abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203484942
Voor wie er nog niet zo bekend mee is: skeleton is de sport waarbij men op een sleetje, liggend op de buik, door het ijskanaal dendert. Tijdens de Olympische Spelen in St Moritz, de geboorteplaats van de sport, stond het in 1928 en 1948 al op het programma, daarna werd het pas in 2002 een permanente olympische sport.

Bij de vrouwen hebben we zowaar een kanshebber op olympisch eremetaal. Kimberley Bos (voormalig FOK!ster) bleek in de World Cup de meest constante en pakte, naast enkele dagzeges, ook de eindoverwinning. Kan ze dit omzetten naar een PLAK? We zullen het op zaterdag 12 februari weten.

10 februari
02:30 - 03:24 uur: Heren Heat 1
04:00 - 04:55 uur: Heren Heat 2

11 februari
02:30 - 03:24 uur: Dames Heat 1 w/
04:00 - 04:55 uur: Dames Heat 2 w/
13:20 - 14:14 uur: Heren Heat 3
14:55 - 15:40 uur: Heren Heat 4

12 februari
13:20 - 14:14 uur: Dames Heat 3 w/
14:55 - 15:40 uur: Dames Heat 4 w/
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 5 februari 2022 @ 11:34:00 #2
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_203518083
Hup Kimberley
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_203547064
Ik weet niet of die trainingen wat zeggen, maar Bos komt als 18e in de eerste run en 14e in de tweede run naar beneden, dus dat lijkt me niet heel lekker voor het vertrouwen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203547133
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 05:14 schreef TheVulture het volgende:
Ik weet niet of die trainingen wat zeggen, maar Bos komt als 18e in de eerste run en 14e in de tweede run naar beneden, dus dat lijkt me niet heel lekker voor het vertrouwen
Kan me ook voorstellen dat je training gebruikt om wat dingen uit te proberen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 7 februari 2022 @ 09:20:46 #5
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_203548288
Ik zag de resultaten ook... Laten we er van uitgaan dat het alleen maar beter kan
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_203556832
We noteren de snelste tijd voor Dan Zhao in de tweede trainingsrun bij de dames @heywoodu
pi_203557885
quote:
Column Kimberley Bos: Spoedcursus olympische baan Beijing

EDE Kimberley Bos uit Ede neemt voor de tweede keer in haar loopbaan deel aan de Olympische Winterspelen. In haar sport skeleton is ze de laatste jaren uitgegroeid tot een serieuze kanshebber op een medaille tijdens de Spelen in de Chinese hoofdstad Beijing. De komende tijd schrijft Bos exclusief voor Ede Stad.nl een column.

We zitten inmiddels een kleine twee weken in Beijing en mijn Olympische wedstrijd komt dichterbij nu. Komende vrijdag en zaterdag kom ik in actie. Nu ik dit schrijf hebben we nog drie officiële trainingen op de baan te gaan. We hebben tot nu toe twee keer op de baan mogen trainen. Dat wil zeggen dat je twee keer naar beneden mag per training. Voor we vrijdag aan onze eerste heat beginnen, heb ik dus tien afdalingen gemaakt. Het leek mij wel leuk om jullie eens wat meer uit te leggen over de baan.

Eén ding is in ieder geval al uniek; vanaf het Olympische dorp kun je de bobsleebaan zien. Als ik aan het ontbijt zit, kan ik uitkijken over de baan. Dat is toch wel iets bijzonders, dat het dorp echt direct naast de baan ligt. Dat maakt dat de reis naar de baan ook niet zo lang is. Ik wist al wel dat dat uitzicht zo zou zijn. In oktober zijn we hier al voor een testevent geweest, waarbij iedereen voor het eerst kennis kon maken met de baan. Toch is alles nu eigenlijk anders en dat komt voornamelijk door de weersomstandigheden.

Het weer heeft veel invloed in onze sport. Dat komt omdat de kou, of juist de warmte, veel invloed heeft op het ijs. Toen we hier in oktober waren, was het rond de 10 graden. Nu is het hier in de nachten juist rond de -10 graden en zit het overdag in de buurt van het nulpunt. Het ijs is daardoor heel koud en dat is ook wel even wennen. Daar moet je bijvoorbeeld ander materiaal voor gebruiken en we zijn intussen dus ook aan het uitzoeken wat het beste werkt. Alle factoren moeten in de komende drie dagen nog gefinetuned worden.

Zoals gezegd hebben we nu twee keer op de baan getraind en dat ging eigenlijk wel lekker. Ik heb genoeg fouten gemaakt en er zijn ook zeker dingen om van te leren, maar dat hoort er nu eenmaal bij in het begin. We moeten nu anticiperen op dat de baan anders is dan in oktober. Dat is wel vergelijkbaar bij wat we bij normale World Cup-wedstrijden ook moeten doen. Alleen heb je dan al heel veel ervaring op zo’n baan. Dat gaat dan een stuk makkelijker dan hier, want hier zijn we pas één keer eerder geweest en nu moeten we toch opnieuw gaan uitvogelen wat we op bepaalde punten moeten doen.

Al met al gaat het echter ook maar om een paar bochten. Zo zijn de vierde, zesde en dertiende bocht echt heel anders dan vier maanden geleden, maar gaat de rest op zich wel oké. Daar zijn we dus veel mee bezig en dat doen we niet alleen op de baan zelf. Ook in het appartement. Daar kijken we naar video’s van de afdalingen en maken we tekeningen van de bochten, om te bekijken wat we zouden kunnen doen en proberen. Zo testen we theorieën uit. Die passen we vervolgens in de volgende training toe om te kijken of het werkt.

Tot slot is er nog één ding ook anders dan normaal; de media-aandacht. Bij World Cup-wedstrijden lopen er alleen op de wedstrijddag wat cameramensen rond. Hier zijn ze er al vanaf de eerste training constant bij. Dan merk je wel dat je op de Spelen bent. En ze houden mij natuurlijk ook in de gaten na een seizoen zoals ik dat gehad heb. Dat is ook heel logisch, maar ook wel weer typisch. Ik heb dan ook al aardig wat interviews gedaan en mensen uitgelegd wat ik van de baan vind en waar het nog beter kan. Dat is soms nog best lastig, omdat er nu ook meer mensen zijn die niet vaak bij skeleton komen, maar ik doe mijn best. En die aandacht voor onze sport maakt het ook weer leuk.

Kimberley

https://www.edestad.nl/sp(...)mpische-baan-beijing
leven zoals het leven is
pi_203557950
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:10 schreef wimderon het volgende:
We noteren de snelste tijd voor Dan Zhao in de tweede trainingsrun bij de dames @:heywoodu
Zhao Dan, dat is goed van haar!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_203564069
Vandaag 3e en 4e training gehad, Bos als 22e in training 3, maar in de 4e training keurig 4e. Het begint er dan volgens mij op te lijken :Y

Ik denk wel dat we hier het ouderwetse thuisvoordeel gaan zien, die Chinese Zhao is echt heel stabiel
pi_203578065
Bos maakt ook in de laatste training niet echt indruk, nu al de 6e tijd en we zijn nog niet op de helft. Hermann nu aan de leiding voor onze Oostenrijkse Playmate en Loelling.
pi_203578078
Definitief einde tijdperk Bos
Jack does it in real time...
pi_203578367
Wanneer is skeleton op tv te zien eigenlijk? Ik kom het nergens tegen.
  woensdag 9 februari 2022 @ 08:10:27 #13
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203578370
Bos 9de
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 9 februari 2022 @ 08:11:53 #14
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_203578384
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:09 schreef 22 het volgende:
Wanneer is skeleton op tv te zien eigenlijk? Ik kom het nergens tegen.
Zie OP!
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Sport woensdag 9 februari 2022 @ 08:26:55 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203578528
Als ik de resultaten zo zie, zie ik Bos geen rol van betekenis spelen helaas.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 februari 2022 @ 08:27:38 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203578535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ik de resultaten zo zie, zie ik Bos geen rol van betekenis spelen helaas.
Trainingen zeggen zo weinig joh, in World Cups zie je vaak ook totaal andere resultaten dan de trainingen doen vermoeden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 9 februari 2022 @ 08:28:26 #17
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203578542
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Trainingen zeggen zo weinig joh, in World Cups zie je vaak ook totaal andere resultaten dan de trainingen doen vermoeden.
Zal wel een indicatie geven toch? Of kun je het beter gewoon in de prullenbak doen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 februari 2022 @ 08:35:55 #18
284411 crew  heywoodu
pi_203578608
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zal wel een indicatie geven toch? Of kun je het beter gewoon in de prullenbak doen?
Zonder de details te weten (hoe vol zijn ze bij de start gegaan, welk materiaal met welke afstelling werd er gebruikt, etc) is het voor ons denk ik vrij nutteloos ja, hoewel de atleten en coaches er ongetwijfeld iets mee kunnen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_203578772
verkeerde topiuqe
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203578878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zonder de details te weten (hoe vol zijn ze bij de start gegaan, welk materiaal met welke afstelling werd er gebruikt, etc) is het voor ons denk ik vrij nutteloos ja, hoewel de atleten en coaches er ongetwijfeld iets mee kunnen :P
Kan een baan de ene dag ook veel sneller liggen dan een dag later bijvoorbeeld?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 9 februari 2022 @ 09:03:21 #21
284411 crew  heywoodu
pi_203578972
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 08:55 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Kan een baan de ene dag ook veel sneller liggen dan een dag later bijvoorbeeld?
Zeker, hoewel hier wel genoeg geld in zal zitten om die verschillen wat beperkt te houden.
pi_203580266
Ben benieuwd, trainingsresultaten schieten bij iedereen wel alle kanten uit vooralsnog, dus zal inderdaad een hoop uitproberen en testen zijn.
pi_203580312
Ik heb hierbij, maar eigenlijk nog meer bij bobslee, nooit echt het 'winter' gevoel. Ja, het is in de winter, en er ligt ijs op die baan. Maar het straalt zo weinig winter uit. Als je dit in de zomer zou uitzenden zou ik het ook normaal vinden.
pi_203580785
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:08 schreef EinarBoe het volgende:
Ik heb hierbij, maar eigenlijk nog meer bij bobslee, nooit echt het 'winter' gevoel. Ja, het is in de winter, en er ligt ijs op die baan. Maar het straalt zo weinig winter uit. Als je dit in de zomer zou uitzenden zou ik het ook normaal vinden.
Omdat je alleen de baan ziet en niets van de omgeving?
pi_203580850
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:08 schreef EinarBoe het volgende:
Bij schaatsen, shorttrack en ijshockey wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')