abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203352721

Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

pi_203352729
Sorry @SOG

Ik heb ~10 minuten gewacht of je een nieuwe opende én een DM gestuurd dat je de lapo had :P

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:30 schreef SOG het volgende:
Oh bedoelde model x
Ah, dat komt meer in de buurt.
Maar ook dan kan er natuurlijk een accu leeg zijn gereden ;)

Lijkt me wel een gat in de markt: een bestelwagen vullen met accu's en een laadsnoer en daarmee naar gestrande EV's rijden.

Voor ¤75 voorrijdkosten en ¤2 per kWh kan je dan 15 minuten later je weg weer vervolgen.
pi_203353265
quote:
We don't have any info about any further replacements, so it might be the first 1 million km battery?

Das wat anders dan 1m met 1 batterij. Bovendien hadden er dus na 500k al 4 batterijen ingezeten.

Ik val tesla niet aan. Ik vind musk een baas en tesla auto bazen autos. Ik reageer alleen met het tesla voorbeeld, omdat tesla een elektrisch automerk is en michaelmoore stelt dat elektrische autos 2x langer meegaan dan niet-elektrische autos. Ben wel benieuwd naar een bron hiervoor want hoe de situatie nu is bijvoorbeeld bij tesla is dat er om de zoveel km de batterij vervangen dient te worden. En aangezien dat een aardige duit kost....

O had trouwens een paar jaar terug de sedan versie van de v50 (de s40). Fijne bak. 170pk 5 cilinder had ik. ^O^
pi_203353332
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:22 schreef SOG het volgende:

[..]
Das wat anders dan 1m met 1 batterij. Bovendien hadden er dus na 500k al 4 batterijen ingezeten.

Ik val tesla niet aan. Ik vind musk een baas en tesla auto bazen autos. Ik reageer alleen met het tesla voorbeeld, omdat tesla een elektrisch automerk is en michaelmoore stelt dat elektrische autos 2x langer meegaan dan niet-elektrische autos. Ben wel benieuwd naar een bron hiervoor want hoe de situatie nu is bijvoorbeeld bij tesla is dat er om de zoveel km de batterij vervangen dient te worden. En aangezien dat een aardige duit kost....

quote:
O had trouwens een paar jaar terug de sedan versie van de v50 (de s40). Fijne bak. 170pk 5 cilinder had ik. ^O^
Ik had ook de (originele Volvo) 5-cilinder. De motor was het enige onderdeel dat niet kapot ging :+
Vooral veel elektronische storingen, deuren die niet open wilden, CC die niet werkte, sensoren stuk, 1 of andere centraaldoos (van Ford) die defect was, auto af en toe in de noodloop, afijn... money pit in de laatste 1,5 jaar dat ik 'm had...
Brandstofverbruik was meestal zo'n 8,3 tot 8,7 liter op 100km.

Voor de V50 had ik een Volvo 940 (2.3 Turbo, gechipt en zelf aangepast naar 1 bar druk - standaard is 0,35 bij LPT of 0,65 bij HPT geloof ik) en daarvoor een Volvo 740 (2.3 GL) op LPG.

Nu een 2.0 Hybrid TS Corolla met 180pk.
Dat rijdt ook prima en een heel stuk zuiniger ;) Tevens m'n eerste automaat en wil niet meer terug.
Volgende auto wordt een EV.

Van de 940 geen goede foto's maar dit waren de auto's daarna en ervoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 24-01-2022 23:35:29 ]
  dinsdag 25 januari 2022 @ 00:17:21 #5
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_203353630
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Sorry @:SOG

Ik heb ~10 minuten gewacht of je een nieuwe opende én een DM gestuurd dat je de lapo had :P
[..]
Ah, dat komt meer in de buurt.
Maar ook dan kan er natuurlijk een accu leeg zijn gereden ;)

Lijkt me wel een gat in de markt: een bestelwagen vullen met accu's en een laadsnoer en daarmee naar gestrande EV's rijden.

Voor ¤75 voorrijdkosten en ¤2 per kWh kan je dan 15 minuten later je weg weer vervolgen.
Als je in je Tesla zonder stroom komt te zitten, dan is het wel je eigen schuld. Of tenminste, dan heb je een aaneenschakeling van domme dingen gedaan.

Ik laad die van mij iedere dag gewoon op, zit ruim 400km range op en toen ik echt op en neer de andere kant van het land moest, toen stuurde de navigatie me zelfs langs een supercharger. Ik dacht ze zullen me wel naaien met hoge kwh tarieven, maar gewoon een keurige ¤0,22/kwh Inclusief btw.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_203353638
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 00:17 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Als je in je Tesla zonder stroom komt te zitten, dan is het wel je eigen schuld. Of tenminste, dan heb je een aaneenschakeling van domme dingen gedaan.

Ik laad die van mij iedere dag gewoon op, zit ruim 400km range op en toen ik echt op en neer de andere kant van het land moest, toen stuurde de navigatie me zelfs langs een supercharger. Ik dacht ze zullen me wel naaien met hoge kwh tarieven, maar gewoon een keurige ¤0,22/kwh Inclusief btw.
Ja, lijkt me ook niet zo slim.

Nu ben ik ooit met een LPG auto gestrand die niet op benzine liep, dus ik hou me maar even stil :X
pi_203354007
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]

Waar komt die data vandaan? Eigen opgave van Tesla? Zo ja, heb je ook onafhankelijke bronnen die dit bevestigen?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 06:51:13 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203354142
Is dit een 2Pac verwijzing in de TT? ^O^

Overigens is de schade nog beperkt gebleven gisteren. Intel zelfs nog in de plus.
pi_203354223
Hopelijk vandaag weer diep rood! Ik hou er van!
Cindy De Vuyst
pi_203354470
Mocht de correctie flink doorzetten dan ga ik volgende maand wat ASML aandelen kopen, die hebben ook aardige klappen gekregen de laatste paar weken :7
pi_203354502
Goedemorgen. De nasdaq ging van diep rood naar positief. Verwacht maar 2% hogere opening oid.. Denk ik, op die info.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 25 januari 2022 @ 08:12:00 #12
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203354507
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 06:51 schreef Zwansen het volgende:

Overigens is de schade nog beperkt gebleven gisteren. Intel zelfs nog in de plus.
TELL ook *O*
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 25 januari 2022 @ 08:37:09 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203354669
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 08:12 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
TELL ook *O*
Ja inderdaad. Mijn Giro laat nooit de koers van TELL goed zien. :(
pi_203354917
quote:
Coronadrukte levert PostNL 80 miljoen extra op
De coronacrisis heeft PostNL opnieuw tientallen miljoenen aan extra inkomsten opgeleverd. Afgelopen jaar brachten bezorgers voor het eerst meer dan een 1 miljoen pakketten gemiddeld per dag rond. Het ging over het hele jaar om 384 miljoen pakketten, 14 procent meer dan een jaar eerder.

Doordat het drukker was met de pakketten liep het bedrijfsresultaat (netto omzet min de bedrijfskosten) op naar 308 miljoen euro. Ongeveer 80 miljoen daarvan is volgens het bedrijf te danken aan de effecten van de coronacrisis. Ter vergelijking, in 2019 - voor de coronacrisis - was het bedrijfsresultaat nog 135 miljoen euro.

Als de coronadrukte dit jaar uitblijft, zullen de inkomsten van het postbedrijf met ongeveer 80 miljoen euro terugzakken, schrijft PostNL. Om aandeelhouders van de hogere resultaten te laten profiteren, gaat het bedrijf voor 250 miljoen euro aan eigen aandelen opkopen. Zo'n actie drijft doorgaans de beurskoers op.
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-op-hulpschip-tonga
@ludovico
@TheFreshPrince
pi_203354921
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 06:51 schreef Zwansen het volgende:

Eh, nu wel :P
pi_203354926
quote:
@TheFreshPrince

Ah, daar ben ik al.
Klinkt goed *O*
pi_203354964
Beetje lauwtjes allemaal.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_203355004
En we zakken weer.
pi_203355028
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 05:07 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Waar komt die data vandaan? Eigen opgave van Tesla? Zo ja, heb je ook onafhankelijke bronnen die dit bevestigen?
https://maartensteinbuch.com/2015/01/24/tesla-model-s-battery-degradation-data/
pi_203355058
Had Orpea (privéklinieken en -verzorgingshuizen) op mijn watchlist staan, maar daar gelukkig niet aan begonnen. Handel opgeschort na een boek over mishandelingen van patiënten, werknemers, fraude, boekhoudkundige trucs en verkwisting van overheidsgeld. Bommetje hoor, één van de grootste ter wereld.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_203355876
quote:
Die specifieke grafiek kan ik hier niet vinden?
pi_203355962
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:43 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Die specifieke grafiek kan ik hier niet vinden?
Hij is afgeleid van dezelfde data, alleen andere schaal.
Je vroeg waar de data vandaan kwam.
pi_203356218
Morgen het besluit van de FED toch? Hoevaak vind zo'n besluit plaats?
pi_203357826
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 09:30 schreef nostra het volgende:
Had Orpea (privéklinieken en -verzorgingshuizen) op mijn watchlist staan, maar daar gelukkig niet aan begonnen. Handel opgeschort na een boek over mishandelingen van patiënten, werknemers, fraude, boekhoudkundige trucs en verkwisting van overheidsgeld. Bommetje hoor, één van de grootste ter wereld.
Waar kan ik solliciteren?
pi_203357880
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
[..]
Ik had ook de (originele Volvo) 5-cilinder. De motor was het enige onderdeel dat niet kapot ging :+
Vooral veel elektronische storingen, deuren die niet open wilden, CC die niet werkte, sensoren stuk, 1 of andere centraaldoos (van Ford) die defect was, auto af en toe in de noodloop, afijn... money pit in de laatste 1,5 jaar dat ik 'm had...
Brandstofverbruik was meestal zo'n 8,3 tot 8,7 liter op 100km.

Voor de V50 had ik een Volvo 940 (2.3 Turbo, gechipt en zelf aangepast naar 1 bar druk - standaard is 0,35 bij LPT of 0,65 bij HPT geloof ik) en daarvoor een Volvo 740 (2.3 GL) op LPG.

Nu een 2.0 Hybrid TS Corolla met 180pk.
Dat rijdt ook prima en een heel stuk zuiniger ;) Tevens m'n eerste automaat en wil niet meer terug.
Volgende auto wordt een EV.

Van de 940 geen goede foto's maar dit waren de auto's daarna en ervoor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K had nergens last van met die s40. In die tijd waren ze trouwens eigendom van ford. Mooie wagens btw. Heb 5 volvos gehad. Goede wagens, maar heb nooit de chick magnet kunnen vinden. Denk dat je die apart moet bijkopen ofzo :')

Die model x zag ik bij fastned langs de snelweg afgevoerd worden btw.

En dat filmpje ken ik. Vreselijke vent overigens :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')