abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 14:55:16 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_203374004
Nederland zit met open mond te kijken naar wat er allemaal boven water komt over machtsmisbruik en seksuele escapades in de tv-wereld. Marco Borsato, Ali B en Jeroen Rietbergen staan nu boven aan de lijst met vreselijke geilneven die hun plek aan de schandpaal dubbel en dwars verdienen. Maar mogelijk komen er nog veel meer namen op.



HET TEMPO WAARIN MOMENTEEL het ene geval na het andere boven water komt, is wel nieuw en opmerkelijk, maar aan seksuele uitspattingen heeft het in Hilversum nooit ontbroken. Het is niet voor niks dat al sinds de jaren zestig de term ‘De Gooise Matras’ in zwang is, een uitdrukking waarmee bedoeld wordt dat in radio- en tv-land iedereen het met iedereen doet. Daar werd altijd lacherig over gedaan, omdat men ervan uitging dat het min of meer onschuldige strapatsen waren, met instemming van de betrokkenen. Maar toch zijn er ook al minder frisse verhalen bekend van ver voor Jeroen Rietbergen, Ali B en Marco Borsato door voormalig The Voice of Holland- deelneemsters werden beschuldigd van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Zo raakte in 2004 Eigen Huis & Tuin-klusjesman Nico Zwinkels in opspraak. Volgens styliste Bea Willemstein zou Nico zich aan haar vergrepen hebben. Toen Bea tijdens een tv-feestje in het zwembad was beland, haastte ze zich naar de badkamer om te douchen en droge kleren aan te trekken. “Ineens kwam hij in zijn blootje mijn douchecel binnen”, vertelde Willemsen destijds in het AD. “Hij zette me tegen de muur, hield mijn armen vast en wilde me zoenen. Ik vocht en riep ‘Rot op!’ Maar hij zei: ‘Kom op Bé, je leeft maar één keer’.” Nico werd vanwege zijn seksuele uitspatting(en) ontslagen bij EH&T en zag zich genoodzaakt om naar Spanje te vluchten. Pas jaren later durfde hij zijn gezicht weer te laten zien in ons land. Ook bekend is het verhaal van verslavingsdeskundige Keith Bakker, die een glansrijke tv-loopbaan leek op te bouwen met het succesvolle programma Family Matters. Hij zag die carrière in 2010 echter volledig in elkaar storten toen enkele van zijn vrouwelijke patiënten hem van seksueel machtsmisbruik beschuldigden. Een jaar later werd Bakker zelfs gearresteerd en uiteindelijk tot maar liefst vijf jaar gevangenisstraf veroordeeld. In 2014 kwam hij vervroegd vrij, maar hij ging opnieuw in de fout door een relatie met een minderjarig meisje aan te knopen. Begin vorig jaar hoorde de verslavingsgoeroe opnieuw celstraf tegen zich eisen: 4,5 jaar dit keer.



‘Hij kwam in zijn blootje mijn douchecel binnen’
Een aanzienlijk minder harde douw kreeg voormalig De Wereld Draait Door-presentator Francisco van Jole, tegenwoordig hoofdredacteur van BNNVARA-opiniewebsite Joop.nl. De omroep vond zijn grensoverschrijdende gedrag niet ernstig genoeg om actie te ondernemen. Wel werd hij aan de schandpaal genageld door website Geen-Stijl. Daar vertelde zijn slachtoffer: “Francisco van Jole voerde mij, een vrouw van 23, dronken, bracht me naar zijn hotel, ging tussen mij en zijn hoteldeur staan, kleedde zich uit en ging op me liggen, ondanks dat ik ‘nee’ zei.” Geen-Stijl plaatste ook een audiofragment waarin Van Jole zich excuseerde bij de vrouw. “Ik was niet helemaal mezelf. Een waardeloos excuus, dit was niet de bedoeling.” GeenStijl-voorman Bart Nijman, die Van Jole niet hoog heeft zitten, neemt het toch enigszins voor hem op. Je kunt dit niet vergelijken met wat er nu bij The Voice aan de hand is, meent hij. “Het gebeurde in een privésituatie, waarin Van Jole een optie op seks verkeerd inschatte. Dat had niets te maken met machtsverhoudingen op de werkvloer.”

SLACHTOFFERROL
Radiolegende Erik de Zwart verbaast het niets wat er nu allemaal naar boven komt. “Ik loop al veertig jaar rond in deze business en kan je zeggen dat het van alle tijden is. Ik heb om me heen tal van al dan niet tijdelijke relaties op de werkvloer zien ontstaan. Toen ik zelf leidinggevende werd, knoopte ik een ding goed in mijn oren: ga geen relatie aan op de werkvloer.”



Dat er misstanden zijn die vaak niet aan de oppervlakte komen, is volgens De Zwart ook niet zo verwonderlijk. “De journalistiek en de tv-wereld zijn ziek: er spelen allerlei belangen en onderlinge verhoudingen. Ze houden elkaar de hand boven het hoofd.” Dat Jeroen Rietbergen bandleider van The Voice of Holland kon worden en dat Sander Vahle, de andere ex van Linda de Mol als regisseur de leiding over de talentenjacht had, is volgens De Zwart een weloverwogen keuze van John de Mol. “Dat komt incestueus over, maar het zijn z’n vertrouwelingen. De Mol heeft dat uit zelfbescherming gedaan.”

Het is dus iets van alle tijden, zoals De Zwart stelt. Maar zou er dan geen enkele verandering komen door alle onthullingen die al zijn gedaan rondom The Voice en alle zaken die mogelijk nog naar buiten komen? Daar is weinig kans op, denkt opiniemaker Marianne Zwagerman.

Rietbergen was immers al eerder gewaarschuwd dat hij grenzen overschreden had, maar hij kon gewoon bandleider bij The Voice of Holland blijven. Het leverde hem niet veel meer hinder op dan een kortstondige relatiebreuk met Linda de Mol. Zwagerman noemt de slachtofferrol die Linda zich nu aanmeet wat dat betreft weinig hoopgevend. “Daar moet iedereen nu medelijden mee hebben. Terwijl ik denk: kom op, vrouw. Je bent ver in de vijftig, had een kerel die niet te vertrouwen was en dat wist je al jaren. Spring nou eens in de bres voor die slachtoffers. Je hebt met je magazine LINDA. zo’n ontzettend imperium opgebouwd. Jij kunt zulke goede dingen doen voor deze kwetsbare mensen. Maar nee, ze gaat nu in een hoekje liggen huilen. Sta op en ga dat gevecht aan.”



‘Linda, ga niet in een hoekje liggen huilen, sta op!’
Zwagerman ergert zich ook groen en geel aan de direct betrokkenen die nu geschokt reageren en zeggen nooit iets in de gaten te hebben gehad. “Neem nou zo’n Martijn Krabbé… Die zegt als The Voice of Holland-presentator geschokt en compleet overvallen te zijn door de berichtgeving. Dat vind ik echt schandalig. Iedereen weet dat reality-tv en talentenjachten grenzen aan mensenhandel. Daarin wordt misbruik gemaakt van kwetsbare mensen die niet veel ander toekomstperspectief hebben dan beroemd worden. Martijn Krabbé presenteerde nota bene de RTL-show Better than Ever waarin voormalige talentenjachtkandidaten geportretteerd werden die in veelal geen glansrijke carrière hebben opgebouwd. Het kan niet anders dan dat Martijn en zijn redactie ook op schrijnende gevallen zijn gestuit. Martijn staat in dat programma met de kandidaten mee te janken, maar doet daar dus vervolgens niets mee.”

IMPERIUM WANKELT
Journalist Mark Koster baalt dat hij in zijn in 2020 verschenen boek De Mol – de Machtigste Mediafamilie van Nederland niet wat meer ingezoomd heeft op Jeroen Rietbergen. “Ja, ‘Vieze Jeroentje’ is de blunder van mijn leven. Zijn vreemdgaan stond in mijn boek, maar is er na overleg met een redacteur uitgehaald. Dat ging niet om vrouwen bij The Voice, maar elders. Gewoon een roddeltje. Ik schreef geen boek over vreemdgaan.”

Koster noemt Rietbergen ‘een walgelijk figuur en een golddiger’ die zonder Linda de Mol helemaal niets bereikt zou hebben. “Hij is geen groot muzikaal wonder. Het is een conservatorium-jongen die iets goed kan naspelen, maar die zelf nooit hits heeft gehad. Met geleende roem heeft hij zijn eigen wereldje gecreëerd.” Dat hij niet eerder ontmaskerd is, vindt Koster tekenend voor de tv-wereld, waar iedereen elkaar dekt. “Jeroen was al gewaarschuwd door opa De Mol, de vader van John, toen in 2013 een bericht in de media verscheen dat Rietbergen zou zijn vreemdgegaan met realityster Renée Gunning, bekend van tv-serie Echte Gooische Meisjes. Toen heeft die oude De Mol tegen Jeroen gezegd: ‘Dat moet je niet meer doen’.” Koster weet niet of er nu een omslag komt, maar ziet wel duidelijk dat het schandaal rond The Voice iets in beweging zet: “Het respect voor de tv-wereld is op een dieptepunt beland en je kunt wel zeggen dat Jeroen Rietbergen het imperium van John de Mol doet wankelen. In de tv-wereld werken geniepige types, dinosaurussen met een oude mentaliteit. Zij dachten jarenlang dat ze boven de wet stonden en dat ze alles konden maken. Maar je ziet nu toch dat ze langzaamaan van hun sokkel worden getrokken.”

https://www.tijdschrift.n(...)k-pos2&utm_source=ad

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203374152
Nico ja daar dacht ik ook aan na die BOOS uitzending. Van al die tv-mensen was Nico ècht iemand van wie je het niet verwachtte. Maar dat is al vaker gezegd van verkrachters, seriemoordenaars etc.
  Trouwste user 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 15:08:19 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_203374169
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:06 schreef wizzer het volgende:
Nico ja daar dacht ik ook aan na die BOOS uitzending. Van al die tv-mensen was Nico ècht iemand van wie je het niet verwachtte. Maar dat is al vaker gezegd van verkrachters, seriemoordenaars etc.
Het is niet de man ongeschoren in regenjas inderdaad.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_203375236
Je gaat me niet vertellen dat onze commerciele zenders, zoals die van j de mol, gewoon een beetje freaky en sekte achtig overkomen.
Ze zitten allemaal bij elkaar in een programma van de ander, het lijkt wel 1 grote vrienden club.
Heeft Jinek wat interessants te melden, mag carlo boshart aanschuiven om er ook iets over te zeggen, en omgekeerd.
Het is niet herkenbaar, het is overdreven en irritant. En ziet eruit als een sekte.
pi_203376022
Ik had geen weet van Nico, Herman. Wat is dit, is dit echt? Eigen huis en Tuin Nico? Wat?
  woensdag 26 januari 2022 @ 17:19:06 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203376081
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:14 schreef Sfancta het volgende:
Ik had geen weet van Nico, Herman. Wat is dit, is dit echt? Eigen huis en Tuin Nico? Wat?
Die woont tegenwoordig in Spanje,omdat-ie hier min of meer uitgekotst is na dat schandaal.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_203376690
quote:
Dat hij niet eerder ontmaskerd is, vindt Koster tekenend voor de tv-wereld, waar iedereen elkaar dekt.
I see what he did there.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Trouwste user 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 18:48:14 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_203377147
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:14 schreef Sfancta het volgende:
Ik had geen weet van Nico, Herman. Wat is dit, is dit echt? Eigen huis en Tuin Nico? Wat?
Ik schrok ook.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 18:59:38 #9
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_203377306
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:14 schreef Sfancta het volgende:
Ik had geen weet van Nico, Herman. Wat is dit, is dit echt? Eigen huis en Tuin Nico? Wat?
Ook nooit geweten :o
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_203377502
Nico was vooral berucht om zijn “trek eens aan mijn vinger” grappen.
  Tettenkoning woensdag 26 januari 2022 @ 22:01:04 #11
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203380715
Leuk detail. Caroline Tensen had vroeger de bijnaam Gooise Matras :')

Edit, hier wat topiques uit den ouden doosch:
SHO / 'Caroline Tensen is een gangstersletje'
SHO / [RODDEL] TV Kandidaat trekt zich af bij TV opnames
TV / Daphne Bunskoek en Jeroen Pauw

[ Bericht 57% gewijzigd door Nine. op 26-01-2022 22:15:12 ]
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Tettenkoning woensdag 26 januari 2022 @ 22:05:09 #12
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_203380781
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:06 schreef wizzer het volgende:
Nico ja daar dacht ik ook aan na die BOOS uitzending. Van al die tv-mensen was Nico ècht iemand van wie je het niet verwachtte. Maar dat is al vaker gezegd van verkrachters, seriemoordenaars etc.
Bij zedenmisdrijven zijn het vaak zelfs gewoon vrienden, kennissen of familieleden. Mensen waarvan je het ook nooit zou verwachten...
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  Moderator / Miss SHO maandag 31 januari 2022 @ 17:37:41 #13
22592 crew  Ole
pi_203448914
https://www.nu.nl/media/6(...)servatiekliniek.html
OM wil dat Keith Bakker weer wordt opgenomen in observatiekliniek
31 januari 2022 16:11
Laatste update: een uur geleden
19 NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Het Openbaar Ministerie (OM) wil dat de voormalige verslavingsgoeroe Keith Bakker opnieuw ter observatie wordt opgenomen in de psychiatrische observatiekliniek het Pieter Baan Centrum (PBC). Het OM wil via nader onderzoek een beter beeld krijgen van zijn psychische gesteldheid, zei de advocaat-generaal maandag bij de start van het hoger beroep in het gerechtshof in Amsterdam.

Bakker (61) werd in maart vorig jaar veroordeeld tot een gevangenisstraf van 4,5 jaar voor verkrachting van een minderjarig meisje dat hij hielp met haar eetstoornis. Omdat de rechtbank besloot Bakker geen tbs-maatregel op te leggen, ging het OM in hoger beroep. Justitie gaat ook opnieuw een beroepsverbod eisen, bleek maandag tijdens de regiezitting.

Het OM verdenkt Bakker ervan dat hij een seksuele relatie met een minderjarige vrouw heeft gehad. Bakker zou het meisje vanaf haar zestiende hebben misbruikt in Hilversum, Amsterdam en het Franse Saint-Tropez. Bakker zegt onschuldig te zijn en ging ook zelf in hoger beroep tegen de opgelegde straf.

Bakker, bekend van televisieprogramma's, verzet zich tegen een tweede opname in het PBC. "Het is treiteren. Er zal niets anders naar voren komen", zei hij. Ook zijn advocaat Job Knoester zegt weinig van nieuw onderzoek te verwachten.

8 februari valt besluit over opname in PBC
Volgens hem zijn de eerdere rapportages nog actueel genoeg en is het logisch dat Bakker eerder niet volledig kon meewerken aan het onderzoek, omdat hij de beschuldigingen ontkent. Als het niet anders kan, wil Bakker wel meewerken aan een aanvullend psychiatrisch onderzoek, maar dan vanuit de gevangenis.

Tijdens zijn eerste observatie in het PBC achtten de psychiater en psycholoog hem volledig toerekeningsvatbaar. Wel kwamen er antisociale persoonlijkheidskenmerken aan het licht, maar die waren volgens de rechtbank niet in verband te brengen met het zedendelict. Het OM is het daar niet mee eens.

Het hof beslist op dinsdag 8 februari over een eventuele nieuwe opname in het PBC. De inhoudelijke behandeling staat in juni gepland.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Trouwste user 2022 maandag 31 januari 2022 @ 18:18:37 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_203449306
oe ole. Heftig.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Miss SHO dinsdag 1 februari 2022 @ 14:04:45 #15
22592 crew  Ole
pi_203458839
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:18 schreef tong80 het volgende:
oe ole. Heftig.

:{
Opname in Pieter Baan Centrum is niet zomaar even wat..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:37:37 #16
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203627003
https://www.bd.nl/show/wa(...)ise-matras~a01013f4/

'Mijn bh-bandje werd losgemaakt door de presentator op een volle redactie. Niemand deed wat.'

(En meer.)

---------------

Een samenvatting voor wie het niet kan lezen: https://www.mediacourant.(...)-hij-is-een-gorilla/

Gerelateerd: dit interview met Do --> https://www.nrc.nl/nieuws(...)ond-ernaast-a4088330

[ Bericht 20% gewijzigd door Eightyone op 12-02-2022 12:04:01 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')