1959 denk ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:13 schreef H_T het volgende:
[..]
Is er al een editie qua zangers compleet 'uitgestorven' ?
Nana Mouskouri in elk geval.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is er nog wel iemand in leven van dit jaar?
Francoise Hardy leeft iig nog. Nana Mouskouri ook, dacht ik.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Is er nog wel iemand in leven van dit jaar?
Waarschijnlijk wel. Van 1956 zijn er nog drie in leven zo te zien.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:13 schreef H_T het volgende:
[..]
Is er al een editie qua zangers compleet 'uitgestorven' ?
De Franse inzending schijnt nog te levenquote:
Dit is zo heerlijk.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:15 schreef Aoibhin het volgende:
Dit is serieus een van mijn favoriete ESF nummers ooit
Schijnt? Deed Keith Richard mee namens Frankrijk?quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:16 schreef H_T het volgende:
[..]
De Franse inzending schijnt nog te leven
Ik wist wel dat je deze ging waarderenquote:
Uitstekende keuze. Dansevise staat ook bij mij erg hoog. Maar 1963 is ook een erg sterk jaar, ik weet niet zeker of ze vanavond bij mij bovenaan komt te staan.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:15 schreef Aoibhin het volgende:
Dit is serieus een van mijn favoriete ESF nummers ooit
Geweldig die cameravoering jaquote:
Er komt dan ook best nog wat goeds aanquote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:18 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Uitstekende keuze. Dansevise staat ook bij mij erg hoog. Maar 1963 is ook een erg sterk jaar, ik weet niet zeker of ze vanavond bij mij bovenaan komt te staan.
Fijn dat je het mooi vindtquote:
Of ze sturen een hele mooie balkanballad. Helaas niet zo vaak.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:20 schreef Wickedangel het volgende:
Ja, Joegoslaviė bestond natuurlijk nog. Tegenwoordig krijg je tien rampestampers uit die contreien.
Als daar een paar Balkanballads tegenover staan, vind ik het prima.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:20 schreef Wickedangel het volgende:
Ja, Joegoslaviė bestond natuurlijk nog. Tegenwoordig krijg je tien rampestampers uit die contreien.
21.35 kan je wel vervangen door 21.45. 10 minuten laterquote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:18 schreef Sableheart het volgende:
Kleine aanpassing gedaan aan de OP, is er nog meer dat daar in hoort te staan?
quote:In de jaren zestig was hij een van de populairste zangers van Joegoslaviė. In 1963 werd hij rechtstreeks aangewezen om het land op het Eurovisiesongfestival 1963 te vertegenwoordigen. Hij was de enige Joegoslavische kandidaat die niet door een preselectie hoefde te gaan. Met Brodovi werd hij elfde van de zestien deelnemers. Twee jaar later schreef hij zich in voor Jugovizija met het lied Ceznja. Hij won en mocht zo Joegoslaviė in 1965 een tweede keer op het Eurovisiesongfestival vertegenwoordigen. Ditmaal werd hij twaalfde van de achttien deelnemers.
Na de Kroatische Lente (begin jaren zeventig) werd hij door de Joegoslavische overheid als nationalist gezien en werden zijn liedjes verboden. Nadat Kroatiė een democratisch land was geworden, stelde hij zich meermaals kandidaat voor de parlementsverkiezingen en werd in 2003 uiteindelijk verkozen.
In november 2005 viel hij van de trappen in het parlementsgebouw en liep daarbij een ernstige hoofdwond op. Hij werd in het ziekenhuis opgenomen en onderging een medische operatie maar geraakte spoedig daarna in een coma. Begin 2006 verkeerde hij volgens de doctoren in een blijvende vegetatieve toestand maar eind 2007 werd medegedeeld dat hij af en toe weer bij kennis was en in een stabiele toestand verkeerde. Echter, eind september 2008 overleed hij toch. Vice Vukov werd 72 jaar.
Ik maak me een beetje zorgen dat dat volgende week ook niet meer op gaat. Ik verwacht niet dat de finale van Spanje voor 10 uur 's avonds begint.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
21.35 kan je wel vervangen door 21.45. 10 minuten later
De Tranen van Tito is dan wel goed om te zien om wat meer inzicht te krijgen.quote:
quote:In the aftermath of the 1971 Croatian Spring movement, he was branded a Croatian nationalist by Yugoslav authorities and had his apartment searched by the police during the 1972 wave of arrests of Croatian Spring leaders. Vukov was touring Australia at the time. His wife warned him not to return to Yugoslavia to avoid arrest, so instead he went to live in France, returning to Yugoslavia four years later in 1976.[3] By that time, the authorities had lost interest in his case, but his singing career was effectively over; he was blacklisted, barred from performing publicly and all his records were pulled out of stores.
Hopelijk dit jaar met wel wat meer inhoud dan vorig jaar. In de eerste 10 minuten 2 nummers van Blas en de rest van de avond gelulquote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:22 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Ik maak me een beetje zorgen dat dat volgende week ook niet meer op gaat. Ik verwacht niet dat de finale van Spanje voor 10 uur 's avonds begint.
Die docu volg ik op de voetquote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:23 schreef usagi414 het volgende:
[..]
De Tranen van Tito is dan wel goed om te zien om wat meer inzicht te krijgen.
[..]
Zekerquote:
Ik had toen het einde niet gehaald. Uren wachten op de keuze tussen die twee k*tliedjesquote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hopelijk dit jaar met wel wat meer inhoud dan vorig jaar. In de eerste 10 minuten 2 nummers van Blas en de rest van de avond gelulDie mindfuck gaan ze me niet meer herhalen hoor
Ja je wilt dan toch weten welke van de kutliedjes het wordtquote:Op zaterdag 22 januari 2022 22:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik had toen het einde niet gehaald. Uren wachten op de keuze tussen die twee k*tliedjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |