SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Als je deze onzin blijft herhalen wordt het niet opeens waar, hè.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oh begrijp me niet verkeerd, mensen van 50+ en zeker 60+ doen er op zich verstandig aan een booster te nemen. Het lijntje in je grafiek voor de leeftijdsgroepen 12-29 en 30-49 ligt echter lekker plat voor iedereen en bij 30-49 zie je pas enig effect van geen vaccin. Niet van een booster. Bij de leeftijdsgroepen 50-69 zie je ook niet echt een significant verschil tussen vaccin-booster en alleen een zeer significant verschil met ongevaccineerden. Pas Bij 70+ begin je echt wat verschil te zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Mensen met een booster komen nauwelijks in het ziekenhuis. Feit.
Maar nog steeds, verreweg het grootste verschil zit tussen vaccin - geen vaccin. Niet tussen vaccin-booster. Dus tsja. Ik doe voorlopig nog niet mee aan het booster circus en velen met mij niet. Hopelijk wordt het CTB afgeschaft vanwege de onzin die het nu is voordat ik mijn booster zou moeten halen.![]()
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAALVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
de info heb ik van zkh dokters, dus wat zijn jouw tegengestelde bronnen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je deze onzin blijft herhalen wordt het niet opeens waar, hè.![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:12 schreef Caland het volgende:
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAAL
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat komt ook door de schaal. Dat verschil is zeker wel statistisch significant.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Bij de leeftijdsgroepen 50-69 zie je ook niet echt een significant verschil tussen vaccin-booster en alleen een zeer significant verschil met ongevaccineerden.Ik snap nog steeds niet waarom je het risico zou nemen. Er belanden nog steeds honderden mensen uit de leeftijdscategorie 12-49 in het ziekenhuis. Door de booster te nemen reduceer je die kans alsnog fors.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:10 schreef Richestorags het volgende:
Maar nog steeds, verreweg het grootste verschil zit tussen vaccin - geen vaccin. Niet tussen vaccin-booster.
En dat nog los van de kans om minder ziek te worden. In plaats van drie dagen ben je dan een halve dag ziek. Om maar wat te noemen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik dacht ook dat daar cijfers van waren dat wat nu op de IC ligt nog bijna allemaal Delta is. En dat die hier verschillende malen gestaan hebben.
Overigens was het voor de ongevaccineerden die ik ken en die onlangs Omikron hadden ook niet meer dan een verkoudheid. Of niet eens, beetje hoofdpijn soms, wat keelpijn, sommigen een of twee dagen koorts. Hetzelfde als bij de geboosterden eigenlijk. Maar stukken minder dan een griep.
Overigens ben ik helemaal voor vaccineren hoor, maar laten we het niet groter maken dan het is. Dus gewoon bij de feiten blijven.![]()
Was alles STUKquote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:12 schreef Caland het volgende:
Volgens RutteGoat komt er pertinent geen weegmoment voor 15 februari en wordt volgende week CRUCIAAL![]()
Ziekenhuisdokters op facebook zeker.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de info heb ik van zkh dokters, dus wat zijn jouw tegengestelde bronnen?
Er wordt niet eens gemonitord welke variant mensen in het ziekenhuis hebben, dus hoe kunnen die doktoren dat wel weten?
En in andere landen zien we genoeg omikronpatiënten op de IC's liggen. Ja, het zijn er minder, maar niet nul. En nee, die liggen er hoofdzakelijk VANWEGE covid, niet MET.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
gewoon iedereen aan de griepprik, want dan ben je minder lang ziek, ja dat is lekker slim.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat komt ook door de schaal. Dat verschil is zeker wel statistisch significant.
[ afbeelding ]
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom je het risico zou nemen. Er belanden nog steeds honderden mensen uit de leeftijdscategorie 12-49 in het ziekenhuis. Door de booster te nemen reduceer je die kans alsnog fors.
En dat nog los van de kans om minder ziek te worden. In plaats van drie dagen ben je dan een halve dag ziek. Om maar wat te noemen.![]()
omdat het doctors uit andere landen zijn, waar ze dat wel meten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ziekenhuisdokters op facebook zeker.
Er wordt niet eens gemonitord welke variant mensen in het ziekenhuis hebben, dus hoe kunnen die doktoren dat wel weten?
En in andere landen zien we genoeg omikronpatiënten op de IC's liggen. Ja, het zijn er minder, maar niet nul. En nee, die liggen er hoofdzakelijk VANWEGE covid, niet MET.![]()
nee, klopt niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En in andere landen zien we genoeg omikronpatiënten op de IC's liggen. Ja, het zijn er minder, maar niet nul. En nee, die liggen er hoofdzakelijk VANWEGE covid, niet MET.![]()
Zoals dit?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat het doctors uit andere landen zijn, waar ze dat wel meten.
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022quote:Among Omicron cases with known outcomes reported to TESSy as of 19 January 2022, 884 (1.14%) were hospitalised, 120 (0.16%) required ICU admission/respiratory support, and 48 (0.06%) died.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik kan dit bevestigen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er wordt niet eens gemonitord welke variant mensen in het ziekenhuis hebben, dus hoe kunnen die doktoren dat wel weten?![]()
En de feiten zijn dat er ook nog tal van mensen door omikron op de ic belanden. Ik snap echt niet hoe iemand zo koppig kan zijn om dat te ontkennen. Ja, het zijn er minder, ja, ze liggen korter op de kliniek, ja, de kans is kleiner. Maar die is niet opeens met > 95% naar beneden gegaan.quote:
De inschatting is ~50% minder ziekmakend. Dan is het toch niet zo moeilijk te bedenken dat je dus nog steeds de helft van het aantal ic-patiënten krijgt?
De theorie dat de ziekenhuisopnames achterblijven is dus dat dit te maken heeft met de vaccinatiegraad/natuurlijke immuniteit, en niet dat omikron opeens intrinsiek niets meer zou kunnen doen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
het zijn geen doctors uit de EU, maar uit Noord Amerika.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals dit?
https://www.ecdc.europa.e(...)data-20-january-2022
[..]![]()
Joh, als jij wil geloven wat je wilt geloven, prima. Ik besteed er geen aandacht meer aan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het zijn geen doctors uit de EU, maar uit Noord Amerika.
Ik ga ook geen mensen proberen te overtuigen die denken dat de wereld plat is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Klopt volgens mij niet helemaal. Maar mensen worden nog wel steeds flink ziek. Hierdoor zijn er bijvoorbeeld in de UK al personeelstekorten geweest bij bijvoorbeeld het openbaar vervoer. Daardoor flinke vertragingen wat opzich mee te leven valt. Maar dit kan dus ook bij de zorg gebeuren en dat is al minder fijn.quote:
Wat we overigens niet in het nieuws hebben gezien is dat er ook horecagelegenheden zijn die vrezen voor zo'n scenario in hun tent.. leuke catch22..
Ik heb wel zoiets van gooi Nederland wel steeds meer open, nu liever door de zure appel heen en niet straks tijdens bijvoorbeeld het festivalseizoen we ineens te weinig bus chauffeurs hebben om mensen op lokatie te brengen..Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
Forum Opties Forumhop: Hop naar: