Laten we beginnen met de mannen, die elkaar af en toe corrigeren als er weer op die typische manier over en tegen vrouwen wordt gepraat. Zeg ik als man en alle mannen weet heel goed waar ik het over hebquote:Op zondag 23 januari 2022 12:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Daar zou ik ieders verantwoordelijkheid van willen maken.
Ik zie nu in dit geval een man zeggen, waarom zou ik iets moeten doen, ik vertoon dat gedrag niet. Maar bij vrouwen speelt hetzelfde probleem, dat zeggen ik ben geen dader, dus is het niet mijn verantwoordelijkheid.
Maar feit is dat beide geslachten meedoen aan het goedpraten van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Beide geslachten het faciliteren.
Deze hele voice gate is daar een goed vb van. Iedereen struikelt nu over elkaar heen om te zeggen dat ze het allang wisten, maar niemand heeft tot nu toe daar wat van gezegd. Sterker nog, beide geslachten hebben er ‘lollig’ over gedaan, het weggewuifd tot zelfs degenen die wel hun wenkbrauwen optrokken ervan aanstellers genoemd.
Als ik onderling met vrienden ben, dan worden er echt wel eens dingen gezegd die voor een buitenstaander vrouwonvriendelijk zouden kunnen zijn. Zou ik dan op mijn volgend whisky avond de hele tijd moeten corrigeren? Houd even op man.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:00 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Laten we beginnen met de mannen, die elkaar af en toe corrigeren als er weer op die typische manier over en tegen vrouwen wordt gepraat. Zeg ik als man en alle mannen weet heel goed waar ik het over heb
Dat is dus wel het gebied waar we nu in belanden. Terug naar de spruitjeslucht dan maar.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als ik onderling met vrienden ben, dan worden er echt wel eens dingen gezegd die voor een buitenstaander vrouwonvriendelijk zouden kunnen zijn. Zou ik dan op mijn volgend whisky avond de hele tijd moeten corrigeren? Houd even op man.
We kennen elkaar al jaren, weten hoe we er over denken en dat we altijd respectvol zijn naar vrouwen. Kleedkamer/kroegpraat moet gewoon kunnen. Laten we in godsnaam niet doorslaan naar een wereld waarin ik ten mijn vrienden op elk woordje moet gaan letten, omdat er gore viezerikken zijn die ander mensen aanranden en verkrachten.
Overigens heb ik tijdens mijn opleiding een periode in een klas gezeten waar ik de enige man was. Je wilt niet weten hoe vrouwen onderling (en met mij erbij, helaas) over mannen praten. Dat is minimaal zo erg.
Als er wel eens dingen worden gezegd dan ben je de hele avond bezig?quote:Op zondag 23 januari 2022 13:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als ik onderling met vrienden ben, dan worden er echt wel eens dingen gezegd die voor een buitenstaander vrouwonvriendelijk zouden kunnen zijn. Zou ik dan op mijn volgend whisky avond de hele tijd moeten corrigeren? Houd even op man.
Geloof er niks vanquote:Overigens heb ik tijdens mijn opleiding een periode in een klas gezeten waar ik de enige man was. Je wilt niet weten hoe vrouwen onderling (en met mij erbij, helaas) over mannen praten. Dat is minimaal zo erg.
Doe nou niet alsof het zo zwart-wit is want dat is het niet.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Als er wel eens dingen worden gezegd dan ben je de hele avond bezig?
Als jij mijn post wil lezen alsof er geen onvertogen woord meer mag vallen. Dan moet je dat vooral doen
[..]
Geloof er niks van
Vrouwen praten minimaal net zo smerig als mannen over het andere geslacht? Echt?quote:Op zondag 23 januari 2022 13:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof het zo zwart-wit is want dat is het niet.
Mannen onder elkaar, als je ziet wat die over vrouwen zeggen. Meestal is dat de ware aard en houden ze in de regel een act op als er vrouwen bij zijn. De act van de platonische redelijke vriend die helemáááááál niet aan sex denkt. Maar ondertussen in dat hoofdje van hem (behoorlijke potentaat direct inzetbaar voor actie)....quote:Op zondag 23 januari 2022 13:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Anno 2022 weet ik niet of dat zo heel veel uitmaakt. Heb ooit in een studentenwoning gewoond met vrouwen, ging alleen maar over pikken en seksstandjes.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vrouwen praten minimaal net zo smerig als mannen over het andere geslacht? Echt?
Wie proberen we hier voor de gek te houden?
Ben ik met je eens, ordinair. Ik maak wel wat andere praat en gedrag van mannen mee en dan doen wij volgens mij allemaal. Zo'n Jeroen Rietbergen, als we eerlijk zijn kennen wij allemaal wel een of meerdere Jeroens.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Anno 2022 weet ik niet of dat zo heel veel uitmaakt. Heb ooit in een studentenwoning gewoond met vrouwen, ging alleen maar over pikken en seksstandjes.
Het is wel zo dat vrouwen met dat soort verhalen veel sneller wegkomen want geen man die er een probleem van maakt. Ik vond het niet erg in ieder geval, hooguit een tikkeltje ordinair.
Klopt maar @BehoorlijkKritisch had het alleen over praatjes, niet over betastingen. Daar ben ik het absoluut met je eens dat mannen dit veel meer doen natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, ordinair. Ik maak wel wat andere praat en gedrag van mannen mee en dan doen wij volgens mij allemaal. Zo'n Jeroen Rietbergen, als we eerlijk zijn kennen wij allemaal wel een of meerdere Jeroens.
Zie het simpele betasten tijdens een stapavond. In de kroeg bleef het vaak bij billenknijpen, maar tijdens de schuimparty's waren de vrouwen toch wel echt de klos. Wellicht dat al die vrouwen het verzonnen hoor, maar ik heb toch wel de indruk dat het niet rechtevenredig verdeeld is
Ja, ik had het over praatjes. Dat er dan in de framing meteen ook betastingen in één zin meegaan is alles zeggend. Alles om alle mannen maar over één kam te scheren. Allemaal viezerikken, die alle vrouwen eigenlijk maar hoeren vinden. Behalve dan die paar verheven kerels hier die uit een soort morele zelfbevlekking meepraten met de dames om de digitale Romeo uit te hangen. Vrees eerlijk gezegd dat dat irl de ergste zijn.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klopt maar @:Behoorlijkkritisch had het alleen over praatjes, niet over betastingen. Daar ben ik het absoluut met je eens dat mannen dit veel meer doen natuurlijk.
Over absoluut, tegen is een ander verhaal.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:20 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Vrouwen praten minimaal net zo smerig als mannen over het andere geslacht? Echt?
Ja eens. Ik heb overigens wel gasten gekend die over de schreef gingen maar toch was dat ook weer anders dan Jeroen. Meer de types die gewoon nog nooit een vriendin hebben gehad, niet weten dat vrouwen meer zijn dan wandelende seksbommen en denken dat ze alles kunnen maken.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, ik had het over praatjes. Dat er dan in de framing meteen ook betastingen in één zin meegaan is alles zeggend. Alles om alle mannen maar over één kam te scheren. Allemaal viezerikken, die alle vrouwen eigenlijk maar hoeren vinden. Behalve dan die paar verheven kerels hier die uit een soort morele zelfbevlekking meepraten met de dames om de digitale Romeo uit te hangen. Vrees eerlijk gezegd dat dat irl de ergste zijn.
Het maakt me ook eigenlijk geen drol uit wat mijn vrienden in de kroeg tegen mij of elkaar zeggen. Als ze zich maar gedragen naar het andere geslacht, want daar spreek ik ze wel op aan als het me niet bevalt.
Precies dit. Waarom zou ik boos naar elke vrouw kijken en om op heldering vragen nadat 1 figuur dit achter je rug om flikt.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Daar zou ik ieders verantwoordelijkheid van willen maken.
Ik zie nu in dit geval een man zeggen, waarom zou ik iets moeten doen, ik vertoon dat gedrag niet. Maar bij vrouwen speelt hetzelfde probleem, dat zeggen ik ben geen dader, dus is het niet mijn verantwoordelijkheid.
Maar feit is dat beide geslachten meedoen aan het goedpraten van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Beide geslachten het faciliteren.
Deze hele voice gate is daar een goed vb van. Iedereen struikelt nu over elkaar heen om te zeggen dat ze het allang wisten, maar niemand heeft tot nu toe daar wat van gezegd. Sterker nog, beide geslachten hebben er ‘lollig’ over gedaan, het weggewuifd tot zelfs degenen die wel hun wenkbrauwen optrokken ervan aanstellers genoemd.
Ik weet het niet. Alles begint met een gedachte, vervolgens wordt het genormaliseerd door er veel over te praten (met bv je maten) en daarna omgezet in actie. Je moet het allemaal niet willen. Anders is het een glijdende schaal.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:43 schreef Mondkapje het volgende:
Wat je als mannen onder elkaar doet moet je zelf weten, maar er is een verschil tussen af en toe een grapje maken met vrouwen in de buurt, of continu seksuele opmerkingen maken. En een regisseur of bandleider moet zich er helemaal verre van houden.
"Zo, ik zou Angela helemaal openrijten als we alleen waren." Deze macho cult potentaten taal moeten we helemaal vanaf, al is er geen enkele vrouw bij. Glijdende schaal.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Over absoluut, tegen is een ander verhaal.
quote:Op zondag 23 januari 2022 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Zo, ik zou Angela helemaal openrijten als we alleen waren." Deze macho cult potentaten taal moeten we helemaal vanaf, al is er geen enkele vrouw bij. Glijdende schaal.
Stel je voor iemand zegt dat over je zusje of moeder.²
Onder mannen alleen kun je het beter negeren anders beland je voortdurend in een vechtpartij. Het gaat om situaties met vrouwen erbij.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Zo, ik zou Angela helemaal openrijten als we alleen waren." Deze macho cult potentaten taal moeten we helemaal vanaf, al is er geen enkele vrouw bij. Glijdende schaal.
Ik ken geen mannen die zo praten in elk geval. Maar als ik met vrienden onderling ben en één van mijn maten zou dat over mijn zus zeggen, zou ik antwoorden met:"je moest eens weten wat ik met je moeder heb gedaan."quote:Op zondag 23 januari 2022 13:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als een vriend van me dat zou zeggen tegen een vrouw, dan zou ik inderdaad wel ingrijpen. Tenzij het in de lijn van het gesprek past, want niet elke vrouw is even netjes gebekt.quote:Op zondag 23 januari 2022 14:05 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Onder mannen alleen kun je het beter negeren anders beland je voortdurend in een vechtpartij. Het gaat om situaties met vrouwen erbij.
En vrouwen moeten het gewoon kunnen zeggen als ze de situatie niet oké vinden zonder dat het weggelachen wordt of er consequenties voor ze volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |