abonnement Unibet Coolblue
pi_203373894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:47 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Newsom is onderdeel van een van de koninklijke families, neefje van House Speaker Nancy Pelosi.

Weet je trouwens wie een schoonzoon van Nancy Pelosi is? Michiel Vos, Amerika-correspondent van diverse Nederlandse omroepen. En die mag dan de politiek in Amerika gaan duiden op de Nederlandsche buis
Je bent nu wel erg spijkers op laag water aan het zoeken.
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:51:19 #27
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203373931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat geloof je zelf?

De GOP is nog gewoon de partij van het grootkapitaal, de bedrijven en de meest vermogenden, waarbij de bijbel en godsdienst vooral als dekmantel wordt gebruikt om het Evangelical stemvee binnen te houden. Verliest het hen, is de GOP ten dode opgeschreven. Hetgeen hun gedweep met de bijbel nog wranger maakt, wetende dat die partij zo ongeveer alles leert wat in het Evangelie wordt verworpen.
Wat is jouw fixatie met het geloof? Amerikanen zijn nu eenmaal wat excentrieker op dat vlak, maar vooral de grondwet die ze tegen een tirannieke overheid beschermt, vinden ze heel belangrijk. De tirannieke overheid die steeds meer vorm krijgt, in een hogere versnelling gezet door GW Bush en Obama.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:52:59 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203373958
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:48 schreef Bepje het volgende:

[..]
Je bent nu wel erg spijkers op laag water aan het zoeken.
Ja?

Dacht je dat men Vos in Hilversum hetzelfde podium had gegeven als hij getrouwd was met de dochter van Trump of Mitch McConnell? Think again.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_203373975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:51 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Wat is jouw fixatie met het geloof? Amerikanen zijn nu eenmaal wat excentrieker op dat vlak, maar vooral de grondwet die ze tegen een tirannieke overheid beschermt, vinden ze heel belangrijk.
Dat is simpel, want je kan de de GOP nou eenmaal niet los zien van evangelistisch talibanisme.
quote:
De tirannieke overheid die steeds meer vorm krijgt, in een hogere versnelling gezet door GW Bush en Obama.
bla
pi_203374190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, je 'feit' dat men massaal 'democratische hell holes' aan het verlaten is omdat er daar een 'woke regime' zou heersen is wat lachwekkend is. Het is allemaal namelijk iets prozaïscher: vermogende lieden verkassen naar gebieden waar het financieel uitermate aantrekkelijk is om te settelen. Zie Texas, Florida en Tennessee.

Dat mensen zonder vermogen hoogstwaarschijnlijk géén exodus naar die prachtige oorden afleggen, is weinig verrassend.

Feiten... zoals het gegeven dat al decennia achter elkaar het vooral de Republikeinse staten zijn die in werkelijk alle lijsten onderaan bungelen: qua gezondheid, werknemersrecht, veiligheid, onderwijs, welvaart... Maar het zijn de Democratische staten, die daarentegen al even zo lang zo ongeveer overal bovenaan staan, die de hell-holes zijn want Heatwave de Trump fanboy heeft een simplistisch links-rechts wereldbeeld waarbij hij ook nog eens Nederlandse links-rechts terminologie wil toepassen op de Amerikaanse.

Dat zorgt voor cabaret, inderdaad.
Nou klopt wat je zegt niet helemaal. Het zijn voornamelijk lager opgeleiden die Californie verlaten, terwijl er meer hoogopgeleiden binnenkomen. Verklaring is ook niet zo moeilijk, door Silicon Valley is er een grote groep grootverdieners in Californie binnen gekomen die de prijzen opdrijft, waardoor vooral huizen voor mensen die niet in de IT werken onbetaalbaar worden. Das best een probleem.

Heeft uiteraard niets met het 'links' zijn van California, laat staan onzin als 'wokisme' te maken.
pi_203374241
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:09 schreef kipknots het volgende:

[..]
Nou klopt wat je zegt niet helemaal. Het zijn voornamelijk lager opgeleiden die Californie verlaten, terwijl er meer hoogopgeleiden binnenkomen. Verklaring is ook niet zo moeilijk, door Silicon Valley is er een grote groep grootverdieners in Californie binnen gekomen die de prijzen opdrijft, waardoor vooral huizen voor mensen die niet in de IT werken onbetaalbaar worden. Das best een probleem.

Heeft uiteraard niets met het 'links' zijn van California, laat staan onzin als 'wokisme' te maken.

Je snapt het niet. Dit is Fok, alles heeft daar mee te maken. ;)
  woensdag 26 januari 2022 @ 15:13:07 #32
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203374264
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:09 schreef kipknots het volgende:

[..]
Nou klopt wat je zegt niet helemaal. Het zijn voornamelijk lager opgeleiden die Californie verlaten, terwijl er meer hoogopgeleiden binnenkomen. Verklaring is ook niet zo moeilijk, door Silicon Valley is er een grote groep grootverdieners in Californie binnen gekomen die de prijzen opdrijft, waardoor vooral huizen voor mensen die niet in de IT werken onbetaalbaar worden. Das best een probleem.

Heeft uiteraard niets met het 'links' zijn van California, laat staan onzin als 'wokisme' te maken.
Er zijn het laatste jaar honderdduizenden latino's aan nieuw stemvee illegaal de grens over gewandeld, waarvan er een hoop naar Cali willen om de laaggeschoolde arbeid nog goedkoper te willen doen. Kan ook een reden zijn om Californie te ontvluchten als arbeider.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_203374458
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:13 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Er zijn het laatste jaar honderdduizenden latino's aan nieuw stemvee illegaal de grens over gewandeld, waarvan er een hoop naar Cali willen om de laaggeschoolde arbeid nog goedkoper te willen doen. Kan ook een reden zijn om Californie te ontvluchten als arbeider.
De verwachting is dat de mediane huizenprijs in Californie komend jaar stijgt naar 834.400. Dat is dus heel Californie, in de grote steden zal dat nog hoger zijn. Dat maakt een huis onbetaalbaar voor bv winkelmedewerkers. Het is ook gelijk een verklaring waarom Californie zo'n relatief hoge dakloze populatie heeft.

Nou valt de dakloze populatie in Californie nog een stuk meer op dan in andere staten; Phoenix schijnt bv een vergelijkbaar percentage daklozen te hebben als Los Angeles, maar in de hitte van Phoenix overleef je het niet lang als je buiten leeft. Het milde klimaat van Californie zorgt ervoor dat veel meer daklozen ook echt op straat leven.
  woensdag 26 januari 2022 @ 15:27:56 #34
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_203374516
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:23 schreef kipknots het volgende:

Nou valt de dakloze populatie in Californie nog een stuk meer op dan in andere staten; Phoenix schijnt bv een vergelijkbaar percentage daklozen te hebben als Los Angeles, maar in de hitte van Phoenix overleef je het niet lang als je buiten leeft.
Waar zijn die daklozen in Phoenix dan als ze niet buiten zijn?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_203374598
quote:
11s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Waar zijn die daklozen in Phoenix dan als ze niet buiten zijn?
Daklozenopvang?

Al lees ik nu dat er toch steeds meer mensen in Phoenix op straat leven. Maar relatief is dat in Californie nog steeds een stuk hoger.
pi_203374779
quote:
6s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:14 schreef Twiitch het volgende:
Los Angeles was denk ik wel de grootste tegenvaller uit m'n hele reisgeschiedenis. Oprecht een afschuwelijke stad.
Heb je ook nog al die daklozen gezien die gewoon op straat liggen midden in downtown LA? En het zijn er niet zo'n beetje ook. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_203374941
quote:
2s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De oplossing is dan ook een meerdere partijenstelsel, maar dat zullen ze daar nooit krijgen. Dus krijg je tot het jaar 3000 getrouwtrek tussen de twee partijen en gebeurd er eigenlijk maar weinig. En het zijn ook nog twee dezelfde smaken. Rechts kapitalisme en Rechts kapitalisme light in feite.

Het is gok ik de reden dat Amerika uit elkaar zal vallen op een gegeven moment.
Maar in Californië is daar toch geen sprake van? Daar hebben de Democraten zo'n beetje alle belangrijke posten in handen dus het is niet het gevolg van obstructie van de Republikeinen dat ze er nu zo voor staan.
pi_203374981
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Heb je ook nog al die daklozen gezien die gewoon op straat liggen midden in downtown LA? En het zijn er niet zo'n beetje ook. :')
ik was er 25 jaar geleden en toen was dit nog niet zo zichtbaar (als het er al was).
Ik heb recent beelden gezien waar ik dus als puber over mooie boulevards liep waar nu dus de zwervers opgestapeld liggen.
wat een contrast....
Is san francisco ook al zo'n shithole?
Dat vond ik een mooiere stad dan LA
pi_203375066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar in Californië is daar toch geen sprake van? Daar hebben de Democraten zo'n beetje alle belangrijke posten in handen dus het is niet het gevolg van obstructie van de Republikeinen dat ze er nu zo voor staan.
Het daadwerkelijke probleem betreft dan ook de Democraten zelf en hun werkelijk belabberde beleid. Maar dit benoemen zorgt bij sommigen voor hevige frustratie en woede. En dan kan men het niet laten om de realiteit te ontkennen en op gepassioneerde wijze in de bres te springen voor de Democraten. Een bizarre reflex die desalniettemin fascinerend blijft om te aanschouwen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 26 januari 2022 @ 16:32:24 #40
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203375393
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:34 schreef nixxx het volgende:
Heeft dit ook te maken met het verhogen van de grens van wat als felony theft beschouwd wordt? Dat was eerst vrij laag en nu pas boven 950 USD?
Je hebt ook videos uit San Francisco waar men gewoon rooft in winkels zonder dat de beveiliging ingrijpt.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_203375513
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:01 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
ik was er 25 jaar geleden en toen was dit nog niet zo zichtbaar (als het er al was).
Ik heb recent beelden gezien waar ik dus als puber over mooie boulevards liep waar nu dus de zwervers opgestapeld liggen.
wat een contrast....
Is san francisco ook al zo'n shithole?
Dat vond ik een mooiere stad dan LA
San Francisco verschilt heel erg per blok. Ene blok lopen er gewoon winkelende mensen, blok verder is het 1 grote teringzooi met junks en vage lui.
  roze woensdag 26 januari 2022 @ 16:44:04 #42
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_203375546
Jezus wat een teringbende.
Your beauty never ever scared me.
pi_203375647
Nou en. In elk land is wel wat. Wij staan als klein landje bovenaan qua drugscriminaliteit.
pi_203375835
quote:
99s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:41 schreef boskameel het volgende:

[..]
San Francisco verschilt heel erg per blok. Ene blok lopen er gewoon winkelende mensen, blok verder is het 1 grote teringzooi met junks en vage lui.
Wij hadden drie jaar geleden een simpel hotel downtown. Wat een zooitje in sommige straten. Overal junks, naalden en gekken die in het wilde weg aan het schreeuwen zijn tegen onzichtbare mensen. Ook nog de metro naar Oakland gepakt voor een basketbalwebstrijd. Lagen de homeless gewoon crack te roken in de coupé.

Bizar dat verschil in welvaart. Blij dat we dat hier beter geregeld hebben.
^ To je nesmysl ^
pi_203376039
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:01 schreef TyVole het volgende:

[..]
Wij hadden drie jaar geleden een simpel hotel downtown. Wat een zooitje in sommige straten. Overal junks, naalden en gekken die in het wilde weg aan het schreeuwen zijn tegen onzichtbare mensen. Ook nog de metro naar Oakland gepakt voor een basketbalwebstrijd. Lagen de homeless gewoon crack te roken in de coupé.

Bizar dat verschil in welvaart. Blij dat we dat hier beter geregeld hebben.
Echt niet toen doen inderdaad. Wij waren in de eerste uren SF in een avondwinkel en er zat binnen bij de ingang iemand op de grond te schijten.
pi_203376508
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:01 schreef fubaaar22 het volgende:

[..]
ik was er 25 jaar geleden en toen was dit nog niet zo zichtbaar (als het er al was).
Ik heb recent beelden gezien waar ik dus als puber over mooie boulevards liep waar nu dus de zwervers opgestapeld liggen.
wat een contrast....
Is san francisco ook al zo'n shithole?
Dat vond ik een mooiere stad dan LA
San Fransisco valt vergeleken met LA nog wel mee dacht ik, alleen moet je niet even verderop in Oakland gaan kijken, want dan denk je dat je in een oorlogsgebied bent terechtgekomen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 18:08:00 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203376660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:51 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Wat is jouw fixatie met het geloof? Amerikanen zijn nu eenmaal wat excentrieker op dat vlak, maar vooral de grondwet die ze tegen een tirannieke overheid beschermt, vinden ze heel belangrijk. De tirannieke overheid die steeds meer vorm krijgt, in een hogere versnelling gezet door GW Bush en Obama.
Die fixatie zit vooral bij die conservatieve Republikeinen hoor... :')

Overigens, je wil beweren dat het voor Obama en Bush beter was?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203376709
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wie ruimt die rotzooi eigenlijk op?
Niemand, want levert niks op.
pi_203377472
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wie ruimt die rotzooi eigenlijk op?
Zo te zien niemand.
Leuk om te zien eigenlijk dat nostalgische beroepen terug komen.
Eerst hadden de Somaliërs hebben de piraterij al nieuw leven ingeblazen en nu dit.
pi_203377513
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je bedoelt zoals de Republikeinen zich sinds Reagan naar buiten toe presenteren als God's eigen partij, de partij van christelijke reinheid, bijbelse moraal en morele verhevenheid?

Amerikaanse politiek is een theater? Echt?
Mooie jij-bak weer. Waarom altijd in de bres schieten voor die hyperneoliberale democraten?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')