quote:Aanvaring tussen twee zeeschepen bij IJmuiden
Voor de kust van IJmuiden is een aanvaring geweest tussen twee zeeschepen. Een van beide schepen "maakt water", zegt een woordvoerder van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM). Dat betekent dat er water naar binnenstroomt. De reddingsbrigades van IJmuiden en Scheveningen zijn uitgerukt, ook zijn reddingshelikopters ter plaatse.
Volgens verslaggever Thomas Spekschoor, die ter plaatse is, gaat het om een Duits vrachtschip met achttien mensen aan boord. Het schip ligt kilometers ver op zee, op zo'n twee uur varen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)it-van-strandtent-af
Ja bahquote:Op maandag 31 januari 2022 11:40 schreef de_boswachter het volgende:
Verzuipen op zee is toch denk ik wel mijn ergste nachtmerrie brrrr…….
Dat is nogal een eind uit de kust jaquote:Op maandag 31 januari 2022 11:45 schreef Tourniquet het volgende:
"bij IJmuiden" / "voor de kust van IJmuiden" is nogal een breed begrip zo te zien.
[ afbeelding ]
Idd, in de Noordzee is beter.quote:Op maandag 31 januari 2022 11:45 schreef Tourniquet het volgende:
"bij IJmuiden" / "voor de kust van IJmuiden" is nogal een breed begrip zo te zien.
[ afbeelding ]
Ze maken voorbereidingen om te evacueren hoor ik. Schip is nog maar op 3,5 mijl afstandquote:Op maandag 31 januari 2022 12:00 schreef MichaelScott het volgende:
109 man op het boorplatform en het helidek kan niet gebruikt worden.
900 meterquote:Op maandag 31 januari 2022 12:03 schreef Het_Bokje het volgende:
En de NOS-verslaggever poneert de mogelijkheid van een aanvaring met een windmolen(ben benieuw hoe ver van het schip een windmolen te vinden is)
Als ik het goed hoorde is het booreiland de JB115, is dus deze:quote:Op maandag 31 januari 2022 12:11 schreef speknek het volgende:
Pechora Star (olietanker)
[ afbeelding ]
Julietta D (bulk carrier)
[ afbeelding ]
Booreiland voor IJmuiden (?)
[ afbeelding ]
Je onderschat hoeveel schepen daar in close proximity varen. Dit is een van de drukste vaarroutes ter wereld. Kijk anders eens naar vesselfinder.com om daar een beeld van te vormen.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Best knap op een grote zee om een aanvaring te krijgen incl radars enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |