abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203384948
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind ijshockey niet bepaald een voorbeeld van een sport waar respect is voor de tegenstander. Daar gaat het ook met grote regelmaat mis na een fluitsignaal.
Daar worden wel straffen voor uitgedeeld. Ook tijdens de wedstrijd ga je gewoon naar de strafbank als je gaat vechten. Wel laten ze opgewonden standjes even uitrazen / uitvechten, maar daarna ga je naar de strafbank.
pi_203385027
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Daar worden wel straffen voor uitgedeeld. Ook tijdens de wedstrijd ga je gewoon naar de strafbank als je gaat vechten. Wel laten ze opgewonden standjes even uitrazen / uitvechten, maar daarna ga je naar de strafbank.
Dus dat moeten we in het voetbal ook doen? Lekker laten uitrazen en dan even op het bankje en daarna weer terug?

Ik denk eerder dat ijshockey iets van voetbal kan leren dan. Als je behoefte hebt aan uitrazen, gewoon 4 weken schorsing.
pi_203385070
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dus dat moeten we in het voetbal ook doen? Lekker laten uitrazen en dan even op het bankje en daarna weer terug?

Ik denk eerder dat ijshockey iets van voetbal kan leren dan. Als je behoefte hebt aan uitrazen, gewoon 4 weken schorsing.
Voetbal kent geen tijdstraffen, dus dat gaat niet. Bij opstootjes e.d. zou ik in elk geval niet zo hysterisch reageren. Laat ze hun gang gaan, bekijk daarna de beelden en stuur de aanstichters met rood naar de kant. Idem dito met aanstellerig gedrag (alleen dan geel i.p.v. rood).

Voetbal heeft ook geen zuivere speeltijd, ijshockey wel. Daardoor werkt dat gedoe daar niet in functie van tijdrekken. Zuivere speeltijd zou je bij voetbal ook kunnen overwegen.

Je ziet bij voetbal vaak dat iedereen zich ermee gaat bemoeien als er wat is. De scheidsrechter, grensrechter, andere spelers, trainers, reserve-spelers en zo.
  Forum Admin donderdag 27 januari 2022 @ 10:21:20 #29
35723 crew  GGMM
pi_203385088
Ja laten we regels van b-sporten gaan overnemen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_203385098
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Voetbal kent geen tijdstraffen, dus dat gaat niet. Bij opstootjes e.d. zou ik in elk geval niet zo hysterisch reageren. Laat ze hun gang gaan, bekijk daarna de beelden en stuur de aanstichters met rood naar de kant. Idem dito met aanstellerig gedrag (alleen dan geel i.p.v. rood).

Voetbal heeft ook geen zuivere speeltijd, ijshockey wel. Daardoor werkt dat gedoe daar niet in functie van tijdrekken. Zuivere speeltijd zou je bij voetbal ook kunnen overwegen.

Je ziet bij voetbal vaak dat iedereen zich ermee gaat bemoeien als er wat is. De scheidsrechter, grensrechter, andere spelers, trainers, reserve-spelers en zo.
En waarom komt dat bemoeien van iedereen en die opstootjes bij rugby nauwelijks voor denk je?
pi_203385100
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:21 schreef GGMM het volgende:
Zuivere speeltijd wordt wel over gesproken: https://www.vi.nl/nieuws/(...)roces-van-lange-adem
pi_203385108
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:21 schreef GGMM het volgende:
Als we de regels van darten overnemen is er niks aan de hand.
pi_203385113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En waarom komt dat bemoeien van iedereen en die opstootjes bij rugby nauwelijks voor denk je?
Geen idee, kijk amper rugby. Maar neem aan dat als je je misdraagt, dat daar ook consequenties heeft.
pi_203385159
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Geen idee, kijk amper rugby. Maar neem aan dat als je je misdraagt, dat daar ook consequenties heeft.
Exact. En omdat daar vanaf dag 1 op de training keihard opgetreden wordt als je geen respect hebt voor je trainer, je teamgenoten, je club en het veld. En zodra je wedstrijden gaat spelen ook je tegenstanders.

Ja, in Nederland is het een B-sport maar in andere landen niet. En het is ook echt geen sport voor softies of mensen uit de hogere sociale klassen. En toch gaat het daar veel en veel beter qua respect naar elkaar en voor de regels.
pi_203385211
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Exact. En omdat daar vanaf dag 1 op de training keihard opgetreden wordt als je geen respect hebt voor je trainer, je teamgenoten, je club en het veld. En zodra je wedstrijden gaat spelen ook je tegenstanders.

Ja, in Nederland is het een B-sport maar in andere landen niet. En het is ook echt geen sport voor softies of mensen uit de hogere sociale klassen. En toch gaat het daar veel en veel beter qua respect naar elkaar en voor de regels.
Dat heeft het bij voetbal amper en daardoor blijft het bezig. Als het kaarten oplevert en schorsingen, dan wordt dat wel minder.

Of iets een B-sport is in Nederland, vind ik niet zo interessant. Dat een sport minder populair is, zegt niets over de kwaliteit van regels en handhaving van die regels.

Sowieso was bijvoorbeeld een VAR-achtig iets bij andere sporten al een tijd gangbaar voor voetbal er aan begon. De FIFA e.d. staan nu niet bepaald bekend als heel vooruitstrevend.
pi_203385280
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat heeft het bij voetbal amper en daardoor blijft het bezig. Als het kaarten oplevert en schorsingen, dan wordt dat wel minder.

Of iets een B-sport is in Nederland, vind ik niet zo interessant. Dat een sport minder populair is, zegt niets over de kwaliteit van regels en handhaving van die regels.

Sowieso was bijvoorbeeld een VAR-achtig iets bij andere sporten al een tijd gangbaar voor voetbal er aan begon. De FIFA e.d. staan nu niet bepaald bekend als heel vooruitstrevend.
Ja, die lopen achter. Ik vind geel voor iedere speler (buiten de aanvoerder) die iets tegen de scheids zegt ook al een begin. Gewoon, zonder uitzondering, altijd meteen geel. Binnen een maand is het gezeik afgelopen, gegarandeerd.

Opstootje? Iedereen die zich er mee bemoeit: geel. Ook als je zogenaamd alleen de boel aan het sussen bent of je eigen speler wilt wegtrekken. Gewoon, geen uitzondering. Laat die twee maar vechten, met rood er af.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Als je daar vanaf de jeugd mee begint, dan krijg je ook de problemen bij de amateurs en de latere jeugdelftallen veel beter onder de knie.
pi_203385452
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, die lopen achter. Ik vind geel voor iedere speler (buiten de aanvoerder) die iets tegen de scheids zegt ook al een begin. Gewoon, zonder uitzondering, altijd meteen geel. Binnen een maand is het gezeik afgelopen, gegarandeerd.

Opstootje? Iedereen die zich er mee bemoeit: geel. Ook als je zogenaamd alleen de boel aan het sussen bent of je eigen speler wilt wegtrekken. Gewoon, geen uitzondering. Laat die twee maar vechten, met rood er af.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Als je daar vanaf de jeugd mee begint, dan krijg je ook de problemen bij de amateurs en de latere jeugdelftallen veel beter onder de knie.
Eens. Sowieso heeft dat commentaar weinig nut. Scheidsrechters veranderen hun beslissing toch niet en tegenwoordig heb je in sommige situaties ook nog de VAR. Eventueel kan de aanvoerder wat zeggen, maar dan zal de scheidsrechter zich ook 'verschuilen' achter wat hij denkt gezien te hebben, de VAR en/of de regels.

Ook weer eens. Vandaar ook mijn vergelijking met ijshockey. Laat ze het maar uitvechten. Allebei met rood eraf. Bemoeit iemand zich er toch mee? Dan geel inderdaad.

Je ziet nu relatief veel spelbederf en andere onzin op het veld die niks met het spel te maken hebben. En het blijft allemaal maar zonder consequenties.

Wat de heren profvoetballers op tv doen, heeft ook grote invloed op de jeugd. Die nemen daar aanstoot aan. Je ziet dat jeugdvoetballers sommige maniertjes overnemen.
pi_203387363
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Eigenlijk moet voetbal een beetje opnieuw uitgevonden worden: zuivere speeltijd, schreeuwen naar de scheids is een kaart, schwalbe is nekschot, omhaal is dubbele punten etc
pi_203387381
Mijn voetbalteam (jo13) neemt geen rare gewoonten van profs over trouwens, dat valt allemaal wel mee. Sterker nog; ze kijken hooguit een samenvatting op yt en kennen spelers vooral van fifa22.
pi_203387448
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:01 schreef Ciscus het volgende:
Mijn voetbalteam (jo13) neemt geen rare gewoonten van profs over trouwens, dat valt allemaal wel mee. Sterker nog; ze kijken hooguit een samenvatting op yt en kennen spelers vooral van fifa22.
Het zal vast per team verschillen, maar bij mijn neefje (16) rollen ze als een volleerde Martinez het hele veld over na een correcte tackle.

En hetzelfde geldt voor dansjes na een goal, gemekker tegen de scheids en ouders langs het veld die compleet uit hun plaat gaan als die kankerscheids het weer niet goed ziet. En dit is bij een club die in Eindhoven bekend staat als zeer beschaafd.
pi_203391845
Goede teksten van Oer-PSV'er Hendrix.

quote:
Oer-PSV'er Hendrix over keuze voor Feyenoord: 'Ik deel nog steeds dezelfde vijand'

Nu is het 'kind van de club' - Hendrix doorliep de PSV-jeugdopleiding en speelde acht jaar in het eerste - terug in de eredivisie na anderhalf jaar Spartak Moskou, maar we zien hem niet in het Philips Stadion. Wel in De Kuip.

"Als er dan een andere club in Nederland is, zou dat voor mijn gevoel alleen maar Feyenoord kunnen zijn. Feyenoord en PSV zijn altijd concurrenten geweest, maar volgens mij nooit echte rivalen, zoals Ajax dat is."

Als verraad richting Eindhoven voelt de keuze voor Feyenoord dan ook niet voor Hendrix. "Ik deel nog steeds dezelfde vijand", wijst de middenvelder richting Amsterdam.
pi_203391872
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]

Ik gun hem het beste hoor, maar dit soort teksten :')
  donderdag 27 januari 2022 @ 19:09:58 #43
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203391941
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]

Wat een tokkie zeg
pi_203391953
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik gun hem het beste hoor, maar dit soort teksten :')
En toch past het ergens wel bij Feyenoord. Net zoals een Van Bommel bijvoorbeeld ook prima in de Kuip had gepast. Koeman, Bakkal, Zoetebier, Lodewijks, Paauwe, (Lucius), Gullit, Wijnaldum. Volgens mij bij beide clubs erg populair bij de fans.
pi_203392005
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
En toch past het ergens wel bij Feyenoord. Net zoals een Van Bommel bijvoorbeeld ook prima in de Kuip had gepast. Koeman, Bakkal, Zoetebier, Lodewijks, Paauwe, (Lucius), Gullit, Wijnaldum. Volgens mij bij beide clubs erg populair bij de fans.
Het zal vast. Ik vind in sport over 'vijanden' praten gewoon triest.
pi_203392034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het zal vast. Ik vind in sport over 'vijanden' praten gewoon triest.
Oh je doelt op die specifieke uitspraak. Achja, ik kan er wel om lachen. Ouderwetse rivaliteit.
  donderdag 27 januari 2022 @ 19:15:56 #47
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203392060
twitter
pi_203392074
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Oh je doelt op die specifieke uitspraak. Achja, ik kan er wel om lachen. Ouderwetse rivaliteit.
Nee, ik doel op het hele verhaal maar vindt die uitspraak het meest zeggen over hoe debiel hij er naar kijkt en hoe graag hij zieltjes wil winnen. Het zijn die typische praatjes waar die havenarbeiders helemaal wild van worden.
pi_203392099
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:15 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn wel de verlengingen.
pi_203392114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nee, ik doel op het hele verhaal maar vindt die uitspraak het meest zeggen over hoe debiel hij er naar kijkt en hoe graag hij zieltjes wil winnen. Het zijn die typische praatjes waar die havenarbeiders helemaal wild van worden.
Hij werd nog behoorlijk mad. :D Zie minuut 03.20

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')