Mozaïek haken is zo leuk om te doen en hij wordt echt prachtigquote:Op dinsdag 22 februari 2022 12:40 schreef trui het volgende:
ik heb een begin gemaakt met een mozaiek dekentje uit het mosaic crochet workshop boek.![]()
[ afbeelding ]
Prachtig Truiquote:Op dinsdag 22 februari 2022 12:40 schreef trui het volgende:
ik heb een begin gemaakt met een mozaiek dekentje uit het mosaic crochet workshop boek.![]()
[ afbeelding ]
ja ze zijn helemaal gelijk aan elkaar. Ik ga even een foto maken en uploaden, moment.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 15:01 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:trui Kun je een detailfoto van voor- en achterkant maken? Zijn die echt helemaal hetzelfde? Is het een lastig patroon?
Dank je! Wat leuk zo!quote:Op woensdag 23 februari 2022 08:47 schreef trui het volgende:
ja beide zijden zien er hetzelfde uit:
[ afbeelding ]
O netjes hoor, mooie kleuren ookquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:19 schreef Patapon het volgende:
Schiet al lekker op met mijn sjaal. [ afbeelding ]
Duurt even voordat het komt (weekje oid) maar verder goede shop en fijn garenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:12 schreef Patapon het volgende:
Iemand ervaring met hobbii.nl ? En hun rainbow cotton 8/4?
Ik zag deze winkel niet tussen de linkjes staan.
Heb nu ene paar keer bij Hobii Sultan de luxe gekocht maar ik vind het geen fijn garen om te haken of te breien. Vind het draad niet goed gespannen waardoor je heel vaak tussen de draden door steektquote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:12 schreef Patapon het volgende:
ik heb er zelf geen ervaring mee maar op ravelry zijn best veel projecten te vinden die met dat garen gemaakt zijn. misschien handig om daar eens doorheen te bladeren?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 12:12 schreef Patapon het volgende:
Ah, ik heb geen account dus kan het niet zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:50 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb er zelf geen ervaring mee maar op ravelry zijn best veel projecten te vinden die met dat garen gemaakt zijn. misschien handig om daar eens doorheen te bladeren?
Dank je. Het is voor de hals zeg maar. En moet 4 toeren dus is dan aan het eind en aan het begin. Krijg het alleen niet goed. Maar de aanhouder wint. Ik ga morgen op mijn laptop de filmpjes kijken. Thnx trui 😘quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:47 schreef trui het volgende:
Bij eind van een rij zou ik steken samenhaken om te minderen, bij het begin van een rij is soms overslaan van de eerste steek ook een optie.
Zie bijv. dit filmpje voor het samenhaken van stokjes.
En deze voor het samenhaken van vasten.
Daarvoor is het dus handig om wel een account aan te maken, kleine moeite groot plezier. (Nee ik heb geen aandelen en het kost bovendien niks). Maar zelf weten hoor. En leuk, een schoonmoeder met een gigantische voorraad garen!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:27 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ah, ik heb geen account dus kan het niet zien.
Ik ben pas begonnen met haken en nog helemaal niet gekeken naar haakfora.... alleen hier en op YouTube zoeken naar hoe je moet haken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:44 schreef trui het volgende:
[..]
Daarvoor is het dus handig om wel een account aan te maken, kleine moeite groot plezier. (Nee ik heb geen aandelen en het kost bovendien niks). Maar zelf weten hoor. En leuk, een schoonmoeder met een gigantische voorraad garen!
Ah sorry ik dacht dat ik je hier of in het breitopic wel eens vaker had gezien, maar daar vergiste ik me dan in.quote:Op woensdag 2 maart 2022 10:44 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ik ben pas begonnen met haken en nog helemaal niet gekeken naar haakfora.... alleen hier en op YouTube zoeken naar hoe je moet haken.
Lijkt me inderdaad handig, kwam via Google wel er in. Ik zal van de week eens een account aanmaken.
Mooi geworden, ook mooie kleurenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:24 schreef Patapon het volgende:
Sjaal is af! Hij is 1,50 m lang en ongeveer 16 cm breed. Het patroon is voor een colsjaal, maar ik laat hem denk ik zo los. Dit weekend ga ik de draadjes wegwerken en dan ga ik kijken of het me lukt een balletje te haken.
[ afbeelding ]
Mooi!!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 08:24 schreef Patapon het volgende:
Sjaal is af! Hij is 1,50 m lang en ongeveer 16 cm breed. Het patroon is voor een colsjaal, maar ik laat hem denk ik zo los. Dit weekend ga ik de draadjes wegwerken en dan ga ik kijken of het me lukt een balletje te haken.
[ afbeelding ]
Super schattigquote:Op vrijdag 11 maart 2022 07:44 schreef Dotteke het volgende:
Vestje is af kan er alleen nog geen leuke knopen bij vinden
Nu ben ik begonnen met een vestje te breien. Kijken of het mij lukt![]()
[ afbeelding ]
Een kleurtje wat daar bij past. Maar hier in de zaak hadden ze niets van roze dus moet ik naar Zutphen om te kijkenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Super schattigMooi kleurverloop ook, mag je trots op zijn.
Wat voor soort knopen zoek je?
Ik wil ze zien, de kleuren op je pc zijn altijd anders dan in het echtquote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien een stomme tip, maar Ali heeft ook veel leuke knoopjes... maar ik heb wel een slechte smaak
Had ook aan houten knopen gedacht, maar dat maakt het weer stoer, ik wil het liefelijk houdenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:42 schreef trui het volgende:
Als je bij Ali bestelt duurt het ook wel erg lang voor je ze hebt. (Nog afgezien van de vraag of je moet willen meewerken aan uitbuiting etc).
Het vestje is leuk geworden! Ik zou denk ik voor eenvoudige houten knoopjes gaan hierbij. Of donkerroze.
Ik heb deze nog in donkerroze en lichtroze dacht ik. Wil ze wel naar je opsturen?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 08:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Een kleurtje wat daar bij past. Maar hier in de zaak hadden ze niets van roze dus moet ik naar Zutphen om te kijken
Zo schattigquote:Op vrijdag 11 maart 2022 09:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb deze nog in donkerroze en lichtroze dacht ik. Wil ze wel naar je opsturen?
[ afbeelding ]
Misschien heb ik ook nog wel wit
[ afbeelding ]
Hout kan heel lieflijk zijn hoor. Maar smaken verschillen natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 09:03 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Had ook aan houten knopen gedacht, maar dat maakt het weer stoer, ik wil het liefelijk houden
Mooi, CotS!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een update van mijn mandala
[ afbeelding ]
Dat is liefquote:Op vrijdag 11 maart 2022 09:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb deze nog in donkerroze en lichtroze dacht ik. Wil ze wel naar je opsturen?
[ afbeelding ]
Misschien heb ik ook nog wel wit
[ afbeelding ]
Ah nee dan zijn deze te groot denk ik idd.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat is lief![]()
Wat een leuke schoentjes
Deze zijn mooi, maar denk ik veel te groot ik moet hele kleintje hebben 2 lossen is het knoopsgat dat is niet zo groot
Ja hoor, moet alleen even naar Zutphen, hier in Warnsveld hadden ze geen bijpassende kleurquote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:03 schreef trui het volgende:
Waar woon je, Dotteke? Geen winkel met knoopjes e.d. in de buurt? Of een lapjesmarkt ofzo, daar verkopen ze ook vaak wel knoopjes.
Ja lijkt mij ook, maar wel heel lief aangebodenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Ah nee dan zijn deze te groot denk ik idd.
Nou mocht je echt niks kunnen vinden dan kan ik ze altijd alsnog opsturen, dan kan je het proberen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:20 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook, maar wel heel lief aangeboden
Prachtig gewordenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:22 schreef trui het volgende:
Het mozaiekdekentje is klaar. Ik maak nog wel wat pompoms aan de hoeken, maar eerst gaat deze even in de was.
[ afbeelding ]
ik ben meteen al begonnen aan nog een mozaiekdeken, deze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |