3 badkamers :D Ik ga het in de groep gooien :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:59 schreef SV-tje het volgende:
Wat wij in het vorige huis hadden gedaan was de leiding van de verwarming met een lus door de vloer gelegd, dus als nu de verwarming tussen de deur en de douche hangt en hij wordt verlegd naar de wand waar nu de wasbakken hangen dan wordt de vloer ertussen al opgewarmd.
Dat is slim ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:59 schreef AnneX het volgende:
Deze herinner ik mij bijv.
Ook een breed en ondiep huis. https://www.vtwonen.nl/tv(...)ltaat-en-informatie/
Alleen het filmpje kan ik niet vinden. Ms zijn er betere zoekers.

Deze zag ik afgelopen zondag https://www.woninginricht(...)evering-6-rotterdam/

Succes.
Thanks, ik ga het eens checken ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 10:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Via google vond ik foto’s van 2 huizen in die wijk waarbij de ingang nog origineel was, wat een verschil zeg, qua keuken en ruimtelijk gevoel
Anders hè? Het is zoveel ruimtelijker door de deur te verplaatsen! Heb je ook huizen gevonden die nog helemaal in ouderwetse staat zijn? Ik zag een tijdje terug eentje met echt nog de oude keuken, het oude houtwerk etc. Zo anders! :D
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 22:32:32 #97
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_203576670
Dit lijkt mij trouwens ook met recht een project topic; daarom heb ik hem even in die categorie ingedeeld. ^O^
  Moderator dinsdag 8 februari 2022 @ 22:49:37 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203576880
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Dit lijkt mij trouwens ook met recht een project topic; daarom heb ik hem even in die categorie ingedeeld. ^O^
Ik twijfelde er even over maar de komende jaren is er genoeg te doen in ons huis dus zeker een project :Y
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 22:19:07 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203789698
Zo, het heeft even op z'n gat gelegen omdat mijn man een paar weken ziek was maar vandaag zijn we eindelijk naar de meubelboulevard geweest om ons verder te oriënteren op de badkamer. Wel een paar mooie dingen gezien O+

Erg gecharmeerd van dit wastafelmeubel:

En ook deze vinden we mooi:

Blijkbaar houden we van Amerikaans notenhout O+

Wat me wel opviel is hoeveel er tegenwoordig van kunststof is in plaats van porselein. Ook bij wasbakken, ik weet niet of ik daar zo fan van ben.

Qua bad vonden we deze mooi:

Door proefliggen kwamen we erachter dat 170cm echt lang genoeg is voor ons, vooral aangezien deze baden van zichzelf al vrij diep zijn.

Qua kranen vinden we rosé goud mooi, bijvoorbeeld deze combi:

En qua tegels vinden we dit gaaf, ook het legpatroon:

Past dit allemaal een beetje samen? Ik vind het maar lastig hoor al dat uitzoekwerk :D
pi_203790398
Groene tegeltjes en notenhout past prachtig bij elkaar O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')