ik heb dit sowieso nooit zo goed begrepen. Want stel het lukt niet dan heb je binnen een paar dagen weer een nieuwe koper.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:29 schreef Halcon het volgende:
dat zonder voorbehoud van financiering doet.
Dat klopt. Men vergelijkt het dan met de aankoopprijs van een huis bijvoorbeeld. En vooral met de extra "maandlasten". Je laat je droomhuis toch niet schieten voor die 30.000 euro? Die 2 tientjes per maand? Terwijl het gewoon echt geld is. Dus de waarde van geld is blijkbaar afhankelijk van het totale bedrag en wat dat per maand kost. Pennywise en pound foolish. Dat is de mens.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:27 schreef Complotwappie het volgende:
Maar dit is sowieso een algemeen psychologisch/economisch fenomeen; op grotere bedragen letten mensen simpelweg minder op het relatief kleine geld.
Och, ik ken mensen die jarenlang de helft van de reguliere huurprijs hebben gehanteerd voor kennissen die wat minder bedeeld waren.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat maar weinig mensen een bod van 250k accepteren als ze ook een bod van 270k hebben liggen, waarbij diegene die dat bod van 270k deed, dat zonder voorbehoud van financiering doet.
Da's dan wel een kennis. Vind ik wat anders dan een volkomen onbekende die je gaat verkopen voor 20k minder dan wat iemand anders er voor wil geven.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:31 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Och, ik ken mensen die jarenlang de helft van de reguliere huurprijs hebben gehanteerd voor kennissen die wat minder bedeeld waren.
Hoogste bod is in dit voorbeeld zonder voorbehoud van financiering.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb dit sowieso nooit zo goed begrepen. Want stel het lukt niet dan heb je binnen een paar dagen weer een nieuwe koper.
ja maar dat verschil tussen wel en zonder voorbehoud... dat zoiets een doorslag geeft snap ik niet, want als het niet door kan gaan dan heb je in 2 dagen weer een nieuwe koper.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoogste bod is in dit voorbeeld zonder voorbehoud van financiering.
toch ken ik mensen die er net zoals ik over denken.... dat heet gewoon een gun factor.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's dan wel een kennis. Vind ik wat anders dan een volkomen onbekende die je gaat verkopen voor 20k minder dan wat iemand anders er voor wil geven.
Bij een gelijk bod zou ik zonder voorbehoud voor laten gaan. Maar als met voorbehoud hoger is, dan heeft dat uiteraard de voorkeur.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja maar dat verschil tussen wel en zonder voorbehoud... dat zoiets een doorslag geeft snap ik niet, want als het niet door kan gaan dan heb je in 2 dagen weer een nieuwe koper.
Gunnen doe ik aan familie, vrienden, eventueel een goede bekende. Ook met mate overigens. Maar niet aan 'n volslagen onbekende die toevallig m'n huis wil kopen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
toch ken ik mensen die er net zoals ik over denken.... dat heet gewoon een gun factor.
Het is dat typische brallen. Een enorm grote scheur opentrekken, een glaasjs Chardonnay in de lucht heffen en dan met een enorm r doen alsof tienduizenden euro's onbelangrijk zijn, alsof het wisselgeld is. "rrrrr ik heb principes rrrrr ik eehhhh rrrrr geld speelt geen rrrrolex rrrrr".quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat maar weinig mensen een bod van 250k accepteren als ze ook een bod van 270k hebben liggen, waarbij diegene die dat bod van 270k deed, dat zonder voorbehoud van financiering doet.
ben ik helemaal mee eens. Gelukkig heb ik dat accent niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:40 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het is dat typische brallen. Een enorm grote scheur opentrekken, een glaasjs Chardonnay in de lucht heffen en dan met een enorm r doen alsof tienduizenden euro's onbelangrijk zijn, alsof het wisselgeld is. "rrrrr ik heb principes rrrrr ik eehhhh rrrrr geld speelt geen rrrrolex rrrrr".
zo iemand verdient een klap in het gezicht. Om terug op de wereld te komen zodat hij of zij weer even tot zinnen komt en normaal gaat doen.
Ik zou degene met een brief juist overslaan tenzij ze een overtuigend beter bod / voorwaardencombinatie hebben. In jouw voorbeeld gaat nr 1 het huis dus krijgen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt bijvoorbeeld de volgende situatie hebben:
- Bod van 500k, investeerder, financiering al geregeld.
- Bod van 500k, jong gezin, financiering moet nog bij de bank worden geregeld maar de makelaar die een goede naam heeft garandeert dat alles tevoren is gecontroleerd. Uit een persoonlijke brief blijkt dat het leuke mensen zijn die in de buurt passen en dat ze het huis heel graag willen.
- Bod van 505k, jong gezin, twijfelt enigszins omdat ze de wijk niet goed kennen en de financiering moet nog bij de bank worden geregeld.
Ik zou waarschijnlijk op het tweede bod ingaan, wat op papier het slechtste bod is.
quote:Op woensdag 26 januari 2022 19:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mooi hč. Alsof ¤ 20.000 helemaal niks is. Meeste mensen werken daar een halfjaar of meer voor. Voordat de belastingdienst langskomt om af te romen en zonder een euro uit te geven. 800 uur werk. Even wegpisssen. Voor niks.
Er wordt bezuinigd op de supermarkt, de baas wordt zijn nek omgedraaid voor een loonsverhoging van een paar honderd euro, collectes krijgen nog geen euro, tanken doen we ook het liefst zo goedkoop mogelijk en rijden we graag voor om, elk jaar stappen we over van energieleverancier want dat scheelt twee tientjes, apps op de telefoon moeten gratis zijn en vrienden krijgen gewoon een tikkie voor de drank/ eten, maar is het een huis dan gunnen we een totaal onbekende even ¤ 20.000 extra in zijn zak
Mooie verhalen zijn dat.
Bij mij hoef je als potentiėle koper echt niet aan komen bellen hoor, je gaat je praatje maar bij mijn makelaar maken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:12 schreef Glider76 het volgende:
Zo'n brief zou zomaar kunnen helpen. Of gewoon aanbellen en een praatje maken. Dat is nog persoonlijker.
Bij de puur zakelijke verkoper vang je bot, maar de meeste mensen lijken mij er best wel gevoelig voor.
Zoiets als https://www.bndestem.nl/w(...)-praktijken~ae5e851e? Vast welquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:48 schreef twi het volgende:
Zouden er nou echt geen handelaren zijn die 40 verschillende zielige brieven klaar hebben liggen voor elk huistype?
Die brief ziet er veel te gelikt uit voor 'n starter die wanhopig is op zoek naar een woning.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:35 schreef baskick het volgende:
[..]
Zoiets als https://www.bndestem.nl/w(...)-praktijken~ae5e851e? Vast wel
Dat was de vraag dan ook niet.quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die brief ziet er veel te gelikt uit voor 'n starter die wanhopig is op zoek naar een woning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |