Is zo. Het is alleen maar een enorm compliment aan Ten Hag en Overmars.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Een saaie transferwinter is vaak een teken van goed beleid.
Met saai voetbal kom je ook nergens meer, verdedigend staan de mindere ploegen in de regel dermate goed dat je echt wel gevarieerd moet aanvallen om die gaatjes te vinden, dat Ajax het in de CL goed doet/deed heeft ook te maken met het feit dat de tegenstander ook voor de winst moest gaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is zo. Het is alleen maar een enorm compliment aan Ten Hag en Overmars.
Het is ook niet echt een saaie ploeg. Maar langzaam maar zeker begint wel een beetje het Bayern-gevoel te komen. Al die goaltjes in lege stadions de afgelopen 2 jaar ook, het wordt wat gewoontjes.
Hoop echt op een stunt in de Champions League want dat geeft zo'n seizoen pas echt kleur. Ben ook wel benieuwd hoe de Ajacieden dat hier beleven. Zo'n titel zoals vorig jaar werd (logisch ook wel door Corona) ook nauwelijks gevierd.
Nouja het is eigenlijk gewoon razendknap wat Ten Hag heeft neergezet. Als je alle goals van 2021 bekijkt dan zie je ook pas echt hoezeer Ten Hag er het nieuwe voetbal in heeft geslepen. 80 procent van de goals zijn intikkertjes in de 5 meter.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met saai voetbal kom je ook nergens meer, verdedigend staan de mindere ploegen in de regel dermate goed dat je echt wel gevarieerd moet aanvallen om die gaatjes te vinden, dat Ajax het in de CL goed doet/deed heeft ook te maken met het feit dat de tegenstander ook voor de winst moest gaan.
alleen naar goals kijken en zeker alleen in de laatste fase zoals in zo'n samenvatting dekt de lading niet echtquote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nouja het is eigenlijk gewoon razendknap wat Ten Hag heeft neergezet. Als je alle goals van 2021 bekijkt dan zie je ook pas echt hoezeer Ten Hag er het nieuwe voetbal in heeft geslepen. 80 procent van de goals zijn intikkertjes in de 5 meter.
Vind die uitgevoetbalde goals tot op de doellijn zelf meestal niet zo spannend maar knap is het wel.
Goed verhaal naar mijn bescheiden mening. Duidelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:40 schreef maxi-mus het volgende:
Duiding van Netto, doet hij altijd wel netjes.
[ twitter ]
De lange versie:
https://www.ajax.nl/artik(...)wordt-steeds-gekker/
Onze Marc is echt een juweel voor de club. Pas als hij vertrekt (samen met Sar) ga ik mij serieus zorgen makenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:40 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
De lange versie:
Wel eens maar Ten Hag hoort daar ook wel bijquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:02 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Onze Marc is echt een juweel voor de club. Pas als hij vertrekt (samen met Sar) ga ik mij serieus zorgen maken
Akkoord. Zeker als ze alle 3 tegelijk vertrekken. Gaat het omstebeurt dan kan het meevallenquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens maar Ten Hag hoort daar ook wel bij
Prima verhaal, en mooi dat ze niet meegaan in de gekte van absurde salariseisenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:40 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
De lange versie:
is dat mooi? je moet het ook kunnen betalen dus als je dat niet kan is het wat minder mooi, blijft gewoon moeilijk voor een club als Ajax om mee te doen financieel met clubs uit de grotere competitiesquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Prima verhaal, en mooi dat ze niet meegaan in de gekte van absurde salariseisen
Mwah, ik vind niet dat Bergwijn meteen een absolute grootverdiener in dit Ajax zou moeten zijn, het is geen Tadic, Blind of Haller... en ik proef wel een beetje dat hij daar misschien zelfs nog wel boven wilde zittenquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat mooi? je moet het ook kunnen betalen dus als je dat niet kan is het wat minder mooi, blijft gewoon moeilijk voor een club als Ajax om mee te doen financieel met clubs uit de grotere competities
+10 miljoenquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:00 schreef maxi-mus het volgende:
Antonygod weer gescoord voor Brazilië, prima goaltje wel. (rond seconde 37)
[ twitter ]
ik denk niet dat het is stukgelopen op salaris, Spurs vroeg gewoon wat veel en dan heb je ook weinig ruimte met eventueel tekengeldquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mwah, ik vind niet dat Bergwijn meteen een absolute grootverdiener in dit Ajax zou moeten zijn, het is geen Tadic, Blind of Haller... en ik proef wel een beetje dat hij daar misschien zelfs nog wel boven wilde zitten
Wat ik begrijp uit de wandelgangen is dat het salaris ook een struikelblok is geweest. Hij zou meer gaan verdienen dan de grootverdieners en dat was nog niet genoeg. Zoiets gaat voor onnodige wrevel zorgen in de kleedkamer.quote:Op woensdag 2 februari 2022 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk niet dat het is stukgelopen op salaris, Spurs vroeg gewoon wat veel en dan heb je ook weinig ruimte met eventueel tekengeld
met alle respect, daar geloof ik gewoon niet zoveel vanquote:Op woensdag 2 februari 2022 11:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat ik begrijp uit de wandelgangen is dat het salaris ook een struikelblok is geweest. Hij zou meer gaan verdienen dan de grootverdieners en dat was nog niet genoeg. Zoiets gaat voor onnodige wrevel zorgen in de kleedkamer.
Ik denk dat het voor Ajax goed is dat deze transfer uiteindelijk geen doorgang heeft gevonden. De aankoop zou verdedigbaar geweest zijn. Maar ergens moet je financieel een grens trekken. Het lijkt mij wenselijk niet volledig mee te gaan in de financiële gekte van de premier league en la liga. Zowel voor de financiële gezondheid van de club als je morele kompas. Ergens houdt het op.
Zoveel tegenstrijdige berichten hè. Conte wil hem houden, Levy wil verkopen, Ajax biedt niet genoeg, salaris is een struikelpunt, etc. Tot op dit punt is het allemaal louter speculeren en gaat de waarheid - net als bij andere niet gelukte transfers - waarschijnlijk niet boven komen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
met alle respect, daar geloof ik gewoon niet zoveel van
inderdaad maar ik ga er vanuit dat als je tot de laatste dag met een club onderhandelt je er met de speler in grote lijnen uit bentquote:Op woensdag 2 februari 2022 11:53 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zoveel tegenstrijdige berichten hè. Conte wil hem houden, Levy wil verkopen, Ajax biedt niet genoeg, salaris is een struikelpunt, etc. Tot op dit punt is het allemaal louter speculeren en gaat de waarheid - net als bij andere niet gelukte transfers - waarschijnlijk niet boven komen.
Dat ben ik volledig met je eens. Ik denk ook dat wanneer hij die twee golazo's tegen Leicester niet had gemaakt, dat de onderhandeling er anders uit had gezien.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
inderdaad maar ik ga er vanuit dat als je tot de laatste dag met een club onderhandelt je er met de speler in grote lijnen uit bent
Eens. Bovendien houdt Marc de deur open voor de zomer in dat interview. Dan lijkt de transferprijs de issue, en niet het salaris.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
inderdaad maar ik ga er vanuit dat als je tot de laatste dag met een club onderhandelt je er met de speler in grote lijnen uit bent
Dat moet Ajax ook helemaal niet willen proberen imo, zeker niet in deze onzekere coronatijden. En dat gefocus op die CL, ach met Bergwijn erbij win je die ook niet hoor. En met deze selectie kan je nog steeds Benfica uitschakelen en kwartfinale is nog steeds een prima prestatie.quote:Op woensdag 2 februari 2022 10:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat mooi? je moet het ook kunnen betalen dus als je dat niet kan is het wat minder mooi, blijft gewoon moeilijk voor een club als Ajax om mee te doen financieel met clubs uit de grotere competities
Ik vind dat hele Tottenham eigenlijk maar een enorme grafclub sinds een paar jaar.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:19 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso is dat Tottenham echt een hele vreemde club qua aankoop- en verkoopbeleid.
natuurlijk moet je het wel willen proberen, waarom denk je dat CL een must is voor Ajax, prima dat het niet doorgegaan is verder hoor maar streven naar een groot budget is niets mis meequote:Op woensdag 2 februari 2022 12:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat moet Ajax ook helemaal niet willen proberen imo, zeker niet in deze onzekere coronatijden. En dat gefocus op die CL, ach met Bergwijn erbij win je die ook niet hoor. En met deze selectie kan je nog steeds Benfica uitschakelen en kwartfinale is nog steeds een prima prestatie.
Vond het los van dat Champions League-drama al nooit zo'n leuke club. Veel minder identiteit dan de andere Engelse clubs.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind dat hele Tottenham eigenlijk maar een enorme grafclub sinds een paar jaar.
Weet niet precies waarom.
Natuurlijk, maar dat ligt er meer aan of je structurele inkomsten kan vergroten bijvoorbeeld door het werk van Menno Geelen. Maar uiteindelijk zit er wel een limiet op en moet je daar ook niet overheen gaan om mee te blijven doen in deze ratrace ook al is het financieel onverantwoord. Daarom hebben ze dit ook niet doorgezet natuurlijk, en dat is prima.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk moet je het wel willen proberen, waarom denk je dat CL een must is voor Ajax, prima dat het niet doorgegaan is verder hoor maar streven naar een groot budget is niets mis mee
Zo kun je het altijd achteraf een beetje naar de huidige positie toelullen natuurlijk. Denk dat Bergwijn een hele goede versterking was geweest.quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat ik begrijp uit de wandelgangen is dat het salaris ook een struikelblok is geweest. Hij zou meer gaan verdienen dan de grootverdieners en dat was nog niet genoeg. Zoiets gaat voor onnodige wrevel zorgen in de kleedkamer.
Ik denk dat het voor Ajax goed is dat deze transfer uiteindelijk geen doorgang heeft gevonden. De aankoop zou verdedigbaar geweest zijn. Maar ergens moet je financieel een grens trekken. Het lijkt mij wenselijk niet volledig mee te gaan in de financiële gekte van de premier league en la liga. Zowel voor de financiële gezondheid van de club als je morele kompas. Ergens houdt het op.
ze zijn nu ook weer tot 2024 aan het overbruggen, met die nieuwe CL opzet kan het budget weer opgeschroefd wordenquote:Op woensdag 2 februari 2022 12:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat ligt er meer aan of je structurele inkomsten kan vergroten bijvoorbeeld door het werk van Menno Geelen. Maar uiteindelijk zit er wel een limiet op en moet je daar ook niet overheen gaan om mee te blijven doen in deze ratrace ook al is het financieel onverantwoord. Daarom hebben ze dit ook niet doorgezet natuurlijk, en dat is prima.
Zijn die TV-inkomsten nog steeds zo laag eigenlijk?quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zijn nu ook weer tot 2024 aan het overbruggen, met die nieuwe CL opzet kan het budget weer opgeschroefd worden
Knipping had onderlaatst in de podcast scorebordjournalistiek van VI. Dat wanneer Ajax, een jaar geen CL speelt ze gelijk in de problemen komen, financieel. Ze spelen nu "hoog" spel tot de nieuwe CL opzet in 2024.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn die TV-inkomsten nog steeds zo laag eigenlijk?
En hoe compenseert Ajax die inkomsten ten opzichte van bijvoorbeeld een Everton of Tottenham? Puur en alleen transfers?
in NL wel ja en die inkomsten zijn niet te compenseren, je hoeft alleen maar naar de begrotingen te kijkenquote:Op woensdag 2 februari 2022 12:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zijn die TV-inkomsten nog steeds zo laag eigenlijk?
En hoe compenseert Ajax die inkomsten ten opzichte van bijvoorbeeld een Everton of Tottenham? Puur en alleen transfers?
daar heb je toch reserves voor, beetje te kort door de bocht gaat hij altijdquote:Op woensdag 2 februari 2022 12:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Knipping had onderlaatst in de podcast scorebordjournalistiek van VI. Dat wanneer Ajax, een jaar geen CL speelt ze gelijk in de problemen komen, financieel. Ze spelen nu "hoog" spel tot de nieuwe CL opzet in 2024.
Ja maar op een gegeven moment krijg je wel een situatie dat die 60 miljoen aan CL-inkomsten (of is het zelfs meer?) bijna een garantie zijn voor Ajax.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:57 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Knipping had onderlaatst in de podcast scorebordjournalistiek van VI. Dat wanneer Ajax, een jaar geen CL speelt ze gelijk in de problemen komen, financieel. Ze spelen nu "hoog" spel tot de nieuwe CL opzet in 2024.
als je alleen al naar hun PL tv inkomsten kijkt, 140 miljoen pond, dat haalt Ajax natuurlijk nooit op met de CL, zitten nu op iets van 70 miljoen meen ikquote:Op woensdag 2 februari 2022 13:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja maar op een gegeven moment krijg je wel een situatie dat die 60 miljoen aan CL-inkomsten (of is het zelfs meer?) bijna een garantie zijn voor Ajax.
Dat zijn ze voor clubs als Tottenham dan weer niet. Verdienen die net zoveel met tv-gelden als Ajax met CL verdient?
In dat opzicht is het wel grappig dat Ajax toch een betere selectie heeft dan dat soort clubs.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
als je alleen al naar hun PL tv inkomsten kijkt, 140 miljoen pond, dat haalt Ajax natuurlijk nooit op met de CL, zitten nu op iets van 70 miljoen meen ik
Wat is beter? er wordt misschien wat beter gescout want ook gekeken naar hoe je wil voetballen, bij zo'n Spurs helpen die trainerswissels met ieder hun eigen speelwijze uiteraard niet, het zijn ook daar niet voor niets de clubs met een lang zittende trainer zoals City en Liverpool die het goed doen (even los van de budgetten).quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In dat opzicht is het wel grappig dat Ajax toch een betere selectie heeft dan dat soort clubs.
Altijd een grafclub geweest alleen waren ze wel leuk om te volgen vanwege de Ajax spelers die er zaten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vind dat hele Tottenham eigenlijk maar een enorme grafclub sinds een paar jaar.
Weet niet precies waarom.
eens, ik had wel een zwak voor ze toen Ardiles en Villa er speelden eind jaren 70quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:23 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Altijd een grafclub geweest alleen waren ze wel leuk om te volgen vanwege de Ajax spelers die er zaten.
Hoeveel gaat het prijzengeld ook alweer omhoog? Zou sowieso wel chill zijn als de top-2 in Nederland zich altijd plaatst voor de CL, dan kan je er wel echt beleid op maken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zijn nu ook weer tot 2024 aan het overbruggen, met die nieuwe CL opzet kan het budget weer opgeschroefd worden
verdubbeling tov nu geloof ik, deelname dus van zeg maar 40 naar 80 miljoen, verder weet ik niet hoe de bedragen zijn maar het CL budget gaat van 3 naar 5 miljardquote:Op woensdag 2 februari 2022 13:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoeveel gaat het prijzengeld ook alweer omhoog? Zou sowieso wel chill zijn als de top-2 in Nederland zich altijd plaatst voor de CL, dan kan je er wel echt beleid op maken.
Het aantal wedstrijden in de CL gaat ook omhoog dus dat is opzich wel logisch.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
verdubbeling tov nu geloof ik, deelname dus van zeg maar 40 naar 80 miljoen, verder weet ik niet hoe de bedragen zijn maar het CL budget gaat van 3 naar 5 miljard
dat wordt 3 keer niks, denk dat pay per view nog meer zou opleveren voor Ajaxquote:Op woensdag 2 februari 2022 13:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
En tegen die tijd kunnen ze ook al onderhandelen over een nieuwe tv-deal voor de Eredivisie.
Kun je uitleggen waarom Spurs "minder identiteit" heeft dan andere Engelse clubs?quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vond het los van dat Champions League-drama al nooit zo'n leuke club. Veel minder identiteit dan de andere Engelse clubs.
Gewoon meedoen aan de Europese Supercup.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat wordt 3 keer niks, denk dat pay per view nog meer zou opleveren voor Ajax
Qua buitenlandse tv-deals kan het nog wel een stuk beter, volgens mij werd de Eredivisie nu in China uitgezonden op een platform met een bereik van 800k oid. Dan gaat er wel iets gruwelijk mis.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat wordt 3 keer niks, denk dat pay per view nog meer zou opleveren voor Ajax
Ze spelen in een wit shirt. Of zo.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:58 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom Spurs "minder identiteit" heeft dan andere Engelse clubs?
Taradogodquote:Op woensdag 2 februari 2022 13:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens, ik had wel een zwak voor ze toen Ardiles en Villa er speelden eind jaren 70
je zou bijna als Ajax en PSV samen de rechten kopen, die dan zelf in de markt zetten, slechter dan nu kan nietquote:Op woensdag 2 februari 2022 13:59 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Gewoon meedoen aan de Europese Supercup.
Feyenoord?quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
je zou bijna als Ajax en PSV samen de rechten kopen, die dan zelf in de markt zetten, slechter dan nu kan niet
Het lijkt me verstandig om die club ver weg van belangrijke beleidsmatige beslissingen te houden.quote:
quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het lijkt me verstandig om die club ver weg van belangrijke beleidsmatige beslissingen te houden.
Clubs die moeten schrapen om spelers van Fortuna , Vitesse en Genk-B te kopen kan je niet serieus nemen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Ook het huidige Feyenoordbeleid vind je slecht?
Ze hebben in ieder geval de een na grootste fanbase. Dus daar komt dan wel geld vandaan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou kunnen maar hebben die geld dan?
Dit is wat in Portugal is gebeurd jaren terug. Dat - in combinatie met een bodemloze put aan schulden - heeft gemaakt dat die competitie al jaren een gegarandeerde stroom aan inkomsten heeft voor de drie grootste clubs. En die inkomsten zijn stevig als je dat afzet tov wat hier binnenkomt.quote:Op woensdag 2 februari 2022 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
je zou bijna als Ajax en PSV samen de rechten kopen, die dan zelf in de markt zetten, slechter dan nu kan niet
JRGodquote:Op woensdag 2 februari 2022 15:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het lijkt me verstandig om die club ver weg van belangrijke beleidsmatige beslissingen te houden.
Dat is denk ik meer het beleid van eerdere Feyenoordgoden (Ik noem een Martin van Geel, een Sjakie Troost, een Jaap Stam en een Dickie Advocaat) die consequent kutspelers haalden en slecht verkochten.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:32 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Clubs die moeten schrapen om spelers van Fortuna , Vitesse en Genk-B te kopen kan je niet serieus nemen.
quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is denk ik meer het beleid van eerdere Feyenoordgoden (Ik noem een Martin van Geel, een Sjakie Troost, een Jaap Stam en een Dickie Advocaat) die consequent kutspelers haalden en slecht verkochten.
De huidige beleidsmakers en trainer (Arnesen en Slot) halen er wel het maximale uit denk ik.
Ik heb ook het idee dat Overmars wel echt beter is dan Arnesen hoor. In het gezellige Feyenoordtopic was de conclusie ook min of meer dat Slot een toevalstreffer was en die zorgt er nu voor 90 procent voor dat de club met redelijke hardwerkende spelers optimaal presteert. Lijkt ook nog eens een flinke vinger in de pap van het transferbeleid te hebben. Dat Slot gehaald is vond ik voor Feyenoordbegrippen wel een redelijk briljante move, weet wel zeker dat Ajax hem ook dolgraag had gehad als opvolger van Ten Hag.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:59 schreef Tarado het volgende:
[..]Slot is wel goed maar of Arnesen goed bezig is kan je nu nog niet beoordelen
Ik vind een club als Spurs wel een stuk commerciëler geworden dan bijvoorbeeld een Arsenal.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:58 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom Spurs "minder identiteit" heeft dan andere Engelse clubs?
Zolang ze daar nooit spelers op het juiste moment kunnen verkopen blijft het kwakkelen met weinig geld. Zo'n Senesi zijn ze ook weer te laat geweest met verkopen toen er nog iets van hype omheen zat.quote:Op woensdag 2 februari 2022 15:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Ook het huidige Feyenoordbeleid vind je slecht?
Na het zwart geld schandaal van Ton Harmsen denk ik begin 90 maar toen ze uit geldgebrek Louis voor de ploeg zetten en er net een blik met talenten zo'n beetje tegelijk openging was dat ook weer snel geschiedenisquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wanneer stond Ajax er voor het laatst financieel net zo ruk voor als Feyenoord?
Dat ben ik met je eens. In het Feyenoordtopic roept iedereen ook elke keer dingen als "25 miljoen en geen cent minder!!!" maar dat hebben ze vaker geroepen en eigenlijk viel het altijd tegen. Met als absolute dieptepunt natuurlijk de Jørgensen-blunder. (Overigens ook nog steeds hartstochtelijk verdedigd door diezelfde Feyenoord-supporters.)quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zolang ze daar nooit spelers op het juiste moment kunnen verkopen blijft het kwakkelen met weinig geld. Zo'n Senesi zijn ze ook weer te laat geweest met verkopen toen er nog iets van hype omheen zat.
Toen stond Feyenoord er alsnog een stuk slechter voor denk ik.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Na het zwart geld schandaal van Ton Harmsen denk ik begin 90 maar toen ze uit geldgebrek Louis voor de ploeg zetten en er net een blik met talenten zo'n beetje tegelijk openging was dat ook weer snel geschiedenis
Door die beursgang kregen ze gelijk een smak met geld en konden ze al dat kutvolk aanschaffen. Machlas bijvoorbeeld of een Laudrup , Winter , Verlaat en Lambiek die aardig wat salaris kregen .quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toen stond Feyenoord er alsnog een stuk slechter voor denk ik.Zijn op een gegeven moment zelfs 11e geworden in die HCS-periode.
Dacht dat er eind jaren 90, begin 2000 wel even een periode was dat beide clubs gelijk liepen. In de door @:Powerloungen vaak aangehaalde periode dat Ajax alleen maar kutspelers haalde en Feyenoord van 99 tot 2002 wel een aardige ploeg had met redelijk veel topspelers. Feyenoord eindigde toen ook 3 jaar hoger dan Ajax in de competitie.
Geen idee hoe het toen met de financiën ging bij Ajax trouwens, maar dacht niet echt goed. Na 2002 liep bij Feyenoord weer ouderwets iedereen voor een appel en een ei de deur uit en begon de ellende weer opnieuw.
mismanagement is er bij Ajax natuurlijk genoeg geweest, alleen financieel is het volgens mij nooit meer zo slecht geweest als begin 90quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toen stond Feyenoord er alsnog een stuk slechter voor denk ik.Zijn op een gegeven moment zelfs 11e geworden in die HCS-periode.
Dacht dat er eind jaren 90, begin 2000 wel even een periode was dat beide clubs gelijk liepen. In de door @:Powerloungen vaak aangehaalde periode dat Ajax alleen maar kutspelers haalde en Feyenoord van 99 tot 2002 wel een aardige ploeg had met redelijk veel topspelers. Feyenoord eindigde toen ook 3 jaar hoger dan Ajax in de competitie.
Geen idee hoe het toen met de financiën ging bij Ajax trouwens, maar dacht niet echt goed. Na 2002 liep bij Feyenoord weer ouderwets iedereen voor een appel en een ei de deur uit en begon de ellende weer opnieuw.
De successen van de jaren '90quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Na het zwart geld schandaal van Ton Harmsen denk ik begin 90 maar toen ze uit geldgebrek Louis voor de ploeg zetten en er net een blik met talenten zo'n beetje tegelijk openging was dat ook weer snel geschiedenis
Is sowieso wel lastig vergelijken ook met inflatie e.d. In de jaren onder v/d Boog en Jol stond het water bij Ajax ook wel aan de lippen, al heeft Ajax altijd wel redelijk kunnen verkopen. Maar het was niet voor niks dat Overmars toen echt jaren ultiem zuinig was om weer wat vlees op de botten te krijgen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
mismanagement is er bij Ajax natuurlijk genoeg geweest, alleen financieel is het volgens mij nooit meer zo slecht geweest als begin 90
Ja dat weet ik. Maar hoe stond Ajax er bijvoorbeeld in 2000 financieel voor? Zal toch niet heel lekker geweest zijn? Maarja toen brak de nieuwe topgeneratie supertalenten aan natuurlijk. Met Van der Vaart enzo.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:47 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Door die beursgang kregen ze gelijk een smak met geld en konden ze al dat kutvolk aanschaffen. Machlas bijvoorbeeld of een Laudrup , Winter , Verlaat en Lambiek die aardig wat salaris kregen .
Conclusie: Sinds 1970 (52 jaar geleden) heeft Ajax altijd meer geld gehad.quote:Op woensdag 2 februari 2022 16:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
mismanagement is er bij Ajax natuurlijk genoeg geweest, alleen financieel is het volgens mij nooit meer zo slecht geweest als begin 90
dat lag meer aan verkeerde uitgaven dan dat er geen geld was, uiteindelijk heeft Cruijff het begin gemaakt voor het nieuwe management ook al kan je je bedenkingen hebben over de manier waaropquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:55 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Is sowieso wel lastig vergelijken ook met inflatie e.d. In de jaren onder v/d Boog en Jol stond het water bij Ajax ook wel aan de lippen, al heeft Ajax altijd wel redelijk kunnen verkopen. Maar het was niet voor niks dat Overmars toen echt jaren ultiem zuinig was om weer wat vlees op de botten te krijgen.
Feyenoord was ooit de rijkste club van Europa, toen Ajax die 3 cups won kwam er nog amper iemand kijken dus ik denk niet dat 1970 klopt, alleen in de jaren 80 zat er bij Feyenoord ook geen kip meer in het stadion, Cruijff had echt een gouden deal daar toenquote:Op woensdag 2 februari 2022 16:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Conclusie: Sinds 1970 (52 jaar geleden) heeft Ajax altijd meer geld gehad.
Dat vertelde hij ook. 200 mio eigen vermogen betekent bijvoorbeeld niet dat er een pakhuis met 200 miljoen staat waar overmars elke ochtend even een paar baantjes in trekt. Je moet eerder denken aan 15-20 wat er op de bank staat. Het is dus wel hoog spel dat ze spelen, maar met grenzen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar heb je toch reserves voor, beetje te kort door de bocht gaat hij altijd
mwa dat klopt ook niet helemaal, met je eigen vermogen kan je verliesjaren opvangen, heeft verder weinig met cash te maken, maar goed ik vind hem een beetje een lulletje die wat termen erin gooit om het wat te laten lijken.quote:Op woensdag 2 februari 2022 17:09 schreef manny het volgende:
[..]
Dat vertelde hij ook. 200 mio eigen vermogen betekent bijvoorbeeld niet dat er een pakhuis met 200 miljoen staat waar overmars elke ochtend even een paar baantjes in trekt. Je moet eerder denken aan 15-20 wat er op de bank staat. Het is dus wel hoog spel dat ze spelen, maar met grenzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |