SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2022 21:11:08 ]![]()
Hier de cijfers van de Wereldbank: https://data.worldbank.org/indicator/SP.URB.TOTL.IN.ZSquote:Op woensdag 2 februari 2022 14:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zat even te zoeken naar cijfers en vond hier de Population weighted density per land:
https://jeodpp.jrc.ec.eur(...)PWD/pwd_country.xlsx
Daar zie je dat Nederland op het Europese gemiddelde zit, terwijl zowel Denemarken als Zweden er een stuk onder liggen.
In Nederland woont 92% in de stad, in Denemarken 88%. Ook niet zo vreemd als de helft van Denemarken in de metropoolregio Kopenhagen woont.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oh zeker, eens. Maar dat neem ik vooral de modelleurs (en epidemiologen) bij het RIVM kwalijk. Er wordt nog steeds (in elk geval gedeeltelijk) met data over Delta gewerkt, dus dan snap ik het best dat er zorgen zijn. Gelet op andere landen lijken die onterecht te zijn, maar het is wel apart natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klopt. Maar het gaat me er meer om dat er zo vaak is gezegd dat het voornamelijk gaat om de zorg. Zelfs her en der dat het aantal besmettingen niets uitmaakt als de zorgdruk hoog blijft. Nu is de zorgdruk laag en dan gaat het opeens wél weer om het aantal besmettingen. Ze moeten naar een stabiel laag niveau; ongeacht wat er in de ziekenhuizen gebeurd. Ondertussen kan je wel vaststellen dat de link tussen besmettingen en opnames flink veranderd is en dat een hoog aantal besmettingen dus niet meer een probleem hoeft te zijn.
Endemisch/epidemisch staat daar los van. Wat betreft het we letten op besmettingen, ziekenhuizen, IC's, nee toch besmettingen, de hele zorgketen ben ik het wel met je eens. Daar moeten ze duidelijker zijn.![]()
Maandag GGD-record van 88kquote:Op woensdag 2 februari 2022 15:35 schreef -0- het volgende:
Maandag waren wat teststraten dicht dus misschien ook een kleine Corriecorrectie vandaag?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Zeker, dat het RIVM in ieder geval tot voor kort (geen idee of ze nu wel Omicron data gebruiken) nog steeds met delta data aan het werken was is natuurlijk vrij bizar. Want maatregelen worden genomen op basis van die modellen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zeker, eens. Maar dat neem ik vooral de modelleurs (en epidemiologen) bij het RIVM kwalijk. Er wordt nog steeds (in elk geval gedeeltelijk) met data over Delta gewerkt, dus dan snap ik het best dat er zorgen zijn. Gelet op andere landen lijken die onterecht te zijn, maar het is wel apart natuurlijk.
Endemisch/epidemisch staat daar los van. Wat betreft het we letten op besmettingen, ziekenhuizen, IC's, nee toch besmettingen, de hele zorgketen ben ik het wel met je eens. Daar moeten ze duidelijker zijn.
Maar er is in het buitenland al zoveel Omicron data, en ik denk dat Kuipers geen domme man is, dus hij weet imo best dat die link tussen besmettingen en opnames gewoon flink veranderd is; en toch eist hij nu dus een stabiel laag aantal besmettingen.
Dat je het pas een endemische fase kan noemen als de cijfers stabiel laag zijn heb je gelijk in (en hij dus ook); het probleem is dus vooral dat er ook maatregelen aan gekoppeld worden. En er dus iets te veel waarde voor gehecht aan besmettingen.![]()
Voorland Amsterdam is overigens hoopgevend.
Maar ook grote kans op plafondeffect.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Deze maand mooi 27 miljoen besparen danquote:Op woensdag 2 februari 2022 15:42 schreef THEFXR het volgende:
testen kost 9 miljoen p/d x31=279 miljoen per mnd
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zijn ze eindelijk begonnen met Amsterdam afsteken en aan de Engelsen geven?quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:42 schreef DireStraits7 het volgende:
Voorland Amsterdam is overigens hoopgevend.
[ afbeelding ]
Maar ook grote kans op plafondeffect.![]()
![]()
Ongeacht het aantal testen?quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:42 schreef THEFXR het volgende:
testen kost 9 miljoen p/d x31=279 miljoen per mnd![]()
Tijd voor een nieuwe nog besmettelijker variant, dit schiet niet op.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Anti-climax vandaag.
Morgen een nieuwe kans.![]()
"In de stad wonen" zegt verder nog niet zoveel hè? Daarom heb je dus maatstaven als de population-weighted density die feitelijk meet hoe dicht mensen op elkaar gepakt zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier de cijfers van de Wereldbank: https://data.worldbank.org/indicator/SP.URB.TOTL.IN.ZS
In Nederland woont 92% in de stad, in Denemarken 88%. Ook niet zo vreemd als de helft van Denemarken in de metropoolregio Kopenhagen woont.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.quote:![]()
En dan nog de testen voor toegang, zo'n 500.000 tests per week? Wat een kosten :-|quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.![]()
De inkoopprijs bij de labs ligt ongeveer tussen de 40-45 euro, en daar komen de ander kosten nog bovenop.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is er al he, die subvariant van omikron. BA.2 oid.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe nog besmettelijker variant, dit schiet niet op.![]()
Maar dat eerste levert toch juist de stijging van besmettingsrisico op en niet zozeer of ik daar nou in een flatje of ruime eengezinswoning woon.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
"In de stad wonen" zegt verder nog niet zoveel hè? Daarom heb je dus maatstaven als de population-weighted density die feitelijk meet hoe dicht mensen op elkaar gepakt zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Is die besmettelijker?quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is er al he, die subvariant van omikron. BA.2 oid.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dat zit er inquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kosten per test. Maar er zullen ook vaste lasten zijn. Locaties, personeel etc. Dus nog duurder.![]()
dier komen er idd nog bovenopquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan nog de testen voor toegang, zo'n 500.000 tests per week? Wat een kosten :-|
Forum Opties Forumhop: Hop naar: