abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 27 januari 2022 @ 17:12:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203390532
AMSTERDAM - De Amsterdamse gemeenteraad raakt maar niet uitgepraat over het Sinterklaasfeest. Na Zwarte Piet is nu ook een discussie losgebarsten over het paard van Sinterklaas.



De goedheiligman is nog aan het uitpuffen van zijn cadeau-expeditie, of het debat over de invulling van het vrolijke kinderfeest laait in de hoofdstad weer in alle hevigheid op. Woensdagnacht raakten de gemoederen in de Stopera verhit over het paard van de bejaarde kindervriend.

Subsidie evenementen met dieren
Aanleiding was een motie van GL en PvdD om geen subsidie te geven aan evenementen met dieren. Zo moet ’in het bijzonder’ de geldkraan dicht voor het razendpopulaire Jumping Amsterdam, vinden de groene partijen die het college oproepen te onderzoeken ’of en hoe subsidieverlening aan evenementen met dieren kan worden uitgesloten in de daartoe bestemde regelingen’.

CDA-raadslid Diederik Boomsma wees GL erop dat het Sinterklaasfeest ook ’een evenement is met een dier’ en legde GL-raadslid Jenneke van Pijpen - die eerder Black Friday nog wilde verbieden - het vuur aan de schenen.

Paard Sinterklaas valt ook onder de motie
Ze ontkende aanvankelijk, maar concludeerde na aandringen van Boomsma dat ook het paard van Sinterklaas binnen de reikwijdte van haar motie valt, waarna er commotie in de raadszaal losbarstte. Diederik Boomsma reageerde ’geschokt’ dat het paard van Sinterklaas volgens GL ’dan maar moet verdwijnen’.

GL leek geschrokken door alle ophef en benadrukte dat de motie vooral ’paardensport betrof, of paarden die als atleten worden gezien’.

Onduidelijkheid
Tot ongenoegen van de PvdD die de motie had ondertekend en geen ruimte zag om het Sinterklaasfeest te vrijwaren. Raadslid Bakker wees erop dat de uitleg van GL niet overeenkomt met de strekking van de motie. Waarna een verbijsterde burgemeester Halsema moest concluderen dat twee partijen een verschillende uitleg gaven aan dezelfde motie.

Als compromis opperde raadslid Bakker dan maar te pretenderen dat ze de uitleg van Van Pijpen over onder meer het vrijwaren van het Sinterklaaspaard - niet had gehoord, waarop Halsema verbijsterd stilviel.

In een reactie blikt Halsema terug: „Totale flauwekul discussie. Gelukkig is het voorstel al ingetrokken. Zolang ik burgemeester ben, zit de Sint in Amsterdam op een paard.”

’Idiotie’
Boomsma is inmiddels helemaal klaar met de linkse neiging om alles te willen verbieden. „Volslagen krankzinnig wat links Amsterdam hier allemaal wil verbieden en onmogelijk maken: vissen, paardrijden, maneges, en nu willen ze ook nog het paard van Sinterklaas afpakken. Afblijven! Straks willen de partijen ook nog zijn baard afknippen. Het is volkomen van de zotte. De idiotie dat je vanuit de Stopera zo moet opdringen en dingen wel uitbannen waar zoveel mensen plezier aan beleven. Sportvisserij is geweldig: kinderen die vissen komen buiten en leren over de natuur; paardrijden schept juist een band tussen mensen en dieren, dat moet je koesteren.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-amsterdamse-raad

:T

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 27-01-2022 19:12:25 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  User die overal opduikt 2022 donderdag 27 januari 2022 @ 17:17:48 #2
186611 Haags
pi_203390587
Hier past maar 1 ding:

:')
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 27 januari 2022 @ 17:20:09 #3
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203390614
:')²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 27 januari 2022 @ 17:27:33 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203390680
Ga wat nuttigs voor mijn belastinggeld doen. :(
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203390744
Ik vind het een vrouwonvriendelijke vertoning zeg maar ik ben man en ik ben de baas :') wat leren we de kinderen allemaal onbewust aan met dat kutfeest?? Volgend jaar ook vrouwelijke sinten :(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 18:47:55 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 27 januari 2022 @ 18:24:50 #6
74056 crew  ToT
pi_203391325
Ja die baard moet natuurlijk ook weg, want hij kan niet echt fatsoenlijk een mondkapje om doen met dat ding.
pi_203391448
Paardenmeisjes in de politiek. :')

Paardenrookvlees. :Y)

Paardenworst. :Y

Paardensashimi. :9~

Paardenbiefstuk. _O_

Sinterklaas. <O)
pi_203391470
Die mijter moet ook weg. Dat moet een keffiyeh worden.
pi_203391482
Kijkend naar het nijpende tekort aan woningen, problemen op het stroomnet en achterstanden in onderhoud van panden en bruggen kan ik er met mijn paasei niet bij waar de gemeenteraad daar zijn energie aan verspilt.
pi_203391490
Okay, dan maar zo:

pi_203391515
nahhh Amerigo was niet onder vuur. Niks aan de hand
pi_203391562
Het is al weer bijna februari. Tijd voor een pietendiscussie oO/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_203391572
Onthou het goed, in de ogen van de woke figuren (lees handjes ophouders) en racisten (lees woke figuren), ben je nooit woke genoeg.

Je moet je dan ook nooit verontschuldigen of sorry zeggen.
Het enige resultaat wat je ermee bereikt is dat je dan als reactie krijgt dat de verontschuldiging niet goed genoeg is of iets dergelijks.

Gewoon negeren en het liefst wat kozp betreft, terug sturen naar land van afkomst.
pi_203391602
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_203391609
Moeten zij weten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203391617
quote:
In een reactie blikt Halsema terug: „Totale flauwekul discussie. Gelukkig is het voorstel al ingetrokken. Zolang ik burgemeester ben, zit de Sint in Amsterdam op een paard.”
Oh jee... straks moeten conservatieve usertjes zich nog achter hetzelfde standpunt als Halsema scharen. :o
pi_203391671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 18:33 schreef Vasilevski het volgende:


Paardenworst. :Y


Kilo's heb ik daarvan weggevreten.
Van mijn schooltijd, 14/15 jaar, tot zeker rond mijn 27ste, bijna elke school/werkdag.

Daarna hield de supermarkt die het had, ermee op.
De andere ging het niet verkopen.

Iets met regels omtrent paardenvlees.
Bij de ene had de slager een certificaat.
Bij de ander niet.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_203391735
Prima toch. Volgend jaar Volgende keer Sint en Pieten met de intocht in Amsterdam in een colonne Challenger Hellcats.
  donderdag 27 januari 2022 @ 18:59:26 #19
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_203391763
Het punt waarop een CDA-raadslid klaagt dat er zoveel verboden wordt... Interessante tijden. _O-
pi_203391931
Jammer dat de motie is ingetrokken. Optyfen met het inzetten van dieren voor het vermaak van mensen. Ja ook bij Sinterklaas.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 19:12:55 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203392013
beetje clickbait dit

gaat echt totaal niet over sinterklaas
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 19:13:29 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203392020
snap ook niet waar het voor nodig is om die erbij te slepen want de motie is zo ook al om te lachen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 januari 2022 @ 19:18:55 #23
3542 Gia
User under construction
pi_203392129
De os en de ezel kunnen ook uit de kerststal, en de schaapjes.
En wat doen we met die arme paashaas? Ook maar met pensioen, dan.
pi_203392320
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 18:35 schreef luxerobots het volgende:
Okay, dan maar zo:

[ afbeelding ]
Veel beter want veel diverser. Waarom altijd een blank wit paard?
pi_203392354
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 18:35 schreef luxerobots het volgende:
Okay, dan maar zo:

[ afbeelding ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')