Nu is het plots een gestichtquote:
In 1904 ja. Misschien kan Domni hier iets over vertellen tijdens de wandelingquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Nu is het plots een gesticht
< GoA doet ogen snel weer open
Ooglijdersgesticht zelfs, maar het is inderdaad een prachtig gebouwquote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:26 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Nu is het plots een gesticht
< GoA doet ogen snel weer open
In die tijden werd gewoon aan alles wat gemaakt werd Qualiteit, zorg en schoonheid besteed.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:28 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ooglijdersgesticht zelfs, maar het is inderdaad een prachtig gebouw
eventjesquote:
Ja prachtig, ik ben een sucker voor dat soort architectuurquote:
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ooglijdersgasthuis
Prachtige naam!
- Hallo! Ik lijd aan mijn oog
- Geen probleem meneer, daar hebben wij een uitstekend en mooi gasthuis voor
- Mooi FF naar mijn tandenborstel tasten en ik kom er aan.
DJ Groot aan de draaitafelquote:
I know.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:31 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja prachtig, ik ben een sucker voor dat soort architectuur![]()
Jobiiquote:
Ooglijdersquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:31 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Officieel "Nederlandsch Gasthuis voor Behoeftige en Minvermogende Ooglijders"
Is inmiddels al lang geen oogziekenhuis meer . Inmiddels zitten er vooral appartementen in
Ja duh... zo heette het op de vorige pagina ook al 5 keerquote:
Wow!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:57 schreef Prisha het volgende:
[..]
Utrecht daar komt mijn moeder vandaan. Is er geboren en getogen. Mijn Oma (en moeder) woonden op de hoek Biltstraat/FC Donderstraat, boven . Hij had op de begaande grond een cafetaria (daar zat tot kort voorheen restaurant De Kust) en ze woonden met z'n allen daarboven op de middelste verdieping. Later woonde mijn moeders oudste zus op de bovenste etage.
Edit: ha, ik heb zelfs een hele oude foto gevonden. Dat balkonnetje heb ik vaak op gestaan. Mijn zusje heeft het verf van de reling er nog afgeknaagd![]()
[ link | afbeelding ]
Ja maar nu staat het er zonder een woord erachter en dat is tig keer grappigerquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:32 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ja duh... zo heette het op de vorige pagina ook al 5 keer
quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:35 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ja maar nu staat het er zonder een woord erachter en dat is tig keer grappiger
Oh noesquote:
Ik vermoed dat ik daar mn hoofd zal stoten ....quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:34 schreef Prisha het volgende:
@:Domnivoor je weet dat je ook onder de Dom tot 4 meter onder de grond kan? Mijn zusje heeft ooit een rondleiding gehad.
Deze geloof ik, alleen dan via haar werk: Vier meter onder straatniveau zie je de stad zoals je haar nooit eerder zag: rauw, donker en spannend. Een gids gaat met je mee om alles te duiden.
Een tocht van 75 minuten door de catacomben van het Domplein wacht op je. Dan dalen we af. Wat je te zien krijgt? Denk aan Middeleeuwse kelders, brokstukken en muurresten. Wat opgegraven schatten hier en daar. Jouw gids vertelt enthousiast over de archeologische vondsten, het Romeinse fort Trajectum en de fascinerende geschiedenis van 2000 jaar Domplein. Deze ontdekkingstocht vergeet je niet snel!
Oh dat wil ik zooooooo graag nog eens doen!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:34 schreef Prisha het volgende:
@:Domnivoor je weet dat je ook onder de Dom tot 4 meter onder de grond kan? Mijn zusje heeft ooit een rondleiding gehad.
Deze geloof ik, alleen dan via haar werk: Vier meter onder straatniveau zie je de stad zoals je haar nooit eerder zag: rauw, donker en spannend. Een gids gaat met je mee om alles te duiden.
Een tocht van 75 minuten door de catacomben van het Domplein wacht op je. Dan dalen we af. Wat je te zien krijgt? Denk aan Middeleeuwse kelders, brokstukken en muurresten. Wat opgegraven schatten hier en daar. Jouw gids vertelt enthousiast over de archeologische vondsten, het Romeinse fort Trajectum en de fascinerende geschiedenis van 2000 jaar Domplein. Deze ontdekkingstocht vergeet je niet snel!
Ik ken het gebouw uiteraard, daar fiets ik vaak langs. Maar ik kan er weinig over vertellen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:27 schreef Prisha het volgende:
[..]
In 1904 ja. Misschien kan Domni hier iets over vertellen tijdens de wandeling
@:Domnivoor
We geven je wel een helmpje mee. Of je bukt en we loodsen je hoofd door de ruimtes heenquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:37 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ik daar mn hoofd zal stoten ....
Ja heel mooiquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Wow!
Bekende plek, daar kom ik geregeld langs.
Mooie buurt om te wonen![]()
Daar vlakbij zijn ook de gebouwen van de Veeartsenijschool, waar woningen in gekomen zijn. Een vriend van me woonde daar.
Snap dat het net wat té ver is vanuit het centrumquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ken het gebouw uiteraard, daar fiets ik vaak langs. Maar ik kan er weinig over vertellen.
En daarnaartoe lopen vanuit het centrum… Ik vind het prima hoor, maar dat wordt een lange wandeling.
Je zal maar daar wonen of in dat Ooglijdersgasthuisquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:41 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ja heel mooi. Ik weet nog dat we de straat overstaken en een stukje verderop had je het Wilhelminapark, daar speelden we dan wel eens.
Ohhh Veeartsenijschool ook mooie gebouwen!
[ afbeelding ]
Oh ja natuurlijk, niet aan gedachtquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ken het gebouw uiteraard, daar fiets ik vaak langs. Maar ik kan er weinig over vertellen.
En daarnaartoe lopen vanuit het centrum… Ik vind het prima hoor, maar dat wordt een lange wandeling.
hey youquote:
Ik wil het ook graag doen. Mijn zusje (de knagert) was enorm enthousiastquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:40 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh dat wil ik zooooooo graag nog eens doen!
Ik weet wel dat we voordat het "Dom Under" project er was, we met school toestemming kregen om daar ondergronds een Romeinse muur te bekijken.
quote:
Hey Koen 🖐🏻quote:
Dat heb ik nog niet gedaan. Maar staat hoog op mijn verlanglijstjequote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:34 schreef Prisha het volgende:
ach, je schiet er zo weinig mee op, hoezeer ze ook gelijk hebben vaakquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:47 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
< Zit nog even door te bikkelen en naar echte wetenschappers te kijken die de Perso totaal wetenschappelijk de grond in boren.
Gaat al wat beterquote:
Bij mij ookquote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:47 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet gedaan. Maar staat hoog op mijn verlanglijstje
Weet ik ook wel.,. en heb meestal spijt dat ik het type.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:47 schreef Koen66 het volgende:
[..]
ach, je schiet er zo weinig mee op, hoezeer ze ook gelijk hebben vaak
Gauw!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:49 schreef Prisha het volgende:
[..]
Bij mij ook![]()
Laten we Dom under duiken !!! Ooit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |