abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204975306
BMW M Hybrid V8 (LMDh):







Voorlopig helaas alleen in IMSA.
pi_204989362
Morgen gaat het los *O*

OP 2022


24 Heures Du Mans 2022 - editie 90
Onderdeel van het FIA World Endurace Championship

Race 2021 en vooruitblik
In 2021 werd de race net als het voorgaande jaar vanwege het Corona virus niet verreden in juni, maar deze keer in augustus voor het oog van 50,000 toeschouwers. Door de verplaatsing naar de maand augustus betekende dit wederom een langere nacht dan normaal. in 2021 maakte ook de Hypercar klasse haar introductie als snelste raceklasse op Le Mans. De verschillen met de LMP2 auto's waren hierdoor beduidend kleiner dan de jaren daarvoor. Uiteindelijk ging Toyota #7 er zonder noemenswaardige tegenstand met de overwinning vandoor, voor de #8 Toyota en de #36 Alpine. In LMP2 zagen we drama, waar de leidende #41 met een minuut of drie te gaan stilviel, waardoor de overwinning uit de handen van Robert Kubica en zijn teamgenoten glipte. Robin Frijns zat in de winnende #31 LMP2. In GTE PRO won de #51 AF Corse Ferrari in een sterk uitgedund veld waarin de verschillen groter waren dan in voorgaande edities. AF Corse won met de #83 ook in GTE Am.

Dit jaar vindt de race voor het eerst sinds 2019 weer in juni plaats, en eigenlijk is het stiekem vooral uitkijken naar de races van 2023 en verder wat betreft de Hypercar klasse. Met de vele aanmeldingen voor de Hypercar en LMDh klasse zal de concurrentie in de toekomst sterk toenemen, en lijkt dit jaar de laatste keer dat Toyota zonder noemenswaardige tegenstand begint aan de race. Peugeot zou hier aanwezig zijn met hun nieuwe 9x8, maar maakte begin dit jaar bekend dat helaas toch uit te stellen. Hierdoor zijn er net als vorig jaar slechts vijf auto's die strijden voor de overwinning in de Hypercar klasse. het LMP2 veld is sterk vertegenwoordigd met maar liefst 27 entries. Racing Team Nederland doet overigens voor het eerst in jaren niet mee. Het GTE Pro veld is ook relatief dun bezaaid met 7 entries. We vinden hier Ferrari, Corvette en Porsche. GTE AM is net als vorig jaar weer goed vertegenwoordigd met 23 entries.

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 6 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorig jaar om 16:00


Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

• Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
• Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
• Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

Afbeelding Circuit

Circruit info inclusief marshall posts
Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)
Circuit informatie 2021

Onboard (Pole 2017):



Entry list 2022 (pdf)


• Rode nummers
• Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
• 1030kg
• Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar doen er alleen LMH auto's mee, al mogen LMDh auto's ook mee doen vanaf dit jaar. Inmiddels heeft al een aantal grote fabrikanten aangekondigd terug te keren naar deze klasse, waaronder Audi, Ferrari, Porsche, Peugeot, Acura en BMW. We gaan dus richting hele mooie jaren. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen.

Toyota is op dit moment het enige fabrieksteam en daarom favoriet voor de overwinning. Omdat de klasse vanaf volgend jaar een stuk meer concurrentie krijgt is vooral de vraag: wordt dit de laatste eenvoudige overwinning of gaan we in 2022 wellicht voor het eerst in jaren een andere winnaar zien? Ze krijgen concurrentie van Glickenhaus racing dat met twee auto's mee doet en Alpine Elf Matmut (dat met 1 auto meedoet)


• Blauwe nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:28
• 950kg (+20kg)
• 75L tank (benzine)
• Maximale kosten voor de auto: 483,000
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving gentroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal n zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon" LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.


• Groene nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:45
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
• 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016

LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we de grote fabrieksteams van Corvette, Porsche en Ferrari. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am.


• Oranje nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:48
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
• 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
• Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Er zijn minieme verschillen in de auto's (air intake bijvoorbeeld) waardoor de GTE Am auto's iets langzamer zijn dan de GTE Pro.



Woensdag 8 juni
• 14:00-17:00 Free practice session 1
• 19:00-20:00 Qualifying session 1
• 22:00-0:00 Free practice session 2

Donderdag 9 juni
• 15:00-18:00 Free practice session 3
• 20:00-20:30 Hyperpole
• 22:00-0:00 Free practice session 4

Zaterdag 11 juni
• 10:30-10:45 Warm-up
• 16:00 Start 24 uren van Le Mans


TV
• Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
• RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race)
• Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden

Streams
Officile WEC stream (9,99 voor le Mans)
Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip)
• Eurosport player (5,99 voor een maand) - heeft een audio only stream (nu Discovery plus)

Live Timing
Officile live timing (als je hier een account hebt of aanmaakt kun je in expert mode ook sector tijden bekijken en nog veel meer informatie over de race)
Resultaten

Spotter Guide
Spotter Guide 2022, grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

Overige informatie
Laatste informatie, verslagen en analyses
Weer

Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:

Officiele FIA World Endurance Championship


ELMS championship


IMSA championship


Blancpain Endurance series


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
[img=657,165]https://i.imgur.com/Lq96Uq5.png[/img]
[b]24 Heures Du Mans 2022[/b] - editie 90
[i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i]

[b]Race 2021 en vooruitblik[/b]
In 2021 werd de race net als het voorgaande jaar vanwege het Corona virus niet verreden in juni, maar deze keer in augustus voor het oog van 50,000 toeschouwers. Door de verplaatsing naar de maand augustus betekende dit wederom een langere nacht dan normaal. in 2021 maakte ook de Hypercar klasse haar introductie als snelste raceklasse op Le Mans. De verschillen met de LMP2 auto's waren hierdoor beduidend kleiner dan de jaren daarvoor. Uiteindelijk ging Toyota #7 er zonder noemenswaardige tegenstand met de overwinning vandoor, voor de #8 Toyota en de #36 Alpine. In LMP2 zagen we drama, waar de leidende #41 met een minuut of drie te gaan stilviel, waardoor de overwinning uit de handen van Robert Kubica en zijn teamgenoten glipte. Robin Frijns zat in de winnende #31 LMP2. In GTE PRO won de #51 AF Corse Ferrari in een sterk uitgedund veld waarin de verschillen groter waren dan in voorgaande edities. AF Corse won met de #83 ook in GTE Am.

Dit jaar vindt de race voor het eerst sinds 2019 weer in juni plaats, en eigenlijk is het stiekem vooral uitkijken naar de races van 2023 en verder wat betreft de Hypercar klasse. Met de vele aanmeldingen voor de Hypercar en LMDh klasse zal de concurrentie in de toekomst sterk toenemen, en lijkt dit jaar de laatste keer dat Toyota zonder noemenswaardige tegenstand begint aan de race. Peugeot zou hier aanwezig zijn met hun nieuwe 9x8, maar maakte begin dit jaar bekend dat helaas toch uit te stellen. Hierdoor zijn er net als vorig jaar slechts vijf auto's die strijden voor de overwinning in de Hypercar klasse. het LMP2 veld is sterk vertegenwoordigd met maar liefst 27 entries. Racing Team Nederland doet overigens voor het eerst in jaren niet mee. Het GTE Pro veld is ook relatief dun bezaaid met 7 entries. We vinden hier Ferrari, Corvette en Porsche. GTE AM is net als vorig jaar weer goed vertegenwoordigd met 23 entries. 

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 6 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorig jaar om 16:00

[img=514,34]http://i.imgur.com/imJEUHw.png[/img]
Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je [url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]hier[/url]. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

[*]Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
[*]Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
[*]Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

[b]Afbeelding Circuit[/b]
[img]http://i.imgur.com/oGNnJS1.jpg[/img]
[url=http://www.marshalsguide.com/index.php/Le_Mans]Circruit info inclusief marshall posts[/url]
[url=http://www.lemans.org/explorer/pdf/courses/2016/24-heures-du-mans/track-map-24-heures-du-mans-2016.pdf]Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)[/url]
[url=https://24h-lemans.storage.googleapis.com/assets/v1.0.143/images/infos/plan_2021.jpg]Circuit informatie 2021[/url]

[b]Onboard (Pole 2017):[/b]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j9ohHhgEfUM[/youtube]

[img=514,34]http://i.imgur.com/gePNpi3.png[/img]

[url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2022/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2022.pdf]Entry list 2022 (pdf)[/url]

[img=662,51]https://i.imgur.com/gKLwPPS.png[/img]
[*]Rode nummers
[*]Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
[*]1030kg
[*]Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar doen er alleen LMH auto's mee, al mogen LMDh auto's ook mee doen vanaf dit jaar. Inmiddels heeft al een aantal grote fabrikanten aangekondigd terug te keren naar deze klasse, waaronder Audi, Ferrari, Porsche, Peugeot, Acura en BMW. We gaan dus richting hele mooie jaren. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen. 

Toyota is op dit moment het enige fabrieksteam en daarom favoriet voor de overwinning. Omdat de klasse vanaf volgend jaar een stuk meer concurrentie krijgt is vooral de vraag: wordt dit de laatste eenvoudige overwinning of gaan we in 2022 wellicht voor het eerst in jaren een andere winnaar zien? Ze krijgen concurrentie van Glickenhaus racing dat met twee auto's mee doet en Alpine Elf Matmut (dat met 1 auto meedoet)

[img=662,51]https://i.imgur.com/GDji5LA.png[/img]
[*]Blauwe nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:28
[*]950kg (+20kg)
[*]75L tank (benzine)
[*]Maximale kosten voor de auto: 483,000
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving gentroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal n zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon"  LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.

[img=662,51]https://i.imgur.com/wYfzOGg.png[/img]
[*]Groene nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:45
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
[*]120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016

LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we de grote fabrieksteams van Corvette, Porsche en Ferrari. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am.

[img=662,51]https://i.imgur.com/hqWCDSQ.png[/img]
[*]Oranje nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:48
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
[*]120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
[*]Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. Er zijn minieme verschillen in de auto's (air intake bijvoorbeeld) waardoor de GTE Am auto's iets langzamer zijn dan de GTE Pro. 

[img=514,34]http://i.imgur.com/GOQmC6a.png[/img]

[b]Woensdag 8 juni[/b]
[*]14:00-17:00 Free practice session 1
[*]19:00-20:00 Qualifying session 1
[*]22:00-0:00 Free practice session 2

[b]Donderdag 9 juni[/b]
[*]15:00-18:00 Free practice session 3
[*]20:00-20:30 Hyperpole
[*]22:00-0:00 Free practice session 4

[b]Zaterdag 11 juni[/b]
[*]10:30-10:45 Warm-up
[*]16:00 Start 24 uren van Le Mans

[img=514,34]http://i.imgur.com/mWKf3uZ.png[/img]
[b]TV[/b]
[*]Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
[*]RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race)
[*]Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is [url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2022/24-heures-du-mans/programme-distribution-tv-24-heures-du-mans-2022.pdf]hier te vinden[/url] 

[b]Streams[/b]
[*][url=https://members.fiawec.com/en/]Officile WEC stream[/url] (9,99 voor le Mans)
[*][url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i])
[*]Eurosport player (5,99 voor een maand) - heeft een audio only stream (nu Discovery plus)

[b]Live Timing[/b]
[*][url=https://live.24h-lemans.com/en/live]Officile live timing[/url] (als je hier een account hebt of aanmaakt kun je in expert mode ook sector tijden bekijken en nog veel meer informatie over de race)
[*][url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url]

[b]Spotter Guide[/b]
[*][url=https://spotters.guide]Spotter Guide 2022[/url], grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

[b]Overige informatie[/b]
[*][url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url]
[*][url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url]

[u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u]

[b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b]
[img=253,87]https://i.imgur.com/OU8B9Mu.png[/img]

[b]ELMS championship[/b]
[img=228,102]https://i.imgur.com/Xr4drin.png[/img]

[b]IMSA championship[/b]
[img=266,81]https://i.imgur.com/b0Yrv1r.png[/img]

[b]Blancpain Endurance series[/b]
[img=191,81]https://i.imgur.com/Ata7qk7.png[/img]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 juni 2022 @ 13:44:22 #278
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204993833
Het begint pas echt als de briljante OP er is _O_ *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 juni 2022 @ 14:18:19 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204994265
Zeker alleen te volgen via de Le Mans app nu?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204994927
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 14:18 schreef Nattekat het volgende:
Zeker alleen te volgen via de Le Mans app nu?
Is nu live op Eurosport 2, Discovery+ en Eurosport player.
pi_204997297
Evening :W ready voor qualy ^O^
wel wat minder van de free practices kijken dit jaar :'(
  woensdag 8 juni 2022 @ 19:30:34 #282
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_204997740
En de Proton Porsche in de vangrails -O-

Edit: Michael Fassbender dus
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_204997943
recap
twitter


Terug naar groen
pi_204997995
Regen
  woensdag 8 juni 2022 @ 19:47:49 #285
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_204997996
En regen -O-
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juni 2022 @ 20:58:43 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_204998938
Alleen race 2 van de Road to Le Mans wordt uitgezonden? Vorig jaar volgens mij ook al -O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juni 2022 @ 21:00:16 #287
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_204998957
En even gemist, maar Van Gisbergen die meedoet aan Le Mans, gaaf :D _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 8 juni 2022 @ 21:29:57 #288
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_204999462
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 20:58 schreef heywoodu het volgende:
Alleen race 2 van de Road to Le Mans wordt uitgezonden? Vorig jaar volgens mij ook al -O-
Race 1 is morgen wel te zien op de player.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  woensdag 8 juni 2022 @ 22:38:25 #289
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgi
pi_205000862
Juj ,ook nog maar even een stukje meekijken :7
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 juni 2022 @ 15:12:41 #290
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_205005140
Training is net begonnen. Nadat hij al naar RTL vertrok nu dus helemaal geen Nelson meer bij Le Mans, bedenk ik me ineens ;(

Op RTL ook geen Allard Kalff met z'n fietshelm meer denk ik, en op Eurosport ben ik niet bekend met wie ik daar nu hoor. Dan dit jaar toch maar vooral Engels Eurosportcommentaar luisteren, zeker als Martin Haven aanschuift. Wel jammer, het Nederlandse commentaar heeft het doorgaans wel prima voor elkaar wat betreft contact met de Nederlanders in Le Mans.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205007475
Hyper pole nu

Nieuwe Cadillac Hypercar ook revealed

En Peugeot 9x8 driver lineups na Le Mans
#93 Peugeot 9X8 - Paul Di Resta, Mikkel Jensen, Jean-Eric Vergne
#94 Peugeot 9X8 - James Rossiter, Gustavo Menezes, Loc Duval
  donderdag 9 juni 2022 @ 20:11:11 #292
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205007600
En ook hier track limits _O-

Kobayashi's tijd afgenomen.

Edit: Nu wel een tijd gezet
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juni 2022 @ 20:20:11 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_205007707
In de GTE Pro zullen ze voor de race wel weer een paar seconden achter de hand houden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_205007744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 19:59 schreef M90 het volgende:
Hyper pole nu

Nieuwe Cadillac Hypercar ook revealed
Mooi ding
pi_205007748
GT klasse van Race to Le Mans/Le Mans Cup was wel leuk. ^O^
pi_205007761
Lapierre :o
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juni 2022 @ 20:25:58 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_205007776
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:24 schreef M90 het volgende:
Lapierre :o
Alpine schijnt wat meer vermogen te mogen gebruiken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_205007784
Nog steeds geen fan van hyper pole maar dit is toch een stuk leuker dan gisteren
verwacht wel nog Toyota op p1
  donderdag 9 juni 2022 @ 20:28:40 #299
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205007809
Bijna de Glickenhaus op 1. Helaas reden er wat auto's in de weg.

Edit: ook bij de Toyota's
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205007817
Kobayashi ook lap deleted
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')