Ik zie hier niemand die anderen pusht om gevaccineerd te worden, wel dat veel zich persoonlijk aangevallen voelen als iemand een positief effect van vaccineren benoemt...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:08 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Echt nog nooit voorbij zien komen.
Wel dat men klaar is met het gepush richting vaccinatie omdat iemand die onzin hier ook komt opdringen. Niet zo gek toch dat men dat niet accepteert?
Observatie.quote:
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, hier word je gelyncht als je wel bent gevaccineerd...
Omgekeerd ben je ook meteen een wappie als je je niet laat vaccineren. Net zoals dat je ooit een wappie was toen je insinueerde dat er iets van een keronatoegangsbewijs zou komen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand die anderen pusht om gevaccineerd te worden, wel dat veel zich persoonlijk aangevallen voelen als iemand een positief effect van vaccineren benoemt...
Ik weet nog dat nu.nl het vaccinatiepaspoort als 'fake news!1' bestempelde.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omgekeerd ben je ook meteen een wappie als je je niet laat vaccineren. Net zoals dat je ooit een wappie was toen je insinueerde dat er iets van een keronatoegangsbewijs zou komen.
goh en hoe erg toch seg ... Calimeroquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, hier word je gelyncht als je wel bent gevaccineerd...
Nee, we hebben in Nederland geen 2G...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:34 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
goh en hoe erg toch seg ... Calimero
Wij ongevaccineerden worden in de echte wereld gestigmatiseerd en uitgesloten
Men zou ondertussen toch al mogen verwachten dat men begrijpt dat dit hier niet de plaats is om continu het minimale positief effect van vaccinatie te benoemen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:11 schreef Wantie het volgende:
Ik zie hier niemand die anderen pusht om gevaccineerd te worden, wel dat veel zich persoonlijk aangevallen voelen als iemand een positief effect van vaccineren benoemt...
zinloze conversatie verderquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, we hebben in Nederland geen 2G...
Waarom zou daar een censuur op moeten zitten?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Men zou ondertussen toch al mogen verwachten dat men begrijpt dat dit hier niet de plaats is om continu het minimale positief effect van vaccinatie te benoemen.
Klopt, want je wordt niet uitgesloten als ongevaccineerde.quote:
En daardoor ontsporen threads telkens, omdat er geen respect is voor andersdenkenden...quote:
Zou het door de oproep van Hugo komen? Dat mensen moeten blijven proberen via discusies om de ongevaccineerden over te halen? En uit onmacht als dat niet lukt dan maar de wappiekaart trekken?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:37 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Men zou ondertussen toch al mogen verwachten dat men begrijpt dat dit hier niet de plaats is om continu het minimale positief effect van vaccinatie te benoemen.
Nou, daar schuilt wel het probleem in, de angst dat iemand je probeert over te halen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zou het door de oproep van Hugo komen? Dat mensen moeten blijven proberen via discusies om de ongevaccineerden over te halen? En uit onmacht als dat niet lukt dan maar de wappiekaart trekken?
Dat principe heb ik ook, weiger mee te werken aan een QR maatschappij.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ik heb geen QR maar zou 'm wel kunnen krijgen met een herstelbewijs.
Dat noemen ze principes hebben.
Da's natuurlijk onzin, het is de Chinese overheid ook gelukt die in te voeren zonder vaccinatiebewijs als startpunt...quote:
Dat kan je niet vergelijken, china is heel andersquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's natuurlijk onzin, het is de Chinese overheid ook gelukt die in te voeren zonder vaccinatiebewijs als startpunt...
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
En daardoor ontsporen threads telkens, omdat er geen respect is voor andersdenkenden...
Oooo, ik hou van schapen eigenlijk.quote:
Ja, daar hebben de mensen nooit wat te zeggen gehad en dat is hier anders. Tenminste, wij hebben nog de illusie dat we wat in de melk te brokkelen hebben. Hier kan dat kredietsysteem niet in 1 keer ingevoerd worden dan is er teveel weerstand dus moet het via een omweggetje.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:50 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat kan je niet vergelijken, china is heel anders
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:56 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Oooo, ik hou van schapen eigenlijk.![]()
Ook van varkens trouwens.![]()
Maar het meest van ezels en geiten.![]()
Love them all!
Ooit een enthousiaste koe achter je aan gehad??quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En koeien? Koeien zijn de shit.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:43 schreef Wantie het volgende:
Klopt, want je wordt niet uitgesloten als ongevaccineerde.
quote:Nieuwe, agressievere hiv-variant ontdekt, die al na één of twee jaar tot levensbedreigende infectie kan leiden
In Nederland is een nieuwe - agressievere - variant van het hiv-virus ontdekt. Dat bericht De Standaard. De nieuwe mutatie vernietigt de cruciale cellen van het immuunsysteem twee keer sneller dan een "normale" variant. Het goede nieuws is wel dat de bestaande aidsmedicatie even goed helpt.
Voor wie besmet raakt met een "traditionele" variant van hiv duurt het gemiddeld tien jaar - zonder medicatie - voor AIDS uitbreekt. "Tussen de negen en de twaalf jaar duik je onder een kritische grens", zegt Linos Vandekerckhove, hoofd van het hiv-referentiecentrum en het HIV Cure Research Center van het Gentse UZ.
Met deze variant gaat het een stuk sneller: één jaar. Bij de nieuwe variant ligt de virusconcentratie duizenden keer hoger dan normaal, dus die voert zijn afbraakwerk een stuk sneller uit. "Het is de eerste keer dat een variant wordt ontdekt die zo duidelijk ziekmakender is", zegt Vandekerckhove.
De nieuwe variant - waarover De Standaard bericht - werd ontdekt door Britse onderzoekers van de universiteit van Oxford. Ze publiceerden daarover in het prestigieuze tijdschrift Science. Vooral in Nederland werden al gevallen ontdekt, maar ook in België en Zwitserland duiken er op.
Hoe slecht is dat nieuws?
Is dat slecht nieuws? Voor een stuk zeker wel. Vandekerckhove: "Het is de eerste keer dat de immuniteit zo snel daalt bij mensen die besmet zijn."
Maar voor een ander stuk weer niet. De bestaande medicamenten helpen ook tegen de nieuwe variant, het is alleen zaak patiënten zo snel mogelijk te behandelen. En ook: "De variant is dertig jaar geleden ontstaan, maar nu pas duidelijk in kaart gebracht. Het valt dus wel mee met de verspreiding ervan."
Tegelijkertijd weten we niet veel over de verspreiding van de nieuwe variant. Van de 40 miljoen seropositieven in de wereld - en de 18.000 in België - weten we doorgaans niet met welke variant ze besmet. En al helemaal niet in sub-saharisch Afrika, waar 1 op de 4 patiënten niet eens toegang tot therapie hebben.
https://www.msn.com/nl-be(...)sIm3?ocid=entnewsntp
Was dat een koe of een stier?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ooit een enthousiaste koe achter je aan gehad??
Das niet leuk
Woon naast een veldje met 3 koeien, vind ze heel lief maar ze zijn een beetje lomp als je te dichtbij komt. Uit enthousiasme stuiteren ze je zo omver. We proberen ook om een paar bomen in de wei te laten staan maar die gekken vernielen het hek steeds, die dus steeds moet worden verstevigd.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En koeien? Koeien zijn de shit.
Ja, dit dus. Als een hondje stuiteren ze om je heen. We lopen er regelmatig met een stel doorheen en dan is het uitkijken voor de koeien en ook voor de vlaaien. Vind dat persoonlijk ook wat minder.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ooit een enthousiaste koe achter je aan gehad??
Das niet leuk
Oei! Laten we voortaan alles en iedereen bij voorbaat beschouwen als vies en besmettelijk. We kunnen het beste een zo steriel mogelijke wereld nastreven met zo min mogelijk fysieke contacten.quote:
Ze zijn gewoon erg nieuwsgierigquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Woon naast een veldje met 3 koeien, vind ze heel lief maar ze zijn een beetje lomp als je te dichtbij komt. Uit enthousiasme stuiteren ze je zo omver. We proberen ook om een paar bomen in de wei te laten staan maar die gekken vernielen het hek steeds, die dus steeds moet worden verstevigd.
Elk jaar slacht de boer er een dus ik probeer me er niet aan te hechten want ik vind het vreselijk dat ze moeten worden geslacht.
"Het is de eerste keer dat de immuniteit zo snel daalt bij mensen die besmet zijn."quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oei! Laten we voortaan alles en iedereen bij voorbaat beschouwen als vies en besmettelijk. We kunnen het beste een zo steriel mogelijke wereld nastreven met zo min mogelijk fysieke contacten.
Dat klinkt toch veel beter als het alternatief wat we voorheen 'het leven' noemden?
Nee, zou niet weten waarom.quote:
Dat maak jij er van.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oei! Laten we voortaan alles en iedereen bij voorbaat beschouwen als vies en besmettelijk. We kunnen het beste een zo steriel mogelijke wereld nastreven met zo min mogelijk fysieke contacten.
Dat klinkt toch veel beter als het alternatief wat we voorheen 'het leven' noemden?
Laatst wilden collega's spontaan naar een eetcafe en ik mocht niet mee naar binnen.quote:
Wat?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, zou niet weten waarom.
Als je HIV krijgt ben je sowieso ten dode opgeschreven
Nou prima toch, iedereen blij.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Laatst wilden collega's spontaan naar een eetcafe en ik mocht niet mee naar binnen.
Zei iemand hier dat ik best naar binnen kon omdat ik me kon laten testen.
Nu laat ik me hiervoor niet testen, tis graag of niet, dat terzijde, maar hypothetisch dus.
Hoe kan ik de dag ervoor ruiken dat ze de volgende dag zoiets bedenken?
Die persoon bleef erbij dat ik niet was uitgesloten.![]()
Bij spontane acties ben je als ongevaccineerde gewoon uitgesloten als 3G vereist is en je geen tijd hebt om een test te regelen. Punt. Maar vind dat geen probleem hoor, als ze mij niet binnen willen dan wil ik ook helemaal niet meer naar binnen, weiger die QR app, dus doe daar verder niet moeilijk over.
Ze zijn inderdaad bezig met het ontwikkelen van een vaccin tegen HIV.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:16 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
"Het is de eerste keer dat de immuniteit zo snel daalt bij mensen die besmet zijn."
Tiens tiens hoe zou dat nu toch komen ?
Ik gok dat ze wel een prikje zullen ontwikkelen om de immuniteit wat op te krikken![]()
En HIV klinkt toch veel ernstiger dus nu zal iedereen zich wel laten prikken
Als het gewoon onderbouwd is niet, laat dat het nu net zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die hele redenatie manier is sowieso vaag en absurd.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Laatst wilden collega's spontaan naar een eetcafe en ik mocht niet mee naar binnen.
Nu laat ik me hiervoor niet testen, tis graag of niet, dat terzijde, maar hypothetisch dus.
Bij spontane acties ben je als ongevaccineerde gewoon uitgesloten als 3G vereist is en je geen tijd hebt om een test te regelen. Punt. Maar vind dat geen probleem hoor, als ze mij niet binnen willen dan wil ik ook helemaal niet meer naar binnen, weiger die QR app, dus doe daar verder niet moeilijk over.
Nou, niet echt want mijn collega's vonden het niet leuk dat ik niet mee naar binnen mocht toen ik in de auto bleef zitten en kaartten het aan bij de eigenaar en die verklaarde dat hij helemaal niet blij was met hoe het gaat. En ik mocht vervolgens gewoon naar binnen. Hij riskeerde dus een boete.quote:
Ja, die ziekte heeft bijna 100% mortaliteit.quote:
Je moeten laten testen of prikken om een koffietje gaan drinken ... not my world ... schapenstalquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:23 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
De vaxxertjes zijn er blij meequote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:29 schreef oppiedoppie het volgende:
Dus nee, niet iedereen was blij hoor
Nou, toen ik laatst om een onderbouwing vroeg kreeg ik te horen dat dat niet de bedoeling was, BNW is juist opgericht voor feitenvrij argumenten uit te wisselen...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als het gewoon onderbouwd is niet, laat dat het nu net zijn.
[..]
Klopt, want dan wordt je minder ziek...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De vaxxertjes zijn er blij mee
Zij wensen enkel besmet te worden door een mede-gevaccineerde
Waar heb je het over man. Echt helemaal niemand hoeft dood te gaan aan HIV. Waarbij een flink gedeelte van de westerse bevolking er zelfs grotendeels of volledig immuun voor is.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, die ziekte heeft bijna 100% mortaliteit.
Tegenwoordig kun je met 1-2 pillen per dag de viral load in je lichaam zo laag krijgen dat het virus niet is te detecteren en je niet meer besmettelijk bent en je geen AIDS ontwikkelt.
Maar zodra je daarmee stopt komt het allemaal gewoon weer terug.
Verder geeft het artikel aan dat de behandeling ook effectief is tegen deze variant.
Dus enige nieuws aan de horizon is dat veilige seks en/of regelmatig testen wat meer van belang is.
En wie daar geen zin in heeft kan PreP nemen, een pil die je rond je onveilige contact inneemt ter voorkoming van het doorzetten van een mogelijke besmetting.
Bij ons was je gewoon binnen gekomen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Nou, niet echt want mijn collega's vonden het niet leuk dat ik niet mee naar binnen mocht toen ik in de auto bleef zitten en kaartten het aan bij de eigenaar en die verklaarde dat hij helemaal niet blij was met hoe het gaat. En ik mocht vervolgens gewoon naar binnen. Hij riskeerde dus een boete.
Dus nee, niet iedereen was blij hoor
Ja, zulke mensen ken ik ook. Waarom zou dat zijn?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De vaxxertjes zijn er blij mee
Zij wensen enkel besmet te worden door een mede-gevaccineerde
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, toen ik laatst om een onderbouwing vroeg kreeg ik te horen dat dat niet de bedoeling was, BNW is juist opgericht voor feitenvrij argumenten uit te wisselen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |