abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203350869
Voor een vrouw is dat heel simpel. Mits je een familie wil tenminste. En dat is rond je 25ste want dan gaat het bergafwaarts en wordt het steeds moeilijker om een partner te vinden en een familie te beginnen. Zo niet dan heb je niet echt een deadline. Dan is je deadline de dood.

Voor de man hangt het beetje samen met de vrouw want als je een man bent en je wil een familie beginnen dan moet je ook niet te oud zijn en beetje in de buurt van je partner. Ik dacht zelf aan 35 voor de man want dan kan je nog 5-10 jaar jonger daten en zit je niet tegen de deadline aan. Kan je rustig aan doen met dingen.

Mannen kunnen eigen op veel latere leeftijd settelen en een familie beginnen omdat ze niet te maken hebben met een biologische klok maar welke vruchtbare grietje wil nou met een ouwe bok? Genoeg oude bokken met jonge vruchtbare grietjes maar toeval bij toeval zijn dat toevallig de bokken met een dikke portemonnee, hoge status, brede vriendenkring of iets in die trant. Dat zijn ook meestal mannen die zich helemaal suf neuken en uitgeneukt gaan settelen. Als je het niet zo breed hebt als man zijnde. Niet rijk of ambitieus bent. Niet populair bent. Dan is je beste keus om rond je 35ste als man zijnde te settelen. Dat is mijn mening. En die van jullie?
pi_203350965
Als de blagen maar opgerot zijn als je met pensioen gaat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 24 januari 2022 @ 20:58:26 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_203351064
Denk dat de beste leeftijd de streefleeftijd minus 3 a 5 jaar is gezien de complexe aanloop.
pi_203351230
Aangezien je zelf óók over vrouwen hebt in je OP, mijn gedachten hierover zijn heel erg veranderd. Eerst dacht ik ook wanneer je hebt gestudeerd, baantje, huisje. Dan kom je rond 28 jaar uit.
Maar gezien de randvoorwaarden nooit zeker zijn en een jong persoon veel flexibeler (mentaal), neig ik nu eerder naar jonger. Wanneer je met 20/21 zwanger wordt, ben je een leukere moeder, want speelser en minder gestresst. Je hebt rond je 40ste je leven weer terug. Dan heb je er nog wat aan.
And the druids turn to stone...
pi_203351271
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:11 schreef Panthera1984 het volgende:
Aangezien je zelf óók over vrouwen hebt in je OP, mijn gedachten hierover zijn heel erg veranderd. Eerst dacht ik ook wanneer je hebt gestudeerd, baantje, huisje. Dan kom je rond 28 jaar uit.
Maar gezien de randvoorwaarden nooit zeker zijn en een jong persoon veel flexibeler (mentaal), neig ik nu eerder naar jonger. Wanneer je met 20/21 zwanger wordt, ben je een leukere moeder, want speelser en minder gestresst. Je hebt rond je 40ste je leven weer terug. Dan heb je er nog wat aan.
Wat kan je dan op je 40ste als vrouw zijnde? Je kan niet naar de nachtclub of zo.
pi_203351276
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:58 schreef Scuidward het volgende:
Denk dat de beste leeftijd de streefleeftijd minus 3 a 5 jaar is gezien de complexe aanloop.
Complexe aanloop?
  Vis een optie? maandag 24 januari 2022 @ 21:16:06 #7
70532 loveli
N
pi_203351291
Dus vrouwen moeten op hun 25ste settelen en mannen mogen eerst rondneuken en op hun 35ste settelen met die van 25.

Klinkt als een werelddeal.
crap in = crap out
  maandag 24 januari 2022 @ 21:16:23 #8
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_203351297
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:15 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Complexe aanloop?
Zoeken naar een partner, zwanger geraken. Huis kopen. Die zaken kosten tijd.
  maandag 24 januari 2022 @ 21:21:40 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_203351358
Nou, gewoon wanneer je daar aan toe bent / zin in hebt lijkt me.
pi_203351381
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:16 schreef loveli het volgende:
Dus vrouwen moeten op hun 25ste settelen en mannen mogen eerst rondneuken en op hun 35ste settelen met die van 25.

Van mij mag je doen wat je wil, Loveli. Dit is hoe ik het zie en hoe het het beste is. :)
pi_203351398
quote:
15s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:21 schreef kwiwi het volgende:
Biologische klok van de vrouw werkt niet op zin. Jammer genoeg.
pi_203351557
Niet...lekker vrij leven en geld hebben _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 24 januari 2022 @ 21:40:11 #13
256666 leeell
I know you're lonely
pi_203351667
Wat is dit nou weer voor incel topic :')
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_203351670
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:14 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Wat kan je dan op je 40ste als vrouw zijnde? Je kan niet naar de nachtclub of zo.
:P nou ben ik nog geen 40 dus precies kan ik het je niet vertellen, maar ik weet wel dat ik me nu al veel beter in mijn vel voel dan mijn jeugd en mezelf beter ken. Gewoon meer genieten van het leven. Lijkt me vervelend om eerst 25 jaar aan de rat race te moet voldoen en dan weer 20 jaar weg te geven aan een gezin. Tegen de tijd dat je aan jezelf toekomt ben je oud...
pi_203352047
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat de grens tussen jong en oud ergens bepaald wordt door wanneer anderen je gedrag anders gaan beoordelen.

Ik was ergens begin 30 toen ik in een club stond en een goede vriendin influisterde dat twee Amerikanen van rond de 50, die bij een navo basis werkten, zich als creep gedroegen omdat ze jongere vrouwen probeerden te versieren. Iets waar ze overigens niet in slaagden.

Gezien velen t spel wat meespeelden maar de waarschuwingssignalen rond gingen wist ik in elk geval zeker dat ik niet op mijn 50e nog in een club wil staan met zo'n doel anders dan er komen voor de muziek en de gezelligheid. Zolang je geen wereldberoemde rockster bent heeft de oudere jongere uithangen helemaal geen zin.
  maandag 24 januari 2022 @ 22:06:17 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203352174
quote:
15s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:21 schreef kwiwi het volgende:
Duurde helaas 8 posts voordat juiste antwoord werd gegeven.
pi_203352325
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:40 schreef leeell het volgende:
Wat is dit nou weer voor incel topic :')
Maar echt duidelijk dat het iemand is die niet veel ervaring heeft met relaties :D
pi_203352375
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:44 schreef Bruinie het volgende:
Voor een vrouw is dat heel simpel. Mits je een familie wil tenminste. En dat is rond je 25ste want dan gaat het bergafwaarts en wordt het steeds moeilijker om een partner te vinden en een familie te beginnen. Zo niet dan heb je niet echt een deadline. Dan is je deadline de dood.

Voor de man hangt het beetje samen met de vrouw want als je een man bent en je wil een familie beginnen dan moet je ook niet te oud zijn en beetje in de buurt van je partner. Ik dacht zelf aan 35 voor de man want dan kan je nog 5-10 jaar jonger daten en zit je niet tegen de deadline aan. Kan je rustig aan doen met dingen.

Mannen kunnen eigen op veel latere leeftijd settelen en een familie beginnen omdat ze niet te maken hebben met een biologische klok maar welke vruchtbare grietje wil nou met een ouwe bok? Genoeg oude bokken met jonge vruchtbare grietjes maar toeval bij toeval zijn dat toevallig de bokken met een dikke portemonnee, hoge status, brede vriendenkring of iets in die trant. Dat zijn ook meestal mannen die zich helemaal suf neuken en uitgeneukt gaan settelen. Als je het niet zo breed hebt als man zijnde. Niet rijk of ambitieus bent. Niet populair bent. Dan is je beste keus om rond je 35ste als man zijnde te settelen. Dat is mijn mening. En die van jullie?
Goed dat je er even bij zegt dat het je mening is want echt elke zin die je hier plaatst is niet veel meer dan een mening. Het begint al met de eerste zin.

Je moet settelen op de leeftijd dat je zelf wil en wanneer je de juiste partner hebt. Waarom zou je vasthouden aan een leeftijd ipv aan omstandigheden?
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 22:20:14 #19
441859 crew  Lenny77
pi_203352402
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:23 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Van mij mag je doen wat je wil, Loveli. Dit is hoe ik het zie en hoe het het beste is. :)
Nee dat is zoals jij het ziet en DENKT dat het het beste is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 22:24:30 #20
441859 crew  Lenny77
pi_203352463
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:11 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind net dat je tegen de 30 of misschien zelfs wat ouder als vrouw zou moeten zijn om aan ouderschap te beginnen. Je wilde jaren zijn voorbij, je hebt weinig tot geen behoefte meer om op stap te gaan tot de ochtend, festivals af te lopen en je kinderen dan maar dumpen bij oma of een oppas. Je hebt een stabiel inkomen en meestal een huis wat klaar is om kinderen veilig te kunnen huisvesten. Daar bovenop heb je veel meer geduld en bent zelf wijzer ipv zelf nog een half kind wat een kind gaat opvoeden.
Maar ok, dat is ook maar mijn mening :P
pi_203352518
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:40 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]
:P nou ben ik nog geen 40 dus precies kan ik het je niet vertellen, maar ik weet wel dat ik me nu al veel beter in mijn vel voel dan mijn jeugd en mezelf beter ken. Gewoon meer genieten van het leven. Lijkt me vervelend om eerst 25 jaar aan de rat race te moet voldoen en dan weer 20 jaar weg te geven aan een gezin. Tegen de tijd dat je aan jezelf toekomt ben je oud...
Of gewoon eerst 25 jaar van het leven genieten, je niet gek laten maken door de rat race, en tegen de tijd dat je wat evenwichtiger in het leven staat, beginnen aan een gezin.
Somebody that I used to know
  maandag 24 januari 2022 @ 22:28:52 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203352535
Je moet helemaal niks
pi_203352582
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:28 schreef Hexagon het volgende:
Je moet helemaal niks
belasting betalen en ademen jij.
  maandag 24 januari 2022 @ 22:34:56 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203352638
Wat is dit nou weer voor een autistisch topic?

Kan op je 18de. Kan ook nog op je 70ste of 80ste.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203352699
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:40 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]
Mijn beredenatie is juist tijd geven aan mezelf terwijl ik jong ben. Wat heb ik nou aan vrije tijd en geld als ik een oude lul van 40 ben.
  maandag 24 januari 2022 @ 22:39:42 #26
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_203352713
quote:
Op welke leeftijd moet je als man settelen?
Moet?
Hoezo moet :?
pi_203352714
Is dit ook al verplicht? Welk wetsartikel is dat? Welke sanctie bij overtreding?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203352850
Ja, stipt op de klokslag 00:00 als je 35 wordt en geen minuut eerder! Zo niet, heb je je leven verkwanseld.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 22:58:42 #29
441859 crew  Lenny77
pi_203353016
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:38 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Mijn beredenatie is juist tijd geven aan mezelf terwijl ik jong ben. Wat heb ik nou aan vrije tijd en geld als ik een oude lul van 40 ben.
Jij gaat je als oude lul van 40 veel beter voelen dan dat je nu doet. En hopelijk ook wat verstandiger met wat levenservaring :P
Hell no dat ik terug wil naar mijn 20-er jaren.
pi_203353025
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:00 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat de grens tussen jong en oud ergens bepaald wordt door wanneer anderen je gedrag anders gaan beoordelen.

Ik was ergens begin 30 toen ik in een club stond en een goede vriendin influisterde dat twee Amerikanen van rond de 50, die bij een navo basis werkten, zich als creep gedroegen omdat ze jongere vrouwen probeerden te versieren. Iets waar ze overigens niet in slaagden.

Gezien velen t spel wat meespeelden maar de waarschuwingssignalen rond gingen wist ik in elk geval zeker dat ik niet op mijn 50e nog in een club wil staan met zo'n doel anders dan er komen voor de muziek en de gezelligheid. Zolang je geen wereldberoemde rockster bent heeft de oudere jongere uithangen helemaal geen zin.
Dit
pi_203353052
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Of gewoon eerst 25 jaar van het leven genieten, je niet gek laten maken door de rat race, en tegen de tijd dat je wat evenwichtiger in het leven staat, beginnen aan een gezin.
Zo denk ik er ook over.
pi_203353136
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Jij gaat je als oude lul van 40 veel beter voelen dan dat je nu doet. En hopelijk ook wat verstandiger met wat levenservaring :P
Dat is niet vanzelfsprekend. Ik zie genoeg mensen van die leeftijd die doorgezakt zijn, ongelukkig, midlifecrises, als een rat in de val en depressief.
pi_203353180
De hamvraag is natuurlijk: hoe oud is TS? (En hoe lang al zonder relatie)

De een wil op zn 20e al vaste relatie/kids, de ander niet. En nu?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_203353206
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:13 schreef Het_Bokje het volgende:
De hamvraag is natuurlijk: hoe oud is TS? (En hoe lang al zonder relatie)

De een wil op zn 20e al vaste relatie/kids, de ander niet. En nu?
Iedereen mag doen wat die wil. Ik heb het over mensen die een huisje, boompje, kindje, beestje willen.
pi_203353238
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind net dat je tegen de 30 of misschien zelfs wat ouder als vrouw zou moeten zijn om aan ouderschap te beginnen. Je wilde jaren zijn voorbij, je hebt weinig tot geen behoefte meer om op stap te gaan tot de ochtend, festivals af te lopen en je kinderen dan maar dumpen bij oma of een oppas. Je hebt een stabiel inkomen en meestal een huis wat klaar is om kinderen veilig te kunnen huisvesten. Daar bovenop heb je veel meer geduld en bent zelf wijzer ipv zelf nog een half kind wat een kind gaat opvoeden.
Dat is best een moderne opvatting natuurlijk, men kan dit pas zo beredeneren sinds de pil/gezinsplanning.
Een jongere moeder (geen tiener, maar begin 20), is juist nog niet zo 'verantwoordelijk' of, in de ogen van het kind waarschijnlijk, saai.
pi_203353274
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:15 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Iedereen mag doen wat die wil. Ik heb het over mensen die een huisje, boompje, kindje, beestje willen.
Iedereen mag toch zelf weten of/wanneer ie een een huisje, boompje, kindje, beestje wil?

Dus de vraag is: wat is de hoogste leeftijd die nog een beetje sociaal accepteerd wordt bij t settelen?

Geen idee ligt aan de situatie...

Stel: ik ben 36, vrouw, 6 kids >> bam, iedereen dood behalve ik. En nu? Mag ik nooit meer settelen?

Lulvraag.
  Moderator maandag 24 januari 2022 @ 23:27:25 #37
441859 crew  Lenny77
pi_203353323
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:18 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]
Dat is best een moderne opvatting natuurlijk, men kan dit pas zo beredeneren sinds de pil/gezinsplanning.
Een jongere moeder (geen tiener, maar begin 20), is juist nog niet zo 'verantwoordelijk' of, in de ogen van het kind waarschijnlijk, saai.
Saaiheid zit in je of niet. Ik ken genoeg 22 jarige oersaaie seuten.. ik heb zelfs de indruk dat de jongere vrouwen van tegenwoordig saaier dan ooit zijn. Wat mij ook opvalt is dat die jonge moeders wel nog allemaal op BFF-weekends willen gaan, veel op stap gaan en veel me-time nodig hebben. Kinderen kan je tenslotte toch wel overal dumpen. De oudere moeders doen dit veel minder en investeren meer in hun kinderen (ja dus die voelen zich wel verantwoordelijk en zijn minder egoïstisch).
Nuja.. nogmaals, mijn mening en mijn observatie. Geen wetenschappelijke basis dus..
  Vis een optie? maandag 24 januari 2022 @ 23:27:29 #38
70532 loveli
N
pi_203353324
Vroeger werden kinderen vroeg wees, kwamen ze op straat en moesten ze ziet er overleven. Die waren op hun twaalfde volwassener dan sommige grote kinderen van 35 anno 2022, die zich nog afvragen op welke leeftijd je zou moeten settelen.
crap in = crap out
pi_203353418
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:23 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Iedereen mag toch zelf weten of/wanneer ie een een huisje, boompje, kindje, beestje wil?

Dus de vraag is: wat is de hoogste leeftijd die nog een beetje sociaal accepteerd wordt bij t settelen?

Geen idee ligt aan de situatie...

Stel: ik ben 36, vrouw, 6 kids >> bam, iedereen dood behalve ik. En nu? Mag ik nooit meer settelen?

Lulvraag.
Je bent toch al gesetteld? Je hebt 6 kinderen.

Ik wil pas settelen als ik 35 ben. Dan heb ik alles op orde en kan ik eisen stellen.

Anderen kunnen wachten totdat je 50 zijn en dan adopteren ze maar dat is niet de scope van dit topic. Ik heb het over mensen die een familie willen beginnen op de natuurlijke manier.
En dan speelt tijd ook een rol vanwege de biologische klok. Sorry. Ik kan er ook niks aan doen.
  maandag 24 januari 2022 @ 23:42:17 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203353437
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203353535
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:39 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Je bent toch al gesetteld? Je hebt 6 kinderen.

Ik wil pas settelen als ik 35 ben. Dan heb ik alles op orde en kan ik eisen stellen.

Anderen kunnen wachten totdat je 50 zijn en dan adopteren ze maar dat is niet de scope van dit topic. Ik heb het over mensen die een familie willen beginnen op de natuurlijke manier.
En dan speelt tijd ook een rol vanwege de biologische klok. Sorry. Ik kan er ook niks aan doen.
Ok, en hoe loopt de planning tot nu toe?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 00:11:03 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203353600
Mannen hebben ook een biologische klok. Kwaliteit van sperma neemt af, kans op miskramen en problemen bij de vrucht nemen toe.
Dat gebeurd, goh wat verrassend, zo rond het 40ste levensjaar.

Al met al zijn man en vrouw biologisch aardig goed op elkaar afgestemd, wat vrij logisch is eigenlijk.
Wanneer je wil settelen moet je zelf weten, maar wil je een gezin is rond je 30/35ste wel zo handig om als Max te zetten. Je gaat niet op dag 1 al aan een gezin beginnen, dus je hebt wat jaren aan uitloop nodig.
Eerder kan, later geeft het risico dat een gezin stichten toch wat lastiger blijkt te zijn dan je hoopte.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 00:14:11 #43
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_203353617
EEN MAN MOET HELEMAAL NIKS!!!!!
  dinsdag 25 januari 2022 @ 00:21:57 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203353642
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:58 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ok, en hoe loopt de planning tot nu toe?
Dat niet settelen lukt vast prima met zulke ideeën :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203353754
En nog steeds geen antwoord op de vraag naar de
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 00:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat niet settelen lukt vast prima met zulke ideeën :+
Gelukkig maar dat TS nog geen 35 is, want dan moet je alles op orde hebben. Dus eisen stellen kan nu nog niet. :')

@Bruinie. Hoeveel jaar heb je nog om alles op orde te krijgen?

Denk aan: vol pensioen, afbetaald huis, 2e huis in Murkije, de was gedaan, gras gemaaid, huiswerk gemaakt...etc...
pi_203354345
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Niet iedere twintiger is een feestbeest :P
Weet je dat de beste jaren om moeder te worden juist wanneer je in de 20 bent? Volgens wetenschappers.
pi_203354369
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:38 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Je bent zelf degene die verzint dat er niks meer kan of mag als je 40 bent. Je zit jezelf in de weg met je verzinsels over wat 'hoort', maar goed daar heb je jezelf mee.

Veel plezier met niks meer ondernemen vanaf je 40e en bepaalde dingen die je leuk vindt niet meer doen, omdat je jezelf dan een oude lul vindt.
pi_203354373
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 23:09 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Dat is niet vanzelfsprekend. Ik zie genoeg mensen van die leeftijd die doorgezakt zijn, ongelukkig, midlifecrises, als een rat in de val en depressief.
Komt misschien doordat ze net zo negatief denken over hun leeftijd als jij. Dat is niet bepaald een positieve growth mindset namelijk.
pi_203354818
35 :') . Daar klopt geen reet van. Het juiste antwoord is 36, dat weet een kind. Ga die planning maar weer opnieuw maken pik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_203354920
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 07:47 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Niet iedere twintiger is een feestbeest :P
Weet je dat de beste jaren om moeder te worden juist wanneer je in de 20 bent? Volgens wetenschappers.
Kun je eens wat meer specificeren wat de wetenschappers precies zeggen?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 09:18:07 #51
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_203354934
Je MOET helemaal niks. Ook al blijf je de rest van je leven in een boomhut wonen.
Ignorance is bliss
pi_203355526
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 09:15 schreef Intint het volgende:

[..]
Kun je eens wat meer specificeren wat de wetenschappers precies zeggen?
Het gaat meer om het lichaam. Houdt minder klachten over aan zwangerschappen ed. De details kun je googlen, want ik heb ze niet echt onthouden.
pi_203355699
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 22:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Fak, ik zou er alles voor geven om weer een beetje 20 te zijn :D

Het leven na je 30e is zo gezapig. Afspraken maken om bij vrienden langs te gaan, wat is dat voor gek iets. :') Dus, als antwoord op de vraag: alles na je 30e is best. Daarvoor moet je leven, daarna lukt dat toch niet meer. :+
pi_203355714
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 01:08 schreef Het_Bokje het volgende:
En nog steeds geen antwoord op de vraag naar de
[..]
Gelukkig maar dat TS nog geen 35 is, want dan moet je alles op orde hebben. Dus eisen stellen kan nu nog niet. :')

@:Bruinie. Hoeveel jaar heb je nog om alles op orde te krijgen?

Denk aan: vol pensioen, afbetaald huis, 2e huis in Murkije, de was gedaan, gras gemaaid, huiswerk gemaakt...etc...
Ik ben helemaal niet zo rigide als sommige mensen hier pretenderen. Misschien had ik bepaalde dingen anders kunnen verwoorden. Doelen zetten en ernaar streven is niet helemaal niet verkeerd in mijn mening. Mensen mogen doen wat ze willen. Je mag er ook met de pet naar gooien maar dat is niet mijn houding. Ik heb zelf nog ruim de tijd en focus mij op mijn carrière en zelfontwikkeling. En dan date ik af en toe maar ik doe het niet met de intentie om de ware te vinden maar voor de ervaring en oriëntatie.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 10:35:11 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203355774
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:30 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Ik ben helemaal niet zo rigide als sommige mensen hier pretenderen. Misschien had ik bepaalde dingen anders kunnen verwoorden. Doelen zetten en ernaar streven is niet helemaal niet verkeerd in mijn mening. Mensen mogen doen wat ze willen. Je mag er ook met de pet naar gooien maar dat is niet mijn houding. Ik heb zelf nog ruim de tijd en focus mij op mijn carrière en zelfontwikkeling. En dan date ik af en toe maar ik doe het niet met de intentie om de ware te vinden maar voor de ervaring en oriëntatie.
Dan maar hopen dat je niet voortijdig zoiets overkomt als verliefd worden en graag bij iemand blijven, want dat zou je plannen lelijk in de war sturen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203355851
Persoonlijk vind ik dat je voor je 40e die kinderen genomen moet hebben, dan zijn de meesten fysiek nog in staat om een betrokken, actieve vader te zijn.

Nog beter is om niet verliefd te worden en geen kinderen te krijgen en tot je 100e blowend achter je xbox te zitten.

Als je 60 bent ofzo, moet iedereen wel het huis uit zijn, dan ben je nog een beetje fris, als je goed voor jezelf zorgt kan je dan nog de mount everest beklimmen en andere domme dingen doen waar je met die kinderen niet aan toekomt.
-nee-
  dinsdag 25 januari 2022 @ 11:20:14 #57
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_203356331
Vrouwen 25-30
Mannen 30-40
Man of Steal.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 11:25:21 #58
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_203356416
Rond de aow denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_203356748
Wanneer je dat zelf wil.
pi_203356813
Ergens tussen de 20 en de 50.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203356831
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:41 schreef Marsenal het volgende:
Persoonlijk vind ik dat je voor je 40e die kinderen genomen moet hebben, dan zijn de meesten fysiek nog in staat om een betrokken, actieve vader te zijn.

Nog beter is om niet verliefd te worden en geen kinderen te krijgen en tot je 100e blowend achter je xbox te zitten.

Als je 60 bent ofzo, moet iedereen wel het huis uit zijn, dan ben je nog een beetje fris, als je goed voor jezelf zorgt kan je dan nog de mount everest beklimmen en andere domme dingen doen waar je met die kinderen niet aan toekomt.
Meh. Mijn pa was 49 toen ik geboren werd. In mijn jeugd nooit last gehad van zijn gebrek aan fysiek. Hij ging gewoon mee voetballen ed.

Het is meer een 'jammer dat hij enige kleinkinderen nooit op gaat zien groeien'.
pi_203356869
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2022 20:44 schreef Bruinie het volgende:
En die van jullie?
Wat maakt jou dat verder uit?

Als jij gelukkig bent in je leven, is dat hooguit je eigen zaak en daarbij maakt het geen flikker uit of je je naar normen die anderen je opleggen je richt of niet.

Volgens mij is er geen 'vaststaande' levensindeling die voor iedereen geld.
Al helemaal niet een koppeling aan bepaalde leeftijden en wat je dan bereikt moet hebben.
Evenmin het idee dat bepaalde zaken een 'einddoel' zijn, of het nu Familie-gronding is, heel veel geld bezitten of veel geneukt hebben.

Sommige mensen zijn meer gericht op het delen van hun leven, zelfs mensen die en relatie aangaan of een familie gronden merken soms dat ze niet zo gelukkig blijvend samen zijn en dan is het ook een goede keuze om weer uit elkaar te gaan.

Als iemand een familie grond is het ook niet zo dat dat een einddoel zou zijn en je opeens je levensgeluk kunt 'vastbinden' aan het hebben van kinderen... die kinderen groeien ook weer op en na ietwat 20 jaar zullen ze ook op eigen benen verder staan en hun eigen leven leiden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 25 januari 2022 @ 12:00:00 #63
479315 SuperNeger
pi_203356905
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Meh. Mijn pa was 49 toen ik geboren werd. In mijn jeugd nooit last gehad van zijn gebrek aan fysiek. Hij ging gewoon mee voetballen ed.

Het is meer een 'jammer dat hij enige kleinkinderen nooit op gaat zien groeien'.
Mensen denken ook dat mannen en vrouwen gelijk zijn in deze maar dat is helemaal niet zo. Als je als vrouw de 30 nadert is het inderdaad wel tijd om eens aan kinderen te beginnen. Maar een man kan op z'n 45ste ook nog prima vruchtbaar zijn.

Mannen rijpen als wijn en vrouwen rijpen als melk.
Man of Steal.
pi_203356925
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

De zaad-fabriek draait gewoon langer mee dan de ei-fabriek.

Die onzin over rijpen is gewoon dat; onzin. Iemands ontwikkeling en groei is individu-gebonden, niet sekse.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 12:03:50 #65
479315 SuperNeger
pi_203356968
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:01 schreef probeer het volgende:

[..]
De zaad-fabriek draait gewoon langer mee dan de ei-fabriek.

Die onzin over rijpen is gewoon dat; onzin. Iemands ontwikkeling en groei is individu-gebonden, niet sekse.
Is gewoon medisch en wetenschappelijk te onderbouwen dat vrouwen beter kinderen kunnen maken voor hun 30ste dan na hun 40ste hoor.

Ook gewoon logisch. Is chiller om 50 te zijn als je kinderen 18 worden dan 60. Kan je net iets meer meedoen zeg maar.
Man of Steal.
pi_203356982
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Is gewoon medisch en wetenschappelijk te onderbouwen dat vrouwen beter kinderen kunnen maken voor hun 30ste dan na hun 40ste hoor.
Ja, absoluut.

Maar dat gedoe over rijpen als melk of als wijn is gewoon seksistische bullshit.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 12:06:26 #67
479315 SuperNeger
pi_203357001
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, absoluut.

Maar dat gedoe over rijpen als melk of als wijn is gewoon seksistische bullshit.
niet
Man of Steal.
pi_203357005
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 11:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk prima, maar als ik om me heen kijk, dan zie ik dat vanaf je 40ste de kans op fysieke probleempjes steeds reëler wordt. Hardnekkige sportblessures, batterijtjes die gauw leeglopen, dat werk.
-nee-
pi_203357833
quote:

[..]
Mensen denken ook dat mannen en vrouwen gelijk zijn in deze maar dat is helemaal niet zo. Als je als vrouw de 30 nadert is het inderdaad wel tijd om eens aan kinderen te beginnen. Maar een man kan op z'n 45ste ook nog prima vruchtbaar zijn.

Je zegt het wel op een gemene manier. Vrouwen zijn gevoelig dus je kan het beter op een andere manier zeggen.
pi_203357884
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan maar hopen dat je niet voortijdig zoiets overkomt als verliefd worden en graag bij iemand blijven, want dat zou je plannen lelijk in de war sturen.
Zulke belangrijke beslissingen ga ik niet vanuit gevoel doen. Gevoel komt en gaat.
pi_203358022
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 12:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, absoluut.

Dit.

Dan loopt er behoorlijk wat bedorven goedkope slurp wijn rond.
Het spijt mij zeer, maar de gemiddelde man is op zijn aantrekkelijkst rond de 30-35 imho. Als we het puur over uiterlijk schoon hebben dan natuurlijk.

Laten we niet net doen alsof de gemiddelde man George Clooney, Brad Pitt of Russel Crowe is en zelfs zij waren rond hun 30-35 het mooist.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 13:17:01 #72
479315 SuperNeger
pi_203358023
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:02 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Je zegt het wel op een gemene manier. Vrouwen zijn gevoelig dus je kan het beter op een andere manier zeggen.
Ik doe niet mee aan die woke onzin. Feiten zijn feiten. In plaats van de hele wereld te willen censureren kan je beter mensen leren teksten te lezen zonder er ongesteld van te raken.
Man of Steal.
pi_203358061
quote:

[..]

Enkel kun je als man alleen ook geen nageslacht produceren....
Daarvoor zal ook een man van boven de 45 een vrouw nodig hebben die nog wel fysiek en mentaal geschikt is...

Laat dat volgens mij het grootste probleem zijn:
De categorie vrouwen rond de 35 die in principe nog wel kinderen zouden willen maar dan nog op zoek zijn is gewoon een behoorlijke loser- en freakshow-categorie...
De 'rammelende-eierstok-daters'.

De vraag is of iemand daar dan zin in zou hebben...
Ik zou me juist daar, als ik nu weer zou gaan daten, liever ver van houden en hooguit vrouwen willen daten die eerder geen kinderwens (meer) hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_203358062
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:16 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Dit.

Dan loopt er behoorlijk wat bedorven goedkope slurp wijn rond.
Het spijt mij zeer, maar de gemiddelde man is op zijn aantrekkelijkst rond de 30-35 imho. Als we het puur over uiterlijk schoon hebben dan natuurlijk.

Laten we niet net doen alsof de gemiddelde man George Clooney, Brad Pitt of Russel Crowe is en zelfs zij waren rond hun 30-35 het mooist.
Verreweg de meeste wijn wordt dan ook gewoon azijn als je het te lang laat liggen.
pi_203358088
Voor mij was het 30 dat ik behoefte kreeg aan stabiliteit.

Heb idd ook een vriendin die 8,5 jaar jonger is. Zij wil misschien een kind als ze 25, 26 is, dat is voor mij prima. Maar na mijn 40e wil ik geen kind meer, ook niet als er dan nog niks is.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_203358098
'moeten' :') waarom jezelf bij voorbaat in een stramien willen drukken?
  Vis een optie? dinsdag 25 januari 2022 @ 13:35:21 #77
70532 loveli
N
pi_203358232
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Enkel kun je als man alleen ook geen nageslacht produceren....
Daarvoor zal ook een man van boven de 45 een vrouw nodig hebben die nog wel fysiek en mentaal geschikt is...

Laat dat volgens mij het grootste probleem zijn:
De categorie vrouwen rond de 35 die in principe nog wel kinderen zouden willen maar dan nog op zoek zijn is gewoon een behoorlijke loser- en freakshow-categorie...
De 'rammelende-eierstok-daters'.

De vraag is of iemand daar dan zin in zou hebben...
Ik zou me juist daar, als ik nu weer zou gaan daten, liever ver van houden en hooguit vrouwen willen daten die eerder geen kinderwens (meer) hebben
Omgekeerd is het vergelijkbaar. De serieuze mannen zijn allemaal gesetteld op hun dertigste. Wat er boven die leeftijd nog rondloopt, zijn de gescheiden mannen en de flierefluiters die gericht zijn op hun eigen plezier (en dan bedenken dat ze nog een broedkipje willen voor een late leg).
crap in = crap out
pi_203358235
Waarom moet je eigenlijk überhaupt settelen?
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_203358267
Ik ga dit nog 1 keer zeggen:

Je moet helemaal niks.

Maar als je een familie wil dan zijn er wel aantal dingen die je moet doen. En ja de biologische klok speelt een rol. Sorry dat heb ik niet verzonnen. Als je daarover wil klagen moet je bij God zijn.

Als je geen familie wil dan doe je helemaal niks. Dat is helemaal aan jezelf.
  Vis een optie? dinsdag 25 januari 2022 @ 13:40:28 #80
70532 loveli
N
pi_203358295
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:35 schreef Avianflu het volgende:
Waarom moet je eigenlijk überhaupt settelen?
Je moet niks, maar de gemiddelde mens heeft nu eenmaal de behoefte om een koppel te worden met iemand van het andere geslacht.

En als iemand leuk genoeg gezelschap is, dan zou je kunnen kijken hoe je dat op de hele lange termijn leuk houdt. De schoon-opa van m'n zus liep zolang het kon (tot zijn 99ste) nog elke dag naar het graf van zijn overleden vrouw om even gedag te zeggen.
crap in = crap out
pi_203358310
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:35 schreef loveli het volgende:

[..]
Omgekeerd is het vergelijkbaar. De serieuze mannen zijn allemaal gesetteld op hun dertigste. Wat er boven die leeftijd nog rondloopt, zijn de gescheiden mannen en de flierefluiters die gericht zijn op hun eigen plezier (en dan bedenken dat ze nog een broedkipje willen voor een late leg).
Op zicht lopen er ook genoeg mannen en vrouwen rond die aan zelfontwikkeling doen en wellicht vroeger niet zo leuk waren maar nu wel. Ergens vind ik dat juist de leukste en interessantste mensen, degene die een keer “rock bottom” hebben bereikt en daar weer bovenop zijn gekomen.
pi_203358330
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:06 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Zulke belangrijke beslissingen ga ik niet vanuit gevoel doen. Gevoel komt en gaat.
ow, nou dan gaat het vast helemaal goed komen op je 35ste :D
pi_203358409
Ik heb trouwens nog wel een boekentip voor TS: Echte vrouwen krijgen een kind van Liesbeth Smit.

Het gaat wel niet direct over mannen, maar het geeft wel veel genuanceerd voer om na te denken qua maakbaarheid van een kinderwens/settelwens in relatie tot levensloop. En hoe het leven anders kan lopen dan je had uitgestippeld, maar ook hoe dat niet onoverkomelijk hoeft te zijn.
pi_203358447
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:37 schreef Bruinie het volgende:
Maar als je een familie wil dan zijn er wel aantal dingen die je moet doen.
hooguit zul je de juiste persoon moeten vinden waarmee je die familie kunt vormen.... in je eentje gaat dat niet en ik denk ook niet dat je dat met 'iedereen' zomaar kunt doen, er moet een bepaalde match zijn.

het draait minder erom dat een bepaalde leeftijd moet hebben als dat je die juist persoon op het juiste moment zult moeten treffen...
voor de een zal dat misschien wat vroeger zijn, en voor de ander kan het wat langer duren.

maar ikzelf vind het wel een beetje moeilijk te geloven dat je als man eerst helemaal 'los' kunt leven en geen enkele verantwoordelijkheid aan wilt gaan en dat je dan heel lang kunt wachten om dat opeens wel te doen...
Ik denk dat een hoop mannen die dat doen toch een beetje in de problemen gaan komen als ze jarenlang eerder aantonen niet de mindset te hebben verantwoordelijkheid aan te kunnen gaan.
pi_203358511
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:50 schreef Stepperoller het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een boekentip voor TS: Echte vrouwen krijgen een kind van Liesbeth Smit.

Het gaat wel niet direct over mannen, maar het geeft wel veel genuanceerd voer om na te denken qua maakbaarheid van een kinderwens/settelwens in relatie tot levensloop. En hoe het leven anders kan lopen dan je had uitgestippeld, maar ook hoe dat niet onoverkomelijk hoeft te zijn.
Goede tip, thanks.
Ik heb dan al wel een kind maar het leven is zeker niet gelopen hoe ik het had uitgestippeld (bij wie wel?).
Ga het zeker lezen/luisteren.
  Vis een optie? dinsdag 25 januari 2022 @ 14:01:50 #86
70532 loveli
N
pi_203358568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:52 schreef RM-rf het volgende:
maar ikzelf vind het wel een beetje moeilijk te geloven dat je als man eerst helemaal 'los' kunt leven en geen enkele verantwoordelijkheid aan wilt gaan en dat je dan heel lang kunt wachten om dat opeens wel te doen...
Ik denk dat een hoop mannen die dat doen toch een beetje in de problemen gaan komen als ze jarenlang eerder aantonen niet de mindset te hebben verantwoordelijkheid aan te kunnen gaan.
^^
crap in = crap out
  dinsdag 25 januari 2022 @ 14:25:34 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203358842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:06 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Een verstandshuwelijk? Dat hoor je niet vaak meer.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 14:26:18 #88
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203358856
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 10:30 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Maar ga je dan straks niet tegen het probleem aanlopen dat het wel een erg grote verandering in leefstijl van je gaat vragen?

Je settelt namelijk op deze manier wel in je eigen manier van leven. Wat je dan als je 35 bent ineens geheel wilt gaan omgooien.
Er is niets mis met hoe je er nu tegen aan kijkt, begrijp me daarin niet verkeerd. Het zit me meer in als ik dan 35 ben gaat het roer 180 graden om en dat lijkt me een top idee.
Ik denk dat dat nog weleens ernstig tegen kan gaan vallen om je dan aan te passen aan die totaal andere leefstijl. Denk dat je onderschat in hoeverre je nu ook al settelt, alleen dan niet met een ander/niet mbt een gezin.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_203359251
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Een verstandshuwelijk? Dat hoor je niet vaak meer.
Nee zo zou ik het niet noemen. Gevoel moet er wel zijn maar dat is niet het enige wat belangrijk is in mijn mening.

Het is en/en. Niet of/of.
pi_203359279
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:40 schreef loveli het volgende:

[..]
Je moet niks, maar de gemiddelde mens heeft nu eenmaal de behoefte om een koppel te worden met iemand van het andere geslacht.

En als iemand leuk genoeg gezelschap is, dan zou je kunnen kijken hoe je dat op de hele lange termijn leuk houdt. De schoon-opa van m'n zus liep zolang het kon (tot zijn 99ste) nog elke dag naar het graf van zijn overleden vrouw om even gedag te zeggen.
Dat is wel lief. ☺
pi_203359293
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:50 schreef Stepperoller het volgende:

Thanks. Ik zal er naar kijken.
pi_203359310
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 14:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Maar ga je dan straks niet tegen het probleem aanlopen dat het wel een erg grote verandering in leefstijl van je gaat vragen?

Je settelt namelijk op deze manier wel in je eigen manier van leven. Wat je dan als je 35 bent ineens geheel wilt gaan omgooien.
Er is niets mis met hoe je er nu tegen aan kijkt, begrijp me daarin niet verkeerd. Het zit me meer in als ik dan 35 ben gaat het roer 180 graden om en dat lijkt me een top idee.
Ik denk dat dat nog weleens ernstig tegen kan gaan vallen om je dan aan te passen aan die totaal andere leefstijl. Denk dat je onderschat in hoeverre je nu ook al settelt, alleen dan niet met een ander/niet mbt een gezin.
Iedereens leven verandert constant. Persoonlijk denk ik niet dat ik daar problemen mee ga hebben.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 15:10:45 #93
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203359336
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:08 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Iedereens leven verandert constant. Persoonlijk denk ik niet dat ik daar problemen mee ga hebben.
Even voor de beeldvorming, je hebt dus ook nog nooit samen gewoond en bent dat niet van plan voor die tijd?
Dus zeg maar een meer serieuze relatie aangaan met stappen richting gezinsvorming?
pi_203359356
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]
hooguit zul je de juiste persoon moeten vinden waarmee je die familie kunt vormen.... in je eentje gaat dat niet en ik denk ook niet dat je dat met 'iedereen' zomaar kunt doen, er moet een bepaalde match zijn.

het draait minder erom dat een bepaalde leeftijd moet hebben als dat je die juist persoon op het juiste moment zult moeten treffen...
voor de een zal dat misschien wat vroeger zijn, en voor de ander kan het wat langer duren.

Dat speelt inderdaad allemaal mee. Mindset, leeftijd, levenservaringen, levenssituatie, en gemoedstoestand. Maar leeftijd is zeker een factor, misschien niet het belangrijkste maar het speelt zeker een rol. Als leeftijd geen rol zou spelen dan zou ik pas settelen op mijn 50ste met een hoog vruchtbare 20 jarige grietje.
pi_203359383
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Even voor de beeldvorming, je hebt dus ook nog nooit samen gewoond en bent dat niet van plan voor die tijd?
Dus zeg maar een meer serieuze relatie aangaan met stappen richting gezinsvorming?
Als het zo ver is dan is het zo ver. Samen wonen zie ik niet als settelen. Met settelen bedoel ik een gezin beginnen.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 15:21:23 #96
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203359463
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:15 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Als het zo ver is dan is het zo ver. Samen wonen zie ik niet als settelen. Met settelen bedoel ik een gezin beginnen.
Oh ok.
Dan is het wel een beetje anders, zal het wel mee kunnen vallen idd.
  Vis een optie? dinsdag 25 januari 2022 @ 15:36:30 #97
70532 loveli
N
pi_203359631
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Oh ok.
Dan is het wel een beetje anders, zal het wel mee kunnen vallen idd.
Dat doet toch iedereen tegenwoordig? Ronddaten, een keer blijven slapen, tandeborstel laten staan, huur opzeggen, huis kopen, na 15 jaar trouwen, kind, na 4 jaar kind 2 en dan scheiden.

Juist door het niet zoeken naar een geschikte partner voor de lange termijn blijven mensen plakken na een one, two, three night stand. En dan komen ze er opeens achter dat ze niet bij elkaar passen. TS lijkt dit te willen doen minus het trouwen en kinderen krijgen, tot hij 35 is, en dan op zoek naar de ware. (?)
crap in = crap out
  dinsdag 25 januari 2022 @ 15:38:53 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203359653
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:03 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Nee zo zou ik het niet noemen. Gevoel moet er wel zijn maar dat is niet het enige wat belangrijk is in mijn mening.

Het is en/en. Niet of/of.
Heeft iemand al gevraagd hoe oud je bent?
pi_203359924
Gaat lastig met de huizenprijzen tegenwoordig.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 16:08:25 #100
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_203360000
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 16:01 schreef HSG het volgende:
Gaat lastig met de huizenprijzen tegenwoordig.
Dit dus. Ik voorzie een hoop trailer trash in de nabije toekomst.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_203360556
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heeft iemand al gevraagd hoe oud je bent?
Hoe oud ben jij?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 16:57:53 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203360638
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 16:51 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Hoe oud ben jij?
52.
pi_203361006
Ik denk dat TS wel gelijk heeft je kunt op zich als man van 45 best met een meisje van 22 gaan en daar dan kinderen mee krijgen maar je bent dan wel oud inderdaad als je kinderen ook nog op school zitten maar ik vind dat je als man van 45 of misschien 50 best met een meisje van 22 kunt gaan want als er liefde in het spel is het moet het gewoon kunnen vind ik, misschien zelfs 21 en als dat meisje dan ook op jou valt dan kan het prima dat moeten beiden partijen gewoon zelf weten vind ik.

Groetjes, pipo1972.
pi_203361224
quote:
18s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 17:28 schreef Muskusboktor57 het volgende:
ik vind dat je als man van 45 of misschien 50 best met een meisje van 22 kunt gaan want als er liefde in het spel is het moet het gewoon kunnen vind ik, misschien zelfs 21 en als dat meisje dan ook op jou valt dan kan het prima
Vind ik ook
pi_203361262
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 13:35 schreef loveli het volgende:

[..]
Ik kan je vertellen dat deze ongein al op je 25e begint.
De meeste mannen van 25 willen alleen maar beetje tinderen en neuken, de echt leuke en meestal al wat oudere mannen die wél mentaal op je niveau zitten zijn al gesetteld, en wat dan overblijft is de categorie die jij noemt.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 17:52:30 #106
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_203361288
Ik vind dit heel apart want het verschilt per persoon, er is geen ''moet'' met wanneer je moet settelen. Het hangt af van je eigen voorkeur, je toekomstplannen en je leefstijl. Probeer ook eens uit dat maatschappelijk gewenste te denken en het zelf af te stemmen op wat jijzelf wil. Ik heb hier zelf in ieder geval geen mening over, mensen moeten doen wat ze willen en wanneer ze dat willen. Er zijn ook mensen die gesetteled zijn en daarna uit elkaar zijn gegaan waarbij hun leven een heel andere wending aannam. Als mensen kinderen willen, dan houden ze hier rekening mee als het gaat om vruchtbaarheid. Willen ze dit niet, dan word dit al heel anders. De eén wil settelen als diegene iemand gevonden heeft waarmee diegene dat wil doen, terwijl dezelfde persoon bijvoorbeeld eerder zou hebben gezegd nooit van plan te zijn te settelen. Het verschilt per omstandigheid, per persoon, per leefstijl en per behoeften. Dus nee, ik heb hier zelf geen mening over en daar ben ik eigenlijk ook blij mee.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_203361455
Anno 2022 zo jong mogelijk volgens reddit. Volgens de website kunnen vrouwen na hun losbandige jaren niet meer langdurig pairbonden. Het is niet meer speciaal voor ze. Dus als je als man eind dertig nog niet getrouwd bent met een tradwife. Of jij bent niet haar eerste. Dan kun je het schudden.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:10:18 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203361523
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:05 schreef DesertNomad het volgende:
Anno 2022 zo jong mogelijk volgens reddit. Volgens de website kunnen vrouwen na hun losbandige jaren niet meer langdurig pairbonden. Het is niet meer speciaal voor ze. Dus als je als man eind dertig nog niet getrouwd bent met een tradwife. Of jij bent niet haar eerste. Dan kun je het schudden.
Ja, laten we vooral de inceltopics van Reddit als referentiekader nemen...
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 25 januari 2022 @ 18:45:24 #109
184769 crew  Deisyy
pi_203362095
Je moet niets.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:56:35 #110
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_203362285
Settlen beslis je samen.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_203362530
Is op individueel vlak niet zoveel over te zeggen, neem bijvoorbeeld J.P. Balkenende. Die heeft ooit in een interview aangegeven voor het eerst seks te hebben gehad toen hij 36 was, en dat was met de vrouw waarmee hij trouwde en een gezin stichtte en nog steeds mee getrouwd is.

Dat is prima. Maar voor iemand die wat losser is in sociaal opzicht, en die ook zonder een hoge maatschappelijke status te bereiken aantrekkingskracht uitoefent op vrouwen, zal die leeftijd veel jonger liggen.

In Utah heb je Brigham Young University, een universiteit gerund door de LDS-kerk. Een significant deel van hun studentenpopulatie zijn jong gehuwden en er zijn op de campus ook woonruimtes speciaal voor echtparen.

Je kunt in ieder geval het volgende stellen: de maatschappij moet de opvoeding van de jeugd zo inrichten dat de kansen dat ze op jonge leeftijd settlen, met een zo laag mogelijk echtscheidingscijfer naderhand, gemaximaliseerd worden, en dat je juist de slimste en meest gedisciplineerde mensen aanmoedigt om grote gezinnen te stichten.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:18:49 #112
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_203362809
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:14 schreef Bruinie het volgende:
_O- _O-

Hoe oud ben je zelf eigenlijk en waar komt je burgerlijke conditionering vandaan? :|W
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_203362893
Idd, ik ben eind 30 en ga nog gewoon naar de “nachtclub, kroeg, concert, festival etc”.
Althans dat hoop ik weer te mogen doen.

Je zoekt dan gewoon een plek met je “soortgenoten”, oftewel andere bejaarden die nog graag uitgaan. Heb je direct wat gemeenschappelijks mocht je iemand tegenkomen.
pi_203363055
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:18 schreef YuckFou het volgende:

[..]
_O- _O-

Hoe oud ben je zelf eigenlijk en waar komt je burgerlijke conditionering vandaan? :|W
Je kan ook uitgaan terwijl je 50 bent en stervende bent. Niemand die je tegen gaat houden. More power to you. Iedereen moet dat zelf weten.
pi_203363090
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:21 schreef Avianflu het volgende:
Idd, ik ben eind 30 en ga nog gewoon naar de “nachtclub, kroeg, concert, festival etc”.
Althans dat hoop ik weer te mogen doen.

Je zoekt dan gewoon een plek met je “soortgenoten”, oftewel andere bejaarden die nog graag uitgaan. Heb je direct wat gemeenschappelijks mocht je iemand tegenkomen.
Doe je dan ook wel eens stoute dingetjes? Of was dat voor vroeger?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:31:27 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203363135
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:28 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Je kan ook uitgaan terwijl je stervende bent. Niemand die je tegen gaat houden. More power to you. Iedereen moet dat zelf weten.
Geef nou gewoon eens antwoord op de vraag hoe oud je bent.

Oh en "een familie hebben" is een hele slechte vertaling uit het Engels, in het Nederlands noem je dat gewoon "een gezin hebben".
Familie heb je sowieso: ouders, grootouders, ooms, tantes, neven en nichten, dat is je familie.
Je partner en kinderen is je gezin.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:32:02 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203363148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:29 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Okay, kennelijk ben je 12...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203363162
quote:

[..]
Ligt er aan wat jij stout noemt. Dat klinkt nogal infantiel.
Ik ben een volwassen vrouw zonder relatie en ik heb wel eens seks ja, als je dat bedoelt.
pi_203363344
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:32 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Ligt er aan wat jij stout noemt. Dat klinkt nogal infantiel.
Ik ben een volwassen vrouw zonder relatie en ik heb wel eens seks ja, als je dat bedoelt.
nou ik hoop dat je gezelliger bent tijdens het uitgaan.
pi_203363393
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Geef nou gewoon eens antwoord op de vraag hoe oud je bent.

Oh en "een familie hebben" is een hele slechte vertaling uit het Engels, in het Nederlands noem je dat gewoon "een gezin hebben".
Familie heb je sowieso: ouders, grootouders, ooms, tantes, neven en nichten, dat is je familie.
Je partner en kinderen is je gezin.
Misschien heb ik geen familie? Dat heb ik trouwens wel maar wel apart dat je zulke veronderstellingen maakt. Mijn leeftijd en andere privacy gevoelige dingetjes ga ik trouwens hier niet op pleuren gezien de houding van bepaalde mensen.
pi_203363410
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:41 schreef Bruinie het volgende:

[..]
nou ik hoop dat je gezelliger bent tijdens het uitgaan.
Ik hoop dat jij niet zo’n creep bent tijdens het uitgaan als hoe je hier klinkt.

Zo’n kerel die je benaderd en vraagt of je wel eens stoute dingen doet :r .

En vervolgens claimt “goh je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig”. Om maar even in de tijds geest van de afgelopen week te blijven :+
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:47:14 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203363475
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:43 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Misschien heb ik geen familie? Dat heb ik trouwens wel maar wel apart dat je zulke veronderstellingen maakt. Mijn leeftijd en andere privacy gevoelige dingetjes ga ik trouwens hier niet pleuren gezien de houding van bepaalde mensen.
Dan nog, het hele verhaal dat je neerplempt over "een familie hebben" gaat over "een gezin hebben".

En serieus, je leeftijd noemen vind je teveel "privacy gevoelig"? Werkelijk?
Dat is alleen maar te privacy gevoelig als je de zoveelste kloon van Syndroom/0906 etc bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:48:02 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203363490
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:44 schreef Avianflu het volgende:

[..]
Ik hoop dat jij niet zo’n creep bent tijdens het uitgaan als hoe je hier klinkt.

En vervolgens claimt “goh je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig”. Om maar even in de tijds geest van de afgelopen week te blijven :+
Of oogcontact probeert te maken in de trein en je vervolgens de halve stad door achtervolgt...
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 25 januari 2022 @ 19:53:21 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203363589
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:43 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Misschien heb ik geen familie? Dat heb ik trouwens wel maar wel apart dat je zulke veronderstellingen maakt. Mijn leeftijd en andere privacy gevoelige dingetjes ga ik trouwens hier niet op pleuren gezien de houding van bepaalde mensen.
Ik denk dat je tussen de 25 en 30 bent en net een paar jaar aan het werk na je studie.
pi_203363618
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Of oogcontact probeert te maken in de trein en je vervolgens de halve stad door achtervolgt...
Dat ja brrrrrr, want je lachte ten slotte lief naar hem, in zijn hoofd althans.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:08:13 #126
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203363947
quote:

[..]
Wat is stout?

Ik heb een partner, dus random seks met anderen heb ik niet (meer).
Maar ik lach, dans en doe. Daag mijn partner uit en hij daagt mij uit, seks op verschillende plekken, of elkaar opwinden zodat we het niet eens tot de slaapkamer redden. Maar vooral heb ik erg veel lol, concerten, festivals, of gewoon naar de kroeg. Met een groep vrienden bij elkaar zitten of dansen met mijn lief in de woonkamer.
Of het nu met een dekentje op de bank tegen elkaar aan genesteld is of rondspringen op dat festival, ik geniet van vrijwel elke dag.

Nee, gelukkig is je leven niet over na je 40ste.
Persoonlijk vind ik het erg prettig dat mijn kind jong volwassen is en ik lekker mijn ding kan doen. Daarin vrijheid heb.
Want om eerlijk te zijn, nu heb ik het geld, de ruimte en de tijd om dat alles te doen. Ik weet beter wat ik wil en niet wil. En alhoewel de fuck wat doe ik hier momenten van vroeger gelukkig allemaal goed afgelopen zijn en achteraf om gelachen kon worden vind ik het best prettig dat die er nu niet meer zijn.
pi_203364330
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:44 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Dat zou ook niet mijn openingszin zijn maar als je elkaar een beetje kent dan weet je wel waarmee je weg komt. Sfeer is belangrijk.
pi_203364478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Wat is stout?

Ik heb een partner, dus random seks met anderen heb ik niet (meer).
Maar ik lach, dans en doe. Daag mijn partner uit en hij daagt mij uit, seks op verschillende plekken, of elkaar opwinden zodat we het niet eens tot de slaapkamer redden. Maar vooral heb ik erg veel lol, concerten, festivals, of gewoon naar de kroeg. Met een groep vrienden bij elkaar zitten of dansen met mijn lief in de woonkamer.
Of het nu met een dekentje op de bank tegen elkaar aan genesteld is of rondspringen op dat festival, ik geniet van vrijwel elke dag.

Nee, gelukkig is je leven niet over na je 40ste.
Persoonlijk vind ik het erg prettig dat mijn kind jong volwassen is en ik lekker mijn ding kan doen. Daarin vrijheid heb.
Want om eerlijk te zijn, nu heb ik het geld, de ruimte en de tijd om dat alles te doen. Ik weet beter wat ik wil en niet wil. En alhoewel de fuck wat doe ik hier momenten van vroeger gelukkig allemaal goed afgelopen zijn en achteraf om gelachen kon worden vind ik het best prettig dat die er nu niet meer zijn.
Hoe kom je dan nieuwe mensen tegen als ik vragen mag?
  dinsdag 25 januari 2022 @ 20:52:47 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_203364855
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:32 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Door naar dingen toe te gaan en daar contact te maken met mensen?
Gewoon gaan kletsen met mensen, zoals je toen je jong was ook deed?

Op het werk, als je naar de kroeg gaat, bij uitgaan, zelfs op het internet kom je weleens iemand tegen met wie je op persoonlijk niveau aan de klets raakt.
Sinds een jaartje een nieuwe gewone vriendin, tegengekomen in de supermarkt. Raakte aan de klets omdat ze mijn jas zo leuk vond. Keer daarna kwamen we elkaar tegen in de winkelstraat, na elkaar groeten en wat kletsen besloten een simpel bakkie koffie te gaan doen en verder te kletsen. En sindsdien zijn we van kennissen naar vrienden gegaan.

Het is echt niet zo moeilijk.
En voordat je zegt ja maar jij bent een vrouw. Mijn vriend heeft er nog minder moeite mee, die lult met alles en iedereen en krijgt het voor elkaar daar een leuk contact uit voort te krijgen.
pi_203365707
Mijn mening is simpel: je moet niks, doe gewoon waar je zelf zin in hebt.

En niet iedereen wil samenwonen en kinderen. Of een relatie. Integendeel.
pi_203370026
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik denk dat je tussen de 25 en 30 bent en net een paar jaar aan het werk na je studie.
Twee van deze drie dingen lijken me optimistisch.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_203371296
Zoals al gezegd, het is geen kwestie van moeten, maar van willen. Ik heb zelf geen kinderwens, maar kan me zo voorstellen dat je op een gegeven moment een gevoel krijgt dat het tijd wordt om je te settelen of een volgende stap in je relatie te zetten. Wanneer dat is, zal voor iedereen verschillend zijn.
Maar als je op je 35ste aan kinderen wil beginnen, moet je rond je 30ste wel beginnen met de voorbereidingen denk ik? Meeste mensen hebben eerst een tijd een relatie, gaan dan samenwonen, als dat goed gaat eventueel trouwen en beginnen dan pas aan kinderen. En het kan ook weer even duren voordat dat lukt, als het je überhaupt gegeven is.
Haha, ik ben nu 38, weet nog wel dat ik als tiener het ook maar raar vond dat die oude mensen van 30 jaar en ouder nog naar de kroeg en festivals gingen. Maar nu (zodra het weer mag) doe ik het zelf ook en voel me niet echt oud (ik ga natuurlijk niet naar kroegen waar alleen tieners zitten). Ik ken ook genoeg mensen van over de 50 die ook nog gewoon gaan stappen (voor de gezelligheid, niet om een partner te vinden). Bijkomend voordeel is wel dat ik nu niet meer op de financiën hoef te letten, dat maakt een festival ook wel wat relaxter.
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else
pi_203371906
quote:
0s.gif Op maandag 24 januari 2022 21:16 schreef loveli het volgende:

Daar lijkt het wel op volgens de statistieken:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)stal-ouder-dan-bruid

Mannen kiezen een jongere vruchtbare vrouw, vrouwen kiezen een man die zich enigzins bewezen heeft.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203372766
Ach ik ben 'gesetteled' (vrij cliche > reizen > trouwen > kinderen) met 3 (jonge) kinderen en wij hebben 2-3x per maand een oppas voor de kinderen en dan gaan we erop uit, niet meer het nachtleven als vroeger , maar iets degelijker: uit eten, paar drankjes in de kroeg dat soort dingen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sport_Life op 26-01-2022 13:34:21 ]
pi_203376290
Wanneer moet je settelen?

Als ik mijn directe familie moet geloven al minstens 5 jaar geleden als het niet meer is :') . Ik denk dat ze al jaren en jaren bezig zijn met dat ik een vriendin (voor degenen die niet weten dat ik een homo ben) of een vriend moet.

Helaas, het is me tot nu toe nog nooit gelukt. Voordat ik uit de kast was heb ik sowieso nog nooit iets gedaan met een vrouw, nee ook niet gezoend of wat dan ook. Nog nooit. En ook nadat ik uit de kast was (en dan niet bij mijn meest conservatieve familie) duurde het een jaar of 2 voordat ik voor het eerst uberhaupt durfde te zoenen en dat was gewoon dronken met mijn maat en nog langer voordat ik iets durfde qua seksualiteit of daten. Dat laatste loopt ook nu nog lang niet altijd lekker, ik beleef er meer stress aan dan plezier, en sinds covid date ik bijna helemaal niet meer. Mijn laatste date was 2 weken terug of zo en die heeft me nadien neit eens een berichtje gestuurd, gewoon helemaal niks. Dus dat daten heb ik nu ook echt totaal geen zin meer in wat ik toch al niet had.

Dan gaan mensen lopen zeuren van 'ja maar je moet meer doorzetten dit dat' en dan heb ik iets van... waarom zou ik gaan daten met een jongen als ik er duidelijk geen zin meer in heb? Want na zo een afwijzing zoals 2 weken terug dat zo'n jongen niet eens de moeite neemt om dankjewel te appen maar mij gewoon volledig ghost denk ik echt van weet je het wordt toch allemaal niks en durf ik dus niet meer te daten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:17:44 #136
499030 WatMoetJeDanInvullen
Niet naar jezelf te herleiden.
pi_203380988
quote:
Dan gaan mensen lopen zeuren van 'ja maar je moet meer doorzetten dit dat' en dan heb ik iets van... waarom zou ik gaan daten met een jongen als ik er duidelijk geen zin meer in heb? Want na zo een afwijzing zoals 2 weken terug dat zo'n jongen niet eens de moeite neemt om dankjewel te appen maar mij gewoon volledig ghost denk ik echt van weet je het wordt toch allemaal niks en durf ik dus niet meer te daten.
Dat ghosten lijkt wel een beetje iets van het hele daten via apps / van nu (opa verteld ;)), dus probeer je daar niet teveel van aan te trekken. Want als je gaat denken het wordt toch allemaal niets, wordt het in principe een "self-fulfilling prophecy".

Belangrijkste is denk ik dat je doet waar je, je goed bij voelt (cliché)

(overigens kan ik ook niet echt heel erg teren op een hoop succesvolle dates, dus snap je punt :) Alleen merk ik wel dat nu ik ouder ben het soms jammer vindt dat ik het toch niet meer geprobeerd heb toen ik jonger was)
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:20:55 #137
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203381045
Waarom alles zo in hokjes plaatsen?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203384115
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 15:12 schreef Bruinie het volgende:
Als leeftijd geen rol zou spelen dan zou ik pas settelen op mijn 50ste met een hoog vruchtbare 20 jarige grietje.
dat is nu juist geen settelen.... juist als je dat als meest prettige levensinvulling ziet lijkt het me gewoon eerder dat je weinig behoefte tot 'settelen' hebt, wat imho verder ook prima is... Niet iedereen heeft dezelfde levensinvuling en dat is maar goed ook, zou eenn saaie boel zij als iedereen hetzelfde leven moet leiden.

mag ik vragen _waarom_ je het idee hebt dat je zou moeten 'settelen' ?
pi_203384483
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 20:32 schreef Bruinie het volgende:

[..]
Kom eens van die zolder kamer af!

Wereldvreemd figuur :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_203386268
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2022 09:34 schreef Godshand het volgende:

[..]
Kom eens van die zolder kamer af!

Wereldvreemd figuur :')
Ik weet toch niet hoe oma’s en opa’s socializen. Ik ken er niet zoveel. :)
pi_203386327
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 08:57 schreef RM-rf het volgende:

[..]
dat is nu juist geen settelen.... juist als je dat als meest prettige levensinvulling ziet lijkt het me gewoon eerder dat je weinig behoefte tot 'settelen' hebt, wat imho verder ook prima is... Niet iedereen heeft dezelfde levensinvuling en dat is maar goed ook, zou eenn saaie boel zij als iedereen hetzelfde leven moet leiden.

mag ik vragen _waarom_ je het idee hebt dat je zou moeten 'settelen' ?
Niks moet. Dat heb ik nu al meerdere malen aangegeven. :)

Ik wilde gewoon gedachtes uitwisselen om te kijken hoe anderen erover nadenken.

Persoonlijk wil ik wel uiteindelijk een gezin opbouwen maar dat kan je niet forceren. Je kunt alleen de obstacles uit de weghalen.
  Vis een optie? donderdag 27 januari 2022 @ 11:51:19 #142
70532 loveli
N
pi_203386378
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 11:48 schreef Bruinie het volgende:

[..]

Persoonlijk wil ik wel uiteindelijk een gezin opbouwen maar dat kan je niet forceren. Je kunt alleen de obstacles uit de weghalen.
Hoe oud ben je nu? Woon je op jezelf, werk je of studeer je nog? Als je gedachten wilt uitwisselen, zijn die omstandigheden juist interessant.
crap in = crap out
pi_203389005
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:27 schreef Sport_Life het volgende:
Ach ik ben 'gesetteled' (vrij cliche > reizen > trouwen > kinderen) met 3 (jonge) kinderen en wij hebben 2-3x per maand een oppas voor de kinderen en dan gaan we erop uit, niet meer het nachtleven als vroeger , maar iets degelijker: uit eten, paar drankjes in de kroeg dat soort dingen.

Dat is al een stuk meer dan wat ik van de meeste gesettelde mensen te horen krijg, good on you.
pi_203389090
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 11:48 schreef Bruinie het volgende:

[..]

ehm, ik zeg niks dat moet maar wees je op iets dat je zelf beweerde... dat je 'op je 50e met een 20-jarige wilde 'settelen'.. maar dat is nu juist helemaal geen settelen, eerder het tegenovergestelde; dat het kenmerkend is voor iemand die dat eerder niet wil (wat verder een prima keuze is als je ook de gevolgen accepteert).

Of je daarin man of vrouw bent maakt helemaal geen zak (of iig niet zo heel veel) uit en er zijn nooit 'leeftijden' waarop je bepaalde dingen wel of juist niet gedaan moet of mag hebben... maar de keuzes die je tijdens je leven maakt hebben wel gevolgen en zullen je leven bepalen, zelfs het ontwijken van het maken van keuzes bepaald je leven evengoed.
  donderdag 27 januari 2022 @ 16:43:47 #145
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203390170
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:25 schreef RM-rf het volgende:

Of je daarin man of vrouw bent maakt helemaal geen zak (of iig niet zo heel veel) uit en er zijn nooit 'leeftijden' waarop je bepaalde dingen wel of juist niet gedaan moet of mag hebben... maar de keuzes die je tijdens je leven maakt hebben wel gevolgen en zullen je leven bepalen, zelfs het ontwijken van het maken van keuzes bepaald je leven evengoed.
Je past gewoon wat minder lekker in 'het systeem' (lees: je kunt ermee in botsing komen) als je levensloop erg van het gemiddelde afwijkt.

Als iemand waarbij veel niet volgens het gebruikelijke patroon verlopen is - in de breedste zin van het woord, niet specifiek de liefde - kan ik inderdaad bevestigen dat je er flink nadeel van kunt hebben. Op latere leeftijd alsnog dingen doen die je op jonge leeftijd na hebt gelaten gaat bijvoorbeeld niet altijd zomaar, of op een manier die op z'n minst vragen oproept.
  Vis een optie? donderdag 27 januari 2022 @ 16:51:43 #146
70532 loveli
N
pi_203390292
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:43 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Je past gewoon wat minder lekker in 'het systeem' (lees: je kunt ermee in botsing komen) als je levensloop erg van het gemiddelde afwijkt.

Als iemand waarbij veel niet volgens het gebruikelijke patroon verlopen is - in de breedste zin van het woord, niet specifiek de liefde - kan ik inderdaad bevestigen dat je er flink nadeel van kunt hebben. Op latere leeftijd alsnog dingen doen die je op jonge leeftijd na hebt gelaten gaat bijvoorbeeld niet altijd zomaar, of op een manier die op z'n minst vragen oproept.
Youth is wasted on the young.
crap in = crap out
pi_203390357
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:43 schreef Eightyone het volgende:

[..]
nonsens, niemands levensloop is een vaste lijn en er is helemaal geen vastgelegd pad.

Hooguit zijn er mensen die gewoon van hun eigen kracht uitgaan en zichzelf accepteren en dat uitdragen ..
of mensen die in een hoekje gaan zitten miepen en doen alsof alles buiten hen ligt en ze 'gedwongen' waren tot hun keuzes die ze niet willen.

Ik denk zelfs ook een beetje dat jonge mensen die 'denken' dat ze nu een vast voorgelegd pad zouden moeten volgen, ook een groot risico lopen achteraf tot de klagers te worden die net doen alsof ze niks te bepalen hadden aan hun eigen leven.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:18:10 #148
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_203576465
Ik had laatst op Tinder een man van 37 waarbij het net 3 maanden uit was met zijn ex die 24 was. Hij wilde voor kids gaan en voor haar voelde het blijkbaar toch niet goed genoeg ofzo. Ze woonden al samen enzo. Tja.

Gaat zo'n man nog kinderen krijgen? Ik weet het niet 2 jaar verwerken en misschien nog een ouder iemand vinden?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:21:54 #149
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203576511
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:18 schreef Mishu het volgende:
Ik had laatst op Tinder een man van 37 waarbij het net 3 maanden uit was met zijn ex die 24 was. Hij wilde voor kids gaan en voor haar voelde het blijkbaar toch niet goed genoeg ofzo. Ze woonden al samen enzo. Tja.

Gaat zo'n man nog kinderen krijgen? Ik weet het niet 2 jaar verwerken en misschien nog een ouder iemand vinden?
Genoeg 40'ers die nog aan kinderen beginnen.
Op 't randje en erover.
pi_203576586
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:35 schreef sirdanilot het volgende:
Wanneer moet je settelen?

Als ik mijn directe familie moet geloven al minstens 5 jaar geleden als het niet meer is :') . Ik denk dat ze al jaren en jaren bezig zijn met dat ik een vriendin (voor degenen die niet weten dat ik een homo ben) of een vriend moet.

Helaas, het is me tot nu toe nog nooit gelukt. Voordat ik uit de kast was heb ik sowieso nog nooit iets gedaan met een vrouw, nee ook niet gezoend of wat dan ook. Nog nooit. En ook nadat ik uit de kast was (en dan niet bij mijn meest conservatieve familie) duurde het een jaar of 2 voordat ik voor het eerst uberhaupt durfde te zoenen en dat was gewoon dronken met mijn maat en nog langer voordat ik iets durfde qua seksualiteit of daten. Dat laatste loopt ook nu nog lang niet altijd lekker, ik beleef er meer stress aan dan plezier, en sinds covid date ik bijna helemaal niet meer. Mijn laatste date was 2 weken terug of zo en die heeft me nadien neit eens een berichtje gestuurd, gewoon helemaal niks. Dus dat daten heb ik nu ook echt totaal geen zin meer in wat ik toch al niet had.

Als ik zie wat voor topics jij soms opent vind ik het ook niet zo gek... :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_203576666
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:21 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Genoeg 40'ers die nog aan kinderen beginnen.
Lijkt mij heel raar....je hebt dan zegmaar 15/10 jaar lang ervaring en rust geld op de bank geen stress..
En dan ineens zo een "gat" induiken....

Ik ben nu al juist bezig met mijn pensioen...beleggen, beetje extra werken,,en proberen zoveel mogelijk te genieten, soms extra beleggen soms wat leuks kopen of vakantie...volgende maand even nieuwe motorpak en helm...
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:35:53 #152
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_203576708
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 19:28 schreef Bruinie het volgende:
Je kan ook uitgaan terwijl je 50 bent en stervende bent. Niemand die je tegen gaat houden. More power to you. Iedereen moet dat zelf weten.
Eerder was je nog vrij stellig dat een vrouw van boven de 40 niet meer naar een nachtclub kan dus je bent een beetje een windvaan in de hele discussie, je vindt iets en draait bij, vindt wat anders en wappert weer een andere kant op, mijn gok is dat je ergens tussen de 20&30 bent zoekend en hoogst onzeker, een randje incel zelfs....

quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:51 schreef loveli het volgende:
Youth is wasted on the young.
_O_

Het idee bij die jonkies altijd dat je leven stopt na je 30e en je dan niet meer met goed fatsoen uit kan, door kan halen of meer van die onzin, wat dat betreft is je uitdrukking spot on oO<
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 8 februari 2022 @ 22:38:34 #153
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203576749
quote:
Het idee bij die jonkies altijd dat je leven stopt na je 30e
Ergens natuurlijk wel waar hé.
Op 't randje en erover.
pi_203576769
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:38 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ergens natuurlijk wel waar hé.
Vertel ?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 23:59:40 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203577543
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 22:31 schreef Geerd het volgende:

[..]
Lijkt mij heel raar....je hebt dan zegmaar 15/10 jaar lang ervaring en rust geld op de bank geen stress..
En dan ineens zo een "gat" induiken....

Ik ben nu al juist bezig met mijn pensioen...beleggen, beetje extra werken,,en proberen zoveel mogelijk te genieten, soms extra beleggen soms wat leuks kopen of vakantie...volgende maand even nieuwe motorpak en helm...
Dat ‘ineens’ zal wel meevallen. De kinderwens zal er al wel zijn geweest, de juiste partner/omstandigheden misschien nog niet.
pi_203577584
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 23:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat ‘ineens’ zal wel meevallen. De kinderwens zal er al wel zijn geweest, de juiste partner/omstandigheden misschien nog niet.
Misschien idd toch wat meer rust gevonden..
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 14:56:41 #157
441859 crew  Lenny77
pi_203584277
Hou het een beetje ontopic aub
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')