SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
GGD zelf kan 150K aan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Was 150k niet het testlimiet of is dat inmiddels hoger?
SONT wordt nu bijgeschakeld.
Volgens mij kan je beter inzetten op niet meer iedereen en z'n moeder te testen, maar ok.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Sorry ik had je FIPO gejatquote:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja eens.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
GGD zelf kan 150K aan.
Volgens mij kan je beter inzetten op niet meer iedereen en z'n moeder te testen, maar ok.![]()
78k positieve testen en ruim de helft positief![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eens. Stop gewoon met dat circus. Blijf thuis als je klachten hebt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
GGD zelf kan 150K aan.
Volgens mij kan je beter inzetten op niet meer iedereen en z'n moeder te testen, maar ok.![]()
Nog afgezien dat 150K testen per dag, de belastingbetaler uiteindelijk z'n 9 miljoen per dag kosten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens. Stop gewoon met dat circus. Blijf thuis als je klachten hebt.
Geld wat een veel betere bestemming kan krijgen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik snap het ook niet van de mensen die zich laten testen. Die doen het toch niet allemaal puur voor het herstelbewijs?quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nog afgezien dat 150K testen per dag, de belastingbetaler uiteindelijk z'n 9 miljoen per dag kosten.
Geld wat een veel betere bestemming kan krijgen.
Als je het niet voor het herstelbewijs doet, heb je dan echt niks beters te doen dan je te laten testen?![]()
![]()
Wel vervelend om te zien dat de 50-59 en 60-69 groepen nu (rap) meer besmet lijken te raken..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Juist goed. Nu is de booster nog vers.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel vervelend om te zien dat de 50-59 en 60-69 groepen nu (rap) meer besmet lijken te raken..Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
misschien omdat werkgevers het eisenquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als je het niet voor het herstelbewijs doet, heb je dan echt niks beters te doen dan je te laten testen?![]()
Dat valt best wel mee; vooral bij 80+; die waren als eerste aan de beurt. Werking booster is na 10 weken al sterk verminderd, dus die kan je bijna alweer een booster geven.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Juist goed. Nu is de booster nog vers.![]()
Serieus?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die opmerking van Rutte dat de sector er creatief mee om moest gaan vond ik echt schofterig eigenlijk. Als er een branche is die al twee jaar lang overal achteraan bungelt is het de cultuur- en evenementensector, die binnen hun mogelijkheden het maximale doen en toch telkens de rekening krijgen. Om dan maar te zeggen "wees maar creatiever", dan heb je het echt niet begrepen....
Niet best hoor dit.
Vanmorgen mocht je mensen nog geen klaploper noemen hier, maar naar hem gaat toch mijn nominatie.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Geeft ook meer zekerheid en is makkelijker te communiceren naar je omgeving. Ik ben ook gaan testen ook al wist ik 98% zeker dat ik het had.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
misschien omdat werkgevers het eisen![]()
Het is juist de groep die een grotere kans maakt in het ziekenhuis te komen ondanks vaccins/booster en Omikron variant. Dat zie je de afgelopen dagen ook (heel langzaam) terug in de opnamecijfers.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Juist goed. Nu is de booster nog vers.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kon de eerdere post niet terug vinden.quote:
Ouwehands Dierenpark is aan te raden, alleen een overvloed aan Panda merchandise![]()
![]()
Jep, idem. Zelftest gaf zo'n ielig dun streepje positief aan, dan ga je voor de zekerheid toch testen om het uit te sluiten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:10 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Geeft ook meer zekerheid en is makkelijker te communiceren naar je omgeving. Ik ben ook gaan testen ook al wist ik 98% zeker dat ik het had.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
Situatie in Denemarken.
- Besmettingen lijken voorzichtig een beetje af te vlakken. In de weekcijfers zien we nog steeds groei, maar de groei van de stijging neemt af.
- Ziekenhuizen lijken de piek te overstijgen van de eerdere golf, maar de IC's blijven vrijwel leeg.![]()
En toch is het beter als die groep het nu krijgt i.p.v. over 1-2 maanden. Ervanuitgaande dat corona niet weg gaat en dat bijna iedereen omicron gaat krijgen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is juist de groep die een grotere kans maakt in het ziekenhuis te komen ondanks vaccins/booster en Omikron variant. Dat zie je de afgelopen dagen ook (heel langzaam) terug in de opnamecijfers.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Om te weten of het corona of iets anders is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet van de mensen die zich laten testen. Die doen het toch niet allemaal puur voor het herstelbewijs?
Als je het niet voor het herstelbewijs doet, heb je dan echt niks beters te doen dan je te laten testen?
Ik laat dat ook doen, heb nu al 2 weken keelpijn maar dat zal het gebruikelijke RS virus zijn want heb 2 negatieve covidtesten.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
En precies dit is dus lastig. Omdat het hard rond gaat, is de primaire diagnose wellicht heel anders.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:13 schreef Oliver23 het volgende:
- Ziekenhuizen lijken de piek te overstijgen van de eerdere golf
Ik denk dat landen op dat vlak niet zoveel verschillen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk dat wij eenzelfde beeld kunnen gaan verwachten de komende tijd. Meer en meer mensen richting kliniek, maar slechts een zeer kleine stijging op de IC. Het wordt dan ook interessant wat men zal gaan doen tijdens het 'weegmoment' over 3 weken. Stel je gaat naar 350-400 op de IC en 1300-1500 in de kliniek, zal men dan weer aan de rem gaan hangen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:13 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
- Ziekenhuizen lijken de piek te overstijgen van de eerdere golf, maar de IC's blijven vrijwel leeg.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die Son club heeft overigens flinke capaciteit nog hoor. Maar wel antigeen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
GGD zelf kan 150K aan.
Volgens mij kan je beter inzetten op niet meer iedereen en z'n moeder te testen, maar ok.zie email 27 oktober![]()
Aangezien de NCTV al gemeld heeft dat terugdraaien eigenlijk geen optie meer is, denk ik niet dat ze dat gaan doen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat wij eenzelfde beeld kunnen gaan verwachten de komende tijd. Meer en meer mensen richting kliniek, maar slechts een zeer kleine stijging op de IC. Het wordt dan ook interessant wat men zal gaan doen tijdens het 'weegmoment' over 3 weken. Stel je gaat naar 350-400 op de IC en 1300-1500 in de kliniek, zal men dan weer aan de rem gaan hangen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er is altijd wel een reden te bedenken waarom het beter is dat mensen niet besmet zouden moeten raken op een bepaald moment. Maar denk dat het voor de immuniteit binnen de samenleving beter is als iedereen het krijgt, ongeacht op welk moment en de samenleving is er wel een keer klaar mee.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En toch is het beter als die groep het nu krijgt i.p.v. over 1-2 maanden. Ervanuitgaande dat corona niet weg gaat en dat bijna iedereen omicron gaat krijgen.![]()
Wat heeft de coördinator Terrorismebestrijding daarmee te maken?quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Aangezien de NCTV al gemeld heeft dat terugdraaien eigenlijk geen optie meer is, denk ik niet dat ze dat gaan doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat je Kuipers ook niet hoorde zeggen is dat het gunstig kan zijn als veel mensen Omikron krijgen. Het woord 'ongunstig' valt relatief veel vaker in Nederland dan in Denemarken en Engeland, daar kan ook wel eens iets van gezegd worden. Neerlandici zouden zich eens kunnen buigen over het taalgebruik, de negativiteit bij onze deskundigen/politici en dat vergelijken met de taal in Engeland en Denemarken.
De wolligheid van Van Dissel met al zijn tussenwoordjes. Waarom praat hij niet kernachtiger?
Ik vond Kuipers wel feitelijker overkomen dan vorige keer, toen hij het nog nodig vond om te gaan dreigen.![]()
14.000 volgens Gommers, maar ze kunnen ook nog wat mensen een zuurstoffles cadeau doen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoeveel bedden kliniek kunnen we vullen eigenlijk @:Lenny_Leonard?- verwijderd door admin -![]()
Er staan nog veel IC-bedden leeg, misschien kunnen we ze ook op de IC leggenquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoeveel bedden kliniek kunnen we vullen eigenlijk @:Lenny_Leonard?![]()
![]()
Liever gebruiken voor reguliere zorgquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er staan nog veel IC-bedden leeg, misschien kunnen we ze ook op de IC leggen![]()
![]()
Nog met gemak 450. Zou echt fantastisch zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoeveel bedden kliniek kunnen we vullen eigenlijk @:Lenny_Leonard?![]()
Maurice de Hond zit hier zeker ook mee te lezen![]()
Benoemd zojuist dat het de belastingbetaler elke dag zo'n 10 miljoen euro kost aan testen.![]()
![]()
Ja, groepsimmuniteit door genezing. Wat Rutte al zei in zijn allereerste toespraak. Maar daarna is hij blijkbaar teruggefloten door Joost-mag-weten wie.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er is altijd wel een reden te bedenken waarom het beter is dat mensen niet besmet zouden moeten raken op een bepaald moment. Maar denk dat het voor de immuniteit binnen de samenleving beter is als iedereen het krijgt, ongeacht op welk moment en de samenleving is er wel een keer klaar mee.![]()
Hallo Mauricequote:Op woensdag 26 januari 2022 16:26 schreef Tjoent het volgende:
Benoemd zojuist dat het de belastingbetaler elke dag zo'n 10 miljoen euro kost aan testen.![]()
![]()
Maar gister las ik nog dat vaccinatie + infectie de best mogelijke bescherming gaf met hoge levels anti-stoffen die ook nog een minder snel afnemen. Het maakte volgens het onderzoek niet uit wat eerst kwam (vaccinatie of infectie).quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, groepsimmuniteit door genezing. Wat Rutte al zei in zijn allereerste toespraak. Maar daarna is hij blijkbaar teruggefloten door Joost-mag-weten wie.![]()
Ja, maar worden die mensen opgenomen met of door coronaquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:29 schreef Elan het volgende:
Als je kijkt naar België waar alles gewoon open is gebleven zullen na de versoepelingen van gisteren de ziekenhuizen geleidelijk volstromen de komende maanden, maar de IC's blijven leeg.
[ afbeelding ]![]()
Hey Mauricequote:Op woensdag 26 januari 2022 16:26 schreef Tjoent het volgende:
Benoemd zojuist dat het de belastingbetaler elke dag zo'n 10 miljoen euro kost aan testen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als je 50 opnames per regio al niet aankan, er zullen waarschijnlijk evenveel mensen het ziekenhuis weer verlaten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:29 schreef Elan het volgende:
Als je kijkt naar België waar alles gewoon open is gebleven zullen na de versoepelingen van gisteren de ziekenhuizen geleidelijk volstromen de komende maanden, maar de IC's blijven leeg.
[ afbeelding ]
Oke, Nederland is natuurlijk uniek in deze.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Blijf gewoon van haar beurtbalkje af!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Was een vrouw. En bij de kassa, dus wel wat lastiger.![]()
Het is niet zo zeer dat ik vind dat we het moeten opzoeken. Meer dat we nu in een situatie zitten waarin besmetting van het overgrote deel van de bevolking niet meer voorkomen kan worden volgens de experts. We gaan nu open terwijl de besmettingen oplopen... een enorme trendbreuk in vergelijk met wat we de afgelopen 2 jaar hebben gedaan. De strijd om besmettingen laag te houden hebben we verloren van het virus, maar de strijd om de ziekenhuizen en IC's niet over te belasten hebben we gewonnen*. Vanuit die acceptatie van de realiteit is het beter dat geboosterden beter nu dan over 1-2 maanden besmet kunnen raken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er is altijd wel een reden te bedenken waarom het beter is dat mensen niet besmet zouden moeten raken op een bepaald moment. Maar denk dat het voor de immuniteit binnen de samenleving beter is als iedereen het krijgt, ongeacht op welk moment en de samenleving is er wel een keer klaar mee.
*onder voorbehoudOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Voor de persoon zelf is eerst vaccinatie en dan pas infectie een stuk slimmer/fijner natuurlijkquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar gister las ik nog dat vaccinatie + infectie de best mogelijke bescherming gaf met hoge levels anti-stoffen die ook nog een minder snel afnemen. Het maakte volgens het onderzoek niet uit wat eerst kwam (vaccinatie of infectie).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hij was 2 jaar te vroeg. Verkeerde advies op het verkeerde moment.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, groepsimmuniteit door genezing. Wat Rutte al zei in zijn allereerste toespraak. Maar daarna is hij blijkbaar teruggefloten door Joost-mag-weten wie.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
DJ Jeansenquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Of een DJ bij een Janssen locatie!
dj.gifLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Maar als niet iedereen redelijk tegelijk een besmet raakt omdat mensen te voorzichtig zijn, blijven er veel te veel mensen die nog besmet kunnen raken. Daarmee smeer je de besmettingen dus alleen maar uit en blijft het circuleren. Wat mij betreft is aanval de beste verdediging.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer dat ik vind dat we het moeten opzoeken. Meer dat we nu in een situatie zitten waarin besmetting van het overgrote deel van de bevolking niet meer voorkomen kan worden volgens de experts. We gaan nu open terwijl de besmettingen oplopen... een enorme trendbreuk in vergelijk met wat we de afgelopen 2 jaar hebben gedaan. De strijd om besmettingen laag te houden hebben we verloren van het virus, maar de strijd om de ziekenhuizen en IC's niet over te belasten hebben we gewonnen*. Vanuit die acceptatie van de realiteit is het beter dat geboosterden beter nu dan over 1-2 maanden besmet kunnen raken.
*onder voorbehoud![]()
'wat' selectiefquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat is wat zacht uitgedrukt NOS
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Veel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat heeft de coördinator Terrorismebestrijding daarmee te maken?
Prima artikeltje over gisteren naar buiten gebracht.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Denk toch dat het grootste probleem zit in het uitval van personeel momenteel. Sprak vanmiddag mijn oncoloog voor resultaten van mijn onderzoeken (3 jaar schoon) en hij gaf aan dat hij momenteel de enige oncoloog nog was op de poli, de rest dus ziek of in quarantaine. Hij had ook de verwachting dat vanwege de versoepelingen nu de extreme drukte nog wel even blijft (en dus vooral drukte doordat weinig personeel veel werk moet doen). Overigens was hij wel overtuigd dat na deze weken het ook wel de laatste ellendige periode is geweest van deze pandemie.
![]()
Moment of fame en willen verbloemen dat de grafieken die hij presenteert eigenlijk op stront gebaseerd zijn. Als je een beperkte tijd hebt, moet je die vollullen om een ander de kans niet te geven je vragen te stellen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:19 schreef Mondkapje het volgende:
Wat je Kuipers ook niet hoorde zeggen is dat het gunstig kan zijn als veel mensen Omikron krijgen. Het woord 'ongunstig' valt relatief veel vaker in Nederland dan in Denemarken en Engeland, daar kan ook wel eens iets van gezegd worden. Neerlandici zouden zich eens kunnen buigen over het taalgebruik, de negativiteit bij onze deskundigen/politici en dat vergelijken met de taal in Engeland en Denemarken.
De wolligheid van Van Dissel met al zijn tussenwoordjes. Waarom praat hij niet kernachtiger?
Ik vond Kuipers wel feitelijker overkomen dan vorige keer, toen hij het nog nodig vond om te gaan dreigen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Fijn man!!!!!quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:47 schreef Simmertje het volgende:
resultaten van mijn onderzoeken (3 jaar schoon )
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat is ook door de omt/overheid geënsceneerd. Zij willen dat besmette mensen in kwarranten gaan. Ook als je geen klachten hebt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:47 schreef Simmertje het volgende:
Denk toch dat het grootste probleem zit in het uitval van personeel momenteel.
Dikke onzin natuurlijk met de relatief zeer onschadelijke O-mutatie die we nu meemaken. Zo blijf je in cirkels maatregelen treffen en de maatschappij pesten. Je kondigt maatregelen af om besmettingen tegen te gaan en besmette mensen moeten in quarantaine, maar deze mutatie is zo besmettelijk dat alleen maar meer mensen besmet raken. Zo schiet je dus in je eigen voet als overheid.
Geen klachten? Waarom zou je dan quarantaine doen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als ik bij de groenteboer een tomaat terugleg met een plekje en een complete mooie terugpak, dan ben ik 'wat' selectief.quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Van de NOS is dat al heel wat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:47 schreef Simmertje het volgende:
Denk toch dat het grootste probleem zit in het uitval van personeel momenteel. Sprak vanmiddag mijn oncoloog voor resultaten van mijn onderzoeken (3 jaar schoon) en hij gaf aan dat hij momenteel de enige oncoloog nog was op de poli, de rest dus ziek of in quarantaine. Hij had ook de verwachting dat vanwege de versoepelingen nu de extreme drukte nog wel even blijft (en dus vooral drukte doordat weinig personeel veel werk moet doen). Overigens was hij wel overtuigd dat na deze weken het ook wel de laatste ellendige periode is geweest van deze pandemie.
![]()
Geen viral twitter plaatjes gebruikenquote:Op woensdag 26 januari 2022 16:37 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat is wat zacht uitgedrukt NOS
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Want?quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Over drie weken gaat dus weer wat dicht![]()
Bron?quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Over drie weken gaat dus weer wat dichtZuiger van het FOK!-OMT![]()
Filmpje in de NOS liveblog van dat de terrassen weer open gaan, filmen ze een oude man die zich als halve alcoholist gedraagt. Wat een junk zeg. Deze drugsgebruik mag dan weer wel.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
markie is mensen bang aan het maken zodat ze zich aan de regels houden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Daar zat Rutte net al op te hinten
Maar teruggaan naar strengere maatregelen gaat de maatschappij niet meer pikken volgens de nctv gisteren. Geen goed idee. Opvolgingsbereidheid door het putje en steun voor het coronabeleid het raam uit, terwijl het allemaal al het laagste is van wat het geweest is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Exacte woorden?quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Daar zat Rutte net al op te hintenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Zeker, en dat komt onder andere omdat wij in de sportschool niet met een kapje op lopen tussen de apparaten hoor ik Rutte net zeggen. Hou op met die onzin.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Over drie weken gaat dus weer wat dichtGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dit. En ook op het meest betuttelende toontje.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:16 schreef josja het volgende:
[..]
Zeker, en dat komt onder andere omdat wij in de sportschool niet met een kapje op lopen tussen de apparaten hoor ik Rutte net zeggen. Hou op met die onzin.![]()
![]()
Had wel een hoge pet op van Rutte, maar deze man raakt steeds meer de weg kwijt héquote:Op woensdag 26 januari 2022 17:16 schreef josja het volgende:
[..]
Zeker, en dat komt onder andere omdat wij in de sportschool niet met een kapje op lopen tussen de apparaten hoor ik Rutte net zeggen. Hou op met die onzin.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:quote:Het kan ook zijn dat we een te grote stap hebben genomen en dat we een stapje terug moeten doen. Ik kan niets uitsluiten
[ Bericht 4% gewijzigd door Houtenbeen op 26-01-2022 17:26:43 ]![]()
Ik zit in ieder geval lekker in de kroeg.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Is het gezellig?quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:25 schreef OProg het volgende:
Ik zit in ieder geval lekker in de kroeg.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wat goed, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 januari 2022 16:47 schreef Simmertje het volgende:
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
ABSNABBELKONING[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Wat heeft Sylvana altijd voor een schoonmaakdoeken om haar hoofd geknoopt?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het is nog stil maar in ieder geval weer eens een tapbiertje.quote:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
dat is klederdrachtquote:Op woensdag 26 januari 2022 17:34 schreef popje het volgende:
Wat heeft Sylvana altijd voor een schoonmaakdoeken om haar hoofd geknoopt?![]()
Ik over een uurtje. Voel me #stoutquote:Op woensdag 26 januari 2022 17:25 schreef OProg het volgende:
Ik zit in ieder geval lekker in de kroeg.![]()
Ab gaat zeggen dat hij zich heel erg zorgen maakt.quote:
Misschien moeten we het eens hebben dat het land plat ligt door keuzes en of dit nog reeel is. En die discussie moet je niet met Ab hebben."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Gaan we nu serieus een discussie hebben over hoe we gaan voorkómen dat de samenleving platgelegd wordt met degenen die de samenleving (hebben) willen platleggen? ONTWRICHTING ligt op de loer.quote:
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Omikron legt NL helemaal niet bijna plat. Dat doet de politiek met hun maatregelen.quote:
Helemaal omdat deze mutatie helemaal niet zo ziekmakend is, is dit wederom een voorbeeld dat de politiek meer schade berokkend aan de maatschappij dan het virus ooit zelf zou kunnen doen.
Kappen met die ongein!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is dat geen culturele appropriatie?quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Immuniteit opbouwen dus.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:41 schreef popje het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)eft-dat-niet-te-zijn
Oh oh, ga in uw schuilkelders!When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat zien we dan wel weer.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:41 schreef popje het volgende:
Oh oh, ga in uw schuilkelders!
Alles open NU![]()
Best wel bizar dat je in feite opgelicht wordt door die politici/OMT lui met valse plaatjes en praatjes. Enkel om het beleid in goed daglicht te houden, en die schijtpas door te drukken.![]()
Het is een vrij genuanceerd artikel, maar mensen lezen vandaag de dag niet verder dan een kop om verregaande conclusies te trekken kennelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:41 schreef popje het volgende:
Oh oh, ga in uw schuilkelders!Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Het is een 24/7 niet aflatende stroom van angstporno diarree.
Wat is er gebeurd met NL
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het argument is daar om nog een jaar lang te boosteren en de QR maatschappij verder te verfijnen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:41 schreef popje het volgende:
Oh oh, ga in uw schuilkelders!![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:41 schreef popje het volgende:
Oh oh, ga in uw schuilkelders!![]()
Ze zoeken het maar uit hier in Europa, net een reisje naar Vegas geboekt. 20-02 gaat het eindelijk na 2 jaar en anderhalve maand weer los.![]()
![]()
![]()
En op 28-04 nog een keer.![]()
![]()
what happens in Vegas, stays in Vegas.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:47 schreef asco het volgende:
[..]![]()
Ze zoeken het maar uit hier in Europa, net een reisje naar Vegas geboekt. 20-02 gaat het eindelijk na 2 jaar en anderhalve maand weer los.![]()
![]()
![]()
En op 28-04 nog een keer.![]()
Rutte: alleen verder versoepelen als regels nageleefd worden
Of er de komende weken extra versoepelingen van de coronamaatregelen mogelijk zijn, hangt af van 'drie essentiële factoren'. Het kabinet wacht op meer duidelijkheid over de risico's van een besmetting met de omikronvariant van het coronavirus, de druk op de ziekenhuizen en de mate waarin mensen zich houden aan de regels en protocollen zoals die tot nu toe zijn opgesteld. Dat zei premier Mark Rutte tijdens het coronadebat.
Over twee of drie weken hoopt Rutte dat er meer bekend is over het risico dat een omikronbesmetting leidt tot ziekenhuisopname, en daarmee toename van druk op de zorg. "Je weet dan ook of het is gelukt om inderdaad in de horeca te zitten. Anderhalve meter. Ja sorry, ongezellig maar het mot even, want anders kunnen we niet open." Hetzelfde geldt voor de mondkapjesplicht op verschillende plaatsen, aldus de premier. Hij zegt erop te vertrouwen dat Nederlanders zich aan de regels houden, zoals dat ook in landen als Frankrijk en Oostenrijk gebeurt. "Dat zou hier ook kunnen."
Wat een walgelijke uitspraken…..![]()
Laten we nog even zorgvuldig 3 weken gaan onderzoeken hoe het gaat met Omikron.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
Of er de komende weken extra versoepelingen van de coronamaatregelen mogelijk zijn, hangt af van 'drie essentiële factoren'. Het kabinet wacht op meer duidelijkheid over de risico's van een besmetting met de omikronvariant van het coronavirus, de druk op de ziekenhuizen en de mate waarin mensen zich houden aan de regels en protocollen zoals die tot nu toe zijn opgesteld. Dat zei premier Mark Rutte tijdens het coronadebat.
Over twee of drie weken hoopt Rutte dat er meer bekend is over het risico dat een omikronbesmetting leidt tot ziekenhuisopname, en daarmee toename van druk op de zorg. "Je weet dan ook of het is gelukt om inderdaad in de horeca te zitten. Anderhalve meter. Ja sorry, ongezellig maar het mot even, want anders kunnen we niet open." Hetzelfde geldt voor de mondkapjesplicht op verschillende plaatsen, aldus de premier. Hij zegt erop te vertrouwen dat Nederlanders zich aan de regels houden, zoals dat ook in landen als Frankrijk en Oostenrijk gebeurt. "Dat zou hier ook kunnen."
Ja, want de mensen in de landen om ons heen houden zich zo goed aan de regels. Doe normaal zeg, we zijn geen kleuters.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
En dit begint nu iedereen te zien. Mooi toch?quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:44 schreef Jed1Gam het volgende:
Best wel bizar dat je in feite opgelicht wordt door die politici/OMT lui met valse plaatjes en praatjes. Enkel om het beleid in goed daglicht te houden, en die schijtpas door te drukken.![]()
Dit.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:46 schreef DonDruiper het volgende:
Het is een 24/7 niet aflatende stroom van angstporno diarree.
Wat is er gebeurd met NL
Lijkt wel een schepje bovenop de propaganda gekomen te zijn nu de politiek zich realiseert dat het beleid bagger is en mensen het gewoonweg niet meer willen opvolgen.
Wees baaaaaang!!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ook hoe we ons moeten gedragen. Dat toontje. Die houding. Flikker op na 25 maanden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laten we nog even zorgvuldig 3 weken gaan onderzoeken hoe het gaat met Omikron.![]()
Ik word hier ontzettend moe van.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
Wat een walgelijke uitspraken…..Zonder wrijving geen glans![]()
Risico's van een besmetting op Omikron, want dat weten we nog niet na 8 weken.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat is wel mooi om te zien ja, hopelijk niet morgen alweer vergeten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:56 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En dit begint nu iedereen te zien. Mooi toch?![]()
Flikker op zeg. Één grote parade van wereldvreemde angstige betuttelaars daar in Den Haag.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
Wat een walgelijke uitspraken…..te triest voor woorden.
Die vent is ook echt alle realiteit kwijt.
Ga weg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
daar ben ik echt pissed over, die 3 weken, omikron heeft een veel kortere incubatie, dus je hoeft maar 10 dagen te wachten wat de zogenaamde maatregelen doen en geen 3 weken, stelletje idioten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Laten we nog even zorgvuldig 3 weken gaan onderzoeken hoe het gaat met Omikron.![]()
Pakt het negatief uit, ligt het aan de burger, pakt het positief uit, komt het door het gevoerde beleid.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
Wat een walgelijke uitspraken…..
Zo heb je altijd winst.![]()
![]()
Hij komt warrig en overwerkt over.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Had wel een hoge pet op van Rutte, maar deze man raakt steeds meer de weg kwijt hé![]()
Dit kan echt niet. En als er dan over 3 weken 'niet versoepeld kan worden' dan ligt het aan ons. Wat een belachelijke manier van politiek bedrijven. Van de andere kant, we zijn al tijden niets anders gewend.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
Wat een walgelijke uitspraken…..Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Is multi cultiquote:Op woensdag 26 januari 2022 17:34 schreef popje het volgende:
![]()
Zijn legacy, miljarden verspilt, jarenlang gelogen. Zal niet meer zo top herinnert worden over 10 jaar.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hij komt warrig en overwerkt over.![]()
ik ga echt niet 3 weken wachten, welke lamp heeft dat bedacht?quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. En als er dan over 3 weken 'niet versoepeld kan worden' dan ligt het aan ons. Wat een belachelijke manier van politiek bedrijven. Van de andere kant, we zijn al tijden niets anders gewend.![]()
Zelfs de meest positieve personen hier over het kabinetsbeleid kunnen nu toch niet meer met droge ogen zeggen dat het allemaal zo logisch is wat er verteld wordt en wat ze doen lijkt mij. Het is gewoon manipulatie op deze manier wat ze keer op keer nu vertellen.
Waar is de opstand?![]()
En daarna is het gedrag niet goed genoeg dus de rest van het seizoen blijft het op 1/3 capaciteit.quote:Zonder wrijving geen glans![]()
Vergeet even te melden dat zo'n virus zelf natuurlijk even niet te sturen is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Pakt het negatief uit, ligt het aan de burger, pakt het positief uit, komt het door het gevoerde beleid.
Zo heb je altijd winst.
[ afbeelding ]
Wie geloofd die man nog?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit is vragen om protesten en burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:
Waar is het realisme? De bewijzen zijn er al lang dat het voller kan.
Dit is pure onwil en niets anders.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat roept vervolgens op tot nog meer onregelmatigheden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:14 schreef Haags het volgende:
[..]
En daarna is het gedrag niet goed genoeg dus de rest van het seizoen blijft het op 1/3 capaciteit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hij is weer de maatschappij aan het toespreken of het kleine kindjes zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:16 schreef THEFXR het volgende:
wat voor enge dingen gaan er gebeuren volgens Rutte, als we ons niet aan de maatregelen houden?
Kommaarrop dan. We zien het in Engeland wat voor 'enge dingen' er gebeuren als de stadions en pubs vol zijn.
Ga weg vent.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dan draait hij na 3 weken de maatregelen weer terug.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:16 schreef THEFXR het volgende:
wat voor enge dingen gaan er gebeuren volgens Rutte, als we ons niet aan de maatregelen houden?
Dan is het meetmoment. Blijkbaar kan er nu wel tussentijds gemeten worden![]()
![]()
Hijink is goed bezig vandaag in het debat. En Kuipers is zo te horen al goed afgericht om vooral ontwijkende antwoorden te geven![]()
![]()
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Denk dat alles ook al wel gezegd is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
![]()
over 3 weken liggen er een handjevol zielen op de ICquote:Op woensdag 26 januari 2022 18:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan draait hij na 3 weken de maatregelen weer terug.
Dan is het meetmoment. Blijkbaar kan er nu wel tussentijds gemeten worden![]()
jij dummy, dat zag je toch gewoon aankomen,....quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mark heeft mijn laatste stem afgelopen maart gehad.![]()
Hijink: maar als u 15% noemt, suggereert dat een invoer van 3G overal, behalve thuis en op school, want anders is dat percentage onhaalbaar, is dat wat de minister van plan is? Wat is de minister van plan?quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:24 schreef Tjoent het volgende:
Hijink is goed bezig vandaag in het debat. En Kuipers is zo te horen al goed afgericht om vooral ontwijkende antwoorden te geven
Kuipers: de minister is van plan hier de technische vragen te beantwoorden [... awkward silence]![]()
Sta je dan met nog wat pijn in je arm van prik #3, maar vooruit, hij zit erin, op naar de kroeg! Eerst nog even de persco kijken...quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Johannes788 het volgende:
Wat een walgelijke uitspraken…..
"WE MOETEN HET SAMEN DOEN. DOOR NÓG VAKER HANDEN TE WASSEN EN OP NOG MEER PLEKKEN MONDKAPJES TE DRAGEN. HET GEDRAG IS LEIDEND."
En dan vraag je je toch af waarom we nog geen manier hebben uitgevonden om als mensheid gewoon even in winterslaap te gaan.![]()
Rutte zegt wat hij denkt te moeten zeggen. Haags wensdenken. Ik hou me hooguit naar deze adviezen wanneer ze actief gehandhaafd worden. We blijven toch gekidnapt door het OMT en het is niet alsof je vrij kunt komen op goed gedrag.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:27 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Sta je dan met nog wat pijn in je arm van prik #3, maar vooruit, hij zit erin, op naar de kroeg! Eerst nog even de persco kijken...
"WE MOETEN HET SAMEN DOEN. DOOR NÓG VAKER HANDEN TE WASSEN EN OP NOG MEER PLEKKEN MONDKAPJES TE DRAGEN. HET GEDRAG IS LEIDEND."
En dan vraag je je toch af waarom we nog geen manier hebben uitgevonden om als mensheid gewoon even in winterslaap te gaan.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Lekker extrapoleren van exponentiële groei. Niveautje tweede klas middelbare school.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Pizzabezorger fakkelt Ernst ook even af. Met z’n 15%.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Grootschalige burgerlijke ongehoorzaamheid, dat is de enige uitweg. Van politici en de wittejassenjunta van het OMT hoef je immers niets te verwachten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit kan echt niet. En als er dan over 3 weken 'niet versoepeld kan worden' dan ligt het aan ons. Wat een belachelijke manier van politiek bedrijven. Van de andere kant, we zijn al tijden niets anders gewend.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Lezen is niet je sterkste kant he?quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:43 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
2G zelfs in de supermarkt? Doe normaal zeg...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat staat je uiteraard vrij. Wat ik noemde was overigens ook wat de van die man vrouw noemde. Een gevaarlijke infectie lijkt me geen argument. Als je je harttransplantatie gehad hebt krijg je immuunonderdrukkers, dan kan elke infectie gevaarlijk zijn, Covid of niet. Op dat moment is je vaccinatie ook nutteloos, want je immuunsysteem reageert niet. Vandaar dat ik het een slecht argument vind.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:31 schreef archito het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de artsen weten waar ze het over hebben. Ze hebben een inhoudelijk argument waarom ze geen harttransplantatie doen bij een ongevaccineerde patiënt vanwege hoger risico op gevaarlijke covid infectie.
Die neem ik iets serieuzer dan jouw argument als leek dat myocarditis ook gevaarlijk is.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 18:47:26 ]![]()
3G naar supermarkt en werkquote:Op woensdag 26 januari 2022 18:43 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
2G zelfs in de supermarkt? Doe normaal zeg...
2G mogelijk de rest![]()
Ik mag toch hopen dat ons parlement dat lekker wegstemt. Flikker op zeg met je niet (danwel amper) werkende maar uiterst polariserende maatregelen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
3G naar supermarkt en werk
2G mogelijk de restzie email 27 oktober![]()
100.000+ nieuwe loopneuzen per dag.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:16 schreef THEFXR het volgende:
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat steeds meer landen de maatregelen voor het grootste gedeelte laten vallen, en wij vol op de 2G/uitbreiding mondkapjes gaan?
Ik snap het werkelijk waar niet. Ik heb, wellicht heel naïef, altijd gedacht dat toch het uiteindelijke doel was terug te keren naar januari 2020. Ik kan bijna niet geloven wat hier allemaal gebeurt.![]()
Dan is die 15% misschien geen verspreking maar weten we nu wat ze willen. Waar je ook heen gaat, QRquote:Op woensdag 26 januari 2022 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ons parlement dat lekker wegstemt. Flikker op zeg met je niet (danwel amper) werkende maar uiterst polariserende maatregelen.![]()
Koste wat kost tegen alle logica in.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
2G mogelijk de rest
En mensen durven vvd/D66 te verdedigen en zichzelf in de spiegel te kijken.![]()
Oke, maar dan nog. Je moeten laten testen om aan je boodschappen te komen? Dus mensen die al leven van 50 euro per week moeten maar boodschappen laten bezorgen, waardoor ze in de problemen komen? En dat ook nog eens voor iets wat niet eens heel zoden aan de dijk zet. Echt waar, Nederland is gek geworden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
2G mogelijk de rest![]()
kan je prima mee werken, tenzij Mora fijnproever.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
100.000+ nieuwe loopneuzen per dag.![]()
Maakt natuurlijk weinig uit of het nu 2G of 3G is, het is verwerpelijk om te doen alsof het zo veel oplevert, alsof het mensen beschermt en om het in deze fase verder uit te breiden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste kant he?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Wel, komt niet vaak voor, maar we zijn het een keer met elkaar eens.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Oke, maar dan nog. Je moeten laten testen om aan je boodschappen te komen? Dus mensen die al leven van 50 euro per week moeten maar boodschappen laten bezorgen, waardoor ze in de problemen komen? En dat ook nog eens voor iets wat niet eens heel zoden aan de dijk zet. Echt waar, Nederland is gek geworden.![]()
Dan kun je beter een loopneus hebben, smerige boelquote:Op woensdag 26 januari 2022 18:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan je prima mee werken, tenzij Mora fijnproever.![]()
Compleet bezopen. Oprotten met die QR.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan is die 15% misschien geen verspreking maar weten we nu wat ze willen. Waar je ook heen gaat, QRZonder wrijving geen glans![]()
Die moeten nu van 25,- per week leven, rest gaat op aan zelftestsquote:Op woensdag 26 januari 2022 18:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Oke, maar dan nog. Je moeten laten testen om aan je boodschappen te komen? Dus mensen die al leven van 50 euro per week moeten maar boodschappen laten bezorgen, waardoor ze in de problemen komen? En dat ook nog eens voor iets wat niet eens heel zoden aan de dijk zet. Echt waar, Nederland is gek geworden.![]()
![]()
Wij gaan eerst nog even 3 weken zorgvuldig onderzoeken wat een Omikron-besmetting precies doet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:47 schreef SilverEyes het volgende:
Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat steeds meer landen de maatregelen voor het grootste gedeelte laten vallen, en wij vol op de 2G/uitbreiding mondkapjes gaan?
Ik snap het werkelijk waar niet. Ik heb, wellicht heel naïef, altijd gedacht dat toch het uiteindelijke doel was terug te keren naar januari 2020. Ik kan bijna niet geloven wat hier allemaal gebeurt.![]()
Ik zie een heel klein stukje tekst zonder context. Tevens gaat dat 2G er nooit doorheen komen in de huidige situatie dus wat een non-discussiequote:Op woensdag 26 januari 2022 18:49 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Maakt natuurlijk weinig uit of het nu 2G of 3G is, het is verwerpelijk om te doen alsof het zo veel oplevert, alsof het mensen beschermt en om het in deze fase verder uit te breiden.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat gaat niet goed. Zie jij het al voor me Qontrole bij de supermarkt? Binnen een week heb je een volksoproer, zelfs in Nederland.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan is die 15% misschien geen verspreking maar weten we nu wat ze willen. Waar je ook heen gaat, QRzie email 27 oktober![]()
Een beetje zoals groningen, de toeslagenaffaire en vast nog wel meerdere blamages?quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:47 schreef SilverEyes het volgende:
Ik snap het werkelijk waar niet. Ik heb, wellicht heel naïef, altijd gedacht dat toch het uiteindelijke doel was terug te keren naar januari 2020. Ik kan bijna niet geloven wat hier allemaal gebeurt.
De overheid heeft gewoon schijt aan het volk. Dezelfde kliek stemt al minimaal 8jaar alles erdoor wat ze willen en blokkeren vanalles van de oppositie.
(Donor verplichting, referendum, vast nog wel meer. Allemaal afbraak van grondrechten)![]()
Ja maar, ja maar!quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan je prima mee werken, tenzij Mora fijnproever.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het doel van wie precies? Niet van het OMT in elk geval.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:47 schreef SilverEyes het volgende:
Ik snap het werkelijk waar niet. Ik heb, wellicht heel naïef, altijd gedacht dat toch het uiteindelijke doel was terug te keren naar januari 2020. Ik kan bijna niet geloven wat hier allemaal gebeurt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Des te eerder zijn we van de QR code afquote:Op woensdag 26 januari 2022 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat niet goed. Zie jij het al voor me Qontrole bij de supermarkt? Binnen een week heb je een volksoproer, zelfs in Nederland.![]()
Oh, iedereen is nog steeds viesmad hier? Goh, ik dacht dat jullie na de persconferentie wel blij zouden zijn
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 18:54:55 ]![]()
De facto is 3G op je werk ook gewoon 2G hè. Tenminste, als je werk doet op locatie.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
2G mogelijk de restOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
En wij Nederlanders blijven netjes op ze stemmen. Dan krijgen we toch gewoon wat we verdienen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:52 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Een beetje zoals groningen, de toeslagenaffaire en vast nog wel meerdere blamages?
De overheid heeft gewoon schijt aan het volk. Dezelfde kliek stemt al minimaal 8jaar alles erdoor wat ze willen en blokkeren vanalles van de oppositie.
(Donor verplichting, referendum, vast nog wel meer. Allemaal afbraak van grondrechten)![]()
Wij zijn opbouwend kritischquote:Op woensdag 26 januari 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, iedereen is nog steeds viesmad hier? Goh, ik dacht dat jullie na de persconferentie wel blij zouden zijn
zie email 27 oktober![]()
Überhaupt, als je het zo massaal inzet dat je dat ding dagelijks nodig hebt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De facto is 3G op je werk ook gewoon 2G hè. Tenminste, als je werk doet op locatie.zie email 27 oktober![]()
Paar maanden terug dit gedaan. Denemarken en Zweden. Het was heerlijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En daarna door naar Zweden
@:Evenstar"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Maar volgens ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers moet er nagedacht worden over een afscheid van de QR-code. ,,In een endemische fase zijn niet alle maatregelen meer gepast. We moeten ook waken voor de vrijheid van mensen, oog hebben voor de proportionaliteit”, zei Segers. Ook onder meer de PVV, Forum, SGP, BBB, Van Haga en de SP waren kritisch: ,,We moeten er voor waken dat de coronatoegangspas niet semipermanent worden", zei SP-Kamerlid Maarten Hijink.
Maar coalitiepartner VVD wil nog niet zover gaan om alvast instrumenten te schrappen. ,,Ik ben nog niet klaar om middelen uit te sluiten”, aldus Judith Tielen (VVD). ,,We zijn nog niet bij het eindspel.”
Het kabinet wil juist wel door met 3G en dat zelfs uitbreiden naar, indien nodig, de werkvloer en de supermarkt. Ook is 2G voor bepaalde plekken nog in beeld, hoewel uit onderzoek van de TU Delft blijkt dat het effect momenteel ‘beperkt’ is, omdat de vaccinaties mensen niet goed genoeg beschermen tegen besmetting door de omikronvariant. Kuipers houdt echter vol dat het 3G-beleid een ‘dempend effect’ heeft.
Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) werd nog aangevallen op zijn woorden in de persconferentie over de coronatoegangsbewijs. Volgens de SP suggereerde de minister daar dat 3G altijd een effect van 15 procent heeft, terwijl dit alleen geldt als dat óók zou worden ingezet op het werk en in supermarkten, wat nu niet het geval is. Kuipers spreekt tegen dat hij dat heeft gezegd. ,,Ik heb geschetst dat de mate waarin het wordt toegepast van invloed is. En dat het effect kán oplopen tot 15 procent. Dát heb ik gezegd.”
SP-Kamerlid Maarten Hiijink wilde daar niet van weten. ,,De minister belazert de kluit. U moet mensen eerlijk voorlichten.” Kuipers noemt het ‘bijzonder’ dat hem liegen wordt verweten.
Bron: AD liveblog.![]()
Ik heb heel goed geluisterd en Hijink heeft hier volkomen gelijk. Strikt woordelijk kan Kuipers best gelijk hebben, maar hij moet als minister ook eerlijk zijn…quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:57 schreef mir1986 het volgende:
Maar volgens ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers moet er nagedacht worden over een afscheid van de QR-code. ,,In een endemische fase zijn niet alle maatregelen meer gepast. We moeten ook waken voor de vrijheid van mensen, oog hebben voor de proportionaliteit”, zei Segers. Ook onder meer de PVV, Forum, SGP, BBB, Van Haga en de SP waren kritisch: ,,We moeten er voor waken dat de coronatoegangspas niet semipermanent worden", zei SP-Kamerlid Maarten Hijink.
Maar coalitiepartner VVD wil nog niet zover gaan om alvast instrumenten te schrappen. ,,Ik ben nog niet klaar om middelen uit te sluiten”, aldus Judith Tielen (VVD). ,,We zijn nog niet bij het eindspel.”
Het kabinet wil juist wel door met 3G en dat zelfs uitbreiden naar, indien nodig, de werkvloer en de supermarkt. Ook is 2G voor bepaalde plekken nog in beeld, hoewel uit onderzoek van de TU Delft blijkt dat het effect momenteel ‘beperkt’ is, omdat de vaccinaties mensen niet goed genoeg beschermen tegen besmetting door de omikronvariant. Kuipers houdt echter vol dat het 3G-beleid een ‘dempend effect’ heeft.
Minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid) werd nog aangevallen op zijn woorden in de persconferentie over de coronatoegangsbewijs. Volgens de SP suggereerde de minister daar dat 3G altijd een effect van 15 procent heeft, terwijl dit alleen geldt als dat óók zou worden ingezet op het werk en in supermarkten, wat nu niet het geval is. Kuipers spreekt tegen dat hij dat heeft gezegd. ,,Ik heb geschetst dat de mate waarin het wordt toegepast van invloed is. En dat het effect kán oplopen tot 15 procent. Dát heb ik gezegd.”
SP-Kamerlid Maarten Hiijink wilde daar niet van weten. ,,De minister belazert de kluit. U moet mensen eerlijk voorlichten.” Kuipers noemt het ‘bijzonder’ dat hem liegen wordt verweten.
Bron: AD liveblog.zie email 27 oktober![]()
Ja, en er kán deze winter een Elfstedentocht komen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:57 schreef mir1986 het volgende:
En dat het effect kán oplopen tot 15 procent. Dát heb ik gezegd.”Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nouja, gedeeltelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:55 schreef Questular het volgende:
[..]
En wij Nederlanders blijven netjes op ze stemmen. Dan krijgen we toch gewoon wat we verdienen?
Ben het er mee eens dat men er zelf op stemt, hoewel de overheid mensen juist hoort te beschermen tegen dit soort dingen. In dat opzicht falen ze enorm en functioneert ze niet meer.![]()
Nog lang niet bij het eindspel, maar Denemarken is al gefinisht. Hoe is het mogelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:57 schreef mir1986 het volgende:
Bron: AD liveblog.![]()
![]()
Met Rutte is het heel grappig, die heeft blijkbaar gewoon ergens in maart 2020 gedacht: vanaf nu ben ik een crisismanager. In bange tijden zekerheid scheppen door de mensen te vertellen wat we individueel en collectief kunnen doen om de crisis het hoofd te bieden. Ook al was het bullshit, zoals vaker de handen wassen dan strikt noodzakelijk. Maar het gaf tenminste een houvast. Ook goed geholpen door alle media die hem loofden om zijn crisismanagement (en inderdaad, zijn presentatie was ook niks mis mee).quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:34 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Rutte zegt wat hij denkt te moeten zeggen. Haags wensdenken. Ik hou me hooguit naar deze adviezen wanneer ze actief gehandhaafd worden. We blijven toch gekidnapt door het OMT en het is niet alsof je vrij kunt komen op goed gedrag.
Nu 2 jaar verder is het een soort opwindpoppetje dat alleen nog maar één kant op kan. Niemand die hem even oppakt en andersom neerzet zodat hij weer terug kan lopen. Gewoon nog steeds dezelfde retoriek die misschien wel hielp toen er 100 mensen per dag aan Covid overleden, maar die nu echt niks meer met de situatie te maken heeft. Niks over wat we gaan doen om uit de crisismodus te komen maar nog steeds hetzelfde riedeltje bezweringen als voorheen: Alleen samen, alleen samen, gedrag gedrag gedrag, handen wassen handen wassen handen wassen.![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
Typisch.![]()
Kun jij geen Kamerlid worden. Hole in one, schaakmat.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nog lang niet bij het eindspel, maar Denemarken is al gefinisht. Hoe is het mogelijk.zie email 27 oktober![]()
Wij zijn de Nikita Mazepin van Covid en liggen nog drie rondes achter op de racewinnaar.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nog lang niet bij het eindspel, maar Denemarken is al gefinisht. Hoe is het mogelijk.![]()
Denemarken heeft ook gewoon 3G toch?quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nog lang niet bij het eindspel, maar Denemarken is al gefinisht. Hoe is het mogelijk.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik kan ook morgen de loterij winnen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en er kán deze winter een Elfstedentocht komen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Denemarken is vrij.
Bron
https://twitter.com/petersweden7/status/1486395123151876102?s=21
Wij over paar jaar pas?!![]()
Op het verkeerde vakje gekomen. Terug naar start.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nog lang niet bij het eindspel, maar Denemarken is al gefinisht. Hoe is het mogelijk.![]()
Voordeel is wel dat we dan ook finishen wanneer de rest over de streep is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij zijn de Nikita Mazepin van Covid en liggen nog drie rondes achter op de racewinnaar.![]()
Denemarken stopt met alle maatregelen op 1 februariquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook gewoon 3G toch?![]()
Wordt nu dus weer afgeschaft, net als in september vorig jaar. Het invoeren van beperkingen wordt daar gewoon objectief gebaseerd op de mate waarin het virus een bedreiging voor de maatschappij vormt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Denemarken heeft ook gewoon 3G toch?
Ben geen fan van 3G en zal het ook nooit worden, maar kan me er op zich in vinden dat je het invoert als de ic's vol lopen en weer afbouwt naarmate dat weer minder wordt.![]()
![]()
Mooi dit. Hopelijk doen heel veel mensen dit. Ik heb het zojuist ook gedaan, ik kan nergens meer naar binnen.![]()
De verstandigste beslissing die Rutte nu kan nemen is dat hele OMT bedanken voor de afgelopen 2 jaar en ze daarna per direct uit hun functie ontheffen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:00 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Met Rutte is het heel grappig, die heeft blijkbaar gewoon ergens in maart 2020 gedacht: vanaf nu ben ik een crisismanager. In bange tijden zekerheid scheppen door de mensen te vertellen wat we individueel en collectief kunnen doen om de crisis het hoofd te bieden. Ook al was het bullshit, zoals vaker de handen wassen dan strikt noodzakelijk. Maar het gaf tenminste een houvast. Ook goed geholpen door alle media die hem loofden om zijn crisismanagement (en inderdaad, zijn presentatie was ook niks mis mee).
Nu 2 jaar verder is het een soort opwindpoppetje dat alleen nog maar één kant op kan. Niemand die hem even oppakt en andersom neerzet zodat hij weer terug kan lopen. Gewoon nog steeds dezelfde retoriek die misschien wel hielp toen er 100 mensen per dag aan Covid overleden, maar die nu echt niks meer met de situatie te maken heeft. Niks over wat we gaan doen om uit de crisismodus te komen maar nog steeds hetzelfde riedeltje bezweringen als voorheen: Alleen samen, alleen samen, gedrag gedrag gedrag, handen wassen handen wassen handen wassen.![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:06 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Mooi dit. Hopelijk doen heel veel mensen dit. Ik heb het zojuist ook gedaan, ik kan nergens meer naar binnen waar het CTB nodig is.![]()
Dat zal ze leren.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:06 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Mooi dit. Hopelijk doen heel veel mensen dit. Ik heb het zojuist ook gedaan, ik kan nergens meer naar binnen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Top, meer ruimte voor welwillendenquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:06 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Mooi dit. Hopelijk doen heel veel mensen dit. Ik heb het zojuist ook gedaan, ik kan nergens meer naar binnen..
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ik ben er ook niet tegen, mits het daadwerkelijk helpt en geen de facto plicht wordt door te brede inzet. Ik kan me best voorstellen dat je bij een vol Ahoy of ziggodome iets van veiligheid wil inbouwen. Dat zijn ook organisaties die zoiets prima aankunnen. Maar bij de lokale SV of sportschool, kom op zeg.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:06 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wordt nu dus weer afgeschaft, net als in september vorig jaar. Het invoeren van beperkingen wordt daar gewoon objectief gebaseerd op de mate waarin het virus een bedreiging voor de maatschappij vormt.
Ben geen fan van 3G en zal het ook nooit worden, maar kan me er op zich in vinden dat je het invoert als de ic's vol lopen en weer afbouwt naarmate dat weer minder wordt.zie email 27 oktober![]()
Volgens Kuipers en Mark lopen Denemarken drie weken voor op ons. Prima, dan over drie weken hier ook alles open.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:03 schreef Johannes788 het volgende:
Denemarken is vrij.
Bron
https://twitter.com/petersweden7/status/1486395123151876102?s=21
Wij over paar jaar pas?!![]()
Elkaar lekker besmetten in het restaurant! Goed plan!quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Top, meer ruimte voor welwillenden.
![]()
Maar met een marginale inzet heeft het ook een marginaal effect, volgens het onderzoek van de TU. Dus wat precies het nut is van het inzetten van een ctb bij alleen de grotere evenementen ontgaat me echt volledig.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet tegen, mits het daadwerkelijk helpt en geen de facto plicht wordt door te brede inzet. Ik kan me best voorstellen dat je bij een vol Ahoy of ziggodome iets van veiligheid wil inbouwen. Dat zijn ook organisaties die zoiets prima aankunnen. Maar bij de lokale SV of sportschool, kom op zeg.
Om een significant effect te verkrijgen moet je het heel erg breed gaan inzetten (zo ongeveer alles behalve je eigen voordeur) en ongevaccineerden weigeren uit het openbare leven. Aangezien we dat allebei niet willen, moet dat hele QR-circus gewoon de kliko in.
Dit weet jij vast wel: zit het ctb in de tijdelijke wet coronatoestanden, of hebben ze hem ergens anders in verstopt?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat moeten we inderdaad niet willen. Al die loopneuzen en kuchjes, doodeng!quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:09 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Elkaar lekker besmetten in het restaurant! Goed plan!
Vooral ook voor de ongevaccineerde mensen!quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat moeten we inderdaad niet willen. Al die loopneuzen en kuchjes, doodeng!![]()
Hoofdstuk Va van de WPG, dat is de coronawetquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar met een marginale inzet heeft het ook een marginaal effect, volgens het onderzoek van de TU. Dus wat precies het nut is van het inzetten van een ctb bij alleen de grotere evenementen ontgaat me echt volledig.
Om een significant effect te verkrijgen moet je het heel erg breed gaan inzetten (zo ongeveer alles behalve je eigen voordeur) en ongevaccineerden weigeren uit het openbare leven. Aangezien we dat allebei niet willen, moet dat hele QR-circus gewoon de kliko in.
Dit weet jij vast wel: zit het ctb in de tijdelijke wet coronatoestanden, of hebben ze hem ergens anders in verstopt?
Verder eens hoor, op dit moment heeft het geen effect dus ophoepelen met je polariserende en ik ga het zeggen, discriminerende (op dit moment dan, discriminatie is immers het maken van onderscheid zonder objectieve rechtvaardiging, die is er niet zie Delft) QR. Maar dat kan in de toekomst anders zijn.zie email 27 oktober![]()
idd, zo zijn we sneller van alle regels af, op de huidige manier martel je de mensen gewoonquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:09 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Elkaar lekker besmetten in het restaurant! Goed plan!![]()
Dat moet hij wel eerst overleggen met het OMT, dat is wel heel erg ingrijpend namelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De verstandigste beslissing die Rutte nu kan nemen is dat hele OMT bedanken voor de afgelopen 2 jaar en ze daarna per direct uit hun functie ontheffen.![]()
NEIN!quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:18 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Iedereen moet zich wel gedragen hoor, anders geen versoepelingen zegt meester Rutte.![]()
BNOquote:BREAKING: Denmark's prime minister says COVID-19 no longer "socially critical," all restrictions to be lifted on Tuesday“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zucht.quote:Leerlingen die in groep 8 zitten, mogen straks naar open dagen van middelbare scholen, heeft onderwijsminister Dennis Wiersma gezegd in de Tweede Kamer. Maar ze moeten in de meeste gevallen wel alleen: volwassenen mogen in principe niet mee de school in. “Er gelden strikte aanvullende richtlijnen” wegens het coronavirus, waarschuwt de bewindsman.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
https://twitter.com/Isarddubois/status/1486239637567905797
Nog meer info over 2G, ze willen er toch mee doorgaan, ondanks dat uit onderzoek gebleken is dat het niet werkt.![]()
Je punt is al een half jaar duidelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:22 schreef mir1986 het volgende:
Nog meer info over 2G, ze willen er toch mee doorgaan, ondanks dat uit onderzoek gebleken is dat het niet werkt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Is dan ook een doel op zich dat 2gay.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:22 schreef mir1986 het volgende:
Nog meer info over 2G, ze willen er toch mee doorgaan, ondanks dat uit onderzoek gebleken is dat het niet werkt.![]()
Hoezo dat?quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
En daar gaat weer een schooljaar“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Sowieso; mensen die oprecht dachten dat ze dat niet zouden gaan pushenquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:22 schreef mir1986 het volgende:
Nog meer info over 2G, ze willen er toch mee doorgaan, ondanks dat uit onderzoek gebleken is dat het niet werkt.maar ben benieuwd welke partij ze zo ver krijgen om mee te stemmen. D66 en VVD willen het overduidelijk, maar wie nog meer?
![]()
Dat voorgenomen 2G-beleid dateert van november 2021 Hans. Vervolgens heeft men dat onderzoek van de TU afgewacht en momenteel is er nagenoeg geen draagvlak voor.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:22 schreef mir1986 het volgende:
Nog meer info over 2G, ze willen er toch mee doorgaan, ondanks dat uit onderzoek gebleken is dat het niet werkt.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De Staatsomroep raakt ook in paniek nu het gewone normaal terug gaat keren.![]()
Echt he. Aanvullende richtlijnen ook nogquote:
Alleen in astronautenpak naar binnen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Geen enkele partij behalve die twee.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso; mensen die oprecht dachten dat ze dat niet zouden gaan pushenmaar ben benieuwd welke partij ze zo ver krijgen om mee te stemmen. D66 en VVD willen het overduidelijk, maar wie nog meer?
Zonder wrijving geen glans![]()
Van elke user die hier al maanden mee post is de mening/het punt wel duidelijkquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je punt is al een half jaar duidelijk.![]()
![]()
Kuipers: “We gaan nog een flinke druk op de zorg zien.” Nee, ík denk dat we nog een flinke druk op de zorg gaan zien.![]()
Is er al advies van het OMT over het schrappen van het OMT? Denken zij dat het al kan?Go hard or go home![]()
En wat is 'flinke druk' dan. Als het allemaal binnen de capaciteit blijft moet het gewoon kunnen, of blijven we nog maandenlang 17,2 miljoen mensen gijzelen met allerlei kulregeltjes voor een paar honderd vetzakken op de IC.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:32 schreef Mondkapje het volgende:
Kuipers: “We gaan nog een flinke druk op de zorg zien.” Nee, ík denk dat we nog een flinke druk op de zorg gaan zien.![]()
De kracht zit em in de herhaling dus we doen het super. Goed gedaan, popjes!quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Van elke user die hier al maanden mee post is de mening/het punt wel duidelijkGo hard or go home![]()
Popje meldt zich!quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:35 schreef Noek het volgende:
[..]
De kracht zit em in de herhaling dus we doen het super. Goed gedaan, popjes!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Erno Kuipersquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:36 schreef Mondkapje het volgende:
Ik had liever Marcel Levi gezien op de plek van Kuipers.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Omdat deze kinderen nu dus hun keuze voor middelbare school moeten maken zonder hulp van hun ouders. Zonder de juiste vragen te kunnen stellen, zonder goed na te denken wat goed voor ze is.quote:
Doe desnoods controle op de QR code, maar blijf nu ‘s van de scholen af![]()
Komt er uiteindelijk gewoon op neer dat die kinderen gaan waar hun vriendjes ook gaan. Werkt toch al jaren zo?quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat deze kinderen nu dus hun keuze voor middelbare school moeten maken zonder hulp van hun ouders. Zonder de juiste vragen te kunnen stellen, zonder goed na te denken wat goed voor ze is.
Doe desnoods controle op de QR code, maar blijf nu ‘s van de scholen afIk zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ach komop, alsof kinderen niet in staat zijn die keuze te maken (die vaak vtv al vast ligt want vriendjes/vriendinnen kiezen ook voor die school etc). Daarnaast kunnen ouders prima opdracht geven aan kinderen om vragen te stellen of zelf informeren middels mail of telefoon. Wat ik merk is dat we massaal blijven hangen in gezeur en gezever over wat er vooral nog niet kan, terwijl we allemaal nog een tijdje water bij de wijn zullen moeten doen voordat het echt weer normaal zal zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat deze kinderen nu dus hun keuze voor middelbare school moeten maken zonder hulp van hun ouders. Zonder de juiste vragen te kunnen stellen, zonder goed na te denken wat goed voor ze is.
Doe desnoods controle op de QR code, maar blijf nu ‘s van de scholen af“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Niet helemaal natuurlijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Komt er uiteindelijk gewoon op neer dat die kinderen gaan waar hun vriendjes ook gaan. Werkt toch al jaren zo?
Maar goed, vorig schooljaar hebben kinderen de keuze gemaakt van achter een computerscherm dus in die zin is dit wel winst, en ze redden zich waarschijnlijk ook wel. Maar dit stoort me zo enorm omdat het volkomen onzinnig micromanagement is. Je wordt er niet goed van.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Waarschijnlijk heeft school ook nog we een online ding. Het in de school kunnen zijn is vooral voor de kinderen belangrijk. Zij moeten voelen hoe het er is. Ouders hebben vooralquote:Op woensdag 26 januari 2022 19:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ach komop, alsof kinderen niet in staat zijn die keuze te maken (die vaak vtv al vast ligt want vriendjes/vriendinnen kiezen ook voor die school etc). Daarnaast kunnen ouders prima opdracht geven aan kinderen om vragen te stellen of zelf informeren middels mail of telefoon. Wat ik merk is dat we massaal blijven hangen in gezeur en gezever over wat er vooral nog niet kan, terwijl we allemaal nog een tijdje water bij de wijn zullen moeten doen voordat het echt weer normaal zal zijn.
Praktische vragen die ze prima online, via mail of telefonisch kunnen stellen en beantwoord krijgen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Wat ik merk is dat ‘we’ het normaal zijn gaan vinden, dat dit soort absurd gedoe genormaliseerd wordt. Ouders mogen niet mee vanwege een risico op virusverspreiding, wat in de meeste gevallen klein is. Laten we gewoon weer eens normaal gaan doen, dan stopt het gezeur vanzelf.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ach komop, alsof kinderen niet in staat zijn die keuze te maken (die vaak vtv al vast ligt want vriendjes/vriendinnen kiezen ook voor die school etc). Daarnaast kunnen ouders prima opdracht geven aan kinderen om vragen te stellen of zelf informeren middels mail of telefoon. Wat ik merk is dat we massaal blijven hangen in gezeur en gezever over wat er vooral nog niet kan, terwijl we allemaal nog een tijdje water bij de wijn zullen moeten doen voordat het echt weer normaal zal zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 20:01:29 ]![]()
We blijven nog even lekker micromanagen. Wat dacht je nou, dat er zomaar een situatie zou kunnen bestaan waar het clubje op de 69e verdieping niet uitgebreid eerst z'n plasje overheen doet? Levengevaarlijk zonder "strikte richtlijnen" natuurlijk.quote:![]()
Maar dat is heel wat anders. Op zichzelf kunnen die kinderen prima alleen naar open dagen. Of het nodig is, is een tweede.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik merk is dat ‘we’ het normaal zijn gaan vinden, dat dit soort absurd gedoe genormaliseerd wordt. Ouders mogen niet mee vanwege een risico op virusverspreiding, wat in de meeste gevallen klein is. Laten we gewoon weer eens normaal gaan doen, dan stopt het gezeur vanzelf.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dit is ook zo'n dingetje waarvan je weet dat het later op een bepaalde autistische manier gaat terugkomen in discussies.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik merk is dat ‘we’ het normaal zijn gaan vinden, dat dit soort absurd gedoe genormaliseerd wordt. Ouders mogen niet mee vanwege een risico op virusverspreiding, wat in de meeste gevallen klein is. Laten we gewoon weer eens normaal gaan doen, dan stopt het gezeur vanzelf.
"Ja maar jullie wilden een doelgroepgericht beleid, nu doen we dit, is het weer niet goed! Willen jullie dan dat alles weer dichtgaat???"![]()
Als er geen evenementen zijn kun je je er ook niet opblazen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:03 schreef THEFXR het volgende:
maaarrrr, we zijn wel al 2 jaar verschoond van angstaanjagende terrorisme clipjes![]()
Misschien is dat een betere manier om ‘t te zeggen. Die kinderen lopen vrijwel geen risico, de leraren zijn (lijkt me) gevaccineerd, dus wat wordt er daadwerkelijk opgelost?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat is heel wat anders. Op zichzelf kunnen die kinderen prima alleen naar open dagen. Of het nodig is, is een tweede.![]()
Ja maar wat als je zomaar de indruk zou gaan wekken dat iedereen maar overal naar binnen kan lopen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien is dat een betere manier om ‘t te zeggen. Die kinderen lopen vrijwel geen risico, de leraren zijn (lijkt me) gevaccineerd, dus wat wordt er daadwerkelijk opgelost?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het uitgangspunt is dan ook al lang niet meer "het mag, tenzij", we gaan al tijden uit van "het mag niet, tenzij". Dan krijg je dus dit soort ellende.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien is dat een betere manier om ‘t te zeggen. Die kinderen lopen vrijwel geen risico, de leraren zijn (lijkt me) gevaccineerd, dus wat wordt er daadwerkelijk opgelost?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat is misschien nog wel problematischer dan welke maatregelen er vandaag of morgen gelden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het uitgangspunt is dan ook al lang niet meer "het mag, tenzij", we gaan al tijden uit van "het mag niet, tenzij". Dan krijg je dus dit soort ellende.![]()
Niet alle leerkrachten zijn gevaccineerd, natuurlijk. Maar die kun je voor zo’n open dag ook niet op laten draven als ze dat zelf spannend vinden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien is dat een betere manier om ‘t te zeggen. Die kinderen lopen vrijwel geen risico, de leraren zijn (lijkt me) gevaccineerd, dus wat wordt er daadwerkelijk opgelost?
Op zichzelf denk ik dat open dagen misschien wel door kunnen gaan, maar het kan ook prima zonder ouders. En mijn ervaring is wel dat het gruwelijk druk is, over de hoofden lopen zo druk, en dat is misschien op dit moment nog niet echt een goed idee.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Tja we zitten nog altijd in een pandemie, dus in die zin kun je beredeneren dat er sinds vandaag weer best een hoop vrij normaal isquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik merk is dat ‘we’ het normaal zijn gaan vinden, dat dit soort absurd gedoe genormaliseerd wordt. Ouders mogen niet mee vanwege een risico op virusverspreiding, wat in de meeste gevallen klein is. Laten we gewoon weer eens normaal gaan doen, dan stopt het gezeur vanzelf.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mwah.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Tja we zitten nog altijd in een pandemie![]()
Dat is vervelend voor die leraren die niet gevaccineerd zijn, maar is hun probleem. Overal in de maatschappij zijn de ongevaccineerden bijna een paria, maar in ‘t geval van leraren is ‘t andersom?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alle leerkrachten zijn gevaccineerd, natuurlijk. Maar die kun je voor zo’n open dag ook niet op laten draven als ze dat zelf spannend vinden.
Op zichzelf denk ik dat open dagen misschien wel door kunnen gaan, maar het kan ook prima zonder ouders. En mijn ervaring is wel dat het gruwelijk druk is, over de hoofden lopen zo druk, en dat is misschien op dit moment nog niet echt een goed idee.
Over hoe druk het is; evenementen met 1250 mensen mogen toch ook?![]()
Wel eens in de AHXL geweest op zaterdagmiddag?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:15 schreef chratnox het volgende:
Over hoe druk het is; evenementen met 1250 mensen mogen toch ook?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Voor je / ons gevoel misschien niet inderdaadquote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mijn probleem is vooral dat normaal een nogal rekbaar begrip is. Naar de supermarkt met mondkapjes, naar de sportschool met je QR code etc is niet normaal en moeten we ook niet normaal gaan vinden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja we zitten nog altijd in een pandemie, dus in die zin kun je beredeneren dat er sinds vandaag weer best een hoop vrij normaal is
Maar nogmaals, welk probleem lossen ze concreet op door de ouders niet mee te laten gaan? Er zullen een hoop kinderen zijn voor wie ‘t geen probleem is, maar er zullen er ook zat zijn voor wie ‘t problematisch is. Daar heeft @Janneke141 meer ervaring mee dan ik.![]()
Ik neem aan dat je zelf wel weet dat een supermarkt essentieel is en een evenement niet? Dat is precies waarom.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel eens in de AHXL geweest op zaterdagmiddag?
(verder waren er in het begin van de pandemie en misschien nog steeds nu ook wel beperkingen aan het aantal mensen wat in een supermarkt mocht, op basis van vloergrootte).Where law ends, tyrrany begins.![]()
Die zijn er nu nog, maar dat lijkt niemand meer te boeienquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf wel weet dat een supermarkt essentieel is en een evenement niet? Dat is precies waarom.
(verder waren er in het begin van de pandemie en misschien nog steeds nu ook wel beperkingen aan het aantal mensen wat in een supermarkt mocht, op basis van vloergrootte).![]()
![]()
Denk het ook niet. Maar m'n punt blijft staan dat een supermarkt essentieel is voor de samenleving en een evenement niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zijn er nu nog, maar dat lijkt niemand meer te boeienWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Een open dag op een middelbare school zou ik ook wel vrij essentieel willen noemen. Kinderen van 11 maken daar een beslissing voor de komende vier, vijf of zes jaar van hun leven. Vergelijking met een evenement is niet helemaal terecht imo.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:19 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf wel weet dat een supermarkt essentieel is en een evenement niet? Dat is precies waarom.
(verder waren er in het begin van de pandemie en misschien nog steeds nu ook wel beperkingen aan het aantal mensen wat in een supermarkt mocht, op basis van vloergrootte).
@chratnox Zo veel kinderen, zo veel verschillende. Maar de gemiddelde elfjarige is nog niet zo zelfstandig dat hij of zij een beslissing helemaal zonder ouders kan maken, die spelen daar gewoon een rol in. Als je die wil weren van zoiets fundamenteels als een open dag dan moet je daar een goede reden voor kunnen geven. Ik zal niet zeggen dat ik geheel objectief ben, maar die uitleg heb ik niet gezien.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het blijft wel abnormaal dat na twee jaar nog steeds alles gepaard gaat met restricties. Echt niks kan zonder een regeltje van tijdslot, groepsgrootte, mondkapje of qr-pas.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja we zitten nog altijd in een pandemie, dus in die zin kun je beredeneren dat er sinds vandaag weer best een hoop vrij normaal is
Ik begin me wel zorgen te maken om het compleet ontbreken van iedere exit strategie visie.٩๏̯͡๏)۶![]()
Sylvana ALERT.quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:34 schreef popje het volgende:
Oh die is al lang niet meer nodig hoor. Wij denken dat het werkt dus doe maar wat we zeggen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een open dag op een middelbare school zou ik ook wel vrij essentieel willen noemen. Kinderen van 11 maken daar een beslissing voor de komende vier, vijf of zes jaar van hun leven. Vergelijking met een evenement is niet helemaal terecht imo.
@:chratnox Zo veel kinderen, zo veel verschillende. Maar de gemiddelde elfjarige is nog niet zo zelfstandig dat hij of zij een beslissing helemaal zonder ouders kan maken, die spelen daar gewoon een rol in. Als je die wil weren van zoiets fundamenteels als een open dag dan moet je daar een goede reden voor kunnen geven. Ik zal niet zeggen dat ik geheel objectief ben, maar die uitleg heb ik niet gezien.
Maar nee, als niet-leraar, niet-ouder maar wel ex-middelbare scholier zie ik er ook het nut niet van in. Als je dan toch perse wilt micromanagen: mondkapjes oke, maximaal aantal bezoekers en (dus) spreiden oke, maar de ouders niet mee laten gaan met wat feitelijk nog basisscholieren zijn? Lijkt me toekomstige nadelen met zich meebrengen. Maar goed, de schoolprestaties en welbevinden van kinderen is ook al jaren van ondergeschikt belang.![]()
![]()
Denemarken is er vanaf maandag klaar mee, Engeland en Ierland was er al klaar mee. Welke landen mis ik nog in Europa en welke zullen volgen?![]()
Schotland volgens mij ook. Zweden gaat ook flink versoepelen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:36 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Denemarken is er vanaf maandag klaar mee, Engeland en Ierland was er al klaar mee. Welke landen mis ik nog in Europa en welke zullen volgen?![]()
![]()
Heerlijk, we worden gerund door virologen die niks van de maatschappij snappen. En het ethisch kader wordt geleverd door filosofen die niks van vaccins snappen.![]()
![]()
Ik mis zulke sfeertjes/momentenquote:
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Feestje in de tuin bij @Evenstarquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Schotland volgens mij ook. Zweden gaat ook flink versoepelen.![]()
![]()
Mooi om te zien trouwens dat Rutte aan het dreigen is. Nou ja, dat is opzich een leider onwaardig natuurlijk, maar het is wel een teken dat hij rap de controle over de maatschappij aan het kwijtraken is. Mensen zijn niet meer bang, mensen trappen niet meer in de voorgehouden plakjes wortel, dus nu maar overgaan op "luisteren want anders" als poging de boel weer in het gareel te krijgen. Zodra je daar je toevlucht tot moet nemen ben je eigenlijk al te laat.![]()
Ja, zaterdag al meteen wedstrijd (en aansluitend feestavond in de kantine)quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is KNVB er al uit? @:Caland @:Jor_Dii @:maxi-mus
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Amateurtak bedoel je?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is KNVB er al uit? @:Caland @:Jor_Dii @:maxi-mus
B categorie dit weekend en de rest volgend weekend.![]()
Ierland 4 dagen St Patrick's Day.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
![]()
Klap in het gezichtquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, zaterdag al meteen wedstrijd (en aansluitend feestavond in de kantine)Mooi mooiquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:42 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Amateurtak bedoel je?
B categorie dit weekend en de rest volgend weekend.![]()
Maar er zullen altijd kwetsbaren zijn, zelfs zonder corona. Moet een hele maatschappij zich in alles aanpassen aan de zwakste schakel?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:39 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Heerlijk, we worden gerund door virologen die niks van de maatschappij snappen. En het ethisch kader wordt geleverd door filosofen die niks van vaccins snappen.![]()
Bohhhhhquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:42 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ierland 4 dagen St Patrick's Day.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mooi, hopelijk neemt de druk toe als het in die landen goed blijft gaan. Kunnen we Ab Winehause weer terug naar zijn wijnkelderlab sturen in plaats van bij op1 te gaan zitten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand mag meer doodquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar er zullen altijd kwetsbaren zijn, zelfs zonder corona. Moet een hele maatschappij zich in alles aanpassen aan de zwakste schakel?
Alleen voor cojona. Dikke oudjes mogen aan alles dood behalve aan kerona.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar er zullen altijd kwetsbaren zijn, zelfs zonder corona. Moet een hele maatschappij zich in alles aanpassen aan de zwakste schakel?
Blijft wel apart dat D'66 een groep wil beschermen, waarvan men zelf het liefst ziet dat ze onder het mom van voltooid leven een pil van Drion slikken.![]()
Zijn mensen die geen vaccin willen ook kwetsbaar.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar er zullen altijd kwetsbaren zijn, zelfs zonder corona. Moet een hele maatschappij zich in alles aanpassen aan de zwakste schakel?![]()
In veel gevallen niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:47 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Zijn mensen die geen vaccin willen ook kwetsbaar.![]()
https://www.nu.nl/politie(...)-blijvend-wordt.htmlquote:"Een nieuwe fase rond corona betekent dat we niet op dezelfde manier kunnen doorgaan", vond ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers. Omdat de coronapas altijd als tijdelijke maatregel is ingezet, moet het kabinet "dat vertrouwen niet beschamen"
Welk vertrouwen?![]()
![]()
Wat gaat Gert-Jan er aan doen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:49 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)-blijvend-wordt.html
Welk vertrouwen?zie email 27 oktober![]()
Bijna alles gaat weer open maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt enthousiast ben om weer ergens heen te gaan. Het thuis blijven daar kan ik best aan wennen.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Dat is ook een vorm van een coronapas toch? Als je in een zin over vertrouwen praat en dat soort misselijk makende geintjes flikt dan…quote:zie email 27 oktober![]()
Wat zou het fijn zijn om morgen wakker te worden en erachter te komen dat we het Corona gebeuren achter ons hebben gelaten; dat dat hele G systeem een resultaat was van een flinke drugs trip.
A man can dream.![]()
CORredquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:53 schreef PzKpfw het volgende:
Bijna alles gaat weer open maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt enthousiast ben om weer ergens heen te gaan. Het thuis blijven daar kan ik best aan wennen.
Lekker toch, scheelt ook weer geld.quote:Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)le-besmettingen.htmlquote:Denemarken schrapt alle coronamaatregelen ondanks vele besmettingenquote:Denemarken schrapt volgende week alle binnenlandse coronamaatregelen, ondanks de snelle stijging van het aantal besmettingen.Het wordt ook eens tijd om dat paniekerige rond een hoog aantal besmettingen los te laten. Zijn de ziekenhuizen overbelast? Nee? Is de samenleving door een zieke beroepsbevolking ontregeld? Nee? Wat is het probleem dan nog?quote:De geplande versoepeling valt samen met een snelle stijging van het aantal coronagevallen.![]()
Ik denk dat die discussie nu wel een beetje voorbij is. Was vooral een alternatief voor het geval dat VVD, D66 en CDA per se 2G zouden willen.quote:
Als je een testplicht invoert, dan sluit je technisch gezien niemand uit, want je kunt je altijd nog laten testen als je naar een café wilt. Zeg maar de realiteit van 3G nu.![]()
![]()
Uiteindelijk tekent PvdA wel bij het kruisje zolang het niet op de werkvloer verplicht wordt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik denk dat die discussie nu wel een beetje voorbij is. Was vooral een alternatief voor het geval dat VVD, D66 en CDA per se 2G zouden willen.
Als je een testplicht invoert, dan sluit je technisch gezien niemand uit, want je kunt je altijd nog laten testen als je naar een café wilt. Zeg maar de realiteit van 3G nu.![]()
Ik droom graag met je mee, ookal ben ik een vrouw of iets wat ervoor door gaatquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat zou het fijn zijn om morgen wakker te worden en erachter te komen dat we het Corona gebeuren achter ons hebben gelaten; dat dat hele G systeem een resultaat was van een flinke drugs trip.
A man can dream.
Wel geld, geen leven. Klinkt als bittere armoedequote:Op woensdag 26 januari 2022 20:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lekker toch, scheelt ook weer geld.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De laatste loodjes mensen.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Lapo
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
Forum Opties Forumhop: Hop naar: