SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 26-01-2022 14:03:47 ]![]()
Was inderdaad anders beloofd en verkocht.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:31 schreef Piles het volgende:
Wauw, zelfs Haga is nu voice of reason (dat CTB + 1,5m + mondkapjes dubbelop is).
Dat zelfs Haga de VOR moet zijn nu... man.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Volgens mij is Chantal geen hij.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is ook exact zijn rol... Het kabinet moet aan de maatschappij denken. Of daar een ander orgaan voor vragen...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
HET IS (WEER) BEGONNENquote:Op woensdag 26 januari 2022 13:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 15
IC bezetting 249
Kliniek instroom 133
Kliniek bezetting 905
Erg mooie cijfers. @:oliver23
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Uiteindelijk wel ja.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We gaan nu echt allemaal dood.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
![]()
STIJGING DES DOODS
@Lenny_Leonard
[ Bericht 2% gewijzigd door Oliver23 op 26-01-2022 14:09:03 ]![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Wie is dit buiten de realiteit zijnde vrouw?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Instroom:quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
STIJGING DES DOODS
@:Lenny_Leonard
Kliniek: 133 (gisteren: 1151)
Wat een bizarre dag gister. Slagveld. En dan nu alles open gooien. Onverantwoord.![]()
1151 man instroom in de kliniek gisteren? Dat lijkt me een typfout.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
STIJGING DES DOODS
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Liep jij ook in een dierentuin?quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net terug van dierentuin. Cijfers nog nodig @:oliver23 ?
KRANTENKOPPEN: ''FOK! OMT heeft bijeenkomst in dierentuin, reden onbekend''![]()
D66quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:02 schreef Netsplitter het volgende:
Wie is dit buiten de realiteit zijnde vrouw?![]()
Flopshow.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
STIJGING DES DOODS
@:Lenny_Leonard![]()
Alles is zowat weer open en het eerste waar jullie aan denken is de dierentuin?quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:03 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Liep jij ook in een dierentuin?
KRANTENKOPPEN: ''FOK! OMT heeft bijeenkomst in dierentuin, reden onbekend''![]()
Ze heeft anders wel gewoon gelijk dat mensen gewoon eens normaal moeten doen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:04 schreef Scrummie het volgende:
Godsamme, wat een jankverhaal van deze vrouw.
If you can't stand the heat...![]()
LEDEN FOK! OMT OVERTREDEN REGELSquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:03 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
KRANTENKOPPEN: ''FOK! OMT heeft bijeenkomst in dierentuin, reden onbekend''
*met begeleidende foto van een Lenny die door een colonne gele apen bepoteld wordt![]()
Als de politiek dan ook eens normaal gaat doenquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:05 schreef Bepje het volgende:
[..]
Ze heeft anders wel gewoon gelijk dat mensen gewoon eens normaal moeten doen.![]()
![]()
De instroom was 151 gisterenquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
STIJGING DES DOODS
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Makkelijkste manier om aan die niet te versmaden vleermuizen te komen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alles is zowat weer open en het eerste waar jullie aan denken is de dierentuin?![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Eens. Voor de rest gemekker.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:05 schreef Bepje het volgende:
[..]
Ze heeft anders wel gewoon gelijk dat mensen gewoon eens normaal moeten doen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Tijdens een studiedag moet je iets met de kidsquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Alles is zowat weer open en het eerste waar jullie aan denken is de dierentuin?![]()
![]()
Jij ook?quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:03 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
KRANTENKOPPEN: ''FOK! OMT heeft bijeenkomst in dierentuin, reden onbekend''
Welke?![]()
Hoog tijd voor het welverdiende 2G+ systeemquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
STIJGING DES DOODS
@:Lenny_LeonardLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Yorick zou er niet boos van worden die wordt er een de-ik-word-boos-editie van.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:09 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Waar Yorick nu boos zou worden, ziet Cijfertjesman er met ''poging 3'' er de humor er van inHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoog tijd voor het welverdiende 2G+ systeem![]()
![]()
qua timing is onze overheid niet zo geweldig, hadden ze er met Delta wel door kunnen drukken denk ik, nu gaat dat echt niet meer lukkenquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoog tijd voor het welverdiende 2G+ systeem![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Kuiken heeft een punt. Het is niet meer uit te leggen...OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Inderdaad ze heeft een goed puntquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:13 schreef Netsplitter het volgende:
Kuiken heeft een punt. Het is niet meer uit te leggen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zooparc Overloon.
Ouwehands ben ik nooit geweest. Is die goed?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Twente houdt de poorten gesloten: https://www.fctwente.nl/nieuws/-iedereen-naar-binnen-of-niemandzie email 27 oktober![]()
Wat is dit nou, alle krantenkoppen zeiden dat we nu naar een nieuwe piek des doods gingen. Wat een flopshow.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
STIJGING DES DOODS
@:Lenny_LeonardIk zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Klap in het gezicht van de media, dit.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:22 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat is dit nou, alle krantenkoppen zeiden dat we nu naar een nieuwe piek des doods gingen. Wat een flopshow.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Alleen al uit financiële overwegingen snap ik het wel. Kost je klauwen met geld om het stadion open te gooien voor 1/3 van de bezoekers.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:21 schreef trein2000 het volgende:
Twente houdt de poorten gesloten: https://www.fctwente.nl/nieuws/-iedereen-naar-binnen-of-niemandIk zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ja ik ook. Dat kost gewoon geld. Ik heb dit gisteren ook voorspeld.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:23 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Alleen al uit financiële overwegingen snap ik het wel. Kost je klauwen met geld om het stadion open te gooien voor 1/3 van de bezoekers.zie email 27 oktober![]()
Vandaag was er spoedoverleg, dat zal dan nu wel voorbij zijn en zullen wel meer clubs met statements komen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:21 schreef trein2000 het volgende:
Twente houdt de poorten gesloten: https://www.fctwente.nl/nieuws/-iedereen-naar-binnen-of-niemand![]()
is dat heel verstandig?quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:21 schreef trein2000 het volgende:
Twente houdt de poorten gesloten: https://www.fctwente.nl/nieuws/-iedereen-naar-binnen-of-niemand![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Nieuwe variant in Denemarken? Wat is hij aan het ijlen??OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
zou best kunnen en ik vind het ook absurd maar kan me niet voorstellen dat het meer geld kost dan gewoon dicht blijven, tenzij alle seizoenkaarthouders hun geld niet terug gaan vragenquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat met 1/3e publiek spelen geld kost…![]()
Dat geloof ik ook wel ja. Je hebt nog steeds een basishoeveelheid personeel nodig, wat uit komt bij een bepaalde bezoekersaantal en inkomsten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat met 1/3e publiek spelen geld kost…wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Goed. De SP is ook volledig de weg kwijt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik kan mij dat prima voorstellen, je hebt heel veel kosten die gewoon doorgaan. Schoonmaak, beveiliging, ehbo, catering, verkeersregelaars. Ga maar door, allemaal kosten die je of wel of niet maakt. 1/3e is gewoon niet dekkend.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
zou best kunnen en ik vind het ook absurd maar kan me niet voorstellen dat het meer geld kost dan gewoon dicht blijven, tenzij alle seizoenkaarthouders hun geld niet terug gaan vragenzie email 27 oktober![]()
Zonder publiek spelen toch ook?quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat met 1/3e publiek spelen geld kost…Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Blijkbaar minder omdat er minder mensen ingezet hoeven te worden. Geen stewards enzovoorts.quote:OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Minderquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Klap in het gezicht van Helmond Sport.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:31 schreef Questular het volgende:
Waar gaan de keukenkampioen clubs mensen vinden om hun stadion 1/3 te vullen?![]()
Ik begin allergisch te worden voor het woord “snakken”.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
ben nog niet overtuigdquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan mij dat prima voorstellen, je hebt heel veel kosten die gewoon doorgaan. Schoonmaak, beveiliging, ehbo, catering, verkeersregelaars. Ga maar door, allemaal kosten die je of wel of niet maakt. 1/3e is gewoon niet dekkend.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Kuikens worden geslacht.quote:OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Genot. Nu al zin in het showtje om 21:55. Polonaise naar buiten.quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Blijft toch absurd dat er geen sprake is van maatwerk want dat is lastig te handhaven. Is de handhaving mongoloïde? Je kan toch wel onderscheid maken tussen een theatervoorstelling die gaande is en een café dat gevuld is?![]()
Dat gaan we natuurlijk niet doen want dat lijkt te veel op werk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:38 schreef Cynicio het volgende:
Blijft toch absurd dat er geen sprake is van maatwerk want dat is lastig te handhaven. Is de handhaving mongoloïde? Je kan toch wel onderscheid maken tussen een theatervoorstelling die gaande is en een café dat gevuld is?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maar wat is een een café waar een livebandje optreedt? Of het achterzaaltje van de dorpskroeg waar het bier rijkelijk vloeit bij de revue?quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:38 schreef Cynicio het volgende:
Blijft toch absurd dat er geen sprake is van maatwerk want dat is lastig te handhaven. Is de handhaving mongoloïde? Je kan toch wel onderscheid maken tussen een theatervoorstelling die gaande is en een café dat gevuld is?zie email 27 oktober![]()
We moeten één regel hebben. Daarom geen verschillende maximumsnelheden meer. Overal 80, anders is het toch niet te handhaven man.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat gaan we natuurlijk niet doen want dat lijkt te veel op werk.![]()
Ik snap dat argument ook niet zo nee.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:38 schreef Cynicio het volgende:
Blijft toch absurd dat er geen sprake is van maatwerk want dat is lastig te handhaven. Is de handhaving mongoloïde? Je kan toch wel onderscheid maken tussen een theatervoorstelling die gaande is en een café dat gevuld is?![]()
Breng ze nou niet op ideeënquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:39 schreef Cynicio het volgende:
[..]
We moeten één regel hebben. Daarom geen verschillende maximumsnelheden meer. Overal 80, anders is het toch niet te handhaven man.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
ERNST SPEKELAASJES NIET IN 1 KEER IN JE MOND STEKEN GEK!!!De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Kost dat meer geld dan zonder publiek? En wellicht helpt het toch iets om betere resultaten te halen. Lijkt me lastig meetbaar dit. Maar goed, dat zullen ze vast niet op een FOK bierviltje hebben uitgerekend, of ze gebruiken het gewoon als pressiemiddel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat met 1/3e publiek spelen geld kost…![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:38 schreef Cynicio het volgende:
Blijft toch absurd dat er geen sprake is van maatwerk want dat is lastig te handhaven. Is de handhaving mongoloïde? Je kan toch wel onderscheid maken tussen een theatervoorstelling die gaande is en een café dat gevuld is?Retorische vraag.
![]()
Lekker met 80km/u door een woonerf crossenquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:39 schreef Cynicio het volgende:
[..]
We moeten één regel hebben. Daarom geen verschillende maximumsnelheden meer. Overal 80, anders is het toch niet te handhaven man.![]()
![]()
![]()
Journalist: "Wat maakt dat halfuurtje in die bioscoop nog uit?"quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat argument ook niet zo nee.
Rutte: "Dat zal weinig uitmaken"
Daar zou het eigenlijk al klaar moeten zijn, maar nee hij gooit het op de burgemeesters.![]()
sowieso dat gepamper op die eindtijden erger ik me dood aan, ja zit in een theater of een restaurant en dan moet je om 10 uur naar buiten omdat we met een nachtvirus te maken hebbenquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:38 schreef Cynicio het volgende:
Ik zou dat ook wel durven voorleggen aan de rechter trouwens, áls je aannemelijk kunt maken dat dat echt het verschil maakt tussen winst of verlies vind ik het wel een heel heel mager argument.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:41 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Journalist: "Wat maakt dat halfuurtje in die bioscoop nog uit?"
Daar zou het eigenlijk al klaar moeten zijn, maar nee hij gooit het op de burgemeesters.zie email 27 oktober![]()
Precies, het is totaal niet proportioneel. Je kan de hele cultuursector niet belasten met de (schijnbare) onkunde van de handhaving.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou dat ook wel durven voorleggen aan de rechter trouwens, áls je aannemelijk kunt maken dat dat echt het verschil maakt tussen winst of verlies vind ik het wel een heel heel mager argument.![]()
Daarom zou het veel logischer zijn om te zeggen na 10 uur niemand meer naar binnen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
sowieso dat gepamper op die eindtijden erger ik me dood aan, ja zit in een theater of een restaurant en dan moet je om 10 uur naar buiten omdat we met een nachtvirus te maken hebben
Al moet ik hier wel een Rutte'tje doen.. dat is wel moeilijk te handhaven denk ik.![]()
NPO Politiek24 of hoe die zender heet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er weer een debat of zo, dat het hier weer over dat uilskuiken gaat?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Ja.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er weer een debat of zo, dat het hier weer over dat uilskuiken gaat?
https://nos.nl/livestream(...)at-over-coronacrisisOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ik denk dat het handhaaf argument ook gewoon een excuusje is. Geen idee wat de echte reden is dat ze er zo op tegen zijn (verschillende sluit tijden), maar ik denk niet dat ''we kunnen het anders niet handhaven'' de echte reden is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Precies, het is totaal niet proportioneel. Je kan de hele cultuursector niet belasten met de (schijnbare) onkunde van de handhaving.![]()
Flashback naar toen ik vorig jaar werd weggestuurd uit een compleet verlaten natuurgebied omdat we met z'n vieren te dicht op elkaar zaten.quote:![]()
Ik vind deze discussie maar zeiken over (bijna)niks. Dan begin je de film een half uurtje eerder. Mensen werken toch meer thuis dus kunnen met een beetje wil er ook een half uurtje zijn. Is het ideaal? Nee! Is het iets? Ja!quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:41 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Daar zou het eigenlijk al klaar moeten zijn, maar nee hij gooit het op de burgemeesters.
Ik zou mij meer druk maken over die 1,5 meter in theaters en bioscopen. Dat is wel een echt probleem. Maar daar zullen ze ook niet aan tornen denk ik.![]()
Wel weer een omaatje gered.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:45 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Flashback naar toen ik vorig jaar werd weggestuurd uit een compleet verlaten natuurgebied omdat we met z'n vieren te dicht op elkaar zaten.![]()
Dat denk ik wel. Want waar ga je dan onderscheid maken? Maar goed, ik hoop voor iedereen gewoon dat ze creatief toch genoeg omzet kunnen binnenhalen. De restaurants zitten al aardig vol begrijp ik de komende dagen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat het handhaaf argument ook gewoon een excuusje is. Geen idee wat de echte reden is dat ze er zo op tegen zijn (verschillende sluit tijden), maar ik denk niet dat ''we kunnen het anders niet handhaven'' de echte reden is.![]()
"Waarom zijn de supermarkten eigenlijk om 20:00 dicht?"quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:41 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Daar zou het eigenlijk al klaar moeten zijn, maar nee hij gooit het op de burgemeesters.
"Euh, dat deden we de vorige keer ook."Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
nog logischer zou zijn, geen eindtijd zodat er ook op straat en in het OV meer spreiding isquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Daarom zou het veel logischer zijn om te zeggen na 10 uur niemand meer naar binnen.
Al moet ik hier wel een Rutte'tje doen.. dat is wel moeilijk te handhaven denk ik.![]()
Hoezo zeiken over niks? De voorstellingen die aanvangen tussen 20:00 en 21:00 zijn het meest lucratief voor bioscopen, en die kunnen ze nu veelal niet doen. Kortom.. gigantisch verlies van opbrengsten, eigenlijk om geen enkele solide reden. Laat staan de theaters die nog steeds geen kut kunnen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:45 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik vind deze discussie maar zeiken over (bijna)niks. Dan begin je de film een half uurtje eerder. Mensen werken toch meer thuis dus kunnen met een beetje wil er ook een half uurtje zijn. Is het ideaal? Nee! Is het iets? Ja!
Ik zou mij meer druk maken over die 1,5 meter in theaters en bioscopen. Dat is wel een echt probleem. Maar daar zullen ze ook niet aan tornen denk ik.![]()
In een bioscoop of theater niet. Voorstelling begonnen, deuren dicht.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:44 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Daarom zou het veel logischer zijn om te zeggen na 10 uur niemand meer naar binnen.
Al moet ik hier wel een Rutte'tje doen.. dat is wel moeilijk te handhaven denk ik.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Maar nu lijkt het bijna alsof je meeleeft en -denkt met de sector!quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:48 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In een bioscoop of theater niet. Voorstelling begonnen, deuren dicht.![]()
En mag je dan na 22u niet meer naar de bar van het theater? En wat als een café opeens films gaat vertonen? Leer mij de mensen hier kennen, die verzinnen wel weer een maas in de wet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:38 schreef Cynicio het volgende:
Blijft toch absurd dat er geen sprake is van maatwerk want dat is lastig te handhaven. Is de handhaving mongoloïde? Je kan toch wel onderscheid maken tussen een theatervoorstelling die gaande is en een café dat gevuld is?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Krijg je eigenlijk een QR code als je via een commerciele tester positief test (afspraak via GGD)?
Antigeen zou niet betrouwbaar genoeg zijn toch![]()
Als je via TvT positief test hoefde je sowieso al niet nog een keer naar de GGD.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:50 schreef Wereldgozer het volgende:
Krijg je eigenlijk een QR code als je via een commerciele tester positief test (afspraak via GGD)?
Antigeen zou niet betrouwbaar genoeg zijn tochCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik snap het wel. Maar mensen kunnen ook wat meer moeite doen om er om 19:00 te zijn ipv 20:00.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hoezo zeiken over niks? De voorstellingen die aanvangen tussen 20:00 en 21:00 zijn het meest lucratief voor bioscopen, en die kunnen ze nu veelal niet doen. Kortom.. gigantisch verlies van opbrengsten, eigenlijk om geen enkele solide reden. Laat staan de theaters die nog steeds geen kut kunnen.
Dat zal wellicht niet iedereen lukken, maar een grote groep moet ook eens buiten de vaste gewoontes denken.
Lijkt bij ons de tennisclub wel. Hele groepen die elke woensdag willen spelen om 20:00 en daar niet van af willen wijken. Zelfs niet een andere dag. En dan boos zijn dat er te weinig banen zijn. Kom je daar in het weekend overdag dan kan je een kanon afschieten..... Tja.....
Maar goed, wellicht is dat mijn probleem ook. Gebrek aan inlevingsvermogen.![]()
22:00 uur alle barren dicht, geen uitzonderingen. Café hoort toch al geplaceerd te zijn dus dat maakt in de praktijk geen verschil.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En mag je dan na 22u niet meer naar de bar van het theater? En wat als een café opeens films gaat vertonen? Leer mij de mensen hier kennen, die verzinnen wel weer een maas in de wet.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Kostenloos beschikbaar stellen van zelftesten en medische mondmaskers, dat betaal je dan uiteindelijk toch zelf via de belasting.![]()
Ik denk dat men in deze tijd echt wel om 19u kan beginnen. Het voornaamste probleem zit in de andere beperkingen lijkt me, met name de anderhalve meter.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hoezo zeiken over niks? De voorstellingen die aanvangen tussen 20:00 en 21:00 zijn het meest lucratief voor bioscopen, en die kunnen ze nu veelal niet doen. Kortom.. gigantisch verlies van opbrengsten, eigenlijk om geen enkele solide reden. Laat staan de theaters die nog steeds geen kut kunnen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wanneer is eigenlijk die lange termijn strategie te verwachten?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het gaat mij om het effect, misschien dat jij het wel weet maar ik heb nog nergens gezien dat die vroege sluitingen bijdragen, tenminste niet in cijfers.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En mag je dan na 22u niet meer naar de bar van het theater? En wat als een café opeens films gaat vertonen? Leer mij de mensen hier kennen, die verzinnen wel weer een maas in de wet.![]()
https://speld.nl/2022/01/(...)etermijnperspectief/quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:52 schreef popje het volgende:
Wanneer is eigenlijk die lange termijn strategie te verwachten?![]()
https://www.tubantia.nl/b(...)pen-ggd-s~a5b6a9ddc/quote:Zorgminister Ernst Kuipers zei dinsdagavond, tijdens de coronapersconferentie, dat een coronatoegangsbewijs het verspreiden van het coronavirus tot 15 procent terugdringt. Met zijn uitspraak over het terugdringen van het virus middels het 3G-beleid uitgegaan van 'het meest optimistische scenario' over de huidige situatie dat in het rapport hierover te vinden is, zegt TU-hoofdonderzoeker Niek Mouter.
Kuipers vertelde pas later dat dit geldt als het overal wordt ingevoerd, behalve thuis en op school. Dit is echter niet de situatie zoals die nu is. ,,Aan het eind van de persconferentie gaf hij dit wel aan, na een vraag van een journalist. Dat kwam alleen niet naar voren in de meeste media", aldus onderzoeker Mouter. De uitspraak van Kuipers kon na afloop van de persconferentie op kritiek rekenen op sociale media.
De onderzoekers van de TU Delft en het UMC Utrecht concluderen in het rapport, dat in opdracht van het ministerie werd gemaakt, dat het 2G- en 3G-beleid in de huidige situatie nauwelijks effect heeft. ,,Het is goed te melden dat die 15 procent het maximum haalbare is als je het coronatoegangsbewijs ook bij werk en supermarkten toepast. In de huidige situatie... is het effect waarschijnlijk 5 procent of lager."
5% of lager. Vlieg op met dat ctb jongen. En hou op met die misleiding,zie email 27 oktober![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:52 schreef popje het volgende:
Wanneer is eigenlijk die lange termijn strategie te verwachten?![]()
![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Goed. "Debat" uitgezet. Dit is geen debat, maar een jank show. Kijk ons solidair staan met het kabinet, maar wel een beetje kritisch voor de mogelijke achterban zijn.
Dat heeft toch geen enkele zin zo'n lange termijn strategie. Deze pandemie is zo onvoorspelbaar.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:52 schreef popje het volgende:
Wanneer is eigenlijk die lange termijn strategie te verwachten?
Het enige wat ze zouden kunnen doen is een plan uitwerken qua vaccinatiestrategie en uitbreiding zorg. Een what if scenario. De routekaarten van de vorige keren (door druk) konden binnen 5 dagen in de prullenbak.![]()
Die bewaren we voor de lange termijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:52 schreef popje het volgende:
Wanneer is eigenlijk die lange termijn strategie te verwachten?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik wil best wat eerder komen hoor, maar daar heeft de bioscoop niks aan. Die voorstelling om 19:00 was er anders ook geweest, alleen had je er normaal ook nog een om 20:30 en 22:15 die ze nu mislopen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Maar mensen kunnen ook wat meer moeite doen om er om 19:00 te zijn ipv 20:00.
Dat zal wellicht niet iedereen lukken, maar een grote groep moet ook eens buiten de vaste gewoontes denken.
Lijkt bij ons de tennisclub wel. Hele groepen die elke woensdag willen spelen om 20:00 en daar niet van af willen wijken. Zelfs niet een andere dag. En dan boos zijn dat er te weinig banen zijn. Kom je daar in het weekend overdag dan kan je een kanon afschieten..... Tja.....
Maar goed, wellicht is dat mijn probleem ook. Gebrek aan inlevingsvermogen.
Ik ben verder wel heel blij met de versoepelingen hoor. Ik vind het alleen een beetje zuur voor die zaken die er eigenlijk amper wat mee kunnen. Dooie mus enzo.![]()
Ik vind het altijd wel schattig, die dame van Partij voor de Dieren. Ze heeft altijd 1 dingetje waar ze volledig in op gaat. Vorig jaar was het het vlieggebeuren en Schiphol, nu is het de vogelgriep.![]()
Het is ook vrijwel onmogelijk te kwantificeren, het is van te veel factoren afhankelijk. Het verschil tussen 22 en 23 zal niet zo groot zijn, maar met die redenatie kun je ook om middernacht sluiten, of om 1, of gewoon de reguliere sluitingstijden. Alleen het verschil tussen 22 en 3 uur 's nachts is dan opeens weer wel groot qua aantallen contacten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat mij om het effect, misschien dat jij het wel weet maar ik heb nog nergens gezien dat die vroege sluitingen bijdragen, tenminste niet in cijfers.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Maar dat is toch precies het punt van de sluitingstijd?quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:54 schreef Cynicio het volgende:
Ik wil best wat eerder komen hoor, maar daar heeft de bioscoop niks aan. Die voorstelling om 19:00 was er anders ook geweest, alleen had je er normaal ook nog een om 20:30 en 22:15 die ze nu mislopen.
Als de bedoeling was dat iedereen haar reguliere programma zoals gebruikelijk had kunnen afdraaien hoef je geen enkele maatregel te nemen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
maar die nachtelijke contacten zijn allemaal jonge mensen die als het niet legaal kan illegaal feesten, daarom zie ik het nut er niet van in.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is ook vrijwel onmogelijk te kwantificeren, het is van te veel factoren afhankelijk. Het verschil tussen 22 en 23 zal niet zo groot zijn, maar met die redenatie kun je ook om middernacht sluiten, of om 1, of gewoon de reguliere sluitingstijden. Alleen het verschil tussen 22 en 3 uur 's nachts is dan opeens weer wel groot qua aantallen contacten.![]()
Kuipers zal het wel anders zien, dat er potentie is om de CTB nog beter te laten functioneren door de regels aan te scherpen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/b(...)pen-ggd-s~a5b6a9ddc/
5% of lager. Vlieg op met dat ctb jongen. En hou op met die misleiding,![]()
Daarom moeten we die illegale feesten ook gewoon keihard verbieden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar die nachtelijke contacten zijn allemaal jonge mensen die als het niet legaal kan illegaal feesten, daarom zie ik het nut er niet van in.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Helemaal mee eens. Daarom vind ik deze discussie ook geneuzel. Eerst was het: Als we maar tot 20:00 mogen dan heeft het echt geen zin. Nu is het tot 22:00 en dan is het weer niet goed. Oke, doen we gewoon weer 20:00.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is ook vrijwel onmogelijk te kwantificeren, het is van te veel factoren afhankelijk. Het verschil tussen 22 en 23 zal niet zo groot zijn, maar met die redenatie kun je ook om middernacht sluiten, of om 1, of gewoon de reguliere sluitingstijden. Alleen het verschil tussen 22 en 3 uur 's nachts is dan opeens weer wel groot qua aantallen contacten.
Ik snap wel dat iedereen het maximale eruit wil halen, maar de discussie zo op tv gaat meer om zieltjes winnen dan om beleid voeren. En daar irriteer ik mij mateloos aan.
Als je zo graag naar de film wil dan ga je zondagochtend om 09;00 ofzo. Beetje gechargeerd nu, maar men mag ook wel eens wat creatiever zijn.
Overigens zie ik die 1,5M als een veel groter obstakel.![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daarom moeten we die illegale feesten ook gewoon keihard verbieden.![]()
![]()
Als bezoeker vind ik het geen drama, gewoon een stoel links en rechts van me leeg.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Overigens zie ik die 1,5M als een veel groter obstakel.
Maar als uitbater van een theater of bios is het natuurlijk funest omdat je amper kostendekkend kan draaien.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat lijkt me op z'n best een dubieuze aanname.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar die nachtelijke contacten zijn allemaal jonge mensen die als het niet legaal kan illegaal feesten, daarom zie ik het nut er niet van in.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Eh nee, dus. Er zijn dus nog veel meer werkende mensen dan die thuiswerkende kantoorpikkies die hier de hele dag rondhangen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:45 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik vind deze discussie maar zeiken over (bijna)niks. Dan begin je de film een half uurtje eerder. Mensen werken toch meer thuis dus kunnen met een beetje wil er ook een half uurtje zijn.![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)tigste-scenario.htmlquote:Op woensdag 26 januari 2022 14:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
5% of lager. Vlieg op met dat ctb jongen. En hou op met die misleiding,
Dus als ze een maatregel willen invoeren gaan ze uit van het meest positieve werkende scenario voor de maatregel, maar als ze een mutatie van het virus vinden gaan ze uit van het meest negatieve scenario dat deze net zo ziekmakend is als de voorgaande met een maximaal negatief effect op de zorg.
En in de tussentijd negeren van al het bewijs wat wetenschappers aandragen.
Riiiiiiiiight.
Statistieken naar je eigen voordeel redeneren heet dat.
Onbetrouwbaar dat volk. Maximaal onbetrouwbaar.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De anderhalvemeterbioscoop was perfect (als bezoeker).quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als bezoeker vind ik het geen drama, gewoon een stoel links en rechts van me leeg.
Maar als uitbater van een theater of bios is het natuurlijk funest omdat je amper kostendekkend kan draaien.
Het kabinet en misleiding; je verwacht het niet. Ik kon niet meer bijhouden hoe vaak de journalisten even door hadden moeten vragen/ze hadden moeten confronteren met bepaalde zaken (vooral ook rondom landen die ze aanhaalden om hun voorzichtigheid te verklaren). De meeste Nederlanders krijgen maar weinig mee van Corona; vooral wat ze op zo'n persconferentie benoemen. Vrienden die oprecht denken nu dat het in Denemarken heel erg slecht gaat en dat ze in Frankrijk veel minder kunnen dan hier in Nederland. Want ja; de overheid zegt het.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
5% of lager. Vlieg op met dat ctb jongen. En hou op met die misleiding,
Nu waren de journalisten kritischer dan anders hoor, dus daar wel complimenten voor. Maar nog beter als het FOK! OMT er had gezeten. Soms het idee alsof wij meer cijfers en info mee krijgen dan sommige journalisten die daar de vragen stellen.![]()
Vanmorgen op de radio de evenementen branche. Ja wij hadden in iedergeval verwacht dat het kabinet de toezegging zou doen dat we in het voorjaar weer grote festivals kunnen organiseren......
Dan denk ik: Hoe kom je erop? Alsof men nu weet wat er gaat gebeuren met deze pandemie. Je kan iets verwachten, maar wat dat betreft is deze pandemie net Wie is de Mol. Niets is wat het lijkt.![]()
Bijtijdsquote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Ik vind het ook erg jammer dan NOS er zo vroeg mee stopte, vóór de kritische vragen kwamen. Die worden dus niet uitgezonden op live-tv, maar moet je de volgende dag maar ergens teruglezen...quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het kabinet en misleiding; je verwacht het niet. Ik kon niet meer bijhouden hoe vaak de journalisten even door hadden moeten vragen/ze hadden moeten confronteren met bepaalde zaken (vooral ook rondom landen die ze aanhaalden om hun voorzichtigheid te verklaren). De meeste Nederlanders krijgen maar weinig mee van Corona; vooral wat ze op zo'n persconferentie benoemen. Vrienden die oprecht denken nu dat het in Denemarken heel erg slecht gaat en dat ze in Frankrijk veel minder kunnen dan hier in Nederland. Want ja; de overheid zegt het.
Nu waren de journalisten kritischer dan anders hoor, dus daar wel complimenten voor. Maar nog beter als het FOK! OMT er had gezeten. Soms het idee alsof wij meer cijfers en info mee krijgen dan sommige journalisten die daar de vragen stellen.![]()
Tuurlijk willen ze die toezegging. Want dan hebben hun verzekeraars de mogelijkheid om alle schade op het kabinet te verhalen als het onverhoopt allemaal toch niet doorgaat.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:01 schreef aartstyle het volgende:
Vanmorgen op de radio de evenementen branche. Ja wij hadden in iedergeval verwacht dat het kabinet de toezegging zou doen dat we in het voorjaar weer grote festivals kunnen organiseren......
Dan denk ik: Hoe kom je erop? Alsof men nu weet wat er gaat gebeuren met deze pandemie. Je kan iets verwachten, maar wat dat betreft is deze pandemie net Wie is de Mol. Niets is wat het lijkt.
Gaat om niks anders dan indekken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Daar hebben wij hier natuurlijk totaal geen last van.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:00 schreef Red_85 het volgende:
Statistieken naar je eigen voordeel redeneren heet dat.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat denk ik ja. En wellicht niet zo'n druk leven, weinig te doen? Dan is het makkelijk praten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:51 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar goed, wellicht is dat mijn probleem ook. Gebrek aan inlevingsvermogen.![]()
Ik zeg ook niet iedereen mijn beste Bloodymary1.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eh nee, dus. Er zijn dus nog veel meer werkende mensen dan die thuiswerkende kantoorpikkies die hier de hele dag rondhangen.
Maar een grote groep kan ook best wat creatiever zijn daarin.
Grt van dit Kantoorpikkie![]()
![]()
Zes weken maatregelen gebaseerd op dubieuze cijfers genot!!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het kabinet en misleiding; je verwacht het niet. Ik kon niet meer bijhouden hoe vaak de journalisten even door hadden moeten vragen/ze hadden moeten confronteren met bepaalde zaken (vooral ook rondom landen die ze aanhaalden om hun voorzichtigheid te verklaren). De meeste Nederlanders krijgen maar weinig mee van Corona; vooral wat ze op zo'n persconferentie benoemen. Vrienden die oprecht denken nu dat het in Denemarken heel erg slecht gaat en dat ze in Frankrijk veel minder kunnen dan hier in Nederland. Want ja; de overheid zegt het.
Zelfs de bezetting in de normale kliniek.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat is er dan anders in deze tijd? Er zijn nu geen mensen die pas na 18.30 thuis zijn van hun werk? Volg je het filenieuws nog wel eens de laatste tijd?quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat men in deze tijd echt wel om 19u kan beginnen.![]()
In wat voor zin? Waarom denk je dat in Amsterdam die besmettingen zo enorm toenamen toen alles nog dicht was?quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me op z'n best een dubieuze aanname.![]()
Kan, maar dat gaat er bij mij gewoon niet in. Je kan een onnozele maatregel toch niet goedpraten door de druk dan maar bij de consument te leggen om zich aan te passen aan die onnozele maatregel? Je mag geen schoenen meer dragen. Ja dan doe je toch gewoon vijf paar sokken aan?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:02 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet iedereen mijn beste Bloodymary1.
Maar een grote groep kan ook best wat creatiever zijn daarin.
Grt van dit Kantoorpikkie![]()
Hier kom je na 2 jaar niet meer mee weg. Dan moet je een uitkoopregeling starten. Je kan geen commercieel bedrijf runnen als je nooit weet hoe de vlag er over 3 weken bij hangt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:01 schreef aartstyle het volgende:
Dan denk ik: Hoe kom je erop? Alsof men nu weet wat er gaat gebeuren met deze pandemie. Je kan iets verwachten, maar wat dat betreft is deze pandemie net Wie is de Mol. Niets is wat het lijkt.
In andere landen stoppen ze met alle maatregelen of zeggen ze “we gaan geen sectoren meer sluiten”. Dat kan hier ook gewoon, maar dat doen we niet.![]()
Er zijn ook mensen die 's avonds moeten werken. Misschien moeten we ook maar geen shows meer om 20u doen, want anders kunnen die mensen er niet heen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Er zijn nu geen mensen die pas na 18.30 thuis zijn van hun werk?
En al die mensen in de file zijn natuurlijk mensen die met geen enkele mogelijkheid eenmalig een half uurtje eerder van hun werk hadden kunnen gaan voor een concert o.i.d.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
In de zin dat het totale aantal contacten niet noodzakelijk gelijk blijft als bij reguliere stapavonden. De vraag is ook niet óf er huisfeesten zijn als de clubs dicht zijn, maar of het aantal contacten dat daarmee ontstaat vergelijkbaar is met het totale aantal contacten door middel van 'illegale' huisfeesten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
In wat voor zin? Waarom denk je dat in Amsterdam die besmettingen zo enorm toenamen toen alles nog dicht was?
Tijdens een kroegentocht langs vijf kroegen heb je heel wat meer wisselende contacten dan tijdens een huisfeest met 10 man.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is altijd zo, al twee jaar. Je kunt het beter op YouTube kijken, dan krijg je ook de vragen mee.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg jammer dan NOS er zo vroeg mee stopte, vóór de kritische vragen kwamen. Die worden dus niet uitgezonden op live-tv, maar moet je de volgende dag maar ergens teruglezen...![]()
Gewoon te volgen op een politiek kanaal tot het einde.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vind het ook erg jammer dan NOS er zo vroeg mee stopte, vóór de kritische vragen kwamen. Die worden dus niet uitgezonden op live-tv, maar moet je de volgende dag maar ergens teruglezen...And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja of mensen die dan 's morgens pas om 9:30 op kantoor (nee niet jij Bloodymary) verschijnen omdat ze zo druk zijn..... Maar eigenlijk gewoon niet vroeg willen opstaan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die 's avonds moeten werken. Misschien moeten we ook maar geen shows meer om 20u doen, want anders kunnen die mensen er niet heen.
En al die mensen in de file zijn natuurlijk mensen die met geen enkele mogelijkheid eenmalig een half uurtje eerder van hun werk hadden kunnen gaan voor een concert o.i.d.
Ik wil zeker niet iedereen over 1 kam scheren, maar velen zitten zo vast in een bepaald stramien.
Ik zou als restauranthouder eens kijken of ik het diner ook niet in de middag kan doen. Er zijn veel landen waar ze volledig dineren tijdens de lunch. Is misschien geen optie, maar ik zou het overwegen hoor om op zondag om 13:00 uitgebreid te gaan dineren als er in de avond geen plek/tijd meer is.![]()
Joh. Dat is toch niet m'n punt. Er kijken miljoenen mensen naar de persco, die niet overschakelen naar Politiek24, en de kritische vragen dus niet horen. Zendt gewoon dat hele uur uit.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gewoon te volgen op een politiek kanaal tot het einde.![]()
En dat staat ook gewoon in beeld, uiteraard. Via NPO Politiek (en Nieuws), via YouTube, via de NOS-app, het is allemaal te volgen. Sommigen zitten zo in hun fabeltjesfuik dat ze dat gelijk toeschrijven aan 'de MSM die kritische vragen niet uitzendt'.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gewoon te volgen op een politiek kanaal tot het einde.
Sowieso in discussie gaan met dezequote:Op woensdag 26 januari 2022 15:09 schreef Scrummie het volgende:
Godsamme Segers, dat plaatje klopte ook gewoon niet. Ga daar nog even uitgebreid over in discussie.![]()
![]()
IIk zeg 76000!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Aanwezig voor een nieuw dagrecord>70k
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Leg me anders geen woorden in de mond...quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat staat ook gewoon in beeld, uiteraard. Via NPO Politiek (en Nieuws), via YouTube, via de NOS-app, het is allemaal te volgen. Sommigen zitten zo in hun fabeltjesfuik dat ze dat gelijk toeschrijven aan 'de MSM die kritische vragen niet uitzendt'.
Ik vind het jammer dat men het niet linear uitzendt, omdat veel mensen niet zappen. Dat is alles wat ik zeg. Geen complotten, verwijten etc. Gewoon jammer. Want uit de kritische vragen komen interessantere uitspraken dan uit het geleerde tekstje.![]()
Ja euh, nou en? Goed voor de immuniteit. Had van een endemisch virus ook weinig anders verwacht eigenlijk.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Voor zover mijn omgeving representatief is... de meesten om mij heen haken na tien minuten al af, zodra de maatregelen aangekondigd zijn. Laat staan dat ze nog drie kwartier naar vragen van journalisten willen luisteren.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Joh. Dat is toch niet m'n punt. Er kijken miljoenen mensen naar de persco, die niet overschakelen naar Politiek24, en de kritische vragen dus niet horen. Zendt gewoon dat hele uur uit.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hier is het steeds heel veel bla bla waarom het hier anders is dan daar maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je prioriteit moet geven aan de maatschappij open zolang de opnamecijfers dat toestaan. Dat horen wij hier niet en dat horen we wel in Engeland en Denemarken. Hier gaat men vooraf al denken: het kan wel eens heel ongunstig uitpakken, terwijl daar kijkt men naar de gunstige opnamecijfers en laat men zoveel mogelijk maatregelen los. Ik vind zowel Kuipers als Van Dissel veel te negatief klinken terwijl ze nu tevreden hadden moeten zijn. Nee hoor, maar blijven drammen hoe erg het allemaal nog steeds kan worden en hoeveel risico we wel niet nemen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hier kom je na 2 jaar niet meer mee weg. Dan moet je een uitkoopregeling starten. Je kan geen commercieel bedrijf runnen als je nooit weet hoe de vlag er over 3 weken bij hangt.
In andere landen stoppen ze met alle maatregelen of zeggen ze “we gaan geen sectoren meer sluiten”. Dat kan hier ook gewoon, maar dat doen we niet.![]()
Ik zeg ook niet dat jij het zegt. Ik heb het vandaag al minstens tien keer gelezen als reactie op een filmpje van die BNR-verslaggever.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:11 schreef Piles het volgende:
Leg me anders geen woorden in de mond...Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Eindelijk dan de 100 miljoen miljard vandaag?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Minstensquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eindelijk dan de 100 miljoen miljard vandaag?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Zijn ze zo geinteresseerd dan, als ze niet op een ander kanaal de hele uitzending kijken maar het houden bij hetgeen ze in hapklare brokken wordt voorgeschoteld?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Joh. Dat is toch niet m'n punt. Er kijken miljoenen mensen naar de persco, die niet overschakelen naar Politiek24, en de kritische vragen dus niet horen. Zendt gewoon dat hele uur uit.
Enige eigen verantwoordelijkheid mag je toch wel verwachten.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Denmark plans to scrap all COVID restrictions next week as Omicron no longer considered a threat.
Denmark is aiming to remove all remaining COVID restrictions next week.
If the move gets parliamentary approval, it will mean Danish nightclubs will be able to reopen and restaurants will be allowed to serve alcohol after 10pm.
Customers will also no longer need to present vaccine passes when entering restaurants or nightclubs.
Danish infections and hospitalisation numbers have hit record highs over the past week, but authorities have said there is no longer a correlation between increasing infections and hospitalisations.
Also, health authorities have estimated between 30-40% of those currently in hospital with a positive coronavirus test are there for other reasons than COVID.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Zullen we gewoon 95K doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Laatste update: 26-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 58666
Gemeentes met +5 besmettingen:
4889 Amsterdam
2643 Rotterdam
2322 's-Gravenhage
1380 Utrecht
1300 Eindhoven
786 Zwolle
782 Amersfoort
717 Leiden
699 Alphen aan den Rijn
630 Apeldoorn
617 Haarlem
616 Amstelveen
607 Haarlemmermeer
591 Helmond
554 Katwijk
549 Alkmaar
518 Gouda
508 Deventer
499 Zoetermeer
471 Dordrecht
464 Groningen
440 Dijk en Waard
429 Westland
418 Arnhem
407 NijmegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
1 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
is geen antwoord op m'n vraag maar goedquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In de zin dat het totale aantal contacten niet noodzakelijk gelijk blijft als bij reguliere stapavonden. De vraag is ook niet óf er huisfeesten zijn als de clubs dicht zijn, maar of het aantal contacten dat daarmee ontstaat vergelijkbaar is met het totale aantal contacten door middel van 'illegale' huisfeesten.
Tijdens een kroegentocht langs vijf kroegen heb je heel wat meer wisselende contacten dan tijdens een huisfeest met 10 man.![]()
Die grap is zometeen na 5 mei niet meer leuk.quote:Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Er wordt veel te makkelijk met maatregelen gestrooid, omdat omgekeerd wordt gedacht. Idealiter kijk je vanuit de ideale situatie (helemaal geen maatregelen) en kijk je wat hier bij moet qua maatregelen om de vrijheid/ziekte verhouding zo acceptabel mogelijk te maken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:12 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hier is het steeds heel veel bla bla waarom het hier anders is dan daar maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je prioriteit moet geven aan de maatschappij open zolang de opnamecijfers dat toestaan. Dat horen wij hier niet en dat horen we wel in Engeland en Denemarken. Hier gaat men vooraf al denken: het kan wel eens heel ongunstig uitpakken, terwijl daar kijkt men naar de gunstige opnamecijfers en laat men zoveel mogelijk maatregelen los. Ik vind zowel Kuipers als Van Dissel veel te negatief klinken terwijl ze nu tevreden hadden moeten zijn. Nee hoor, maar blijven drammen hoe erg het allemaal nog steeds kan worden en hoeveel risico we wel niet nemen.
Nu starten we bij een al bestaand maatregelenpakket en wordt deze langzaam afgepeld. Dat zorgt ervoor dat totaal niet kritisch over bepaalde zaken wordt nagedacht. Als je opnieuw mocht beginnen had je de supermarkten helemaal niet om 20:00 laten sluiten, maar omdat het er al was bleef het in stand.![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:16 schreef Zipportal het volgende:
4889 Amsterdam
2643 Rotterdam
2322 's-Gravenhage
1380 Utrecht
1300 Eindhoven
786 Zwolle
782 Amersfoort
717 Leiden
699 Alphen aan den Rijn
630 Apeldoorn
617 Haarlem
616 Amstelveen
607 Haarlemmermeer
591 Helmond
554 Katwijk
549 Alkmaar
518 Gouda
508 Deventer
499 Zoetermeer
471 Dordrecht
464 Groningen
440 Dijk en Waard
429 Westland
418 Arnhem
407 NijmegenHe wat een slappe hapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Gewoon erg hoopgevend dit! Iemand nog nieuws uit Israel vandaag? Of klopten die cijfers daar toch niet?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:14 schreef RipCity het volgende:
Denmark plans to scrap all COVID restrictions next week as Omicron no longer considered a threat.
If the move gets parliamentary approval, it will mean Danish nightclubs will be able to reopen and restaurants will be allowed to serve alcohol after 10pm.
Customers will also no longer need to present vaccine passes when entering restaurants or nightclubs.
Danish infections and hospitalisation numbers have hit record highs over the past week, but authorities have said there is no longer a correlation between increasing infections and hospitalisations.
Also, health authorities have estimated between 30-40% of those currently in hospital with a positive coronavirus test are there for other reasons than COVID.![]()
4889 Amsterdam
2643 Rotterdam
2322 's-Gravenhage
1380 Utrecht
1300 Eindhoven
786 Zwolle
782 Amersfoort
717 Leiden
699 Alphen aan den Rijn
630 Apeldoorn
617 Haarlem
616 Amstelveen
607 Haarlemmermeer
591 Helmond
554 Katwijk
549 Alkmaar
518 Gouda
508 Deventer
499 Zoetermeer
471 Dordrecht
464 Groningen
440 Dijk en Waard
429 Westland
418 Arnhem
407 NijmegenWeer geen 75k. KROEGEN OPEN!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpzie email 27 oktober![]()
4889 Amsterdam
2643 Rotterdam
2322 's-Gravenhage
1380 Utrecht
1300 Eindhoven
786 Zwolle
782 Amersfoort
717 Leiden
699 Alphen aan den Rijn
630 Apeldoorn
617 Haarlem
616 Amstelveen
607 Haarlemmermeer
591 Helmond
554 Katwijk
549 Alkmaar
518 Gouda
508 Deventer
499 Zoetermeer
471 Dordrecht
464 Groningen
440 Dijk en Waard
429 Westland
418 Arnhem
407 NijmegenNou dat was het danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
is geen antwoord op m'n vraag maar goed
Wat is de achterstand? Of zitten we ondertussen al in de bezemwagen en zijn we uit de koers gehaald?quote:![]()
OEOEOEOEquote:'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Dat is mooi.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:14 schreef RipCity het volgende:
Also, health authorities have estimated between 30-40% of those currently in hospital with a positive coronavirus test are there for other reasons than COVID.
Wij ook over 6 weken.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Valt inderdaad tegen. En die cijfers van Zuid-OostBrabant zitten er gewoon bij aan Eindhoven te zien.
Nou, alles maar open dan!![]()
Misschien een gestoorde vraag, maar als we weten hoe groot de achterstand is.. waarom kan een andere organisatie (RIVM) deze dan niet gewoon melden bovenop de GGD aantallen?quote:![]()
18 duizend meer dan gisteren. Die mag je er dus gewoon vandaag bij tellen…quote:zie email 27 oktober![]()
Nee, die achterstand is niet in 1 dag opgelopen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het ongeveer 135.000 ?![]()
Moeten we nog even treuren om de 12 overledenen?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
78.000 positieve testen
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Over een week/anderhalve week gaan de cijfers interessant worden.
Waarom niet over twee weken? Omdat de incubatietijd van omikron twee dagen is, geen vijf.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
4889 Amsterdam
2643 Rotterdam
2322 's-Gravenhage
1380 Utrecht
1300 Eindhoven
786 Zwolle
782 Amersfoort
717 Leiden
699 Alphen aan den Rijn
630 Apeldoorn
617 Haarlem
616 Amstelveen
607 Haarlemmermeer
591 Helmond
554 Katwijk
549 Alkmaar
518 Gouda
508 Deventer
499 Zoetermeer
471 Dordrecht
464 Groningen
440 Dijk en Waard
429 Westland
418 Arnhem
407 NijmegenHè? Helmond 591! Is dat van een hele week storing of zo? Was hier steeds laag!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Een realistische kijk hebben wij. Een idiote negatieve kijk op zaken blijkt het omt-kabinet te hebben.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar hebben wij hier natuurlijk totaal geen last van.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Denk dat jij je limiet aan intelligente vragen stellen waar niemand antwoord op kan geven vandaag wel overschreden hebt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:19 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Misschien een gestoorde vraag, maar als we weten hoe groot de achterstand is.. waarom kan een andere organisatie (RIVM) deze dan niet gewoon melden bovenop de GGD aantallen?![]()
Dacht dat het RIVM zei dat het maar een halve dag scheelde met de Delta variant. Maar goed, laten wij maar de 2 weken aanhouden. Is het voor iedereen hetzelfde en makkelijker te handhavenquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
Over een week/anderhalve week gaan de cijfers interessant worden.
Waarom niet over twee weken? Omdat de incubatietijd van omikron twee dagen is, geen vijf.![]()
![]()
Ja ZuidOostbrabant stond de hele week al bijna op nul en nu is het ingehaald. Kijk maar naar Eindhoven, 1.300.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Hè? Helmond 591! Is dat van een hele week storing of zo? Was hier steeds laag!![]()
Ik kreeg zelf klachten 2-3 dagen na blootstelling, dus dat komt wel aardig overeen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dacht dat het RIVM zei dat het maar een halve dag scheelde met de Delta variant. Maar goed, laten wij maar de 2 weken aanhouden. Is het voor iedereen hetzelfde en makkelijker te handhaven![]()
Dat kunnen ze vast ook wel, maar het RIVM rapporteert helemaal geen dagaantallen, dus waarom zouden ze?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:19 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Misschien een gestoorde vraag, maar als we weten hoe groot de achterstand is.. waarom kan een andere organisatie (RIVM) deze dan niet gewoon melden bovenop de GGD aantallen?
Het gaat het RIVM niet alleen om het aantal, maar ook om alle data die erbij hoort (leeftijd, locatie, positieve zelftest, gevaccineerd etc.). Waarom dat zo moeilijk is met deze aantallen weet ik niet overigens. Naar ik begrijp doen ze die datatransfer 's nachts en is die tijd blijkbaar tekort. Overdag moeten de systemen beschikbaar zijn om afspraken te plannen etc. Tenminste, dat is iets wat ik zijdelings gelezen heb.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Klopt geen zak van. almere staat helemaal niet in de lijst. normaal staat die zo op plek 5quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Hè? Helmond 591! Is dat van een hele week storing of zo? Was hier steeds laag!Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ja je komt met riedeltje over meer kansen op besmettingen en met een slappe vergelijking, maakt verder niet uit hoor maar beleid moet voor mij een bepaalde logica hebben en dat zit er gewoon niet genoeg in.quote:![]()
Wat opvalt:quote:
• IJsselland heeft achterstallige data ingehaald, of Twente loopt achter.
• Zuid-Oost Brabant had gister nauwelijks aangeleverd, dat is nu ingehaald
• Drenthe en Midden-Brabant lopen achter?![]()
Announce carnavalquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Die achterstanden van Zuid-OostBrabant van de hele week moeten er ook nog bij. Ik ga voor 72.000.![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja ZuidOostbrabant stond de hele week al bijna op nul en nu is het ingehaald. Kijk maar naar Eindhoven, 1.300.quote:Absurd!quote:![]()
Misschien een extra schrikkeldag inlassen om dit mooie aantal op weg te schrijven.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Beetje drukjes bij de teststraten. Vanmorgen gebeld, eerste mogelijkheid wel vandaag maar in Utrecht (woon in NHN). Volgende mogelijkheid vrijdag en bepaald niet dichterbij.![]()
Zo kom je nog eens ergens.![]()
![]()
beatrix.gifquote:![]()
432 doden elke dag. Gemiddeld. Dag in. Dag uit. Zonder corona. Waar zijn we toch mee bezig. Schaf alles af. Weg met de maatregelen en die QR kutzooi.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Neem je serieus die moeite?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:26 schreef Mammietje het volgende:
Beetje drukjes bij de teststraten. Vanmorgen gebeld, eerste mogelijkheid wel vandaag maar in Utrecht (woon in NHN). Volgende mogelijkheid vrijdag en bepaald niet dichterbij.![]()
Zo kom je nog eens ergens.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Jouw logica: je kunt de clubs net zo goed open gooien, want alle jongeren raken toch wel besmet via huisfeesten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja je komt met riedeltje over meer kansen op besmettingen en met een slappe vergelijking, maakt verder niet uit hoor maar beleid moet voor mij een bepaalde logica hebben en dat zit er gewoon niet genoeg in.
Dat vind ik een dubieuze aanname, want het aantal contacten via huisfeesten lijkt me evident lager dan het aantal contacten via reguliere stapavonden. Ergo, slechts een deel van de besmettingen die via de clubs verloopt zouden zijn verlopen nu via huisfeesten.
Daarnaast is 'waarom denk je dat het zo in Amsterdam op liep' geen valide argument in dezen, omdat de vraag niet is hoeveel besmettingen er ZIJN, maar hoeveel er geweest ZOUDEN zijn als je de clubs open had gegooid. En dan is de inschatting dat de clubs opengooien een veelvoud had opgeleverd van het huidige aantal besmettingen via huisfeesten.
Tijdens Dansen met Janssen gingen de besmettingen met 600%(!) omhoog, hè.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Bij Zwolle zie je ook om de paar dagen en spike (deze keer bijna 800) en daarna een paar dagen een stuk minder. Per gemeente en regio en zelfs landelijk zijn er een paar trends.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Hè? Helmond 591! Is dat van een hele week storing of zo? Was hier steeds laag!![]()
Klopt wel. Maar als ze er 22:30 van maken voor de bioscopen dan gaat de horeca weer uit zijn stekker. Je mag dus wel een drankje doen in de bioscoop aan de bar tot 22:30 en niet in een restaurant. Vervolgens komt een pop podia met de opmerking dat hun concerten altijd pas om 21;00 echt beginnen en dan is 22:30 echt te vroeg. En voor je het weet is alles open tot 04:00 in de nacht (bij wijze van spreken)quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja je komt met riedeltje over meer kansen op besmettingen en met een slappe vergelijking, maakt verder niet uit hoor maar beleid moet voor mij een bepaalde logica hebben en dat zit er gewoon niet genoeg in.
Denk dat waterdichte logica niet bestaat. Want waarom het 1 wel en het ander niet. UIteindelijk komt het gewoon neer op cummulatieve contact momenten.![]()
In 2020 en 2021 was het ook gewoon zo dat de bioscoop open was en het horecagedeelte eerder sloot. Prima mogelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt wel. Maar als ze er 22:30 van maken voor de bioscopen dan gaat de horeca weer uit zijn stekker. Je mag dus wel een drankje doen in de bioscoop aan de bar tot 22:30 en niet in een restaurant. Vervolgens komt een pop podia met de opmerking dat hun concerten altijd pas om 21;00 echt beginnen en dan is 22:30 echt te vroeg. En voor je het weet is alles open tot 04:00 in de nacht (bij wijze van spreken)
Denk dat waterdichte logica niet bestaat. Want waarom het 1 wel en het ander niet. UIteindelijk komt het gewoon neer op cummulatieve contact momenten.![]()
Over dik gedrukte: We zitten nu al twee jaar in deze crisis. Het grootste gedeelte van die twee jaar is er eigenlijk non-stop aan ondernemers gevraagd om creatief te zijn. Hetzelfde geldt voor mensen die graag gebruik maken van bepaalde sectoren. Denk bijvoorbeeld aan die beroemde ''je kan ook een dvd opzetten'' uitspraak van Hugo. Misschien dat het eens tijd wordt dat het kabinet eens creatief gaat denken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Daarom vind ik deze discussie ook geneuzel. Eerst was het: Als we maar tot 20:00 mogen dan heeft het echt geen zin. Nu is het tot 22:00 en dan is het weer niet goed. Oke, doen we gewoon weer 20:00.
Ik snap wel dat iedereen het maximale eruit wil halen, maar de discussie zo op tv gaat meer om zieltjes winnen dan om beleid voeren. En daar irriteer ik mij mateloos aan.
Als je zo graag naar de film wil dan ga je zondagochtend om 09;00 ofzo. Beetje gechargeerd nu, maar men mag ook wel eens wat creatiever zijn.
Overigens zie ik die 1,5M als een veel groter obstakel.
Het is van de zotte dat we maatregelen zo normaal zijn gaan vinden dat de discussie nu vooral draait rondom openingstijden en hoe hard er gezeurd wordt door mensen en sectoren. Dat we maar blij moeten zijn met wat we wel mogen. We verliezen de periode vóór Corona helemaal uit het oog. Daar zal de discussie juist om moeten gaan. Zo snel mogelijk terug naar hoe het in 2019 was. Dus ja, ik vind het heel terecht dat sectoren vragen om meer. Dat mensen vragen om meer. Na twee jaar zou het enkel daarom moeten draaien; we zouden niet met elkaar in discussie hoeven te gaan over openingstijden.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 15:31:12 ]![]()
While Danish infections and hospitalisation numbers have hovered around record highs over the past week, authorities have said there is no longer a correlation between increasing infections and hospitalisations.
https://www.reuters.com/w(...)s-others-seek-tighten-2022-01-26/
Dat zeggen ze toch niet zomaar. Daarvoor moet je je ego eerst helemaal opzij zetten, want je bent dan plotsklaps niet belangrijk meer als deskundige, de maatschappij gaat dan weer verder en je bent van je spreekstoel af.![]()
Maar ik zeg toch niet dat we niet terug moeten naar normaal? Waar zou dat uit moeten blijken dan? Ik vind het helemaal niet normaal deze situatie, maar ik snap wel dat men vanuit het kabinet de contactmomenten wat lager probeert te houden. Of ik het ermee eens ben is wat anders.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Over dik gedrukte: We zitten nu al twee jaar in deze crisis. Het grootste gedeelte van die twee jaar is er eigenlijk non-stop aan ondernemers gevraagd om creatief te zijn. Hetzelfde geldt voor mensen die graag gebruik maken van bepaalde sectoren. Denk bijvoorbeeld aan die beroemde ''je kan ook een dvd opzetten'' uitspraak van Hugo.
Het is van de zotte dat we maatregelen zo normaal zijn gaan vinden dat de discussie nu vooral draait rondom openingstijden en hoe hard er gezeurd wordt door mensen en sectoren. Dat we maar blij moeten zijn met wat we wel mogen. We verliezen de periode vóór Corona helemaal uit het oog. Daar zal de discussie juist om moeten gaan. Zo snel mogelijk terug naar hoe het in 2019 was. Dus ja, ik vind het heel terecht dat sectoren vragen om meer. Dat mensen vragen om meer. Na twee jaar zou het enkel daarom moeten draaien; we zouden niet met elkaar in discussie hoeven te gaan over openingstijden.
Gaat mij ook om de discussie op TV waar ze politiek aan het bedrijven zijn ipv echt beleid voeren.![]()
In de prullenbak ermee.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:32 schreef Wereldgozer het volgende:
Heb vandaag de boosteruitnodiging ontvangen trouwens![]()
Jawel, gaat best goed. Krijg volgende week fietstest bij de sportarts en dan begint de revalidatie. Grijp dit meteen aan om ook nog wat kilootjes kwijt te raken.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:26 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Hoe is het met jou? Alweer aan de beterende hand?
Ben wel erg geschrokken.
En nu appte zoonlief dat hij vanochtend een positieve thuistest had. Hij is vrijdag/zaterdag hier geweest. Is wrs zelf die vrijdag besmet door een cliënt in de fysiopraktijk.
Hij heeft de pcr al gehad, nu wachten op die uitslag en hopen dat wij niet besmet zijn geraakt.
Kan er ook nog wel bij!![]()
En de ironie is:quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt wel. Maar als ze er 22:30 van maken voor de bioscopen dan gaat de horeca weer uit zijn stekker. Je mag dus wel een drankje doen in de bioscoop aan de bar tot 22:30 en niet in een restaurant. Vervolgens komt een pop podia met de opmerking dat hun concerten altijd pas om 21;00 echt beginnen en dan is 22:30 echt te vroeg. En voor je het weet is alles open tot 04:00 in de nacht (bij wijze van spreken)
Denk dat waterdichte logica niet bestaat. Want waarom het 1 wel en het ander niet. UIteindelijk komt het gewoon neer op cummulatieve contact momenten.
- Aan de ene kant zegt men dat het verschil tussen 22 en 23 niets uitmaakt (lees: qua contacten)
- Aan de andere kant zegt men dat het juist heel veel uitmaakt, omdat er dan veel niet georganiseerd kan worden (lees: veel minder contacten).
Doesn't add up.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Fijn dat het de goede kant op gaat. Sterkte met revalideren, en hopelijk niet positief!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Jawel, gaat best goed. Krijg volgende week fietstest bij de sportarts en dan begint de revalidatie. Grijp dit meteen aan om ook nog wat kilootjes kwijt te raken.
Ben wel erg geschrokken.
En nu appte zoonlief dat hij vanochtend een positieve thuistest had. Hij is vrijdag/zaterdag hier geweest. Is wrs zelf die vrijdag besmet door een cliënt in de fysiopraktijk.
Hij heeft de pcr al gehad, nu wachten op die uitslag en hopen dat wij niet besmet zijn geraakt.
Kan er ook nog wel bij!Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Goed voor de omzet van PostNLquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:32 schreef Wereldgozer het volgende:
Heb vandaag de boosteruitnodiging ontvangen trouwens@ludovico @TheFreshPrince
![]()
Ja maar hier zoeken we echt de grenzen op hoor. Zóóó spannend!!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:32 schreef Mondkapje het volgende:
While Danish infections and hospitalisation numbers have hovered around record highs over the past week, authorities have said there is no longer a correlation between increasing infections and hospitalisations.
https://www.reuters.com/w(...)s-others-seek-tighten-2022-01-26/
Dat zeggen ze toch niet zomaar. Daarvoor moet je je ego eerst helemaal opzij zetten, want je bent dan plotsklaps niet belangrijk meer als deskundige, de maatschappij gaat dan weer verder en je bent van je spreekstoel af.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De sluitingstijd van 22:00 is niet bedacht zodat bioscopen geen film om 20:30 kunnen laten beginnen, dat is gewoon een hele irritante bijkomstigheid. Of die mensen nou van 20:30 tot 22:00 of 22:30 in de zaal zitten maakt geen reet uit.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En de ironie is:
- Aan de ene kant zegt men dat het verschil tussen 22 en 23 niets uitmaakt (lees: qua contacten)
- Aan de andere kant zegt men dat het juist heel veel uitmaakt, omdat er dan veel niet georganiseerd kan worden (lees: veel minder contacten).
Doesn't add up.![]()
Werd net in de supermarkt aangesproken door een Boomer. Of ik meer afstand kon houden.
Nou wordt ie helemaal mooi.
Uiteraard geen gehoor aan gegeven. @zoost![]()
Klap in het gezicht van de zorgquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Werd net in de supermarkt aangesproken door een Boomer. Of ik meer afstand kon houden.
Uiteraard geen gehoor aan gegeven. @:zoost
Je hebt zeker ook de 4e prik nog niet gehad![]()
Dat hij zelf afstand neemtquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Uiteraard geen gehoor aan gegeven. @:zoost![]()
![]()
quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Uiteraard geen gehoor aan gegeven. @:zoost![]()
![]()
![]()
Je zegt dat sectoren blij moeten zijn met wat ze krijgen en dat je het apart vind dat sectoren vragen om meer. Alsof ze nu in hun handen mogen klappen. Dat ze maar creatief moeten zijn. Of ik lees je posts echt compleet verkeerd; dan excuses.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar ik zeg toch niet dat we niet terug moeten naar normaal? Waar zou dat uit moeten blijken dan? Ik vind het helemaal niet normaal deze situatie, maar ik snap wel dat men vanuit het kabinet de contactmomenten wat lager probeert te houden. Of ik het ermee eens ben is wat anders.
Gaat mij ook om de discussie op TV waar ze politiek aan het bedrijven zijn ipv echt beleid voeren.
Het is echt neuken achter de komma. Maakt geen ene reet verschil of je zaken om 00.00 dicht gooit of om 22.00. Dat benoemde Kuipers gister zelfs; het verschil is minimaal. Het aantal besmettingen stijgt zo hard dat dat het verschil niet gaat maken; die contact momenten zijn er sowieso wel.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 15:39:01 ]![]()
Je zegt net zelf dat de films van 20.30 en 22.15 niet door kunnen gaan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:36 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De sluitingstijd van 22:00 is niet bedacht zodat bioscopen geen film om 20:30 kunnen laten beginnen, dat is gewoon een hele irritante bijkomstigheid. Of die mensen nou van 20:30 tot 22:00 of 22:30 in de zaal zitten maakt geen reet uit.
En ik lees hier net ook dat het echt niet mogelijk is voor mensen om eerder naar de bioscoop te gaan.
Dus per saldo zijn er minder mensen naar de bioscoop = minder contacten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Volgende keer vanaf anderhalve meter in zijn bek tuffenquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Uiteraard geen gehoor aan gegeven. @:zoostLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
ik vind vooral de onderbouwing mager, "meer of minder" besmettingen kan ik ook nog wel raden en alles moet maar gewoon dicht want te moeilijk voor de boa's om bij te houdenquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Hij heeft het erover dat een show die normaliter om 20u begint nu om 19.30 moet beginnen. En dat de bezoekers best wat creatiever mogen zijn in het indelen van hun leven zodat ze een half uurtje eerder aanwezig kunnen zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gaat mij ook om de discussie op TV waar ze politiek aan het bedrijven zijn ipv echt beleid voeren.
Je zegt dat sectoren blij moeten zijn met wat ze krijgen en dat je het apart vind dat sectoren vragen om meer. Alsof ze nu in hun handen mogen klappen. Of ik lees je posts echt compleet verkeerd; dan excuses.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Tijd om te douchen?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Uiteraard geen gehoor aan gegeven. @:zoostJe bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Was een vrouw. En bij de kassa, dus wel wat lastiger.quote:
Ik sluit dan gewoon aan. Ze liep ook ontzettend te kutten met haar kooppunten en weet ik wat ze allemaal had.
Sta ik dan in de rij voor de kassa. Met 3 vaccinaties en een mondkapje. Alles voor de zwakkeren van de maatschappij. Maar nog is het niet genoeg.
Houden jullie wel 1,5 meter afstand bij de kassa?![]()
Die zelfscankassa's staan wel op anderhalve meter toch?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Houden jullie wel 1,5 meter afstand bij de kassa?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Natuurlijk vragen sectoren altijd om meer. Maar het kabinet is van mening dat er ergens een lijn getrokken moet worden om het aantal contactmomenten te beperken. Ik voeg daaraan toe dat als ze nu zeggen dat theaters en bioscopen wel tot 22:30 open mogen blijven dat andere bedrijven dan weer gaan klagen dat ze dit ook willen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je zegt dat sectoren blij moeten zijn met wat ze krijgen en dat je het apart vind dat sectoren vragen om meer. Alsof ze nu in hun handen mogen klappen. Dat ze maar creatief moeten zijn. Of ik lees je posts echt compleet verkeerd; dan excuses.
Het is echt neuken achter de komma. Maakt geen ene reet verschil of je zaken om 00.00 dicht gooit of om 22.00. Dat benoemde Kuipers gister zelfs; het verschil is minimaal. Het aantal besmettingen stijgt zo hard dat dat het verschil niet gaat maken; die contact momenten zijn er sowieso wel.
En dan vind ik de discussie over tijd minder relevant dan over de bezetting van 1,5M. Iets wat mij veel problematischer nog lijkt voor de theaters en bioscopen.![]()
Ik houd nergens meer afstand.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Was een vrouw. En bij de kassa, dus wel wat lastiger.
Ik sluit dan gewoon aan. Ze liep ook ontzettend te kutten met haar kooppunten en weet ik wat ze allemaal had.
Sta ik dan in de rij voor de kassa. Met 3 vaccinaties en een mondkapje. Alles voor de zwakkeren van de maatschappij. Maar nog is het niet genoeg.
Houden jullie wel 1,5 meter afstand bij de kassa?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ze kunnen niet doorgaan omdat de maatregel niet is aangepast aan de bioscopen en theaters, niet omdat het de BEDOELING was dat ze niet door kunnen gaan. Het is primair een maatregel voor de horeca die is doorgetrokken naar de cultuursector want makkelijk.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zegt net zelf dat de films van 20.30 en 22.15 niet door kunnen gaan.
En ik lees hier net ook dat het echt niet mogelijk is voor mensen om eerder naar de bioscoop te gaan.
Dus per saldo zijn er minder mensen naar de bioscoop = minder contacten.![]()
En mijn punt is dat dat tot op zekere hoogte al twee jaar lang gevraagd wordt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hij heeft het erover dat een show die normaliter om 20u begint nu om 19.30 moet beginnen. En dat de bezoekers best wat creatiever mogen zijn in het indelen van hun leven zodat ze een half uurtje eerder aanwezig kunnen zijn.
Kijk, voor mij geen probleem om iets eerder te gaan hoor, maar ik zie ook dat het echt inkomsten kan schelen & dat niet iedere bezoeker de mogelijkheid heeft om bijvoorbeeld eerder te gaan.![]()
Weten we eigenlijk hoeveel mensen in het verleden een regulier verkoudheidsvirus opliepen in de wintermaanden, op dagbasis?
Ben zelf al twee jaar niet meer verkouden geweest trouwens
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
twente loopt fors achter vermoed ikquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:25 schreef Benny het volgende:
[..]
Wat opvalt:
• IJsselland heeft achterstallige data ingehaald, of Twente loopt achter.
• Zuid-Oost Brabant had gister nauwelijks aangeleverd, dat is nu ingehaald
• Drenthe en Midden-Brabant lopen achter?Alius aliud dicit![]()
Ik vind de voorbeelden die jij noemde qua flexibiliteit wel echt van een totaal andere orde dan van bezoekers vragen of ze een half uurtje of een uurtje eerder willen komen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En mijn punt is dat dat tot op zekere hoogte al twee jaar lang gevraagd wordt.
Kijk, voor mij geen probleem om iets eerder te gaan hoor, maar ik zie ook dat het echt inkomsten kan schelen & dat niet iedere bezoeker de mogelijkheid heeft om bijvoorbeeld eerder te gaan.
En nee, niet iedere bezoeker heeft die mogelijkheid. Maar voor het gros zal het geen probleem zijn als ze echt willen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Bedrijven klagen al twee jaar lang, waarom zou het Rutte iets uitmaken als de horeca gaat janken over dat half uurtje? Prima te onderbouwen gezien het verschil tussen zuipen in het café en een bioscoopbezoek. Gewoon doen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Natuurlijk vragen sectoren altijd om meer. Maar het kabinet is van mening dat er ergens een lijn getrokken moet worden om het aantal contactmomenten te beperken. Ik voeg daaraan toe dat als ze nu zeggen dat theaters en bioscopen wel tot 22:30 open mogen blijven dat andere bedrijven dan weer gaan klagen dat ze dit ook willen.
En dan vind ik de discussie over tijd minder relevant dan over de bezetting van 1,5M. Iets wat mij veel problematischer nog lijkt voor de theaters en bioscopen.![]()
Die opmerking van Rutte dat de sector er creatief mee om moest gaan vond ik echt schofterig eigenlijk. Als er een branche is die al twee jaar lang overal achteraan bungelt is het de cultuur- en evenementensector, die binnen hun mogelijkheden het maximale doen en toch telkens de rekening krijgen. Om dan maar te zeggen "wees maar creatiever", dan heb je het echt niet begrepen....quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En mijn punt is dat dat tot op zekere hoogte al twee jaar lang gevraagd wordt.
Kijk, voor mij geen probleem om iets eerder te gaan hoor, maar ik zie ook dat het echt inkomsten kan schelen & dat niet iedere bezoeker de mogelijkheid heeft om bijvoorbeeld eerder te gaan.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Maar over dik gedrukte: waarom is dat een probleem? Waarom sectoren geen extra ruimte geven; voornamelijk omdat er de kans bestaat dat andere sectoren dat dan ook willen? Nu is er ook al commentaar vanuit de sectoren; dus dat commentaar is er toch al. Als het zoveel omzet kan schelen voor theaters en bioscopen vind ik het meer dan logisch dat daar naar geluisterd wordt als die ruimte er is. En je dan niet tegen laten houden omdat andere sectoren dan wellicht gaan zeuren. Die hebben nu ook al commentaar.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Natuurlijk vragen sectoren altijd om meer. Maar het kabinet is van mening dat er ergens een lijn getrokken moet worden om het aantal contactmomenten te beperken. Ik voeg daaraan toe dat als ze nu zeggen dat theaters en bioscopen wel tot 22:30 open mogen blijven dat andere bedrijven dan weer gaan klagen dat ze dit ook willen.
En dan vind ik de discussie over tijd minder relevant dan over de bezetting van 1,5M. Iets wat mij veel problematischer nog lijkt voor de theaters en bioscopen.
Wel eens over die 1.5 meter ja.![]()
Hier in Amsterdam niet meer. 50cm nog wel.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Houden jullie wel 1,5 meter afstand bij de kassa?![]()
Uiteraard. Maar het is wel een direct beoogd effect van het beleid, namelijk dat het aantal contacten laat op de avond verminderd wordt. Dat is de nachthoreca, maar dus eventueel ook een late filmvertoning.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ze kunnen niet doorgaan omdat de maatregel niet is aangepast aan de bioscopen en theaters, niet omdat het de BEDOELING was dat ze niet door kunnen gaan. Het is primair een maatregel voor de horeca die is doorgetrokken naar de cultuursector want makkelijk.
En dat staat allemaal nog los van de vraag of het zinvol is culturele voorstellingen te beperken, gezien het (naar mijn idee) minimale risico.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het zijn ook altijd dezelfde!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Uiteraard geen gehoor aan gegeven. @:zoostSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik weet niet of dat zo is want van OMT moesten we allemaal om 8 uur naar bed maar ome Mark en ome Ernst hebben daar maar liefst 10 uur van gemaakt en daar moet we wat blij mee zijn blijkbaarquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:43 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ze kunnen niet doorgaan omdat de maatregel niet is aangepast aan de bioscopen en theaters, niet omdat het de BEDOELING was dat ze niet door kunnen gaan. Het is primair een maatregel voor de horeca die is doorgetrokken naar de cultuursector want makkelijk.![]()
Amenquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die opmerking van Rutte dat de sector er creatief mee om moest gaan vond ik echt schofterig eigenlijk. Als er een branche is die al twee jaar lang overal achteraan bungelt is het de cultuur- en evenementensector, die binnen hun mogelijkheden het maximale doen en toch telkens de rekening krijgen. Om dan maar te zeggen "wees maar creatiever", dan heb je het echt niet begrepen....![]()
Ik doe, als ik een winkelkarretje heb in de super, die meestal achter mij zodat ik daarmee afstand afdwingquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Houden jullie wel 1,5 meter afstand bij de kassa?
En dat doe ik niet omdat ik covid angst heb, maar omdat ik een tyfus hekel heb aan onbekenden die in mijn personal space komen![]()
![]()
Anderhalve week was een mooie termijn geweest om te zeggen: blijven de opnamecijfers binnen de perken, dan laten we die tijd van 22.00 's avonds los en geen anderhalve meter in de theaters. Dan was hun trots ook gered. Maar men duwt het weer drie lange weken vooruit zonder enige onderbouwing waarom het drie weken is.![]()
Elke idioot kan bedenken dat in een kroeg veel meer besmettingen plaatsvinden dan in een bioscoop. Als iedere idioot dat kan bedenken kunnen Rutte en co dat ook.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar het is wel een direct beoogd effect van het beleid, namelijk dat het aantal contacten laat op de avond verminderd wordt. Dat is de nachthoreca, maar dus eventueel ook een late filmvertoning.
En dat staat allemaal nog los van de vraag of het zinvol is culturele voorstellingen te beperken, gezien het (naar mijn idee) minimale risico.
Het uit gemakzucht doortrekken van zo'n maatregelen getuigt gewoon totaal niet van de wil om bedrijven (en consumenten) te ondersteunen. Ze zouden het onderste uit de kan moeten halen om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk kan. Dat doen ze nu niet.![]()
Het zijn de instanties zelf die aangeven dat het nauwelijks nog te handhaven is, hè? Als men werkelijk zou berusten in verschillen per sector zou er ook niet gehandhaafd hoeven worden en is er dus geen probleem. Maar blijkbaar gebeurt dat dus niet, en loopt men in de praktijk tegen veel onbegrip en verzet aan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar over dik gedrukte: waarom is dat een probleem? Waarom sectoren geen extra ruimte geven; voornamelijk omdat er de kans bestaat dat andere sectoren dat dan ook willen? Nu is er ook al commentaar vanuit de sectoren; dus dat commentaar is er toch al. Als het zoveel omzet kan schelen voor theaters en bioscopen vind ik het meer dan logisch dat daar naar geluisterd wordt als die ruimte er is. En je dan niet tegen laten houden omdat andere sectoren dan wellicht gaan zeuren. Die hebben nu ook al commentaar.
Dat is sowieso het hele punt wat mij betreft, als de gemiddelde persoon zich nu iets verantwoordelijker gedraagd hoeft er én niet gehandhaafd te worden, én kan het meeste gewoon open.
Even de curve flattenenquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:49 schreef Mondkapje het volgende:
Anderhalve week was een mooie termijn geweest om te zeggen: blijven de opnamecijfers binnen de perken, dan laten we die tijd van 22.00 's avonds los en geen anderhalve meter in de theaters. Dan was hun trots ook gered. Maar men duwt het weer drie lange weken vooruit zonder enige onderbouwing waarom het drie weken is.![]()
Maak er twee weken van. Iedere twee weken de situatie opnieuw beoordelen. Loopt het niet uit de klauwen? Dan kan er weer iets meer. Dat was toch ook het beoogde doel? Stapsgewijs versoepelen? Zes weken is niet echt stapsgewijs.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:49 schreef Mondkapje het volgende:
Anderhalve week was een mooie termijn geweest om te zeggen: blijven de opnamecijfers binnen de perken, dan laten we die tijd van 22.00 's avonds los en geen anderhalve meter in de theaters. Dan was hun trots ook gered. Maar men duwt het weer drie lange weken vooruit.![]()
Ja mee eens. Die drie weken vond ik ook erg lang. Maar wellicht gaan Mark en Ernst wel naar de bioscoop om 19:00 over anderhalve week., want die om 20:00 gaat niet door. Creatief van ze!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:49 schreef Mondkapje het volgende:
Anderhalve week was een mooie termijn geweest om te zeggen: blijven de opnamecijfers binnen de perken, dan laten we die tijd van 22.00 's avonds los en geen anderhalve meter in de theaters. Maar men duwt het weer drie lange weken vooruit.![]()
Intuïtief klinkt dit logisch. Alleen in de praktijk liep men blijkbaar toch tegen te veel problemen aan. Anders zou men niet zo hameren op de handhaafbaarheid lijkt me.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:49 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Elke idioot kan bedenken dat in een kroeg veel meer besmettingen plaatsvinden dan in een bioscoop. Als iedere idioot dat kan bedenken kunnen Rutte en co dat ook.
Het uit gemakzucht doortrekken van zo'n maatregelen getuigt gewoon totaal niet van de wil om bedrijven (en consumenten) te ondersteunen. Ze zouden het onderste uit de kan moeten halen om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk kan. Dat doen ze nu niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Straks is het carnaval, dat mag wel maar in het theater moet je nog op anderhalve meter zitten. Waarom dat mondkapje tijdens zitten is verdwenen, werd ook niet beargumenteerd, ook geen journalisten die daarnaar vroegen. Waarom niet anderhalve meter laten vallen en iedereen een papieren mondkapje op? Dan had je voorstellingen kunnen geven die tenminste rendabel zijn.![]()
Okee Sywertquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:55 schreef Mondkapje het volgende:
Straks is het carnaval, dat mag wel maar in het theater moet je nog op anderhalve meter zitten. Waarom dat mondkapje tijdens zitten is verdwenen, werd ook niet beargumenteerd, ook geen journalisten die daarnaar vroegen. Waarom niet anderhalve meter laten vallen en iedereen een papieren mondkapje op? Dan had je voorstellingen kunnen geven die tenminste rendabel zijn.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
is niet verdwenenquote:Op woensdag 26 januari 2022 15:55 schreef Mondkapje het volgende:
Straks is het carnaval, dat mag wel maar in het theater moet je nog op anderhalve meter zitten. Waarom dat mondkapje tijdens zitten is verdwenen, werd ook niet beargumenteerd, ook geen journalisten die daarnaar vroegen. Waarom niet anderhalve meter laten vallen en iedereen een papieren mondkapje op? Dan had je voorstellingen kunnen geven die tenminste rendabel zijn.![]()
Omdat je dan weer kinderachtige initiatieven krijgt zoals kroegen die een beamer ophangen en zich een bioscoop noemen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:49 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Elke idioot kan bedenken dat in een kroeg veel meer besmettingen plaatsvinden dan in een bioscoop. Als iedere idioot dat kan bedenken kunnen Rutte en co dat ook.
Het uit gemakzucht doortrekken van zo'n maatregelen getuigt gewoon totaal niet van de wil om bedrijven (en consumenten) te ondersteunen. Ze zouden het onderste uit de kan moeten halen om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk kan. Dat doen ze nu niet.
Net zoals cabaret in een vliegtuig en kapsalons in theaters.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Maandag inderdaad 150K getest, 77K positief, 51.76%
Je kan beter kop of munt gaan doen bij de teststraat
Sowieso. Ik heb geen zin om in de huisdierenlucht en rookasem van mensen te staan.quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Houden jullie wel 1,5 meter afstand bij de kassa?Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
Was 150k niet het testlimiet of is dat inmiddels hoger?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:58 schreef _serial_ het volgende:
Maandag inderdaad 150K getest, 77K positief, 51.76%
Je kan beter kop of munt gaan doen bij de teststraat![]()
Of een DJ bij een Janssen locatie!quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat je dan weer kinderachtige initiatieven krijgt zoals kroegen die een beamer ophangen en zich een bioscoop noemen.
Net zoals cabaret in een vliegtuig en kapsalons in theaters.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: