abonnement Unibet Coolblue
pi_203389266
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
M'n eerste huis verdiende ik 400 euro te weinig op *jaarbasis*.

Echt.

Wow.
Inclusief kortlopend krediet?
  donderdag 27 januari 2022 @ 15:39:47 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203389273
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 14:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Maar die vangen niet een complete twee salrissen hyoptheek op.
Dat hoeft toch ook niet, alleen het inkomen van degene die wegvalt hoeft te worden opgevangen, eventueel zelfs minus het nabestaandenpensioen dat dan ontvangen gaat worden (als je daar wel voor verzekerd zou zijn).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 15:41:29 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203389293
Stel dat het ons ooit lukt een huis te kopen dan is dat vooral goed nieuws voor de hypotheekadviseur de aankoopmakelaar, de verkoper en bank... Die zijn er allemaal op vooruit gegaan en voor jezelf is dat nog maar de vraag.

Als ik vastgoedexpert was en precies wist wat een huis echt waard is, alle gebreken maar ook pluspunten van een huis kon doorzien, zou weten wat nou wel goed is aan een huis en wat niet, dan zou het meer een zekerheid worden dat je er goed aan doet. Maar voor mij maar ik denk ook voor de gemiddelde koper is het allemaal maar één grote gok.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203389312
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:39 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Inclusief kortlopend krediet?
Dat was überhaupt niet mogelijk geweest. Uiteindelijk het zelf afgetikt haha

quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:39 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat hoeft toch ook niet, alleen het inkomen van degene die wegvalt hoeft te worden opgevangen, eventueel zelfs minus het nabestaandenpensioen dat dan ontvangen gaat worden (als je daar wel voor verzekerd zou zijn).
Abp, dus aanwezig.

quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Stel dat het ons ooit lukt een huis te kopen dan is dat vooral goed nieuws voor de hypotheekadviseur de aankoopmakelaar, de verkoper en bank... Die zijn er allemaal op vooruit gegaan en voor jezelf is dat nog maar de vraag.

Als ik vastgoedexpert was en precies wist wat een huis echt waard is, alle gebreken maar ook pluspunten van een huis kon doorzien, zou weten wat nou wel goed is aan een huis en wat niet, dan zou het meer een zekerheid worden dat je er goed aan doet. Maar voor mij maar ik denk ook voor de gemiddelde koper is het allemaal maar één grote gok.
En jij gaat er dan ook op vooruit.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 15:43:39 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203389322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:43 schreef investeerdertje het volgende:
En jij gaat er dan ook op vooruit.
Niet als het een kuthuis blijkt te zijn. :D De meeste mensen verkopen hun huis niet voor niets volgensmij is dat meestal omdat ze het huidige huis niet meer leuk vinden. Behalve misschien bij overlijden of verhuizing naar een bejaardentehuis.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 27 januari 2022 @ 15:45:53 #131
414785 sirdanilot
pi_203389347
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Stel dat het ons ooit lukt een huis te kopen dan is dat vooral goed nieuws voor de hypotheekadviseur de aankoopmakelaar, de verkoper en bank... Die zijn er allemaal op vooruit gegaan en voor jezelf is dat nog maar de vraag.

Als ik vastgoedexpert was en precies wist wat een huis echt waard is, alle gebreken maar ook pluspunten van een huis kon doorzien, zou weten wat nou wel goed is aan een huis en wat niet, dan zou het meer een zekerheid worden dat je er goed aan doet. Maar voor mij maar ik denk ook voor de gemiddelde koper is het allemaal maar één grote gok.
Je weet toch het bouwjaar, het energielabel etc. van het huis al?

Als het energielabel heel goed is weet je dus al dat het huis in betere staat is en bijvoorbeeld betere isolatie heeft. Sommige zaken kun je als leek ook wel zien, bijvoorbeeld verrotte kozijnen is een dure grap. Je zal je verbazen hoe ongelooflijk duur kozijnen zijn.

En tsja voor asbest en zaken onder de oppervlakte zal vrijwel iedereen een expert nodig hebben om dat te achterhalen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 27 januari 2022 @ 15:46:27 #132
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203389356
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Niet als het een kuthuis blijkt te zijn. :D De meeste mensen verkopen hun huis niet voor niets volgensmij is dat meestal omdat ze het huidige huis niet meer leuk vinden. Behalve misschien bij overlijden of verhuizing naar een bejaardentehuis.
Dat maakt het toch geen kuthuis? _O-

Wij willen nu bijvoorbeeld weg omdat we ergens willen wonen met een stuk grond erbij.
Ons huis is voor een starter straks weer top.
pi_203389392
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Niet als het een kuthuis blijkt te zijn. :D De meeste mensen verkopen hun huis niet voor niets volgensmij is dat meestal omdat ze het huidige huis niet meer leuk vinden. Behalve misschien bij overlijden of verhuizing naar een bejaardentehuis.
En dan wil jij een oud huis kopen? Oh hellup
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 15:49:53 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203389399
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat maakt het toch geen kuthuis? _O-

Wij willen nu bijvoorbeeld weg omdat we ergens willen wonen met een stuk grond erbij.
Ons huis is voor een starter straks weer top.
Maar als het echt een tophuis was was je er toch gewoon gebleven... dat je meer grond wil betekent al dat het huis voor jou niet top is namelijk een kleine tuin.

Hier zal ik ook wel autistisch in zijn. :D Ik heb ook al 15 jaar dezelfde bril en mijn vriedin vind dat ik een nieuwe bril moet kopen terwijl ze zelf heeft meegeholpen uitzoeken :D dan denk ik altijd die bril is toch niet veranderd, waarom zou ik dan ineens een nieuwe moeten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203389425
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Maar als het echt een tophuis was was je er toch gewoon gebleven... dat je meer grond wil betekent al dat het huis voor jou niet top is namelijk een kleine tuin.

Hier zal ik ook wel autistisch in zijn. :D Ik heb ook al 15 jaar dezelfde bril en mijn vriedin vind dat ik een nieuwe bril moet kopen terwijl ze zelf heeft meegeholpen uitzoeken :D dan denk ik altijd die bril is toch niet veranderd, waarom zou ik dan ineens een nieuwe moeten.
Na 15 jaar is een bril echt wel versleten
pi_203389456
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Stel dat het ons ooit lukt een huis te kopen dan is dat vooral goed nieuws voor de hypotheekadviseur de aankoopmakelaar, de verkoper en bank... Die zijn er allemaal op vooruit gegaan en voor jezelf is dat nog maar de vraag.

Als ik vastgoedexpert was en precies wist wat een huis echt waard is, alle gebreken maar ook pluspunten van een huis kon doorzien, zou weten wat nou wel goed is aan een huis en wat niet, dan zou het meer een zekerheid worden dat je er goed aan doet. Maar voor mij maar ik denk ook voor de gemiddelde koper is het allemaal maar één grote gok.
Ik ben vooral met mijzelf bezig :@

Wat wil ik betalen voor een huis, wil ik betalen voor een adviseur, Wil ik een aankoopmakelaar, zo ja, tegen welk tarief), wil ik een bouwtechnische keuring laten uitvoeren. Wat wil ik. Als ik mijn portemonnee daarvoor moet trekken dan heb ik het er voor over.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 15:56:33 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203389522
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:49 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
En dan wil jij een oud huis kopen? Oh hellup
Ja ik weet ook niet waarom ik het doe ;)

De grap is dat "men" net doet alsof ze alles overwegen en wel inzien wat het beste is maar als je wat doorvraagt doet men ook allemaal maar gewoon wat hun op dat moment "normaal" lijkt, vaak omdat iedereen het doet of omdat ze het ergens gelezen hebben of omdat ze denken dat het zo hoort etc etc. Maar puntje bij paaltje kan het goed uitpakken of verkeerd en is daar geen pijl op te trekken. Men neemt gewoon een soort gok, sprong in het diepe, hoe je het maar wilt noemen. Niemand weet hoe de toekomst loopt, en niemand weet wat er eventueel mis gaat bij de sprong en hoe diep het diepe is. Je kunt heel veel dingen afdekken en heel veel dingen uit het verleden extrapoleren naar de toekomst, puntje bij paaltje je weet het niet.

Ik vind die sprong eng en sta een beetje bibberend op de plank, uiteindelijk spring ik heus wel, maar sta nu nog te bibberen. Terwijl mensen in het water hier allemaal roepen het water is lekker joh spring maar gewoon, gewoon doen. Helaas zijn er ook mensen die sprongen en op beton landden die zijn niet zo vertegenwoordigd in dit topic maar die zijn er wel...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 27 januari 2022 @ 15:56:53 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203389531
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 14:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Als ik dood ga krijgt mijn partner niets waarschijnlijk gaat alles naar mijn moeder ofzo :D Ik ook niet van haar.
Dat is lekker dan, samen een huis gaan kopen dat dan toch alleen van jou blijkt te zijn en als jij wegvalt kan je partner eruit getrapt worden, want dan is er niets van haar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 15:57:45 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203389540
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is lekker dan, samen een huis gaan kopen dat dan toch alleen van jou blijkt te zijn en als jij wegvalt kan je partner eruit getrapt worden, want dan is er niets van haar.
Nee hoor dat gaan we wel regelen als we samen een huis kopen. Wees niet bang...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203389545
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar als het echt een tophuis was was je er toch gewoon gebleven... dat je meer grond wil betekent al dat het huis voor jou niet top is namelijk een kleine tuin.

Hier zal ik ook wel autistisch in zijn. :D Ik heb ook al 15 jaar dezelfde bril en mijn vriedin vind dat ik een nieuwe bril moet kopen terwijl ze zelf heeft meegeholpen uitzoeken :D dan denk ik altijd die bril is toch niet veranderd, waarom zou ik dan ineens een nieuwe moeten.
Wat voor de een niet top is, maakt het voor de ander nog geen kuthuis. Ik had m'n huis graag opgetild en meegenomen, wij verhuizen puur voor de locatie. Dat maakt niet dat dit huis nu ineens voor iedereen afgeschreven is. :D

Het is overigens ook geen tophuis hoor. Het is gewoon een huis. Het volgende huis zal op sommige vlakken beter zijn, en op andere vlakken minder. Maar het is een huis, wij wonen er met plezier. Er zijn altijd wel verbeterpunten.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 15:58:30 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203389555
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:51 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Na 15 jaar is een bril echt wel versleten
Meestal kocht ik een nieuwe bril als hij uit elkaar valt maar nu heb ik zo'n plastic montuur uit 1 stuk die zijn een stuk steviger :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 27 januari 2022 @ 16:02:25 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203389602
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Bij de meeste dingen is er gewoon geen knoop te hakken, als een huis kopen gewoon één uitzoeken was aanklikken en dan er voor betalen wat er bij staat (zoals bij huurhuizen) dan had ik er allang één gehad. Maar ze maken bij huizen kopen alles lastig. En dat begint al met dat hele spel dat je moet gaan zitten gokken wat mensen nou eigenlijk voor zo'n huis willen en dat loopt door naar hypotheken.

Dat is de markt zoals die nu is, 9 jaar geleden kreeg een verkoper zelfs de vraagprijs niet, de tijd van "de helft bieden en je poot stijfhouden".

Punt is dat de markt nu niet zo is, daar kun je een hoop drama over maken, maar het is zoals het is.
Waar een vraagprijs 9 jaar geleden een "Dat zouden we er graag voor willen hebben prijs" was, is de vraag prijs nu een "We verkopen met geen mogelijkheid voor minder dan dit bedrag prijs".

Het is zoals het is..... Wederom: Nieuwbouw.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203389610
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Niet als het een kuthuis blijkt te zijn. :D De meeste mensen verkopen hun huis niet voor niets volgensmij is dat meestal omdat ze het huidige huis niet meer leuk vinden. Behalve misschien bij overlijden of verhuizing naar een bejaardentehuis.
Zoek eens op hoe vaak mensen überhaupt verhuizen.

Levensfases noem je dat.

quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja ik weet ook niet waarom ik het doe ;)

De grap is dat "men" net doet alsof ze alles overwegen en wel inzien wat het beste is maar als je wat doorvraagt doet men ook allemaal maar gewoon wat hun op dat moment "normaal" lijkt, vaak omdat iedereen het doet of omdat ze het ergens gelezen hebben of omdat ze denken dat het zo hoort etc etc. Maar puntje bij paaltje kan het goed uitpakken of verkeerd en is daar geen pijl op te trekken. Men neemt gewoon een soort gok, sprong in het diepe, hoe je het maar wilt noemen. Niemand weet hoe de toekomst loopt, en niemand weet wat er eventueel mis gaat bij de sprong en hoe diep het diepe is. Je kunt heel veel dingen afdekken en heel veel dingen uit het verleden extrapoleren naar de toekomst, puntje bij paaltje je weet het niet.

Ik vind die sprong eng en sta een beetje bibberend op de plank, uiteindelijk spring ik heus wel, maar sta nu nog te bibberen. Terwijl mensen in het water hier allemaal roepen het water is lekker joh spring maar gewoon, gewoon doen. Helaas zijn er ook mensen die sprongen en op beton landden die zijn niet zo vertegenwoordigd in dit topic maar die zijn er wel...
Mijn vorige woning heb ik net voor de crisis gekocht. Daarna verdampte de waarde, sneeuw voor de zon.

Toen ik het verkocht heb ik er nog goedkoper gewoond dan als ik gehuurd had.

Wat is het issue?
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 16:05:11 #144
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203389641
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:57 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat voor de een niet top is, maakt het voor de ander nog geen kuthuis. Ik had m'n huis graag opgetild en meegenomen, wij verhuizen puur voor de locatie. Dat maakt niet dat dit huis nu ineens voor iedereen afgeschreven is. :D

Het is overigens ook geen tophuis hoor. Het is gewoon een huis. Het volgende huis zal op sommige vlakken beter zijn, en op andere vlakken minder. Maar het is een huis, wij wonen er met plezier. Er zijn altijd wel verbeterpunten.
Ik ben notoir slecht in kiezen als het op huizen aankomt, mijn studenten kamer had geen ramen die geopend konden worden en een verschrikkelijke huisbaas, ik heb soort van antikraak gewoond in een flatje waar geen fatsoenlijk warm water was en amper warm te krijgen zonder cv, en nu woon ik in een appartement waar de keuken er door guust flater lijkt ingehangen de muren van de wc zo vochtig zijn dat ze er bijna uitvallen, de cv een afvoer naar buiten heeft die gewoon kaal door de spouwmuur is heen geboord, een plafond dat eruit ziet als de bodem van de zee en plastic kozijnen. Met andere woorden ik vertrouw mijzelf niet als het aankomt op het kiezen van een huis. Ik zelf heb er niet zoveel last van maar andere mensen vinden het verschrikkelijk :D dat speelt ook een beetje mee met mijn angst om de verkeerde keuze te maken ik ben daar namelijk nogal goed in.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 27 januari 2022 @ 16:06:07 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203389659
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Eigenlijk zouden ze advertenties voor huizen iets anders moeten inrichten.

Vraagprijs k.k. 315.000 niet bieden onder de 360000 aub.

Dat was het laatste huis waar we op geboden hebben :D een huis "van" 315 en wij hebben 351 geboden en dan krijg je terug tja jullie bod was nogal aan de lage kant.... :X waaaaarom staat dat bedrag van 315 er dan |:(
Je bod was kennelijk aan de lage kant omdat er andere hogere biedingen waren?
Daar heeft de verkoper natuurlijk niets mee te maken op het moment dat die het huis te koop zet, maar die heeft wel met hogere biedingen te maken waardoor de verkoper niet voor jouw lagere bod gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203389704
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja ik weet ook niet waarom ik het doe ;)

De grap is dat "men" net doet alsof ze alles overwegen en wel inzien wat het beste is maar als je wat doorvraagt doet men ook allemaal maar gewoon wat hun op dat moment "normaal" lijkt, vaak omdat iedereen het doet of omdat ze het ergens gelezen hebben of omdat ze denken dat het zo hoort etc etc. Maar puntje bij paaltje kan het goed uitpakken of verkeerd en is daar geen pijl op te trekken. Men neemt gewoon een soort gok, sprong in het diepe, hoe je het maar wilt noemen. Niemand weet hoe de toekomst loopt, en niemand weet wat er eventueel mis gaat bij de sprong en hoe diep het diepe is. Je kunt heel veel dingen afdekken en heel veel dingen uit het verleden extrapoleren naar de toekomst, puntje bij paaltje je weet het niet.

Ik vind die sprong eng en sta een beetje bibberend op de plank, uiteindelijk spring ik heus wel, maar sta nu nog te bibberen. Terwijl mensen in het water hier allemaal roepen het water is lekker joh spring maar gewoon, gewoon doen. Helaas zijn er ook mensen die sprongen en op beton landden die zijn niet zo vertegenwoordigd in dit topic maar die zijn er wel...
Het leven is toch sowieso iedere dag een gok? Je bent een slimme man. Heb ook vertrouwen in je oplossend vermogen.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 16:09:48 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203389714
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je bod was kennelijk aan de lage kant omdat er andere hogere biedingen waren?
Daar heeft de verkoper natuurlijk niets mee te maken op het moment dat die het huis te koop zet, maar die heeft wel met hogere biedingen te maken waardoor de verkoper niet voor jouw lagere bod gaat.
Ja en dat is dus volledig ondoorzichtig hoe weet ik nu wat er nog meer geboden gaat worden en hoe kan ik daar dan de optimale prijs uit halen en het toch nog "winnen".

Zoals de huidige markt is ingericht betekent het dat je dus per definitie teveel betaald voor een huis. Stel je doet een winnend bod van 350 en het één na winnende bod is 340 dan had je toch liever een bod gedaan van 341... dan heb je 10000 euro weggegooid of aan mensen gegeven die als je ze het niet gegeven had ook je ook hun huis hadden verkocht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 16:10:09 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203389725
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:09 schreef potjecreme het volgende:
Je bent een slimme man.
Fake news.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 27 januari 2022 @ 16:11:54 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203389747
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Is het niet zo dat je bij nieuwbouw vaak op allerlei ondoorzichtige manieren uitgeloot moet worden. Ik heb vrienden en die zijn in zo'n wijk gaan wonen die divers ingericht is en die hebben op een gegeven moment na tig bezoekjes te horen gekregen dat ze goed in de wijk zouden passen... voor zoiets zou ik passen.

:D

Maar verder wel een goed punt al denk ik niet dat ik dat ga doen.

Ben ik nou de enige persoon die het gevoel heeft dat het hele process van een huis kopen vooral heel veel nutteloos door hoepeltjes springen is zodat andere mensen er beter van worden.
Ik heb het idee dat je zelf een enorme voorraad hoepels op je pad strooit, en dan ook nog eens vindt dat je er doorheen moet springen.
Dus ja, dan zal het wel door hoepels springen zijn, je zou natuurlijk ook gewoon tussen de hoepels door kunnen manoeuvreren..... of ze niet meer op je pad gooien, hoewel er dan vast wel wat overblijven, maar vooralsnog maak je het vooral jezelf heel erg moeilijk.

Daarbij is de mix van niet willen, niet weten en niet willen weten behoorlijk giftig, en als je nou een of ander figuur was dat amper een middelbare school diploma wist te halen dan zou ik daar nog begrip voor hebben en het misschien nog 6 keer proberen uit te leggen als het een aardig persoon was, maar in dit geval gaat het om iemand die behoorlijk intelligent is maar simpelweg weigert zich afdoende in te lezen.
Nou ja, tenzij je niets van cijfertjes snapt natuurlijk, dat zou nog kunnen, ik ben ook getrouwd met iemand die cijfers niet leuk vindt, daarom heb ik de hypotheekadviseur de zaken laten uitleggen bij onze vorige hypotheek, bij deze geloofde hij het wel en heeft hij mij mijn gang laten gaan.... en hij klaagt niet zeg maar, hij is er nogal wat op vooruit gegaan in de afgelopen 9 jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203389750
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 14:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja maar daarvan weet je niet alle ins en outs bij zo'n gesprek wordt er zo veel verteld, de ORV is wel ter sprake gekomen maar weet ik veel wat die exact dekt en hoeveel. Wij zijn naar die adviseur toegestapt met onze wensen kwa maandlasten en dat we het het liefst op 1 salaris zouden doen hij heeft uitgelegd welke kosten er verbonden zijn aan zo'n financiering welke financieringsmethodes er zijn wat dat dan voor ons zou kosten.

Tijdens zo'n gesprek komen wel dingen ter sprake maar ook gesprek heeft ook maar een beperkte duur.

Ik heb hier al uit de treuren uitgelegd dat ik er helemaal niets van snap, dat lijken jullie niet te geloven, en als ik dan aangeef welke dingen ik niet snap krijg ik de reactie terug dat snap je toch wel :D
1 Wil je het wel snappen?
2 Wat denk je wat voor motief zo'n hypotheekadviseur heeft?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')