SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sommige ruimtes zijn gek genoeg niet gefotografeerd. Er is namelijk ook nog een berging (achter die deur bij de entree), een enorme kelder (onder de gehele woonkamer) en een washok op de eerste verdieping.
Tzt willen we nog veel meer aanpakken, zoals ook de keuken en een eventuele uitbouw maar nu focussen we ons op de volgende dingen:
- Vloerverwarming beneden en nieuwe vloeren in het hele huis
- Overal nieuwe deuren
- Nieuw toilet
- Nieuwe badkamer
- Glazen afscheidingswand tussen woonkamer en keuken
- Vervangen vensterbanken in de slaapkamers
- Vervangen van plafonds in verband met brandgevaar en gelijk alles isoleren
- Schilderwerk van het gehele huis (binnen)
Let de voorpret begin
[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 04-02-2022 21:48:09 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Dank je! Wij zijn er ook erg blij meequote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een mooie woning Majo! Gefeliciteerd!
De woonkamer ligt een halve verdieping hoger dan begane grond, is dat niet split-level? Ik kende het ook nietquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:21 schreef Godshand het volgende:
Ik dacht even dat je een woning met maar 1 woonlaag had gekocht, maar splitlevel woning is dus Anglicaans Nederlands voor een woning met 2 verdiepingen(blijkt dus 3 met de kelder).
Ah zo, kan ook nog!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:28 schreef Piles het volgende:
[..]
De woonkamer ligt een halve verdieping hoger dan begane grond, is dat niet split-level? Ik kende het ook niet
Een splitlevel is een woning die verdeeld is over meerdere woonlagen. Zie ook: https://watismijnhuiswaard.com/split-level-woning/quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:21 schreef Godshand het volgende:
Ik dacht even dat je een woning met maar 1 woonlaag had gekocht, maar splitlevel woning is dus Anglicaans Nederlands voor een woning met 2 verdiepingen(blijkt dus 3 met de kelder).
Anyway gefeliciteerd, jullie laten geen gras er over groeien, zelfs nieuw plafond ivm brand gevaar?? Dit huis lijkt mij niet uit 1930, ik neem aan dat er goede brand vertragende materialen zijn gebruikt? Maar misschien zijn hier bouwlui die daar meer over wetenEventuele isolatie achter het plafond vervangen is nooit verkeerd uiteraard
Veel plezier met de verbouwing
Thanks! We hebben de belangrijkste offertes binnen: aannemer en vloeren. Nu nog de badkamer en toilet aanschaffen, dan hebben we de belangrijkste dingen geregeldquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:33 schreef Seven. het volgende:
![]()
Supergaaf huis met heel veel potentie. En mooie plannen!
Heb je alle offertes binnen?
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:26 schreef MaJo het volgende:
PlattegrondenWaar zit die overloop op de begane grond? Kan hem op de plattegrond niet echt terugvinden??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonde! Waarom willen jullie dat?quote:Tzt willen we nog veel meer aanpakken, zoals ook de keuken en een eventuele uitbouw maar nu focussen we ons op de volgende dingen:
- Glazen afscheidingswand tussen woonkamer en keukenMooie woning! Leuk dat split levelquote:Let de voorpret begin
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Je bedoelt die panelen in de kinderkamers?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
En ja, het is brandgevaarlijk anders zouden we het niet vervangenEr is gebruik gemaakt van een soort goedkope plasticachtige zooi die normaal alleen in kantoren wordt gebruikt. En aangezien ik geen zin heb om met een klein kind in een brandgevaarlijk huis te worden was dat het eerste dat we zouden laten vervangen
Eerste verdieping, dichte deur = washok.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Waar zit die overloop op de begane grond? Kan hem op de plattegrond niet echt terugvinden??
[..]
Zonde! Waarom willen jullie dat?
[..]
Mooie woning! Leuk dat split level
Ja, we moeten echt even puzzelen hoe we dat gaan doen. Het lastigste is daarbij ook nog eens de open haard, daardoor kan de bank ook niet echt halverwege geplaatst worden. Ik denk dat we echt moeten kijken hoe het allemaal past als we er al wonen. Een van de opties is sowieso een nieuwe bank, degene die we nu hebben is nogal grootquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:37 schreef Seven. het volgende:
Woonkamer wordt wel tricky om in te richten, of niet? Ruim 6 meter breed.
Het kwam als belangrijkste punt uit de bouwtechnische keuring dus ik ga uit van de expertise van die persoonquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je bedoelt die panelen in de kinderkamers?
Ik heb geen idee, misschien is dat plastic brandvertragend, maar als je een bouwkundige echtgenoot/vriend/kennis hebt of kundige fokkers hier je hebben verteld dat het gevaarlijk is, dan is het inderdaad beter ze te vervangen.
Mijn zegen hebben jullie sowieso, het is jullie huis, al maken jullie er een kasteel met 5 verdiepingen van
De overloop zit niet op de begane grond maar op de eerste verdieping. Je ziet ook de trap naar rechts naar de tweede verdiepingquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Waar zit die overloop op de begane grond? Kan hem op de plattegrond niet echt terugvinden??
[..]
Zonde! Waarom willen jullie dat?
[..]
Mooie woning! Leuk dat split level
Dat vind ik ook zo leuk, ogenschijnlijk een standaard huis maar dan een zee aan ruimtequote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:46 schreef SV-tje het volgende:
Grappig dat het aan de buitenkant een redelijk standaard huis lijkt, en dan binnen zo’n bijzondere indeling, leuk!
Beetje out of the box, maar kan de wasmachine naar de berging beneden en dan in het washok op de 1e verdieping een wc? Ondanks dat ik de eerste ruim 10 jaar van m’n leven het halve huis door moest om van mijn slaapkamer bij de wc in de bijkeuken uit te komen vind ik het nu verschrikkelijk om een trap af (of op) te moeten om naar de wc te gaan.
Dat snap ik, je moet het echt even voor je zien om het goed te snappen. Had ik zelf ook hoorquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Leuk Majo! Ik kon me de indeling zo moeilijk voorstellen maar denk dat ik het nu snap. Veel succes!!
Ook een split-level? Thanks!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:07 schreef 1inamelon het volgende:
Split-level liefdeHier kun je echt iets moois van maken. Veel succes!
Thanksquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:19 schreef monsterd. het volgende:
Wat een leuk huis Majo! Gefeliciteerd
Bedankt! Als je nog mee wil denken met de inrichting dan hou ik me aanbevolenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
Heel leuk, zo'n split-level woning! Mooie plannen.
Nou dit dus, de huidige opstelling is echt helemaal niksquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat een ruimte zit er in dat huis joh, en dan ook nog die kelder, heerlijk. De woonkamer is vast wel te doen, misschien dat er eens een interieurontwerper naar kan kijken, de huidige opstelling is echt afschuwelijk
Vroeger kwam je via de keuken binnen en zat er een garage waar nu de entree zit. Door de nieuwe indeling moet je inderdaad iets verder lopen maar heb je wel een ruimere keuken en een ruime berging. De afstand valt ook wel weer mee denk ik. Qua plaatsing vind ik het wel logisch dat de keuken "beneden" zit en de woonkamer "boven".quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:58 schreef Tegan het volgende:
Prachtig huis, heel veel succes met de plannen!
Ik vind het wel iets wat onpraktisch hoe ver je moet lopen naar de woonkamer als je door de voordeur komt. Was mooi geweest als de keuken en woonkamer andersom waren.
Edit: Ik heb nog eens naar de foto's gekeken en snap volgens mij nu pas hoe het zit. Valt volgens mij reuze mee bovenstaande
.
Kloptquote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ah, het was van oorsprong ook nog drive-in, dat verklaart het, slim bedacht van eerdere bewoners.
In Floorplanner kun je een persoon intekenen. Da's fijn om een gevoel te krijgen voor hoe goed je door een ruimte kunt manoeuvreren. Sowieso: zoek even op hoeveel ruimte je minimaal nodig hebt voor bijv. een doorloop. In je huidige plattegrond lijkt er bij de deur te weinig ruimte te zijn en bij de wastafel. De oorspronkelijke indeling is veel ruimtelijker.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:28 schreef MaJo het volgende:
Ik ben eens een beetje aan de slag gegaan met het tekenen van de badkamer. Het toilet moet op dezelfde plek blijven vanwege de afvoer maar ik vind het wel leuk om een beetje met de indeling te spelen. Ik kom nu hierop:
[ afbeelding ]
Is dit een beetje een logische indeling? Nog dingen waar ik op moet letten?
Ik zou misschien kijken naar een halfvrijstaand bad, in plaats van een vrijstaand bad. De ruimte voor in je badkamer lijkt me er wat klein voor?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:28 schreef MaJo het volgende:
Ik ben eens een beetje aan de slag gegaan met het tekenen van de badkamer. Het toilet moet op dezelfde plek blijven vanwege de afvoer maar ik vind het wel leuk om een beetje met de indeling te spelen. Ik kom nu hierop:
[ afbeelding ]
Je bent hierbij behoorlijk beperkt in het soort douchedeuren, want de ene kan niet open vanwege de WC en de andere niet vanwege de wastafel.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:28 schreef MaJo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht aan dezelfde indeling. Waar zou je het muurtje plaatsen? Ik zie zelf niet zo goed hoe je zonder een deur zou kunnen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:01 schreef Leandra het volgende:
Als je de wastafel tegenover de deur zou doen en het bad in de hoek linksonder dan zou je er een inloopdouche van kunnen maken en heb je volgens mij overal ruimte.
Of zelfs het toilet ernaartoe verplaatsen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Kun je trouwens nog een stukje van die berging met de cvketel bij je badkamer trekken? Dan zou je in die 2e optie van Claudia de douche iets naar achteren kunnen verschuiven.
Was de huidige keuken niet de garage?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vroeger kwam je via de keuken binnen en zat er een garage waar nu de entree zit. Door de nieuwe indeling moet je inderdaad iets verder lopen maar heb je wel een ruimere keuken en een ruime berging. De afstand valt ook wel weer mee denk ik. Qua plaatsing vind ik het wel logisch dat de keuken "beneden" zit en de woonkamer "boven".
En het is inderdaad best een lastige woning om meteen te snappen
Ja, dat bedoelde ikquote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
@:doedezemaar, ik denk dat je dit bedoelt? Ik heb in de tekening genoeg ruimte overgelaten voor een wasmachine, maar er lijkt nu een cv-ketel te zitten:
[ afbeelding ]
Douche en bad omdraaien kan ook:
[ afbeelding ]
Ik had de onderste in gedachten maar het bad een kwartslag gedraaid, dan kun je nog steeds een wastafel van een meter kwijt, zelfs met een bad van 180 lang.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik dacht aan dezelfde indeling. Waar zou je het muurtje plaatsen? Ik zie zelf niet zo goed hoe je zonder een deur zou kunnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met zo'n soort indeling kun je een bad van circa 1,70 meter lang kwijt. Dat is prima. En je hebt genoeg ruimte voor twee wastafels en een hoge kast.
Geen gek idee. Ik heb er hieronder 60cm bijgetrokken, maar het is strikt genomen niet nodig als je het wastafelgedeelte niet heel ruim neemt (da's het idee van @Leandra zo te zien):quote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:36 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat een stukje van de slaapkamer erbij pakken misschien minder ingrijpend is? En dan houd je 3 even grote slaapkamers en 1 iets grotere over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar door een stuk de slaapkamer in te gaan is deze plek ook mogelijk voor een lange wastafel en past er een langer bad (en blijft er ruimte over voor wasmanden en zo). Voor de beeldvorming heb ik de maten van de wastafel en kast niet aangepast.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:47 schreef Leandra het volgende:
Overigens is die muur vanaf de deur tot de tegenoverliggende deur ook lang genoeg om daar een wastafel op te hangen, dan zou je een kast tegenover de deur kunnen plaatsen, ergens tussen het bad en de wastafel.
Goeiequote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In Floorplanner kun je een persoon intekenen. Da's fijn om een gevoel te krijgen voor hoe goed je door een ruimte kunt manoeuvreren. Sowieso: zoek even op hoeveel ruimte je minimaal nodig hebt voor bijv. een doorloop. In je huidige plattegrond lijkt er bij de deur te weinig ruimte te zijn en bij de wastafel. De oorspronkelijke indeling is veel ruimtelijker.
Een vrijstaand bad is wel een grote wens maar half vrijstaand is zeker ook een optiequote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou misschien kijken naar een halfvrijstaand bad, in plaats van een vrijstaand bad. De ruimte voor in je badkamer lijkt me er wat klein voor?
Overigens hele toffe woning!
Liefst een vrijstaand bad, douche zijn we nog niet over uit. Inloopdouche vind ik het mooiste maar het geeft vaak zo’n waterballet. Dus met deur is ook zeker een optiequote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb destijds 3D badkamerplanners gebruikt, dit is een voorbeeld https://www.geberit.nl/in(...)3EAAYAyAAEgJU8PD_BwE
In jouw ontwerp kun je niet fatsoenlijk bij de wastafel. Wil je een vrijstaand bad? Wil je een inloopdouche?
Misschien toch een inloopdouche met opstapje zoals ze nu hebben? Dan zit je niet met deuren en wordt het niet overal nat.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent hierbij behoorlijk beperkt in het soort douchedeuren, want de ene kan niet open vanwege de WC en de andere niet vanwege de wastafel.
Dan moet je dus dure vouwdeuren hebben die je tegen de wanden kunt wegklappen.
En hoe mooi een vrijstaand bad ook is... ik denk dat je er de ruimte niet voor hebt.
Dit ziet er goed uitquote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik dacht aan dezelfde indeling. Waar zou je het muurtje plaatsen? Ik zie zelf niet zo goed hoe je zonder een deur zou kunnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met zo'n soort indeling kun je een bad van circa 1,70 meter lang kwijt. Dat is prima. En je hebt genoeg ruimte voor twee wastafels en een hoge kast.
Thanksquote:
Nee helaas niet, die ruimte zit ingebouwd op een meter hoogtequote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Kun je trouwens nog een stukje van die berging met de cvketel bij je badkamer trekken? Dan zou je in die 2e optie van Claudia de douche iets naar achteren kunnen verschuiven.
Nope, de keuken zat altijd al hier. De kruipruimte zit dan ook nu links in de keuken want daar zat vroeger de voordeurquote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:29 schreef Tegan het volgende:
[..]
Was de huidige keuken niet de garage?
Wasmachine daar is dus geen optie want te kleine ruimte die hoger zit. De cv ketel zit er inderdaad nuquote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
@:doedezemaar, ik denk dat je dit bedoelt? Ik heb in de tekening genoeg ruimte overgelaten voor een wasmachine, maar er lijkt nu een cv-ketel te zitten:
[ afbeelding ]
Douche en bad omdraaien kan ook:
[ afbeelding ]
Is een optie maar ik denk dat er genoeg ruimte is om alles kwijt te kunnen. We hebben momenteel een badkamer van 2m2 ofzo dus ik vind dit al super grootquote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:36 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat een stukje van de slaapkamer erbij pakken misschien minder ingrijpend is? En dan houd je 3 even grote slaapkamers en 1 iets grotere over.
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:51 schreef Fogel het volgende:
Feli met je nieuwe huis!
Niet teveel aan de aannemers betalen, je moet geld overhouden om te reizenIs dit een uitnodiging?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopig op reis zit er inderdaad even niet in, hopelijk volgend jaar met de belastingteruggave
Wat fijn dat er zo meegedacht wordtquote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit bedoelt, maar door een stuk de slaapkamer in te gaan is deze plek ook mogelijk voor een lange wastafel en past er een langer bad (en blijft er ruimte over voor wasmanden en zo). Voor de beeldvorming heb ik de maten van de wastafel en kast niet aangepast.
[ afbeelding ]![]()
We kunnen ook een enkele wasbak tegenover de deur nemen, dan zou het ook goed moeten passen lijkt me?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op dit moment is het plan om beneden pvc in visgraat te leggen en op de verdiepingen met de slaapkamers laminaat. Maar we moeten nog wat knopen doorhakken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:01 schreef Symphonic het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd naar wat je met de vloer gaat doen ook.
En wat een bak ruimte zit hierin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |