De teststraat is een stukje verderopquote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daarom de mannen met de gele hesjes he? Die checken dat.
Absoluut. En over die massa gesproken: echt slim is het natuurlijk niet op die bodem, maar toen er voor mijn kantoor afgelopen week een ongeluk gebeurde stond ook binnen no time het halve dorp daar te loeren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:52 schreef Ed1234 het volgende: Die mensen op de rand ziet er wel chaotisch uit maar verder ben ik best onder de indruk hoe ver ze zijn gekomen in die paar dagen.
Nee joh.... ga gerust.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:59 schreef Salina het volgende:
Ik moet even naar de supermarkt eigenlijk. Alleen voor kattenbrokken. Twijfel om nu te gaan. Gaat er nu snel iets spannends gebeuren?
Ik vraag dit voor mijn kat.
Als je maar zorgt dat je morgen rond 16:00 hier weer zit; dan zitten ze er weer 1 meter vanaf.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:59 schreef Salina het volgende:
Ik moet even naar de supermarkt eigenlijk. Alleen voor kattenbrokken. Twijfel om nu te gaan. Gaat er nu snel iets spannends gebeuren?
Ik vraag dit voor mijn kat.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:02 schreef Salina het volgende:
Ok ik ga NU. Ook even wat biertjes meenemen.
Staat dat nu al vast?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:58 schreef Peppert het volgende:
Die is dood. Inderdaad veel te traag. Kwestie van het lichaam naar boven halen zodat de ouders hem kunnen begraven.
Soort roller coaster tycoon. Loopt straks ook iedereen met een ballonnetje.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:01 schreef Stoorzendert het volgende:
Staat zeker een tentje wat fluitjes verkoopt
Kan je je verdriet wegdrinken dat je het moment gemist hebt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:02 schreef Salina het volgende:
Ok ik ga NU. Ook even wat biertjes meenemen.
700 steuntonende toeschouwers onder een berg zand en rotsen bedolvenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kan je je verdriet wegdrinken dat je het moment gemist hebt.
Ja precies. En wij waren erbij.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:05 schreef Papabear het volgende:
[..]
700 steuntonende toeschouwers onder een berg zand en rotsen bedolven
Ja, dingen die hier een uurtje duren kosten daar dagen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:03 schreef Draak31 het volgende:
Is hij er nou nog niet uit? Holy shittle.
Ja, zo'n gat afdichten gaat veel sneller.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, dingen die hier een uurtje duren kosten daar dagen.
Ik ben in Afrika en ik ben westerling en dit is onzin.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:57 schreef Perrin het volgende:
In Afrika staat er al een menigte als er een westerling zijn lunch aan het eten is. Dat hoort er daar bij.
Carnavalsoptochtverkopers, met van die lichtgevende sprietenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:03 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Soort roller coaster tycoon. Loopt straks ook iedereen met een ballonnetje.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:10 schreef Scjvb het volgende:
Dat smalle stuk tussen de jongen en reddingswerken.![]()
[ afbeelding ]
Niet op schaal lijkt me? Waarom anders 10 meter buis?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:10 schreef Scjvb het volgende:
Dat smalle stuk tussen de jongen en reddingswerken.![]()
[ afbeelding ]
Waar zit je dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:10 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ik ben in Afrika en ik ben westerling en dit is onzin.
Zand eroverquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:07 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, zo'n gat afdichten gaat veel sneller.
Jij denkt dat ie misschien stiekem toch een menigte om zich heen heeft als hij zijn broodje eet?quote:
HAhahaquote:
Toen ik in Oeganda mijn boterham opat, stond ook het hele dorp om me heenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jij denkt dat ie misschien stiekem toch een menigte om zich heen heeft als hij zijn broodje eet?
Sluit ik niet uit iddquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jij denkt dat ie misschien stiekem toch een menigte om zich heen heeft als hij zijn broodje eet?
Ja ja, maar dat geeft helaas geen garantie voor slagen al willen we dat allemaal wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet op schaal lijkt me? Waarom anders 10 meter buis?
Jup. Staan ze in de ene hand met een manchete en in de andere hand een AK47. De vrouwen met ontbijt bovenlijf en de mannen met een joekel van een sjoelsteen in de onderlip, leeuwen en olifanten in de achtergrond, ze schreeuwen om een boerderij of hebben een laptop in de hand (Nigerianen)quote:Op vrijdag 4 februari 2022 18:57 schreef Perrin het volgende:
In Afrika staat er al een menigte als er een westerling zijn lunch aan het eten is. Dat hoort er daar bij.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toen ik in Oeganda mijn boterham opat, stond ook het hele dorp om me heen
Manchete?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jup. Staan ze in de ene hand met een manchete en in de andere hand een AK47. De vrouwen met ontbijt bovenlijf en de mannen met een joekel van een sjoelsteen in de onderlip, leeuwen en olifanten in de achtergrond en sommige met een laptop in de hand (Nigerianen)
Misschien kunnen ze dan meteen een kist meenemen die kant opquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:17 schreef Stoorzendert het volgende:
Lijkt erop of dat de graafgeul breder gemaakt wordt ivm veiligheid. Dat betekend dat het graven richting het jochie uitgesteld is…
Ik zag twintig minuten geleden een zijkant instorten. Volgens mij zijn de de aarde daarvan nu aan het opruimen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:17 schreef Stoorzendert het volgende:
Lijkt erop of dat de graafgeul breder gemaakt wordt ivm veiligheid. Dat betekend dat het graven richting het jochie uitgesteld is…
Jazeker. Meerdere filmpjes van te vinden op twitter. En ergens in de vorige topics.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:22 schreef wizzer het volgende:
Hebben ze eigenlijk nog die camera bij hem in beeld gehad?
TR gezet. Misleiding.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Kan je je verdriet wegdrinken dat je het moment gemist hebt.
Ah... een TR... schrok al van die TE... dacht even aan een Topic Erectie.quote:
Ligt er vooral aan wat je op je boterham hebt zitten denk ik.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Toen ik in Oeganda mijn boterham opat, stond ook het hele dorp om me heen
Ik bedoel echt recent van afgelopen 2 uur of zo, ik hoef ze niet te zien maar wil weten of ze zeker weten dat hij nog leeft.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jazeker. Meerdere filmpjes van te vinden op twitter. En ergens in de vorige topics.![]()
Geen fraaie filmpjes overigens.
True story tho.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:28 schreef Salina het volgende:
[..]
Ligt er vooral aan wat je op je boterham hebt zitten denk ik.
Kijk, chocoladehagel kennen ze niet dus daar zullen ze wel van opkijken.
Broodje aap daarentegen...
Volgens de laatste berichten uurtje terug wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:28 schreef wizzer het volgende:
[..]
Ik bedoel echt recent van afgelopen 2 uur of zo, ik hoef ze niet te zien maar wil weten of ze zeker weten dat hij nog leeft.
Oh ik geloof wel dat je in Oeganda bent geweest hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
True story tho.
Maar goed, die arme knul had de pech dat hij in Marokko in zo'n put moest donderen. In bijna elk ander land was hij nu al thuis met een beker chocomel Sesamstraat aan het kijken.
Herkenbaar!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:33 schreef Tengano het volgende:
Ik ging vanmorgen om 9:30 de deur uit voor een afspraak en om 12:00 snel weer terug. Was bang dat ik net de bevrijding had gemist... I kid you not
Die van Papabear heeft nu mijn volle aandacht.quote:
Okay. Gelukkig.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Volgens de laatste berichten uurtje terug wel.
vraag me af hoe ze dat weten dan.quote:IEDEREEN DIE NIET PRECIES WEET WAT ER AAN DE HAND IS; ZE ZIJN 20cm van hem en kunnen niet verder door instortingsgevaar is.daarom dat ze rustig aandoen !!!!!!!!! HIJ IS NIET DOOD !!!!!!!
Wellicht had ik er voor gekozen om een complete betonnen riolering nu in de grote sleuf te leggen. Mocht het dan instorten dan hebben ze een way out. Best wel risicovol nu.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:37 schreef Salina het volgende:
Ik vraag me echt af of dit nog wel goed gaat komen. Als je ziet hoe dicht die grote kuil nu tegen die huizen aan zit. Ik snap wel dat ze bezorgd zijn voor instortingsgevaar.
Dat wil je nauwkeurig doen dus. Niet dat straks het halve dorp gaat verzakken.
Aan de andere kant moet het ook weer snel want elke seconde telt.
Ik zou niet graag in de voetsporen staan van die reddingswerkers daar. Duivels dilemma.
Tegen de tijd dat de fundering uitgehard is, leeft Rayan alleen niet meerquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wellicht had ik er voor gekozen om een complete betonnen riolering nu in de grote sleuf te leggen. Mocht het dan instorten dan hebben ze een way out. Best wel risicovol nu.
Kant en klare tunnelbuizen neerleggen. Die ze nu hebben. Alleen dan zo groot als mogelijk is. Zolang je daar in zit kan je niks gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat de fundering uitgehard is, leeft Rayan alleen niet meer.
Jij bent toch niet de hele nacht opgebleven???quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:45 schreef Mammietje het volgende:
Jemig, het is maar goed dat ik ongemakkelijk zit. Sukkel inmiddels zowat in slaap.
Ik denk dat het jongetje wat ongemakkelijker zit. Weet niet wat ik erger vins, de meute aldaar of reaguurders zoals jij.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:45 schreef Mammietje het volgende:
Jemig, het is maar goed dat ik ongemakkelijk zit. Sukkel inmiddels zowat in slaap.
Neeeeee joh!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij bent toch niet de hele nacht opgebleven???
Ik zal nog iets ongemakkelijker gaan zitten. Dat helpt de situatie vast.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat het jongetje wat ongemakkelijker zit. Weet niet wat ik erger vins, de meute aldaar of reaguurders zoals jij.
quote:Xalohax: Guys there is a problem so they are to much people on the mountain ⛰ and now the sand is falling down so they where so close tho take him out but the people didn’t listen and still staying he is alive
Was dat niet met opzet? Er stond bovenaan een graafmachine een hoop grond weg te schrapenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 19:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zag twintig minuten geleden een zijkant instorten. Volgens mij zijn de de aarde daarvan nu aan het opruimen.
Die mensen die dat zouden moeten doen zitten nu hier.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:00 schreef Tengano het volgende:
Wel jammer dat ze in Marokko niet genoeg mensen hebben om die dorpsbewoners een beetje op afstand te houden. Heb het gevoel dat dat wel geholpen had in de doorlooptijd van de hele operatie.
Als ze 'm nu nog steeds niet hebben, zal hij wel overleden zijn ja.quote:
Dat zou ik niet durven zeggen maar ik hoop dat de verschuivingen hem niet getroffen hebben.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ze 'm nu nog steeds niet hebben, zal hij wel overleden zijn ja.
quote:Jamario Moncife LISTEN HE'S NOT DEAD BUT THE SITUATION IS BAD . RISK IS HIGH THAT EVERTING CAN COLLAPSE
Er is nog hoop, al gaat dit wel over begraven worden onder puin.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:10 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ga drie volle dagen van 24 uur in een smerige put doorbrengen en trek je conclusies.
quote:Sirine Hamade he is not dead yet but they are afraid that the earth will collapse
Dat heb ik ook, ik dacht gisteravond nog, nou dat gaat snel. Maar nu met dat instortingsgevaar, heb het gevoel dat ze de afgelopen 8 uur niet zoveel verder zijn gekomen en het niet zo goed meer weten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:23 schreef Mammietje het volgende:
Ik word inmiddels toch wat minder optimistisch dan ik was.![]()
En die huizen zeg.... Zit je ff niet op te letten, woon je plots aan een ravijn.
Jemig wat een toestandquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:25 schreef Tengano het volgende:
Vertaling kwam net in engels. Grootste probleem is nu het instortingsgevaar. Het is levensgevaarlijk nu dus. Voor wss zowel Rayan als de redddingswerkers. Er wordt opgeroepen om te bidden.
Alleen het huis van de ouders van Rayan staat daarboven. Incl. schuurtje.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:23 schreef Mammietje het volgende:
Ik word inmiddels toch wat minder optimistisch dan ik was.![]()
En die huizen zeg.... Zit je ff niet op te letten, woon je plots aan een ravijn.
Ja want dan komt het wel goed. Ik moet dan trouwens denken aan de mega graafmachine tegenover mijn werk, die heet “Schepper der aarde”, misschien hadden ze die moeten sturen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:25 schreef Tengano het volgende:
Vertaling kwam net in engels. Grootste probleem is nu het instortingsgevaar. Het is levensgevaarlijk nu dus. Voor wss zowel Rayan als de redddingswerkers. Er wordt opgeroepen om te bidden.
Dat is inderdaad geen pretje maestro, dus de kans is onderhand erg groot. Maar volg nu gewoon deze moeizame operatie rond de put en haal daaruit uw informatie.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:10 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ga drie volle dagen van 24 uur in een smerige put doorbrengen en trek je conclusies.
Huh? Ik zie toch een heel rijtje huizen staan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen het huis van de ouders van Rayan staat daarboven. Incl. schuurtje.
Wat een gebrabbel op dat kanaal.quote:
Wat een vreselijk irritant mens met 'r "even een duimpje zo, klik"quote:
quote:Wendy De mensen wilde niet weg gaan en veroorzaakte ook nog behoorlijke vertraging. Daarna moest er weer opnieuw gegraven worden. vandaar nu hekken. er dreigt nu gevaar voor de jongen en de reddingswerkers.
Hij heeft je gelezen; gaat meteen weer vertalen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:36 schreef wizzer het volgende:
Toen ik inlogde waren ze aan het vertalen. Nu is het meer met elkaar praten en je moet abonneren..menen ze, er moet weer geld aan verdiend worden
Via livestreams kijken honderdduizenden mensen van over de hele wereld naar de reddingsoperatie, Marokkanen en niet-Marokkanen. Ook in Nederland krijgt het incident veel aandacht. Onder de hashtag #SaveRayan zijn de laatste ontwikkelingen te volgen, en in verschillende Facebookgroepen uitten mensen hun zorgen. „Mijn moederhart is kapot en ik kan niet stoppen met janken”, zegt Amal in een beauty-Facebookgroep. Ashley reageert daarop met: „Ik ben vannacht elk uur wakker geworden. Het zit me zo dwars en had zo gehoopt dat ik vanochtend wakker zou worden met het nieuws dat hij weer veilig was.” In de Facebookgroepen worden ook inzamelingsacties gehouden, om de ouders van de kleuter financieel bij te staan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:36 schreef wizzer het volgende:
Toen ik inlogde waren ze aan het vertalen. Nu is het meer met elkaar praten en je moet abonneren..menen ze, er moet weer geld aan verdiend worden
quote:Clarisse Dupont They are getting everybody away with gates
quote:Amal M He said there's no update, they're concerned about a land slide so it's difficult to reach him
Geloof erin dat hij nu nog leeft, maar het wordt wel kantje boord. Als ze maar opschieten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:28 schreef wizzer het volgende:
Ze gaan volgens mij meer licht plaatsen.
Ik dacht vannacht echt dat ze hem eruit zouden halen en nog zit hij er in. Zo'n klein mannetje. Hoop dat hij er vandaag toch echt levend uit gehaald wordt.
Met mijn nickname ben ik de laatste die commentaar moet leveren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:42 schreef Mutant01 het volgende:
Er is een Rambo-overschot in Marokko. Iedereen wil de held uithangen.
Ja, precies. Waarom houdt ze haar mond niet? Ze kickt op de aantal likes en kijkers. Die kerel vertaalt nog wat, maar het is amateurwerk en puur om wat te verdienen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:37 schreef Papabear het volgende:
[..]
Wat een vreselijk irritant mens met 'r "even een duimpje zo, klik"
Ik heb "even een kruisje zo, klik" gedaanquote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:46 schreef wizzer het volgende:
[..]
Ja, precies. Waarom houdt ze haar mond niet? Ze kickt op de aantal likes en kijkers. Die kerel vertaalt nog wat, maar het is amateurwerk en puur om wat te verdienen.
Gendarmes staan er inmiddels. Tis nu wel ook een soort symbolisch gebeuren geworden. In de zin van: het land is een eenheid geworden. Reddingswerkers vsn verschillende komaf vechten voor het leven van het kind. Iedereen wil daar deel van uitmaken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:48 schreef deedeetee het volgende:
Stuur het leger af op die ramptoeristen. Het is toch treurig dat dat jochie er nu nog niet uit gehaald kan worden omdat mensen er zo nodig moeten staan omdat ze niks willen missen/zich vervelen/bemoeiziek zijn
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:54 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik heb "even een kruisje zo, klik" gedaan
Respectloos figuur, zit daar te vreten in beeld vertaalde maar een paar woorden: dat er los zand zit en zegt letterlijk blablabla. Meisje bij hem lacht wat dom. Dan maar terug naar de Arabische stream zonder geluid, dit wil ik niet steunen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hij heeft je gelezen; gaat meteen weer vertalen.
quote:Saliha Elghaadaou i Dus de man zegt dat het een wonder is dat hij nog leeft. Er is hoop, ze zijn heel dicht bij hem. NEDERLANDSE VERTALING
quote:Jack'lyn Matitawaerthanksdoc Jezus leeft! Heer help Rayan alstublieft..!
quote:Nawal Rochdi Update in het NEDERLANDS: ze zijn er bijna in 30 minuten moet hij eruit zijn en de hekken zijn er omdat er teveel mensen zijn ze hebben hem er bijna uit en doen zoooo hun best
Ik hoop toch eigenlijk dat tijdens het graven die buizen nog verder geschoven worden?quote:
Weinig dames te zien.quote:
Door wie, want op ChoufTV wordt nu een medewerker genterviewd en die zegt toch echt 1.5 meter.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:05 schreef Tengano het volgende:
twintig tot dertig centimeter nog wordt er gezegd.
Geruchten gaan dat Papa of Opa dat gedaan heeft. En het is een waterput, dus met een boor waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:07 schreef Middle-East het volgende:
Vraagje: wie heeft die put eigenlijk gegraven? En vooral: hoe?
Ik ben de comments aan het scannen en neem daarvan de grootste gemene deler.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door wie, want op ChoufTV wordt nu een medewerker genterviewd en die zegt toch echt 1.5 meter.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door wie, want op ChoufTV wordt nu een medewerker genterviewd en die zegt toch echt 1.5 meter.
Maar aan de andere kant is er ook geen touw aan vast te knopenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben de comments aan het scannen en neem daarvan de grootste gemene deler.
Volgens mij kwam de man die de redding ging doen eraanquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:11 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ja irritant dat gejuich. Ook haast of ze aftellen ofzo.
Dat doen ze ook in een voetbalstadion. Soort van aanmoedigen noemen ze dat.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat had ik ook al een paar keer. Vraag me af wat er dan wel te juichen valt.
quote:Timo MENSEN HIJ IS ER NIET UIT HIJ ZIT NOG 1 TOT 2M BIJ DE REDDINGSMENSEN VANDAAN DUS STIL
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:12 schreef Papabear het volgende:
[..]
Dat doen ze ook in een voetbalstadion. Soort van aanmoedigen noemen ze dat.
Daarvoor is de druk te groot denk ik zomaar. Het heeft weinig nut om een paar planken met stempels eronder neer te zetten. Dat wordt als een lucifer gebroken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:14 schreef wizzer het volgende:
Maar kunnen niet stutten zei een geel vestje net.
Dat heb ik ook standaard met 'moederhart'.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:15 schreef Ed1234 het volgende:
Die term “moederhart” die ik steeds in die livechats voorbij zie komen daar moet ik ook een beetje binnensmonds van kotsen.
Was het maar zo simpel ....quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant is er ook geen touw aan vast te knopen
Ik gok om die buizen verder naar binnen te duwen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:17 schreef Ed1234 het volgende:
Toch weer een graafmachine er naartoe nu
Jij bent wel grappig hoorquote:
Of om randen weg te graven wegens instortingsgevaarquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik gok om die buizen verder naar binnen te duwen.
Dat waren belgen volgens mij.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Die 'Nederlandse' stream is ook niet te verstaan
Die zou ik sowieso links laten liggen...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Die 'Nederlandse' stream is ook niet te verstaan
Ja beetje frans, beetje gallemegalleme, en nu weer Belgs / NLquote:
Heb je een betere? Ik heb deze nog ernaast lopenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:22 schreef Papabear het volgende:
[..]
Die zou ik sowieso links laten liggen...
Waar is de Nederlandse dan? Ik hoor alleen maar gallemegellamaquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja beetje frans, beetje gallemegalleme, en nu weer Belgs / NL
Deze. Werd net een chat door een robot voorgelezen 'kk dit kk dat' 'faka niffo'quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:23 schreef PinkLow het volgende:
Wa
[..]
Waar is de Nederlandse dan? Ik hoor alleen maar gallemegellama
Dat is de enige waar ik naar kijk. Staat ook in de OPquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heb je een betere? Ik heb deze nog ernaast lopen
Die is gewoon ronduit kut en draait alleen maar om likes en abo'squote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Deze. Werd net een chat door een robot voorgelezen 'kk dit kk dat' 'faka niffo'![]()
Ja, toen had ik het ook gehad.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Deze. Werd net een chat door een robot voorgelezen 'kk dit kk dat' 'faka niffo'![]()
Dit. Gewoon walgelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:25 schreef Stoorzendert het volgende:
Ahh,, deze sukkeltjes zitten gewoon zelf op YT te zoeken naar een stream, en streamen dat weerMet eigen wollah commentaar
What is dit! Ik vind dit raar... kinderstem, robotstem, zijn eigen stem. Heel verwarrend allemaal. En dan heeft ie ook gewoon ziek veel abonnees.. kom ik aan met mijn 1k hahaquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als je de stream uit de OP gebruikt, dan zie je die ook. Die gebruikt een of ander systeem, zodat er altijd wat te zien is. Switched tussen streams van hunzelf en andere streams.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:28 schreef Ed1234 het volgende:
Ik kijk deze, die is wat rustiger qua camera:
'mannen hebben altijd grote mond totdat ze geslagen worden' #Ramzanquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:26 schreef Papabear het volgende:
[..]
Die is gewoon ronduit kut en draait alleen maar om likes en abo's
Je moet alleen niet de comments willen bijhouden rechtsquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
Anwar Post stream is idd ook best oke.
Ja klopt, spijt dat ik die gepost heb. Maar af en toe vertaalt die respectloze gast nog wat. Ik begrijp dat ze nu die buis toch erdoor proberen te doen omdat graven niet lukt vanwege zand dat steeds los komt. (Ik ben de eerste die daar weg is als het jochie eruit is, maar hij is de enige die nog wat vertaalt nu)quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:26 schreef Papabear het volgende:
[..]
Die is gewoon ronduit kut en draait alleen maar om likes en abo's
De Marokkaanse taal schijnt veel op Haags te lijkenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja kijk ik ook al de hele avond. (Terwijl ik wilde netflixen...)quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
Anwar Post stream is idd ook best oke.
En wij hoeven daar niet naar te kijken, omdat jij het dan weer hier met ons deelt tochquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:30 schreef wizzer het volgende:
[..]
Ja klopt, spijt dat ik die gepost heb. Maar af en toe vertaalt die respectloze gast nog wat. Ik begrijp dat ze nu die buis toch erdoor proberen te doen omdat graven niet lukt vanwege zand dat steeds los komt. (Ik ben de eerste die daar weg is als het jochie eruit is, maar hij is de enige die nog wat vertaalt nu)
Ik reken erop.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:32 schreef PinkLow het volgende:
En
[..]
En wij hoeven daar niet naar te kijken, omdat jij het dan weer hier met ons deelt toch
Ja echt idd, raarquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:28 schreef PinkLow het volgende:
[..]
What is dit! Ik vind dit raar... kinderstem, robotstem, zijn eigen stem. Heel verwarrend allemaal. En dan heeft ie ook gewoon ziek veel abonnees.. kom ik aan met mijn 1k haha
Nicequote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Heb nu dit openstaan. Alles met geluid, want ik versta toch niets. Wel chaos hier![]()
[ afbeelding ]
Eigenlijk niet, want ik hoop dat ze het mannetje gewoon levend eruit halenquote:
Kun je nagaan wat ik over heb voor jullie my sister's & bro'squote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:32 schreef PinkLow het volgende:
En
[..]
En wij hoeven daar niet naar te kijken, omdat jij het dan weer hier met ons deelt toch
Wij zijn jouw 'sisters & bro's' nietquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:40 schreef wizzer het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat ik over heb voor jullie my sister's & bro's
Erg lief 🥰quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:40 schreef wizzer het volgende:
[..]
Voor eeuwig bewonderd....quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:40 schreef wizzer het volgende:
[..]
quote:Vhany Gomes only 3 meters from rayan, each meter takes an hour Horizontal drilling is carried out through precise tools by hand, and an iron cylinder of 1 meter in length is used, so they will use 3 cylinders
Ik bedoel dat je het zo intensief volgt. Ik hoop het ook!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eigenlijk niet, want ik hoop dat ze het mannetje gewoon levend eruit halen
.... 6.... uur.... ?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:42 schreef PinkLow het volgende:
Ik
[..]
Ik bedoel dat je het zo intensief volgt. Ik hoop het ook!
Las net ergens dat het nu nog wel 6 uur kan duren, maarja of dat waar is.
Jep, dacht ik al eerder. De 3 stalen pijpen worden erdoorheen geduwd tijdens het graven, en de betonnen rioolpijpen als mogelijke veiligheid / geleiding voor de stalen pijpen.quote:
Twee dagen geleden was het nog anderhalve meterquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nu weer 3 meter?![]()
Ze graven verdomme de verkeerde kant op!
quote:minecraft He is still alive. but they are saying it can take upto 7 more hours. which is hard because he has been drinking only water. they need to be quicker for him to come out alive
Niet echt intensief. Ik volg het af en aan vanaf het eerste nieuws, en nu wel intensief nu ze bij de climax komen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:42 schreef PinkLow het volgende:
Ik
[..]
Ik bedoel dat je het zo intensief volgt. Ik hoop het ook!
Las net ergens dat het nu nog wel 6 uur kan duren, maarja of dat waar is.
Heb ik ook nog aan gedachtquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:46 schreef raptorix het volgende:
Gewoon grote stofzuiger erin en naar boven zuigen.
Ja, dit is echt geen kattenpis natuurlijk. Wij hebben makkelijk lullen vanaf de zijlijn. Ga d'r maar aan staanquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:45 schreef SilverEyes het volgende:
Hetzelfde als bij Julen in Spanje destijds. Toen waren ze er ook vier dagen 'elk moment'.
Geeft m.i. ook aan hoe ingewikkeld zo'n operatie is.
Komt ie nu pas mee...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:46 schreef raptorix het volgende:
Nou ja, je moet toch iedere keer weer iets zinnigs posten. Ga er maar aan staanquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:46 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ja, dit is echt geen kattenpis natuurlijk. Wij hebben makkelijk lullen vanaf de zijlijn. Ga d'r maar aan staan
Die grote rioolbuizen lijken me als geleiding te moeten dienen. Die krijgen ze er echt niet ingeschoven. Daar is het ook niet voor gemaakt. Die stalen buizen worden inderdaad wel n die betonnen buizen geschovenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:47 schreef PinkLow het volgende:
Ze gaan een andere tactiek gebruiken.
Een grote buis ipv de 2 kleinere en de 2 kleinere buizen gaan dan in de grote buis. Als het zand valt, zijn ook de mensen in de buis veilig.
Hoorde ik die yt gast zeggen
Zit niet meer in COR hequote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Komt ie nu pas mee...![]()
Hoiiiiii! Poos geleden!![]()
quote:minecraft He is still alive. but they are saying it can take upto 7 more hours. which is hard because he has been drinking only water. they are saying he fractured his head and is not moving because he is tired
Pfoeh! Ik ga maar slapen en hoop zo hard dat als ik morgen wakker word, dat ik goed nieuws kan lezen over hem!quote:
Vanwege COR ben ik actief gaan postenquote:
Ik heb vannacht met mijn laptop naast mijn bed geslapen in sleep stand. Als ik dan wakker werd, kon ik ff checken hoe het er voor stondquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:52 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Pfoeh! Ik ga maar slapen en hoop zo hard dat als ik morgen wakker word, dat ik goed nieuws kan lezen over hem!
Sow, dan zit je er wel diep (no pun intended) in!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb vannacht met mijn laptop naast mijn bed geslapen in sleep stand. Als ik dan wakker werd, kon ik ff checken hoe het er voor stond
Zelfs in een topic met een drama als een 5 jarig jochie 32 meter diep in een put is het gezelliger dan daar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vanwege COR ben ik actief gaan postenMaar dat is gelukkig ook vergane glorie
jaquote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sow, dan zit je er wel diep (no pun intended) in!
Werd daar heel snel heel grillig, nu is het een mix van anti en pro vaccinatie / oogkleppers, etc. Een grote poel ellendequote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zelfs in een topic met een drama als een 5 jarig jochie 32 meter diep in een put is het gezelliger dan daar.
Hmm... misschien moet ik ff mijn pling-optie aanzetten zodat je me wakker kan plingen als het spannend wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb vannacht met mijn laptop naast mijn bed geslapen in sleep stand. Als ik dan wakker werd, kon ik ff checken hoe het er voor stond
Is er een 'pling-optie' op FOK!?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hmm... misschien moet ik ff mijn pling-optie aanzetten zodat je me wakker kan plingen als het spannend wordt.
quote:karim vevo There are 6 to 7 hours left to complete the mission, because the few meters remaining is the difficult and very sensitive mission and rayan is alive , the source : of the chief rescuers.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Is er een 'pling-optie' op FOK!?![]()
Nee, nvm, dat wil ik niet!
Dat was wel de verwachting. Misschien waren de werkers wat sneller geweest als ze niet zo lastig gevallen werden door de meute daar... En was dat jochie nu eruit geweestquote:
Ja lang verhaal... Als m'n vrouw langskomt krijg ik altijd de opmerking 'ben je nu wr met je digitale vrienden bezig?'quote:
Morgen naar de test straat, zeltest negatief maar voel me niet echt bepaald lekker. Maar goed dan zijn we er vanaf.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vond je al zo vrolijk overkomen.
Wie denkt dat?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:00 schreef Stoorzendert het volgende:
Waarom denkt deze mocro dat het belangrijk is dat het een Marokkaan is? Iedereen wil toch dat het jochie eruit komt? ongeacht zijn afkomst? Het is een kind...
Ze hebben 2 uur geleden 4 buizen van 2 - 3 meter neergelegd. De afstand zou nog 'enkele' meters zijn... Zitten ze er dan nog 16 meter vanaf ofzo?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:00 schreef Tengano het volgende:
Aantal buizen in de tunnel is nog steeds niet genoeg. Ze hebben weer een volgende nodig.
bron: stream zelf.
Alleen met DM's. Niet uitproberen he?!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja lang verhaal... Als m'n vrouw langskomt krijg ik altijd de opmerking 'ben je nu wr met je digitale vrienden bezig?'![]()
Nee echt niet, geloof me!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:01 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Alleen met DM's. Niet uitproberen he?!![]()
![]()
Hier alle kids al ziek naar de teststraat gehad. Allen negatief.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Morgen naar de test straat, zeltest negatief maar voel me niet echt bepaald lekker. Maar goed dan zijn we er vanaf.
Ik heb geen idee. Maar ik heb de hele tijd al gezegd dat het probleem volgens mij is dat ze niet precies weten waar hij ligt. Alleen ik wordt daarvoor door een aantal mensen voor gek verklaart.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:01 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ze hebben 2 uur geleden 4 buizen van 2 - 3 meter neergelegd. De afstand zou nog 'enkele' meters zijn... Zitten ze er dan nog 16 meter vanaf ofzo?
Oh, niks van aantrekken. Iedereen wenst een goede afloop voor deze jochie, niet alleen de Marokkanen.quote:
Soms worden mensen ziek... Dat kan gebeuren. Beterschapquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Morgen naar de test straat, zeltest negatief maar voel me niet echt bepaald lekker. Maar goed dan zijn we er vanaf.
Vanmiddag met zoonlief naar de teststraat geweest na een positieve zelftest. Zelf heb ik mezelf net nog negatief getestquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hier alle kids al ziek naar de teststraat gehad. Allen negatief.
Er is nog hoop!
Zoiets moeten ze maar snel gaan uitvinden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 21:46 schreef raptorix het volgende:
Na een positieve zelftest zou ik wel wat verwachten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:04 schreef Papabear het volgende:
[..]
Vanmiddag met zoonlief naar de teststraat geweest na een positieve zelftest. Zelf heb ik mezelf net nog negatief getest
Ik ben het met je eens. En ik denk zelfs dat ze te trots zijn om andere (ervaren buitenlanders) om hulp te vragen. Als je ziet hoe chaotisch iedereen daar maar rondloopt. Dat is niet goed voor de reddingsactiequote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Maar ik heb de hele tijd al gezegd dat het probleem volgens mij is dat ze niet precies weten waar hij ligt. Alleen ik wordt daarvoor door een aantal mensen voor gek verklaart.
Maar als je echt weet waar hij ligt, duurt het volgens mij allemaal wat minder lang. Heb je natuurlijk wel te maken met obstacles zoals verschuivingen, maar dan kun je daar gericht op anticiperen omdat je precies weet waar je moet zijn.
Sowieso is het daar veel te druk .....quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. En ik denk zelfs dat ze te trots zijn om andere (ervaren buitenlanders) om hulp te vragen. Als je ziet hoe chaotisch iedereen daar maar rondloopt. Dat is niet goed voor de reddingsactie
Er zijn mensen uit Zweden en Amerika aanwezig...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. En ik denk zelfs dat ze te trots zijn om andere (ervaren buitenlanders) om hulp te vragen. Als je ziet hoe chaotisch iedereen daar maar rondloopt. Dat is niet goed voor de reddingsactie
Ook dat was mijn gedachte. Ik had gehoopt dat ze bij die jongen een zender zouden droppen waarmee ze hem met een kruispeiling exact konden localiseren. Maar het enige wat ik gezien heb is mensen met landmeters.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ah, ok dat wist ik niet. Maar de beste tunnelgravers zijn de Zwitsers toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:06 schreef Mahra het volgende:
[..]
Er zijn mensen uit Zweden en Amerika aanwezig...
Maar die hebben op zeker niet de lead/regie.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:06 schreef Mahra het volgende:
[..]
Er zijn mensen uit Zweden en Amerika aanwezig...
Tja, dit is wat er is gezegd. Verder, in Marokko heb je ook genoeg geologen, gravers, etc.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ah, ok dat wist ik niet. Maar de beste tunnelgravers zijn de Zwitsers toch?
Wellicht op de achtergrond? In elk geval, hulp is ingeschakeld.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar die hebben op zeker niet de lead/regie.
Die info is niet bekend. Op de beelden ziet het er allemaal heel primitief uit, maar wat ze allemaal gedaan hebben weet ik niet.. (zuurstof, warmte, GPS)quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ook dat was mijn gedachte. Ik had gehoopt dat ze bij die jongen een zender zouden droppen waarmee ze hem met een kruispeiling exact konden localiseren. Maar het enige wat ik gezien heb is mensen met landmeters.
En het regent ook van de verschillende afstandenquote:
Yup, ik versta ze helemaaaaaaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:09 schreef Papabear het volgende:
[..]
Jij kan die mensen verstaan, dus ik hoop het zo!
Is dat zo? En zoja, waarom?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:08 schreef Mahra het volgende:
[..]
Tja, dit is wat er is gezegd. Verder, in Marokko heb je ook genoeg geologen, gravers, etc.
Ai aj, dat is wel een groot probleem!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
En het regent ook van de verschillende afstanden
Coordinatie ligt duidelijk in Marokko. Iedere professional zou het totaal plaatje anders doen uitzien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:08 schreef Mahra het volgende:
[..]
Wellicht op de achtergrond? In elk geval, hulp is ingeschakeld.
GPS heeft een frequentie/golflengte die niet door een berg heen kan komen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:09 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die info is niet bekend. Op de beelden ziet het er allemaal heel primitief uit, maar wat ze allemaal gedaan hebben weet ik niet.. (zuurstof, warmte, GPS)
Heb wat vertrouwen... die mensen die daar aanwezig zijn, weten echt wel wat ze doen. Hoe chaotisch het er voor ons wellicht ook uit ziet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Coordinatie ligt duidelijk in Marokko. Iedere professional zou het totaal plaatje anders doen uitzien.
Het is ook niet zo dat ik geen vertrouwen in het eindresultaat heb. Ik heb gisteren al een voorspelling gedaan dat hij er levend uitkomt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:11 schreef Mahra het volgende:
[..]
Heb wat vertrouwen... die mensen die daar aanwezig zijn, weten echt wel wat ze doet. Hoe chaotisch het er voor ons wellicht ook uit ziet.
Ja dat snap ik wel, maar ik weet niet of ze een GPS gedropt hebben. En daarnaast, een GPS is nauwkeurig in XY-vlak tot 2,5 meter (de meeste dan), in Z-vlak 0,5 meter. Wellicht hebben ze een iets nauwkeurigere GPS, maar het is wel een gok...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
GPS heeft een frequentie/golflengte die niet door een berg heen kan komen.
Niet eerder gezien dat het zo wasquote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:11 schreef Papabear het volgende:
[..]
Hoeveel bevestigingen heb je nodig?
Als die jongen een GSM device krijgt aangereikt heeft dat geen enkel nut. Dat signaal kan nergens heen vanaf zijn lokatie. Dan moet je juist een device hebben met een hele lage frequentie, dat zou wel lukken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat snap ik wel, maar ik weet niet of ze een GPS gedropt hebben. En daarnaast, een GPS is nauwkeurig in XY-vlak tot 2,5 meter (de meeste dan), in Z-vlak 0,5 meter. Wellicht hebben ze een iets nauwkeurigere GPS, maar het is wel een gok...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |