abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin vrijdag 28 januari 2022 @ 10:33:20 #1
35723 crew  GGMM
pi_203399935
O+ Welkom in het Nintendo Switch-topic op FOK! O+

Wat is Nintendo Switch?
Nintendo Switch is de nieuwste console van Nintendo en de opvolger van WiiU. De basis van Switch is een tablet-achtig apparaat die je thuis in een docking station zet maar net zo gemakkelijk mee neemt op reis. In de preview trailer wordt het hele concept in iets meer dan drie minuten uitgelegd en beter kunnen wij het ook niet uitleggen.

Tof! Wanneer kan ik ermee spelen?
Sinds 3 maart 2017 is de Switch, die regiovrij is, wereldwijd te koop. In Nederland ligt de prijs op zo'n 329 euro en voor dat geld krijg je de Switch, twee Joycon-controllers, een Joycon Grip, een docking station (met adapter) en een HDMI-kabel. Er wordt geen game meegeleverd tenzij het een speciale bundel betreft (de prijs ligt dan uiteraard wat hoger).

Switch 2019-model
Sinds de zomer van 2019 is er een nieuwe versie van de Nintendo Switch verschenen. Deze heeft vooral een langere batterijduur in handheldmode, zo'n vijf uur tegenover drie van het launch model. De 2019-versie gaat momenteel voor 329 euro en het oude model (mits nog voorradig) is dan vaak een paar tientjes goedkoper.

Switch Lite
Op 20 september 2019 verscheen de Switch Lite. Dit is een handheld only variant; zonder losse Joycon en zonder mogelijkheid om op de tv te spelen. De prijs ligt dan ook zo'n 100 euro lager. De Switch Lite is er in meerdere kleuren.

Switch OLED
Op 8 oktober 2021 verschijnt een vernieuwde Switch met OLED scherm. Het scherm is ietsje groter, maar qua hardware is het dezelfde console. Verkoopprijs is zo'n 349/359 euro. Er zijn twee kleuren: wit en rood/blauw.

Welke games zijn er nu zoal de moeite waard?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De eerstvolgende grote(re) release voor Nintendo Switch is Pokémon Legends: Arceus - 28th January
[ afbeelding ]

Lijst met User Id-s
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_203400014
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 11:06:02 #3
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_203400281
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:05 schreef byah het volgende:

[..]
Als je door de teringslechte graphics heen kunt kijken. Die rijen met identieke huisjes maakten het voor mij echt af.
Haha ik herkende bijna een eevee niet als een levend wezen op mijn Nintendo switch light maar verder nog niet heel veel gestoord aan de graphics. Eerste open gebied waar ik kwam ook lekker het verhaal de boel gelaten en lekker gaan vangen mis alleen nog de optie om je team te veranderen op het moment dat je op missie bent hopelijk speel ik dat nog vrij.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_203404075
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 11:06 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Haha ik herkende bijna een eevee niet als een levend wezen op mijn Nintendo switch light maar verder nog niet heel veel gestoord aan de graphics. Eerste open gebied waar ik kwam ook lekker het verhaal de boel gelaten en lekker gaan vangen mis alleen nog de optie om je team te veranderen op het moment dat je op missie bent hopelijk speel ik dat nog vrij.
Ik heb m net laten klaarleggen in de winkel. Over half uurtje eens ophalen :) Zag er op Youtube wel uit als een perfecte mix tussen oude en nieuwe elementen. Even de uitleg van shinies bekeken en ook dat beviel me wel. Gaan weer heel veel uren in zitten :)
Vici, Vidi, Veni!
pi_203405095
Anderhalf uurtje gespeeld, leuk concept en grappige game. Maar de graphics zijn echt drastisch en doen voor mij wel echt af aan de sfeer. Ik vind dit echt niet kunnen voor een game uit 2022. Het lijkt wel of ze niet eens meer moeite willen doen bij Gamefreak.
pi_203405116
Heb m net aangeslingerd...ben iemand die zich niet kan ergeren aan graphics ...anders had ik geen switch haha. Tuurlijk mag je wat verwachten maar ik kan me niet ergeren er aan
Vici, Vidi, Veni!
pi_203405178
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:29 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Heb m net aangeslingerd...ben iemand die zich niet kan ergeren aan graphics ...anders had ik geen switch haha. Tuurlijk mag je wat verwachten maar ik kan me niet ergeren er aan
Mja het Switch argument. Natuurlijk kun je geen Last of us 2 graphics verwachten, maar dit is zelfs minder dan de gemiddelde Gamecube titel.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:43:02 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203405270

Arceus vs Snap
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin vrijdag 28 januari 2022 @ 16:45:20 #9
35723 crew  GGMM
pi_203405293
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:43 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Arceus vs Snap
Oef, dat ziet er wel écht superlelijk uit ja.

Vrijwel altijd Pokémon games
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:47:45 #10
38496 Perrin
pi_203405313
Als de gameplay leuk is, kan ik heel wat bagger graphics tolereren overigens.

Maar toch een gemiste kans vrees ik, zeker zo'n open world achtige game moet je toch wel minstens bij vlagen versteld doen staan van het uitzicht. En dan bedoel ik op een positieve manier versteld :P
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:56:10 #11
38496 Perrin
pi_203405377
Zelfs sommige delen van de wereld van BotW vond ik wat underwhelming, maar daar stonden ook heel wat prachtige locaties tegenover. Gemiddeld gesproken is dat toch wel een paar ordes van grootte mooier dan Arceus vrees ik.
pi_203405413
Heb niet zo'n moeite met slechte graphics. Speel nog regelmatig halo op de classic graphics en heb in zijn algemeenheid een Switch, maar wat mij tegenstaat is dat de nieuwe pokemon games zo zielloos zijn. Misschien dat ik gewoon een oude lul ben geworden, maar ik vind dat de zowel de pokemon zelf, als de werelden meer karakter hadden toen het nog 2d sprites waren. Heb de game niet zelf gespeeld, maar wel wat reviews gekeken en ik zie lege, bruine landschappen en pokemon die er als goedkope haast lichtgevende plastic speeltjes overheen zweven.

Ondertussen is wel duidelijk dat Gamefreak niet in staat is om een grafisch imposante titel in elkaar te zetten. Maar dat zou heel wat minder opvallen als ze hun grafische stijl op orde hadden. Ze kunnen het zelfs schaamteloos jatten van jaren en jaren artwork op kaarten.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:23:19 #13
481998 K21
Cappuccino
pi_203405648
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 16:27 schreef Bananenpap het volgende:
Het lijkt wel of ze niet eens meer moeite willen doen bij Gamefreak.
GameFreak doet ook gewoon geen moeite. Al jaren niet meer. De battle animaties zijn sinds Colosseum niet meer dan een sprongetje naar voren of een swipe met een spell effect eraan geplakt. In sommige games staan de pokémon gewoon rechtop in de lucht als je Fly doet. :')

In dit spel schuiven/zweven de pokémon in de wereld maar wat rond op hun plek zonder echte interactie met hun omgeving of andere pokémon in hun buurt. Het is allemaal zo zielloos en leeg en had zoveel meer kunnen zijn, maar omdat het toch wel verkoopt krijgen deze devs nooit de schop onder de reet die ze nodig hebben.
pi_203405981
Het verschil in graphics tussen Arcues en Snap zijn gigantisch als ik dit zo op YouTube filmpjes bekijk. Dit is wel jammer maar wil Arcues toch wel spelen. Is het twel goed te spelen op de Switch Lite?

Voor mij is trouwens de beleving van een pokemon game wel totaal anders in vergelijking met 15/20 jaar geleden ten tijde van gen 1, 2 en 3. Zou er ooit nog een top down pokemon game uitkomen -O-
pi_203406176
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:23 schreef K21 het volgende:

[..]
GameFreak doet ook gewoon geen moeite. Al jaren niet meer. De battle animaties zijn sinds Colosseum niet meer dan een sprongetje naar voren of een swipe met een spell effect eraan geplakt. In sommige games staan de pokémon gewoon rechtop in de lucht als je Fly doet. :')

In dit spel schuiven/zweven de pokémon in de wereld maar wat rond op hun plek zonder echte interactie met hun omgeving of andere pokémon in hun buurt. Het is allemaal zo zielloos en leeg en had zoveel meer kunnen zijn, maar omdat het toch wel verkoopt krijgen deze devs nooit de schop onder de reet die ze nodig hebben.
Het is echt bizar wat een gebrek aan concurrentie in je niche kan doen met een bedrijf ja.

Maar ik heb zelf ook weinig andere 'verzamel de dieren'-game echt een kans gegeven
pi_203408194
pi_203411220
Na ±5 uur spelen van Terraria ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet mijn ding is. Begon wel leuk, maar ik heb er geen geduld voor ben ik bang.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:38:09 #18
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203411361
Mja als je ook ziet met welke interval game freak pokemon games uitpoept...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 29 januari 2022 @ 23:35:50 #19
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_203426080
Ik ben (eindelijk) eens begonnen aan Monster Boy en het is inderdaad een leuke game PvH. Jammer dat je niet meer hier post om het te lezen :') 14.gif
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_203429136
Visual Novel "AI: THE SOMNIUM FILES" -- 24 juni 2022

pi_203432889
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:24 schreef Aether het volgende:
Visual Novel "AI: THE SOMNIUM FILES" -- 24 juni 2022

Iemand het eerst deel gespeeld? Geen idee of dit iets voor mij is, maar twijfel of ik het wil proberen.
pi_203432982
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:02 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Iemand het eerst deel gespeeld? Geen idee of dit iets voor mij is, maar twijfel of ik het wil proberen.
Er is een demo van de eerste game te downloaden.
pi_203433940
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:08 schreef Aether het volgende:

[..]
Er is een demo van de eerste game te downloaden.
Bedankt voor de tip, ga het proberen.
pi_203438999
pi_203440565
Uurtje of 6-7 onderweg in Arceus, maar bevalt me tot nu toe best prima. Vond het op een gegeven moment echt geniaal toen ik erachter kwam dat Psyduck je gewoon heel rustig volgen, ipv wegrennen of je aanvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')