abonnement Unibet Coolblue
pi_203370856
FAA wint dit 3-0.
pi_203370933
Auger-Aliassime was toch echt de underdog bij de bookmakers. Flinke smak erop gegooid, maar had ook weer niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Dat hij niet zo snel van Medvedev zou verliezen was mij vooraf wel duidelijk, ondanks dat Felix niet helemaal fris oogde in zijn vorige ronde.
pi_203371081
quote:
Zure verliezer haalt in woeste tirade uit naar “kinderachtige” Nick Kyrgios: “Op het einde van de dag is hij een klootzak”

Nick Kyrgios plaatste zich samen met zijn dubbelpartner Thanasi Kokkinakis voor de halve finales van de Australian Open. ‘Special K’, zoals de twee thuisspelers zichzelf noemen, waren in drie sets te sterk voor Tim Puetz en Michael Venus: 7-5, 3-6, 6-3.

Tot groot jolijt van de opnieuw talrijk aanwezige Australische tennisfans, maar Michael Venus kon dat “circus” allesbehalve smaken. De Nieuw-Zeelander ventileerde zijn frustraties, vooral ten aanzien van de immer provocerende Kyrgios, in een bijzonder kritisch interview.

“Het leek wel alsof we in een circus terecht waren gekomen en niet een tenniswedstrijd aan het spelen waren”, aldus Venus bij 1News. “Tussen de games door zweepten ze het publiek keer op keer op, waardoor er constant gejuicht werd. Dat is niet iets wat je doet. Als het andersom was, dan had Kyrgios waarschijnlijk van zijn tak gemaakt. Kijk naar hoe hij boos een bal in de tribunes sloeg en een jongetje raakte. Maar omdat hij dan zijn racket geeft, is hij een goeie kerel.”

“Zo volwassen als een tienjarige”

“Maar elke keer als wij ballen gingen halen voor een opslag, kregen we opmerking over onszelf of onze familie naar ons hoofd geslingerd”, ging Venus verder. “Kijk… Je ziet duidelijk waarom Kyrgios nooit zijn potentieel heeft kunnen vervullen en dat waarschijnlijk nooit zal doen. Het is waarschijnlijk nog genereus om te stellen dat hij zo volwassen is als een tienjarige. Hetzelfde geldt voor zijn supporters, die mij al ontelbaar veel berichten hebben gestuurd. Ze zullen hem altijd steunen en hij zal er altijd wel een draai aan geven, maar op het einde van de dag is hij een klootzak.”

Kyrgios en Venus kregen het tijdens de wedstrijd meerdere malen met elkaar aan de stok. De twee kemphanen wisselden vieze blikken en scheldwoorden uit. Toen Venus en zijn dubbelpartner vijf punten op rij wonnen om de tweede set te winnen, riep hij het uit van geluk. Maar toen ze op het punt stonden om te verliezen, zette Kyrgios zijn hand achter zijn oor om te tonen dat hij op dat moment niets meer hoorde van de Nieuw-Zeelander.
pi_203371130
quote:
Rafael Nadal moet zich verdedigen na keiharde uithaal van verliezer: “Hij komt echt overal mee weg, heel frustrerend”

Rafael Nadal heeft zich na zijn overwinning in de kwartfinales van de Australian Open verdedigd na een uithaal van zijn tegenstander Denis Shapovalov.

De Canadees kon zich vroeg in de wedstrijd vocaal even niet bedwingen. Toen Nadal tussen de eerste en tweede set nogal veel tijd nodig had, vond de Canadees dat de umpire had moeten ingrijpen. Dat gebeurde niet, tot onbegrip van Shapovalov, die zich even liet gaan. “Jullie zijn allemaal corrupt”, sneerde hij referee Carlos Bernardes onder meer toe.

“Nadal komt overal mee weg”

Wat later vond Shapovalov ook dat Nadal te lang deed over zijn opslag, wat een nieuwe confrontatie met de umpire én de Spanjaard opleverde. En ook op de persconferentie na afloop van de wedstrijd ging het Canadese 14de reekshoofd door.

“Ik versprak me toen ik zei dat alle umpires corrupt zijn”, aldus Shapovalov. “Dat was in de emotie van het moment en dat neem ik terug. Ik blijf wel bij mijn standpunt dat het oneerlijk is dat Nadal werkelijk overal mee wegkomt. Ik stond een aantal keren klaar om te spelen en zag de klok aftellen, maar de umpire gaf hem nooit een waarschuwing. Natuurlijk ga ik daar dan tegenin.”

“Kijk bijvoorbeeld naar het begin van de vierde set. Toen stond ik al anderhalve minuut klaar om te spelen, maar gaf de umpire Rafa geen waarschuwing omdat ik zogenaamd niet klaar stond. Dat is toch een grap? Ik mocht vorig jaar niet eens naar het toilet, maar Nadal had in deze wedstrijd alleen al twee medische time-outs gehad en kreeg na de vierde set ook nog eens een medische evaluatie. Daarna kon hij ook nog even rustig naar het toilet. Dat is gewoon niet juist.”

“De umpire moet ergens een lijn trekken”, vond Shapovalov. “Ik respecteer alles wat Nadal doet en wat hij voor het tennis gedaan heeft, maar ook voor hem zouden de regels moeten gelden. Het voelt alsof je niet alleen tegen Nadal speelt, maar ook nog eens tegen de umpire en dat is heel frustrerend.”

“Ik heb geen privileges”

Stevige verwijten van de Canadees, maar Nadal antwoordde in stijl. “Ik vind echt dat iedereen gelijk moet worden behandeld op de baan en ik denk niet dat we een voorkeursbehandeling krijgen van umpires”, aldus de 35-jarige Spanjaard die aast op z’n 21ste grandslamtitel. “Iedereen weet dat ik veel respect heb voor Carlos Ramos, maar hij heeft mij in het verleden ook wel eens hard aangepakt. Volgens mij zit het echt tussen de oren bij sommigen dat de topspelers beter worden behandeld. Ik heb dat gevoel echt nooit gehad. Een paar jaar geleden hebben we de schotklok erbij gekregen om het voor iedereen eerlijker te maken, dus ik zie het echt anders.”
pi_203371241
Venus en Shapo hebben natuurlijk wel gelijk. Maar beetje slechte verliezers.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_203371265
Shapo moet niet janken maar hij heeft wel gelijk. We weten allemaal dat Nadal ook een irritante klootzak is die alles doet om te winnen. Met z'n tijdrekken en maniertjes. Helaas doen zowel de organisatie als de tegenstanders er alles aan om dat te laten gebeuren.
  woensdag 26 januari 2022 @ 12:06:05 #182
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_203371338
Hm als Meddie dit niet wint dan is het ook wel leuk. Denk redelijk gelijkwaardige kansen dan alle vier om deze Slam te pakken.
pi_203371356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:47 schreef wimderon het volgende:

[..]

Lol die dubbelspellosers mogen blij zijn dat ze als geflopte enkelaars goed geld mogen verdienen
pi_203371366
Interessante statistiek wel, die "pressure points won"
  woensdag 26 januari 2022 @ 12:15:07 #185
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_203371466
Shapo heeft gelijk en Nadal is de boze witte man die denkt dat racisme niet bestaat omdat hij er zelf nooit iets van merkt. Of de Jeroen Rietbergen van The Voice die niks van misbruik heeft meegekregen. Natuurlijk wordt hij bevoordeeld, al jaren. Net als Djokovic trouwens ook met de enorme tijd tijdens de punten. Federer speelt wel snel, maar kon zich tussen sets in ook van aller permitteren. Denk alleen al tijdens de AO van 2017 toen hij telkens voor de 5e set een flinke poos naar binnen ging.

Topspelers worden bevoordeeld, al zullen ze dat zelf minder snel doorhebben. Maar doe niet alsof het niet zo is.
Rini dankjewel.
  woensdag 26 januari 2022 @ 12:16:35 #186
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_203371488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:37 schreef wimderon het volgende:
Auger-Aliassime was toch echt de underdog bij de bookmakers. Flinke smak erop gegooid, maar had ook weer niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. Dat hij niet zo snel van Medvedev zou verliezen was mij vooraf wel duidelijk, ondanks dat Felix niet helemaal fris oogde in zijn vorige ronde.
Netjes. Sterke bet imo :). Heb ik helaas niet gedaan. Dacht dat Medvedev echt te sterk zou zijn. Al kan dat alsnog natuurlijk.
pi_203371518
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Is wel eens onderzocht hoeveel tijd spelers tussen de punten nemen sinds de shot clock, en of dat bij Nadal inderdaad significant hoger is? Of zijn journalisten daar te lui voor?

(Al zou het niet alles zeggen, want het gaat vooral om die paar belangrijke punten waarin Nadal het doet. Overigens moet dit niet als kritiek op Nadal gezien worden, natuurlijk doet hij alles om te winnen, het is aan umpires om niet te bangig te zijn en gewoon op te treden.)
  woensdag 26 januari 2022 @ 12:22:07 #188
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_203371575
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Shapo heeft gelijk en Nadal is de boze witte man die denkt dat racisme niet bestaat omdat hij er zelf nooit iets van merkt. Of de Jeroen Rietbergen van The Voice die niks van misbruik heeft meegekregen. Natuurlijk wordt hij bevoordeeld, al jaren. Net als Djokovic trouwens ook met de enorme tijd tijdens de punten. Federer speelt wel snel, maar kon zich tussen sets in ook van aller permitteren. Denk alleen al tijdens de AO van 2017 toen hij telkens voor de 5e set een flinke poos naar binnen ging.

Topspelers worden bevoordeeld, al zullen ze dat zelf minder snel doorhebben. Maar doe niet alsof het niet zo is.
Volgens mij heeft Nadal in 2015 oid nog duidelijk laten weten dat hij liever niet meer wilde dat Bernardes zijn wedstrijden zou scheidsen. Juist omdat hij vond dat Bernardes te weinig respect naar hem en ook andere spelers toont. Hij heeft juist veel gedoe met hem gehad, dus Bernardes zal dit iig niet hebben gedaan om Nadal te helpen.

Dat het oneerlijk is ben ik met jou en Shapo eens. Ze moeten hier gewoon duidelijke regels voor maken. Nu heeft de scheidsrechter nog de vrijheid om het zelf te bepalen per speler en per situatie. Al is dat laatste ook niet zo heel raar natuurlijk, want als Nadal zijn kleding helemaal doorweekt is, dan kan dat gevaarlijke situaties op gaan leveren. Kans om uit te glijden. Dit moet een scheidsrechter ook mee kunnen nemen in zijn beslissing. Nadal zweet nou eenmaal extreem tijdens de wedstrijd. En tja, als je dan alles moet vervangen omdat je ook in je schoenen aan het soppen bent, dan kan dit even duren.
pi_203371676
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Is wel eens onderzocht hoeveel tijd spelers tussen de punten nemen sinds de shot clock, en of dat bij Nadal inderdaad significant hoger is? Of zijn journalisten daar te lui voor?

(Al zou het niet alles zeggen, want het gaat vooral om die paar belangrijke punten waarin Nadal het doet. Overigens moet dit niet als kritiek op Nadal gezien worden, natuurlijk doet hij alles om te winnen, het is aan umpires om niet te bangig te zijn en gewoon op te treden.)
Ik heb wel eens een statje 'avg. time between points' in beeld gezien, volgens mij was dat vooral toen de shot clock net ingevoerd was. En dat zegt inderdaad nog niet veel als dat gemiddelde omlaag wordt gebracht door snelle/onbelangrijke punten. Een concreet onderzoek heb ik daarnaar verder nooit voorbij zien komen, wat niet wil zeggen dat het er niet is.
pi_203371708
Shapovalov moet gewoon lekker rappen.

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203371727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:22 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Nadal in 2015 oid nog duidelijk laten weten dat hij liever niet meer wilde dat Bernardes zijn wedstrijden zou scheidsen. Juist omdat hij vond dat Bernardes te weinig respect naar hem en ook andere spelers toont. Hij heeft juist veel gedoe met hem gehad, dus Bernardes zal dit iig niet hebben gedaan om Nadal te helpen.

Dat het oneerlijk is ben ik met jou en Shapo eens. Ze moeten hier gewoon duidelijke regels voor maken. Nu heeft de scheidsrechter nog de vrijheid om het zelf te bepalen per speler en per situatie. Al is dat laatste ook niet zo heel raar natuurlijk, want als Nadal zijn kleding helemaal doorweekt is, dan kan dat gevaarlijke situaties op gaan leveren. Kans om uit te glijden. Dit moet een scheidsrechter ook mee kunnen nemen in zijn beslissing. Nadal zweet nou eenmaal extreem tijdens de wedstrijd. En tja, als je dan alles moet vervangen omdat je ook in je schoenen aan het soppen bent, dan kan dit even duren.
Lol dat laat juist zien hoeveel invloed Nadal heeft, dat hij denkt dat te kunnen eisen. En dat kan natuurlijk ook zeker invloed hebben op hoe Bernardes hem nu behandelt.
pi_203371730
Spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203371741
Einde tijdperk Auger-Aliassime.
  woensdag 26 januari 2022 @ 12:47:57 #194
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_203372013
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Lol dat laat juist zien hoeveel invloed Nadal heeft, dat hij denkt dat te kunnen eisen. En dat kan natuurlijk ook zeker invloed hebben op hoe Bernardes hem nu behandelt.
Hij denkt misschien invloed te hebben, maar je ziet het...Bernardes zat er alweer als chair umpire. Verder geen idee eigenlijk of hij een tijdje geen wedstrijden van Nadal heeft gedaan, maar dat denk ik niet hoor.
pi_203372060
#viesmed
  woensdag 26 januari 2022 @ 12:55:03 #196
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_203372147
Denk niet dat Auger dit wint, want op belangrijke momenten is het een choker, maar hij is wel echt vooruit gegaan. Is echt een volwassen speler aan het worden / geworden. Knap hoor.
pi_203372298
FAA heeft het spel om Medvedev te verslaan. Sowieso zou ook Tsitsipás niet zo'n negatieve Head 2 Head moeten hebben. Je moet aanvallen en naar het net.
pi_203372419
Ace van FAA op BP tegen.
pi_203372456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
FAA heeft het spel om Medvedev te verslaan. Sowieso zou ook Tsitsipás niet zo'n negatieve Head 2 Head moeten hebben. Je moet aanvallen en naar het net.
Was ook precies hoe Djoko van Meddy won in parijs.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 26 januari 2022 @ 13:12:57 #200
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_203372477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 13:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:
FAA heeft het spel om Medvedev te verslaan. Sowieso zou ook Tsitsipás niet zo'n negatieve Head 2 Head moeten hebben. Je moet aanvallen en naar het net.
Tja, maar Tsitsipas valt ook lang niet elke wedstrijd veel aan. Toevallig deed hij dit gisteren wel, en zo wil hij in het vervolg graag blijven spelen. Als dat hem lukt, dan kan hij Medvedev ook vaker gaan kloppen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')