SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sommige ruimtes zijn gek genoeg niet gefotografeerd. Er is namelijk ook nog een berging (achter die deur bij de entree), een enorme kelder (onder de gehele woonkamer) en een washok op de eerste verdieping.
Tzt willen we nog veel meer aanpakken, zoals ook de keuken en een eventuele uitbouw maar nu focussen we ons op de volgende dingen:
- Vloerverwarming beneden en nieuwe vloeren in het hele huis
- Overal nieuwe deuren
- Nieuw toilet
- Nieuwe badkamer
- Glazen afscheidingswand tussen woonkamer en keuken
- Vervangen vensterbanken in de slaapkamers
- Vervangen van plafonds in verband met brandgevaar en gelijk alles isoleren
- Schilderwerk van het gehele huis (binnen)
Let de voorpret begin
[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 04-02-2022 21:48:09 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Dank je! Wij zijn er ook erg blij meequote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat een mooie woning Majo! Gefeliciteerd!
De woonkamer ligt een halve verdieping hoger dan begane grond, is dat niet split-level? Ik kende het ook nietquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:21 schreef Godshand het volgende:
Ik dacht even dat je een woning met maar 1 woonlaag had gekocht, maar splitlevel woning is dus Anglicaans Nederlands voor een woning met 2 verdiepingen(blijkt dus 3 met de kelder).
Ah zo, kan ook nog!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:28 schreef Piles het volgende:
[..]
De woonkamer ligt een halve verdieping hoger dan begane grond, is dat niet split-level? Ik kende het ook niet
Een splitlevel is een woning die verdeeld is over meerdere woonlagen. Zie ook: https://watismijnhuiswaard.com/split-level-woning/quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:21 schreef Godshand het volgende:
Ik dacht even dat je een woning met maar 1 woonlaag had gekocht, maar splitlevel woning is dus Anglicaans Nederlands voor een woning met 2 verdiepingen(blijkt dus 3 met de kelder).
Anyway gefeliciteerd, jullie laten geen gras er over groeien, zelfs nieuw plafond ivm brand gevaar?? Dit huis lijkt mij niet uit 1930, ik neem aan dat er goede brand vertragende materialen zijn gebruikt? Maar misschien zijn hier bouwlui die daar meer over wetenEventuele isolatie achter het plafond vervangen is nooit verkeerd uiteraard
Veel plezier met de verbouwing
Thanks! We hebben de belangrijkste offertes binnen: aannemer en vloeren. Nu nog de badkamer en toilet aanschaffen, dan hebben we de belangrijkste dingen geregeldquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:33 schreef Seven. het volgende:
![]()
Supergaaf huis met heel veel potentie. En mooie plannen!
Heb je alle offertes binnen?
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:26 schreef MaJo het volgende:
PlattegrondenWaar zit die overloop op de begane grond? Kan hem op de plattegrond niet echt terugvinden??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonde! Waarom willen jullie dat?quote:Tzt willen we nog veel meer aanpakken, zoals ook de keuken en een eventuele uitbouw maar nu focussen we ons op de volgende dingen:
- Glazen afscheidingswand tussen woonkamer en keukenMooie woning! Leuk dat split levelquote:Let de voorpret begin
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
Je bedoelt die panelen in de kinderkamers?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
En ja, het is brandgevaarlijk anders zouden we het niet vervangenEr is gebruik gemaakt van een soort goedkope plasticachtige zooi die normaal alleen in kantoren wordt gebruikt. En aangezien ik geen zin heb om met een klein kind in een brandgevaarlijk huis te worden was dat het eerste dat we zouden laten vervangen
Eerste verdieping, dichte deur = washok.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Waar zit die overloop op de begane grond? Kan hem op de plattegrond niet echt terugvinden??
[..]
Zonde! Waarom willen jullie dat?
[..]
Mooie woning! Leuk dat split level
Ja, we moeten echt even puzzelen hoe we dat gaan doen. Het lastigste is daarbij ook nog eens de open haard, daardoor kan de bank ook niet echt halverwege geplaatst worden. Ik denk dat we echt moeten kijken hoe het allemaal past als we er al wonen. Een van de opties is sowieso een nieuwe bank, degene die we nu hebben is nogal grootquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:37 schreef Seven. het volgende:
Woonkamer wordt wel tricky om in te richten, of niet? Ruim 6 meter breed.
Het kwam als belangrijkste punt uit de bouwtechnische keuring dus ik ga uit van de expertise van die persoonquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je bedoelt die panelen in de kinderkamers?
Ik heb geen idee, misschien is dat plastic brandvertragend, maar als je een bouwkundige echtgenoot/vriend/kennis hebt of kundige fokkers hier je hebben verteld dat het gevaarlijk is, dan is het inderdaad beter ze te vervangen.
Mijn zegen hebben jullie sowieso, het is jullie huis, al maken jullie er een kasteel met 5 verdiepingen van
De overloop zit niet op de begane grond maar op de eerste verdieping. Je ziet ook de trap naar rechts naar de tweede verdiepingquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Waar zit die overloop op de begane grond? Kan hem op de plattegrond niet echt terugvinden??
[..]
Zonde! Waarom willen jullie dat?
[..]
Mooie woning! Leuk dat split level
Dat vind ik ook zo leuk, ogenschijnlijk een standaard huis maar dan een zee aan ruimtequote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:46 schreef SV-tje het volgende:
Grappig dat het aan de buitenkant een redelijk standaard huis lijkt, en dan binnen zo’n bijzondere indeling, leuk!
Beetje out of the box, maar kan de wasmachine naar de berging beneden en dan in het washok op de 1e verdieping een wc? Ondanks dat ik de eerste ruim 10 jaar van m’n leven het halve huis door moest om van mijn slaapkamer bij de wc in de bijkeuken uit te komen vind ik het nu verschrikkelijk om een trap af (of op) te moeten om naar de wc te gaan.
Dat snap ik, je moet het echt even voor je zien om het goed te snappen. Had ik zelf ook hoorquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Leuk Majo! Ik kon me de indeling zo moeilijk voorstellen maar denk dat ik het nu snap. Veel succes!!
Ook een split-level? Thanks!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:07 schreef 1inamelon het volgende:
Split-level liefdeHier kun je echt iets moois van maken. Veel succes!
Thanksquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:19 schreef monsterd. het volgende:
Wat een leuk huis Majo! Gefeliciteerd
Bedankt! Als je nog mee wil denken met de inrichting dan hou ik me aanbevolenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
Heel leuk, zo'n split-level woning! Mooie plannen.
Nou dit dus, de huidige opstelling is echt helemaal niksquote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat een ruimte zit er in dat huis joh, en dan ook nog die kelder, heerlijk. De woonkamer is vast wel te doen, misschien dat er eens een interieurontwerper naar kan kijken, de huidige opstelling is echt afschuwelijk
Vroeger kwam je via de keuken binnen en zat er een garage waar nu de entree zit. Door de nieuwe indeling moet je inderdaad iets verder lopen maar heb je wel een ruimere keuken en een ruime berging. De afstand valt ook wel weer mee denk ik. Qua plaatsing vind ik het wel logisch dat de keuken "beneden" zit en de woonkamer "boven".quote:Op zaterdag 5 februari 2022 11:58 schreef Tegan het volgende:
Prachtig huis, heel veel succes met de plannen!
Ik vind het wel iets wat onpraktisch hoe ver je moet lopen naar de woonkamer als je door de voordeur komt. Was mooi geweest als de keuken en woonkamer andersom waren.
Edit: Ik heb nog eens naar de foto's gekeken en snap volgens mij nu pas hoe het zit. Valt volgens mij reuze mee bovenstaande
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |