https://www.ad.nl/utrecht(...)t-voor-ons~a6065905/quote:Syrische broers (20, 25) weigeren te vertrekken uit asielzoekerscentrum: ‘Niemand zorgt voor ons’
Twee Syrische broers (20 en 25 jaar) weigeren het asielzoekerscentrum in Utrecht te verlaten. Omdat ze hun verblijfsvergunning inmiddels op zak hebben, moeten ze nu van het COA (Centraal Orgaan opvang Asielzoekers) vertrekken. Maar de mannen willen niet bij hun ouders wonen en eisen een eigen woning.
Jupquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit helpt niet mee aan de beeldvorming.
Ze zijn anders hoor, ze hebben echt geen idee in wat voor samenleving ze terecht zijn gekomen. Je maakt het kleiner dat het is, er is een gigantisch cultuur verschil met deze arabieren uit syrie. Over 2 a 3 generaties, heel misschien, heel misschien. Syriers zoals mij exburen, zijn alleen maar boos op NL.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jup
Twee eikels zorgen er voor dat de komende jaren honderdduizenden mensen hier op aangekeken worden.
Zo werkt dat. Helemaal krankjorum, maar zo werkt dat. Tenzij het twee autochtonen eikels zijn, dan vind de autochtonen bevolking het wel best, maar als het allochtonen zijn....
groot gelijk hebben ze. Ze zijn opgegroeid in een land zonder chronisch woningtekort, wat doelbewust en express wordt bewerkstelligd. Dat is al zo sinds wo2.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ze zijn anders hoor, ze hebben echt geen idee in wat voor samenleving ze terecht zijn gekomen. Je maakt het kleiner dat het is, er is een gigantisch cultuur verschil met deze arabieren uit syrie. Over 2 a 3 generaties, heel misschien, heel misschien. Syriers zoals mij exburen, zijn alleen maar boos op NL.
Als autochtonen negatief in het nieuws komen, dan blijft de vijand daar ook wel jaren over spreken in de politiek of kroeg. Maak je maar niet bang.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jup
Twee eikels zorgen er voor dat de komende jaren honderdduizenden mensen hier op aangekeken worden.
Zo werkt dat. Helemaal krankjorum, maar zo werkt dat. Tenzij het twee autochtonen eikels zijn, dan vind de autochtonen bevolking het wel best, maar als het allochtonen zijn....
Zou best waar kunnen zijn maar NL is niet in de luxe positie dat we huizen teveel hebben om hierin mee te gaan. Als je hier rekening mee moet houden dan heeft 'opeens' iedereen 'ruzie met de ouders'.quote:Volgens de twee broers, die vrijdag tijdens een kort geding in de Utrechtse rechtbank zaten, hebben zij zo vaak heftige ruzies met hun ouders, dat zij helemaal niets meer met het gezin te maken willen hebben
Wie heeft klappen uitgedeeldquote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:58 schreef christmastsunami het volgende:
De syrische buren waar ik mee opgezadeld werd, wilden ook vanaf dag 1 een betere woning, deze was niet goed genoeg.
3 kinderen uit huis geplaatst, vervolgens 2 nieuwe kinderen opnieuw opgefokt, nu eindelijk allemaal opgerot. Dit soort ex-azc'ers als mijn ex-buren komen echt niet om met je samen te leven. Ze hadden het verstand van een erwt, liegen en bedriegen was standaard.
Ik had jarenlang dagelijks overlast, het enige wat ze konden was zielig doen en schreeuwen. En die kinderen hadden/hebben het heel slecht.
Waarschijnlijk nieuwe urgentie verklaring gekregen, omdat de kinderen alleen maar konden huilen en schreeuwen en een achterstand hadden, omdat ze zo te horen heel apart werden opgevoed.
Wees bang, wees heel erg bang. We hebben zelfs klappen uitgedeeld.
Syrische bevolking is aan het dalen, pipo.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:00 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Het Syrische bevolkingsoverschot absorberen …. Yes we can!!!!
maar wie zijn schuld is dit? Van de syriers die met open armen door de nederlandse regering ontvangen worden en een verblijfsvergunning krijgen terwijl ze heel goed weten dat ze express en doelbewust 75 jaar een beleid hebben van te weinig woningen bouwen? En ze vertellen dit uiteraard ook niet....quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou best waar kunnen zijn maar NL is niet in de luxe positie dat we huizen teveel hebben om hierin mee te gaan. Als je hier rekening mee moet houden dan heeft 'opeens' iedereen 'ruzie met de ouders'.
Dat is makkelijk, zo leg je een probleem wat de overheid zelf maakt terug bij de burgers.... in plaats van zelf je rotzooi opruimen gooi je het over de schutting.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Gelet op de enorme druk op de opvang, kan wel degelijk van hen verwacht worden dat zij bij hun ouders intrekken en van daaruit eventueel zelf op zoek gaan naar woonruimte.”
Ik dacht dat die gezinshereniging er was ‘om gezinnen niet uit elkaar te scheuren”. Maar deze mannen willen helemaal niet bij hun familie zijn. Wat is dan nog de grond voor gezinshereniging?quote:Nareizigers
Naast alle ruzies vinden ze zichzelf ook té oud om nog bij hun ouders in te trekken. Daarom eisen ze een eigen woning van het COA, de instantie die de opvang van asielzoekers in Nederland regelt. Volgens het beleid van COA hebben de twee broers echter geen recht op een eigen huis, omdat zij zogenoemde nareizigers zijn. Ze zijn vanuit Syrië naar Nederland gehaald om herenigd te worden met hun gezin.
Gefopt! Aahaha nu een huis aub.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht dat die gezinshereniging er was ‘om gezinnen niet uit elkaar te scheuren”. Maar deze mannen willen helemaal niet bij hun familie zijn. Wat is dan nog de grond voor gezinshereniging?
dat is gebruik maken van de achterlijke regels in NL. Geef ze eens ongelijk....quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik dacht dat die gezinshereniging er was ‘om gezinnen niet uit elkaar te scheuren”. Maar deze mannen willen helemaal niet bij hun familie zijn. Wat is dan nog de grond voor gezinshereniging?
die syrische buurman uit het azc heeft mij in elkaar geslagen, omdat ik me niet met zijn kinderen mocht bemoeien, de buren hebben hem van me afgetrokken, toen hield ie op. Ik was wat beurs op de borst, maar had mijn hoofd goed beschermd.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wie heeft klappen uitgedeeld
Omdat ze nu hier zitten, harry.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:02 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Syrische bevolking is aan het dalen, pipo.
Gelukkig is het maar een incident he, en gedraagd de rest zich als model burgers.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jup
Eens.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:27 schreef SuperNeger het volgende:
Snap ik. Als ik en mijn familie ooit noodgedwongen Nederland moet verlaten naar Syrië dan is idd een eigen huis het eerste wat je wil. Stel je voor dat je alleen veiligheid, voedsel, zakgeld en onderdak krijgt. Dat zou van de zotte zijn daar in Syrië.
Gelul. Dit gaat niet om slechts twee eikels.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:03 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Jup
Wat mij betreft terug gezet op de boot waarmee ze zijn aangekomen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:48 schreef Rickocum het volgende:
Als ik leider van dit land was, hadden zulke gasten een paar verschrikkelijke stompen gehad en worden ze terug in de woestijn gedumpt.
Wat hadden ze dan verwacht? Een luxe villa met 8 slaapkamers, 5 badkamers en een hectare grondquote:Drie slaapkamers
Daar zijn de broers het niet mee eens, laten zie via een telefonische tolk aan de rechter weten. Volgens hen is de 100 vierkante meter tellende woning met drie slaapkamers niet voldoende voor zo’n groot gezin. Dat zorgde eerder ook al voor veel woordenwisselingen en irritaties, vertellen ze.
Als twee Nederlandse kinderen dit hadden geëist, was er nooit een nieuwsbericht over geschreven. Dat geeft al wel aan hoe we er in staan.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:10 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Gelul. Dit gaat niet om slechts twee eikels.
Dit gaat om een heel groot deel van deze bevolkingsgroep en dit staat niet meer tot verhouding naar wat ze als geheel wel bijdragen.
Heel vervelend dat de goeden hierdoor lijden onder de kwaden, maar Nederland en naar mijn mening de hele EU, is veel beter af zonder allochtone moslims dan met.
Mag niet van de Islamquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:43 schreef NightDancert het volgende:
Klagen dat je met je ouders op 100m2 moet wonen
Dan gaan ze maar naar de bank en regelen ze een hypotheek.
* gedraagtquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gelukkig is het maar een incident he, en gedraagd de rest zich als model burgers.
Klopt, dat is zo. Maar dat is ook met een reden. Niet een kwart of half Nederland zuigt deze emotie of gedachtegang uit het niets uit hun duim. Daar gaat van alles aan vooraf.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als twee Nederlandse kinderen dit hadden geëist, was er nooit een nieuwsbericht over geschreven. Dat geeft al wel aan hoe we er in staan.
Ik snap je punt en ik kan me daar ook wel in vinden, maar heel eerlijk gezegd geef ik niet zoveel om de oorzaak van iemands gedrag, wanneer deze buschauffeurs bedreigd, agenten in de rug steekt, zich in de drugshandel begeeft, overlast veroorzaakt en dergelijken.quote:En je hebt vast gelijk dat de groep statushouders naar verhouding tot veel problemen leidt, ik ken de cijfers niet, maar daar twijfel ik niet aan. Alleen dat die groep meer problemen heeft is eigenlijk wel te verwachten want ze zijn gedwongen om met spoed huis en haard te verlaten. Daarnaast hebben ze allemaal meerdere traumas opgelopen dus als "problemen" het onderwerp is dan zou je het over meerdere generaties moeten bekijken.
Men kiest voor de eigen stam, dit is sinds mensgeheugenis al zo.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:46 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als twee Nederlandse kinderen dit hadden geëist, was er nooit een nieuwsbericht over geschreven. Dat geeft al wel aan hoe we er in staan.
En je hebt vast gelijk dat de groep statushouders naar verhouding tot veel problemen leidt, ik ken de cijfers niet, maar daar twijfel ik niet aan. Alleen dat die groep meer problemen heeft is eigenlijk wel te verwachten want ze zijn gedwongen om met spoed huis en haard te verlaten. Daarnaast hebben ze allemaal meerdere traumas opgelopen dus als "problemen" het onderwerp is dan zou je het over meerdere generaties moeten bekijken.
Verder zie je dat kinderen die in armoede opgroeien op latere relatief weinig bij gaan dragen aan de samenleving. Toch vinden we dat geen probleem maar bij statushouders weer wel. Dat lijkt me incorrect
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |