Ik zie het probleem niet?quote:
ha vriendjequote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:53 schreef dud0r het volgende:
[..]
amaramadingdong
Het is vrijdag! Kibbelinggenot!
Prima toch?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:55 schreef bitterbal het volgende:
7 UUR GELEDEN
'Horeca kampt met personeelstekorten door concurrentie GGD'
Bij Koninklijke Horeca Nederland komen duizenden klachten binnen van ondernemers die personeel naar de GGD hebben zien vertrekken, meldt De Telegraaf. Veel horeca-ondernemers kampen met personeelstekorten. Woensdag mochten ze na weken de deuren weer openen.
Volgens directeur Dirk Beljaarts van KHN speelde het personeelstekort al voor de coronacrisis. "Maar covid heeft absoluut niet geholpen", zegt hij in de krant. Hij spreekt van oneerlijke concurrentie van de GGD's: "Op zondagen betaalt de overheid een uurloon van 23 euro. Daardoor hebben zij geen tekorten, maar de horeca, die op last van de overheid gesloten was, wordt dubbel gepakt."
Volgens ondernemers komen de tekorten niet alleen door de hoogte van het salaris. Ook de werktijden en de drukke agenda's van jongeren spelen een rol: "Op maandagavond hebben ze hockey, op woensdag voetbal en zaterdag is voor vrienden. De prioriteiten liggen anders", aldus een restauranthouder in Lisse.
[ afbeelding ]
![]()
Heb ook een collega die had een nul uren contract dus werd niet meer ingeroosted. Naar de ggd gegaan. Per uur minimaal 15 euro. Zelfs als ze een standby dienst heeft krijgt ze volledig doorbetaald.
quote:
quote:
Veel horeca mag wmb wel kapot gaan met hun uitbuitingquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:55 schreef bitterbal het volgende:
7 UUR GELEDEN
'Horeca kampt met personeelstekorten door concurrentie GGD'
Bij Koninklijke Horeca Nederland komen duizenden klachten binnen van ondernemers die personeel naar de GGD hebben zien vertrekken, meldt De Telegraaf. Veel horeca-ondernemers kampen met personeelstekorten. Woensdag mochten ze na weken de deuren weer openen.
Volgens directeur Dirk Beljaarts van KHN speelde het personeelstekort al voor de coronacrisis. "Maar covid heeft absoluut niet geholpen", zegt hij in de krant. Hij spreekt van oneerlijke concurrentie van de GGD's: "Op zondagen betaalt de overheid een uurloon van 23 euro. Daardoor hebben zij geen tekorten, maar de horeca, die op last van de overheid gesloten was, wordt dubbel gepakt."
Volgens ondernemers komen de tekorten niet alleen door de hoogte van het salaris. Ook de werktijden en de drukke agenda's van jongeren spelen een rol: "Op maandagavond hebben ze hockey, op woensdag voetbal en zaterdag is voor vrienden. De prioriteiten liggen anders", aldus een restauranthouder in Lisse.
[ afbeelding ]
![]()
Heb ook een collega die had een nul uren contract dus werd niet meer ingeroosted. Naar de ggd gegaan. Per uur minimaal 15 euro. Zelfs als ze een standby dienst heeft krijgt ze volledig doorbetaald.
hoi hoiquote:
nou ja wat vreemd dat ze er actief voor zorgen om een steeds minder aantrekkelijke sector te worden om in te werken en dan gaan huilen dat het personeel dan ergens anders naar toe gaatquote:
Dit.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nou ja wat vreemd dat ze er actief voor zorgen om een steeds minder aantrekkelijke sector te worden om in te werken en dan gaan huilen dat het personeel dan ergens anders naar toe gaat
paar jaar terug ook. De strandtenten in scheveningen massaal aan het huilen dat niemand meer voor ze wilde werkenquote:
kost een biertje straks 8 euro ofzoquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:00 schreef CherryLips het volgende:
Prijzen in de horeca gaan ook 15% omhoog
Alleen ons loon gaat niet omhoogquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:00 schreef CherryLips het volgende:
Prijzen in de horeca gaan ook 15% omhoog
Kreeg van een klein bedrijfje zelfs het verzoek of ik met m'n tarief kon zakken, dus daar hoor ik niks meer van denk ikquote:
je bent ook gewoon te duurquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kreeg van een klein bedrijfje zelfs het verzoek of ik met m'n tarief kon zakken, dus daar hoor ik niks meer van denk ik
opvreten =/= opsparenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
je bent ook gewoon te duur
ik ben al weken chocolade aan het opsparen
Ik bewaar het in m'n vetschort.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:04 schreef dud0r het volgende:
[..]
je bent ook gewoon te duur
ik ben al weken chocolade aan het opsparen
vertel me meerquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik bewaar het in m'n vetschort.
chocolade?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik wilde iets bij de Action halen bedacht ik me gister maar ik weet niet meer wat.
eiersnijder!!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:06 schreef CherryLips het volgende:
Ik wilde iets bij de Action halen bedacht ik me gister maar ik weet niet meer wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |