Dit. Die swap door de keel maakt echt het verschil.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:38 schreef Wouter2006 het volgende:
Mijn vrouw ook 2 positieve zelftesten 3 dagen geleden.
1e test alleen neus, 2e test neus en keel, 2e keer kwam het streepje beter tevoorschijn.
Ook positief bevonden door GGD.
Dat is toch al een paar weken bekend? Ik doe al een paar weken ook de keel steeds.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:24 schreef madeleine-b het volgende:
[..]
Dat dus, Omicron nestelt wat hoger in de longen en zit vaker in de keel (vandaar ook waarschijnlijk een milder ziektepatroon) dus een even peuren achterin de keel detecteert beter,
https://www.rtlnieuws.nl/(...)doe-je-dat-zonder-te
Hier ook 1 dochter positief op de zelftest en bij de GGD en de rest negatief op de zelftest en negatief bij de GGD. Hier klopte het precies.quote:Op donderdag 3 februari 2022 09:19 schreef James-Hetfield het volgende:
Werken de zelftesten die de kinderen voor school moeten doen net zo goed op de Omicron variant?
Mijn vrouw heeft een positieve zelftest, maar ikzelf en de kinderen testen tot op heden nog negatief met de zelftesten.
Nu gaf iemand in mijn omgeving aan, dat de zelftesten minder goed Omicron kunnen vaststellen.
Klopt dit? Of mag je gewoon uitgaan van het resultaat van de zelftest?
PCR is gevoeliger dan zo'n zelftest of nou ja, door de andere manier van testen kunnen ze eerder aantonen dat je besmet bent.quote:Op zondag 6 februari 2022 18:55 schreef Ole het volgende:
Ik hoor toch ook regelmatig dat mensen met zelftest negatief zijn, maar bij GGD positief. Of andersom. Het is toch maar gedoe. Ik hou in de klas zoveel mogelijk afstand en ga na de lessen thuiswerken/ via Teams. In elke klas zitten wel paar positief geteste studenten.
Dochter had hier vorige week woensdag een postieve zelftest. Negatieve GGD-test.quote:Op zondag 6 februari 2022 21:31 schreef Nijna het volgende:
[..]
PCR is gevoeliger dan zo'n zelftest of nou ja, door de andere manier van testen kunnen ze eerder aantonen dat je besmet bent.
Succesquote:Op maandag 7 februari 2022 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dochter had hier vorige week woensdag een postieve zelftest. Negatieve GGD-test.
Vanochtend weer een positieve zelftest, wel duidelijker streepje dan de vorige keer. Dus weer een GGD-testafspraak gemaakt.
Hier ook. Hoor van veel mensen dat ze eerst een paar keer negatief zelftesten terwijl zd later toch positief zijn.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:40 schreef Moordereilander het volgende:
Afgelopen week 4 keer thuistest negatief ondanks ziekteverschijnselen, test GGD positief.
Ow de kriebel in de keel begon het bij mij mee. Had ook negatieve zelftest. Nu 2 positieve door goed in de keel geschraapt te hebben.quote:Op maandag 7 februari 2022 08:33 schreef James-Hetfield het volgende:
Zelftest was vandaag wel positief.
Iets een kriebel in de keel, maar geen noemenswaardige klachten.
Vanmiddag de GGD maar eens bezoeken
GGD-testuitslag was weer negatiefquote:Op maandag 7 februari 2022 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dochter had hier vorige week woensdag een postieve zelftest. Negatieve GGD-test.
Vanochtend weer een positieve zelftest, wel duidelijker streepje dan de vorige keer. Dus weer een GGD-testafspraak gemaakt.
Dat is wel apart... dat de pcr dan negatief geeft. Dat zou je, zeker een 2e keer niet verwachten. Hopelijk morgen opnieuw negatief en lekker naar school.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
GGD-testuitslag was weer negatief![]()
Zelftest erna was toch weer positief.
GGD gebeld. Volgens hen is hun test leidend. Vandaag nog maar niet naar school. Morgen nieuwe zelftest. Indien positief weer een nieuwe afspraak maken bij de GGD.
Gebed zonder end.
gedoe... Elke keer weer naar GGD. Ga straks weer testen (zelf) veel collega's en studenten positief.quote:Op maandag 7 februari 2022 18:55 schreef ZarB het volgende:
[..]
Hier ook. Hoor van veel mensen dat ze eerst een paar keer negatief zelftesten terwijl zd later toch positief zijn.
Met lichte "overredingskracht" van mijn eega toch naar de GGDquote:Op woensdag 9 februari 2022 07:45 schreef James-Hetfield het volgende:
Zelftest van zoon is nu positief.
Dus we houden hem thuis.
GGD test laten we maar zitten.
Zie daar voor hem geen meerwaarde in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |