Vertel dat een Leusdenaar niet....quote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Leusden is prachtisch Amersfoort
Ansdee kant vande snelweg??
Utrecht heeft vier snelwegen dwars door de stad lopen
Dan gaan we andere gemeenten groot makenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vertel dat een Leusdenaar niet....
Daarbij heeft Leusden ongeveer 31.000 inwoners, en is nog net iets kleiner dan Amersfoort qua oppervlak (58km² vs 62km²)
En Amersfoort zit nu al behoorlijk tegen de grenzen aan, met die 157.000 inwoners.
Dus je wilt die 212.000 mensen die erbij moeten komen in een nog kleiner aantal km² stoppen dan waar die 157.000 van Amersfoort nu al in zitten, en dan wil je ook nog lekker landelijk bouwen?
En dan hebben we het nog niet over het gegeven dat ongeveer 1/3de deel van het Leusdense grondgebied natuurgebied is (waaronder een enorm militair oefenterrein).
Prijzen in Leidsche Rijn zijn lang niet zo hoog als in Utrecht. Leidsche Rijn is voor Vinexbewoners die geen woning in Utrecht-Oost kunnen betalen. 90% van de Leidscherijners verhuist naar Utrecht als ze het konden betalen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Leidsche rijn is zeeer mooi wonen, een van de duurste delen van Utrecht
Er is geen mens die zeurt over de A2 die er dwars door heen loopt, goede geluidswal en in notime in Amsterdam op op de veluwe
nou dat is een zeer sterk verhaal,ikvind het prachtig hier met de twee grote plassen vlakbijquote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:12 schreef Coppi het volgende:
[..]
Prijzen in Leidsche Rijn zijn lang niet zo hoog als in Utrecht. Leidsche Rijn is voor Vinexbewoners die geen woning in Utrecht-Oost kunnen betalen. 90% van de Leidscherijners verhuist naar Utrecht als ze het konden betalen.
Toen werd je wakker.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Leidsche rijn is zeeer mooi wonen, een van de duurste delen van Utrecht
Er is geen mens die zeurt over de A2 die er dwars door heen loopt, goede geluidswal en in notime in Amsterdam op op de veluwe
En straks in een nieuwbouw bejaardenhuis zonder internet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat is een zeer sterk verhaal,ikvind het prachtig hier met de twee grote plassen vlakbij
En dat er mensen zijn die 4 ton geven voor een oud Demka huisje uit bouwjaar 1930 zonder heipalen en fundering, Tja
Ik heb mij hele leven nieuwbouw gehad, prmie A, premie B, nieuwe ketel nieuwe /buren en nieuwe school, nooit onderhoud gedaan, nooit, en alles netjes in een weiland gebouwd
Ik zit nu in Afrika met mijn chrome book en prima wifi internet in een hotspot phone, 8 can connect, morgen weer 33 C, het huis is leeg, bezetting al maanden 0,0 %quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En straks in een nieuwbouw bejaardenhuis zonder internet.
Eeh?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zit nu in Afrika met mijn chrome book en prima wifi internet in een hotspot phone, 8 can connect, morgen weer 33 C, het huis is leeg, bezetting al maanden 0,0 %
Maar de overheid wil dat zo /heel veeel huizen zonder mensen iedere oudere alleenstaanden AOW , woonadres in Nederland , maar nooit thuis
Bejaardenhuizen zijn gesloten door woon minister Blok, geen uitstroom meer, alles om de schaarste aan te jagen
Laat maar, MM laat graag zijn premie koopwoning leeg staan en miept tegelijkertijd dat zijn kinderen geen (betaalbare) woonruimte kunnen vinden....quote:
mijn kindren wonen allemaal al in een heel mooi koophuis ,alle drie hun tweede koopwoningquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat maar, MM laat graag zijn premie koopwoning leeg staan en miept tegelijkertijd dat zijn kinderen geen (betaalbare) woonruimte kunnen vinden....
En het liefst klagen dat het komt omdat de bejaardentehuizen weggesaneerd zijn, niet dat hij bij bestaande bejaardentehuizen wel ¤ 1.000 per maand zou gaan aftikken voor een kamer in een bejaardentehuis maar dat doet er niet toe.
Wat zat je een paar jaar geleden dat te jengelen dat ze de deur maar niet uit konden?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn kindren wonen allemaal al in een heel mooi koophuis ,alle drie hun tweede koopwoning
needat is niet waaar , had ik het niet over mijn egen kindeenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat zat je een paar jaar geleden dat te jengelen dat ze de deur maar niet uit konden?
Volgens mij overlijden binnen nu en 10 jaar heel veel boomers (die zijn nu 75+ jaar oud) die nu nog in grote afbetaalde huizen wonen. Dat zal toch wel enig effect hebben?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
zolang de huishoudens verdunnig voortduurt zal het tekort aan woningen nooit opgelost worden al bouw je de hele posbank vol
iedere sociale huurwon in g woont tegenwoordig ook maar 1,3 mens omdat ieder bang is voor een scheiding, en bang voor samenwonen
iK heb ook zo een broer met vriendin, ze slapen wel iedere nacht samen, maar wel twee flats en twee keer huursubsidie
en allebei alleenstaanden AOW
De woningnood is een gecreerd probleem, door het stoppen van de uitstroom en belonen van het alleen wonen
nee geen enkele effectquote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:40 schreef falling_away het volgende:
[..]
Volgens mij overlijden binnen nu en 10 jaar heel veel boomers (die zijn nu 75+ jaar oud) die nu nog in grote afbetaalde huizen wonen. Dat zal toch wel enig effect hebben?
Voor de tigste keer:quote:Op dinsdag 1 februari 2022 22:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee geen enkele effect
zolang de huishoudensverdunnig doorgaat niet
De woningnood creeert woningnood doordat niemand durft te verhuizen en iedere in zijn eigen hokje blijft wonen met financiele steun van de overheid door alleenstaande AOW en huursubsiidie
Vrag maar eens aan een alleenstaande of ie gaat samenwonen, men zegt dan NEEE, NOOIT
Het risico dakloos te worden is te groot
Men slaapt wel samen maar ieder heeft eigen adres voor de huursubsdie en AOW
Piet en annie houden ieder hun flat of huis en krijgen allebei 1244 euro per maand en ook huursubsidie, sterker nog ik ken echtparen die ervoor zijn gaan scheiden en hij is dan geemigrreerd naar hun vakantie woning op papier dat scheelt bijna 800 euro per maand met Vtquote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor de tigste keer:
Als men het "belonen van alleen wonen" gaat afschaffen dan gaat dat gebeuren door de alleenstaandentoeslag te laten wegvallen.
Je hebt toch niet de illusie dat het werkelijk gaat gebeuren dat Piet en Annie, die al 40 jaar getrouwd zijn ieder ¤ 851 krijgen en samen dus ¤ 1.702 AOW hebben, en dat Karel en Petra, die allebei alleen woonden, nadat ze gaan samenwonen ieder hun AOW met alleenstaandentoeslag van ¤ 1.244 per maand mogen houden en dus samen ¤ 2.488 AOW hebben?
Denk je dat echt?
Als ze dat probleem willen oplossen gaan ze dat maar op 1 manier doen, en niet door Piet en Annie ook samen ¤ 2.488 per maand te geven, maar dan vervalt voor iedereen de alleenstaandentoeslag.
Kom je niet rond zonder die toeslag? Mag je naar de sociale dienst voor aanvulling.
Dit soort geneuzel van mensen over het "afpakken" van uitkeringen zorgt ervoor dat het probleem inderdaad opgelost gaat worden, maar niet op de manier die je denkt.
Uiteindelijk gaat iedere alleenstaande AOW'er er dan flink op achteruit.
En we mogen bij godsgratie blij zijn dat we niet voor elke idiote boomer die de regels hard probeert te passeren de wet strenger gaan maken. Niet iedereen is een vermogende jankbejaarde met een vakantiewoning in spanje.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Piet en annie houden ieder hun flat of huis en krijgen allebei 1244 euro per maand en ook huursubsidie, sterker nog ik ken echtparen die ervoor zijn gaan scheiden en hij is dan geemigrreerd naar hun vakantie woning op papier dat scheelt bijna 800 euro per maand
als men het wonen in recreatiewoningen voor 20 jr gaat toestaan is de hele woningnood angst in een klap opgelostquote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En we mogen bij godsgratie blij zijn dat we niet voor elke idiote boomer die de regels hard probeert te passeren de wet strenger gaan maken.
Nee want die 130 000 woningen staan nog steeds op de verkeerde plaats in Nederland. Het is niet zo dat er dan ineens heel veel woningen op de juiste plaatsen staan. Ik mag toch hopen dat jij dat ook begrijpt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als men het wonen in recreatiewoningen voor 20 jr gaat toestaan is de hele woningnood angst in een klap opgelost
nou zo groot is nederrland niet hoor en eenAOW er heeft geen bezwaar tegen wonen in de natuurquote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee want die 130 000 woningen staan nog steeds op de verkeerde plaats in Nederland. Het is niet zo dat er dan ineens heel veel woningen op de juiste plaatsen staan. Ik mag toch hopen dat jij dat ook begrijpt.
Je gehele redenatie dat men niet gaat samenwonen omdat men bang is voor een scheiding klopt ook niet echt. Dat we steeds later beginnen met werkelijk settlen wel. Ook de generatie van jouw kinderen, die overigens bij far boomers zijn. Maar dat is een tweede.
Als je het vanuit een amerikaans perspectief bekijkt is Nederland niet zo groot nee.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 23:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou zo groot is nederrland niet hoor en eenAOW er heeft geen bezwaar tegen wonn in de natuur
Dat is ook helemaal prima natuurlijk. Ieder zijn meug.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dat is een zeer sterk verhaal,ikvind het prachtig hier met de twee grote plassen vlakbij
En dat er mensen zijn die 4 ton geven voor een oud Demka huisje uit bouwjaar 1930 zonder heipalen en fundering, Tja
Ik heb mij hele leven nieuwbouw gehad, prmie A, premie B, nieuwe ketel nieuwe /buren en nieuwe school, nooit onderhoud gedaan, nooit, en alles netjes in een weiland gebouwd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |