Wat kan je dan op je 40ste als vrouw zijnde? Je kan niet naar de nachtclub of zo.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:11 schreef Panthera1984 het volgende:
Aangezien je zelf óók over vrouwen hebt in je OP, mijn gedachten hierover zijn heel erg veranderd. Eerst dacht ik ook wanneer je hebt gestudeerd, baantje, huisje. Dan kom je rond 28 jaar uit.
Maar gezien de randvoorwaarden nooit zeker zijn en een jong persoon veel flexibeler (mentaal), neig ik nu eerder naar jonger. Wanneer je met 20/21 zwanger wordt, ben je een leukere moeder, want speelser en minder gestresst. Je hebt rond je 40ste je leven weer terug. Dan heb je er nog wat aan.
Complexe aanloop?quote:Op maandag 24 januari 2022 20:58 schreef Scuidward het volgende:
Denk dat de beste leeftijd de streefleeftijd minus 3 a 5 jaar is gezien de complexe aanloop.
Van mij mag je doen wat je wil, Loveli. Dit is hoe ik het zie en hoe het het beste is.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:16 schreef loveli het volgende:
Dus vrouwen moeten op hun 25ste settelen en mannen mogen eerst rondneuken en op hun 35ste settelen met die van 25.
Klinkt als een werelddeal.
Biologische klok van de vrouw werkt niet op zin. Jammer genoeg.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:21 schreef kwiwi het volgende:
Nou, gewoon wanneer je daar aan toe bent / zin in hebt lijkt me.
quote:Op maandag 24 januari 2022 21:14 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Wat kan je dan op je 40ste als vrouw zijnde? Je kan niet naar de nachtclub of zo.
Duurde helaas 8 posts voordat juiste antwoord werd gegeven.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:21 schreef kwiwi het volgende:
Nou, gewoon wanneer je daar aan toe bent / zin in hebt lijkt me.
Goed dat je er even bij zegt dat het je mening is want echt elke zin die je hier plaatst is niet veel meer dan een mening. Het begint al met de eerste zin.quote:Op maandag 24 januari 2022 20:44 schreef Bruinie het volgende:
Voor een vrouw is dat heel simpel. Mits je een familie wil tenminste. En dat is rond je 25ste want dan gaat het bergafwaarts en wordt het steeds moeilijker om een partner te vinden en een familie te beginnen. Zo niet dan heb je niet echt een deadline. Dan is je deadline de dood.
Voor de man hangt het beetje samen met de vrouw want als je een man bent en je wil een familie beginnen dan moet je ook niet te oud zijn en beetje in de buurt van je partner. Ik dacht zelf aan 35 voor de man want dan kan je nog 5-10 jaar jonger daten en zit je niet tegen de deadline aan. Kan je rustig aan doen met dingen.
Mannen kunnen eigen op veel latere leeftijd settelen en een familie beginnen omdat ze niet te maken hebben met een biologische klok maar welke vruchtbare grietje wil nou met een ouwe bok? Genoeg oude bokken met jonge vruchtbare grietjes maar toeval bij toeval zijn dat toevallig de bokken met een dikke portemonnee, hoge status, brede vriendenkring of iets in die trant. Dat zijn ook meestal mannen die zich helemaal suf neuken en uitgeneukt gaan settelen. Als je het niet zo breed hebt als man zijnde. Niet rijk of ambitieus bent. Niet populair bent. Dan is je beste keus om rond je 35ste als man zijnde te settelen. Dat is mijn mening. En die van jullie?
Nee dat is zoals jij het ziet en DENKT dat het het beste is.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:23 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Van mij mag je doen wat je wil, Loveli. Dit is hoe ik het zie en hoe het het beste is.
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind net dat je tegen de 30 of misschien zelfs wat ouder als vrouw zou moeten zijn om aan ouderschap te beginnen. Je wilde jaren zijn voorbij, je hebt weinig tot geen behoefte meer om op stap te gaan tot de ochtend, festivals af te lopen en je kinderen dan maar dumpen bij oma of een oppas. Je hebt een stabiel inkomen en meestal een huis wat klaar is om kinderen veilig te kunnen huisvesten. Daar bovenop heb je veel meer geduld en bent zelf wijzer ipv zelf nog een half kind wat een kind gaat opvoeden.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:11 schreef Panthera1984 het volgende:
Aangezien je zelf óók over vrouwen hebt in je OP, mijn gedachten hierover zijn heel erg veranderd. Eerst dacht ik ook wanneer je hebt gestudeerd, baantje, huisje. Dan kom je rond 28 jaar uit.
Maar gezien de randvoorwaarden nooit zeker zijn en een jong persoon veel flexibeler (mentaal), neig ik nu eerder naar jonger. Wanneer je met 20/21 zwanger wordt, ben je een leukere moeder, want speelser en minder gestresst. Je hebt rond je 40ste je leven weer terug. Dan heb je er nog wat aan.
Of gewoon eerst 25 jaar van het leven genieten, je niet gek laten maken door de rat race, en tegen de tijd dat je wat evenwichtiger in het leven staat, beginnen aan een gezin.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:40 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]nou ben ik nog geen 40 dus precies kan ik het je niet vertellen, maar ik weet wel dat ik me nu al veel beter in mijn vel voel dan mijn jeugd en mezelf beter ken. Gewoon meer genieten van het leven. Lijkt me vervelend om eerst 25 jaar aan de rat race te moet voldoen en dan weer 20 jaar weg te geven aan een gezin. Tegen de tijd dat je aan jezelf toekomt ben je oud...
Mijn beredenatie is juist tijd geven aan mezelf terwijl ik jong ben. Wat heb ik nou aan vrije tijd en geld als ik een oude lul van 40 ben.quote:Op maandag 24 januari 2022 21:40 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]nou ben ik nog geen 40 dus precies kan ik het je niet vertellen, maar ik weet wel dat ik me nu al veel beter in mijn vel voel dan mijn jeugd en mezelf beter ken. Gewoon meer genieten van het leven. Lijkt me vervelend om eerst 25 jaar aan de rat race te moet voldoen en dan weer 20 jaar weg te geven aan een gezin. Tegen de tijd dat je aan jezelf toekomt ben je oud...
Jij gaat je als oude lul van 40 veel beter voelen dan dat je nu doet. En hopelijk ook wat verstandiger met wat levenservaringquote:Op maandag 24 januari 2022 22:38 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Mijn beredenatie is juist tijd geven aan mezelf terwijl ik jong ben. Wat heb ik nou aan vrije tijd en geld als ik een oude lul van 40 ben.
Ditquote:Op maandag 24 januari 2022 22:00 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat de grens tussen jong en oud ergens bepaald wordt door wanneer anderen je gedrag anders gaan beoordelen.
Ik was ergens begin 30 toen ik in een club stond en een goede vriendin influisterde dat twee Amerikanen van rond de 50, die bij een navo basis werkten, zich als creep gedroegen omdat ze jongere vrouwen probeerden te versieren. Iets waar ze overigens niet in slaagden.
Gezien velen t spel wat meespeelden maar de waarschuwingssignalen rond gingen wist ik in elk geval zeker dat ik niet op mijn 50e nog in een club wil staan met zo'n doel anders dan er komen voor de muziek en de gezelligheid. Zolang je geen wereldberoemde rockster bent heeft de oudere jongere uithangen helemaal geen zin.
Zo denk ik er ook over.quote:Op maandag 24 januari 2022 22:27 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Of gewoon eerst 25 jaar van het leven genieten, je niet gek laten maken door de rat race, en tegen de tijd dat je wat evenwichtiger in het leven staat, beginnen aan een gezin.
Dat is niet vanzelfsprekend. Ik zie genoeg mensen van die leeftijd die doorgezakt zijn, ongelukkig, midlifecrises, als een rat in de val en depressief.quote:Op maandag 24 januari 2022 22:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij gaat je als oude lul van 40 veel beter voelen dan dat je nu doet. En hopelijk ook wat verstandiger met wat levenservaring
Hell no dat ik terug wil naar mijn 20-er jaren.
Iedereen mag doen wat die wil. Ik heb het over mensen die een huisje, boompje, kindje, beestje willen.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:13 schreef Het_Bokje het volgende:
De hamvraag is natuurlijk: hoe oud is TS? (En hoe lang al zonder relatie)
De een wil op zn 20e al vaste relatie/kids, de ander niet. En nu?
Dat is best een moderne opvatting natuurlijk, men kan dit pas zo beredeneren sinds de pil/gezinsplanning.quote:Op maandag 24 januari 2022 22:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind net dat je tegen de 30 of misschien zelfs wat ouder als vrouw zou moeten zijn om aan ouderschap te beginnen. Je wilde jaren zijn voorbij, je hebt weinig tot geen behoefte meer om op stap te gaan tot de ochtend, festivals af te lopen en je kinderen dan maar dumpen bij oma of een oppas. Je hebt een stabiel inkomen en meestal een huis wat klaar is om kinderen veilig te kunnen huisvesten. Daar bovenop heb je veel meer geduld en bent zelf wijzer ipv zelf nog een half kind wat een kind gaat opvoeden.
Maar ok, dat is ook maar mijn mening
Iedereen mag toch zelf weten of/wanneer ie een een huisje, boompje, kindje, beestje wil?quote:Op maandag 24 januari 2022 23:15 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Iedereen mag doen wat die wil. Ik heb het over mensen die een huisje, boompje, kindje, beestje willen.
Saaiheid zit in je of niet. Ik ken genoeg 22 jarige oersaaie seuten.. ik heb zelfs de indruk dat de jongere vrouwen van tegenwoordig saaier dan ooit zijn. Wat mij ook opvalt is dat die jonge moeders wel nog allemaal op BFF-weekends willen gaan, veel op stap gaan en veel me-time nodig hebben. Kinderen kan je tenslotte toch wel overal dumpen. De oudere moeders doen dit veel minder en investeren meer in hun kinderen (ja dus die voelen zich wel verantwoordelijk en zijn minder egoïstisch).quote:Op maandag 24 januari 2022 23:18 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Dat is best een moderne opvatting natuurlijk, men kan dit pas zo beredeneren sinds de pil/gezinsplanning.
Een jongere moeder (geen tiener, maar begin 20), is juist nog niet zo 'verantwoordelijk' of, in de ogen van het kind waarschijnlijk, saai.
Je bent toch al gesetteld? Je hebt 6 kinderen.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:23 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Iedereen mag toch zelf weten of/wanneer ie een een huisje, boompje, kindje, beestje wil?
Dus de vraag is: wat is de hoogste leeftijd die nog een beetje sociaal accepteerd wordt bij t settelen?
Geen idee ligt aan de situatie...
Stel: ik ben 36, vrouw, 6 kids >> bam, iedereen dood behalve ik. En nu? Mag ik nooit meer settelen?
Lulvraag.
Ok, en hoe loopt de planning tot nu toe?quote:Op maandag 24 januari 2022 23:39 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Je bent toch al gesetteld? Je hebt 6 kinderen.
Ik wil pas settelen als ik 35 ben. Dan heb ik alles op orde en kan ik eisen stellen.
Anderen kunnen wachten totdat je 50 zijn en dan adopteren ze maar dat is niet de scope van dit topic. Ik heb het over mensen die een familie willen beginnen op de natuurlijke manier.
En dan speelt tijd ook een rol vanwege de biologische klok. Sorry. Ik kan er ook niks aan doen.
Gelukkig maar dat TS nog geen 35 is, want dan moet je alles op orde hebben. Dus eisen stellen kan nu nog niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 00:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat niet settelen lukt vast prima met zulke ideeën
Niet iedere twintiger is een feestbeestquote:Op maandag 24 januari 2022 22:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. Ik vind net dat je tegen de 30 of misschien zelfs wat ouder als vrouw zou moeten zijn om aan ouderschap te beginnen. Je wilde jaren zijn voorbij, je hebt weinig tot geen behoefte meer om op stap te gaan tot de ochtend, festivals af te lopen en je kinderen dan maar dumpen bij oma of een oppas. Je hebt een stabiel inkomen en meestal een huis wat klaar is om kinderen veilig te kunnen huisvesten. Daar bovenop heb je veel meer geduld en bent zelf wijzer ipv zelf nog een half kind wat een kind gaat opvoeden.
Maar ok, dat is ook maar mijn mening
Je bent zelf degene die verzint dat er niks meer kan of mag als je 40 bent. Je zit jezelf in de weg met je verzinsels over wat 'hoort', maar goed daar heb je jezelf mee.quote:Op maandag 24 januari 2022 22:38 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Mijn beredenatie is juist tijd geven aan mezelf terwijl ik jong ben. Wat heb ik nou aan vrije tijd en geld als ik een oude lul van 40 ben.
Komt misschien doordat ze net zo negatief denken over hun leeftijd als jij. Dat is niet bepaald een positieve growth mindset namelijk.quote:Op maandag 24 januari 2022 23:09 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Dat is niet vanzelfsprekend. Ik zie genoeg mensen van die leeftijd die doorgezakt zijn, ongelukkig, midlifecrises, als een rat in de val en depressief.
Kun je eens wat meer specificeren wat de wetenschappers precies zeggen?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 07:47 schreef Rogue2.0 het volgende:
[..]
Niet iedere twintiger is een feestbeest![]()
Weet je dat de beste jaren om moeder te worden juist wanneer je in de 20 bent? Volgens wetenschappers.
Het gaat meer om het lichaam. Houdt minder klachten over aan zwangerschappen ed. De details kun je googlen, want ik heb ze niet echt onthouden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 09:15 schreef Intint het volgende:
[..]
Kun je eens wat meer specificeren wat de wetenschappers precies zeggen?
Fak, ik zou er alles voor geven om weer een beetje 20 te zijnquote:Op maandag 24 januari 2022 22:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij gaat je als oude lul van 40 veel beter voelen dan dat je nu doet. En hopelijk ook wat verstandiger met wat levenservaring
Hell no dat ik terug wil naar mijn 20-er jaren.
Ik ben helemaal niet zo rigide als sommige mensen hier pretenderen. Misschien had ik bepaalde dingen anders kunnen verwoorden. Doelen zetten en ernaar streven is niet helemaal niet verkeerd in mijn mening. Mensen mogen doen wat ze willen. Je mag er ook met de pet naar gooien maar dat is niet mijn houding. Ik heb zelf nog ruim de tijd en focus mij op mijn carrière en zelfontwikkeling. En dan date ik af en toe maar ik doe het niet met de intentie om de ware te vinden maar voor de ervaring en oriëntatie.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 01:08 schreef Het_Bokje het volgende:
En nog steeds geen antwoord op de vraag naar de
[..]
Gelukkig maar dat TS nog geen 35 is, want dan moet je alles op orde hebben. Dus eisen stellen kan nu nog niet.![]()
@:Bruinie. Hoeveel jaar heb je nog om alles op orde te krijgen?
Denk aan: vol pensioen, afbetaald huis, 2e huis in Murkije, de was gedaan, gras gemaaid, huiswerk gemaakt...etc...
Dan maar hopen dat je niet voortijdig zoiets overkomt als verliefd worden en graag bij iemand blijven, want dat zou je plannen lelijk in de war sturen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:30 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet zo rigide als sommige mensen hier pretenderen. Misschien had ik bepaalde dingen anders kunnen verwoorden. Doelen zetten en ernaar streven is niet helemaal niet verkeerd in mijn mening. Mensen mogen doen wat ze willen. Je mag er ook met de pet naar gooien maar dat is niet mijn houding. Ik heb zelf nog ruim de tijd en focus mij op mijn carrière en zelfontwikkeling. En dan date ik af en toe maar ik doe het niet met de intentie om de ware te vinden maar voor de ervaring en oriëntatie.
Meh. Mijn pa was 49 toen ik geboren werd. In mijn jeugd nooit last gehad van zijn gebrek aan fysiek. Hij ging gewoon mee voetballen ed.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:41 schreef Marsenal het volgende:
Persoonlijk vind ik dat je voor je 40e die kinderen genomen moet hebben, dan zijn de meesten fysiek nog in staat om een betrokken, actieve vader te zijn.
Nog beter is om niet verliefd te worden en geen kinderen te krijgen en tot je 100e blowend achter je xbox te zitten.
Als je 60 bent ofzo, moet iedereen wel het huis uit zijn, dan ben je nog een beetje fris, als je goed voor jezelf zorgt kan je dan nog de mount everest beklimmen en andere domme dingen doen waar je met die kinderen niet aan toekomt.
Wat maakt jou dat verder uit?quote:
Mensen denken ook dat mannen en vrouwen gelijk zijn in deze maar dat is helemaal niet zo. Als je als vrouw de 30 nadert is het inderdaad wel tijd om eens aan kinderen te beginnen. Maar een man kan op z'n 45ste ook nog prima vruchtbaar zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Meh. Mijn pa was 49 toen ik geboren werd. In mijn jeugd nooit last gehad van zijn gebrek aan fysiek. Hij ging gewoon mee voetballen ed.
Het is meer een 'jammer dat hij enige kleinkinderen nooit op gaat zien groeien'.
De zaad-fabriek draait gewoon langer mee dan de ei-fabriek.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Mannen rijpen als wijn en vrouwen rijpen als melk.
Is gewoon medisch en wetenschappelijk te onderbouwen dat vrouwen beter kinderen kunnen maken voor hun 30ste dan na hun 40ste hoor.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:01 schreef probeer het volgende:
[..]
De zaad-fabriek draait gewoon langer mee dan de ei-fabriek.
Die onzin over rijpen is gewoon dat; onzin. Iemands ontwikkeling en groei is individu-gebonden, niet sekse.
Ja, absoluut.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:03 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Is gewoon medisch en wetenschappelijk te onderbouwen dat vrouwen beter kinderen kunnen maken voor hun 30ste dan na hun 40ste hoor.
nietquote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, absoluut.
Maar dat gedoe over rijpen als melk of als wijn is gewoon seksistische bullshit.
Het kan natuurlijk prima, maar als ik om me heen kijk, dan zie ik dat vanaf je 40ste de kans op fysieke probleempjes steeds reëler wordt. Hardnekkige sportblessures, batterijtjes die gauw leeglopen, dat werk.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 11:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Meh. Mijn pa was 49 toen ik geboren werd. In mijn jeugd nooit last gehad van zijn gebrek aan fysiek. Hij ging gewoon mee voetballen ed.
Het is meer een 'jammer dat hij enige kleinkinderen nooit op gaat zien groeien'.
Je zegt het wel op een gemene manier. Vrouwen zijn gevoelig dus je kan het beter op een andere manier zeggen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Mensen denken ook dat mannen en vrouwen gelijk zijn in deze maar dat is helemaal niet zo. Als je als vrouw de 30 nadert is het inderdaad wel tijd om eens aan kinderen te beginnen. Maar een man kan op z'n 45ste ook nog prima vruchtbaar zijn.
Zulke belangrijke beslissingen ga ik niet vanuit gevoel doen. Gevoel komt en gaat.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat je niet voortijdig zoiets overkomt als verliefd worden en graag bij iemand blijven, want dat zou je plannen lelijk in de war sturen.
Dit.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, absoluut.
Maar dat gedoe over rijpen als melk of als wijn is gewoon seksistische bullshit.
Ik doe niet mee aan die woke onzin. Feiten zijn feiten. In plaats van de hele wereld te willen censureren kan je beter mensen leren teksten te lezen zonder er ongesteld van te raken.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:02 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Je zegt het wel op een gemene manier. Vrouwen zijn gevoelig dus je kan het beter op een andere manier zeggen.
Enkel kun je als man alleen ook geen nageslacht produceren....quote:Op dinsdag 25 januari 2022 12:00 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Mensen denken ook dat mannen en vrouwen gelijk zijn in deze maar dat is helemaal niet zo. Als je als vrouw de 30 nadert is het inderdaad wel tijd om eens aan kinderen te beginnen. Maar een man kan op z'n 45ste ook nog prima vruchtbaar zijn.
Verreweg de meeste wijn wordt dan ook gewoon azijn als je het te lang laat liggen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:16 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Dit.
Dan loopt er behoorlijk wat bedorven goedkope slurp wijn rond.
Het spijt mij zeer, maar de gemiddelde man is op zijn aantrekkelijkst rond de 30-35 imho. Als we het puur over uiterlijk schoon hebben dan natuurlijk.
Laten we niet net doen alsof de gemiddelde man George Clooney, Brad Pitt of Russel Crowe is en zelfs zij waren rond hun 30-35 het mooist.
Omgekeerd is het vergelijkbaar. De serieuze mannen zijn allemaal gesetteld op hun dertigste. Wat er boven die leeftijd nog rondloopt, zijn de gescheiden mannen en de flierefluiters die gericht zijn op hun eigen plezier (en dan bedenken dat ze nog een broedkipje willen voor een late leg).quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Enkel kun je als man alleen ook geen nageslacht produceren....
Daarvoor zal ook een man van boven de 45 een vrouw nodig hebben die nog wel fysiek en mentaal geschikt is...
Laat dat volgens mij het grootste probleem zijn:
De categorie vrouwen rond de 35 die in principe nog wel kinderen zouden willen maar dan nog op zoek zijn is gewoon een behoorlijke loser- en freakshow-categorie...
De 'rammelende-eierstok-daters'.
De vraag is of iemand daar dan zin in zou hebben...
Ik zou me juist daar, als ik nu weer zou gaan daten, liever ver van houden en hooguit vrouwen willen daten die eerder geen kinderwens (meer) hebben
Je moet niks, maar de gemiddelde mens heeft nu eenmaal de behoefte om een koppel te worden met iemand van het andere geslacht.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:35 schreef Avianflu het volgende:
Waarom moet je eigenlijk überhaupt settelen?
Op zicht lopen er ook genoeg mannen en vrouwen rond die aan zelfontwikkeling doen en wellicht vroeger niet zo leuk waren maar nu wel. Ergens vind ik dat juist de leukste en interessantste mensen, degene die een keer “rock bottom” hebben bereikt en daar weer bovenop zijn gekomen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Omgekeerd is het vergelijkbaar. De serieuze mannen zijn allemaal gesetteld op hun dertigste. Wat er boven die leeftijd nog rondloopt, zijn de gescheiden mannen en de flierefluiters die gericht zijn op hun eigen plezier (en dan bedenken dat ze nog een broedkipje willen voor een late leg).
ow, nou dan gaat het vast helemaal goed komen op je 35stequote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:06 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Zulke belangrijke beslissingen ga ik niet vanuit gevoel doen. Gevoel komt en gaat.
hooguit zul je de juiste persoon moeten vinden waarmee je die familie kunt vormen.... in je eentje gaat dat niet en ik denk ook niet dat je dat met 'iedereen' zomaar kunt doen, er moet een bepaalde match zijn.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:37 schreef Bruinie het volgende:
Maar als je een familie wil dan zijn er wel aantal dingen die je moet doen.
Goede tip, thanks.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:50 schreef Stepperoller het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een boekentip voor TS: Echte vrouwen krijgen een kind van Liesbeth Smit.
Het gaat wel niet direct over mannen, maar het geeft wel veel genuanceerd voer om na te denken qua maakbaarheid van een kinderwens/settelwens in relatie tot levensloop. En hoe het leven anders kan lopen dan je had uitgestippeld, maar ook hoe dat niet onoverkomelijk hoeft te zijn.
^^quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:52 schreef RM-rf het volgende:
maar ikzelf vind het wel een beetje moeilijk te geloven dat je als man eerst helemaal 'los' kunt leven en geen enkele verantwoordelijkheid aan wilt gaan en dat je dan heel lang kunt wachten om dat opeens wel te doen...
Ik denk dat een hoop mannen die dat doen toch een beetje in de problemen gaan komen als ze jarenlang eerder aantonen niet de mindset te hebben verantwoordelijkheid aan te kunnen gaan.
Een verstandshuwelijk? Dat hoor je niet vaak meer.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:06 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Zulke belangrijke beslissingen ga ik niet vanuit gevoel doen. Gevoel komt en gaat.
Maar ga je dan straks niet tegen het probleem aanlopen dat het wel een erg grote verandering in leefstijl van je gaat vragen?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 10:30 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet zo rigide als sommige mensen hier pretenderen. Misschien had ik bepaalde dingen anders kunnen verwoorden. Doelen zetten en ernaar streven is niet helemaal niet verkeerd in mijn mening. Mensen mogen doen wat ze willen. Je mag er ook met de pet naar gooien maar dat is niet mijn houding. Ik heb zelf nog ruim de tijd en focus mij op mijn carrière en zelfontwikkeling. En dan date ik af en toe maar ik doe het niet met de intentie om de ware te vinden maar voor de ervaring en oriëntatie.
Nee zo zou ik het niet noemen. Gevoel moet er wel zijn maar dat is niet het enige wat belangrijk is in mijn mening.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 14:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een verstandshuwelijk? Dat hoor je niet vaak meer.
Dat is wel lief. ☺quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Je moet niks, maar de gemiddelde mens heeft nu eenmaal de behoefte om een koppel te worden met iemand van het andere geslacht.
En als iemand leuk genoeg gezelschap is, dan zou je kunnen kijken hoe je dat op de hele lange termijn leuk houdt. De schoon-opa van m'n zus liep zolang het kon (tot zijn 99ste) nog elke dag naar het graf van zijn overleden vrouw om even gedag te zeggen.
Thanks. Ik zal er naar kijken.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:50 schreef Stepperoller het volgende:
Ik heb trouwens nog wel een boekentip voor TS: Echte vrouwen krijgen een kind van Liesbeth Smit.
Het gaat wel niet direct over mannen, maar het geeft wel veel genuanceerd voer om na te denken qua maakbaarheid van een kinderwens/settelwens in relatie tot levensloop. En hoe het leven anders kan lopen dan je had uitgestippeld, maar ook hoe dat niet onoverkomelijk hoeft te zijn.
Iedereens leven verandert constant. Persoonlijk denk ik niet dat ik daar problemen mee ga hebben.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 14:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Maar ga je dan straks niet tegen het probleem aanlopen dat het wel een erg grote verandering in leefstijl van je gaat vragen?
Je settelt namelijk op deze manier wel in je eigen manier van leven. Wat je dan als je 35 bent ineens geheel wilt gaan omgooien.
Er is niets mis met hoe je er nu tegen aan kijkt, begrijp me daarin niet verkeerd. Het zit me meer in als ik dan 35 ben gaat het roer 180 graden om en dat lijkt me een top idee.
Ik denk dat dat nog weleens ernstig tegen kan gaan vallen om je dan aan te passen aan die totaal andere leefstijl. Denk dat je onderschat in hoeverre je nu ook al settelt, alleen dan niet met een ander/niet mbt een gezin.
Even voor de beeldvorming, je hebt dus ook nog nooit samen gewoond en bent dat niet van plan voor die tijd?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:08 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Iedereens leven verandert constant. Persoonlijk denk ik niet dat ik daar problemen mee ga hebben.
Dat speelt inderdaad allemaal mee. Mindset, leeftijd, levenservaringen, levenssituatie, en gemoedstoestand. Maar leeftijd is zeker een factor, misschien niet het belangrijkste maar het speelt zeker een rol. Als leeftijd geen rol zou spelen dan zou ik pas settelen op mijn 50ste met een hoog vruchtbare 20 jarige grietje.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:52 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hooguit zul je de juiste persoon moeten vinden waarmee je die familie kunt vormen.... in je eentje gaat dat niet en ik denk ook niet dat je dat met 'iedereen' zomaar kunt doen, er moet een bepaalde match zijn.
het draait minder erom dat een bepaalde leeftijd moet hebben als dat je die juist persoon op het juiste moment zult moeten treffen...
voor de een zal dat misschien wat vroeger zijn, en voor de ander kan het wat langer duren.
maar ikzelf vind het wel een beetje moeilijk te geloven dat je als man eerst helemaal 'los' kunt leven en geen enkele verantwoordelijkheid aan wilt gaan en dat je dan heel lang kunt wachten om dat opeens wel te doen...
Ik denk dat een hoop mannen die dat doen toch een beetje in de problemen gaan komen als ze jarenlang eerder aantonen niet de mindset te hebben verantwoordelijkheid aan te kunnen gaan.
Als het zo ver is dan is het zo ver. Samen wonen zie ik niet als settelen. Met settelen bedoel ik een gezin beginnen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Even voor de beeldvorming, je hebt dus ook nog nooit samen gewoond en bent dat niet van plan voor die tijd?
Dus zeg maar een meer serieuze relatie aangaan met stappen richting gezinsvorming?
Oh ok.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:15 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Als het zo ver is dan is het zo ver. Samen wonen zie ik niet als settelen. Met settelen bedoel ik een gezin beginnen.
Dat doet toch iedereen tegenwoordig? Ronddaten, een keer blijven slapen, tandeborstel laten staan, huur opzeggen, huis kopen, na 15 jaar trouwen, kind, na 4 jaar kind 2 en dan scheiden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Oh ok.
Dan is het wel een beetje anders, zal het wel mee kunnen vallen idd.
Heeft iemand al gevraagd hoe oud je bent?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:03 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Nee zo zou ik het niet noemen. Gevoel moet er wel zijn maar dat is niet het enige wat belangrijk is in mijn mening.
Het is en/en. Niet of/of.
Dit dus. Ik voorzie een hoop trailer trash in de nabije toekomst.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 16:01 schreef HSG het volgende:
Gaat lastig met de huizenprijzen tegenwoordig.
Hoe oud ben jij?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft iemand al gevraagd hoe oud je bent?
Vind ik ookquote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:28 schreef Muskusboktor57 het volgende:
ik vind dat je als man van 45 of misschien 50 best met een meisje van 22 kunt gaan want als er liefde in het spel is het moet het gewoon kunnen vind ik, misschien zelfs 21 en als dat meisje dan ook op jou valt dan kan het prima
Ik kan je vertellen dat deze ongein al op je 25e begint.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 13:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Omgekeerd is het vergelijkbaar. De serieuze mannen zijn allemaal gesetteld op hun dertigste. Wat er boven die leeftijd nog rondloopt, zijn de gescheiden mannen en de flierefluiters die gericht zijn op hun eigen plezier (en dan bedenken dat ze nog een broedkipje willen voor een late leg).
Ja, laten we vooral de inceltopics van Reddit als referentiekader nemen...quote:Op dinsdag 25 januari 2022 18:05 schreef DesertNomad het volgende:
Anno 2022 zo jong mogelijk volgens reddit. Volgens de website kunnen vrouwen na hun losbandige jaren niet meer langdurig pairbonden. Het is niet meer speciaal voor ze. Dus als je als man eind dertig nog niet getrouwd bent met een tradwife. Of jij bent niet haar eerste. Dan kun je het schudden.
quote:Op maandag 24 januari 2022 21:14 schreef Bruinie het volgende:
Wat kan je dan op je 40ste als vrouw zijnde? Je kan niet naar de nachtclub of zo.
Je kan ook uitgaan terwijl je 50 bent en stervende bent. Niemand die je tegen gaat houden. More power to you. Iedereen moet dat zelf weten.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:18 schreef YuckFou het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoe oud ben je zelf eigenlijk en waar komt je burgerlijke conditionering vandaan?
Doe je dan ook wel eens stoute dingetjes? Of was dat voor vroeger?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:21 schreef Avianflu het volgende:
Idd, ik ben eind 30 en ga nog gewoon naar de “nachtclub, kroeg, concert, festival etc”.
Althans dat hoop ik weer te mogen doen.
Je zoekt dan gewoon een plek met je “soortgenoten”, oftewel andere bejaarden die nog graag uitgaan. Heb je direct wat gemeenschappelijks mocht je iemand tegenkomen.
Geef nou gewoon eens antwoord op de vraag hoe oud je bent.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:28 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Je kan ook uitgaan terwijl je stervende bent. Niemand die je tegen gaat houden. More power to you. Iedereen moet dat zelf weten.
Ligt er aan wat jij stout noemt. Dat klinkt nogal infantiel.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:29 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Doe je dan ook wel eens stoute dingetjes? Of was dat voor vroeger?
nou ik hoop dat je gezelliger bent tijdens het uitgaan.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:32 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Ligt er aan wat jij stout noemt. Dat klinkt nogal infantiel.
Ik ben een volwassen vrouw zonder relatie en ik heb wel eens seks ja, als je dat bedoelt.
Misschien heb ik geen familie? Dat heb ik trouwens wel maar wel apart dat je zulke veronderstellingen maakt. Mijn leeftijd en andere privacy gevoelige dingetjes ga ik trouwens hier niet op pleuren gezien de houding van bepaalde mensen.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geef nou gewoon eens antwoord op de vraag hoe oud je bent.
Oh en "een familie hebben" is een hele slechte vertaling uit het Engels, in het Nederlands noem je dat gewoon "een gezin hebben".
Familie heb je sowieso: ouders, grootouders, ooms, tantes, neven en nichten, dat is je familie.
Je partner en kinderen is je gezin.
Ik hoop dat jij niet zo’n creep bent tijdens het uitgaan als hoe je hier klinkt.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:41 schreef Bruinie het volgende:
[..]
nou ik hoop dat je gezelliger bent tijdens het uitgaan.
Dan nog, het hele verhaal dat je neerplempt over "een familie hebben" gaat over "een gezin hebben".quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:43 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Misschien heb ik geen familie? Dat heb ik trouwens wel maar wel apart dat je zulke veronderstellingen maakt. Mijn leeftijd en andere privacy gevoelige dingetjes ga ik trouwens hier niet pleuren gezien de houding van bepaalde mensen.
Of oogcontact probeert te maken in de trein en je vervolgens de halve stad door achtervolgt...quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:44 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij niet zo’n creep bent tijdens het uitgaan als hoe je hier klinkt.
Zo’n kerel die je benaderd en vraagt of je wel eens stoute dingen doet.
En vervolgens claimt “goh je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig”. Om maar even in de tijds geest van de afgelopen week te blijven![]()
Ik denk dat je tussen de 25 en 30 bent en net een paar jaar aan het werk na je studie.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:43 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Misschien heb ik geen familie? Dat heb ik trouwens wel maar wel apart dat je zulke veronderstellingen maakt. Mijn leeftijd en andere privacy gevoelige dingetjes ga ik trouwens hier niet op pleuren gezien de houding van bepaalde mensen.
Dat ja brrrrrr, want je lachte ten slotte lief naar hem, in zijn hoofd althans.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of oogcontact probeert te maken in de trein en je vervolgens de halve stad door achtervolgt...
Wat is stout?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:29 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Doe je dan ook wel eens stoute dingetjes? Of was dat voor vroeger?
Dat zou ook niet mijn openingszin zijn maar als je elkaar een beetje kent dan weet je wel waarmee je weg komt. Sfeer is belangrijk.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:44 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij niet zo’n creep bent tijdens het uitgaan als hoe je hier klinkt.
Zo’n kerel die je benaderd en vraagt of je wel eens stoute dingen doet.
En vervolgens claimt “goh je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig”. Om maar even in de tijds geest van de afgelopen week te blijven![]()
Hoe kom je dan nieuwe mensen tegen als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat is stout?
Ik heb een partner, dus random seks met anderen heb ik niet (meer).
Maar ik lach, dans en doe. Daag mijn partner uit en hij daagt mij uit, seks op verschillende plekken, of elkaar opwinden zodat we het niet eens tot de slaapkamer redden. Maar vooral heb ik erg veel lol, concerten, festivals, of gewoon naar de kroeg. Met een groep vrienden bij elkaar zitten of dansen met mijn lief in de woonkamer.
Of het nu met een dekentje op de bank tegen elkaar aan genesteld is of rondspringen op dat festival, ik geniet van vrijwel elke dag.
Nee, gelukkig is je leven niet over na je 40ste.
Persoonlijk vind ik het erg prettig dat mijn kind jong volwassen is en ik lekker mijn ding kan doen. Daarin vrijheid heb.
Want om eerlijk te zijn, nu heb ik het geld, de ruimte en de tijd om dat alles te doen. Ik weet beter wat ik wil en niet wil. En alhoewel de fuck wat doe ik hier momenten van vroeger gelukkig allemaal goed afgelopen zijn en achteraf om gelachen kon worden vind ik het best prettig dat die er nu niet meer zijn.
Door naar dingen toe te gaan en daar contact te maken met mensen?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:32 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Hoe kom je dan nieuwe mensen tegen als ik vragen mag?
Twee van deze drie dingen lijken me optimistisch.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je tussen de 25 en 30 bent en net een paar jaar aan het werk na je studie.
Daar lijkt het wel op volgens de statistieken:quote:Op maandag 24 januari 2022 21:16 schreef loveli het volgende:
Dus vrouwen moeten op hun 25ste settelen en mannen mogen eerst rondneuken en op hun 35ste settelen met die van 25.
Klinkt als een werelddeal.
Dat ghosten lijkt wel een beetje iets van het hele daten via apps / van nu (opa verteldquote:Dan gaan mensen lopen zeuren van 'ja maar je moet meer doorzetten dit dat' en dan heb ik iets van... waarom zou ik gaan daten met een jongen als ik er duidelijk geen zin meer in heb? Want na zo een afwijzing zoals 2 weken terug dat zo'n jongen niet eens de moeite neemt om dankjewel te appen maar mij gewoon volledig ghost denk ik echt van weet je het wordt toch allemaal niks en durf ik dus niet meer te daten.
dat is nu juist geen settelen.... juist als je dat als meest prettige levensinvulling ziet lijkt het me gewoon eerder dat je weinig behoefte tot 'settelen' hebt, wat imho verder ook prima is... Niet iedereen heeft dezelfde levensinvuling en dat is maar goed ook, zou eenn saaie boel zij als iedereen hetzelfde leven moet leiden.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 15:12 schreef Bruinie het volgende:
Als leeftijd geen rol zou spelen dan zou ik pas settelen op mijn 50ste met een hoog vruchtbare 20 jarige grietje.
Kom eens van die zolder kamer af!quote:Op dinsdag 25 januari 2022 20:32 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Hoe kom je dan nieuwe mensen tegen als ik vragen mag?
Ik weet toch niet hoe oma’s en opa’s socializen. Ik ken er niet zoveel.quote:Op donderdag 27 januari 2022 09:34 schreef Godshand het volgende:
[..]
Kom eens van die zolder kamer af!
Wereldvreemd figuur
Niks moet. Dat heb ik nu al meerdere malen aangegeven.quote:Op donderdag 27 januari 2022 08:57 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is nu juist geen settelen.... juist als je dat als meest prettige levensinvulling ziet lijkt het me gewoon eerder dat je weinig behoefte tot 'settelen' hebt, wat imho verder ook prima is... Niet iedereen heeft dezelfde levensinvuling en dat is maar goed ook, zou eenn saaie boel zij als iedereen hetzelfde leven moet leiden.
mag ik vragen _waarom_ je het idee hebt dat je zou moeten 'settelen' ?
Hoe oud ben je nu? Woon je op jezelf, werk je of studeer je nog? Als je gedachten wilt uitwisselen, zijn die omstandigheden juist interessant.quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:48 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Niks moet. Dat heb ik nu al meerdere malen aangegeven.
Ik wilde gewoon gedachtes uitwisselen om te kijken hoe anderen erover nadenken.
Persoonlijk wil ik wel uiteindelijk een gezin opbouwen maar dat kan je niet forceren. Je kunt alleen de obstacles uit de weghalen.
Dat is al een stuk meer dan wat ik van de meeste gesettelde mensen te horen krijg, good on you.quote:Op woensdag 26 januari 2022 13:27 schreef Sport_Life het volgende:
Ach ik ben 'gesetteled' (vrij cliche > reizen > trouwen > kinderen) met 3 (jonge) kinderen en wij hebben 2-3x per maand een oppas voor de kinderen en dan gaan we erop uit, niet meer het nachtleven als vroeger , maar iets degelijker: uit eten, paar drankjes in de kroeg dat soort dingen.
ehm, ik zeg niks dat moet maar wees je op iets dat je zelf beweerde... dat je 'op je 50e met een 20-jarige wilde 'settelen'.. maar dat is nu juist helemaal geen settelen, eerder het tegenovergestelde; dat het kenmerkend is voor iemand die dat eerder niet wil (wat verder een prima keuze is als je ook de gevolgen accepteert).quote:Op donderdag 27 januari 2022 11:48 schreef Bruinie het volgende:
[..]
Niks moet. Dat heb ik nu al meerdere malen aangegeven.
Ik wilde gewoon gedachtes uitwisselen om te kijken hoe anderen erover nadenken.
Persoonlijk wil ik wel uiteindelijk een gezin opbouwen maar dat kan je niet forceren. Je kunt alleen de obstacles uit de weghalen.
Je past gewoon wat minder lekker in 'het systeem' (lees: je kunt ermee in botsing komen) als je levensloop erg van het gemiddelde afwijkt.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:25 schreef RM-rf het volgende:
Of je daarin man of vrouw bent maakt helemaal geen zak (of iig niet zo heel veel) uit en er zijn nooit 'leeftijden' waarop je bepaalde dingen wel of juist niet gedaan moet of mag hebben... maar de keuzes die je tijdens je leven maakt hebben wel gevolgen en zullen je leven bepalen, zelfs het ontwijken van het maken van keuzes bepaald je leven evengoed.
Youth is wasted on the young.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:43 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je past gewoon wat minder lekker in 'het systeem' (lees: je kunt ermee in botsing komen) als je levensloop erg van het gemiddelde afwijkt.
Als iemand waarbij veel niet volgens het gebruikelijke patroon verlopen is - in de breedste zin van het woord, niet specifiek de liefde - kan ik inderdaad bevestigen dat je er flink nadeel van kunt hebben. Op latere leeftijd alsnog dingen doen die je op jonge leeftijd na hebt gelaten gaat bijvoorbeeld niet altijd zomaar, of op een manier die op z'n minst vragen oproept.
nonsens, niemands levensloop is een vaste lijn en er is helemaal geen vastgelegd pad.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:43 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je past gewoon wat minder lekker in 'het systeem' (lees: je kunt ermee in botsing komen) als je levensloop erg van het gemiddelde afwijkt.
Genoeg 40'ers die nog aan kinderen beginnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:18 schreef Mishu het volgende:
Ik had laatst op Tinder een man van 37 waarbij het net 3 maanden uit was met zijn ex die 24 was. Hij wilde voor kids gaan en voor haar voelde het blijkbaar toch niet goed genoeg ofzo. Ze woonden al samen enzo. Tja.
Gaat zo'n man nog kinderen krijgen? Ik weet het niet 2 jaar verwerken en misschien nog een ouder iemand vinden?
Als ik zie wat voor topics jij soms opent vind ik het ook niet zo gek...quote:Op woensdag 26 januari 2022 17:35 schreef sirdanilot het volgende:
Wanneer moet je settelen?
Als ik mijn directe familie moet geloven al minstens 5 jaar geleden als het niet meer is. Ik denk dat ze al jaren en jaren bezig zijn met dat ik een vriendin (voor degenen die niet weten dat ik een homo ben) of een vriend moet.
Helaas, het is me tot nu toe nog nooit gelukt. Voordat ik uit de kast was heb ik sowieso nog nooit iets gedaan met een vrouw, nee ook niet gezoend of wat dan ook. Nog nooit. En ook nadat ik uit de kast was (en dan niet bij mijn meest conservatieve familie) duurde het een jaar of 2 voordat ik voor het eerst uberhaupt durfde te zoenen en dat was gewoon dronken met mijn maat en nog langer voordat ik iets durfde qua seksualiteit of daten. Dat laatste loopt ook nu nog lang niet altijd lekker, ik beleef er meer stress aan dan plezier, en sinds covid date ik bijna helemaal niet meer. Mijn laatste date was 2 weken terug of zo en die heeft me nadien neit eens een berichtje gestuurd, gewoon helemaal niks. Dus dat daten heb ik nu ook echt totaal geen zin meer in wat ik toch al niet had.
Dan gaan mensen lopen zeuren van 'ja maar je moet meer doorzetten dit dat' en dan heb ik iets van... waarom zou ik gaan daten met een jongen als ik er duidelijk geen zin meer in heb? Want na zo een afwijzing zoals 2 weken terug dat zo'n jongen niet eens de moeite neemt om dankjewel te appen maar mij gewoon volledig ghost denk ik echt van weet je het wordt toch allemaal niks en durf ik dus niet meer te daten.
Lijkt mij heel raar....je hebt dan zegmaar 15/10 jaar lang ervaring en rust geld op de bank geen stress..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:21 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Genoeg 40'ers die nog aan kinderen beginnen.
Eerder was je nog vrij stellig dat een vrouw van boven de 40 niet meer naar een nachtclub kan dus je bent een beetje een windvaan in de hele discussie, je vindt iets en draait bij, vindt wat anders en wappert weer een andere kant op, mijn gok is dat je ergens tussen de 20&30 bent zoekend en hoogst onzeker, een randje incel zelfs....quote:Op dinsdag 25 januari 2022 19:28 schreef Bruinie het volgende:
Je kan ook uitgaan terwijl je 50 bent en stervende bent. Niemand die je tegen gaat houden. More power to you. Iedereen moet dat zelf weten.
quote:
Ergens natuurlijk wel waar hé.quote:Het idee bij die jonkies altijd dat je leven stopt na je 30e
Dat ‘ineens’ zal wel meevallen. De kinderwens zal er al wel zijn geweest, de juiste partner/omstandigheden misschien nog niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Lijkt mij heel raar....je hebt dan zegmaar 15/10 jaar lang ervaring en rust geld op de bank geen stress..
En dan ineens zo een "gat" induiken....
Ik ben nu al juist bezig met mijn pensioen...beleggen, beetje extra werken,,en proberen zoveel mogelijk te genieten, soms extra beleggen soms wat leuks kopen of vakantie...volgende maand even nieuwe motorpak en helm...
Misschien idd toch wat meer rust gevonden..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat ‘ineens’ zal wel meevallen. De kinderwens zal er al wel zijn geweest, de juiste partner/omstandigheden misschien nog niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |