Hoe heb je dat gedaan? Kamperfoelie is volgens mij wel makkelijk te stekken, of niet? Ik heb stekken gekregen van winterkamperfoelie en van een klimvariant van kamperfoelie. Die doen het beide goed.quote:Op zondag 30 januari 2022 10:22 schreef halfway het volgende:
Altijd leuk.
In de zomer 100x Lonicera Nitida Maigrün gestekt die komen in het voorjaar als vervanging van een Buxushaag waar ik de strijd heb verloren van de Buxusmot.
Stevige stek genomen van iets oudere uitlopersquote:Op zondag 30 januari 2022 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan? Kamperfoelie is volgens mij wel makkelijk te stekken, of niet? Ik heb stekken gekregen van winterkamperfoelie en van een klimvariant van kamperfoelie. Die doen het beide goed.
Heb je specifieke wensen?quote:Op zondag 30 januari 2022 10:29 schreef miss_sly het volgende:
En ik wil ook wel graag stekjes van anderen, in een andere kleur of variëteit.
Ik zou graag een rododendron willen. En wat bamboe, maar dan de niet woekerende fargesia-variant.quote:
Oeps, die zijn nogal agressief. Ik probeer er aldoor van af te komen.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik zoek ook Houttuynia Cordata (moerasanemoon). Kweker had het al een paar keer niet, en ik wil er een paar in de wadi.
[ afbeelding ]
Ik weet dat ze nogal kunnen woekeren. Ik wil het toch graag proberen. Ik hou van hun elegante vorm en de wadi mag er vol mee staanquote:Op maandag 31 januari 2022 23:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Oeps, die zijn nogal agressief. Ik probeer er aldoor van af te komen.
Succes, ze zijn ook best wel mooi eigenlijk met die vage rode bladrand.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet dat ze nogal kunnen woekeren. Ik wil het toch graag proberen. Ik hou van hun elegante vorm en de wadi mag er vol mee staan
Omgeving Alkmaar zit ik, is dat bij jou NH-midden?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:14 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Succes, ze zijn ook best wel mooi eigenlijk met die vage rode bladrand.
Als je iemand bent die regelmatig de tuin bijhoudt zal het geen enkel probleem zijn. Ik beperk mijn tuinieren meestal tot een paar keer per jaar een halve dag en soms tussendoor iets wegtrekken als ik sta te wachten om opgehaald te worden. Voor die stijl zijn deze planten iets te assertief zal ik maar zeggen.
edit: als je in de buurt van NH midden woont wil ik van het voorjaar wel wat voor je bewaren.
Dat is om de hoek. Als het boven de grond komt maar even een dm of zo.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omgeving Alkmaar zit ik, is dat bij jou NH-midden?
Wat leuk! Heel graag.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is om de hoek. Als het boven de grond komt maar even een dm of zo.
In pot of in volle grond?quote:Op zondag 30 januari 2022 13:48 schreef LXIV het volgende:
Ik heb nog een pruimenboompje van 2,5 m over
Vollegrond. In het mooie dorpje Liempde (NB)quote:Op zaterdag 5 februari 2022 09:28 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
In pot of in volle grond?
En waar? Het is aantrekkelijk, maar ik ben bang te ver weg. Friesland is nogal een uithoek...
Dan wordt het hem niet, jammer. Bedankt!quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vollegrond. In het mooie dorpje Liempde (NB)
Het loont zich niet uit Friesland hier naar toe te rijden, ook niet als ik je koffie geef. Wordt dan wel een heel duur boompjequote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:02 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Dan wordt het hem niet, jammer. Bedankt!
Daarom. En ik wilde nog een pruimenboompje in pot, van volle grond naar pot vind ik sneu voor het boompje.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het loont zich niet uit Friesland hier naar toe te rijden, ook niet als ik je koffie geef. Wordt dan wel een heel duur boompje
Ja, dan verwacht zo’n boompje lekker vrij met zijn blote voeten in de grond te staan en dan moet het opeens in het keurslijf van een pot. Snap ik helemaal.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 14:32 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Daarom. En ik wilde nog een pruimenboompje in pot, van volle grond naar pot vind ik sneu voor het boompje.
Wanneer wil je de boom weg hebben? Ik woon ook in Noord Brabant en wil een stuk tuin gebruiken voor fruitbomen, maar dit stuk ligt op dit moment nog vol met stenen etc. Dus afhankelijk van wanneer je er vanaf wil heb ik wel interesse.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vollegrond. In het mooie dorpje Liempde (NB)
Hijquote:Op woensdag 9 februari 2022 00:31 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wanneer wil je de boom weg hebben? Ik woon ook in Noord Brabant en wil een stuk tuin gebruiken voor fruitbomen, maar dit stuk ligt op dit moment nog vol met stenen etc. Dus afhankelijk van wanneer je er vanaf wil heb ik wel interesse.
Schijnaardbei hebben we hier ook. Heb ook een klimroos, weet niet of die goed te stekken zijn?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:43 schreef Puala het volgende:
Ik heb wel siergras stekjesPampasgras, Stipa tenuissima, carex morrowii
oh en ook nog de schijnaardbei.
Dat is waar, maar hij kan wel in de weg staan.quote:
Gelukkig heb ik genoeg ruimte. Geen probleem, laat maar weten als je ooit tijd hebt!quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:38 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat is waar, maar hij kan wel in de weg staan.
Jazeker! Ik neem afscheid van 2x Gelderse Roos op stam, 1x roos op stam, 2x Hortensia Annabelle strong (1 flinke dame, en 1 zielig hoopje dat nooit voorbij 40cm gegroeid is). M'n helleborussen argutifolia gaam er ook uit wegens dweilen richting het licht (dat zijn er een paar, die met de lichtgroene bloemen).quote:
Oeh die helleborus is wel heel tof en interessantquote:Op zondag 5 juni 2022 21:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Jazeker! Ik neem afscheid van 2x Gelderse Roos op stam, 1x roos op stam, 2x Hortensia Annabelle strong (1 flinke dame, en 1 zielig hoopje dat nooit voorbij 40cm gegroeid is). M'n helleborussen argutifolia gaam er ook uit wegens dweilen richting het licht (dat zijn er een paar, die met de lichtgroene bloemen).
Ze leven wel maar gedijen niet wegens gebrek aan licht. De roos bloeit amper, de Gelderse rozen zijn ook niet zo bestemd tegen schaduw als gedacht. Dus allemaal volwassen planten die volgend jaar echt heel blij zullen zijn in jouw tuin.
Gaat om volwassen planten van 4 jaar oud. Nu teruggesnoeid maar normaal 40-50cm hoog. Ze bloeien meestal van januari t/m juni.quote:Op zondag 5 juni 2022 21:45 schreef Puala het volgende:
[..]
Oeh die helleborus is wel heel tof en interessant![]()
Hoe groot zijn ze?
Ik heb Zegge in de aanbieding, de bonte. Officiele benaming is Carex morrowii 'Ice Dance' .
en later van de zomer Stipa Tenuissima Ponytails, die gaat de tuin door dus dat zijn wel schattige mini's die nog groter moeten worden.
Heb ik, maar zijn nu nog jonge plantjes. Als ik er wat meer en grotere heb kan ik je wel een wortelstek sturen?quote:Op maandag 31 januari 2022 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Leuk topic!
Ik zoek Russische smeerwortel (Bocking 14).
En eigenlijk ook wel bijna alles dat in een prairietuin past.
Jaquote:Op maandag 6 juni 2022 11:52 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Heb ik, maar zijn nu nog jonge plantjes. Als ik er wat meer en grotere heb kan ik je wel een wortelstek sturen?
-Edit- De Bocking dus. Ben je ook gevallen voor de lofzangen over dit wonderplantje?
quote:Op maandag 6 juni 2022 12:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
JaIk kan niet wachten tot ik gebruik kan maken van alle voordelen voor mulch, compost en plantenvoeding.
Hier info voor de nieuwsgierigen onder jullie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |