quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:33 schreef Geerd het volgende:
Kreeg paar maand terug een brief dat ze mijn huis wouden opkopen, en kon hem daarna terug huren![]()
![]()
In de praktijk zal een belegger nooit de hoofdprijs betalen, maar biedt (soms iom de verkoopmakelaar) iets boven de vraagprijs zonder voorbehoud.quote:Op woensdag 26 januari 2022 18:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus stel jij hebt 'n huis dat je wilt verkopen en 'n stel Henk-en bieden max 250k en 'n belegger geeft er 270k voor, dan gaat het naar een van die Henk-en?
Klopt wel.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:20 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
In de praktijk zal een belegger nooit de hoofdprijs betalen, maar biedt (soms iom de verkoopmakelaar) iets boven de vraagprijs zonder voorbehoud.
Wij hadden ook een belegger (al deed ie zich voor als particuliere koper), bood 25k boven de vraagprijs , het laagste bod. Als je dat vaak genoeg probeert lukt t vanzelf n keer.
Wat wil je nog meer weten? Of ze in god geloven en zo ja, in welke? Of ze weleens buiten de deur wippen? Of ze veel vlees eten of juist veel vegan-rommel?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:02 schreef Moordereilander het volgende:
Ik ga eind van dit jaar 2 appartementen van elk rond de 160m2 in de verkoop doen in een zeer gewilde wijk in Rotterdam. De minimaal te verwachten opbrengst zal circa minimaal 700K per stuk zijn. Ik woon in dezelfde omgeving en wil dat de wijk de kwaliteiten blijft houden die het nu heeft.
Ik weet nog niet of ik een makelaar ga inschakelen maar ga in elk geval regelen dat de potentiele bieders akkoord gaan met mijn opgestelde eigenbewonersclausule voor een periode van minimaal 24 maanden met een boete bij overtreding van minimaal 250K. Ook wil ik de gezinssamenstelling weten.
Een dergelijk brief zou ik zeker waardevol vinden bij de te nemen gunning.
Ik heb al 4 van zulke brieven gehad. Ik heb mijn huis niet te koop staan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:33 schreef Geerd het volgende:
Kreeg paar maand terug een brief dat ze mijn huis wouden opkopen, en kon hem daarna terug huren![]()
![]()
Wtfquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:33 schreef Geerd het volgende:
![]()
Gaat het niet om slinkse beleggers die een beetje punten willen scoren?quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:21 schreef Sfancta het volgende:
Ik heb serieus zo'n brief twee weken gekregen, ik kan daar even een foto van maken voor je? Wel per dm of pm alleen.
Persoonlijk zou ik het een leuk stel of gezin eerder gunnen dan een huisjesmelker voor die 4kquote:Op woensdag 26 januari 2022 17:54 schreef Elan het volgende:
Is meer bieden niet effectiever? Of denk je serieus dat mensen je gaan gunnen als ze bij een andere koper 4000 euro neer krijgen...
Zou je dat zelf doen?
Hier dezelfde ervaring. Het ligt ook aan de verkoper, een oud stel met hele flinke overwaarde zal anders reageren dan een 30er die net een maximale hypotheek afgesloten heeft. Dan is 5~10k een hele andere discussie.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:25 schreef gcjoel het volgende:
Gister getekend voor ons nieuwe huis![]()
Wij hadden een kort persoonlijk tekstje bij het bod. Geen jankbrief of iets maar gewoon wie wij zijn en waarom wij juist dit huis zo leuk vinden voor ons.
Heeft geholpen, was iemand die meer had geboden maar ze wilden liever aan ons verkopen, ons verhaal sprak aan en wij kwamen al uit de buurt. (Dus niet alleen de brief!)
Het zal echt geen mega verschil in bod zijn geweest maar toch.
En niet iedere verkoper is er gevoelig voor, maar het kan nooit kwaad het te proberen.
In hoeverre heb jij wat te zeggen wat er zich achter de voordeur plaats vindt van een huis dat jij niet bezit?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 16:02 schreef Moordereilander het volgende:
Ik weet nog niet of ik een makelaar ga inschakelen maar ga in elk geval regelen dat de potentiele bieders akkoord gaan met mijn opgestelde eigenbewonersclausule voor een periode van minimaal 24 maanden met een boete bij overtreding van minimaal 250K.
Als je daar voorwaarden aan stelt in de koopovereenkomst dan kan dat primaquote:Op dinsdag 15 februari 2022 09:47 schreef CaLeX het volgende:
[..]
In hoeverre heb jij wat te zeggen wat er zich achter de voordeur plaats vindt van een huis dat jij niet bezit?
Ik ook, de vraag is zou je er vervolgens duizenden of tienduizenden euro's voor laten liggen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 07:50 schreef 111210 het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik het een leuk stel of gezin eerder gunnen dan een huisjesmelker voor die 4k
Er is een omslagpunt natuurlijk, als je ergens 25+ jaar met heel veel plezier gewoond hebt. En er wordt iets (een procent of 2~3) meer geboden door iemand die de boel loopt af te kraken tegenover een enthousiast stel die net even wat minder ruimte heeft.... Dan is het een mooie middelvinger.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ook, de vraag is zou je er vervolgens duizenden of tienduizenden euro's voor laten liggen.
Ik dus echt niet. Dat is hetzelfde als het wel aan die huisjesmelker geven en vervolgens een volkomen vreemd leuk stel of gezin zomaar 4k geven. Zou je dat ook doen?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 07:50 schreef 111210 het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik het een leuk stel of gezin eerder gunnen dan een huisjesmelker voor die 4k
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |