abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 februari 2022 @ 16:12:28 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203571386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Geen idee. Via veilingnotaris vind ik er maar 'n paar en dan ook nog vaak online. Er zijn natuurlijk altijd mensen zo koppig om hun huis niet onderhands te verkopen. Of bijvoorbeeld een echtscheiding waar ze de kastanjes niet voor elkaar uit het vuur willen halen.

Het zal wel minder zijn dan 10 jaar geleden natuurlijk.
Het zou iig wel gunstig zijn als zulke zaken echt openbaar zouden zijn de de particulieren niet door de handel in de hoek gedreven zouden worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 16:12:42 #227
414785 sirdanilot
pi_203571388
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar ja, Zeewolde is weer nagenoeg onbereikbaar, daarom wil geen hond er wonen.
En ja, leuke huizen hoor, je moet alleen het dorp niet uit moeten.
Geografisch gezien is er niets mis met Zeewolde en met de auto kun je wel redelijk snel overal komen. Maar het OV is er vrijwel nietbestaand :')

Een goede rechtstreekse bus naar Amersfoort Centraal en Almere Centrum en je bent al een stuk verder. Stel je zet er echt meer dan 100k woningen neer dan zal er ook wel een railverbinding moeten worden aangelegd. Tsja dat is duur maar niet zo duur als de metro in Amsterdam.

Ook een veerpont naar Harderwijk lijkt me wel een optie, dat lijkt me zo op het oog sneller dan de bus.

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203571410
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het zou iig wel gunstig zijn als zulke zaken echt openbaar zouden zijn de de particulieren niet door de handel in de hoek gedreven zouden worden.
Ja, was destijds ook wel de conclusie.

Destijds stonden er vooral handelaren op de veilingvloer. Als er al particulieren waren, dan werd die mensen het bieden vaak ontmoedigd. Bij sommige veilingen werden ze zelfs gewoon geïntimideerd.

En dingen als niet bezichtigen, illegale huurders eruit moeten trappen, rommel van een wietplantage op moeten ruimen spraken particulieren niet echt aan.

In Rotterdam had je bijvoorbeeld Cees Engel (de vader van Willem Engel) en nog een Hindoestaanse meneer, waar ik de naam even van kwijt ben.

Qua koopjes was het wel interessant. Huis van zeg maar 200k vvw ging er op zo'n veiling vaak voor 130-140 uit.

Daarna zijn ook een aantal banken zelf mee gaan bieden en eventueel zelf inkopen als het echt te gek werd qua prijzen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 16:20:50 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203571484
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Geografisch gezien is er niets mis met Zeewolde en met de auto kun je wel redelijk snel overal komen. Maar het OV is er vrijwel nietbestaand :')

Een goede rechtstreekse bus naar Amersfoort Centraal en Almere Centrum en je bent al een stuk verder. Stel je zet er echt meer dan 100k woningen neer dan zal er ook wel een railverbinding moeten worden aangelegd. Tsja dat is duur maar niet zo duur als de metro in Amsterdam.

Ook een veerpont naar Harderwijk lijkt me wel een optie, dat lijkt me zo op het oog sneller dan de bus.

[ afbeelding ]
De bus is kut, dat wil je niet.
Ze willen vliegveld Lelystad ook als alternatief voor Schiphol maar zijn te beroerd er een trein naartoe te laten lopen.
Wel een enorme parkeerplaats bouwen waar reiziger dan tegen de hoofdprijs hun auto 2 weken in het midden van niks mogen achterlaten.

Een fatsoenlijke aansluiting op het bestaande spoor vanaf Nijkerk of Harderwijk en gelijk de rest van de polder er op aansluiten, het is echt bizar wat ze daar doen.
En dan te bedenken dat ze prima ruimte hebben om een spoor van Almere naar Dronten in een 8 langs het vliegveld te laten lopen, sluit je gelijk Biddinghuizen en Zeewolde daar op aan.
Moet je of een spoorbrug vanuit Nijkerk maken of bij Harderwijk een spoor bij het Aquaduct, maar Nijkerk zal dan al snel de goedkoopste oplossing zijn, gooi er een station Eemhof bij en je bent er.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 16:40:06 #230
414785 sirdanilot
pi_203571736
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
De bus is kut, dat wil je niet.
Mensen die te kakkerig zijn om met de bus te gaan mogen wat mij betreft achteraan sluiten in de file of gewoon lekker gaan fietsen.

Geen enkele vorm van medelijden mee.

Verder ben ik het wel eens met je spoorplannen hoor, er kan sowieso wel wat spoor bij in Nederland en sommige oude spoorlijnen kunnen worden geheractiveerd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203571751
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Mensen die te kakkerig zijn om met de bus te gaan mogen wat mij betreft achteraan sluiten in de file of gewoon lekker gaan fietsen.

Geen enkele vorm van medelijden mee.

Verder ben ik het wel eens met je spoorplannen hoor, er kan sowieso wel wat spoor bij in Nederland en sommige oude spoorlijnen kunnen worden geheractiveerd.
De bus is gewoon niet zo heel snel.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 17:37:12 #232
414785 sirdanilot
pi_203572408
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:41 schreef Halcon het volgende:
or, er kan sowieso wel wat spoor bij in Nederland en sommige oude spoorlijnen kunnen worden geheractiveerd.
De bus is gewoon niet zo heel snel.
De fiets en de benenwagen ook niet.

In de file staan met de auto al helemáál niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203572416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:40 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Mensen die te kakkerig zijn om met de bus te gaan mogen wat mij betreft achteraan sluiten in de file of gewoon lekker gaan fietsen.

Geen enkele vorm van medelijden mee.

Verder ben ik het wel eens met je spoorplannen hoor, er kan sowieso wel wat spoor bij in Nederland en sommige oude spoorlijnen kunnen worden geheractiveerd.
En treindienstleiders gaan uit de grond oppoppen?

Overigens is de bus verre van een comfortabel of efficiënt reismiddel in vergelijking met een fiets of een tram.
pi_203572471
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:37 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De fiets en de benenwagen ook niet.

In de file staan met de auto al helemáál niet.
Voor korte afstanden neem ik liever de fiets dan de bus. Je bepaalt zelf wanneer je vertrekt en heel veel langzamer is het niet. In de stad is het zelfs gewoon sneller waarschijnlijk.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 17:41:38 #235
414785 sirdanilot
pi_203572472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En treindienstleiders gaan uit de grond oppoppen?

Overigens is de bus verre van een comfortabel of efficiënt reismiddel in vergelijking met een fiets of een tram.
Laten we nou maar weer terug gaan naar de huizen in plaats van over transport. Dat heeft natuurlijk met mekaar te maken maar in Nederland is dit al goed geregeld. Situaties zoals hier in Ierland waarbij er nieuwbouwwijken in de middle of nowhere gebouwd worden waar helemaal geen busdienst komt zodat je veroordeeld bent tot de auto, heb je in Nederland vrijwel niet; er liggen immers overal fietspaden en bestaand OV is nooit al te ver weg in ons land.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 17:42:43 #236
414785 sirdanilot
pi_203572488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:41 schreef Halcon het volgende:

[..]
Voor korte afstanden neem ik liever de fiets dan de bus. Je bepaalt zelf wanneer je vertrekt en heel veel langzamer is het niet. In de stad is het zelfs gewoon sneller waarschijnlijk.
De bus is geschikt voor middellange tot lange afstanden. En voor korte afstanden als je een oudje bent, als het regent of als je niet kunt fietsen (in NL alleen bij bepaalde beperkingen, hier in het buitenland kan je niet fietsen omdat er geen fietspaden zijn dus als je al gaat fietsen is het levensgevaarlijk. doe ik zelf wel hoor maar dondersgoed uitkijken)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203572507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:42 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De bus is geschikt voor middellange tot lange afstanden. En voor korte afstanden als je een oudje bent, als het regent of als je niet kunt fietsen (in NL alleen bij bepaalde beperkingen, hier in het buitenland kan je niet fietsen omdat er geen fietspaden zijn dus als je al gaat fietsen is het levensgevaarlijk. doe ik zelf wel hoor maar dondersgoed uitkijken)
Ik kan fietsen, ben niet uit en beetje regen ben ik niet bang van. Bus pak ik zelden. In het verleden deed ik het weleens, woon-werk, 40 km en die stopte niet al te vaak. Kon ik in de bus nog een beetje slapen of ouwehoeren. Maar efficiënt is het allemaal niet.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 17:46:28 #238
414785 sirdanilot
pi_203572523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik kan fietsen, ben niet uit en beetje regen ben ik niet bang van. Bus pak ik zelden. In het verleden deed ik het weleens, woon-werk, 40 km en die stopte niet al te vaak. Kon ik in de bus nog een beetje slapen of ouwehoeren. Maar efficiënt is het allemaal niet.
Toen ik nog in Zeeuws Vlaanderen mijn vader had ging ik wekelijks met de bus. Dat duurt een uur vanaf het dichtstbijzijnde treinstation (Goes) naar waar die woonde.

Had ook heus liever een trein gehad, maar wil jij meer belastinggeld betalen voor een 3e tunnelbuis met een treinspoor erin? Kijk maar even op Google Maps waar het ligt. :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203572526
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:58 schreef Kiid het volgende:
Iemand ervaring met het invullen van de WOZ vragenlijst na aankoop van een woning? Ik meen me te herinneren dat je die zo laag mogelijk zou moeten willen laten, klopt dat?
Ik heb hem gewoon nooit ingestuurd🤣
pi_203572552
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Laten we nou maar weer terug gaan naar de huizen in plaats van over transport. Dat heeft natuurlijk met mekaar te maken maar in Nederland is dit al goed geregeld. Situaties zoals hier in Ierland waarbij er nieuwbouwwijken in de middle of nowhere gebouwd worden waar helemaal geen busdienst komt zodat je veroordeeld bent tot de auto, heb je in Nederland vrijwel niet; er liggen immers overal fietspaden en bestaand OV is nooit al te ver weg in ons land.
Je bent al een tijdje weg merk ik. Bestaand OV is in die "bebouwbare gebieden" ver weg. Daar willen mensen niet wonen. Als het OV er al is zijn andere voorzieningen er niet. Ik heb jaren geen auto gehad, maar dat is niet te doen met een moderne levensstijl.
pi_203572574
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:46 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Toen ik nog in Zeeuws Vlaanderen mijn vader had ging ik wekelijks met de bus. Dat duurt een uur vanaf het dichtstbijzijnde treinstation (Goes) naar waar die woonde.

Had ook heus liever een trein gehad, maar wil jij meer belastinggeld betalen voor een 3e tunnelbuis met een treinspoor erin? Kijk maar even op Google Maps waar het ligt. :')
Ja, ik ken Zeeuws-Vlaanderen wel. Daar is geen trein, dus dan valt dat al af natuurlijk. Ben d'r enkel met de auto geweest, dus geen idee over het ov daar. Echt heel efficiënt zal het allemaal niet zijn. En als je naar een grotere stad wilt vanuit Zeeuws-Vlaanderen, zul je eerder in Brugge, Gent of Antwerpen uitkomen dan ergens in Nederland.

Lijkt me een krimpregio, die gezien de huizenprijzen en de nabijheid van België wellicht wel interessant is voor Vlamingen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 17:54:47 #242
414785 sirdanilot
pi_203572598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:49 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je bent al een tijdje weg merk ik. Bestaand OV is in die "bebouwbare gebieden" ver weg. Daar willen mensen niet wonen. Als het OV er al is zijn andere voorzieningen er niet. Ik heb jaren geen auto gehad, maar dat is niet te doen met een moderne levensstijl.
Ik heb de laatste 7 jaar in leiden gewoond voordat ik weg ging en daar kwam toch echt overal minstens 1x per uur een bus op de meest rustige tijden en 2x per uur tijdens de wat drukkere tijden. Niet ideaal maar wel voldoende om 'er te komen', zeker in aanvulling op de fietspaden en de treinstations die niet zo ver weg zijn.

Of ze moeten echt het aantal buslijnen hebben gehalveerd en elke keer dat ik terug kwam was er niet echt iets veranderd op de bus kaart.

Bij ons in Zeeland is het wel achteruit gegaan maar dat is omdat het een krimp gebied was tot voor kort en bovendien is er nooit echt veel OV geweest in Zeeland.

Ik ben het er helemaal mee eens dat er aan de bereikbaarheid moet worden gedacht bij huizen bouwen maar je kan ook overdrijven.

ik heb verder nooit een auto gehad in mijn leven want ik ben afgekeurd door het CBR. Tsja, als ik wat groots moet vervoeren bel ik een taxi. Kost me 30 euro misschien maar alsnog goedkoper dan jouw auto plus alle bijkomende kosten. Of mijn broer komt met het busje, maar dan zet ik me schrap want die kan voor geen meter rijden :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203572631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb de laatste 7 jaar in leiden gewoond voordat ik weg ging en daar kwam toch echt overal minstens 1x per uur een bus op de meest rustige tijden en 2x per uur tijdens de wat drukkere tijden. Niet ideaal maar wel voldoende om 'er te komen', zeker in aanvulling op de fietspaden en de treinstations die niet zo ver weg zijn.

Of ze moeten echt het aantal buslijnen hebben gehalveerd en elke keer dat ik terug kwam was er niet echt iets veranderd op de bus kaart.

Bij ons in Zeeland is het wel achteruit gegaan maar dat is omdat het een krimp gebied was tot voor kort en bovendien is er nooit echt veel OV geweest in Zeeland.

Ik ben het er helemaal mee eens dat er aan de bereikbaarheid moet worden gedacht bij huizen bouwen maar je kan ook overdrijven.

ik heb verder nooit een auto gehad in mijn leven want ik ben afgekeurd door het CBR. Tsja, als ik wat groots moet vervoeren bel ik een taxi. Kost me 30 euro misschien maar alsnog goedkoper dan jouw auto plus alle bijkomende kosten. Of mijn broer komt met het busje, maar dan zet ik me schrap want die kan voor geen meter rijden :')
Leiden is niet echt een krimp regio waar je huizen kan bouwen. In "Nederland" buiten de Randstad is OV verre van geschikt. Sterker, vaak is het een grap.

En dat jij geen auto hebt gehad snap ik in Leiden. Maar in Zeewolde heb je dan een godsgruwelijk probleem als je ook een leven wilt hebben. Het is geen kwestie van uitersten, in grote delen van Nederland kom je er gewoon niet redelijkerwijs zonder auto.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 18:03:28 #244
414785 sirdanilot
pi_203572668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 17:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Leiden is niet echt een krimp regio waar je huizen kan bouwen. In "Nederland" buiten de Randstad is OV verre van geschikt. Sterker, vaak is het een grap.

En dat jij geen auto hebt gehad snap ik in Leiden. Maar in Zeewolde heb je dan een godsgruwelijk probleem als je ook een leven wilt hebben. Het is geen kwestie van uitersten, in grote delen van Nederland kom je er gewoon niet redelijkerwijs zonder auto.
Er is natuurlijk een reden dat ik niet allang een koophuis in Zeeuws-Vlaanderen heb gekocht, he. Want ja, ondanks mijn onafbetaalde studieschuld kan ik dat makkelijk betalen met mijn loon, krijg daar zo een hypotheek hoor. Maar zonder auto is gewoonweg een no-go.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203572694
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er is natuurlijk een reden dat ik niet allang een koophuis in Zeeuws-Vlaanderen heb gekocht, he. Want ja, ondanks mijn onafbetaalde studieschuld kan ik dat makkelijk betalen met mijn loon, krijg daar zo een hypotheek hoor. Maar zonder auto is gewoonweg een no-go.
Ja. Redelijk uitgestrekt ook.

Voor bv. de trein vond ik het station van Lage Zwaluwe altijd wel fijn om naar de Randstad te gaan. Rechtstreekse verbindingen, stopten IC-trein (in elk geval destijds) en je hoeft niet met de auto door 'n stad.

Maar zoiets zou in Zeeuws-Vlaanderen al compleet niet renderen. Relatief groot gebied, denk ook relatief weinig mensen die naar de Randstad moeten en grotendeels zal het ook op België zijn gericht i.p.v. de rest van NL.
pi_203572705
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er is natuurlijk een reden dat ik niet allang een koophuis in Zeeuws-Vlaanderen heb gekocht, he. Want ja, ondanks mijn onafbetaalde studieschuld kan ik dat makkelijk betalen met mijn loon, krijg daar zo een hypotheek hoor. Maar zonder auto is gewoonweg een no-go.
Voor die enkele keer neem je dan toch een taxi?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 18:08:56 #247
414785 sirdanilot
pi_203572723
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja. Redelijk uitgestrekt ook.

Voor bv. de trein vond ik het station van Lage Zwaluwe altijd wel fijn om naar de Randstad te gaan. Rechtstreekse verbindingen, stopten IC-trein (in elk geval destijds) en je hoeft niet met de auto door 'n stad.

Maar zoiets zou in Zeeuws-Vlaanderen al compleet niet renderen. Relatief groot gebied, denk ook relatief weinig mensen die naar de Randstad moeten en grotendeels zal het ook op België zijn gericht i.p.v. de rest van NL.
Er gaan hele volksstammen wekelijks naar de randstad en terug, voornamelijk studenten. Echt woon werk verkeer naar de randstad is natuurlijk niet te doen, en als student thuis wonen en in de randstad studeren is ook niet te doen; het is simpelweg te ver weg, geografisch gezien.

En ook die trein is er niet vanwege de geografie: de kosten voor een spoortunnel onder de westerschelde door zouden miljarden bedragen.

Een trein naar belgië was er wel tot de 50er jaren, maar het spoor wordt nu alleen nog gebruikt voor goederenvervoer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 februari 2022 @ 18:10:30 #248
414785 sirdanilot
pi_203572743
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:07 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Voor die enkele keer neem je dan toch een taxi?
Kan, of ik bel iemand van de kerk die ik nog ken die brengen me vast wel weg.

Zo gaat dat meestal, je belt iemand van je familie of vrienden of bredere kennissenkring.

Maar ideaal is het niet en ik wil niet weer zo gaan leven. Steeds wachten totdat mijn vader me ophaalt ....
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_203572774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Kan, of ik bel iemand van de kerk die ik nog ken die brengen me vast wel weg.

Zo gaat dat meestal, je belt iemand van je familie of vrienden of bredere kennissenkring.

Maar ideaal is het niet en ik wil niet weer zo gaan leven. Steeds wachten totdat mijn vader me ophaalt ....
Sterker, als iemand je dagelijks moet gaan ophalen kan je snel in de poep zakken. Daarom zijn die waardeloze gebieden "met een busverbinding" geen optie om te bouwen of om een bestaan op te bouwen voor modernere mensen.
pi_203572799
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 18:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er gaan hele volksstammen wekelijks naar de randstad en terug, voornamelijk studenten. Echt woon werk verkeer naar de randstad is natuurlijk niet te doen, en als student thuis wonen en in de randstad studeren is ook niet te doen; het is simpelweg te ver weg, geografisch gezien.

En ook die trein is er niet vanwege de geografie: de kosten voor een spoortunnel onder de westerschelde door zouden miljarden bedragen.

Treinverbinding is een giga-investering en dan zou je vanuit Terneuzen heel Zeeuws-Vlaanderen moeten gaan bedienen. Zit je vaak nog wel een eindje van het station af.

Een trein naar belgië was er wel tot de 50er jaren, maar het spoor wordt nu alleen nog gebruikt voor goederenvervoer.
Gezien de inwonersaantallen zal dat wel loslopen toch? Terneuzen heeft 25k inwoners volgens Wikipedia, Hulst 11k en Axel 8k.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')